Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kur'an Anlaşılır Bir Kitaptır!

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Selamün aleyküm kardeşler.
Kafa tutan kardeşler(ismi lazım değil), yakında o Kuran-ı Kerim' in nasıl anlandığını tikir tikir göreceksiniz. Ben fazla karışmak istemiyorum. Zamanı gelince inci gibi tikir tikir düzüleceksiniz. BAKIN GÜZEL KARDEŞLERİM, ISRARLA AŞAĞIDAKİ AYETİ SÖYLÜYORUM. ZAMANI GELİNCE O AYETİ ÖYLE BİR YUTACAKSINIZ Kİ NEREYE BAKSANIZ O AKLINIZA GELECEK. HERŞEYİN KIYMETİNİ, KAYBETMEDEN ÖNCE BİLİN. BEN BEKLİYORUM GÜZEL KARDEŞLERİM. TİKİR TİKİR. HADİ KENDİNİZE İYİ BAKIN.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
HaNiF' Alıntı:
Hmm... Demek Kur'an'ı yalnız ulul elbab anlar...

Peki sadece onlar anlıyacaksa Kur'an niçin sadece onlara inmedi de bütün insanlığa indi?

Veya, Kur'an'da hitap edilirken niçin "Ey ulul elbab" değil de "Ey iman edenler" diye buyuruluyor?
bak bakalım ne diye buyuruyor, ya eyyühellezine amenü deseydi evet dediğin olurdu ama öyle dmiyor bak bakalım ne diyor;

هُوَ الَّذِيَ أَنزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُّحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ

Hüvellezı enzele aleykel kitabe minhü ayatüm muhkematün hünne ümmül kitabi ve üharu müteşabihat* fe emmellezıne fi kulubihim zeyğun fe yettebiune ma teşabehe minhübtiğael fitneti vebtiğae te'vılih* ve ma ya'lemü te'vılehu illellah* ver rasihune fil ılmi yekulune amenna bihı küllüm min ındi rabbina* ve ma yezzekkeru illa ülül elbab

O (Allah) ki; Kitab’ı, sana O indirdi. O’ndan bir kısmı muhkem (mânâsı açık, yorum götürmez, şüphe kabul etmez) âyetlerdir ki; bunlar, (Levhi Mahfuz’daki) ümmülkitapta (yer alan açık ve kesin âyetler)dir. Diğerleri ise müteşabih (mânâsı kapalı, açıklama isteyen) âyetlerdir. Kalplerinde eğrilik (ve döneklik) bulunanlar, fitne çıkarmak ve (kendi yararına uygun) tevîlde (yorumda) bulunmak istedikleri için o (Kitab’)ın müteşabih olan kısmına uyarlar. Halbuki onların tevîlini, kimse bilmez ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olan rasihun (rüsuh sahipleri) ise derler ki: “O’na îmân ettik, hepsi de Rabbimiz katından (indirilme)dir.” Bunu kimse tezekkür edemez ancak ulûl’elbab tezekkür edebilir.
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
bak bakalım ne diye buyuruyor, ya eyyühellezine amenü deseydi evet dediğin olurdu ama öyle dmiyor bak bakalım ne diyor;

هُوَ الَّذِيَ أَنزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُّحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ

Hüvellezı enzele aleykel kitabe minhü ayatüm muhkematün hünne ümmül kitabi ve üharu müteşabihat* fe emmellezıne fi kulubihim zeyğun fe yettebiune ma teşabehe minhübtiğael fitneti vebtiğae te'vılih* ve ma ya'lemü te'vılehu illellah* ver rasihune fil ılmi yekulune amenna bihı küllüm min ındi rabbina* ve ma yezzekkeru illa ülül elbab

O (Allah) ki; Kitab’ı, sana O indirdi. O’ndan bir kısmı muhkem (mânâsı açık, yorum götürmez, şüphe kabul etmez) âyetlerdir ki; bunlar, (Levhi Mahfuz’daki) ümmülkitapta (yer alan açık ve kesin âyetler)dir. Diğerleri ise müteşabih (mânâsı kapalı, açıklama isteyen) âyetlerdir. Kalplerinde eğrilik (ve döneklik) bulunanlar, fitne çıkarmak ve (kendi yararına uygun) tevîlde (yorumda) bulunmak istedikleri için o (Kitab’)ın müteşabih olan kısmına uyarlar. Halbuki onların tevîlini, kimse bilmez ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olan rasihun (rüsuh sahipleri) ise derler ki: “O’na îmân ettik, hepsi de Rabbimiz katından (indirilme)dir.” Bunu kimse tezekkür edemez ancak ulûl’elbab tezekkür edebilir.

Valla seyfullah kardeş, yine önünüze bir kitap koymuşlar ve o kitaptan aynen alıntılayarak cevap vermişsiniz, güya meal veriyorsunuz ama, verdiğiniz mananın yarısı yine arabça, peki o zaman meal oldu mu yani, ELBAB denen kelimenin niye türkçesini vermediniz, çünkü, allah orada AKLETMEK VE FİKRETMEKTEN MÜTEŞEKKİL ilim erbabını anlatıyor ya, bunu kabullenmek istemiyorsunuz, çünkü, sizin düşüncenizde ALİMLER bellidir ve başkasının alim olma ihtimali yoktur.. Bu kadar alim koruyucu başka bir millet var mıdır bilemem ama, siz onları koruyacağım derken, HAKİKATI ıskalıyorsunuz, aman dikkat edin

Ali İmran Suresi 7 Kitap’ı sana indiren O’dur.Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap’ın anasıdır.Diğer ayetlerse müteşabihlerdir.Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun yorumuna öncelik tanımak için Kitap’ın sadece müteşabih kısmının ardına düşerler.Onun tevilini ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar.Bunlar, “ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır” derler.Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
THE_HAFIZ' Alıntı:
Valla seyfullah kardeş, yine önünüze bir kitap koymuşlar ve o kitaptan aynen alıntılayarak cevap vermişsiniz, güya meal veriyorsunuz ama, verdiğiniz mananın yarısı yine arabça, peki o zaman meal oldu mu yani, ELBAB denen kelimenin niye türkçesini vermediniz, çünkü, allah orada AKLETMEK VE FİKRETMEKTEN MÜTEŞEKKİL ilim erbabını anlatıyor ya, bunu kabullenmek istemiyorsunuz, çünkü, sizin düşüncenizde ALİMLER bellidir ve başkasının alim olma ihtimali yoktur.. Bu kadar alim koruyucu başka bir millet var mıdır bilemem ama, siz onları koruyacağım derken, HAKİKATI ıskalıyorsunuz, aman dikkat edin

Ali İmran Suresi 7 Kitap’ı sana indiren O’dur.Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap’ın anasıdır.Diğer ayetlerse müteşabihlerdir.Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun yorumuna öncelik tanımak için Kitap’ın sadece müteşabih kısmının ardına düşerler.Onun tevilini ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar.Bunlar, “ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır” derler.Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez.
birincisi ben size ayet verdim sizde bu ayetin hiç bir zerresine itiraz edemezsiniz ki arapça bilenler bakabilir, ikincisi siz demişsiniz ki ey iman edenler diyor , ulul elbab demiyor demişsiniz kuran bende buidda nızın asılsız olduğunu göstermek için orda , Ya eyyüklezine amenu yazmıyor orda İlla ulul elbab yazıyor. ve ilk iddianız boşa gitmiş oluyor gelelim ulul elbabın tanımına , siz öyle çevrimisiniz ama neye göre bilmiyorum... ulul sahip demek evet ama elbab gönül ve aklı demek mi?

başka bir mealdede;
İlahî kelâmın özü olan açık ve kesin hükümlü mesajlar ile müteşabihleri kapsayan bu ilahî kelâmı sana bahşeden O'dur. (5) Kalpleri hakikatten sapmaya meyilli olanlar, sırf kafaları karıştır[acak şeyler bul]mak (6) için ve ona [keyfî] anlamlar yüklemek amacıyla ilahî kelâmın müteşabih olarak ifade edilen kısmına (7) uyarlar; oysa Allah'tan başka kimse onun kesin anlamını bilemez. (8) Bu yüzden bilgide derinleşenler şöyle derler: "Biz ona inanırız: [ilahî kelâmın] tümü Rabbimizdendir; derin kavrayış sahipleri dışında kimse bundan ders almasa da.

yani şuan sayısız meal var bu sebeple ben ulul elbab demeyi uygun görüyorum herkes bişey söylemiş, Ama ben onlara Rabbimin taktığı isimi veriyorum Rabbim onlara ulul elbab demiş bende öyle diyorum. çünkü meaaller bir dğeil mesela benim veridğim meal de kavrayış sahipleri bunlar kimler bşak bir yatte yatarken uzanırken sürekli Allah ı zikrederler diyor. yani onlar ulul elbabdır. ve iyanlız onlar bu ayetleri yorumlar yani orda bir ey iman edenler söz konusu dğil ord aulul elbab sözkonusu . herkes bakabilir,
gelelim ben size veyahut başka birine ulul elbab olamazsınız demedim ki? nerden çıkardınız bunu? hangi iddiam dan çıkardınız bunu? aksine evet sizde bir ulul elbab olabilirsiniz. sadece ulul elbab olmadan yorumlıyamazsınız diyorum? bu ikisi ayrı şey karıştırmıyalım ve saptırmıyalım.. ulul elbab olabilirsinz , eğer bu hak sizden alınmış olsaydı adalet hükmü kalkar size verilen iradenin manası kalmazdı sanırım anlatabilmişimdir , yazdıklarımı daha dikkatli okursanız ne demek istediğimi anlıcaksınız.
 

umit2006

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
82
Tepkime puanı
0
Puanları
0
yine tipik bir çarpıtma!tasavvufçulara bu izni kimler veriyor?yoksa haşa evrende tasarruf sahibi kutublar,gavslarmı?
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Selamün aleyküm kardeşler.
Kesin ikiliyeciz bu işi. Bilmem ki üç olurmu?
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
Kruan anlaşılır bir kitaptır yalnız ulul elbab için, ulema-i rasıhin için...

Seyfullah eğer gerçekten üstteki cümlendeki gibi düşünüyorsan Kur'an'dan hiçbir alıntı yapmaman gerekir (tabii ulul elbab ya da ulemai rasihin değilsen). Yaparsan da nasıl anlaşılması gerektiğine dair ulul elbab ya da ulema-i rasihin saydığın birinden alıntı yapman gerekir. Yanılıyor muyum?
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
umit2006' Alıntı:
yine tipik bir çarpıtma!tasavvufçulara bu izni kimler veriyor?yoksa haşa evrende tasarruf sahibi kutublar,gavslarmı?


Allah veriyor!!

Nisa Suresi 59

59 »« Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.


altı çizili olan cümleyi iyiceeeene bi oku
 

gencsofi

New member
Katılım
4 Eyl 2006
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Web sitesi
www.seferli.net
seyfullah abi allah razı olsun çok güzel kanıtların var.inş gönüller bu kanıtları kabul eder.
dua ile...
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
Kuran anlaşılır bir kitaptır yalnız ulul elbab için, ulema-i rasıhin için...


chamdali' Alıntı:
Seyfullah eğer gerçekten üstteki cümlendeki gibi düşünüyorsan Kur'an'dan hiçbir alıntı yapmaman gerekir (tabii ulul elbab ya da ulemai rasihin değilsen). Yaparsan da nasıl anlaşılması gerektiğine dair ulul elbab ya da ulema-i rasihin saydığın birinden alıntı yapman gerekir. Yanılıyor muyum?

Seyfullah üstteki cümlene istinaden sorduğum sorum hala geçerli. Muhtemelen gözünden kaçmıştır. Tekrar hatırlatıyorum.

Selamlar!
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0


Seyfullah üstteki cümlene istinaden sorduğum sorum hala geçerli. Muhtemelen gözünden kaçmıştır. Tekrar hatırlatıyorum.

Selamlar!



Biliyor musunuz ah dostum, bizim işimiz deve kuşuna benzer.. Hani deve kuşuna ne olduğunu sormuşlar, deve demiş, yük taşı demişler, yok, kuşum demiş, uç demişler, tekrar yo yo deveyim demiş.. biz ne hikmetse sadece bize benzeriz, yukarıdaki sorduğun örnekte olduğu gibi
 
S

seha

Guest
Seyfullah Putkıran kardeşim;Kur'an herkez için anlaşılır bir kitaptır. Lakin, Kur'an'ın mana-i sanevisinden hüküm çıkaramak zevi'lelbab ve sağlam alimlere mahsustur. Mana-ı ula avama ulaşmıştır. Lakin,ilm-i kelamca malumdur ki mana-ı sanevi mana-i ulaya tercih edilir. Çünkü icaz ordadır.
Baki Selam
 

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kur'anın evrensel mesajını anlamak için alim olmaya gerek yok!salih niyetle kur'ana yaklaşan kişi onun mesajını alacaktır.yeterki araya sen anlamazsıncılar girmesin!Hüküm çıkarmak ise uzmanlık işidir,dileyen uzmanlaşır hüküm çıkarır.
 
S

seha

Guest
Evet AhmetYasin kardeşim seninle baştan beri savunduğum ortak noktada buluştuk. Kur'an everenseldir. Herkez kabiliyetine göre anlar. Hüküm çıkarmak ise ilimle mümkündür. Tek bir konu kalır , kimin hükmüne inanacağız. Senin alimin sana benim alimim bana. Vesselam...
Baki Selam
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Evet AhmetYasin kardeşim seninle baştan beri savunduğum ortak noktada buluştuk. Kur'an everenseldir. Herkez kabiliyetine göre anlar. Hüküm çıkarmak ise ilimle mümkündür. Tek bir konu kalır , kimin hükmüne inanacağız. Senin alimin sana benim alimim bana. Vesselam...
Baki Selam



Konu yine gelip bir alime dayandı yani,
peki, bu mesele nasıl aşılır,
aşılmasa kaybımız olur mu?
işte işin bam noktası
 
S

seha

Guest
The Hafız Kardeşim, senin dediklerinin önemli bir kısmını kabul ediyorum. Ama şuna inanıyorum ve sende inan ki, Kur'an sadece mealden ibaret bir kitap değildir. Sadece mealdeki manası yoktur. Sende kabul ediyorsun ki Kur'an Allah'ın Kelem sıfatından tezahür eden Mütekellim isminden nüzül etmiştir. Kur'an Allah'ın insanla ezelden konuşma muradının bir tecellisidir. Şimdi bu kadar dehşetli gerçekler basit sadece görünüşte olan meal manalarıdan ibaret olabilir mi? Mümkün mü ki Allah muradını icazsız anlatsın. Mümkün mü ki insanları bir benzerini getirmeye davet etsinde O kitapta mucize olmasın,zira mucizesiz icazsız sözü herkez söyler.
Madem Kur'an'da icaz var,az sözle çok şey anlatıyor, onun mana-i sanevi denilen icazlı manalarını anlamak için ilme ihtiyaç vardır. Hem herkez birinci manası dahi olsa Kur'an'ı kabiliyetine göre anlar, çoğunu anlamaz,hem anlamak başka anlatmak başkadır, herkezin anlatma kabiliyeti olması mümkün değildir. Bunun için Kur'an'ın içine derc edilmiş olan ilimlere vakıf birinden -putlaştırmadan- yardım almak elzemdir. Hem Kur'an ayrılığa girmememizi emretmiş ama istişare ile iş bölümünü emretmiştir. Madem iş bölümü emredilmiş, demek ki farklı meselek ve meşrepler olacak. Her bir meslek ve ilim ise Marifetullah'tan gelmektedir. Allah'ın binbir esması varsa her bir esmasından çıkan farklı meslekler ve zevkler olması gerekir. İşte mesleğini hurafeye sokanlar müstesna iş bölümü noktasında farklılaşmalar mecburendir. Hem her ilimi herkezin öğrenmesine vakitte yoktur, akılda yoktur. Oysa Allah bütün Esmasının Cemalini ve Celalini göstermek isitiyor. Güzelliği bir sadıka gösterip şahid olsa yeter.(Buna şahid bir anda görünüp yok olan böceklerdir) Mesela, Allah imanındaki zaaftan dolayı bu yükü kaldıramıyacak sair insanlara göstermediğ Esmasının vasıfların bu yükü kainatta tek taşıyacak bir Peygambere Miraçla göstermiş, Adl ismi gereği kapıyı açık bırakarak "kabiliyetin varsa sende gir bak", demiştir.
Allah'ın subuti sıfatlarından tezahhür eden Esmasının her biri insana nescedilmiştir. İnsanda da cüzzi olarak vardır. Taki Allah'ı tanımak mümkün olsun. Mesela, biz göremesek Allah'ın Basar ismini kabullenmek, tanımak zor olurdu. Konuşmasak Mütekellim ismi, duymasak Semi' ismini tanımamız mümkün olmazdı ve hakeza. İşte Hadi ismi dahi Allah'ın subuti sıfatlarından tezahür etmiştir. Evet Allah Hadi-i Hakikidir. Her insan ise bilgisine ve kabiliyetine göre Hadi-i Mecazi olur, yani mehdidir. Herkez hidayete vesile olmaya soyunsa karmaşa olur. Gerçi ayet herkezi iyiliği emretmeye çağırmıştır ,ama diğer ayetlerde kimseye kaldıramıyacağı yük verilmediği de bildirilmiştir. Bilen bilmeyen bu işe girse hurafe doğar. Acaba bu kadar hurafe alim gibi alimlerden mi zuhur etti yoksa kendini alim belleyip ilim yapmak istiyenlerin işe girmesi ile mi oldu?
Baki Selam
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net


Seyfullah üstteki cümlene istinaden sorduğum sorum hala geçerli. Muhtemelen gözünden kaçmıştır. Tekrar hatırlatıyorum.

Selamlar!

görmedim yazınızı şidmi gördüm. allah razı olsun hatırlattığınız için, şöyle söylim kurandan alıntı yapıyorum ama nefsi yorumlardan kaçınıyorum çünkü 1000 eserde okusak bize dönüp sorsanız ne bilirsiniz? haddimizi biliriz deriz,

başka bir deyişle tek bildiğimzi şeydir hiçbirşey bilmediğimiz. ne ulul elbabım nede ulema-ı rasihinim. çünkü onların taşıdığı alametleri bünyemde barındırmıyorum onun için ayetleri tevilden kaçıyorum... ve bende o zatların eserlerini okuyup onların nazarından bakıyorum dünyaya ve ayetlere çünkü ayette yalnız onlar dediği için bende edebimi bilip onlardan dinliyorum adres ve öğretmen belliyken haddimi bilmeyip onların önüne gçip bende yaparım demek düpe düz cahillik ve enaniyetimden kaynaklanır . ve bundan elimden geldiğince kaçınırım ve onların eserlerini ve düşüncelerini kullanırım... biz işin derinliklerinden bahsediyoruz ve diyoruzki biz dışardan baktığımızda cevizin ancak kabuğun anlar ve anlatabiliriz, cevizin içine yalnız ulul elbab nasiplenmiştir bu hikmet onlara verilmiştir, Rabbim dilediğini hikmeti veriri dilediğine vermez... onun için diyoruzki ceviz içini görmeyen ilmi cevizin kabuğuyla sınırlı olan ben cevizi tanıyorum biliyorum gel öğretim demesin. cevizin içine vakıf olanlardan dinlesin... yani sonuç olarak söyelmeyimki yazdıklarım benim nefsimden olmaması için elimden geleni yapıyroum sayın chamdali, ve her seferinde diyorum , ben hiçbirşey bilmiyorum cevizin kabuğundan başka , cevizin içi için ulul elbaba başvuruyorum yadıklarım onlardandır.. onun için içiniz rahat olsun ... ama sorunuz için teşekkürler...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Seyfullah Putkıran kardeşim;Kur'an herkez için anlaşılır bir kitaptır. Lakin, Kur'an'ın mana-i sanevisinden hüküm çıkaramak zevi'lelbab ve sağlam alimlere mahsustur. Mana-ı ula avama ulaşmıştır. Lakin,ilm-i kelamca malumdur ki mana-ı sanevi mana-i ulaya tercih edilir. Çünkü icaz ordadır.
Baki Selam

Allah razı olsun . sayın seha anlatmak istediğim kuranı okuyarak daha evvelki gibi cevizin dışına mazhar olursunuz. çabanızla ilime sahip olur ulema-ı zahiri makamına gelirsiniz, ve Rabbim söz veriyor bildiğiyle amel eden bilmediğini öğreticek. ve o zata ulema-ı rasihin makamı verilir yani kalp ilmide verilir böylelikle kişi hem beyni hemde kalbi birleştirmiş olur kalbi keşiflere açılır o hikmet verilenlerden olmuştur... yani ulema-ı rasihen olanlar hakikate mazhar olanlar . ölmeden evvel ölünüz hadisine mazhar olanlardır... anlatmaya çalıştım...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Kur'anın evrensel mesajını anlamak için alim olmaya gerek yok!salih niyetle kur'ana yaklaşan kişi onun mesajını alacaktır.yeterki araya sen anlamazsıncılar girmesin!Hüküm çıkarmak ise uzmanlık işidir,dileyen uzmanlaşır hüküm çıkarır.

bizde diyoruzki kişi uzamanlaşsın hükümü çıkarsın aksini idda etmiyoruz sizde ulul elbab olun sizde ehliyet sahibi olun sizde hikmete mazha rolun sizde hükümler çıkarın... onun dışında cevizin içine girmek mümkün değildir...

Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen, cevizin hepsini kabuk zanneder...
Imam-ı Gazali (k.s)
 
Üst Alt