Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Risale-i Nur ve bunun gibi Kitaplar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
_313_' Alıntı:
Mademkki savunma sevdasindasin, o zama sunu diyim. Saldiran mi var?

Bosuna parazit yapma biz güzellikle konusuyoruz, tatmin edici cevaplar alirsak,

fikrimizi degistiririz. Senin böyle bos konusman hicbir fayda saglamaz, evde kaynaklarina bak edeb ögren!

Selametle...

Ben sana saldırdın demedim bu bir...

ikincisi parazit yapma demişsin ...Ya ne demek parazit yapma bu forumda herkes özgürce fikirlerini savunabilir...

Boş konuşma demişsin...Ben sana bediüzzaman hzlerini kafanıza göre eleştirmemeniz için uyarıda bulundum...

Bir saygısız varsa şu an o da sensin
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Seninle olan yazismamiza bir bak eger biraz ALLAH korkun varsa, her yazimi selamla bitirdim, sen ne selamimi aldin ne selam verdin! Bu inatlasman sana ne fayda saglar? Sana son sözüm, bana hakaret edersen et önemli degil ama ortaligi karistirdigin icin hakkim helal degildir (eger varsa), mahserde hesaplasiriz. Seni ALLAHÜ TEALA ya havale ediyorum, bunu unutma!!!
 

the okuz

New member
Katılım
19 Mar 2006
Mesajlar
254
Tepkime puanı
1
Puanları
0
313 kardeş Hz. Muhammed(asm)'in "Allah insanların mallarına ya da görünüşlerine bakmaz, kalplerine bakar." hadisini hatırlatırım...insanları vücutlarındaki kıllara göre değil yaptıkları işlere göre değerlendirin lütfen...
 

the okuz

New member
Katılım
19 Mar 2006
Mesajlar
254
Tepkime puanı
1
Puanları
0
313 kardeş Hz. Muhammed(asm)'in "Allah insanların mallarına ya da görünüşlerine bakmaz, kalplerine bakar." hadisini hatırlatırım...insanları vücutlarındaki kıllara göre değil yaptıkları işlere göre değerlendirin lütfen...
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
the okuz' Alıntı:
313 kardeş Hz. Muhammed(asm)'in "Allah insanların mallarına ya da görünüşlerine bakmaz, kalplerine bakar." hadisini hatırlatırım...insanları vücutlarındaki kıllara göre değil yaptıkları işlere göre değerlendirin lütfen...

Okuz kardesim ben de sana asagidakileri hatirlatayim, inanip inanmamak senin bilecegin istir, selametle...

Allah (c.c)'ın: "Peygambere itaat eden, Allah'a itaat etmiş olur" (en-Nisa, 4/80) âyet mealinde buyurduklarından hareket ederek, Rasulullah (s.a.s)'a itaatin her şeyden önce farz hükmünü taşıdığını göz önüne alırsak, onun sünnetine sarılmanın önem ve ciddiyeti kendiliğinden ortaya çıkar.

"Kim bir kavme benzerse, onlardandır" (Ebu Davud, Libas, 4)

Hz. Aişe (r.anha)'den rivayet edilen bir hadislerinde "On şey fıtrattandır: Bıyıkları kesmek; sakalı salıvermek; misvak ile ağzı, dişleri temizlemek; su ile burnu temizlemek; tırnakları kesmek; kirlerin barınabileceği yerleri yıkamak; koltuk altındaki kılları gidermek, kasıkları tıraş etmek; necaset yolunu su ile pak eylemektir" (Müslim, Tahare, 56; Ebu Davud Tahare, 29; Nesâî, Zine, I) buyurmuşlardır. Diğer hadislerinde ise, "Bıyıkları Çok kısaltın, sakalları ise bırakın"; "Müşriklere muhalefet edin; bıyıkları kısaltın, sakalları çoğaltın"; "Bıyıkları kesin, sakalları bırakın. Böylece Mecusîlere benzemeyin " (Buharî, Libas, 64; Müslim, Tahare, 54) buyurmuşlar.

Dürrül-Muhtar'da sakalın bir tutam boyunda olmasının sünnet olduğu ifade edilmektedir. Aynı şekilde, ekseriyetin görüşüne göre bir tutamdan fazlasını kesmek de sünnettir.

Sakal bırakmak ve buna bağlı olarak sakalı traş etmek konusunda âlimler değişik kanaatlere varmışlardır. Bu alimlerin bir kısmına göre sakal bırakmak farz, kesmek haram; bazılarına göre sakal bırakmak sünnet, kesmek mekruhtur, kimisine göre de müstehaptır. Bunların görüş ve delillerine gelince: Sakal bırakmak farz, traş etmek ise haramdır şeklinde olan birinci görüş, alimlerin cumhuruna aittir. Delilleri ana hatlarıyla şöyledir:

a) Hz. Peygamber (s.a.s) bir hadis-i şeriflerinde sakal bırakmayı emretmiştir. Emirler mendup veya mübah olduğunu ifade ettiğine dair bir delil bulunmadıkça vucub için olurlar. "Sakalları bırakın " emri de sakal bırakmanın farz olmasını gerektirir.

b) Aynı şekilde, Hz. Peygamber (s.a.s) müşrik veya mecusilere benzememeyi emretmiştir. Sakalı traş etmek onlara benzemektir. Bu da haramdır.

c) Sakal traşı, Nisa süresinin 119. ayetinde sözü edilen Allah'ın yarattığı şeyi değiştirmek demektir. Şeytana uyularak yapılân bu hareket de yasaktır. d) Sakal, erkekleri kadınlardan ayıran bir özelliktir. Sakalını traş eden erkekler kadınlara benzemektedirler. Erkeklerin kadınlara benzemesi de dinen yasaklanmıştır.

Sakal bırakmak sünnet, traş etmekse mekruhtur görüşünde olanlar Şafiî mezhebinden İmam Nevevi, Râzi, Gazzalî, Şeyh Zekeriyya el-Ensari, İbn-i Hacer, Remli, Hatib, Şirbini gibi zatlardır. Bu görüşü savunanlar şöyle demişlerdir.

a) Hadis-i şerifteki emir, sakal bırakmanın farz olmasını gerektirmez. Zira aynı şekilde Hz. Peygamber (s.a.s), Yahudi ve Hıristiyanlara benzememek için saçların boyanmasını emretmiş, fakat Sahabeden bazı kimseler saçlarını boyamamışlardır. Bu olay bu gibi emirlerin vücub için olmadığını gösterir.

b) Müşriklere din ve imanla ilgili konularda benzemek haramdır. Örf ve âdetlerle ilgili hususlarda ise haram değildir. Zira Rasûlüllah (s.a.s)'de rahiplerinkine benzer bir takunya giymiştir. Şayet bu gibi hususlarda benzemek kesin olarak yasak olsaydı, Hz. Peygamber bunu yapmazdı.

c) Örf ve âdetlerde bile olsa konu sadece müşriklere benzeme noktasından ele alındığı zaman aksine sakal bırakmanın haram olması gerektiği hükmüne varılır. Zira bugün birçok rahip ve gayr-i müslimler de sakal bırakmaktadırlar.

d) Peygamberlerin sünnetlerinden sayılan on şey alimlerin çoğunluğu tarafından sünnet veya müstehap olarak değerlendirilmektedir. Sakal da bunlardan biri olduğuna göre bu da öyle değerlendirilmelidir. Çünkü bunların hepsi temizlik ve iyi görünüşlü olmak gibi güzel âdetlerdir. Rasûlüllah (s.a.s) ümmetine en güzel âdetleri tavsiye etmiştir.

Sakal bırakmak müstehap, (sünnet-i zevaid) traş etmek ise mübahtır görüşünü savunanlar şöyle derler: Sakal bırakmak, yemek, içmek, oturmak, giyinmek gibi Hz. Peygamber'in insan olduğu için tabii olarak yapmış olduğu âdetleridir. Bu itibarla sakal bırakmak ibadetle ilgili sünnet değil, Hz. Peygamber (s.a.s)'in gelenek kasdiyle yapmış olduğu sünnetidir. Buna sünnet-i zevdid de denir. Mahmud Şeltut ve Muhammed Ebu Zehra gibi zamanımızın bazı âlimlerinin görüşü bu şekildedir. Buna göre sakal bırakmak faziletli olmakla birlikte, sakal traşı mübahtır. Sakal bırakılmadığı veya traş edildiği takdirde aleyhte bir hüküm terettüp etmez. İçinde bulunulan çevreye göre hareket etmek yerinde olur.

Sakalın adeta bir parçası olan bıyığa gelince; Hz. Peygamber (s.a.s)'den üst dudağının kenarları görünecek şekilde bıyığı kısaltmak veya tamamen kesmek şeklinde rivayetler vardır. Asıl alınan görüşe göre bıyığı kısaltmak da tamamen traş etmek de sünnettir: Mükellef dilediği şekilde hareket etmekte serbesttir.

Ancak bıyıkların yan taraflarından alıp ortada az birşey bırakmak caiz görülmemiştir. Şir'a şerhinde Hz. Ömer'in bıyıklarının iki ucunu uzattığından söz edilerek bunun bir sakıncası olmadığı açıklanmıştır.
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
_313_' Alıntı:
Seninle olan yazismamiza bir bak eger biraz ALLAH korkun varsa, her yazimi selamla bitirdim, sen ne selamimi aldin ne selam verdin! Bu inatlasman sana ne fayda saglar? Sana son sözüm, bana hakaret edersen et önemli degil ama ortaligi karistirdigin icin hakkim helal degildir (eger varsa), mahserde hesaplasiriz. Seni ALLAHÜ TEALA ya havale ediyorum, bunu unutma!!!

Bende seni Allaha havale ettim o yazıları sende dikkatli oku...Benimde sana hakkım helal değil bediüzzaman hzlerini karaladığın içinde sorumlusun ayrıca...Selam meselesine gelince imzamda sağlıcakla kalın yazıyor...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
_313_' Alıntı:
2- Daha önce dedigim gibi hapiste sakalini zorla kesseler, mesuliyeti Said Nursi ye mi olurdu? Öyleyse delil getir...

Örnek: Süleyman Hilmi Tunahan k.s. sakalliydi, müberek te mücadele etti ve cile cekti ve defalarca tutuklandi.

Iskilipli Atif Hoca da malum sakalli idi ve idam edildi, ama sakalli oldugu ici idam edilmedi, sakali da kesilmedi.

Bütün bunlar gösterir ki Said Nursi sakalimi kestirirlerdi diyerek ALLAHÜ TEALA ya tevekkül yerine vehme düsmüstür. Ve hangi delile dayanarak sakali kesilse sorumlu olacakmis?


Devam ediyorum INSAALLAH...

bu alem sakalsız emirel müminin , müslümanları halfeliğini kazanabilen bir zatı dahi görümüştür, ve haligeliği o zat ilahi bir emir ve izinle almıştır, o zattırki bir ordu çölde efendimiz göremezken görmek ona nasip oldu, efendimizn rehberinde çölleri aştı.. bu zat yavuz sultan selim han hz.leridir.
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
bu alem sakalsız emirel müminin , müslümanları halfeliğini kazanabilen bir zatı dahi görümüştür, ve haligeliği o zat ilahi bir emir ve izinle almıştır, o zattırki bir ordu çölde efendimiz göremezken görmek ona nasip oldu, efendimizn rehberinde çölleri aştı.. bu zat yavuz sultan selim han hz.leridir.

Seyfullah konuyu dagitip durma sorularima cevap vermis mi oldun simdi?
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Seha ne oldu o kadar büyüklendin simdi de cevap vermiyorsun?
 

the okuz

New member
Katılım
19 Mar 2006
Mesajlar
254
Tepkime puanı
1
Puanları
0
bak kardeş niyetim sünnetleri bir sıraya koymak değil ancak insanları sakal bırakmadı diye eleştirmek senin hakkın değil...niyetim sünneti küçümsemek de değil ama bir insanın iyi mi kötü mü olduğu konusunda ortada şüpheler varsa bunu ancak Allah bilir. insanları suçlamak için başka deliller bulsan diyorum...
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
the okuz' Alıntı:
bak kardeş niyetim sünnetleri bir sıraya koymak değil ancak insanları sakal bırakmadı diye eleştirmek senin hakkın değil...niyetim sünneti küçümsemek de değil ama bir insanın iyi mi kötü mü olduğu konusunda ortada şüpheler varsa bunu ancak Allah bilir. insanları suçlamak için başka deliller bulsan diyorum...
Sonuna kadar katılıyorum
 
S

seha

Guest
_313_ Kardeşimiz demiş ki;5- Seyfullah kardesim sunu diyorum, dinimizin degerli ve muteber kitaplari az cok bellidir. Ehli Sünnet te Ihya-i Ulumid-din, Mektubat-i Rabbani vs.
Burda kardeşimiz İmam-ı Rabbani yi muteber gördüğünü yazmış.Ancak; İmam-ı Rabbani'den verdiğim metni sanki benim fikrim gibi iletmiş ve kabul etmemiş.Yada kabul işine gelmemiş.Yani, bir kitaptaki metin senin iddialarına ters ise kabul etmeyip; ters düşmeyeni mi kabul edelim.
Sakalın farz olduğunu Hadis-i Şeriflerle ispat etmeye çalışmış ama; bana sorduğu bir kaç soruda Kur'an'dan delil getimemi istemiş .Acaba kendi gösterdiği Sünnet kaynaklarını muteber görmüyürmu da böyle taleb etmiş.Ben de Kur'an'dan Sakalın farz olduğuna dair delil istesem ne olur? (yanlış anlaşılmasın muteber kaynaklardan alınmış Hadisler benim için Kur'an'dan sonra gelen delillerdir. Sadece çelişkiyi gösteriyorum)
İskilpli Atıf Hocamın ayağının tozu olayım. Ama; o henüz şapka devriminde asılmıştır. Sakal örneği olarak gerçekten tutarsız olmuş.
Her neyse o kadar detaylı hatalarını yazmak istemiyorum. İlmi olmayan cevaplara ilmi cevap verilemez.
Yalnız Said Nursi'nin ayetlerin ve bazı alimlerin kendisine işaret ettiğine dair delil olacak bir metin hala göremiyorum. Bu verdiğin örnekler Risalelere işaret eden ayetlerle ilgilidir. Unutmaki her ayet hem külli hem cüzzi yani kişiye hitaplarda bulunur. Said Nursi bu ayetleri Risale-i Nur'un makbuliyeti anlamında Kur'an'a ters düşmediğini göstermek için yazmıştır. Has talebelerine takviye niyetlidir. Hem dememiş ki falan ayetteki mana sadece Risale-i Nur'a işaret ediyor. Demiş ki; Hakikatin bir yönü ile Risalelere işaret ediyor. Farklı şeyler.
Birde Google gibi bir nimetin olduğu bir zamanda bana sorduğun "Ayet" sorular çok komik kaçmiş. Soru sormak ilime alakalıdır. Soru sormayı bile becerememişsin.
Ah! güzel kardeşim;ben kendimi alleme ilan etmedim ki; Ben Rabbimin öğrettiklerinden başka bir şey bilmiyorum.Sana meydan okumam bir konuyu senin kendi kaynaklarınla izah etmen,benim Risaleleri kullanarak bir konuyu izah etmem şeklinde ceryan etmesi arzusu idi. Mesela; Haşiri ele alıp hakem olacak kardeşlerimiz önünde kim kimi haşrin caddelerinde dolaştırıyor kim ne biliyor ortaya çıkması içindi.
Kızmak yok. Gerçeğin ortaya çıkması için uğraşıyoruz.
Selam ve muhabbetle
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seha' Alıntı:
_313_ Kardeşimiz demiş ki;5- Seyfullah kardesim sunu diyorum, dinimizin degerli ve muteber kitaplari az cok bellidir. Ehli Sünnet te Ihya-i Ulumid-din, Mektubat-i Rabbani vs.
Burda kardeşimiz İmam-ı Rabbani yi muteber gördüğünü yazmış.Ancak; İmam-ı Rabbani'den verdiğim metni sanki benim fikrim gibi iletmiş ve kabul etmemiş.Yada kabul işine gelmemiş.Yani, bir kitaptaki metin senin iddialarına ters ise kabul etmeyip; ters düşmeyeni mi kabul edelim.
Sakalın farz olduğunu Hadis-i Şeriflerle ispat etmeye çalışmış ama; bana sorduğu bir kaç soruda Kur'an'dan delil getimemi istemiş .Acaba kendi gösterdiği Sünnet kaynaklarını muteber görmüyürmu da böyle taleb etmiş.Ben de Kur'an'dan Sakalın farz olduğuna dair delil istesem ne olur? (yanlış anlaşılmasın muteber kaynaklardan alınmış Hadisler benim için Kur'an'dan sonra gelen delillerdir. Sadece çelişkiyi gösteriyorum)
İskilpli Atıf Hocamın ayağının tozu olayım. Ama; o henüz şapka devriminde asılmıştır. Sakal örneği olarak gerçekten tutarsız olmuş.
Her neyse o kadar detaylı hatalarını yazmak istemiyorum. İlmi olmayan cevaplara ilmi cevap verilemez.
Yalnız Said Nursi'nin ayetlerin ve bazı alimlerin kendisine işaret ettiğine dair delil olacak bir metin hala göremiyorum. Bu verdiğin örnekler Risalelere işaret eden ayetlerle ilgilidir. Unutmaki her ayet hem külli hem cüzzi yani kişiye hitaplarda bulunur. Said Nursi bu ayetleri Risale-i Nur'un makbuliyeti anlamında Kur'an'a ters düşmediğini göstermek için yazmıştır. Has talebelerine takviye niyetlidir. Hem dememiş ki falan ayetteki mana sadece Risale-i Nur'a işaret ediyor. Demiş ki; Hakikatin bir yönü ile Risalelere işaret ediyor. Farklı şeyler.
Birde Google gibi bir nimetin olduğu bir zamanda bana sorduğun "Ayet" sorular çok komik kaçmiş. Soru sormak ilime alakalıdır. Soru sormayı bile becerememişsin.
Ah! güzel kardeşim;ben kendimi alleme ilan etmedim ki; Ben Rabbimin öğrettiklerinden başka bir şey bilmiyorum.Sana meydan okumam bir konuyu senin kendi kaynaklarınla izah etmen,benim Risaleleri kullanarak bir konuyu izah etmem şeklinde ceryan etmesi arzusu idi. Mesela; Haşiri ele alıp hakem olacak kardeşlerimiz önünde kim kimi haşrin caddelerinde dolaştırıyor kim ne biliyor ortaya çıkması içindi.
Kızmak yok. Gerçeğin ortaya çıkması için uğraşıyoruz.
Selam ve muhabbetle

Sen önce benim sorularima cevap ver, cevap bulamayinca konuyu dagitiyorsun.

Ne demek sakalimi keserlerdi diye sakal birakmiyorum???

Sen savundugun davadan da islamdan da bihabersin, ehli kitap senin kardesindir.

Senin gibilerin serlerinden ALLAHÜ TEALA ya siginiriz!!!
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
konu burdan çıkmamışmıydı?

Konuyu acan malum ben degilim, benim konuyla ilgili yazdiklarim burda:

http://www.islamforum.net/showthread.php?t=1452&page=8

Tek tek delillerle cevaplayabilirsen buyur.

Ama mesele su seninle msn de yazisirken, bilmedigim seyi konusmak istemem haddim degil diyordun, simdi cevap veremicen seylere cevap vermeye calisiyorsun.

Sana net bir soru:

Sakalimi keserlerdi diyor ya Said Nursi, peki kazimaya mecbur muydu?

Kazimak haramdir, kirli sakal biraksaydi ya!!!
 
S

seha

Guest
Beni yendin kardeşim; ilmine saygı ile eğiliyorum. Büyüksün. Bükemediğim eli öperim. Ne diyeyim ki başka?...
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
_313_' Alıntı:
Sakalimi keserlerdi diyor ya Said Nursi, peki kazimaya mecbur muydu?

Kazimak haramdir, kirli sakal biraksaydi ya!!!


Ya sen insanlara parazit yapma diyosun hakaret ediyosun o haram değil...Ama bediüzzaman hzleri sakalını traş etti diye o suçlu oldu çünkü o insan değil dimi o bi uzaylı:cool:
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seha' Alıntı:
Beni yendin kardeşim; ilmine saygı ile eğiliyorum. Büyüksün. Bükemediğim eli öperim. Ne diyeyim ki başka?...

Kardesim dediginde ciddiysen, alttan almak büyüklüktür, ESATGFIRULLAH!!!

Eger kardesligimi kabul edersen, f.gülen konusunda dikkatli olmani tavsiye ederim.

Sadece sunu düsün Ehli Kitap dedikleri simdi zaten yok, müsrikler var hasa 3 tanri inanci. Ve onlar cennete girecekse, manastirlarinda duran budist rahipler ne olacak? Onalrin da girmesi gerekmez mi?

Isin özü su: ALLAHÜ TEALA son Peygamberi s.a.v. tüm insanlara gönderdi, ona uymayan kurtulamaz.

Konuyu uzatmak istemem, ihtiyac halinde ayet ve hadislerle INSAALLAH konuyla ilgili paylasimlarda bulunuruz.

Selamun aleyküm...:)
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aysegul' Alıntı:
Ya sen insanlara parazit yapma diyosun hakaret ediyosun o haram değil...Ama bediüzzaman hzleri sakalını traş etti diye o suçlu oldu çünkü o insan değil dimi o bi uzaylı:cool:

Inadi birak artik, ben ne demek istedigimi acikca ifade ettim, bu konuya deginiyorum, cünkü Said Nursi´yi diger büyük alimlerle ayni kefeye koyuyorlar.

Imam Gazali, Rabbani gibi büyüklerin makamlari cok yüksektir. Mukayese götürmez.

Birde su var, Said Nursi´ye uydugunu iddia edip sözlerini kafasina göre yorumlayip, insanlari kandiranlar var.

Eger bunlara susacak isek bizim forumlarda isimiz yoktur.

Said Nursi´nin bazi hatalarini gösterip dikkatli olmaya ve yeniden düsünmeye davet ediyoruz kardeslerimizi.

Hic bir konumda Said Nursi´ye karsi bir hakaret bulamazsin, hazret demiyorum,

yanlissam hesabini veririm. Ama sözlerimi bir taraflar ceken olursa o bana iftira etmis olur ve bu da haramdir.

Örnek: Said Nursi uzayli veya insan degil veya cok asagilik demiyorum.

Demem de hakaret etmek bizim yolumuz degil, biz buyrun ilmi tartisma yapalim diyoruz.

Ilim ise ayet, hadis ve büyüklerin sözüyle olur. "Bence" sözünü terk etmek lazim, buna da INSAALLAH dikkat edelim.

Aslinda konuyu dagitanlara ve bir taraflara cekenlere kizmiyor degilim, ama hakkim varsa yine de helal ediyorum. Inat ve kibir den ALLAHÜ TEALA ya siginirim, selamun aleyküm...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt