Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Islamiyete göre Hz.Isa dönecekmi?

Islamiyete göre Hz.Isa dönecekmi?

  • Evet

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Hayir

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    0

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
E R H A N' Alıntı:
DESEYDİN ŞAŞARDIM
ZATEN HERŞEY MERKEZİNDE
YARIN HZ İSA GELECEK VE BU GÜN MEHDİ RESUL Ü YALANLAYANLAR ONUDA YALANLAYACAK
YANİ HERŞEY GENE MERKEZİNDE
KALBİNDE ALLAH A ULAŞMAK OLMAYAN KÖR SAĞIR VE İDRAKSİZ

Olmayan seyin olmadigini söylemek nezamandan beri inkar oldu kaldiki ben her yerde söylerimki gelmeyecek siz catlasanizda gelmeyecek patlasanizda gelmeyecek belki her zamanki gibi yalanci Isalar yalanci mehtiler ve yalanci mehti resuller gelir yoksa siz daha sittin sene beklersiniz kiyamet kopar gene sagirsiniz Allaha olan sevginizden daha cok cünki tagutunuza muhabbetiniz.
 

milwaukee

New member
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Haklisin Mete.kuranda Yer Almayan Birşeyi Imkar Etmek Zaten Küfür Olmaz.
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Hani Allah, İsa'ya demişti ki: "Ey İsa, doğrusu seni Ben vefat ettireceğim ve seni Kendime yükselteceğim, seni inkar edenlerden temizleyeceğim ve sana uyanları kıyamete kadar inkara sapanların üstüne geçireceğim. Sonra dönüşünüz yalnızca Banadır, hakkında anlaşmazlığa düştüğünüz şeyde aranızda Ben hükmedeceğim. (Al-i İmran Suresi, 55)

Andolsun, Kitap Ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahit olacaktır. (Nisa Suresi, 159)

Şüphesiz o, kıyamet-saati için bir ilimdir. Öyleyse ondan yana hiçbir kuşkuya kapılmayın ve Bana uyun. Dosdoğru yol budur. (Zuhruf Suresi, 61)

"Selam üzerimedir; doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak yeniden-kaldırılacağım gün de." (Meryem Suresi, 33)
 

imran268

New member
Katılım
11 Mar 2006
Mesajlar
135
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
eğer bir müslümansan bundan şüphen olmasın. tartışmaya ve ankete ne gerek var. herşeyden önce bu yanlış.
 

milwaukee

New member
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
allah aklını kullanmayanlar üstüne pislik yağdırır.
 

the okuz

New member
Katılım
19 Mar 2006
Mesajlar
254
Tepkime puanı
1
Puanları
0
anlayamadığım bir nokta var ercan1980 kardeş: hadisler ne zamandan beri zırva ya da uydurma kategorisine giriyor bunu bana detaylı bir şekilde açıklar mısın?
 

ercan1980

New member
Katılım
15 Ara 2005
Mesajlar
186
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Web sitesi
www.kurandini.net.tc
the okuz' Alıntı:
anlayamadığım bir nokta var ercan1980 kardeş: hadisler ne zamandan beri zırva ya da uydurma kategorisine giriyor bunu bana detaylı bir şekilde açıklar mısın?

Salt Kuran'ı elime alıp okumaya başladığımdan beri :D
 

Turab

New member
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ercan1980' Alıntı:
Salt Kuran'ı elime alıp okumaya başladığımdan beri :D

Salt Kuran'ı eline aldığından beri mi??
Önceden karışık bi Kuran mı elinde vardı?
Hadislerin neden uydurma ve zırva olduğunu açıkla dicem ama bunu anlatamayacağın % 100
Bari şöyle diyeyim.Bu fikirlere nerden kapıldınız efendi?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet

ercan1980

New member
Katılım
15 Ara 2005
Mesajlar
186
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Web sitesi
www.kurandini.net.tc
Turab' Alıntı:
Salt Kuran'ı eline aldığından beri mi??
Önceden karışık bi Kuran mı elinde vardı?
Hadislerin neden uydurma ve zırva olduğunu açıkla dicem ama bunu anlatamayacağın % 100
Bari şöyle diyeyim.Bu fikirlere nerden kapıldınız efendi?

Sizlerin anlamını (bilerek) örttüğü Kuran'ı aldım elime ve gördüm ki Musa'nın hakikatlerini gizleyen/değiştiren buzağıcılardan bir farkı yokmuş atalarınızın. Siz halen içinde olduğunuz için görememektesiniz. Kalplerinizdeki anlayışsızlık mührünün kalkması için kaç kez Allah'a dua ettiniz "Rabbi zıdni ilme (20/114)" diye? Hiç mi? O zaman beni anlamanız mümkün değil!

Hadisleri neden uydurma kategorisine koyup, neden kabul etmediğimi de ayetle daha önce açıklamıştım. Kısaca özetleyim,

Hadis=söz demek. Kuran'da hadis Allah'ın sözleri için kullanılır. Dolayısıyle ayet=hadis demek. Kuran'da hadis, Allah dışında kullanılıyorsa genelde olumsuz yönde eleştirilmiştir.

31/6 İnsanlardan bazısı var ki, halkı bilgisizce ALLAH'ın yolundan saptırmak ve onu hafife almak için temelsiz hadislere sarılırlar. Onlar için aşağılayıcı bir azap vardır.

Kuran Allah'ın sözüdür. Allah'ın sözleri ile amel etmelisiniz. Buharinin vs.nin değil!

45/6 Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH'ın ayetleridir. ALLAH'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?

Şimdilik bu kadarını söyleyim! Akledebilen birisi için bu kadar açıklama kafi!
 

milwaukee

New member
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
222
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Isa ( as) emeviler ve selcuklular,osmanlilar,tarafindan gelistirilerek"bütün dünyaya yayilmistir.aslinda onlar bunu saltanatlarini korumak"saraylarda kendilerine kimsenin karismamasi icin yapmislardi.fakat zamanla inanc ve akaid oldu.islam"in haciricinde ayri bir Din"elbetki ben bu ayri dini kabul etmiyorum.ben Kuran-i kerim"in anlatdigi Dine tralibim.kuran"daki Din"de vardiur,cennet ve cehennem"öbür Dinlere uyanlar kestirme yoldan direk cehennem"fakat kuran-i kerim"deki Din"in sahibi Allah(cc) öbür dinin sahipleri coktur.elhamdülillah kuran-i kerim"i jkendime Rehber edinmisim.bundan daha baskasi bana gerekmez.hamd olsun.kuran-i kerim"le yetiniyorum.eksiklik veya fazklalik göremiyorum.Isa(as) in da gelecegine inanmiyorum"onlarin fantasi ve uydurma Tv"lerdeki masallardan ibaret olduguna inaniyorum.gelse beni zerre kadar ilgilendirmez"bana ne"
ben bunun tasasinada düsmem.bunu hiristiyanlar ve yehudiler düsünsünler.kitap sahibi bir peygamber baska kitap sahibi bir peygambere zaten uymasi mümkün degildir.mantik disidir.Peygamber tabirinin farsca oldugunu biliyoruz.ben universite mezunuyum.ben bu konulari isleyeli"14 -,sene oldu.Din"nedir nasildir.ben dinimi kimseden ögrenmem babna kuran yeter ve artar.bana baska kendileri yollarini bulamamis sahizlarin pesinden kosanlardan ögrenmem imkansizdir.meshep imamlarindan ben dinimi ögrenmem imkansizdir,cünki onlarin ellerindeki kuran benim de ellimde vardir. kuran-i kerimde zerre kadar degisiklik olmamistir.sahabeye sahabe yapan kitap elimizdedir.bizde bu kirtabi gelis amacina uygun anlarsan sahabe ile aramizda ayirim kalmaz.cünki bizde cennete talibiz.

cenneti kazanmak imtihana tabi olmaktan gecer.Allah(cc) nun huzurunda seffatde yoktur.
orda siginilacak tek merci Allah(cc) yardim edecek tek merci Allah..Allahin seffatti disinda seffatde aramak abestir.

ben sana neden isa (as) bekliyorsun demiyorum.ama gelecegine inanirsan kurandan bana ayetleride yazarsan"inandirici olur"kuran disindaki görüsler fikirler ideolojiler mantik disi ve islama terstir.islamin gelis metoduna aykiridir.islam"in gayesi disindaki görüslerin hepside batildir.

islamda kimseyi zorla dine sokmak yoktur.isa gelse dahi zorla kimse islama girmez..ben gelecegine inananlarin akillarina sasarim..birisi bir uydurma yapmis milyonlari pesine dakmis"buda inanc halini almis.ölmüs bir sahisi beklemek kadar hayali bir mantik olamaz....

yehudiler bu konuda güzel is" basarmislar.kendilerinin bekledigi gibi müslümanlarida kandirmislar.sahabenin yüzde 80"i hayatdayken yahudi Kaab ul-ahbar"cikmis tevratdaki israilliyatlari kuran"a sokmaya calismi ve"sokamamis fakat hadislere ebu hüreyre"dedigimiz hayatta hic yasamamis hayali bir insana bunu aktarmis ve Bin yilarinda
gazallilerle selcuklularla,osmanlilarla,ehli sünnet denilen"islamin gelis gayesine zid olan bir görüs ortaya cikivermis..gelde bunlari temizle temizleyebilirsen...cöp toplama arabalarinin topladigi cöpler gibi insallah bir gün islam"dini"de Kuran-i kerim"deki anlatilan Öz dine"yani kuran"daki dine döner diyorum.temennilerim benim budur.insallah Rabimmizden arzuladigimiz budur.nasil kuran-i kerimin disindaki dinlerin yok oldugu gibi bir günde"bütün batil görüsler yok olacaktir..
 

ercan1980

New member
Katılım
15 Ara 2005
Mesajlar
186
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Web sitesi
www.kurandini.net.tc
MUVAHHID' Alıntı:
...cöp toplama arabalarinin topladigi cöpler gibi insallah bir gün islam"dini"de Kuran-i kerim"deki anlatilan Öz dine"yani kuran"daki dine döner diyorum.temennilerim benim budur.insallah Rabimmizden arzuladigimiz budur.nasil kuran-i kerimin disindaki dinlerin yok oldugu gibi bir günde"bütün batil görüsler yok olacaktir..

41/53'ÜN TEZAHÜRÜNDE NASR SURESİNİN DE GERÇEKLEŞMESİ YAKINDIR İNŞALLAH! ALLAH MÜMİNLERLE BİRLİKTEDİR. YAHUDİLERİN SAMİRİDEN BERİDİR GELEN ZULÜMLERİ DAĞILACAK İNŞALLAH! BUZAĞI DİNİ VE BUNA YARDIM VE YATAKLIK YAPAN (UYDURUK HADİSLERLE KURULAN) "ŞIHLAR/ATALAR" DİNİ DE YIKILACAK İNŞALLAH! GERİYE SAF VE BERRAK ALLAH'IN HAS DİNİ KALACAK! NE MUTLU ALLAH'IN HAK DİNİNE TABİ OLANLARA!!!
 

HARRAS

New member
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0

İslâm Âlimlerinin,

Hazret-i İsa Aleyhisselâm'ın

Yeryüzüne İneceğini Tasdik Eden Sözleri


Buhârî, Müslim, Ebû Dâvud, Tirmizî, İbn-i Mâce, Hakîm, Nesâî, Taberânî, Ebû Nuaym el-Isfahânî, Deylemî, Beyhakî, Sa'lebî, Münâvî, İbn-i Kayyum el-Cevzî, Mâverdî, İmâm-ı Şa'rânî, Dârekutni, Taberî, İbn-i Hacer el-Heysemî, Celâleddîn es-Suyûtî, Kurtubî, Begâvî ve daha pek çok büyük muhaddis, İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne gönderileceğine işâret eden Hadis-i şerif'leri eserlerinde nakletmişler ve bu Hadis'lerin hepsini sahih ve mütevâtir kabul etmişlerdir.





İsâ Aleyhisselâm'ın âhir zamanda yeryüzüne indirilip Muhammed Aleyhisselâm'ın ümmetinden biri olacağı ve onun şeriatı ile amel edeceği Kitap, Sünnet ve İcmâ ile sâbit olup; İslâm âlemini nurlandıran en meşhur ve en yüksek âlimler, müfessir ve muhaddisler tarafından dâimâ tasdik edilmiş, bu hususta hiçbir şüphe ve itirâza meydan verilmemiş, bu ilâhî gerçeği inkâra kalkışanların küfre düştükleri ittifakla beyân edilmiştir.

Nitekim Buhârî, Müslim, Ebû Dâvud, Tirmizî, İbn-i Mâce, Hakîm, Nesâî, Taberânî, Ebû Nuaym el-Isfahânî, Deylemî, Beyhakî, Sa'lebî, Münâvî, İbn-i Kayyum el-Cevzî, Mâverdî, İmâm-ı Şa'rânî, Dârekutni, Taberî, İbn-i Hacer el-Heysemî, Celâleddîn es-Suyûtî, Kurtubî, Begâvî ve daha pek çok büyük muhaddis, İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne gönderileceğine işâret eden Hadis-i şerif'leri eserlerinde nakletmişler ve bu Hadis'lerin hepsini sahih ve mütevâtir kabul etmişlerdir.

Bunlar İslâm âleminde asırlar boyunca herkes tarafından kabul görmüş en büyük ve en muteber âlimlerdir. Onların "Sahihtir!" ve "Mütevâtirdir!" dedikleri Hadis'leri reddedip onlara muhâlefete kalkışanlar kimdir?



İmâm-ı A'zam Ebû Hanife (r.a.):

İslâm âlimlerinin ve mezhep imamlarının en büyüğü, en üstünü ve mezhebimiz "Hanefî mezhebi"nin kurucusu olan İmâm-ı A'zam Ebû Hanife -rahmetullâhi aleyh- Hazretleri "el-Fıkhü'l-Ekber" adlı eserinin son bölümünde; İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne ineceğini gösteren Hadis-i şerif'lerin hepsinin sahih olduğunu ve bu Hadis'lerde beyan buyurulan haberlerin mutlakâ gerçekeleşeceğini haber vermiştir:

"Deccal'in, Ye'cüc ve Me'cücün çıkması, Güneşin batıdan doğması, İsâ Aleyhisselâm'ın gökten inmesi ve diğer Kıyâmet alâmetleri, sahih haberlerde varid olduğu (geldiği) üzere haktır ve mutlakâ olacaktır." (İmâm-ı A'zam Ebû Hanife, "el-Fıkhu'l-Ekber", trc. Hasan Basri Çantay; Ankara, 1982.)



İbn-i Kesîr:

Büyük müfessir İbn-i Kesîr "Tefsîr-i İbn-i Kesîr" adlı meşhur tefsirinde ve "Sünen-i Ebû Dâvud" kitabına yazdığı "Avnu'l-Mâbud" adlı şerhte, İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne ineceğini gösteren Hadis-i şerif'lerin hiçbir yoruma meydan bırakmayacak kadar kesin ifâdeler taşıdığını; Kitab'a, Sünnet'e ve ehl-i sünnet âlimlerine zerre kadar imânı olan bir kimsenin, bu ilâhî gerçeği inkâra kalkışamayacağını beyân etmiştir:

"İşte bunlar Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- den mütevâtir olarak rivâyet edilmiştir ve bu Hadis-i şerîf'lerde, İsâ Aleyhisselâm'ın nasıl ve nereye ineceği hususu açıklanmıştır. İsâ Aleyhisselâm'ın cesed-i şerîf'iyle dünyâya ineceği hakkında zikredilen sahih ve mütevâtir Hadis-i şerîf'ler, te'vile (yoruma) imkân vermeyecek kadar açıktır. Dolayısıyla zerre kadar îmânı ve insâfı olan herkesin, İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne ineceğine mutlakâ inanması gerekir. Bunu ancak şerî'ata zıt, Allah'ın Kitâb'ına, Resul'ünün sünnetine ve ehl-i sünnet'in ittifâkına muhâlif olan kimseler inkâr edebilir." (İbn-i Kesîr, "Tefsîr-i İbn-i Kesîr", c. 1, s. 578-582; "Avnü'l-Mâbud", c. 11, s. 457-464.)



İmâm-ı Rabbânî (k.s.):

İslâm târihinin yetiştirdiği en büyük âlim ve velîlerden olan İmâm-ı Rabbânî -kuddise sırruh- Hazretleri, İsâ Aleyhisselâm'ın kıyâmete yakın bir zamanda yeryüzüne ineceğini "380. Mektup"larında açıkça beyan buyurmuşlardır:

"İsâ Aleyhisselâm Mehdî zamânında yeryüzüne inecektir. Mehdî, Deccal'in katlinde İsâ Aleyhisselâm'a muvâfakat eder. Onun saltanatı zamânında Ramazan ayının on dördünde güneş tutulacak, o ayın ilkinde ise ay kararacak. Bunların oluşu, âdetin ve müneccimlerin yaptıkları hesâbın hilâfına olacaktır." (İmâm-ı Rabbânî, "Mektûbât-ı İmâm-ı Rabbânî", c. 2, s. 1162-1163)

Hazret "Mektûbât" adlı eserinin "209. Mektub"unda ise; Hazret-i Mehdî'nin ve İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne ineceğini bizzat Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz'in bildirdiğine dikkati çekerek, onun Resulullah Aleyhisselâm'dan bin sene sonra, yâni ikinci bin yılın içinde nüzûl edeceğini haber vermiştir:

"Aradan bin sene geçtikten sonra, Mehdî'nin gelişi de bunun içindir. Onun mübarek gelişini, Hâtemü'r-rüsul olan Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz müjdelemiştir. İsâ Aleyhisselâm dahî aradan bin sene geçtikten sonra nüzûl edecektir." (İmâm-ı Rabbânî, "Mektûbât-ı İmâm-ı Rabbânî", c. 1, s. 440)



Taberî:

Müfessirlerin önde gelenlerinden olan İmâm-ı Taberî, "Taberî Tefsîri" adlı Kur'an tefsirinde; Mâide sûre-i şerîf'inin 110. ve Âl-i İmrân sûre-i şerîf'inin 46. Âyet-i kerime'lerinde, İsâ Aleyhisselâm'ın tekrar yeryüzüne gönderileceğine dâir işâretler bulunduğuna dikkati çekmiştir.

Büyük müfessir, tefsirinde bu husûsa şöyle işâret etmektedir:

"'Beşikte iken de, yaşlı iken de insanlarla konuşuyordun!' (Mâide: 110)

Âyet'indeki ifâdeler; İsâ Aleyhisselâm'ın ömrünü tamamlayıp, yaşlılık döneminde insanlarla konuşabilmesi için gökten indirileceğine işâret etmektedir. Çünkü o çok genç bir yaşta iken göğe kaldırılmıştı…

'İnsanlarla beşikte iken de, yaşlandığı zaman da konuşacak ve sâlihlerden olacak.' (Âl-i İmrân: 46)

Âyet-i kerime'sinde de İsâ Aleyhisselâm'ın hayatta olduğuna dâir delil vardır ve bütün ehl-i sünnet bu görüştedir. Çünkü Âyet'te, onun yaşlandığı zaman da insanlarla konuşacağı ifâde edilmektedir. Yaşlanması da ancak, semâdan yeryüzüne indiği zaman gerçekleşecektir." (Taberî, "Tefsîr-i Taberî", c. 2, s. 528 - c. 1, s. 247.)

Nisâ sure-i şerif'inin 159. Âyet-i kerime'sinin tefsirini yaparken naklettiği şu rivayetler gayet sarihtir:

"Abdullah b. Abbas, Ebu Malik, Hasan-ı Basri, Katade ve İbn-i Zeyd âyeti şöyle izah etmişlerdir: 'Ehl-i kitaptan hiçbir kimse yoktur ki İsa Deccal'ı öldürmek için tekrar yeryüzüne gönderildiğinde İsa ölmeden önce ona iman etmiş olmasın.'"

Hasan-ı Basri diyor ki: 'Allah'a yemin olsun ki Hz. İsa şu anda diridir ve Allah katındadır. O, yeryüzüne indiği zaman bütün ehl-i kitap ona iman edecektir. Kıyamet gününde de Hz. İsa, kendisine inanan veya inanmayanlara karşı şahit olacaktır.'" (C. 3, s. 166, 168)



Alûsî:

İslâm âlimlerinin önde gelenlerinden Alûsî de "Rûhu'l-Me'ânî" adını taşıyan tefsirinde, büyük İslâm âlim ve müfessirlerinin İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne ineceğini gösteren sözlerinden bâzı misâller vererek, "Bu konuda bütün İslâm âlimlerinin söz birliği içinde olduğunu ve bu hususun tevâtürle sâbit bulunduğunu, bu nedenle İsâ Aleyhisselâm'ın âhir zamanda yeryüzüne gönderileceğine imân etmenin şart olduğunu" açıkça dile getirmiştir. (Alûsî, "Rûhu'l-Me'ânî", c. 7, s. 60.)



Muhammed Zâhid Kevserî:

Hadis-i şerîf'ler üzerinde uzun tahkîkatlarda bulunan Muhammed Zâhid Kevserî Hazretleri "Nezratü'n-Abire" isimli eserinde İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne ineceği husûsunda bütün İslâm âlimlerinin ittifak ettiğini bildirmiş, Hadis ilminin yalnız kokusunu koklamış bir kimsenin bu ilâhî gerçeği aslâ inkâr edemeyeceğini haber vermiştir:

"İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne ineceğini gösteren Hadis'lerdeki tevatür, mânevî tevâtürdür. 'Sahih' ve 'hasen' tâbir edilen Hadis-i şerif'lerin hepsi birbirinden farklı mânâlara delâlet etmesine rağmen, hepsi de bütünüyle İsa Aleyhisselâm'ın nüzûlü husûsunda söz birliği içindedirler. Öyle ki bu, Hadis ilminin yalnız kokusunu koklamış bir kimse için bile inkârı mümkün olmayan bir gerçektir.

Mehdî ve Deccal'in çıkacağını ve İsâ Aleyhisselâm'ın ineceğini beyân eden Hadis-i şerif'lerin tevatür derecesine ulaşmış oduğu, Hadis ilmi'ne ehil olanlar tarafından aslâ şüpheyle karşılanacak bir mesele değildir. Kelâm ilmiyle uğraşan bâzı kimselerin, kıyâmet alâmetleriyle ilgili Hadis-i şerif'lere imân etmenin şart olduğunu kabul etmelerine rağmen, bu Hadis'lerden bir kısmının mütevatir olup olmadığı husûsundaki şüpheleri ise, Hadis ilmi hakkındaki bilgilerinin azlığından ileri gelmektedir." (Kevserî, "Nezratü'n-Abire", s. 44-49.)



Kettânî:

Meşhur muhaddislerden el-Kettânî de "Nazmü'l-Mütenâsır fi'l-Hadîsi'l-Mütevâtir" isimli eserinde, İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne ineceği hakkındaki bilgilerin Kitap, Sünnet ve İcmâ ile sâbit olduğunu söyleyerek; "İsâ Aleyhisselâm'ın nüzûlü Kitap, Sünnet ve icmâ-i ümmet ile sabittir. Gerek bu hususla ilgili Hadis'lerin, gerekse Deccal ve Mehdî hakkındaki hadislerin hepsi de mütevâtirdir." demiştir. (Kettânî, "Nazmü'l-mütenâsir fi'l-Hadîsi'l-Mütevâtir", s. 147.)



Şevkânî:

İslâm âlimlerinden Şevkânî, İsâ Aleyhisselâm'ın âhir zamanda yeryüzüne ineceğini bildiren yirmi dokuz Hadis-i şerif'i tek tek beyân edip, bunların sahih olduklarını ispatladıktan sonra;

"Görüldüğü gibi bizim naklettiğimiz Hadis'ler tevâtür seviyesine ulaştı!.. Bu beyânımızla artık şu neticeye varılır ki, beklenen Mehdi (Mehdiyyü'l-Muntazar) hakkındaki Hadis'lerin, Deccal hakkında hadislerin ve İsâ Aleyhisselâm'ın nüzul edeceğine dâir Hadis'lerin hepsi de mütevâtirdir!" demiştir. ("Sünen-i İbn-i Mâce", c. 10, s. 338.)



Elmalılı M. Hamdi Yazır:

Son devrin tanınmış alimlerinden Elmalılı Hamdi Yazır Efendi Kur'an-ı Kerim ve Yüce Meali'nde Zuhruf Suresi'nin 61. Âyet-i kerime'sini;

"Gerçekten o -Meryem oğlu İsa'nın gönderilişi- kıyamet için bir bilgidir. Onun için, sakın kıyametin geleceğinden şüphe etmeyin ve bana uyun. İşte yegane doğru yol budur."

Şeklinde tercüme ettiği gibi Hak Dini Kur'an Dili isimli Kur'an-ı kerim tefsirinde de bu hususu açıkça zikretmiştir:

"Çünkü İsa gerek ortaya çıkışı, gerek ölüleri diriltme mucizesi ve gerekse ölülerin ayağa kalkmasını haber vermesi itibarıyla kıyametin meydana geleceğine bir delil olduğu gibi, hadiste haber verildiğine göre, inmesi de Kıyametin alametlerindendir." (Elmalılı M. Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an dili)



Diğer Bazı İslâm Âlimlerinin Tasdik Edici Sözleri:

Tefsîr ve Hadis sahasında söz sâhibi bu gibi zâtların beyanlarının yanısıra, diğer İslâm âlimleri de İsâ Aleyhisselâm'ın kıyâmete yakın bir zamanda yeryüzüne ineceğini tasdik etmişler; bu husustaki nassların hiçbir şüpheye yer bırakmayacak kadar kesin ve açık olduğunu haber vermişlerdir.

Nitekim Seffârinî "Levâmi'" adlı eserinde bu noktaya dikkati çekerek; "Bütün ümmet Meryem oğlu İsâ Aleyhisselâm'ın ineceği hususunda ittifak etmiştir. Şerî'at ehlinden hiç kimse bu hususta muhâlif olmamıştır." demiştir. ("Levâmi'u'l-Envâri'l-Behiyye", c. 2, s. 94-95.)

İsâ Aleyhisselâm'ın nüzûlü hakkında, esâsen bütün İslâm âlimleri görüş birliği içindedir.

Gırnata'lı meşhur tefsir âlimlerinden İbnü'l-Atiyye el-Endülüsî, "Bahru'l-Muhit" ismini taşıyan tefsirinde diğer muhaddis ve müfessirlerin sözlerini tasdik ederek, "İsâ Aleyhisselâm'ın diri olduğuna, âhir zamanda ineceği hususunda ümmetin ortak görüşünün bulunduğuna ve bu konudaki hadislerin mütevâtir olduğuna" dikkati çeker.

Hadis âlimlerinden Abdülfettah Ebû Gudde de; "İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne inip Deccal'i öldüreceğine işâret eden rivâyetlerin tevâtür derecesine ulaştığını" ifâde eder. (Sa'îd Havvâ, "el-Esâs fi's-Sünne", c. 9, s. 445.)

İsâ Aleyhisselâm'ın âhir zamanda yeryüzüne ineceğinin tevâtürle sâbit olduğunu ispatlamak maksadıyla husûsiyetle bir kitap yazmış olan ünlü muhaddislerden Muhammed Enver el-Keşmîrî de, "Kitâbu't-Tasrîh bi-mâ Tevâtere fî Nüzûli'l-Mesîh" adlı eserinde çok sayıda mütevâtir Hadis-i şerif zikreder.

Ukaylî ise bu hususta hiçbir şüphenin sözkonusu olmadığını belirterek;

"Şüphesiz ki, Hazret-i İsâ Aleyhisselâm mutlakâ yeryüzüne inecektir! Elbette onun zuhûruna yakın alâmetler ve fitneler olacaktır!.." der. ("en-Necmü's-Sâkıb fî Beyân-ı enne'l-Mehdî min Evlâd-ı Alî bin Ebî Tâlib alâ't-Tamâm ve'l-Kemâl", s. 151.)



"Meryem Oğlu İsa'nın
İneceğini İnkâr Eden Kâfir Olmuştur!.."

Câbir bin Abdullah -radiyallâhu anh-den rivâyet edildiğine göre, Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif'lerinde; Hazret-i İsâ Aleyhisselâm'ın yeryüzüne ineceğini inkâr edenlerin kesin bir surette kâfir olduklarını beyân buyurmuştur:

"Mehdî'nin çıkışını inkâr eden, muhakkak ki Muhammed'e indirileni inkâr etmiş olur. Meryem oğlu İsâ'nın ineceğini inkâr eden de mutlakâ kâfir olmuştur. Deccal'in çıkacağını kabul etmeyen de şüphesiz ki kâfirdir." (Suyûtî, "Kitâbü'l-Arfi'l-Verdi fî Ahbâri'l-Mehdî", 2/161)
 

HARRAS

New member
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
55 - Mikdâm İbnu Ma'dîkerib (radıyallahu anh) anlatıyor: Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Haberiniz olsun, rahat koltuğunda otururken kendisine benim bir hadisim ulaştığı zaman kişinin: "Bizimle sizin aranızda Allah'ın kitabı vardır. Onda nelere helâl denmişse onları helâl biliriz. Nelere de haram denmişse onları haram addederiz" diyeceği zaman yakındır. Bilin ki, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın haram kıldıkları da tıpkı Allah'ın haram ettikleri gibidir"

Ebu Dâvud, Sünne, 6, (4604); Tirmizî, İlm 60, (2666); İbnu Mace, Mukaddime 2, (12).
 

erbatan

New member
Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
397
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ercan1980' Alıntı:
HZ.ISA'NIN YENIDEN YERYÜZÜNE INECEGINE INANANLAR, HZ.MUHAMMED'IN SON PEYGAMBER/ELÇI OLDUĞUNA INANMAMAKTADIRLAR!!! ŞAHSEN BENIM BÖYLE BIR BEKLENTIM YOK!

(33/40) Muhammed, adamlarınızdan herhangi birisinin babası olmadı. Ancak o ALLAH'ın elçisi (rasulü) ve son peygamber (nebi) oldu. ALLAH her şeyi iyi bilir.
bu nasıl bir küfürdürki islamiyete içindeyken küfretmek...bu hadislerle belli we kur'an ayetleri ile belliyken nasıl böyle birşey söylenir.yanlıs bu düsüncenizi geri almanız gerekmektedir.

göklerden mahzene
qolop4444
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Uzun lafın kısası:)...Hz İsa ölmemiş ruhu göğe kaldırılmıştır...Deccalin ölümü Hz İsa'yı görmesiyle gerçekleşecek...Tuzun suda eridiği gibi eriyecektir..Kıyametin iyice yaklaştığı bir zamanda tabiki
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
erbatan' Alıntı:
bu nasıl bir küfürdürki islamiyete içindeyken küfretmek...bu hadislerle belli we kur'an ayetleri ile belliyken nasıl böyle birşey söylenir.yanlıs bu düsüncenizi geri almanız gerekmektedir.

göklerden mahzene
qolop4444

Kardes acaba su ayetleri yaza bilirmisin???(not;hadisleri yazmana gerek yok cünki bu kadar uzayan konu icinde cok kez yazildi)
 
Üst Alt