Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Islamiyete göre Hz.Isa dönecekmi?

Islamiyete göre Hz.Isa dönecekmi?

  • Evet

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Hayir

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    0

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
metin mete' Alıntı:
Selam üzerimedir doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak kaldırılacağım gün.

19-Meryem Suresi 33

Ölmemismi?Ayet yalanmi söylüyor?

Hz. İsa’nın ağzından nakledilen yukarıdaki sözlerde, Hz. İsa’nın üç önemli gününden bahsedilir. Görüldüğü gibi bu günler sayılırken Hz. İsa’nın kıyamette dünyaya yeniden geleceği şeklinde bir günden bahsedilmez. Eğer böyle bir gün olsaydı, elbette ki bu da yalanlarla dolu hadislere bırakılmadan, şüpheye yer bırakmayacak şekilde Kuran’da belirtilirdi.


Ne zamana gelince Ali imran 55 e bak?Onu yazana sor.....Kim vefaat ettirecegini söylüyorsa O

Biz ayet isittik mi amennaa deriz.

Yanliz senin naklettigin ayet mealinda gelecekten bahsediyor, yani herzaman vefat ettirelebilir, henüz kiyamet te kopmadigina göre!

Sunu kabul etmelisin, senin naklettigin meal hicbir sekilde, kesinlikle vefat ettirilmis (olmus bitmis) manasina gelmez.

Cok büyük bir celiskeye düsüyorsun, cünkü herkesin Kur´an i anlayabilecegini söylerken, ben baska türlü anlayinca beni ikna etmeye calisiyorsun.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Hani Allah, İsa'ya demişti ki: "Ey İsa, doğrusu seni Ben vefat ettireceğim ve seni Kendime yükselteceğim, seni inkar edenlerden temizleyeceğim ve sana uyanları kıyamete kadar inkara sapanların üstüne geçireceğim. Sonra dönüşünüz yalnızca Banadır, hakkında anlaşmazlığa düştüğünüz şeyde aranızda Ben hükmedeceğim. (Al-i İmran Suresi, 55)

Nisa Suresi, 157. ayet:

Ve: "Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük" demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (onun) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler.


Nisa Suresi, 158. ayet:

Hayır; Allah onu Kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.


Bu ayetlerin hemen arkasından gelen ayette kullanılan "o" zamirinin Hz. İsa'dan başka bir kişiyi ya da varlığı kastettiğinin hiçbir delili yoktur.

Nisa Suresi, 159. ayet:

Andolsun, Kitap Ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların üzerine şahit olacaktır.


Meryem oğlu (İsa) bir örnek olarak verilince, senin kavmin hemen ondan (keyifle söz edip) kahkahalarla gülüyorlar. Dediler ki: "Bizim ilahlarımız mı daha hayırlı, yoksa o mu?" Onu yalnızca bir tartışma-konusu olsun diye (örnek) verdiler. Hayır, onlar 'tartışmacı ve düşman' bir kavimdir. O, yalnızca bir kuldur; kendisine nimet verdik ve onu İsrailoğullarına bir örnek kıldık. Eğer Biz dilemiş olsaydık, elbette sizden melekler kılardık; yeryüzünde (size) halef (yerinize geçenler) olurlardı. (Zuhruf Suresi, 57-60)
Bu ayetlerin hemen arkasından gelen 61. ayette Hz. İsa'nın kıyamet saati için bir ilim olduğu belirtilmektedir:

Şüphesiz o, kıyamet-saati için bir ilimdir. Öyleyse ondan yana hiçbir kuşkuya kapılmayın ve bana uyun. Dosdoğru yol budur. (Zuhruf Suresi, 61)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
_313_' Alıntı:
Biz ayet isittik mi amennaa deriz.

Yanliz senin naklettigin ayet mealinda gelecekten bahsediyor, yani herzaman vefat ettirelebilir, henüz kiyamet te kopmadigina göre!

Sunu kabul etmelisin, senin naklettigin meal hicbir sekilde, kesinlikle vefat ettirilmis (olmus bitmis) manasina gelmez.

Cok büyük bir celiskeye düsüyorsun, cünkü herkesin Kur´an i anlayabilecegini söylerken, ben baska türlü anlayinca beni ikna etmeye calisiyorsun.


Sevgi deger kardesim,313 kesinlikle hayir ikna etmeyi degil Kitabullahin bir bütün olrak algilanmasi geregini söylemeye calisiyorum,güzel kardesim o ayeti kerimede Allahu Teala C.C. Isa a.s. a hitab ediyor,eger deseki ben seni hemen vefaat ettirecegim, bir diger ayette onlarin yalan söyledigini onlari Isa a.s. öldüremediklerini söyleyince celiski olusurdu.O neden le Allahu Teala c.c. Gelecege yönelik söylüyor,gibi ama Meryem 33 deki ifade Isa a.s. min agzindan yani buradaki olay bir tarafta onlarin öldürdük demelerini yalanlayip diger taraftan( Allahin öldürmedigini kim öldüre bilir)hem kendisinin bunu yapacagini hem Isa a.s. agzindan tastik ediliyor,En iyisini Allah bilir.

Yine diyorumki Allahin Kitabi cok acik,net,hüküm verici,Aydinliga cikarici ve dahi nice özelliklere sahip.

Allaha emanet ol,Sevgi deger kardesim.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Hz. İsa'nın ikinci gelişine işaret eden başka ayetler de şöyledir:

Hani Melekler, dediler ki: "Meryem, doğrusu Allah Kendinden bir kelimeyi sana müjdelemektedir. Onun adı Meryem oğlu İsa Mesih'tir. O, dünyada ve ahirette 'seçkin, onurlu, saygındır' ve (Allah'a) yakın kılınanlardandır. Beşikte de, yetişkinliğinde de insanlarla konuşacaktır. Ve O salihlerdendir. "Rabbim, bana bir beşer dokunmamışken, nasıl bir çocuğum olabilir?" dedi. (Fakat) Allah neyi dilerse yaratır. Bir işin olmasına karar verirse, yalnızca ona "ol" der, o da hemen oluverir. Ona Kitabı, hikmeti, Tevratı ve İncili öğretecek. (Al-i İmran Suresi, 45-48)Ayette, Allah'ın Hz. İsa'ya, Tevrat'ı, İncil'i ve bir de "Kitabı" öğreteceği haber verilmektedir. Aynı ifade Maide Suresi'nin 110. ayetinde de yer almaktadır:

Allah şöyle diyecek: "Ey Meryemoğlu İsa, sana ve annene olan nimetimi hatırla. Ben seni Ruhu'l-Kudüs ile destekledim, beşikte iken de, yetişkin iken de insanlarla konuşuyordun. Sana Kitabı, hikmeti, Tevrat'ı ve İncil'i öğrettim. İznimle çamurdan kuş biçiminde (bir şeyi) oluşturuyordun..." (Maide Suresi, 110)

Her iki ayette de geçen "kitap" ifadesini incelediğimizde, bunun Kuran'a işaret ettiğini görürüz. Ayetlerde Tevrat ve İncil dışında gönderilen son hak kitabın Kuran olduğu bildirilmektedir. (Hz. Davud'a verilen Zebur da Eski Ahit'in içindedir) Bunun yanında, yine Kuran'ın bir başka ayetinde, Al-i İmran Suresi 3. ayette, "kitap" kelimesi, İncil ve Tevrat'ın yanında Kuran'ı ifade etmek için kullanılmıştır:

Allah... O'ndan başka İlah yoktur. Diridir, kaimdir. O, sana Kitabı Hak ve kendinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi. O, Tevrat ve İncil'i de indirmişti. (Al-i İmran Suresi, 2-3)
Kitap kelimesinin Kuran'a işaret ettiği diğer bazı ayetler de şu şekildedir:

Allah Katından yanlarında olan (Tevrat)ı doğrulayan bir Kitap geldiği zaman, -ki bundan önce inkar edenlere karşı fetih istiyorlardı- işte bilip-tanıdıkları gelince, onu inkar ettiler. Artık Allah'ın laneti kafirlerin üzerinedir. (Bakara Suresi, 89)

Öyle ki size, kendinizden, size ayetlerimizi okuyacak, sizi arındıracak, size Kitap ve hikmeti öğretecek ve bilmediklerinizi bildirecek bir elçi gönderdik. (Bakara Suresi, 151)

Bu durumda, Hz. İsa'ya öğretilecek olan üçüncü "Kitab"ın Kuran olduğu ve bunun da ancak Hz. İsa'nın ahir zamanda dünyaya dönüşünde mümkün olabileceği açıktır. Çünkü Hz. İsa Kuran'ın indirilmesinden yaklaşık 600 sene önce yaşamıştı. Bununla birlikte, Peygamber Efendimiz (sav)'in hadislerinde Hz. İsa'nın dünyaya ikinci kez gelişinde İncil ile değil Kuran'la hükmedeceği bildirilmiş olması da bunun bir delilidir:

Kırk (40) yıl Allah'ın Kitab'ı ve benim sünnetimle hükmeder, vefat eder. (Kitab-ul Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy il Ahir Zaman, s. 92)

Bu ifadeden de açık olarak anlaşıldığı gibi Hz. İsa yeniden yeryüzüne geldiğinde, Kuran'da yer alan hükümler ile hükmedecek, Hz. Muhammed (sav)'in sünnetini devam ettirecektir. Bu da ayetlerdeki manaya tam olarak uygun düşmektedir. (Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.)

Bu ayetlerde dikkat edilmesi gereken bir başka bilgi de, Hz. İsa için bildirilen söz konusu ifadenin -bir önceki konuda olduğu gibi- başka hiçbir peygamber için bildirilmemiş olmasıdır. Örneğin Hz. Musa'ya Tevrat'ın indirildiği, Hz. İbrahim'e verilen sahifeler olduğu, Hz. Davud'a Zebur'un vahyedilmiş olduğu Kuran'da bildirilir. Ya da peygamberlerin kendi dönemlerinden önce indirilen kitaplar varsa, bu kitapları bildikleri haber verilir. Ancak peygamberlerin hiçbiri için, kendi dönemlerinden sonra indirilecek olan bir kitabın daha onlara öğretildiği haber verilmez. Kendisinden önce indirilen, kendisine vahyedilen ve kendisinden sonra indirilecek olan kitabı bildiği haber verilen tek peygamber Hz. İsa'dır. Bu da, Hz. İsa'nın tekrar yeryüzüne geleceğinin ve ikinci kez geldiğinde kendisinden sonra vahyedilmiş olan kitapla yani Kuran'la hükmedeceğinin işaretlerinden biridir. (En doğrusunu Allah bilir.)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
seyfullah putkıran' Alıntı:
Hani Allah, İsa'ya demişti ki: "Ey İsa, doğrusu seni Ben vefat ettireceğim ve seni Kendime yükselteceğim, seni inkar edenlerden temizleyeceğim ve sana uyanları kıyamete kadar inkara sapanların üstüne geçireceğim. Sonra dönüşünüz yalnızca Banadır, hakkında anlaşmazlığa düştüğünüz şeyde aranızda Ben hükmedeceğim. (Al-i İmran Suresi, 55)

Nisa Suresi, 157. ayet:

Ve: "Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük" demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (onun) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler.


Nisa Suresi, 158. ayet:

Hayır; Allah onu Kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir.

Bu ayetlerin hemen arkasından gelen ayette kullanılan "o" zamirinin Hz. İsa'dan başka bir kişiyi ya da varlığı kastettiğinin hiçbir delili yoktur.

Nisa Suresi, 159. ayet:

Andolsun, Kitap Ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların üzerine şahit olacaktır.


Meryem oğlu (İsa) bir örnek olarak verilince, senin kavmin hemen ondan (keyifle söz edip) kahkahalarla gülüyorlar. Dediler ki: "Bizim ilahlarımız mı daha hayırlı, yoksa o mu?" Onu yalnızca bir tartışma-konusu olsun diye (örnek) verdiler. Hayır, onlar 'tartışmacı ve düşman' bir kavimdir. O, yalnızca bir kuldur; kendisine nimet verdik ve onu İsrailoğullarına bir örnek kıldık. Eğer Biz dilemiş olsaydık, elbette sizden melekler kılardık; yeryüzünde (size) halef (yerinize geçenler) olurlardı. (Zuhruf Suresi, 57-60)
Bu ayetlerin hemen arkasından gelen 61. ayette Hz. İsa'nın kıyamet saati için bir ilim olduğu belirtilmektedir:

Şüphesiz o, kıyamet-saati için bir ilimdir. Öyleyse ondan yana hiçbir kuşkuya kapılmayın ve bana uyun. Dosdoğru yol budur. (Zuhruf Suresi, 61)


Sevgi deger kardesim,Seyfullah bak kardesim ayet tamam Nisa 158-159 dogru ama burada hem vefaat ettirecegi hem yükseltilecegi yaziyor;

Allah şunu demişti: Ey İsa, seni vefat ettireceğim, seni kendime yükselteceğim, seni inkar edenlerden ayıracağım...

3- Ali İmran Suresi 55

Buna ne dersin arasindaki tezat nedir.Ikiside ayni degilmi Kitabullahi neden bir bütün olarak almiyorsun.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
seyfullah putkıran' Alıntı:
Hz. İsa'nın ikinci gelişine işaret eden başka ayetler de şöyledir:

Hani Melekler, dediler ki: "Meryem, doğrusu Allah Kendinden bir kelimeyi sana müjdelemektedir. Onun adı Meryem oğlu İsa Mesih'tir. O, dünyada ve ahirette 'seçkin, onurlu, saygındır' ve (Allah'a) yakın kılınanlardandır. Beşikte de, yetişkinliğinde de insanlarla konuşacaktır. Ve O salihlerdendir. "Rabbim, bana bir beşer dokunmamışken, nasıl bir çocuğum olabilir?" dedi. (Fakat) Allah neyi dilerse yaratır. Bir işin olmasına karar verirse, yalnızca ona "ol" der, o da hemen oluverir. Ona Kitabı, hikmeti, Tevratı ve İncili öğretecek. (Al-i İmran Suresi, 45-48)Ayette, Allah'ın Hz. İsa'ya, Tevrat'ı, İncil'i ve bir de "Kitabı" öğreteceği haber verilmektedir. Aynı ifade Maide Suresi'nin 110. ayetinde de yer almaktadır:

Allah şöyle diyecek: "Ey Meryemoğlu İsa, sana ve annene olan nimetimi hatırla. Ben seni Ruhu'l-Kudüs ile destekledim, beşikte iken de, yetişkin iken de insanlarla konuşuyordun. Sana Kitabı, hikmeti, Tevrat'ı ve İncil'i öğrettim. İznimle çamurdan kuş biçiminde (bir şeyi) oluşturuyordun..." (Maide Suresi, 110)

Her iki ayette de geçen "kitap" ifadesini incelediğimizde, bunun Kuran'a işaret ettiğini görürüz. Ayetlerde Tevrat ve İncil dışında gönderilen son hak kitabın Kuran olduğu bildirilmektedir. (Hz. Davud'a verilen Zebur da Eski Ahit'in içindedir) Bunun yanında, yine Kuran'ın bir başka ayetinde, Al-i İmran Suresi 3. ayette, "kitap" kelimesi, İncil ve Tevrat'ın yanında Kuran'ı ifade etmek için kullanılmıştır:

Allah... O'ndan başka İlah yoktur. Diridir, kaimdir. O, sana Kitabı Hak ve kendinden öncekileri doğrulayıcı olarak indirdi. O, Tevrat ve İncil'i de indirmişti. (Al-i İmran Suresi, 2-3)
Kitap kelimesinin Kuran'a işaret ettiği diğer bazı ayetler de şu şekildedir:

Allah Katından yanlarında olan (Tevrat)ı doğrulayan bir Kitap geldiği zaman, -ki bundan önce inkar edenlere karşı fetih istiyorlardı- işte bilip-tanıdıkları gelince, onu inkar ettiler. Artık Allah'ın laneti kafirlerin üzerinedir. (Bakara Suresi, 89)

Öyle ki size, kendinizden, size ayetlerimizi okuyacak, sizi arındıracak, size Kitap ve hikmeti öğretecek ve bilmediklerinizi bildirecek bir elçi gönderdik. (Bakara Suresi, 151)

Bu durumda, Hz. İsa'ya öğretilecek olan üçüncü "Kitab"ın Kuran olduğu ve bunun da ancak Hz. İsa'nın ahir zamanda dünyaya dönüşünde mümkün olabileceği açıktır. Çünkü Hz. İsa Kuran'ın indirilmesinden yaklaşık 600 sene önce yaşamıştı. Bununla birlikte, Peygamber Efendimiz (sav)'in hadislerinde Hz. İsa'nın dünyaya ikinci kez gelişinde İncil ile değil Kuran'la hükmedeceği bildirilmiş olması da bunun bir delilidir:

Kırk (40) yıl Allah'ın Kitab'ı ve benim sünnetimle hükmeder, vefat eder. (Kitab-ul Burhan Fi Alamet-il Mehdiyy il Ahir Zaman, s. 92)
Bu ifadeden de açık olarak anlaşıldığı gibi Hz. İsa yeniden yeryüzüne geldiğinde, Kuran'da yer alan hükümler ile hükmedecek, Hz. Muhammed (sav)'in sünnetini devam ettirecektir. Bu da ayetlerdeki manaya tam olarak uygun düşmektedir. (Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.)

Bu ayetlerde dikkat edilmesi gereken bir başka bilgi de, Hz. İsa için bildirilen söz konusu ifadenin -bir önceki konuda olduğu gibi- başka hiçbir peygamber için bildirilmemiş olmasıdır. Örneğin Hz. Musa'ya Tevrat'ın indirildiği, Hz. İbrahim'e verilen sahifeler olduğu, Hz. Davud'a Zebur'un vahyedilmiş olduğu Kuran'da bildirilir. Ya da peygamberlerin kendi dönemlerinden önce indirilen kitaplar varsa, bu kitapları bildikleri haber verilir. Ancak peygamberlerin hiçbiri için, kendi dönemlerinden sonra indirilecek olan bir kitabın daha onlara öğretildiği haber verilmez. Kendisinden önce indirilen, kendisine vahyedilen ve kendisinden sonra indirilecek olan kitabı bildiği haber verilen tek peygamber Hz. İsa'dır. Bu da, Hz. İsa'nın tekrar yeryüzüne geleceğinin ve ikinci kez geldiğinde kendisinden sonra vahyedilmiş olan kitapla yani Kuran'la hükmedeceğinin işaretlerinden biridir. (En doğrusunu Allah bilir.)


Sevgi deger kardesim,Seyfullah bu kelimelerde Resmen bir inkar var nedir biliyormusun,o ücüncü kitab Zebur dur onu dislamislar niye Isa a.s. zamaninda isaya ögretilen iki kitab(tevrat ve zebur) ve incil yani ücüncü olarak neden Kitabullah(hos hepside Kitabullah)neden Zeburu cikariyorsunuz.

Bundanda o hadisleri dogrulayici yapiyorsunuz.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
metin mete' Alıntı:
Sevgi deger kardesim,Seyfullah bak kardesim ayet tamam Nisa 158-159 dogru ama burada hem vefaat ettirecegi hem yükseltilecegi yaziyor;

Allah şunu demişti: Ey İsa, seni vefat ettireceğim, seni kendime yükselteceğim, seni inkar edenlerden ayıracağım...

3- Ali İmran Suresi 55

Buna ne dersin arasindaki tezat nedir.Ikiside ayni degilmi Kitabullahi neden bir bütün olarak almiyorsun.
sevgi değer metin mete abim
ayetler arasında tezat olmaz sadece yorumlarımız da tezat olur...

ALi imran suresi;
54- Onlar hileye başvurdular, Allah da onların tuzağını boşa çıkardı. Allah hileleri boşa çıkaranların en hayırlısıdır.
55- O zaman Allah şöyle dedi: "Ey İsa, şüphesiz ki seni öldüreceğim, seni kendime yükselteceğim ve seni inkârcılardan temizleyeceğim. Hem sana uyanları, kıyamete kadar o küfredenlerin üstünde tutacağım. Sonra dönüşünüz banadır, ayrılığa düştüğünüz hususlarda aranızda hükmedeceğim".

burda tezattan kastınız seni öldürcez sözü ise bunda tezat olmaz her canlı ölmü tadıcaktır. Hz. İsa da vefat edicektir lakin rabbim diyorki o çarmağa gerilmedi ondan sonrası için bir bilgi yok burda ssdce geleceğe yönelik bir cümel kullanışmış ve snei şüphesi öldürceeğiz demiştir Rabbim yani ölmemiştir, yani onların tuzağı boşa çıktı yani öldüremediler, bu kesin peki sonra ne oldu? bu kısımla ilgili hadilserle birleştirildiğinde ise bütün taşlar yerine oturuyor.. yapboz tamamlanıyor, ama en önemlsii bu zamanla belli olcauk bir durumdur, aslından bunan daha öenmlibir nokta isa imanımızı kurtarmkatırki o dönem gerçkleşirse ve Rabim bizi o gün eyetişririse ona inanmamız bile hakiki iman il eolur öyle ise imanımızı tam manasıyla dülzetmemiz gerekiyor..ve iman hakikatleri üzerinde durmalıyız...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
seyfullah putkıran' Alıntı:
sevgi değer metin mete abim
ayetler arasında tezat olmaz sadece yorumlarımız da tezat olur...

ALi imran suresi;
54- Onlar hileye başvurdular, Allah da onların tuzağını boşa çıkardı. Allah hileleri boşa çıkaranların en hayırlısıdır.
55- O zaman Allah şöyle dedi: "Ey İsa, şüphesiz ki seni öldüreceğim, seni kendime yükselteceğim ve seni inkârcılardan temizleyeceğim. Hem sana uyanları, kıyamete kadar o küfredenlerin üstünde tutacağım. Sonra dönüşünüz banadır, ayrılığa düştüğünüz hususlarda aranızda hükmedeceğim".

burda tezattan kastınız seni öldürcez sözü ise bunda tezat olmaz her canlı ölmü tadıcaktır. Hz. İsa da vefat edicektir lakin rabbim diyorki o çarmağa gerilmedi ondan sonrası için bir bilgi yok burda ssdce geleceğe yönelik bir cümel kullanışmış ve snei şüphesi öldürceeğiz demiştir Rabbim yani ölmemiştir, yani onların tuzağı boşa çıktı yani öldüremediler, bu kesin peki sonra ne oldu? bu kısımla ilgili hadilserle birleştirildiğinde ise bütün taşlar yerine oturuyor.. yapboz tamamlanıyor, ama en önemlsii bu zamanla belli olcauk bir durumdur, aslından bunan daha öenmlibir nokta isa imanımızı kurtarmkatırki o dönem gerçkleşirse ve Rabim bizi o gün eyetişririse ona inanmamız bile hakiki iman il eolur öyle ise imanımızı tam manasıyla dülzetmemiz gerekiyor..ve iman hakikatleri üzerinde durmalıyız...


Iste seninle benim tezatim.Allah önce öldürecegim sonra yanima alacagim iste burasi iyi oku.

Ey İsa, şüphesiz ki seni öldüreceğim, seni kendime yükselteceğim ve seni inkârcılardan temizleyeceğim.

Ve dahi devam ediyor;Kiyamet zamani degil kiyamete kadar.Yani kesintisiz,fetret yok.Birde seni unutturmak isteyen inkar edenlerden temizleyecek ve temizledi.

Hem sana uyanları, kıyamete kadar o küfredenlerin üstünde tutacağım.

Devam ediyor,ama cok önemli kismi;

Sonra dönüşünüz banadır, ayrılığa düştüğünüz hususlarda aranızda hükmedeceğim".

Ayriliga düsülecek ve hükmü yine Allah verecek.Cünki dönüsümüz ona olacak.

Vesselam.(not hadislere bakarsak daha cok Isa,deccal mehti cok hastaneler dolar,ayrilikcilar basar,Mesela cin vakali biri cikar kendini Mehti,resul imam ilan eder,neye göre hadislere göre.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
metin mete' Alıntı:
Vesselam.(not hadislere bakarsak daha cok Isa,deccal mehti cok hastaneler dolar,ayrilikcilar basar,Mesela cin vakali biri cikar kendini Mehti,resul imam ilan eder,neye göre hadislere göre.
bu insanların çıkması normla, tarih boyunca cinlerin esaretinde , şeytanın veveseleriyle söylemişlerdir, ve söyliceklerdir, ama daha evelindede İlah oluduğunu iddia etmişlerdi, ilah olduğunu iddia emektense kendini mehti ve mesih sanmaları çok daha iyidir. dediğim gibi bu olaylara zamanla olucak olaylar yani belki ömrümüz buna yetmicek belki neslimiz yetişemicek şayet yetişirse ve hadisler görüldüğü gibi zuhur ederse ozaman hadsilerin sahih odluğu anlaşılır ve biad kolaylaşır çok şükür bu hadislerden herkesin haberi var böyle bir orunla karşılaşıldığında ne yapmamız gerektiğide bilidirilnmiş, mehti ve İsa A.s günümzde hadislerinde söylediği gibi çıkarsa biat boynumuzun borcudur, ama yetişemezsek imanımızı kurtarırsak yaşadık, onun için sabr ve zaman herşeyin ilacıdır...
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
metin mete' Alıntı:
gelecekmis?Sizin bu vehminiz olmayani dine adapte edisiniz sonunda ayetleri inkara kadar götürmeye vardi;Allah sonumuzu hayrede?Vesselam.

Peygamber efendimizin bütün sözlerinin kur'anda yazması sence mümkünmü...Eğer mümkün olsaydı sahabelere namaz kılmayı uygulamalı nasıl gösterecekti....El -insaf...Yazının sonunda dua etmişsin sonumuz hayrolsun diye bende amin diyorum...Lütfen islamiyeti kurancı yapıp peygamberimizi yok saymayın peygamberi kuranda sadece ismi geçen bir peygamber olarak görmek büyük bir saygısızlıktır...Onun sözleri ve davranışları bizim için çok kutsal dinimizi uygulayabilmemiz için çok saygıdeğer bir örnektir:eek:
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Aysegul' Alıntı:
Peygamber efendimizin bütün sözlerinin kur'anda yazması sence mümkünmü...Eğer mümkün olsaydı sahabelere namaz kılmayı uygulamalı nasıl gösterecekti....El -insaf...Yazının sonunda dua etmişsin sonumuz hayrolsun diye bende amin diyorum...Lütfen islamiyeti kurancı yapıp peygamberimizi yok saymayın peygamberi kuranda sadece ismi geçen bir peygamber olarak görmek büyük bir saygısızlıktır...Onun sözleri ve davranışları bizim için çok kutsal dinimizi uygulayabilmemiz için çok saygıdeğer bir örnektir:eek:

Sevgi deger kardesim,Aysegül;

Peygamber efendimizin bütün sözlerinin kur'anda yazması sence mümkünmü...

Yazmasida gerekmiyordu cünki kendiside dahil Allahin bir kulu idi yani insandi,Bu din ise Allahin dini o nedenle bundan dogal bir sey olamaz..

Eğer mümkün olsaydı sahabelere namaz kılmayı uygulamalı nasıl gösterecekti....

Ibrahim nasil kildi ise öyle,Bunu bir sonraki yazimda tekrar yazacagim,Seyfullah istemisti.

...Lütfen islamiyeti kurancı yapıp peygamberimizi yok saymayın peygamberi kuranda sadece ismi geçen bir peygamber olarak görmek büyük bir saygısızlıktır...

Aslinda onu bu derece iftira batagina sokanlar yok saymaktadir,bizler ona sonderece bagliyiz hemde ölümüne onu yok saymak bizim kendi inancimizi inkar olur cünki onu inkar Kitabullahtan onlarca ayeti yok saymak olur bunu dahi cözemeyip böyle yazmaniz gercekten cok aci,Peygamberlerden sadece isimen bahsedilenler cokmu Kücük;

O’nun elçileri arasında hiçbirini ayırt etmeyiz.

2 Bakara suresi 285


Ayip denen bir sey var Allahin sözlerini bu kadar tekzip etmek pes dogrusu.

...Onun sözleri ve davranışları bizim için çok kutsal dinimizi uygulayabilmemiz için çok saygıdeğer bir örnektir:eek:

Bizim icin ondanda önemlisi bizim Dinimizin Kemale ulasmasindaki Elciligi biz onu Allahin istedigi gibi seviyoruz bagliyiz.Onun bütün özelliklerini Alemlerin Rabbi olan Allah Kitabinda siralamis ve biz onlari sartsiz ve riyasiz kabul etmisiz.Vesselam.
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Alıntı yapmadan cevap vermek istiyorum...Şöyleki koyduğun linki inceledim ve son mesajda bir alıntı var ...Ve o alıntı o kadar çok bidat içeriyorki adeta islamiyete eklemeler yapılmış gibi...Niyet ederken bile namaz kelimesi kullanılmıyor...Ayrıca dualar namazda oturulurken okunmalıdır...Sen kimin yolundan gidiyorsun bilmiyorum...Ama sadece kur'anı kerimi eline alıp dinin inceliklerini oradan öğrenmeye çalışmak; peygamber(s.a.v)in sahabelere öğrettiği ve sahabelerinde nesilden nesile naklettiği bilgileri reddetmek demektir...Ve peygamberimizin öğrettiği gibi namaz kılmamak, abdest almamak vs...şu demektir(Ben seni tanımam kur'andaki ayetleri kendi kafamdan yorumlayarak hareket ederim) manasına gelir...Ve peygamberin öğrettiği gibi hareket etmemek onu reddetmek demektir...Bu da dinden çıkmak demektir...Yani eşhedü enla ilahe ilallah ve eşhedü en la.... ama gerisi yok muhammeden abduhu verasuluhu sadece sözde kalmış oluyor uygulamada yok...Lütfen beni yanlış anlama....Ama hadisleri reddetmek peygamberi reddermek demektir...Peygamber efendimiz İsa a.s ın geleceğini bildirmiş...Ve günümüze kadar bu bilgi en sağlam kaynaklarla gelmiştir...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Aysegul' Alıntı:
Alıntı yapmadan cevap vermek istiyorum...Şöyleki koyduğun linki inceledim ve son mesajda bir alıntı var ...Ve o alıntı o kadar çok bidat içeriyorki adeta islamiyete eklemeler yapılmış gibi...Niyet ederken bile namaz kelimesi kullanılmıyor...Ayrıca dualar namazda oturulurken okunmalıdır...Sen kimin yolundan gidiyorsun bilmiyorum...Ama sadece kur'anı kerimi eline alıp dinin inceliklerini oradan öğrenmeye çalışmak; peygamber(s.a.v)in sahabelere öğrettiği ve sahabelerinde nesilden nesile naklettiği bilgileri reddetmek demektir...Ve peygamberimizin öğrettiği gibi namaz kılmamak, abdest almamak vs...şu demektir(Ben seni tanımam kur'andaki ayetleri kendi kafamdan yorumlayarak hareket ederim) manasına gelir...Ve peygamberin öğrettiği gibi hareket etmemek onu reddetmek demektir...Bu da dinden çıkmak demektir...Yani eşhedü enla ilahe ilallah ve eşhedü en la.... ama gerisi yok muhammeden abduhu verasuluhu sadece sözde kalmış oluyor uygulamada yok...Lütfen beni yanlış anlama....Ama hadisleri reddetmek peygamberi reddermek demektir...Peygamber efendimiz İsa a.s ın geleceğini bildirmiş...Ve günümüze kadar bu bilgi en sağlam kaynaklarla gelmiştir...

Sevgi deger kardesim,Aysegül;

Niyet ederken bile namaz kelimesi kullanılmıyorBunu sormussun;Iste asagida tam bir niyet yapmisiz;

Niyyet ettim salat-ı Fecri ikame etmeye......veya....Niyet ettim vaktin salasını ikame etmeye.

Ayrıca dualar namazda oturulurken okunmalıdır...Sen kimin yolundan gidiyorsun bilmiyorum...Ama sadece kur'anı kerimi eline alıp dinin inceliklerini oradan öğrenmeye çalışmak; peygamber(s.a.v)in sahabelere öğrettiği ve sahabelerinde nesilden nesile naklettiği bilgileri reddetmek demektir...Ve peygamberimizin öğrettiği gibi namaz kılmamak, abdest almamak vs...şu demektir

Iste asagidaki gibi yazmisiz?

Bu uygulama İbrahim (AS)'dan bu yana uygulamalı olarak bizlere kadar gelmiştir. Fark sadece şudur: Son Elçi Hz. Muhammed (SAV)'e elçilik verilmeden önce az sayıdaki hanifler bu namaz uygulamasını devam ettiriyordu. Bu yüzden Kur'anda: "Rüku edenlerle rüku, secde edenlerle birlikte secde edin" diyor yani bu uygulamayı devam ettirin ama artık Kur'an indiğinden dolayı, namazda "KUR'ANDAN (AYET/LER) OKUYUN" diyor Yüce Allah. Ve hem de "Kolayınıza Geleni" Yani işi en baştan özetleyecek olur isek:


Ve peygamberin öğrettiği gibi hareket etmemek onu reddetmek demektir...Bu da dinden çıkmak demektir..

Demissin;

Bunu ellikere yazdik biz ona sonuna kadar bagliyiz.Ama senin imaniyin geregi bana ancak diye bilecegin Dinden cikmis tabiki;Hadislerin dininden cikali cok oluyor.

Lütfen beni yanlış anlama....Ama hadisleri reddetmek peygamberi reddermek demektir...Peygamber efendimiz İsa a.s ın geleceğini bildirmiş...Ve günümüze kadar bu bilgi en sağlam kaynaklarla gelmiştir..

Sende kusura bakma ama her halde yönetici oldugun icin korkuyorsun atarlar diye o kadar net yazmistim bunu

3:55 ALLAH İsa'ya şöyle demişti: "Senin dünyadaki hayatına son vereceğim ve kendime yükselteceğim. Seni inkar edenlerden kurtaracağım ve sana uyanları Diriliş Gününe kadar inkar edenlerin üzerinde tutacağım. Sonra, dönüşünüz banadır ve anlaşmazlığa düştüğünüz konularda aranızda ben hüküm vereceğim."

Sevgi deger kardesim,Sara ayetler acik ve net yani Hz Isanin a.s. hayatina son verilmistir(tevefa).Geri iade edilecegine dair hic bir isaret yoktur.Tevefe kelimesi Qur´anda yaklasik 25 defa gecmekte ve hepside Canin alinmasi anlamindadir.Ayeti kerimede önce vefaat ettirecek sonra kendine yükselteck oku oku Allahini seviyorsan tekrar tekrar oku!!!!

Ve günümüze kadar bu bilgi en sağlam kaynaklarla gelmiştir.

Iste bunu sana yine ö.m,ile yollayacagim Allaha emanet ol.
 

313

New member
Katılım
18 Mar 2006
Mesajlar
297
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Ve: "Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük" demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (onun) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler. Hayır; Allah onu Kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. (Nisa Suresi, 157-158)

Andolsun, Kitap Ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahit olacaktır. (Nisa Suresi, 159)

Şüphesiz o, kıyamet-saati için bir ilimdir. Öyleyse ondan yana hiçbir kuşkuya kapılmayın ve Bana uyun. Dosdoğru yol budur. (Zuhruf Suresi, 61)

Allah şöyle diyecek: "Ey Meryem oğlu İsa, sana ve annene olan nimetimi hatırla. Ben seni Ruhu'l-Kudüs ile destekledim, beşikte iken de, yetişkin iken de insanlarla konuşuyordun. Sana Kitab'ı, hikmeti, Tevrat'ı ve İncil'i öğrettim..." (Maide Suresi, 110)

Sizler on alameti görmedikçe hiçbir zaman Kıyamet kopmaz... Biri de İsa (as)'ın inmesi... (Müslim, Kitabü-l Fiten: 39)

Vallahi Meryem oğlu (Hz. İsa Aleyhisselam), Feccu'r-Ravha nam mevkide, hacc yapmak veya umre yapmak yahut da her ikisini de yapmak için icabet edecektir. (Müslim, Hacc: 216, 1252)

Kıyamet on alamet görülmedikçe kopmaz: Duman, Deccal, Dabbetu'l arz, Güneş'in batıdan doğması, İsa'nın yeryüzüne inmesi... (Rudani, Büyük Hadis Külliyatı, 5. cilt, s. 362)

Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, Meryem oğlu İsa'nın adalet sahibi olarak inmesi yakındır... [Buhari, Kitabü'l-Büyu': 102, Mezalim: 31, Enbiya 49; Müslim, İman: 242 (155); Ebu Davud, Melahim: 14 (4324); Tirmizi, Fiten: 54 (2234)]

İsa inecek; emirleri: 'Haydi gel, bize namaz kıldır!' diyecek. Buna karşılık: 'Kiminiz kiminizin emiridir. Bu, Allah'ın bu ümmete bir lütfu keremidir' diyecek. (Rudani, Büyük Hadis Külliyatı, 5. cilt, s. 380)

Vallahi muhakkak ve muhakkak Meryem oğlu İsa inecek, hem adil bir hakem, adaletli bir hükümdar olarak inecek... (Sahih-i Müslim bi Şerhin-Nevevi, cilt 2, s.192; Kenzul Ummal, Kitabul-İman, Bab-ı Nüzul-i İsa İbn-i Meryem, 14/332)

İmamınız kendinizden olduğu halde, Meryem oğlu sizin içinize indiği zaman sizler nasıl olursunuz?" (Buhari, Enbiya 50, 3265, 3/1272; Müslim, İman: 71,155,1/136; Beyhaki, Esma ve Sıfat: 3265, 2/166)

Alim İbn-i Kesir ise, konuyla ilgili ayetlerin tefsirini yaptıktan ve ilgili hadisleri açıkladıktan sonra düşüncesini şöyle ifade etmektedir:

Allah şöyle diyecek: “Ey Meryem oğlu İsa, sana ve annene olan nimetimi hatırla. Ben seni Ruhu’l-Kudüs ile destekledim, beşikte iken de, yetişkin iken de insanlarla konuşuyordun. Sana Kitab’I, hikmeti, Tevrat’I ve İncil’I öğrettim…
(Maide Suresi, 110)

İşte bunlar Resulullah (sav)'den mütevatir olarak rivayet edilmiştir ve bu hadis-i şeriflerde, Hz. İsa'nın nasıl ve nereye ineceği hususu açıklanmıştır… Hz. İsa'nın cesed-i şerifiyle dünyaya ineceği hakkında zikredilen sahih ve mütevatir hadis-i şerifler, tevile (başka şekilde yorumlanmaya) elverişli değildir. Dolayısıyla, zerre kadar imanı ve insafı olan herkesin, Hz. İsa'nın yeryüzüne ineceğine inanması gerekmektedir ki, bunu ancak şeriata zıt, Allah'ın Kitabına, Resulü'nün sünnetine ve ehl-i sünnetin ittifakına muhalif olan kimseler inkar edebilir. (1/578-582; Avnü'l Mabud, 11/457-464)
 

erbatan

New member
Katılım
4 Nis 2006
Mesajlar
397
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aysegul' Alıntı:
Alıntı yapmadan cevap vermek istiyorum...Şöyleki koyduğun linki inceledim ve son mesajda bir alıntı var ...Ve o alıntı o kadar çok bidat içeriyorki adeta islamiyete eklemeler yapılmış gibi...Niyet ederken bile namaz kelimesi kullanılmıyor...Ayrıca dualar namazda oturulurken okunmalıdır...Sen kimin yolundan gidiyorsun bilmiyorum...Ama sadece kur'anı kerimi eline alıp dinin inceliklerini oradan öğrenmeye çalışmak; peygamber(s.a.v)in sahabelere öğrettiği ve sahabelerinde nesilden nesile naklettiği bilgileri reddetmek demektir...Ve peygamberimizin öğrettiği gibi namaz kılmamak, abdest almamak vs...şu demektir(Ben seni tanımam kur'andaki ayetleri kendi kafamdan yorumlayarak hareket ederim) manasına gelir...Ve peygamberin öğrettiği gibi hareket etmemek onu reddetmek demektir...Bu da dinden çıkmak demektir...Yani eşhedü enla ilahe ilallah ve eşhedü en la.... ama gerisi yok muhammeden abduhu verasuluhu sadece sözde kalmış oluyor uygulamada yok...Lütfen beni yanlış anlama....Ama hadisleri reddetmek peygamberi reddermek demektir...Peygamber efendimiz İsa a.s ın geleceğini bildirmiş...Ve günümüze kadar bu bilgi en sağlam kaynaklarla gelmiştir...
doğru söylüyorsunuz...
 

SouthAmerica

New member
Katılım
24 Haz 2006
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kıyamet gününde Hz. İsa dünyaya inecek, ve bütün inanlara "Ben Allahin Peygamberiyim, Oglu degilim" diyecegi dogru mu?

Hz. Isa'nin inme sebebi ise, Yahudisi, Hristiyani, ve biz Müslümanlar yani inananlar hepimiz Hz.Isa'ya inaniyoruz. Siz yanlis yoldasiniz, Son Peygamber Hz. Muhammed'dir ve tek Allah vardir diyecegi dogru mu?


Bu dogru mu arkadaslar?
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
SouthAmerica' Alıntı:
Kıyamet gününde Hz. İsa dünyaya inecek, ve bütün inanlara "Ben Allahin Peygamberiyim, Oglu degilim" diyecegi dogru mu?

Hz. Isa'nin inme sebebi ise, Yahudisi, Hristiyani, ve biz Müslümanlar yani inananlar hepimiz Hz.Isa'ya inaniyoruz. Siz yanlis yoldasiniz, Son Peygamber Hz. Muhammed'dir ve tek Allah vardir diyecegi dogru mu?


Bu dogru mu arkadaslar?

cevap veriyorum:eek: ..."EVET"
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
SouthAmerica' Alıntı:
Kıyamet gününde Hz. İsa dünyaya inecek, ve bütün inanlara "Ben Allahin Peygamberiyim, Oglu degilim" diyecegi dogru mu?

Hz. Isa'nin inme sebebi ise, Yahudisi, Hristiyani, ve biz Müslümanlar yani inananlar hepimiz Hz.Isa'ya inaniyoruz. Siz yanlis yoldasiniz, Son Peygamber Hz. Muhammed'dir ve tek Allah vardir diyecegi dogru mu?


Bu dogru mu arkadaslar?

Ikiside dogru degil,Ne ogluyum dedigi nede inecegi.(yani bu dünyaya gelipte)
 

es-sülemi

New member
Katılım
25 Tem 2006
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Hz Isa

Hz Isa

Büyük Islam Alimlerinin üzerinde Karar Kildiği Bu Konunun Tartişmaya Açilmasi Ve Bazi Kişilerin Araştirmadan Kendi Heva Ve Heveslerine Göre Yorumlarda Bulunmasi Kesinlikle Erdemli Kişide Bulunmamasi Gereken Bir özelliktir. Bu Konuda Herhangi Bir Araştirma Yapmadiysak Fikir Beyan Etmenin Bir Anlami Yoktur. Bilmiyorsak Bilmiyorum Demek Bir Erdemdir.
 
Üst Alt