Konuyu açan kardeşimiz zaten,"islami kurallar dahilinde" diye belirtmiş olmasına rağmen,konu mecrasından çok farklı yerlere gitti gibi geliyor.Ayeti kerime de anlaşılmayan nedir acaba ki bazı arkadaşlar nefsi tavırlarla(Bana göre,Bence,Bu devirde) gibi sözler sarf ediyor.Bu sözler bizim karşı durduğumuz zihniyetin,aynı endişelerle dinimize ve müslümanlara sarf edilen sözlere benzemiyormu.
Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır." (Nisa Suresi / 3)
Kardeşlerim,Allah ve rasulunun fikir beyan ettiğ bir konuda müslümanın muhayyerlik hakkı yoktur.Ayet açık,Rasulun hayatı ortada örnek.Daha bazı kardeşlerimiz nefsi davranıp( Bana göre,olmaz,yok eşinden izin falan diyor)Peki kadın rahatsız veya başka bir sorun var erkeğin de tüm şartları yerine getirecek durumu var.Ama karısı nefsi davranıp kıskançlık yapıyor ve izin vermiyor ne olacak.Yada Allah'ın verdiği bir izni eşinemi onaylatması gerekiyor.
Bakın bu açıklamaları sakın benim bir erkeğin gerekli şartlar oluşmadan nefsani hevaları için fazla evlenmesi taraftarı olduğumu düşündürmesin.Kamil bir imana sahip müslüman zaten (Azimetin,ve ruhsatın ne demek olduğunu bilir)Eğer yetimlere adaleti tesis edemeyeceğini,yada kendi eşine adaletli davranamayacağını düşünürse ki bu günümüzde böyledir.Eminim Azimeti yani sabrı,yani takvayı tercih edecektir.Ben buradaki feryadı figan eden bayan kardeşlerimden vakarlı bir teslimiyet beklerdim.Allah'a ve onun indirdiklerine.Eğer anlayarak okunursa bu yazı eminim bu konudaki fikirlerini yeniden gözden geçireceklerdir.Diğer taraftanda o mal karşılığı yada Akıl balığ bile olmamış çocukları kocaya verende onları eş olarak alanda eminim bunun hesabını Alemlerin Rabbi olan Allaha vereceklerdir.
Nasihatlerin musibetlerden evla olması dileği ile
Eğer (kendileriyle evlendiğiniz takdir de) yetimlerin haklarına riayet edememekten korkarsanız beğendiğiniz (veya size helâl olan) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. Haksızlık yapmaktan korkarsanız bir tane alın; yahut da sahip olduğunuz (cariyeler) ile yetinin. Bu, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır." (Nisa Suresi / 3)
Kardeşlerim,Allah ve rasulunun fikir beyan ettiğ bir konuda müslümanın muhayyerlik hakkı yoktur.Ayet açık,Rasulun hayatı ortada örnek.Daha bazı kardeşlerimiz nefsi davranıp( Bana göre,olmaz,yok eşinden izin falan diyor)Peki kadın rahatsız veya başka bir sorun var erkeğin de tüm şartları yerine getirecek durumu var.Ama karısı nefsi davranıp kıskançlık yapıyor ve izin vermiyor ne olacak.Yada Allah'ın verdiği bir izni eşinemi onaylatması gerekiyor.
Bakın bu açıklamaları sakın benim bir erkeğin gerekli şartlar oluşmadan nefsani hevaları için fazla evlenmesi taraftarı olduğumu düşündürmesin.Kamil bir imana sahip müslüman zaten (Azimetin,ve ruhsatın ne demek olduğunu bilir)Eğer yetimlere adaleti tesis edemeyeceğini,yada kendi eşine adaletli davranamayacağını düşünürse ki bu günümüzde böyledir.Eminim Azimeti yani sabrı,yani takvayı tercih edecektir.Ben buradaki feryadı figan eden bayan kardeşlerimden vakarlı bir teslimiyet beklerdim.Allah'a ve onun indirdiklerine.Eğer anlayarak okunursa bu yazı eminim bu konudaki fikirlerini yeniden gözden geçireceklerdir.Diğer taraftanda o mal karşılığı yada Akıl balığ bile olmamış çocukları kocaya verende onları eş olarak alanda eminim bunun hesabını Alemlerin Rabbi olan Allaha vereceklerdir.
Nasihatlerin musibetlerden evla olması dileği ile