Peygamberimiz (sav), Hz. Ali Efendimize, “Ya Ali, bakışına bakış ekleme. Birinci bakış lehine, (günah değil), ikinci bakış ise aleyhinedir (günahtır)” buyurdular. (Tirmizî, Edep 23; Ebû Davud, Nikâh 24)
Hz. Peygamber (s.a.v) de “...Gözlerin zinası şehvetle bakmaktır...” buyurarak harama bakmayı, göz zinası olarak nitelemiştir.
Cerîr radıyallahu anh şöyle dedi:
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'e ansızın görmenin hükmünü sordum.
– "Hemen gözünü başka tarafa çevir!" buyurdu.
Ümmü Seleme radıyallahu anhâ şöyle dedi:
Ben Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in yanında bulunuyordum. Meymûne de vardı. İbni Ümmi Mektum çıkageldi. Bu olay, biz örtünmekle emrolunduktan sonra idi. Nebî sallallahu aleyhi ve sellem bize:
– "Örtünün!" buyurdu. Biz:
– O âmâ biri değil mi, Ey Allah'ın Resûlü? Bizi göremez, bilemez, dedik. Bunun üzerine Hz. Peygamber:
– "Siz ikiniz de mi âmâsınız, onu görmüyor musunuz?" buyurdu.
Ibn Abbas'ın aktardığına göre: "Allah Rasûlü ,Fadl b. Abbas'ı hacda terkisine almıştı. Fadl, güzel saçlı, parlak ve yakışıklı bir delikanlı idi. Bir kadın gelip Allah Rasûlü'ne fetva sordu. Fadl ona bakıyor, o da Fadl'a bakıyordu. Allah Rasûlü Fadl'ın yüzünü öbür yana çevirdi" (Buhârî, megazî 77, hac l ; Müslim, hac 407.).
Hz. Âise Annemiz, "Iftira Olayı"nda ihtiyacı için kervandan geri kalmış ve dönünce ulabilsinler diye konaklama yerinde uyuyakalmıştı. O, olayı kendisi anlatır ve:
"Safvân'ın istircâ"i (yani innâ lillah... demesi) ile uyandım. Hemen cilbabımı yüzüme örttüm.
Safvân beni "örtünme" âyeti gelmeden önce gördüğü için tanıdı" (Buhârî IV/6, V/57, megazî 34.) der. Demek ki, örtünme âyeti geldikten sonra müslüman kadınlar yüzlerini
kapatıyorlardı.
Sizce bu hadisler yeterli değilmi niçin anlamak için okumuyorsunuz.Kalbi kapananlar anlayamaz galiba bu kanaatim geliyor.Kalbinizle okuyun anlayacaksınız.Hayır anlamıyorum bu hadisleri okuduktan sonra bu kadar açık hadisler varken birde açıklama yapıp kendinizi bu hadisten üstün görmüş gibi kendi sözlerinizi üstün görüp bana soranda olmuyor sence bu hadiste ne denilmek istemiş bunu tartışmıyoruzda kendi görüşlerinizi tartışıyoruz uyanın kim kendi görüşünü savunuyor kim PEYGAMBERİN S.A.V hadisleri ile yola çıkıyor.Dikkat edin ne islam alimi ne fetvayla nede müceddidle yola çıktım hadis-i şerif yani PEYGAMBER DENİLİNCE HEPİNİZ DURUN YORUM YAPMAYI BIRAK EY NEFSİM BU PEYGAMBERDİR NE DEMİŞ YÜZ DEFA DA OLSA OKUYAYIM DİYE KİMİN KANI DONDUDA HARBİ BİR ŞEKİLDE ÖNEMSEDİ KAÇINIZ BUNU YAPTI.