Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Uydurmamı Değilmi

Uydurmamı Değilmi

  • UYDURMADIR

    Kullanılan: 0 0.0%
  • DEĞİLDİR

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    0

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
İyi güzelde, benim anlayamadığım; Fetih bu konuda "eğer mucize olmasaydı inanmazdım" gibi bir yorum getirmiyorki. Haddi zatında şuan iman etmiş olması bile zaten bu sözünüzü geçersiz kılıyor. Günümüzde ne yaşayan bir peygamber var nede o günlerden kalma (Kur'an hariç) hala görünür bir mucize var. Ebu Bekr Siddik (r.anh) vari inanış geçerli şuan. "Görmeden iman edenler" diye övdüğü ümmetin geçerliliği sözkonusu burada. Dünyada, araplar da dahil olmak üzere kılıç zoru ile değilde, gönülden, öyle olduğuna inandığı için iman eden tek kavim var: TÜRK KAVMİ. Fetih de bunlardan biri sadece.
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
İyi güzelde, benim anlayamadığım; Fetih bu konuda "eğer mucize olmasaydı inanmazdım" gibi bir yorum getirmiyorki. Haddi zatında şuan iman etmiş olması bile zaten bu sözünüzü geçersiz kılıyor. Günümüzde ne yaşayan bir peygamber var nede o günlerden kalma (Kur'an hariç) hala görünür bir mucize var. Ebu Bekr Siddik (r.anh) vari inanış geçerli şuan. "Görmeden iman edenler" diye övdüğü ümmetin geçerliliği sözkonusu burada. Dünyada, araplar da dahil olmak üzere kılıç zoru ile değilde, gönülden, öyle olduğuna inandığı için iman eden tek kavim var: TÜRK KAVMİ. Fetih de bunlardan biri sadece.

bu sözlerinize katılmamak ne mümkün?
Peki bu gerçeklerden sonra hala iman için başka deliller aramının ne gereği var.
söylediğiniz iman en geçerli imandır zaten..
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Sevgili kardeşim,
Eğer ilme, bize ve insanlığa hizmet etmek istiyorsanız, şu yazılarınızı anlayacağımız dilden yazın ne olur..
İnanın yazılarınızı okurken, içime, acaba birileri bizi bir şekilde cezaya mı tabi tutuyor... diye düşünüyorum.
Mesele sadece yazı yazmaksa, bir diyeceğim olamaz, ama mesele paylaşmaksa, şu an sizinle paylaşacak bir kelimemiz bile mevcut değildir bu yorumunuzda..
selamlarımla..

50 yıl önce kullanılan kelimeleri anlamayıp, Kur anı anlayıp, hadisleri yok sayıp mezhepleri reddedip Kur an ile amel edebilecek anlayışa sahip olmanız takdir edilecek bir kabiliyet.
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
50 yıl önce kullanılan kelimeleri anlamayıp, Kur anı anlayıp, hadisleri yok sayıp mezhepleri reddedip Kur an ile amel edebilecek anlayışa sahip olmanız takdir edilecek bir kabiliyet.

Teşekkür ediyorum ince istihzanız için,
Ben de şunu söyleyim,
Kur'an bile binlerce kişi tarafından günümüz diline aktarılırken, risaleleri bundan muaf tumanız, iki şekilde anlaşılabilir..
Ya kimse anlamasın ve gizemli gibi dursun..
Veya, Kur'an bile çevrilebilir amma, risaleler asla.. Bunun ne demek olduğunu da ben sizin kabiliyetinize bırakayım..
Üstelik, bir möderatör olarak, bir bayana yaklaşım tarzınız, diğer arkadaşlara da örnek olacak nitelikte..
Kutlarım sizi!!!
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
50 yıl önce kullanılan kelimeleri anlamayıp, Kur anı anlayıp, hadisleri yok sayıp mezhepleri reddedip Kur an ile amel edebilecek anlayışa sahip olmanız takdir edilecek bir kabiliyet.

Bu arada, bize Allah'ın özel lütfu olan vahyin ilk inen suresini aşağıya asıyorum, anlayamadığınız bir ayet varsa, bu meseleyi öyle sürdürelim..

Rahman ve Rahîm Allah adına.



1 - Oku! Yaratan Rabbinin adına;
2 - ki O, insanı alaktan (embriyondan) yarattı.
3 - Oku! Senin Rabbin ise Ekrem`dir (en üstün olandır).
4 - O ki kalemle öğretti;
(Veya)
3, 4 - Oku! En üstün olan senin Rabbin ise kalemle öğretendir;
5 - insana bilmediğini öğretti.
6 - 8 - Hayır… Hayır… Dönüş Rabbine olmasına rağmen insan, kendini yeterli gördüğünde (zengin olduğuna inandığında), kesinlikle azar (tuğyan eder).
9, 10- Namaz kıldığı (haniflik ettiği, şirke ve tağuta karşı çıktığı) zaman bir kulu, engelleyen kişiyi gördün mü?
11, 12- Gördün mü, eğer o kul doğru yol üzerinde idiyse ya da takvayı emrettiyse!
13- Gördün mü, eğer o yalanlamış ve yüz çevirmiş ise!
14- O, bilmedi mi? Kesinlikle Allah`ın görmekte olduğunu!
15, 16- Hayır… Hayır… Eğer o, son vermeyecek olursa, ant olsun, perçemden; yalancı, günahkâr perçemden tutup sürükleyeceğiz.
17- O zaman o meclisini çağırsın.
18- Biz zebanileri çağıracağız.
19- Hayır… Hayır… Ona boyun eğme! Ve secde et ve yakınlaş.
 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
Bak sevgili kardeşim,
meselenin ciddiyetini hala kavrayamadınız maalesef..
Mucize kafirlere gösterilir delil olarak..
ve tuhaftır, Hz. Musa ile cedelleşen sihirbazlar hariç, mucizeye inanan kafir sayısı pek azdır.
Eğer peygamberimizin mucizesi yoksa, iman etmeyiz.. mi demeye getiriyorsunuz?
Demek ki Peygamber döneminde yaşasaydınız, muhakak mucise ile iman edecektiniz, öyle mi?
Ebu Bekri sıddık yapan nedir? hiç düşündünüz mü?..
Mucizesiz, araçsız, fayda gözetmened iman etmesidir..
Her meselede Ebu Bekri örnek alıyorsunuz da bu meselede niye küfrün ağzıyla hareket ediyorsunuz..
Peygamberin mucisezi vardı veya yoktu, varsa göremezdim, o dönemde yaşamadım, yoksa, ben mucizesiz de iman ediyorum ve kalbimde zerrece şüphe yoktur..
Peygamberi bu kadar çok sevdiğini söyleyen bir zihniyetin, O'na iman konusunda deliller araması inanın ilginç geldi bana..

Bu arada, Kur'an en büyük mucizedir, mü'minler bir tek Kur'ani meselelere iman ile mükelleftir, Kur'anın yanında başka imani meseleler izhar eylemek, ne kadar ehvendir, bunu size bırakıyorum..
Allah vahyini anlayan ve yaşayanlardan eyler inşaALLAHurruhaman..


Kişi anlamak istediği gibi anlarmış ben sie ne yazmışım yukarıda onu görmediniz sanırım

Peygamber (s.a.s) efendimize Allah tarafından bahşedilen mucizelerin hepsini inkar ediyorsun sünneti inkar ediyorsun nurşeyma kardeş hangi akla hizmet ediyorsun ???

Diye yazmışım

Şimdi benim bütün yazmış olduklarımdan peygambere olan itaatimi bir mucize görmeyemi bağlıyorsunuz cık cık cık

Asıl siz yazmışsınız başlık olarak peygambere mucize verilmemiştir diye

Ben onu görmeden sevdim SEVDİĞİMİN ispatı olarak her zaman her yerde onun sünnetini savunurum SİZLER GİBİ NE MUCİZESİNİ İNKAR ETTİM YADA EDERİM NE DE SÜNNETİNİ İNKAR EDERİM

Yine üstüne basa basa söylüyorum ben SADECE KURAN DİYİPTE İÇİNDE RESULLE İLGİLİ AYETLERİ GÖRMEZDEN GELENLERDEN DEĞİLİM SİZLER GİBİ

BEN KURANIN TAMAMINI VE SÜNNETİ KABUL ETTİM BEN ONU GÖRMEDEN SEVDİM

ASRI SAADET GİBİ OLMASADA ONUN SAÇININ TELİNE BÜTÜN AZALARIMI FEDA EDERİM (enaniyetten söylemiyorum belki anlarsınız diye)
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
59. Bizi mucizelerle peygamber göndermekten alıkoyan şey, ancak önceki milletlerin onları yalanlamış olmalarıdır. Semud'a gözleri göre göre mucize olmak üzere o dişi deveyi verdik de onunla kendilerine zulmettiler; oysa Biz o mucizeleri, ancak korkutmak için göndeririz.

Buyurun ayet budur.

Bu ayetin neresinde mucize yok deniyor bilemiyorum. Biz nerde ayete muhalefet ediyoruz. Biz görmüyoruz. Göremiyoruz değil. Görmüyoruz.

Abesle iştigal eden olarak söylediğim kişiler "Mucizeyi inkar" meselesini meslek haline getireneleredir.

Selam,

İsra 59 ne ifade ediyor demiştim. Burada sorunun cevabı yok.

Meseleyi anlamadan hemen karşı tarafı inkarcılıkla itham etmek hoş değil.

Selamlar.
 

tek_Otoriterin_kulu

New member
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
58
Web sitesi
tesliman.wordpress.com
o kutlu elçi ve dostları ki;
denizler yarılıp açılırken birilerine
kızgın çöllerde onların ..ayakları yarılmıştı
kudret helvalarıyla beslenirken birileri
onlar karınlarına taşlar bağlamıştı..
peki neden?
onların eksiği neydi ki diğerlerinden
bunca acıya ve çileye maruz bırakıldılar?
ne için çektiler onca zorluğu?
tek başına...kendilerini
kısa zaman içinde dev bir düzene eriştiren
o eliflerin...lamların
mimlerin mucizeliğini ...kanıtlamak için değil mi?
ki artık hiç bir peygamber ve...mucize de gelmeyecekti
ve bu son verilecek mucize ...ebediyyen yaşamalıydı..
başka çare yoktu
anlasanıza sırf bizler.. o kitabın aciz bırakışına/mucizeliğine inanalım ve de
.."onlara şunlar şunlar da verildi"gibice şeylere yaslanarak
güçsüzlük mazeretleri okuyamayalım diye
o çileleri çektiler..
ne var ki atalarımız maalesef
bu hikmeti mucizeyi anlatmak yerine
mucize soran yahudilere ...mucizeler uydurdular
ve bunu da peygamberlerini yüceltme adına yaptılar..
elbette ki Yaradan....sineleri en iyi bilen
ve kullarının en hakkıyla yargılayacak olandır..
O'nun sonsuz esenlikleri
bana bu mucizeyi kanıtlayan
o elçi ve dostlarının
ve takipçilerinin üzerine olsun..
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Teşekkür ediyorum ince istihzanız için,
Ben de şunu söyleyim,
Kur'an bile binlerce kişi tarafından günümüz diline aktarılırken, risaleleri bundan muaf tumanız, iki şekilde anlaşılabilir..
Ya kimse anlamasın ve gizemli gibi dursun..
Veya, Kur'an bile çevrilebilir amma, risaleler asla.. Bunun ne demek olduğunu da ben sizin kabiliyetinize bırakayım..
Üstelik, bir möderatör olarak, bir bayana yaklaşım tarzınız, diğer arkadaşlara da örnek olacak nitelikte..
Kutlarım sizi!!!

3. bir yol göstereyim.

Ecdadınızın konuştuğu kelimeleri öğrenin.

Show time ı bilip esbab ı bilmemek ne mana taşıyor....
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Hem güzel hadiseleri kısmen mücmel(özetle), kısmen tafsille (ayrıntı) bildirmiş, o da haber vermiş. Onun haberlerini de, en yüksek bir derece-i takvâda (takva derecesi) ve adlde (adalet)ve sıdkta(sadakat)çalışan ve

"Benden bilerek yalan birşey haber veren, Cehennem ateşinden yerini hazırlasın." Buharî, İlim: 38, Cenâiz: 33, Enbiyâ: 50, Edeb: 109; Müslim, Zühd: 72; Ebû Dâvud, İlim: 4; Tirmizî, Fiten: 70, İlim: 8, 13; Tefsir: 1; Menâkıb: 19; İbni Mâce, Mukaddime: 4; Dârimî, Mukaddime: 25, 46; Müsned, 1:70, 78, 2:159, 171, 3:13, 44, 4:47, 100, 5:292.


hadisindeki tehditten şiddetle korkan ve

"Allah adına yalan söyleyenden daha zalim kim vardır?" Zümer Sûresi, 39:32.


âyetindeki şiddetli tehditten şiddetle kaçan muhaddisîn-i kâmilîn(kamil hadis alimleri), bize sahih(doğru) bir surette o haberleri nakletmişler.

Mektubat

Buhariye dil uzatmak , Celaleddini Suyutiye laf söyleyebilmek için önce onların makamına çıkmak lazım.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
"Benden bilerek yalan birşey haber veren, Cehennem ateşinden yerini hazırlasın." Buharî, İlim: 38, Cenâiz: 33, Enbiyâ: 50, Edeb: 109; Müslim, Zühd: 72; Ebû Dâvud, İlim: 4; Tirmizî, Fiten: 70, İlim: 8, 13; Tefsir: 1; Menâkıb: 19; İbni Mâce, Mukaddime: 4; Dârimî, Mukaddime: 25, 46; Müsned, 1:70, 78, 2:159, 171, 3:13, 44, 4:47, 100, 5:292.


hadisindeki tehditten şiddetle korkan ve

"Allah adına yalan söyleyenden daha zalim kim vardır?" Zümer Sûresi, 39:32.


âyetindeki şiddetli tehditten şiddetle kaçan muhaddisîn-i kâmilîn(kamil hadis alimleri), bize sahih(doğru) bir surette o haberleri nakletmişler.

Mektubat

Buhariye dil uzatmak , Celaleddini Suyutiye laf söyleyebilmek için önce onların makamına çıkmak lazım.

Sabah sabah yüzümü ve gönlümü aydınlatan bir cümle okumak hoşuma gitti. Allah (cc) razı olsun Khan19556!
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Selam,

Nurşeyma cevap için teşekkür ederim. Ama asıl muhataplardan cevap gelmedi. Sorumu farklı bir şekilde tekrar edeyim.

Fetih, Duha, Radikalislam, Khan19556 vd, İsra 59 sizler için ne ifade ediyor?

Selamlar!

chamdali, seninle bu konu hakkında daha önce Hümagül hanım sen ve ben uzun uzun konuştuğumuzu ve bir ortak noktada buluştuğumuz sanıyorum. Tekrar tekrar konuşmanın da bir gereği olacağını sanmıyorum, ve o ayetlerin bize ne ifade ettiğini daha önce belirtmiştik. Tekrardan, lüzümsuz laf kalabalığı olacak. Fikirler daha güçlü aksi bir tez sürülmediği müddetçe kalıcıdır. O günden sonra da başka bir ayet inmediğne göre; aynı minval üzere bulunduğumuzu hatırlatmak isterim.
 

soldierking

New member
Katılım
4 Nis 2007
Mesajlar
138
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
karar veremiyorum doğru mu veya deilmi
biraz aratırdım..
bazı din admları doğru bazıları olmamıs olabilir dio...
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
3. bir yol göstereyim.

Ecdadınızın konuştuğu kelimeleri öğrenin.

Show time ı bilip esbab ı bilmemek ne mana taşıyor....

Bu hangi esbap, elbise manasındaki esbap ise, bunu bilmeyen yoktur, yok eğer Esbab-ı nüzül se bahsettiğiniz, bunun risaleler ile alakası nedir, yoksa risaleler de sebeplere binaen nüzül mü etmiştir diyorsunuz, diyebilirsiniz El-Hak biz bundan ötesini de duyduk..
Neyse sevgili kardeşim, siz risaleler üzerinde anlaşılmamazlık diliyle kudsiyyet arayın, biz vahy'in bir çoban tarafından bile anlaşılabileceği tezi üzerinde inancımızı sürdürelim, sonuçta ne sizin elinizden risaleleri alan ve yasaklayan var ne de vahyin önünde engeller var, herkes istediği kaynağı kendine önder edinebilir, kimseninde bir diyeceği olamaz..
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Ah be kardeşim. Bilmiyorsun bilmediğini de bilmiyorsun.

Esbab sebeplerdir. Arapçada esbap diye bir kelime yoktur. Zira, "p" harfi arapçada yoktur. SAdece Türklerin dili dönmeyince "esbap" olmuş.
Elbiseye gelince ya libas yada esvab'tır.

Nüzüle gelince Rahmetten gelir ve rahmetten gelen her şey nüzül eder. Çünkü, Allah Münezzil'dir. Sadece vahiy nüzül etmez. Yağmur, demir, şifa, hidayet vesilesi vs. Ancak bunlar esbaplara binaen verilir. Aradaki farkı anlamak Sırat Köprüsüdür.

Ne duyduyasınız cahillerden duydunuz.
Muhabbetle


:4_6_202v:
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Ah be kardeşim. Bilmiyorsun bilmediğini de bilmiyorsun.

Esbab sebeplerdir. Arapçada esbap diye bir kelime yoktur. Zira, "p" harfi arapçada yoktur. SAdece Türklerin dili dönmeyince "esbap" olmuş.
Elbiseye gelince ya libas yada esvab'tır.

Nüzüle gelince Rahmetten gelir ve rahmetten gelen her şey nüzül eder. Çünkü, Allah Münezzil'dir. Sadece vahiy nüzül etmez. Yağmur, demir, şifa, hidayet vesilesi vs. Ancak bunlar esbaplara binaen verilir. Aradaki farkı anlamak Sırat Köprüsüdür.

Ne duyduyasınız cahillerden duydunuz.
Muhabbetle


Allah razı olsun kardeşim güldürdün beni...

Tespih,cüppe vs...:)

Birde bi zamanlar mealciler "Kur an ın hadid suresinde ki demirin indirilmesi bahsiyle alakadar : demir uzaydan dünyamıza geldi." demişlerdi :)

Oysa ayette inzal kelimesi geçer.İnzalı indirme diye tercüme edince bu tip yorumlar çıkmıştı.
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Bu hangi esbap, elbise manasındaki esbap ise, bunu bilmeyen yoktur, yok eğer Esbab-ı nüzül se bahsettiğiniz, bunun risaleler ile alakası nedir, yoksa risaleler de sebeplere binaen nüzül mü etmiştir diyorsunuz, diyebilirsiniz El-Hak biz bundan ötesini de duyduk..
Neyse sevgili kardeşim, siz risaleler üzerinde anlaşılmamazlık diliyle kudsiyyet arayın, biz vahy'in bir çoban tarafından bile anlaşılabileceği tezi üzerinde inancımızı sürdürelim, sonuçta ne sizin elinizden risaleleri alan ve yasaklayan var ne de vahyin önünde engeller var, herkes istediği kaynağı kendine önder edinebilir, kimseninde bir diyeceği olamaz..

Şükür esbap ile esbab-ı birbirinden ayıracak bilgiye sahibim, sizin nazirenize karşı benimkide bir nazireydi ama sanırım anlaşılmamış..

:4_6_202v:
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Şükür esbap ile esbab-ı birbirinden ayıracak bilgiye sahibim, sizin nazirenize karşı benimkide bir nazireydi ama sanırım anlaşılmamış..

:4_6_202v:

İyi denemeydi :)

Allah senin yolunu açsın kardeşim.Sabahtan beri canım bi noktada sıkkındı ; senin sayende tebessüm ettim.

Bakın Çapanoğlu ve Metin Mete nin yazılarını okuyun.Biri ilm-i diğeri mantıki şeyler yazarlar ve onlarla mütela etmek benim için bir zevktir.

Amma size artık cevap -istisnayi durumlar hariç -yazmayacağım.
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
İyi denemeydi :)

Allah senin yolunu açsın kardeşim.Sabahtan beri canım bi noktada sıkkındı ; senin sayende tebessüm ettim.

Bakın Çapanoğlu ve Metin Mete nin yazılarını okuyun.Biri ilm-i diğeri mantıki şeyler yazarlar ve onlarla mütela etmek benim için bir zevktir.

Amma size artık cevap -istisnayi durumlar hariç -yazmayacağım.

:11_1_218v
 
Üst Alt