Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Nasil anlariz....?

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
NASIL ANLARIZ....?

Sevgili Arkadaşlar bu yazımda sizlere islami konularda insanların kullandıkları yorum ve anlayış prensiplerinden bahsetmek istiyorum. Kişi bir kitabı okuduğu zaman ki bu kitap Kur'an veya dini bir kitap olsun veya dinimizi ilgilendiren bir konu üzerinde fikrini açıklamak için o konuyu nasıl ve ne şartlarda düşünür...

Bu nokta üzerinde düşünce ekzersizlerimi aktarmak istiyorum.Diyelim ki okuduğumuz kitaptaki bir cümleyi nasıl anlarız veya bu cümle üzerinde nasıl tefekkür ederiz...???

Üzerinde düşüneceğimiz konu önümüze geldiği anda: Sahip olduğumuz ZEKA ve AKIL müşterek çalışarak beynimizin bilgi deposunda bulunan, o konuyla ilgili tüm bilgilerimizi ,beynimizdeki bir masanın üzerine getirirler. Beynimizdeki masa üzerine getirdiğimiz o konuyla ilgili tüm eskiden edindiğimiz bilgilerle, ZEKA ve AKLIMIZ fikir yürüteceğimiz konuyu değerlendirir ,tartar,mukayese eder ve o konu üzerinde nihai bir karar oluşturur.

İnsan düşünce sistematiğinin çalışma metodu böyledir. Bir konuyu anlama meselesinde iki önemli nokta vardır:

1) Bir konuyu anlarken masa üzerine getirdiğimiz konu ile ilgili eskiden edinilmiş ve öğrenilmiş bilgiler ki En önemli nokta bu bilgilerdir.Bu bilgilerin MİKTARI çok önem arzeder.Kişinin bilgi miktarı ne kadar çok ise ,sağlıklı karara ulaşma şansı daha çoktur. Bir diğer nokta edinilmiş bu bilgilerin KAYNAĞI diğer bir önemli nokta. Kişi bu bilgileri hangi kaynaktan edinmiştir.Bu kaynağın KALİTESİ, kaynağın BİLİMSELLİĞİ bu noktada,kaynağın bilisel metodlarla mı,yoksa bilimsel olmayan eskilerden iletile gelmiş kalıpsal bilgilerle mi işlem yapmakta olduğu da önem ve farklılık arzeder.

Bu noktada anlatılmak istenen şey şudur.Kişinin bilgi deposundaki bilgilerin doğruluk derecesi ,kişinin varacağı sonuç üzerinde çok büyük bir fonksiyondur.

2) ANLAMA konusunun ikinci büyük fonksiyonu ise ZEKADIR. Anlamanın kişi beynindeki eski bilgilerle,anlamaya çalıştığı konuyu KARŞILAŞTIRMASI,MUKAYESE ETMESİ ,TARTMASI ,DEĞERLENDİRMESİNİ yapar demiştik,işte bu işlemi yapan mekanizma ZEKA dır.ZEKA söylemeye gerek yok kişide ALLAH'ın ona verdiği kadardır.Bu nedenle kişilerin konuları anlayabilme miktarı, sahip olduğu ZEKA derecesiyle doğru orantılıdır. Konuyu sitemiz ortamında düşünürsek... Sitemiz mesupları öyle görülüyor ki, beyinlerindeki dini bilgi deposundaki birikimlerini..

1) İlkokul veya ortaokul sonrası,mahalle imamlarından,veya cemaatlerde ki şeyh ,şıh veya mürşid dedikleri kişilerden almışlar.

2) İmam hatip ve sonrası ilahiyat fakültelerinden almışlar...

3) Eğitimleri farklı alanlarda olup, müsbet ilimler,veya sosyal ilimler gibi sahalarda olup islami bilgilerini ,dini kitaplardan ve dini eğitimli dostlarından ALMIŞLARDIR.....

Şimdi bir konuyu beynindeki cemaatlerden,şeyhlerden gelen bilgilerle, araştıran bir kişi ile bilgi birikimi müsbet veya sosyal bilimler yığınaklı bilgi birikimi sahiplerinin çok farklı taban bilgiler çerçevesinde tahlil eden kişiler arasında kesin bir mutabakat sağlanabilmesi çok zaman mümkün değildir. Sebebi bilgi birikiminin kaynağı sabit ve değişmez cemaat veya şeyh kuralları çreçevesi ile Bilgi birikimi akademik müsbet ilim veya sosyam ilimler kuralları çerçevesinde olan kişilerin farklı metodlarla yürütecekleri argümanların uyuşması mümkün değildir.

Ancak kullanılan metodlar ne olursa olsun kişilerin öncelikle sitedeki herkesin MÜSLÜMAN OLDUĞUNU bilmesi, ve kendisini de müslüman addediyorsa... Tartışmalarını İSLAMİ AHLAKA GÖRE YÜRÜTMEK mecburiyetinde olduklarını unutmamaları gerekir diye düşünürüm....

Not: Yazım eleştirilerinize açıktır....​
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
... Sitemiz mesupları öyle görülüyor ki, beyinlerindeki dini bilgi deposundaki birikimlerini..

1) İlkokul veya ortaokul sonrası,mahalle imamlarından,veya cemaatlerde ki şeyh ,şıh veya mürşid dedikleri kişilerden almışlar.

2) İmam hatip ve sonrası ilahiyat fakültelerinden almışlar...

3) Eğitimleri farklı alanlarda olup, müsbet ilimler,veya sosyal ilimler gibi sahalarda olup islami bilgilerini ,dini kitaplardan ve dini eğitimli dostlarından ALMIŞLARDIR.....

Şimdi bir konuyu beynindeki cemaatlerden,şeyhlerden gelen bilgilerle, araştıran bir kişi ile bilgi birikimi müsbet veya sosyal bilimler yığınaklı bilgi birikimi sahiplerinin çok farklı taban bilgiler çerçevesinde tahlil eden kişiler arasında kesin bir mutabakat sağlanabilmesi çok zaman mümkün değildir. Sebebi bilgi birikiminin kaynağı sabit ve değişmez cemaat veya şeyh kuralları çreçevesi ile Bilgi birikimi akademik müsbet ilim veya sosyam ilimler kuralları çerçevesinde olan kişilerin farklı metodlarla yürütecekleri argümanların uyuşması mümkün değildir.

Ancak kullanılan metodlar ne olursa olsun kişilerin öncelikle sitedeki herkesin MÜSLÜMAN OLDUĞUNU bilmesi, ve kendisini de müslüman addediyorsa... Tartışmalarını İSLAMİ AHLAKA GÖRE YÜRÜTMEK mecburiyetinde olduklarını unutmamaları gerekir diye düşünürüm....

Not: Yazım eleştirilerinize açıktır....​




a - ) 3 Şık saymışsınız. Başka bir şık varmıdır sizce ?

b - ) Bu şıkların biribirleri ile olan farklılıklarının metodik anlamda uyuşma sıkıntısı yaşayacağını belirtmişsiniz, nasıl ? Örneğin, ben Kur'an hükümlerine ait bilgiyi cami imamından aldım diyelim. Şimd, ilahiyatta okuyan ve orada eğitim gören bir insan ile benim aldığım Kur'an hükümlerine ait anlam farklı mı ?

c - ) Ben ekonomi okudum diye, dini bilgilerimi de mürşitimden aldım. Ama senin dediğin gbi şıh değil, mürşit bir alim. Benim durumum sizce nedir ?

Bu arada siz nerden aldınız dini eğitiminizi ? çok merak ettim. 3 şık ile beraber bu sorumu da cevaplarsanız memnun olurum. Ayrıca sizi daha yakından tanıma imkanına da sahip olmuş olurum.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
[/INDENT]
a - ) 3 Şık saymışsınız. Başka bir şık varmıdır sizce ?

b - ) Bu şıkların biribirleri ile olan farklılıklarının metodik anlamda uyuşma sıkıntısı yaşayacağını belirtmişsiniz, nasıl ? Örneğin, ben Kur'an hükümlerine ait bilgiyi cami imamından aldım diyelim. Şimd, ilahiyatta okuyan ve orada eğitim gören bir insan ile benim aldığım Kur'an hükümlerine ait anlam farklı mı ?

c - ) Ben ekonomi okudum diye, dini bilgilerimi de mürşitimden aldım. Ama senin dediğin gbi şıh değil, mürşit bir alim. Benim durumum sizce nedir ?

Bu arada siz nerden aldınız dini eğitiminizi ? çok merak ettim. 3 şık ile beraber bu sorumu da cevaplarsanız memnun olurum. Ayrıca sizi daha yakından tanıma imkanına da sahip olmuş olurum.


A) Benim düşündüğüm şıklardan başka ve farklı bir şık düşünüyorsanız, ilave ediniz ben de yazıma ekler ve size de teşekkürlerimi sunarım.

B) Evet bahsettiğiniz eğitim metodlarının ( mürşit ve ilahiyat) temel eğitim sistemleri ve eğitim metodları tamamen farklıdır.Ekonomi eğitimini üniversitede almış biri bu farklılığı çok iyi bilir. Şüphesiz ki bu iki farklı
eğitim metodundan geçen kişiler arasında anlama ve yorumlama fakları kaçınılmazdır.

C) Sizin durumunuz hakkında yorum yapmak bana düşmez.

D) Önce ailemden ,sonra aşırı merakım nedeniyle okuduğum dini kitaplardan ve ilahiyatçı dostlarımdan....

SELAM...

Not: Yazılarınızın sonuna bir '' selam '' kelimesini eklemek zor olur mu ..?? Rica etsem...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
A) Benim düşündüğüm şıklardan başka ve farklı bir şık düşünüyorsanız, ilave ediniz ben de yazıma ekler ve size de teşekkürlerimi sunarım.

Evet var, medrese şıkkı. Gerçi günümüzde çok yaygın ve örgün eğitim veremiyorlar, ama yine de ülkemizde mevcuttur. Ve ne ilahiyata bağlıdır ne de diyanete, ne de mlli eğitim bakanlığına. Gerçi şeklen kanuni anlamda bir parça tedrisat yönü ile milli eğitime bağlı gibi görünse de, müfredat ve uygulayış yönü ile serbestiyet sözkonusu.

B) Evet bahsettiğiniz eğitim metodlarının ( mürşit ve ilahiyat) temel eğitim sistemleri ve eğitim metodları tamamen farklıdır.Ekonomi eğitimini üniversitede almış biri bu farklılığı çok iyi bilir. Şüphesiz ki bu iki farklı
eğitim metodundan geçen kişiler arasında anlama ve yorumlama fakları kaçınılmazdır.

Her eğitim dalını ilgilendiren müfredat elbette farklıdır. Zaten bir olur demek, saçmalık olur. Örneğin hukuk eğitimi alan bir insan ile,
güzel sanatlar eğitimi alan insan bir olmaz. ikisi de çok farklı alanlardır. Ama; metodik yorumlama konusu aynıdır. Bütün eğitimler yorum ve kıyas mantığına göre şekillenir. kendi içinde ne kadar farklı detaylara girse de, temel konuda metod birdir. Yorum ! İnsana hangi eğitim dalı olursa olsun işte bu verilir. Temel mantık budur.

Ressamsanız, kaleminizle veya fırçanız ile gördüğünüzü aldığınız eğitim doğrultusunda yorumlarsınız ve ortaya belki harika bir tablo koyarsınız. Edebiyatçiysanız, belki bir konu hakkında mükemmel bir yorum ile bir makale koyarsınız ortaya, herkes zevkle okur. Hukukçuysanız, önünüze gelen bir konuda aldığınız eğitim doğrultusunda yorumlarsınız ve çok zor görünen bir davayı belki iki celsede kazanırsınız. Ekonomistseniz, piyasa parametrelerini aldığınız eğitim doğrultusunda yorumlarsınız, size bağlı insanların para kazanmasına yol açarsınız. İlahiyatçıysanız, yine aldığınız eğitim doğrultusunda, bir ayet hakkında yorum yaparsınız, hiç kimsenin dikkat etmediği bir noktaya dikkatleri çeker ve haklı bir övgüye mazhar olursunuz.

Görüldüğü gibi, hangi eğitimi alırsanız alın, kıyas ve yorum mantığı esasdır. Elbette kendi içindeki detaylarını da en başta söylediğim gibi red etmiyorum. Sanırım bu geniş açıklama ile, konuya nasıl baktığımıza dair sizde bir yorum yaparsınız.

C) Sizin durumunuz hakkında yorum yapmak bana düşmez.

Siz kendiniz tanıttınız ve biz bir yorum yaptık. O zaman bende size kendimi tanıtayım, kısaca dini eğitimimi yurtdışı bir üniversite de, ekonomi eğitimimi de yurt içi bir üniversite de aldım. Ayrıca; bir mürşitten de kısa süreli sayılacak bir süre, yaklaşık 8 ay gibi medrese eğitimi (ama bana 4 yıllık üniversiteden daha çok anlamlı geliyor) aldım.

D) Önce ailemden ,sonra aşırı merakım nedeniyle okuduğum dini kitaplardan ve ilahiyatçı dostlarımdan....

Akademik olup olmaması zaten çok önemli değil. Kaynak, size bu eğitimi veren, bu işin ehliyse, aldığınız eğitim de muteberdir.

SELAM...

Not: Yazılarınızın sonuna bir '' selam '' kelimesini eklemek zor olur mu ..?? Rica etsem...

Hayır zor olmuyor. Zaten her yazımın altında muhakkak selamım yer alır. Bakın; 1 cm gözünüzü aşağıya kaydırın; kırmızı harfler ile orada Derdi; Allah'ın (cc) rızası olanlara selam olsun! yazıyor.

Sanırım gözünüzden kaçtı, olabilir.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Yani netice olarak yukarıdaki yorumlarınızla şunu diyorsunuz:

Günümüzün konusu oluğu için onu örnek vereyim:

Yani Cüppeli Ahmet Hocadan ders alan kişilerle, ilahiyat fakültelerinde ders alan kişiler..

Aynı ''kıyas ve yorum mantığı'' na ve aynı dini bilgilere sahiptirler...

Veya günümüzdeki diğer birçok cemaatlerde şeyhinin dizi dibinde eğitim görenlerle, ilahiyat fakültelerinde eğitim görenlerin tüm anlama ve yorumlama bilgi ve sistematikleri aynıdır...

Teşekkürler sayın kardeşim ancak bu konuda tek bir noktada bile aynı noktaya gelemeyiz...

TEŞEKKÜRLER...

SELAM...

BENİM SELAMIMI OTOMATİK OLARAK YAZDIĞIM SAYFA VERMEZ...

BİZZAT YAZARIM..YAZARKEN DE SELAMI BİZATİHİ VERMİŞ OLURUM....
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Yani netice olarak yukarıdaki yorumlarınızla şunu diyorsunuz:

Günümüzün konusu oluğu için onu örnek vereyim:

Yani Cüppeli Ahmet Hocadan ders alan kişilerle, ilahiyat fakültelerinde ders alan kişiler..

Aynı ''kıyas ve yorum mantığı'' na ve aynı dini bilgilere sahiptirler...

Veya günümüzdeki diğer birçok cemaatlerde şeyhinin dizi dibinde eğitim görenlerle, ilahiyat fakültelerinde eğitim görenlerin tüm anlama ve yorumlama bilgi ve sistematikleri aynıdır...

Teşekkürler sayın kardeşim ancak bu konuda tek bir noktada bile aynı noktaya gelemeyiz...

TEŞEKKÜRLER...

SELAM...

BENİM SELAMIMI OTOMATİK OLARAK YAZDIĞIM SAYFA VERMEZ...

BİZZAT YAZARIM..YAZARKEN DE SELAMI BİZATİHİ VERMİŞ OLURUM....

Aman, aman n'aptınız ? Çok yanlış bir intibaa ! Sakın ! Ahmet hoca ile ilahiyat'ı aynı kefeye almak benim bu yeryüzünde tasavvufa yapacağım en büyük HAKARET OLUR !

Ahmet hoca gibi bir insana da hakaret etmiş olurum. Ki, sevdiklerime asla hakaret etmem.

Zaten sizin ile en ufak bir ortak noktamız yok, olamaz da. Ama, zannediyorum tek ortak paydamız; İslam çatısı altındayız sizinle. başka da bir şey olacağını ben de sanmam. :)

Zaten benim selamımı da herkes otomatik olarak almaz, yüreğinde bilir. O nedenle herkes selamımı görmez.

Görenlere selam olsun !
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Aman, aman n'aptınız ? Çok yanlış bir intibaa ! Sakın ! Ahmet hoca ile ilahiyat'ı aynı kefeye almak benim bu yeryüzünde tasavvufa yapacağım en büyük HAKARET OLUR !

Ahmet hoca gibi bir insana da hakaret etmiş olurum. Ki, sevdiklerime asla hakaret etmem.

Zaten sizin ile en ufak bir ortak noktamız yok, olamaz da. Ama, zannediyorum tek ortak paydamız; İslam çatısı altındayız sizinle. başka da bir şey olacağını ben de sanmam. :)

Zaten benim selamımı da herkes otomatik olarak almaz, yüreğinde bilir. O nedenle herkes selamımı görmez.

Görenlere selam olsun !


Ben de size ilk defa eğitiminizle ilgili bir soru sorabilir miyim...???

İlahiyat fakültesi eğitimi aldım demiştiniz...
Sonra da mürşidimden 8 ay kadar ders aldığınızı söylemiştiniz....

Ders aldığınız Mürşidiniz cüppeli ahmet hoca mıydı...???
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
İslam hukuku eğitimi aldım. Ama Türkiye'de bulunan herhangi bir ilahiyata bağlı bir yer değildi çok şükr.
Evet, sonra da mürşidimden yaklaşık 8 ay medrese eğitimi aldım.
Ders aldığım mürşit Cüppeli Ahmet hoca değildir. Ama, aynı ağacın meyveleriyiz inşaallahuRahman.

Zaten Cüppeli Ahmet Hoca, mürşit değildir. O dahi bir Mürşid'e (k.s.) bağlıdır. Mürşidinin himmeti ile müslümanlara Hakk (Celle celaluhu) adına sohbetler ve hizmetler yapmaktadır. Rabbim önünü açık ve tasarrufunu bereketli kılsın.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
İslam hukuku eğitimi aldım. Ama Türkiye'de bulunan herhangi bir ilahiyata bağlı bir yer değildi çok şükr.
Evet, sonra da mürşidimden yaklaşık 8 ay medrese eğitimi aldım.
Ders aldığım mürşit Cüppeli Ahmet hoca değildir. Ama, aynı ağacın meyveleriyiz inşaallahuRahman.

Zaten Cüppeli Ahmet Hoca, mürşit değildir. O dahi bir Mürşid'e (k.s.) bağlıdır. Mürşidinin himmeti ile müslümanlara Hakk (Celle celaluhu) adına sohbetler ve hizmetler yapmaktadır. Rabbim önünü açık ve tasarrufunu bereketli kılsın.




İslam hukuku eğitimi aldım. Ama Türkiye'de bulunan herhangi bir ilahiyata bağlı bir yer değildi çok şükr.



Yani Türkiyedeki ilahiyat fakültelerini tatminkar bulmadınız. Türkiye dışında daha önemli bir ilahiyat fakültesine gittiniz...

Yanlış anlamadım herhalde..???
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Ben de size ilk defa eğitiminizle ilgili bir soru sorabilir miyim...???

İlahiyat fakültesi eğitimi aldım demiştiniz...
Sonra da mürşidimden 8 ay kadar ders aldığınızı söylemiştiniz....

Ders aldığınız Mürşidiniz cüppeli ahmet hoca mıydı...???

Cübbeli hoca'nın mürşid olmadığını bilmeyecek kadar cahilsiniz.

Bilmediğiniz tanımadığınız kulaktan duyma tv'den öğrenme bilgilerle insanlara suizan yapmayın.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Cübbeli hoca'nın mürşid olmadığını bilmeyecek kadar cahilsiniz.

Bilmediğiniz tanımadığınız kulaktan duyma tv'den öğrenme bilgilerle insanlara suizan yapmayın.


Siz sataşmak için vesile arıyorsunuz anlaşılan....

Benim hiçbir cemaatle,hiçbir mürşitle,şeyhle şıhla ilişkim yoktur ve olmaz.

Bu nedenle dediğiniz konuyu bilmem. Bilmemektende gocunmam.
Dediğiniz konunun cahili olmayı tercih ederim....

Selam güzel kardeşim....
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
İslam hukuku eğitimi aldım. Ama Türkiye'de bulunan herhangi bir ilahiyata bağlı bir yer değildi çok şükr.
Evet, sonra da mürşidimden yaklaşık 8 ay medrese eğitimi aldım.
Ders aldığım mürşit Cüppeli Ahmet hoca değildir. Ama, aynı ağacın meyveleriyiz inşaallahuRahman.

Zaten Cüppeli Ahmet Hoca, mürşit değildir. O dahi bir Mürşid'e (k.s.) bağlıdır. Mürşidinin himmeti ile müslümanlara Hakk (Celle celaluhu) adına sohbetler ve hizmetler yapmaktadır. Rabbim önünü açık ve tasarrufunu bereketli kılsın.


Yazınızdan anladığım kadarıyla aldığınız islam hukuku eğitimi herhangi bir Türk ilahiyat fakültesi değil,
sizin tabirinizle bir medrese, benim tabirimle de bir cemaat okulu...

Böyle düşünmemin nedeni İLAHİYAT FAKÜLTELERİ akademik eğitim verir. Sizin dediğiniz medrese (!) veya
cemaat okulları farklı metodik sistemler kullanırlar...

Sizin bu farkın farkında olmadığınızı yukarıdaki tartışmalarınızdan fark etmiştim...

Neyse bu konuyu fazla uzatmaya gerek olduğunu zannetmiyorum...

Size hayırlı günler dilerim.

SELAM
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Siz sataşmak için vesile arıyorsunuz anlaşılan....

Benim hiçbir cemaatle,hiçbir mürşitle,şeyhle şıhla ilişkim yoktur ve olmaz.

Bu nedenle dediğiniz konuyu bilmem. Bilmemektende gocunmam.
Dediğiniz konunun cahili olmayı tercih ederim....

Selam güzel kardeşim....

Bilmediğin konu hakkında yorum yapma o zaman.
Ders aldığınız Mürşidiniz cüppeli ahmet hoca mıydı...??? gibi anlamsız ve Ehli sünnet bir Hocamızı küçük düşürücü ifadeler kullanırsan, sende küçük düşürücü ifadelere hedef olursun.

Mürşidle şeyhle işin yoksa işin olan şeylerden bahset. Sonra sataşıpta bize sataşıyorsunuz deyip yağ gibi üste çıkma...

Bir gün o cahil kaldığınız ve gocunmadığınız konu için kafanızı taşlara vurmak isteyeceksiniz ama o gün taş bulamayacaksınız...
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Bilmediğin konu hakkında yorum yapma o zaman.
Ders aldığınız Mürşidiniz cüppeli ahmet hoca mıydı...??? gibi anlamsız ve Ehli sünnet bir Hocamızı küçük düşürücü ifadeler kullanırsan, sende küçük düşürücü ifadelere hedef olursun.

Mürşidle şeyhle işin yoksa işin olan şeylerden bahset. Sonra sataşıpta bize sataşıyorsunuz deyip yağ gibi üste çıkma...

Bir gün o cahil kaldığınız ve gocunmadığınız konu için kafanızı taşlara vurmak isteyeceksiniz ama o gün taş bulamayacaksınız...



Ders aldığınız Mürşidiniz cüppeli ahmet hoca mıydı...???
Sözümden hakaretler çıkardınız öyle mi..???..:D

Çok komiksiniz...herşeyden önce....Biraz Türkçe öğrenseydiniz iyi olurdu...??????

Özelliklede kullandığınız mürşid kelimesinin ANLAM VE MANASINI öğrenebilseydiniz....

Selam güzel kardeşim...



 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0

Sözümden hakaretler çıkardınız öyle mi..???..:D

Çok komiksiniz...herşeyden önce....Biraz Türkçe öğrenseydiniz iyi olurdu...??????

Özelliklede kullandığınız mürşid kelimesinin ANLAM VE MANASINI öğrenebilseydiniz....

Selam güzel kardeşim...




Hakaret demedim, küçük düşürücü ifade dedim.. ikisi aynı şey değil, Türkçe'yi kimin öğrenmesi gerektiği ortaya çıktı.
Mürşid kelimesini ikimizinde insanları irşad'la uğraşan Peygamber Varislerinden bahsettiğimiz aşikar ama siz konuyu farklı yönlere taşıyorsunuz, Allah ıslah eylesin.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Hakaret demedim, küçük düşürücü ifade dedim.. ikisi aynı şey değil, Türkçe'yi kimin öğrenmesi gerektiği ortaya çıktı.
Mürşid kelimesini ikimizinde insanları irşad'la uğraşan Peygamber Varislerinden bahsettiğimiz aşikar ama siz konuyu farklı yönlere taşıyorsunuz, Allah ıslah eylesin.


Mürşid kelimesini ikimizinde insanları irşad'la uğraşan Peygamber Varislerinden bahsettiğimiz aşikar

Aşikar değil değil kardeşşşşş...Aşikar değil..

Benim sizin kimlere mürsit dediğinizden haberim yok..

Size demiştim benim mürşitle,şeyhle ,şıhla işim olmaz....

Peygamberimizin varisi olmaz, yoktur...

Eğer birileri kendilerini peygamberimizin varisi addediyorlarsa, bunun hesabını diğer tarafta,
Peygamberimize de,Yüce Allaha da veremezler.....!!!!!!!!!!!!!!

Tamam benim güzel kardeşim..Anlaşıldı herhalde..
Kapatalım bu konuyu...

Bak sitemize yeni bir yazı getirdim KÖK HÜCRE başlıklı..

Onu oku eleştrilerini beklerim..

SELAM
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Kendi kendinize gelin güvey oluyorsunuz, anlaşıldımı kapatalım vs.

Peygamber varisleri Allah c.c. dostlarıdır. neyse sana göre konu kapanmıştır zaten. açıklama yapmama gerek yok, neyini eleştirim senin...
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Kendi kendinize gelin güvey oluyorsunuz, anlaşıldımı kapatalım vs.

Peygamber varisleri Allah c.c. dostlarıdır. neyse sana göre konu kapanmıştır zaten. açıklama yapmama gerek yok, neyini eleştirim senin...




Peygamber varisleri Allah c.c. dostlarıdır


Peygamberimizin varisi veya varisleri yoktur,kimse olamaz.
Peygamberimizin varisi olmak kimsenin haddi de olamaz.

Peygamberimiz vefatından önce hiç kimseyi varis olarak,halife olarak tayin etmemiş,
hiç kimseye vekalet vermemiştir.

Bir kişi kendini Peygamberimizin varisi addederse,islamdan çıkar cehennehlik olur...
Bir kişi ,bir başka kişiyi Peygamberimizin varisi olarak gösterirse islamdan çıkar.cehennemlik olur.

Hiç bir kişi kendisini Allahın dostu addedemez.
Peygamberimiz bile Allahın dostu değil,SEVGİLİ KULUDUR.

YÜCE ALLAH KİMSEYİ KENDİNE DOST İLAN ETMEMİŞTİR.kimsenin haddi değildir.

Bunları keşke anlayabilseniz...!!!!
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Peygamberimizin varisi veya varisleri yoktur,kimse olamaz.
Peygamberimizin varisi olmak kimsenin haddi de olamaz.

Peygamberimiz vefatından önce hiç kimseyi varis olarak,halife olarak tayin etmemiş,
hiç kimseye vekalet vermemiştir.

Bir kişi kendini Peygamberimizin varisi addederse,islamdan çıkar cehennehlik olur...
Bir kişi ,bir başka kişiyi Peygamberimizin varisi olarak gösterirse islamdan çıkar.cehennemlik olur.

Hiç bir kişi kendisini Allahın dostu addedemez.
Peygamberimiz bile Allahın dostu değil,SEVGİLİ KULUDUR.

YÜCE ALLAH KİMSEYİ KENDİNE DOST İLAN ETMEMİŞTİR.kimsenin haddi değildir.

Bunları keşke anlayabilseniz...!!!!

Müslümana mürted diyen kendi mürted olur...
 
Üst Alt