Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hadislere göre evlilik kavramı

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
ERKEK, BİR KADINLA EVLENİR DE ONA (MEHRİNİ) TAKDİR ETMEDEN ÖNCE ÖLEBİLİR?

Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Mansûr'dan, (O) İbrahim'den, (O) Alkameden, (O da) Abdullah'tan (naklen); bir kadınla evlenen (ancak) ona (mehir olarak) hiçbir şey takdir etmeden, onunla başbaşa da kalmadan ve onun (kocası olarak) ölen kimse hakkında rivayet etti ki, O, (ölen bu kocanın karısı) hakkında şöyle dedi: "O'na (toplumuzun kendisine denk) kadınlarının mehri (kadar mehir) vardır, onun iddet beklemesi gerekir, ona (kocasından) miras (payı) vardır!" (O zaman) Ma'kıl el-Eşce'î şöyle dedi: Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), Ruvâsoğullanndan bir kadın olan Berva' bint. Vâşık hakkında senin hükmettiğinin aynısını hükmetmişti. (Alkame) dedi ki, (Abdullah) da bundan dolayı sevindi.

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 47 Hadis no 2252
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
SÜT EMMEDEN DOLAYI HARAM OLANLAR

2253

Bize İshak haber verip (dedi ki), bize Revh rivayet edip (dedi ki), bize Mâlik, Abdullah b. Ebi Bekr b. Amr b. Hazm'dan, (O) Amra'dan, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) rivayet etti ki; O (birgün) Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ile beraber Hz. Hafsa'nın evinde idi. Derken bir insan sesi işitti. (Hz. Aişe) dedi ki, ( o zaman) ben; "ya Rasulullah, senin evinde bir insan sesi işittim!" dedim. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) de, Hafsa'nın süt amcasından dolayı; "Onun falan olduğunu sanıyorum" buyurdu. (Bunun üzerine) Hz. Aişe, kendi süt amcasından dolayı, "yâ Rasulullah, falan sağ olsaydı benim yanıma girebilir miydi?" dedi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) de; "Evet, doğum sebebiyle haram olan şeyler, süt emme sebebiyle de haram olur" buyurdu.


2254
Bize Ca'fer b. Avn haber verip (dedi ki), bize Hişâm b. Urve, babasından haber verdi ki, O şöyle demiş: Bana Hz. Aişe haber verdi ki; örtünme emri geldikten sonra (birgün süt) amcası, yani Ebu'l-Ku'ays'm kardeşi yanma girmek için izin istedi de O, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gelip de O'ndan izin istemedikçe O'na izin vermeye razı olmadı. Derken Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gelince bunu O'na zikredip şöyle dedi: "(Süt) amcam, yani Ebu'l-Ku'ays'ın kardeşi gelip (benden giriş izni istedi). Ben de, senden izin istemesi için O'nu geri çevirdim!" (Hz. Peygamber); "O senin amcan değil mi?" buyurdu. (Hz. Aişe); "Beni ancak kadın emzirmiştir, erkek emzirmemiştir!" dedi. Bunun üzerine (Hz. Peygamber); "Şüphe yok ki, o senin (süt) amcandır. Binaenaleyh, yanma girsin" buyurdu.
(Urve) sözüne şöyle devam etti: Aişe şöyle de derdi: "Doğum sebebiyle haram olan şeyler, süt emme sebebiyle de haram olur."


2255
Bize Sadaka İbnu'1-Fadl haber verip (dedi ki), bize Yahya b. Saîd, Mâlik'ten rivayet etti (ki, O şöyle demiş): Bana Abdullah b. Dinar, Süleyman b. Yesâr'dan, (O) Urve'den, (O) Hz. Aişe'den, (O da) Hz. Peygamberden (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) (naklen) rivayet etti ki; O şöyle buyurdu: "Doğum sebebiyle haram olan şeyler, süt emme sebebiyle de haram olur." Mâlik sözüne şöyle devam etti: Bana Abdullah b. Ebi Bekr de Emra'dan, (O) Hz. Aişe'den, (O da) Hz. Peygamberden (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) (naklen) onun, (yani bir önceki Hadisin) aynısını rivayet etti.

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 48 Hadis no 2253-2254-2255
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
KAÇ SÜT EMME HARAM KILAR?

2256

Bize Abdullah b. Salih rivayet edip (dedi ki), bana el-Leys rivayet edip (dedi ki), bana Yûnus, İbn Şihâb'dan, (O) Urve'den, (O) Hz. Aişe'den, (O da) Hz. Peygamberden (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) (naklen) rivayet etti ki, O şöyle buyurdu: "-Bir sorumak, iki sorumak haram kılmaz!"

2257
Bize Süleyman b. Harb haber verip (dedi ki), bize Hammâd b. Zeyd, Eyyûb'dan, (O) Ebu'Halil'den, (O) Abdullah ibnu'l-Haris'ten, (O da) Ümmü'l-Fadl'dan (naklen) rivayet etti ki, bir adam Hz. Peygamber'e (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gelip şöyle dedi: Yâ Rasulullah, doğrusu ben, yanımda diğeri varken bir kadınla evlendim de birinci (hanımım) yeni (hanımımı) emzirmiş olduğunu iddia etti, (siz ne buyurursunuz?)" (Hz. Peygamber) de şöyle buyurdu: "Ne bir emzirme, ne iki emzirme haram kılmaz!"

2258
Bize İshak haber verip (dedi ki), bize Ravh haber verip (dedi ki), bize Mâlik, Abdullah b. Ebî Bekr'den, (O) Amra'dan, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: "(Önce) "On bilinen emme haram kılar" şeklinde Kur'an (âyeti) indi. Sonra (bu on emme âyeti) "beş bilinen emme (haram kılar)" âyetiyle kaldırıldı. İşte Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), bunlar Kur'an olarak okunan (âyetler)den iken vefat etti."

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 49 Hadis no 2256-2257-2258
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
2258
Bize İshak haber verip (dedi ki), bize Ravh haber verip (dedi ki), bize Mâlik, Abdullah b. Ebî Bekr'den, (O) Amra'dan, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: "(Önce) "On bilinen emme haram kılar" şeklinde Kur'an (âyeti) indi. Sonra (bu on emme âyeti) "beş bilinen emme (haram kılar)" âyetiyle kaldırıldı. İşte Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem), bunlar Kur'an olarak okunan (âyetler)den iken vefat etti."

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 49 Hadis no 2256-2257-2258

Böyle bir ayet mi vardı da başka bir ayet bu ayeti nesh etti?
Elinizden geldiğince bilgilendirme gayreti içindesiniz, takdir ediyorum.
Ancak eklediğiniz bilgileri önce kendinizin sorgulamasını tavsiye ederim. Yukarıya eklediğiniz yazının Kuran'la ne kadar çelişki içinde olduğunu söylememe gerek var mı? Kaş yapalım derken göz çıkarmayalım.
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
mavigezegen,
Böyle bir ayet mi vardı da başka bir ayet bu ayeti nesh etti?
Elinizden geldiğince bilgilendirme gayreti içindesiniz, takdir ediyorum.
Ancak eklediğiniz bilgileri önce kendinizin sorgulamasını tavsiye ederim. Yukarıya eklediğiniz yazının Kuran'la ne kadar çelişki içinde olduğunu söylememe gerek var mı? Kaş yapalım derken göz çıkarmayalım.


Değerli kardeşim uyarınız için teşekkür ederim kaş yaparken göz çıkarmamak için elimden geleni yapacağım. Eklentinin kuranla çelişkisini izah etmeniz mümkünmü ?
Yardımcı olsanızda hep beraber istifade etsek
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
mavigezegen,
Böyle bir ayet mi vardı da başka bir ayet bu ayeti nesh etti?
Elinizden geldiğince bilgilendirme gayreti içindesiniz, takdir ediyorum.
Ancak eklediğiniz bilgileri önce kendinizin sorgulamasını tavsiye ederim. Yukarıya eklediğiniz yazının Kuran'la ne kadar çelişki içinde olduğunu söylememe gerek var mı? Kaş yapalım derken göz çıkarmayalım.


Değerli kardeşim uyarınız için teşekkür ederim kaş yaparken göz çıkarmamak için elimden geleni yapacağım. Eklentinin kuranla çelişkisini izah etmeniz mümkünmü ?
Yardımcı olsanızda hep beraber istifade etsek

Kardeşim, Kuran'la çelişiyor dedim. Çünkü Kuran'da hiçbir ayetin hükmü diğer bir ayetin hükmünü ortadan kaldırmaz. Allah'ın sözleri değişmemiştir ve Allah'ın sözlerinde bir çelişki de yoktur.Yazıda deniliyor ki önce haram olduğuna dair ayet indi, sonra başka bir ayetle bu haram kaldırıldı. Allah, neyin haram neyin helal olduğunu Kuran'da belirtmiştir. Sonra da deniliyor ki bunlar Kuran olarak okunan ayetlerken Peygamberimiz vefat etti. Bu hem Allah'a hem Peygamberimize büyük bir iftiradır.

Allah'ın kanununda bir değişiklik yoktur. Hal böyleyken bir ayetin başka bir ayeti nesh ettiğini söylemek Kuran'a aykırıdır, suçtur, günahtır, hem de büyük bir günah. Bunun böyle olduğunu iddia etmek, Kuran'ın bir kısmına iman edip bir kısmına iman etmemektir ki Allah bununla ilgili de gereken açıklamayı Kuran'da belirtmiştir.

Allah ne diyor;
"Benim katımda söz değiştirilmez ve Ben kullara zulmedici değilim." (Kaf-29)

Hadis diye bize nakledilen rivayette ne diyor? Önce haram, sonra helal. Üstelik bunun Kuran olduğunu söylüyor. Olur mu hiç!

Senden önce gönderdiğimiz bütün peygamberlere uygulanan bir kanundur ki sen Bizim bu kanunumuzda bir değişiklik bulamazsın! (İsra-77)

Allah'ın önceden geçenler hakkındaki kanunu budur. Allah'ın kanununda asla bir değişiklik bulamazsın. (Ahzap-62)

Çünkü onlar yeryüzünde büyüklük taslıyor ve kötü tuzaklar kuruyorlardı. Halbuki kişi kazdığı kuyuya kendi düşer. Onlar öncekilerin kanunundan (onlara uygulanandan) başkasını mı bekliyorlar? Allah'ın kanununda asla bir değişme bulamazsın, Allah'ın kanununda kesinlikle bir sapma da bulamazsın. (Fatır-43)

Rabbinin sözü, doğruluk ve adalet bakımından tamamlanmıştır. O'nun sözlerini değiştirecek kimse yoktur. O işitendir, bilendir. (En'am-115)

Ve Kuran'ı değiştirmeye, nesh etmeye kimsenin gücü yetmez, çünkü O'nu koruyan bizzat Allah'ın kendisidir.

Kur an'ı kesinlikle biz indirdik; elbette onu yine biz koruyacağız. (Hicr-9)

Tüm bunlardan sonra, sizler hala birbirinizi öldürüyor, aranızdan bir grubu yurtlarından çıkarıyor, kötülük ve düşmanlıkta onlara karşı birleşiyorsunuz. Onları yurtlarından çıkarmanız zaten size haramken, bu yetmiyormuş gibi size esir düştüklerinde bir de onlardan fidye istiyorsunuz. Yoksa siz kitabın bir kısmına inanıp bir kısmını inkar mı ediyorsunuz? Böyle davrananların cezası dünya hayatında rezil olmak ve Diriliş Gününde de azabın en çetinine uğratılmaktan başka ne olabilir? Allah yaptıklarınızdan gafil değil. (Bakara-85)

Hiç bir söz Allah'ın sözlerinden üstün değildir ve hiç bir söz Allah'ın sözlerinden daha doğru değildir.

Selametle.
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
mavigezegen,
Nisa suresi ayet 23
..sizi emzirmiş olan (süt) anneleriniz..

Yukarıdaki ayet bizim konumuzu teşkil eden siz bunu nasıl anlıyorsunuz Yani süt anne olma kriteri nedir?

Hadisleri incelediğimizde bu kriter ortaya konmuş ve son halinin beş bilinen emme olduğu açıklanmıştır.

Açıklık getirilmesi bakımından sizin itirazınız ise ayet neshi kısmında
Belki bir tercüme hatası olabilir zira böyle bir itiraz olabileceğini varsayarak Sütten haramlıkla la alakalı hadisleri bir arada yazdım sizin katılımınızla konuyu açıklama fırsatımız oldu değerli katkınız için teşekkür ederim
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
SÜT EMMENİN KINAMASINI NE GİDERİR?

Bize Osman b. Muhammed rivayet edip (dedi ki), bize Ab de, Hişâm'dan, (O) babasından, (O) Haccâc b. Haccâc el-Eslemî'den, (O da) babasından (naklen) rivayet etti ki, O; "yâ Rasulullah, benden, süt emmenin, (yerine getirilmediği taktirde) kınamaya (sebep olacak hakkını) ne giderir?" demiş, Rasulullah (Sal lallahu Aleyhi ve Sellem) de;
"Gurre, yani bir erkek köle veya bir kadın köle (vermek!)" buyurmuştu.

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 50 Hadis no 2259
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
mavigezegen,
Nisa suresi ayet 23
..sizi emzirmiş olan (süt) anneleriniz..

Yukarıdaki ayet bizim konumuzu teşkil eden siz bunu nasıl anlıyorsunuz Yani süt anne olma kriteri nedir?

Hadisleri incelediğimizde bu kriter ortaya konmuş ve son halinin beş bilinen emme olduğu açıklanmıştır.

Açıklık getirilmesi bakımından sizin itirazınız ise ayet neshi kısmında
Belki bir tercüme hatası olabilir zira böyle bir itiraz olabileceğini varsayarak Sütten haramlıkla la alakalı hadisleri bir arada yazdım sizin katılımınızla konuyu açıklama fırsatımız oldu değerli katkınız için teşekkür ederim

Benim takıldığım nokta bir ayetin başka bir ayeti nesh ettiği ve belirtilen yazının Kuran'dan olduğu üzerinedir. Yani Kuran'da olmayan birşeyin Kuran'da vardı denilmesidir itirazım. Yoksa süt anne olma kriteri değil takıldığım.
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
mavigezegen,
Değerli kardeşim,
Örnek olarak içki ile alakalı ayetleri ele alsak son ayetin diğer ayetleri nesh ettiğini kabul etsek sonuç ne olur?

İslamı kabul etmek isteyen içki müptelası samimi birine nasıl muamele edebiliriz

Bunu sizin ifadenizle kaş yapayım derken göz çıkarma yoluna gider hemen içkiyi bırak yoksa sana had uygulayacağız deriz.

Nesh kavramı apayrı bir konu bunuda ilerde inşaallah birlikte inceleme fırsatımız olur.
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
SÜT EMMEYE TEK KADININ ŞAHİDLİK ETMESİ

Bize Ebû Asım, İbn Cüreyc'den, (O da) İbn Ebi Mu-leyke'den (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi:
Bana Ukbe ibnu'l-Hâris rivayet etti ki... O sonra şöyle dedi:
O (sadece) bana rivayet etmedi. Fakat ben O'nu, bir topluluğa rivayet ederken işittim ki, O şöyle dedi:
Ebû İhâb'm kızıyla evlenmiştim de siyah bir câriye gelip; "ben gerçekten ikinizi de emzirdim!" demişti.
Bunun üzerine ben Hz. Peygamber'e (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gelip bunu O'na anlatmıştım. Ama O benden yüz çevirmişti.
Ebû Asım sözüne şöyle devam etti:
O (yani Ukbe) dedi ki, üçüncü veya dördüncü (başvurumda Hz. Peygamber); "Bu dendiği halde nasıl evli kalabilirsiniz?" buyurmuş ve O'nu onunla evli kalmaktan menetmişti.

Ebû Asım sözüne devamla dedi ki; Ömer b. Saîd b. Ebî Hüseyn ise Ibn-Ebi Muleyke'nin (rivayetinde): "Artık (bu) dendiği halde nasıl (evli kalabilirsiniz?)" dedi, "Onu onunla (evli kalmaktan) menetmişti " (cümlesini) söylemedi.

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 51 Hadis no 2260
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
BÜYÜĞÜN SÜT EMMESİ HAKKINDA

2261

Bize Ebu'l-Velid et-Tayâlisî haber verip dedi ki; bize
yukarıdaki son cümleye benzer bir cümle de bulunmaktadır. Ancak, Tirmizi'nin bildirdiğine göre, bir çok kimse bu Hadisi İbn Ebi Muleyke'den, son cümle olmaksızın da rivayet etmişlerdir.
Bkz. Tirmizi, Rada, 4(3/458).
Şu'be, Eş'as b. Süleym'den, O babasından, O Mesrûk'tan, O da Hz. Aişe'den naklen rivayet etti ki; birgün Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) yanına girmişti. Yanında ise bir erkek vardı. Bu sebeple Hz. Peygamber'in yüzünün rengi değişmişti. O sanki bundan hoşlanmamıştı. (Hz. Aişe sözüne şöyle devam etti: O zaman ben; "o gerçekten benim süt kardeşimdir" demiştim de O, şöyle buyurmuştu:
"Kardeşlerinizin kim olduğuna iyi bakın. Zira kendisiyle süt kardeşliği, (yani) evlenme haramlığı meydana gelen süt emme, sadece bebekken açlığı gidermek için yapılandır."


2262
Bize Ebu'I-Yemân el-Hakem b. Nâfi1 haber verip (dedi ki), bize Şuayb, ez-Zühri'den, (O) Urve'den, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi:
(Birgün) Sehle bint Süheyl bin Amr -ki O, Ebû Huzeyfe b. Utbe b. Rebî'an'm (nikâhı) altındaydı-,
Rasulullah'a (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gelip şöyle dedi: "Muhakkak ki Ebû Huzeyfe'nin âzâdhsı Salim, biz gündelik ev içi kıyafetiyle iken yanımıza giriyor. Biz de onu ancak (kendi) çocuğumuz olarak görüyoruz!
Ebû Huzeyfe onu, Hz. Peygamber Zeyd'i evlât edindiği gibi evlât edinmişti.-
Şimdi yüce Allah; "O (evlâtlıkları) babalarına nisbet ederek çağırın. Bu, Allah katında daha doğrudur" mealindeki âyeti indirdi.
(O halde ne yapmamızı emredersiniz?)" Hz. Peygamber (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) de O'na bu durumda Sâlinı'i emzirmesini emretti"
Ebû Muhammed (ed-Dârimî);
"bu (hüküm) sadece Salim içindir" dedi.

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 52 Hadis no 2261-2262
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
HÜLLE YAPMA (TAHLİL) YASAĞI

Bize Ebû Nuaym haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Ebû Kays'tan, (O) el-Huzeyl'den, (O da) Abdullah'tan (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: "Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) hülle yapanla, kendisi için hülle yapılana lanet etmiştir!"

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 53 Hadis no 2263
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
ERKEĞİN, AİLESİNİN İHTİYAÇLARINI GÖRMESİNİN VACİBLİĞİ HAKKINDA

Bize Ca'fer b. Avn haber verip (dedi ki), bize Hişâm b. Urve, babasından, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) haber verdi ki; Muâviye'nin annesi, Ebû Süfyân'm karısı Hind, Rasulullah'a (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gelip şöyle dedi:
"Yâ Rasulullah, EbÛ Süfyân gerçekten cimri bir kimsedir. O, bana, bilgisi olmaksızın kendisinden (gizlice) aldıklarım hariç, kendime ve oğullarıma yetecek şeyleri de gerçekten vermez! Bu (gizlice aldıklarımda) bana bir günâh var mıdır?"
(Rasulullah) da şöyle buyurdu: "Sana ve çocuklarına, örfe uygun olarak yetecek şeyleri al!"

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 54 Hadis no 2264
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
KADINLARLA GÜZEL GEÇİNMEK HAKKINDA

Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Hişâm b. Urve'den, (O) babasından, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
"En hayırlınız, ailesine en hayırlı olanınızdır. Bir arkadaşınız ölünce de onun kusurlarını, kötülüklerini anmayı bırakın"

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 55 Hadis no 2265
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
KÜÇÜKLERİ BABALARI EVLENDİRDİĞİNDE ONLARIN EVLENDİRİLMESİ HAKKINDA

Bize İsmail b. Halil haber verip (dedi ki), bize Ali b. Mushir, Hişâm'dan, (O) babasından, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi:
"Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) benimle, ben altı yaşındayken (Mekke'de) evlendi. Sonra biz Medine'ye gelip el-Hâris ibnu'l-Hazrecoğulları'nın yanına indik. Derken ben sıtmaya yakalandım da başımın (saçı dökülüp) darmadağınık oldu. (Ardından iyileştim ve saçını yeniden bitip çoğaldı. Öyle kî, saçım) bir kâkülcük de uzadı. Derken, bana, ben bir tahterevallinin üzerinde ve beraberimde bazı kız arkadaşlanm var iken (annem) Ümmü Rûman geldi ve beni çağırdı. Ben de, ne istediğini bilmediğim halde onun yanına geldim. O da elimden tutup (götürdü). Nihayet beni evin kapısında durdurdu. Ben nefes nefese kalmıştım. Akabinde nefesim biraz dindi. Sonra o biraz su aldı ve onunla yüzümü ve başımı sildi. Daha sonra da beni eve girdirdi. Bir de ne göreyim, bir odanın içinde Ensârlı kadınlar! Onlar hemen; "hayırlı bereketli olsun, hayırlı uğurlu olsun" dediler. (Annem) de beni onlara teslim etti. Onlar benim durumumu, (üst-başımı) düzelttiler. Derken bir kuşluk vakti Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) aniden yanıma geldi, onlar da beni O'na teslim ettiler. Ben o gün dokuz yaşındaydım."

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 56 Hadis no 2266

HZ AİŞE'NİN EVLİLİK YAŞI

1- "Hz. Muhammed henüz Mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken: "Onların vadeleri kıyamettir. Kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s. 46) ayet inmişti...(Buhari 1.cilt Telifil Kur’an bahsi) " Bu sure Mekke devrinin birinci döneminde(4. yıl) inmiştir. Hz.Aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre, olayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında (veya daha büyük) olması gerekir. Kamer suresi Mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olması gerekmektedir.Ayrıca Kız kardeşi Esma; Abdullah bin Zübeyir’in annesidir. Esma yüz yaşına kadar yaşamış ve Hicretin 73. yılında vefat etmiştir. Hz. Aişe validemizden on yaş daha büyüktür. Hz. Ebu Bekir (r.a) kızı Esma ve oğlu Abdullah Abdul Uzza’nın kızı Kayleden,Hz. Aişe ile Abdurrahman ise Ümm-i Rümandan doğmuşlardır. Hz. Esma yüz yaşında ve hicri 73. yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir. Bundan on yaş küçük olan kardeşi Hz. Aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir.

2- Bu konuyu aydınlatan bir başka rivayette şöyledir: Hz. Aişe validemiz henüz peygamberimizle evlenmeden önce Cübeyir bin Mut’im ile nişanlanmıştı. Mut’im Hz. Aişeyi oğluna almakla evine Müslümanlığı sokacağını düşünerek bu nikahı feshetmişti. Hz. Ebu Bekir (r.a) islamı ilk kabul edenlerden biri olduğuna göre; bu olayın vukuu, islamın alenen duyurulmasından veya şuyu bulmasından önce olması gerekir. İslam alenen açıklanıp Müslümanlar Kabe yürüyüşü veya Safa tepesi toplantısından sonra topluma deşifre olduktan sonra Ebu Bekir (r.a) ın Müslüman olduğu bilinince kızını almaktan vazgeçmiş olması daha doğru görünmektedir. Bu olayda yine Hz. Aişe’nin peygamberimizle evlenmeden önce evlilik çağına geldiğini ve nişanlandığını göstermektedir. Yani değil Hz. Resulle nişanlanıp bir yıl sonra evlenmesi , daha önce evlenecek çağa gelmişti, nişanlandı , zamanla İslam tebliği yayılınca Hz. Ebu Bekir'in Müslüman olması bu işi bozdu...Daha sonra da Hz. Resul onunla nişanlanıp bir yıl sonra da evlenmişti...

3- Mişkât sahibi der ki: Hazreti Âişenin hemşiresi Esma, Hicret esnasında 27 yaşında idi. Aişeden on yaş büyüktü. Hazreti Aişe de, Esmadan on yaş küçük olduğuna göre, Hicrette onyedi yaşındaydı: (Asrı Scâdet, C: 2, S: 1010.) Rasül-i Ekremle evlendiği zaman, 18 yaşında bulunuyordu.Hazreti Âişenin altı yaşında nişanlandığı, dokuz yaşında nikahlandığı hakkındaki rivayetler doğru değildir, tarihî hakikatlere aykırıdır.Hz. Aişenin ablası Esma, ondan yaklaşık 10 yaş büyüktü. Hz. Aişe evlendiğinde Hz. Esma'nın yaklaşık 30 yaşında olduğu rivayet ediliyor. Buradan Hz. Aişenin evlendiğinde 18-20 yaşlarında olduğu sonucuna varılmaktadır.

4- Hz. Peygamberin evliliği, vahyin başlangıcından 10 yıl sonradır. Hz. Ayşe vahiy başlangıcından beş altı yıl önce doğmuştur. Dolayısıyla Hz. Ayşe’nin peygamberimizle evlendiği yaşın 17-18 olduğu ortaya çıkar.Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli’ nin “Asr-ı saadet” kitabında geçer. (İst. 1928. 2/ 997) Ayrıca bakınız: (Hatemü’l enbiya Hz. Muhammed ve hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210)

Bu hadis ile Darimide bulunan evlilik ile alakalı hadisleri bitirmiş olduk.

ALLAHım! Bize hakkı hak olarak göster ve ona uymayı nasip et; batılı da, batıl olarak göster ve ondan da sakınmayı nasip et. Amin
 

antakya

New member
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
tesekkur

tesekkur

tahsin kardes eline koluna saglık. evlenme ile ilgili yazılanları okudum. senın ve diger arkadasların yazdıklarınıda. tartısma formunda deyiliz paylasma formundayız oncelikle bunu soylemek istedim. soyle bir sorum olacaktı. ben biyoloji ogretmeniyim. Fakat tayinim yapılmadı. yani evlenmeye kendi basıma imkanlarım yetmiyor ama suda varki nefsin ve cevrenın uzerımde cok buyuk baskısı var. sunuda belırtmelıyım kı cok ıstesem evlenedebilirim. yazdıklarımdanda anlasıldıgı gıbı cok karısık duygu vedusunceler ıcerisindeyim. sizce evlenmelımıyım
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
antakya,
Öncelikle ilginize teşekkür ederim.
Bir biyoloji öğretmeni olarak evlenmemenin insan vücudu üzerindeki etkilerini anlatmaya gerek yok İnsan yaşamını
biyolojik,
sosyolojik,
ve ekonomik
yönlerden ele alırsak evlenmenin önündeki engellerin neler olduğunu daha kolay tespit edebiliriz. Sizin yazdıklarınızdan
anlaşılan odurki, siz bu üç şıktan ekonomik olan kısıma takılmışsınız.
Allah CC Rezzak olduğuna inanıyorsanız, bu konuda Allah CC Rezzak olduğuna inanan birini bulduğunuz da sorun kendiliğinden çözülecektir.
Başarı dileklerimle
 

asumani

New member
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
İslama göre evlilik ile ilgili video

İslama göre evlilik ile ilgili video

Selamun Aleyküm.
Ayetler ve hadislerle evliliği anlatan güzel bir slayt. İzlemenizi tavsiye ederim. Hazırlayanlardan Allah razı olsun.
 
Üst Alt