Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Erkeklerin Saçini Uzatmasi Caiz Midir?

alem-i ervah

New member
Katılım
20 Ocak 2006
Mesajlar
463
Tepkime puanı
4
Puanları
0
yemekte ağız şapırdatanlara sinir olurum.iğrenç bir şey ya.

Tam hatırlayamayacagım ama bir hadis-i şerif vardı ,,mutlaka sizler tam hadis-i biliyorsunuzdur..Yinede yazmak istedim....

"Kınadıgınız şey başınıza gelmeden ölmezsiniz.."

Senin yazını okuyunca aklıma geldi ....
Bende hoşlanmıyorum ama iğrenç kelimesi biraz agır bir degil mi sence asya ???


Bir mümin, arkadasinin aybini görmez, onu gizlerse, süphesiz Allahü teâlâ bu hareketi sebebiyle onu Cennete koyar.
[Taberani]

V'esSelam
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Selam,Sekille Müslümansam Dini Allaha has kilmiyorum demektir ben Kitabullahta böyle bir emir bulamadim,Buharininki Müsliminki sende kalsin...

Aleyküm selam metin mete;
Senin şekilsel müslüman olup olmadığın konusunda bir şey söylediğimi sanmıyorum. Ortaya, çok açık bir şekilde bir gerçek sundum. Bu benim fikrimde değildi, bizzat Resulullah'ın (s.a.v.) sünnetiydi. Sen bu açıdan bakılınca nerde duruyorsan veya nerede durmak istiyorsan, orada durabilirsin, bu tamamen seni bağlar. üniversite yıllarımda ben de saçımı uzattım ve bunu özellikle sünnete ittiba olması düşüncesi ile yaptım. Saçları güzel olan erkeklere de hayatında bir kere dahi olsa uzatmasını da tavsiye ederim. Sünneti yaşamış olurlar hiç olmazsa. Sarık bağlayınca daha da hoş duruyor, benim çok hoşuma gidiyor, denemediysen tavsiye edebilirim.

Her aklına esende kitapta var, görmek lazım. Tek tek varmı dersen bunu da bilmek lazım! sevgili metin mete! ayetleri ezbere, bizlerden daha iyi biliyorsunuz ya, bir nevi cebinizde Kur'an ile beraber geziyorsunuz zannımca, bir zahmet hemen açıp bakıver bakalım hangi ayet olduğunu, ayeti numarası ile beraber de yazmayı unutmadan şunu bir tevil ediverin bir zahmet:

"Şüphesiz biz seni üstün bir ahlak üzere yarattık"

"Resulde sizler için güzel örnekler vardır"...

Daha çoğaltabiliriz bu örnek teşkil edecek ayetleri, bunlar ilk etapta hemen aklıma gelenler.

Buhari ve müslim sana kalsın demişsin, zaten O'nlar bende! Kimseye bırakmaya da niyetim yok;)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi mesela yemek yerken ağız şapırdatmak dinimizde hoş karşılanmıyor. Günah değil edepe aykırı görülüyor.

Diyelim ki böyle bir şey yok. Ağız şapırdatmak doğru değil değil mi?

Evet abi din sadece haram ve helal arasında keskin bir çizgi ile ayrılmıyor.
Din insanın hayatını her yönden düzenliyor ve fıtratına uygun hareket etmesini sağlıyor.

Mesela Allah Takvalı olanları Şeriate uyanlardan dha çok seve.

Şeriatte dört eşe izin var. Caiz. Takvada ise yok.
Mesela, borçluyu hemen icraya vermek Şeriatta var. Ama takvada yok. Ayet "borçluya süre vermeyi tavsiye etmiş"
Kur'an'da böyle takva numuneleri var.

Mesela biri sana vurdu Şeriatta vurman caizdir. Vurmasan af etsen takvadır. Allah'ın sevdiği ameldir.

Sünnet bu takvaları genişletmiştir.
Sakal bırakmak farz değildir. Ancak takvada vardır. Şeriatta mecbur değilsin takvada binler sevabı var.

CEmatle namaz farz değildir. Ama İslam cemaatleri sevdiğinnden müslümanların kaynaşmasını istediğinden, ricası bu olduğundan CEmaatle namaz takvadır.
Abi yüzlerce yazılabilir.
İşte bir şeyin caiz olması başka farz olması başka, sünnet başka takva başkadır. Bir şey söylediğimizde sünnete olmasa dahi takvaya bakılır. Takva varsa ve hata yoksa ve mecbur etme yoksa cizdir. Sevaplıdır

Yemek yerken ağzı şapırdatmamak takvadır.SAdece İnsan rahatsız olmasın diye yapsan sevapsızdır.
Ama hem isan rahatsız olmasın hem İnsanları rahatsız etmeyeni Allah sever diye düşünerek Allah Rızasını gözetsen takvadır ve sevaptır.

Muhabbetle



Selam,Görgü kurali baska dinin emri baska emir Allahin emridir tartismak söz konusu bile degil ama bana kalkar dersenki sünnettir ben Sünnetüllahta bulamiyorum ama yasadigin toplumda bunlar hos karsilanmayan görgü ahlak kuralidir dersen basimla gözüm üstüne,(ilk yazimda zaten belirtmistim yasadigim yerde hor görülmüyor)Ama bana baska bir sey diyerek dine ekleme olmasinda canimi ye deki abi ben sana yakistiramadim saci sözüm söz hemen kesecegim ama Allah askina baska türlü deme.Allaha emanet ol.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Aleyküm selam metin mete;
Senin şekilsel müslüman olup olmadığın konusunda bir şey söylediğimi sanmıyorum. Ortaya, çok açık bir şekilde bir gerçek sundum. Bu benim fikrimde değildi, bizzat Resulullah'ın (s.a.v.) sünnetiydi. Sen bu açıdan bakılınca nerde duruyorsan veya nerede durmak istiyorsan, orada durabilirsin, bu tamamen seni bağlar. üniversite yıllarımda ben de saçımı uzattım ve bunu özellikle sünnete ittiba olması düşüncesi ile yaptım. Saçları güzel olan erkeklere de hayatında bir kere dahi olsa uzatmasını da tavsiye ederim. Sünneti yaşamış olurlar hiç olmazsa. Sarık bağlayınca daha da hoş duruyor, benim çok hoşuma gidiyor, denemediysen tavsiye edebilirim.

Her aklına esende kitapta var, görmek lazım. Tek tek varmı dersen bunu da bilmek lazım! sevgili metin mete! ayetleri ezbere, bizlerden daha iyi biliyorsunuz ya, bir nevi cebinizde Kur'an ile beraber geziyorsunuz zannımca, bir zahmet hemen açıp bakıver bakalım hangi ayet olduğunu, ayeti numarası ile beraber de yazmayı unutmadan şunu bir tevil ediverin bir zahmet:

"Şüphesiz biz seni üstün bir ahlak üzere yarattık"

"Resulde sizler için güzel örnekler vardır"...

Daha çoğaltabiliriz bu örnek teşkil edecek ayetleri, bunlar ilk etapta hemen aklıma gelenler.

Buhari ve müslim sana kalsın demişsin, zaten O'nlar bende! Kimseye bırakmaya da niyetim yok;)


Selam,Sariktan nefret ederim hele hele onu bir üniforma gibi görüp giyenlerden,
Benim sünnetim belli SÜNNETÜLLAH digerleri benim degil Bakin kacinci kez yazacagim bilemiyorum ama ben Allahin Resullerini hic ayirmam hepsini canimdan daha degerli görürüm,

Her aklına esende kitapta var, görmek lazım. Tek tek varmı dersen bunu da bilmek lazım!


Iste bütün mesele bilmek lazim akilini kiraya vermemek lazim degilmi ya?

O size melekleri ve Peygamberler’i Rabler edinmenizi emretmez. Siz Müslüman olduktan sonra, size kafir olmayı mı emredecek?

Ali İmran suresi 80


"Şüphesiz biz seni üstün bir ahlak üzere yarattık"

Kalem Suresi 4

"Resulde sizler için güzel örnekler vardır"...

Ahzap 21

O’nun elçileri arasında hiçbirini ayırt etmeyiz.

Bakara suresi 285


İbrahim ve onunla birlikte olanlarda size güzel bir örnek vardır.

Mümtehine Suresi 4

"Muhammed, başka değil, sadece bir elçidir; ondan önce de nice elçiler gelmiştir.”

Al-i İmran 3/144

Allah, kelamın en güzelini ikizli, ahenkli bir kitap olarak indirdi. Ondan Rablerine saygısı olanların derileri ürperir. Sonra derileri de, kalpleri de Allah'ın zikrine karşı yumuşar. İşte bu Allah'ın rehberidir. Allah, onunla dilediğini doğru yola çıkarır. Her kimi de Allah şaşırtırsa, artık ona doğru yolu gösterecek yoktur.

Zümer39/23
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Has diyorsan ki nice sözler hadis diye dolaşıyor. Derim ki iki hükmü var
1)Ya inkar eden onun Kur'an ile bağlantısını bilmiyor inkar ediyor
2)Yada ifrat ile yada hurafe ile eklenmiş veya değiştirlmiş veya içtihad hadis gibi rivayet edilir olmuş,biz dahi bundan şikayetçiyiz. Gelin el ele verip bu vartadan İslamları kurtaralım. Yoksa hadisi bütün bütün yok etmek çözüm değil. Pire için yorgan yakan müsrif bir müflistir.
Muhabbetle


Sevgi deger kardesim,Duha ben daha öncede söyledim Itaat ettigim Resulüllah Kitabta bana gösterilendir disindakileri ne sevap nede emir diye alamam cünki Ayetler buna müsade etmez.Orjinal Allahin emirleri mevcut iken sirf uyusuyor diye yasa olarak alamam cünki orjini elimizde hemde korunani bu bir ikincisi nice hadis varki reddi cok tehlikeli ama cogunlugu dahada tehlikeli cünki Kitabullahta kelimeleri iyi analiz etmek gerekir mesela neden Mekkelilere Müsrik denmiste kafir denmemis iste bunun gibi kelimelere cok dikkat etmek gerekir diye düsünüyorum o nedenle sahis odakli din anlayisindan cikarak Kuran odakliya kilitlenmek lazim..Allaha emanet ol.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
madem peygamber de kural koyucudur, yaptıklarını yapmak zorundayız, buyrun cemaati müslimin, yarından itibaren saçları uzatıyoruz..


Enes b. Malik (ra) anlatıyor:

"Hazreti Peygamberin saçları, kulaklarının orta hizasına kadar uzamıştı."84

Hazreti Aişe (ra) validemiz anlatıyor:

"Resulullah'ın mübarek saçları, kulakları ile omuzları arasındaydı. Allah'ın selat ve selamı üzerine olsun."85

Bera b. Azib (ra) anlatıyor:

"Peygamber Efendimiz orta boylu idi. Omuzları da genişçeydi. Saçları ise, kulak yumuşaklarına değerdi."86

Ebu Talib'in kızı ümmü Hani (ra) anlatıyor:

"Resulullah Efendimiz Mekke'ye geldiklerinde evimizi teşrif etmişlerdi. Bu sırada mübarek başları dört belikli (örgülü) idi."
 
C

c0ld

Guest
sayın duha peygamberimizin o dönemde saç uzatmasının sebebi neydi. eğer bunu görecek olursak bunu emir olmaktan cıkarır o zamanın müşriklerinden farklı olmak için yaptığını göreceksiniz..yavuzda küpe takmıştı köleler taktığı için.yazılanlar içinde nedenleri görmek lazım..slm ve dua ile
 
Z

zeynep_hearty

Guest
Sevgi deger kardesim,Duha ben daha öncede söyledim Itaat ettigim Resulüllah Kitabta bana gösterilendir disindakileri ne sevap nede emir diye alamam cünki Ayetler buna müsade etmez.Orjinal Allahin emirleri mevcut iken sirf uyusuyor diye yasa olarak alamam cünki orjini elimizde hemde korunani bu bir ikincisi nice hadis varki reddi cok tehlikeli ama cogunlugu dahada tehlikeli cünki Kitabullahta kelimeleri iyi analiz etmek gerekir mesela neden Mekkelilere Müsrik denmiste kafir denmemis iste bunun gibi kelimelere cok dikkat etmek gerekir diye düsünüyorum o nedenle sahis odakli din anlayisindan cikarak Kuran odakliya kilitlenmek lazim..Allaha emanet ol.

saygıdeğer Metin madem kelimeleri ii analiz etmek lazım ki bu konuda sizinle hemfikirim o halde bakara 285. O’nun elçileri arasında hiçbirini ayırt etmeyiz. diyor yaradan daha sonra resulde sizin için güzel örnekler vardır diyor ardından ibrahim as. ve onunla birlikte olanlarda güzel örnekler var diyor madem öyle bir ayette ayırt etmeyin derken diğer ayette hz muhammedde güzel örnekler vardır diyor o vakit bir çelişki oluşmuyormu? hem ayırt etmeyin diyor hemde ayırtedin gibi sizde güzel örnekler vardır diyor.. sizin mantığınızla yaklaşıcak olursak ..selam ve dua ile...
 
Üst Alt