Vahiyden Sapma

Keşf ve ilham tefsiri İslam'da kabul görmez. Tasavvufçularda işte bu üçüncüsüne bağlıdır, Bu konuda İbn Kesir sunları söyler; Tefsir İlminin yüce bir ilim oldugunu, ona olan ihtiyaci belirtir. Tefsir Ilminin yüce bir ilim oldugunu, ona olan ihtiyaci belirtir. Kur'an'i tefsir etmenin en güzel yolunun "Kur'an'in yine Kur'an ile tefsiri" oldugunu söyler. "Kur'an'i Kur'an ile tefsir etmekte yetersiz kalırsan onu sünnet ile tefsir etmen gerekir. Çünkü hadis Kur'an'i açiklayici ve izah edicidir... Aradigimiz ayetin tefsirini ne Kur'an'da, ne de hadIste bulamazsak bu konuda sahabenin sözlerine basvururuz." der. 0srailiyyet ve 0srailiyyat'in bu ümmete verebilecegi zararlar konusunda okuyucu ikaz eder. Sahabeden sonra rey ve tefsirlerine itimat edebilecek tâbiûn ve tebe-i tâbiin âlimlerinin isimlerini verir. Kur'an'i kendi reyi ile tefsir konusuna açiklik getirir, bu konudaki müsbet ve menfî görüslere nakleder, sonra da Kur'an hakkinda genel bir takim bilgilere yer verir.

TASAVVUFCULAR BU KESIF UYDURMASI ILE KURANIN SOYLEDIGININ TAM TERSINI SOYLERLER.BUNLARA EVLIYA DERLER.
EVET SEYTAN EVLIYASI.
 
A'raf Suresi 3 Rabbinizden size indirilene uyun; O'nun berisinden bir takım velilerin ardına düşmeyin! Siz ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!

şura Suresi 46 Onların Allah'tan başka kendilerine yardım edecek velileri yoktur. Allah'ın saptırdığı kimse için artık hiçbir yol yoktur.
 
YOK BE KARDEŞİM..OLMAUYOR BÖLE YAWW...AZ ÖNCE SİLİLENLERLE BİRLİKTE BUDA SİLİNİR AMA..İKİ TARAFTA ÇOK UÇ TARAFTALAR GALİBA..KENDİME YÖN BULAMADIM..
ALLAH YOLUNDAN AYIRMASIN..
selametle..
 
Kur'an'da Allah Hz. Musa'nın annesine Meryem'e ve Arıya Vahy ettiğini söylüyor. Eğer İlham'ı inkar ediyorsanız o ayett ki vahiy sözünü gerçek vahiy olarak algılıyorsunuz.. O zaman arılardan peygamberimiz var. Hatta kadın peygamberimiz var.

Şimdi onlar peygamber mi ?;)



Gercekten cok ilginc bir yaklasim,duha kardes gülmemek icin agzimi kapadim!!!
 
BU YAKLAŞIM İLGİNÇ VE HATALIDIR.ZİRA BİR ARININ İRADESİ,ŞUURU YOKTUR.bURADAKİ VAHYETME ONU YÖNLENDİRME İRADESİZCE SEVK ETMEDİR.
HALBUKİ VAHİYDE TAM BİR İRADESİZLİK,ŞUURSUZLUK SÖZ KONUSU OLAMAZ.
EĞER BÖYLE OLSA BU VAHİY SADECE BİR TEL YAHUT HABERLEŞMEDEN BAŞKA HİÇBİR MANA TAŞIMAZ.
İLHAMIN KAYNAK KABUL EDİLMESİDE OLDUKÇA ZORDUR.ZİRA BURADA VAHİY KADAR GÜÇLÜ BİR FREKANS YOKTUR.ÖYLEYSE İLHAMIN İÇİNE HERTÜRLÜ HAL,DURUM,HEZEYAN ,TAHAYYÜL KARIŞABİLİR.
İNSAN HER MESELEYİ AKLI İLEDE ÇÖZEMEYECEĞİNDEN GÜVENİLİR OLARAK VAHİY VE ONUN TEMSİLİ OLAN SÜNNETTEN BAŞKA KAYNAĞIDA GENEL İÇİN BÜTÜN FERD VE TOPLUMLAR İÇİN KAYNAK KABUL ETMEK ABES OLUR.
 
BU YAKLAŞIM İLGİNÇ VE HATALIDIR.ZİRA BİR ARININ İRADESİ,ŞUURU YOKTUR.bURADAKİ VAHYETME ONU YÖNLENDİRME İRADESİZCE SEVK ETMEDİR.
HALBUKİ VAHİYDE TAM BİR İRADESİZLİK,ŞUURSUZLUK SÖZ KONUSU OLAMAZ.
EĞER BÖYLE OLSA BU VAHİY SADECE BİR TEL YAHUT HABERLEŞMEDEN BAŞKA HİÇBİR MANA TAŞIMAZ.
İLHAMIN KAYNAK KABUL EDİLMESİDE OLDUKÇA ZORDUR.ZİRA BURADA VAHİY KADAR GÜÇLÜ BİR FREKANS YOKTUR.ÖYLEYSE İLHAMIN İÇİNE HERTÜRLÜ HAL,DURUM,HEZEYAN ,TAHAYYÜL KARIŞABİLİR.
İNSAN HER MESELEYİ AKLI İLEDE ÇÖZEMEYECEĞİNDEN GÜVENİLİR OLARAK VAHİY VE ONUN TEMSİLİ OLAN SÜNNETTEN BAŞKA KAYNAĞIDA GENEL İÇİN BÜTÜN FERD VE TOPLUMLAR İÇİN KAYNAK KABUL ETMEK ABES OLUR.

peki..arının dışında bu tabiride vermiş..DUHA..
Kur'an'da Allah Hz. Musa'nın annesine Meryem'e ;)

buna ne dersiniz..şuur hz MERYEMDE var demi??
 
NİSA SURESİ
75- Size ne oluyor ki, Allah yolunda ve: "Rabbimiz, bizi halkı zalim olan bu ülkeden çıkar, bize Katından bir veli gönder, bize Katından bir yardım eden yolla" diyen erkekler, kadınlar ve çocuklardan zayıf bırakılmışlar adına savaşmıyorsunuz?

GENETİK(AÇIK AYET) DEĞİŞİKLİK
BAKARA SURESİ
211- İsrailoğulları’na sor, onlara nice açık ayet(ler) verdik. Kendisine geldikten sonra kim Allah'ın nimetini değiştirirse, (bilsin ki) şüphesiz Allah, cezası pek şiddetli olandır.


açık ayet(ler)
sözü görüneni ifade ediyor sanırım. Birde görünmeyen tarafı var demek ki. Göç etme, yön bulma gibi,..
 
meryem bu noktada şuursuz değil.lakin aynı bir arı gibi..olayla tamamen yetkisiz ve kendi iradesi dışında..risaletle bu çelişir.bu tür vahiylerde şuur ve irade yok.
eğer risalette bir şuur irade söz konusu olmasa ne hadis nolurdu kaynak ne Kuran.. çünkü zaten söyleyen sadece bir tel mahiyetindedir.Öyle olsa bunu bir meleğe yüklerdi.Meryemin durumu kendi dışında ceyran eden bir mesele.onun bu konuda bir yetki ve iradesi yok.
 
hemburada bir şeriat ortaya koyma durumuda söz konusu değil.ne arı ne meryem ortaya bir şeriat koymuştur.
Ama risalet ortaya bir şeriat koyar.
bu sapla samanı birbirine karıştırmaktır.
evet delil nassdır.genel için böyledir.
 
Geri
Üst