Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Şeriat İstermiydiniz?

Şeriat İstermiydiniz?

  • Evet, isterdim

    Kullanılan: 18 90.0%
  • Hayır, böyle iyi

    Kullanılan: 2 10.0%

  • Kullanılan toplam oy
    20

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Şeriat, Allah'ın (cc) Kur'an ve Rasülü (sav) vasıtasıyla insanoğluna, Dünya hayatının nasıl yaşanması gerektiğini emreden kurallardır.

Allah'ın (cc) emrettiği İslam Ahkamı Peygamber Efendimiz (sav) den sonra, ulema nezdinde esasta olmamak kaydı ile bir takım farklılarla arz edilmiş ve nihayetinde bu gün büyük ekseriyetle itibar edilen dört hak mezheb var olmuştur.

Şeri kurallarla yaşamaya çalışan milletler anayasa ve yasalarını ittifak ettikleri mezheb kaideleri çerçevesinde düzenlemiş ve diğer mezheplerde ki kuralları da dikkate almıştır.

Bu kısa açıklamadan sonra anket formunda bir soru oluşturmak istedim.

Sorumuz şu. Yaşadığınız coğrafyanın şeriatle yönetilmesini istermiydiniz?
 

CE_Neferi69

New member
Katılım
27 Ocak 2009
Mesajlar
423
Tepkime puanı
852
Puanları
0
Konum
Almanya / Baden-Württemberg
Selamun Aleyküm

Seriati istemeyen samimi bir müslüman yoktur.
Fakat bugün seriat denildigi zaman insanin aklina Iran gibi Ülkeler geliyor.
Iran kendine göre seriat devletidir. Bunu böyle izah etmemin sebebi sudur:
Sözde seriat devletinde yasayan bazi insanlar gezilere cikip seriat'a "aykiri" olmasin diye kadinlarla 1-2 haftalik nikah'a basvuruyorlar... yani anlasmali nikah seriatimiza ne kadar uygun düser onu zaten bilenler bilir. Yani sözde bir seriat devleti olan Iran böyle nikahlara nasil izin verebiliyor bilmiyorum. Su an Islam Ülkelerinde hakim olan seriatin ne kadar "hakiki" oldugunu bilemiyorum. - Allahu Alem -

Ama hakiki seriat devleti her samimi müslümanin hasretidir, özlemidir.
Her samimi müslüman Allahin koydugu kurallar icinde yasamak ister.

Allah cümlemize "hakiki seriatin" hakim oldugu bir devlet nasip eder insAllah.

Es Selamu Aleyküm

 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Haklısınız Neferi Kardeşim. Samimi bir Müslüman muhakkak şeriati özleyen ve isteyendir.

Bir gerçek var ki, bu gün şeriat ile yönetilen devletlerin gerek şeriate muğayir hareketleri ile ortaya çıkan bozukluk ve gerekse şeriat emirlerini medeni (!) kafalarına sığdıramayan bizdeki ve batıda ki demokrasi hayranlarının manşetlerden İslam emirlerine nispeten "işte şeriat devleti, tu-kaka" yayınları ile şeriat kötü gösterilmeye çalışılmaktadır.

Memleketin en münevver müminleri olduklarını iddia eden cenahlar bile şeriat denildimi tüyleri diken diken olmakta ve hemen İran örnek gösterilmekte, hemen demokrasi havariliği yapılmakta. Bunlar maalesef ahırzaman fitnelerinin çoğaldığının emareleridir.

Muta konusu ise ayrı bir konu başlığında irdelenip, bu konuyu merkezinden kaydırmasın. Muta konusunda yazmak isteyenler ayrı bir başlık açsın lütfen...
 

Dostlara duacýyýz

New member
Katılım
27 Ara 2008
Mesajlar
653
Tepkime puanı
563
Puanları
0
Yaş
33
Selamun Aleyküm

Seriati istemeyen samimi bir müslüman yoktur.
Fakat bugün seriat denildigi zaman insanin aklina Iran gibi Ülkeler geliyor.
Iran kendine göre seriat devletidir. Bunu böyle izah etmemin sebebi sudur:
Sözde seriat devletinde yasayan bazi insanlar gezilere cikip seriat'a "aykiri" olmasin diye kadinlarla 1-2 haftalik nikah'a basvuruyorlar... yani anlasmali nikah seriatimiza ne kadar uygun düser onu zaten bilenler bilir. Yani sözde bir seriat devleti olan Iran böyle nikahlara nasil izin verebiliyor bilmiyorum. Su an Islam Ülkelerinde hakim olan seriatin ne kadar "hakiki" oldugunu bilemiyorum. - Allahu Alem -

Ama hakiki seriat devleti her samimi müslümanin hasretidir, özlemidir.
Her samimi müslüman Allahin koydugu kurallar icinde yasamak ister.

Allah cümlemize "hakiki seriatin" hakim oldugu bir devlet nasip eder insAllah.

Es Selamu Aleyküm

çok doğru bi yazılım...allah razı olurr inşallah inşallah dediğiniz gibi hakiki şeriatin hakim olduğu bir devlet nasip eder inşallah
 

MekSeLina

New member
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
621
Tepkime puanı
300
Puanları
0
Konum
Yedi Tepeli Þehirden
Şeriat günümüzde sadece islama düşman kesimin yanlış lanse etmesiyle değil müslüman kesiminde şeriat kavramını gerçek manasıyla bilmediklerinden ürkülen bir mana durumundadır. En azından gözlemler bunun üzerinde yoğunlasiyor. Şahsi fikrim ise; evet isterdim, aksini söyleyecek cürretimiz yok ve olmayacaktır insallah.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Şeriat ikidir. Biri evamir-i tekviniye denilen kainatta cari olan Adetullah, diğeri Evamir-i şeriye tabir edilen İslam dinine ait şeriattır.

Bu ifade bilinen ve kullanılan manalar anlamında doğru değildir. İki türlü şeriat diye bir şey yoktur. Allah'ın şeriat tektir ve Allah'ın Hz. Muhammed (s.a.v) aracılığı ile insanlara gönderdiği İslâm dini ve onun özellikle amele ilişkin hükümleri anlaşılır.

Adetullah Allah'ın kanunu, sünnet, adetidir.
İlâhî âdetler, kevnî ve ilâhî sünnetlerdir. Tabiat kanunları Âdetullahtır Kevnî sünnetler, Allah'ın genel hikmeti gereği değişmez. (el-Fetih, 48/23) Şu kadar ki bazı kere hikmeti gereği Cenâb-ı Allah sebebi veya tesiri yok eder. Sebepsiz veya alışılmamış sebeplerle müsebbibâtı yaratır; böylece âdât-ı İlahiyye haricinde harikulâde olaylar yaratır.
Kevnî sünnetlerin veya tabiat kanunlarının koyucusu olan mutlak yaratıcı, harikulâdeye has olan birtakım kanunlar koymaktadır. İşte o kanunlara göre, bazen insanlar aracılığıyla birtakım harikulâde olaylar meydana gelebilir.
Cenâb-ı Hakk, Kur'an-ı Kerim'de Âdetullah'ı ve hikmetlerini zikrederek Müslümanlara, daha önce bilmedikleri her şeyin varlığını bildirdi ve kendisinin yaratıklar üzerinde kanunları olduğunu haber verdi. Bu gerçekten hareketle, bu sünnetleri bir ibret ve nasihat olmak üzere en güzel bir şekilde "Allah'ın Sünnetleri İlmi" diye bir ilim dalında toplayıp incelemek mümkündür. Bilindiği üzere Allahü Teâlâ, bazı ayetlerde kanunlarını açıkça göstermiştir. Bazan sebebi bir ayette, onun sonucunu da diğer bir ayette zikretmiştir. O, geçmiş milletlerin haberlerini zikrederken genellikle âdetini zımnen göstermiştir. Dolayısı ile Adetullah'ın şeriat olarak lanse edilmesinin manası yoktur.

Müslümanlar eğer ikinci şeriatı terk etse cezaları ekseri ahirete erteleniyor.

Yanlıştır. Müslüman Allah'ın şeriatını terk ettiğinde gerek Dünya ve gerek Ahirette (affedilmiyorsa) ceza görür.

Bu ikinci şeriatı yaşmak her halde ve her yerde mümkündür. Ayrıca ikini şeriatı dünyaya hakim kılmak "sen istediğini hidayete erdiremezsin" ayetince Müslümanların vazifesi değildir. Müslümanlara ikinci şeriata dair tek düşen önce kendisi amel ve sonra tebliğdir.

Bu da yanlıştır. Hem Kur'an da hem Sünnette Müslümana Allah'ın şeriatını yürütmek adına kesin emirler vardır.


Demek Müslüman iki dünyası için lazım olan şeriatı çok iyi öğrenmek biri birine mezc etmek, ama biri birine geçirmemek icab ediyor.

Müslümanları vazifesi dünya hatında adaletli bir sistemi temin etmek ve insanlığı Adetullah'a ait şeriat üzere yaşatmaktır.


Şimdi sormak lazım, arkadaşım sen bunca lafı niye ettin. Konu Şeriat ile yönetilmek istermiydiniz?

Cevap ne ?..
 

CE_Neferi69

New member
Katılım
27 Ocak 2009
Mesajlar
423
Tepkime puanı
852
Puanları
0
Konum
Almanya / Baden-Württemberg
Değerli kardeşim, aleykümüsselam.

Şeriat ikidir. Biri evamir-i tekviniye denilen kainatta cari olan Adetullah, diğeri Evamir-i şeriye tabir edilen İslam dinine ait şeriattır.

Birinci şeriatta tüm insanlar -ister kafir, ister Müslüman- dahildir ve mecburdur. O kanunun dışına çıksa ömr-ü hayatını ve hayat-ı dünyeviyesini idame ettiremez. Bu şeriata göre tüm insanlar, kafir veya Müslüman yaşama hakkına sahiptir, hürdür ve hür irade ile hak ile batıl arasında tercih hakkına sahiptir. Bunu hiç bir dini şeriat veya ideoloji kesmez ve kesemez.

Amma İslam şeriatınca hepimiz hürüz, ama Abdullahız. Allah'ın dini hükümleri ve kanunları, emir ve yasakları mucbince yaşamak ile mükellefiz. Birinci şeriat ile birleştirdiğimiz vakit. Müslüman Adetullah dairesi içinde ve Şeriat hükümlerini mezc edip yaşamak ile mükelleftir. Birincisi yani Adetullahı terk etse dünyada sefil ve rezil olur, cezasını çeker. Mesela, Müslümanlar işi ehline vermediği için veya tenbel bir tevekkül ile "rızk Allah'tan diyerek" bir işte ehil olmuyor ve sanat ve marifet sahibi olamıyor. Dünyada sefil bir hayat sürüyorlar. Gayr-ı Müslümler ise Adetullah dairesi içinde yaşadıkları için hayat-ı dünyeviyede sefih ve geçici bir rahat hayat sürüyorlar. Elbette şeriata dahil olmadıkları için mahkeme-i kübrada ceza çekecekler.

Müslümanlar eğer ikinci şeriatı terk etse cezaları ekseri ahirete erteleniyor. Bu ikinci şeriatı yaşmak her halde ve her yerde mümkündür. Ayrıca ikini şeriatı dünyaya hakim kılmak "sen istediğini hidayete erdiremezsin" ayetince Müslümanların vazifesi değildir. Müslümanlara ikinci şeriata dair tek düşen önce kendisi amel ve sonra tebliğdir.

Demek Müslüman iki dünyası için lazım olan şeriatı çok iyi öğrenmek biri birine mezc etmek, ama biri birine geçirmemek icab ediyor.

Müslümanları vazifesi dünya hatında adaletli bir sistemi temin etmek ve insanlığı Adetullah'a ait şeriat üzere yaşatmaktır.

Muhabbetle


Selamun Aleyküm

Benim bildigim seriat birdir. Seriat kelimesi "Yol, metod, ...." manasindadir.
Bizimde yolumuz elhamdülillah Allahin bizlere gösterdigi yoldur.
Seriat, Dini Hükümlere bagli olan bir (Dünya-) Devletnizamidir.
Insanlarin iki cihanda saadete kavusmalari icin cizilen bir yoldur.

Cezalara gelince. Elbette cezalar vardir. Cezahükümleri Kur'an-i Kerimde bildirilmektedir. Katilin cezasi bilinen birseydir: "idam". Ama katledilenin Ailereisleri afedebilirde. Ailereisleri affin karsiliginda diyet istiyebilirde.
...

Sözü fazla uzatmaya gerek yok aslinda.

Anketin sorusu bellidir.

Selamet ve Muhabbetle insAllah

Es Selamu Aleyküm
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Bir ara bizim okulda fişlenme meselesi çok meşhurdu. "Aman başörtüsü eylemlerine katılma, fişlenirsin. Memur olamazsın. Aman sivrilme, eğ başını dersine çalış. Aman, solcular hapse atar çok konuşma. Sağa sola karışma." felan felan. Ama bunların hepsi, "Memur olamazsın" sonucuna giderdi. Demekki, ta o zamandan bizim çevre hep memur kafasındaymış. Bende diyorum, neden sağlam bi tüccar yok bizden. Herkes 657'ye tabi.. :) Mesela, eskiden polis çok büyük bi merci idi bizim için. Sanki polis değil, devlet. İstediğini yapar, kimse hesap soramaz. Şimdi polis tanıdıklar oldu. Demekki onlarda bizim gibi insanmış dedik :)

'80 Darbesinde Asker, hapse aldıklarına sorarmış: "Sağcı mısın, solcu musun?" Tabi; Ahmet Oğuz abiler felan, "ne sağcıyız ne solcu. Hak yolcuyuz, hak yolcu" derlermiş. Kayıtlara "sağcı" diye geçermiş, ayrı konu.
...
Bekir abinin bu soruyu görünce, onları hatırladım. Tam adamı fişletecek bi soru. :p

Ama Bekir abi, bir gün bir abimizle konuşuyoruz böyle konuları. "Yahu" dedi; "Bügün devletin tepesindekilere bir bakın. Hepsi zamanında fişlenmiş insanlar. Ama şimdi hepsi, üst yerlerdeler." Doğru. Samimi olup, Allah'a tabi olmak yeter. Koruyucu Allah'tır. Bu yüzden, bazı şeylerden korkmamak gerek. Ne ifrat, ne tefrit. En güzeli orta yol. ;)
...
Soruya EVET diyorum Bekir abi. Bende Şerait kurallarınca ceza görecek olsam bile, gelsin.

selametle..
 

CE_Neferi69

New member
Katılım
27 Ocak 2009
Mesajlar
423
Tepkime puanı
852
Puanları
0
Konum
Almanya / Baden-Württemberg
Seriat sadece Islamda ceza hukuku demek degildir. Dürüst olmak, yalan söylememek, giybet etmemek, helal yiyip icmekte seriatten olduguna göre insan her daim seriati uygulayabilir. Demekki vücudun herhangi bir uzvuna dokunsak vücuda temas etmis sayiliriz.

Yazimin üstündeki yaziyi okursaniz o zaman neden cezaya degindigimi daha iyi anlarsiniz =).

Tabiki seriat, ceza hukukundan ibaret degildir.

Selamet ve Muhabbetle
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ben Bekirin ilk verdigi sekliyle kabul etmem,ama Alptraumun tarifi daha eftal cünki sahsi olarakta Seri olanlari kullaniyormuyuz yoksa,ama bize zorla uygularlarsa yaparizlami gidiyoruz?Önce her kes kendini düzeltmeli,yoksa Allahin Kitabina uymadiginiz sürece on kez gelse Seriat yine yapmaz sirat vizesi..Yani Allahin seriati ile hükmetmeyen Kafirin ta kendisidir diyor ayet.Bu nedenle Allahin Seriatina evet ama Bekir(Ilk veya ikinci Mesajinizdaki tarife binahen) kardesimin söyledigi Seriata Hayir diyorum...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Ben Bekirin ilk verdigi sekliyle kabul etmem,ama Alptraumun tarifi daha eftal cünki sahsi olarakta Seri olanlari kullaniyormuyuz yoksa,ama bize zorla uygularlarsa yaparizlami gidiyoruz?Önce her kes kendini düzeltmeli,yoksa Allahin Kitabina uymadiginiz sürece on kez gelse Seriat yine yapmaz sirat vizesi..Yani Allahin seriati ile hükmetmeyen Kafirin ta kendisidir diyor ayet.Bu nedenle Allahin Seriatina evet ama Bekir(Ilk veya ikinci Mesajinizdaki tarife binahen) kardesimin söyledigi Seriata Hayir diyorum...


Tamam, bir kayıp var :)
Can sağolsun...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet

Tamam, bir kayıp var :)
Can sağolsun...


Cok ayip;


Ben Bekirin ilk verdigi sekliyle kabul etmem,ama Alptraumun tarifi daha eftal cünki sahsi olarakta Seri olanlari kullaniyormuyuz yoksa,ama bize zorla uygularlarsa yaparizlami gidiyoruz?Önce her kes kendini düzeltmeli,yoksa Allahin Kitabina uymadiginiz sürece on kez gelse Seriat yine yapmaz sirat vizesi..Yani Allahin seriati ile hükmetmeyen Kafirin ta kendisidir diyor ayet.Bu nedenle Allahin Seriatina evet ama Bekir(Ilk veya ikinci Mesajinizdaki tarife binahen) kardesimin söyledigi Seriata Hayir diyorum...


Demekki Bekir gardasim okumamis yazimi?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
İşte bilmediği halde bilmediğini bilmemenin hüsranlı neticesi. Bir de gaye itiraz olunca böyle elim neticeler veriyor.
...
Yazımda apaçık Şeriatın bir olduğunu ama Evamir-i Tekviniye ve Evamir-i Şeriye namı ile ikiye ayrıldığına işaret etmiş bulunmaktayım. Bunu delili de her iki şeriatın mezc olduğunu söylemiş olmamdır. Yani, biribiri ile iltihak etmiş , tektir manasına gelir. Malumu ilan abestir sırınca serd edilmiş bir yazı idi.

Yani, sınıflama yapmışım. Nasıl Kur'an tektir. Ama Mekkede Nüzül olan Medinede nüzül olan ayetler diye sınıflandırıyoruz. Veyahut İslamiyet birdir İman ve İslam diye sınıflıyoruz. Yada Kur'an ayetlerini amel, iman, İslam vs. gibi sınıflara ayırıyoruz. Elbettte sınıflamak ile Kur'anı birden fazla demiş olmuyoruz.

İşte Şeriat ikidir dediğimizde bu manadadır. Biri Rahmani ve diğeri Rahimi şeriattır. İkiside tek bir Zat'a aittir. Rahmani şeriat dünya hayatına ait kanun ve kaidleri ve emirleri gösterirken, Rahimi şeriat ise ahiret hayatının saadeti için uyulması gereken emir ve yasakları içerir.

Bir yerlerden parça pörçük alıntılarla mesaj oluşturuldumu işte böyle oluyor. Şeriat iki olur, şeriat âdetullah olur, Sünnetullah olur, neyse... Şunu öğrenmeniz gerekir ki emsal ve mukayeselerde müsavilik aranır. Elma armut karıştırmışsınız, gidiyorsunuz...



Her ikisi mezc olmuş olmasına rağmen kanunlar farklıdır. Dünya saadeti için namaz kılmak birinci planda değildir. Elbette mezc olmuş olduğu için namaz kılanın dünyasıda düzen içindedir.

Ne muamma. Kendin bile işin içinden çıkamıyorsun...

Ama mesele rızkın temini iktidar ve ihtiyarla değildir. Lakin, Rahmani kaideler göre rızk için fiili bir dua lazımdır. O fiili dua çalışmaktır.


Evet, şimdi de duanın adı çalışmak oldu. Haydi hayırlısı...


Sen 24 saat namaz kılsan ve sözlü dua etsen rızkın sana nüzül etmez. Mutlaka bir fiil lazmıdır. Çünkü, Adetullah budur ve hiç bir kimsenin hatırına ve hiç bir zaman değişmez.

... Allah, dilediğine hesapsız rızık verir. Bakara 212


Sen ne dersen de... Kimden ne öğrendin ise yanlış öğrenmişsin. Çalışmak bir sebeptir sadece, sonuca götüren neden değildir.




Namazsız olması Adetullah kaidelerinin ve şeriatının işlemesine engel olmaz. Fiili duayı yapmayan ama çok namaz kılan fakir düşer.

Onlar, Rablerinin rızasına ermek için sabreden, namazı dosdoğru kılan, kendilerine verdiğimiz rızıklardan gizli olarak ve açıktan Allah için harcayan ve kötülüğü iyilikle ortadan kaldıranlardır. İşte bunlar için dünya yurdunun iyi sonucu vardır. Rad 22

Ahirete ait şeriata uymanın ödülü ahirette verilir. Belki bu dünyada rızkında bereket ile ödüllendirilir. Ama rızkta bolluğun kaidesi Adetullah şeriatı mucibince çalışmak gibi fiili dualara riayettir.

Hep muamma, hep çelişki... Belki, olabilir, ...


İşte Avrupa fiili dua ile dünyasını imar etmiş. Adetullah ona ödülünü peşin vermiş ve dinsizliğinin ve cinayetinin cezasını ahirete ertelemiş. Gerçi dünyadada ihanet gibi, huzursuzluk gibi cezaları olsada mevzu dışıdır.

İnkâr edenlere dünya hayatı süslü gösterildi. Onlar iman edenlerle alay etmektedirler. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar ise, kıyamet günü bunların üstündedir. Allah, dilediğine hesapsız rızık verir. Bakara 212



Müslüman ise sözlü dua ile yetinip tenbel bir tevekkül ile fiili duayı ihmal ettiği için Adetullah'ın cezasını bu dünyada peşin alıyor ve fakirlik ve sefalet ile cezalanıyor. Elbette sözlü duasına icabet ediliyor. Lakin, Adetullah sözlü duaya değil fiili duaya icabet eder.

Yani, Rahman fiili duaya, Rahim sözlü duaya icabet eder.

Rahman kim, Rahim kim? Şeriatı iki yapanlara bu suali sormak abestir zahir. Bu dünyaya bir rab, ahirete başka. Allah sonunuzu hayr etsin inşallah...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Evet doğru. Ama ben sen ve sen gibilerin tahayyül ettiği şeriat ile yönetilmek istemiyorum.

Üstad'a Divan-ı Harb'te pencereden şeriat istediği için asılmışları göstererek demişler "Şeriat İstemişsin?"

O da demiş "Şeriat için bin ruhum olsa feda ederim. Ama onların istediği gibi değil"

İşte ben de diyorum "Şeriat için bin ruhum olsa feda ederim. Ama sizin istediğiniz gibi değil. O şeriattan mağrib ve maşrik uzak olduğu gibi uzakım"
vesselam


Bizim gibiler Allah'ın şeriatını istiyor. Evet, biz O'na tabiiyiz. Siz Üstadınızın şeriatını isteyin. Sizin meseleniz...
 

gönül dostu

New member
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
688
Tepkime puanı
1,074
Puanları
0
Yaş
38
Duha ve bekir abilerim

Duha ve bekir abilerim

Ben bu konuda sizler kadar bilgili değilim ama şunu sölemek isterim Osmanlı imparatorluğunu yıkıma götüren Kanuni sultan süleymanın Allahın kurallarıyla yetinmeyip kendi kurallarını çıkarması değilmidir??Hani bazı düşünceler vardır ya şeraat yönetiminin çok ağır cezaları var die .Bunu diyenler aslında kendi işlerince kullanabilecekleri kısımları alıp bize hani diyorlar ya hırsızlık yapnın elini kesiyorlar kendini onun yerine koymuyorlar die işte aslında böle ahkam kesenler aslında sadece kendilerine böle birşey yapılsaydı yani çalınan şey kendilerinin eşyası olsaydı değil el kafalarını bile keseceklerini sölemekten kaçınmıyorlar.Bu nasıl bir çelişkidirki aslında bunu görmüyecek kadar kör olabiliyorlar benim aklım henüz bunu almıyor?Bilmiyorum yanlışmı düşünüyorum ?lütfen yanlışım varsa düzeltin...
selam ve duayla
 
Üst Alt