***Önemli bir istişare***

REYHANLI

New member
selam aleyküm kardeşler..

sizinle bir istişare etmek istiyorum...umarım faydalı olur...

konu; mezhepsizlik....



sizce mezhepsiz bir gidişat doğrumudur...tek mezhepliliği şiddetle reddeden,tek mezhebe bağlı olanın fasık,zındık ve dalalette olduğunu savunan, imam şafi,imam hanefi gibi mezhep imamlarını haife alan,tasavvuf düşüncesini şirk olarak gören SELEFİ-VAHHABİ anlayışı ve bu anlayışın öncileri olan, ibni teymiye,abni kayyim el cevzi gibi alimler hakkında görüşleriniz nelerdir...
 
tamam kabul ettik diyelim mezhepsizliği yanlış olduğunu peki mezhepler neden sınırlı mezhep imamlarının yorumlarını zamanüstü kabul etmek doğrumu Bu imamların normal insanlardan farkı nedir insanlar birbirini mezhebinden dolayı öldürüyorsa bunun Müslümanlık la bir ilişkisi olabilirmi
 
İslam dininde Kuran-ı Kerim ve Hadis-i Şerifler vardır,başka da bir şey yoktur,Allah Muhammed Mustafa'yı peygamber olarak göndermiştir,Peygamberimize Vahiy ile gelen ayetlerde Allah'ımızın kuluna gönderdikleri bilgiler vardır,hadis-i şerifler peygamberimizin ayeti uygulmaya koyduğu zaman Allah emrinin uygulama esaslarını gösteriyordu bu sayede din öğreniliyordu Resulullah Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Din nasihatten ibarettir.'' Ben bu foruma yazdığım yazılarda ve insanlar ile ilgili konuşmalarımda mezhepsiz olduğumu söylerim,bunu söylememin sebebi de ya insan zaten ya Allah yolundadır,ya da değildir,dini bir kaç kola bölmek şaşırmış insanların işidir,sonu da pek fenadır,mezhep imamı diye anılan müslüman insanlardan biri olan İmam şafi demişki bir gün :''Bende ayete ve hadis'e uymayan birşey görürseniz alın o sözümü duvarda parçalayın'' Kuran-ı Kerim ayetleri ve Muhammed Mustafa'nın dini emirlerin uygulama esasları olan Hadis-i Şerifleri yüz yıllarca Allah'ın salih kullarının aracılığı ile gelmiştir ve sadece Allah'ın bildiği kıyamet gününe kadar da gitmeye devam edecektir.İnsanların şu soruyu sormaları gerekir nedir bu mezhep ? Dinimizde Kuran-ı Kerim ve Muhammed Mustafa'nın Allah tarafından getirdikleri vardır,o halde ne diye isimler çıkarılıyor,kolay olan din neden zorlaştırılıyor.Peygamber efendimizin hadis-i şerifleri konuları kısaca ve zorlaştırmadan anlatan güzellikler niteliklerinde Resulullah Aleyhisselatu Vesselam buyurmuştur :''Kolaylaştırın,zorlaştırmayın,sevindirin,nefret ettirmeyin.'' Mezhep imamları diye nitelendirilen insanlar ve diğer islam'a hizmet etmiş insanlar ile dinimiz dünyanın sonuna kadar varlığını sürdürektir,bakın dikkat edin,adamın adı Hanife imiş mezhebin adı Hanefi'lik olmuş diğer imamın adı Şafi imiş mezhebin adı Şafi'lik olmuş nedir bu isimler farklı farklı yol tutturmalar,islam'da laf yoktur,icraat vardır.Kuran-ı Kerim'i ve hadis-i şerifleri uygulamak vardır,mezhep imamları hadis-i şerif ve Kuran-ı Kerim'i dinin tek kaynağı olarak belirtiyorlarsa onlar da Allah yolundadır,ama işin içine ''bana göre'' girerse durumlar iyi olmaz,hiç bir şeyin anlamını araştırmadan Kuran-ı Kerim'e ve bu dinin yol gösterici insan olan Resulullah'ın hadis-i şeriflerini öğrenerek uygulamaya geçirerek diğer bütün kavramların doğru mu yanlış mı olduğu gözümüzün önüne seriliyor zaten.Dinimiz kusursuz Kuran-ı Kerim ve Hadis-i Şerif bütünlüğü ile her şeyin cevabını insana çok güzel veriyor.
 
.YUSUF 76 Biz dilediğimiz kimsenin derecelerini yükseltiriz. Her ilim sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır.
 
şimdi islam dininde önemli alimler gelmiş geçmiştir.
bu mehzep olayıda alimlerin farklı yorumlarından çıkmıştır bildiğim kadarıyla.işte imam hanefi şöyle yorumlamış imam şafi şöyle yorumlamış.ok.
şimdi benim anlamadığım ben bir sünni olarak imam şafinin dediği gibi veya yorumladığı gibi diyelim namazımmı kılarsam dindenmi çıkarım mehzepdenmi yyoksa hiçbirşeydenmi.
bunlar önemli alimlerdir ve fikirleride önemlidir bir sünni hanefi aliminin dediği gibi bir şeyi yaparsa hanefimi olur sünni olarak kalırmı dindenmi çıkar.
ayrıca hiristiyanlara benzemeye başladık herşey dinden çıkarır oldu bizi mehzepsizleride ellemiyelim takılsınlar.ayrıca benim bildiğim hiçbir sahabenin mehsebi yoktu ALLAH resülü demiyormu sahabelerim gökteki yıldızlar gibidir onları takip eden yolunu şaşırmaz diye.
 
Bismillahirrahmanirrahim
Allah hamd onun resulüne selatuselam olsun.Allah(c.c) dinini tamamlamıştır.Eğer sizin söylediğiniz alimlerin görüşlerinde dinin özüne ters bir durum varsa dediğiniz doğrudur.Bu gün müslümanlar dünyada eğer birbirini mezhepler yüzünden öldürüyorsa galiba bu imamların değil bizim hatamızdır.Ama islam alemindeki kavgaları yorumlarken bunun sebebini Peygamberin çeşitli hadislerinden yola çıkarak geliştiren imamları kabahatli bulmak biraz insafsızlık olur.Eğer biz nefsi mevzularımız yüzünden birbirimizi yediysek bunun kabahati imamlar değil biziz vesselam
 
mezhep

mezhep

şimdi islam dininde önemli alimler gelmiş geçmiştir.
bu mehzep olayıda alimlerin farklı yorumlarından çıkmıştır bildiğim kadarıyla.işte imam hanefi şöyle yorumlamış imam şafi şöyle yorumlamış.ok.
şimdi benim anlamadığım ben bir sünni olarak imam şafinin dediği gibi veya yorumladığı gibi diyelim namazımmı kılarsam dindenmi çıkarım mehzepdenmi yyoksa hiçbirşeydenmi.
bunlar önemli alimlerdir ve fikirleride önemlidir bir sünni hanefi aliminin dediği gibi bir şeyi yaparsa hanefimi olur sünni olarak kalırmı dindenmi çıkar.
ayrıca hiristiyanlara benzemeye başladık herşey dinden çıkarır oldu bizi mehzepsizleride ellemiyelim takılsınlar.ayrıca benim bildiğim hiçbir sahabenin mehsebi yoktu ALLAH resülü demiyormu sahabelerim gökteki yıldızlar gibidir onları takip eden yolunu şaşırmaz diye.
öncelikle kardeşim izin verirsen şunu düzelteyim acizane siz sünni derken herhalde hanifi demeye kasteddiniz.(çünkü şafi,hanifi,hanbeli ve maliki mezheplerinin hepsi sünnidir.
ayrıca bu dedikerinizin hiçbiri olmaz çünkü mezhep alimleri peygamber(sav) bir konu hakkındaki farklı durumlardaki farklı uygulamaları taklid etmişlerdir.yani bu yolla peygamberimizin bütün uygulamaları yaşatılmaktadır.hiçbiri kendi nefsine göre bir mezhep oluşturmamıştır.bunu araştırırsak sanırım ki göreceğiz..
bu dört mezhepte bu görülmektedir..diğerlerinde ise islamın tam şekillenmediği dönemdeki veya daha önceki dönemdeki bazı uygulamalar terkedilmediği için veya sünnet-i seniyeye dayandırılmayan uygulamaların varlığı gözükür..selam ve dua
 
selam aleyküm kardeşler..

sizinle bir istişare etmek istiyorum...umarım faydalı olur...

konu; mezhepsizlik....


sizce mezhepsiz bir gidişat doğrumudur...tek mezhepliliği şiddetle reddeden,tek mezhebe bağlı olanın fasık,zındık ve dalalette olduğunu savunan, imam şafi,imam hanefi gibi mezhep imamlarını haife alan,tasavvuf düşüncesini şirk olarak gören SELEFİ-VAHHABİ anlayışı ve bu anlayışın öncileri olan, ibni teymiye,abni kayyim el cevzi gibi alimler hakkında görüşleriniz nelerdir...


Bir kere sorunuz dahi yanlis?Bakiniz bu forumdakilerden baslayalim hic birimiz Elhamdülillah Vahabi filan degilizki Vahabilik de bir mezheptir.Ben size sorayimResulün Mezhebi neydi Hanifemiydi yoksa Safii miydi?Aslinda Sialarda Sia diyor yaher neyse söyle hangisi idi,Biliyorsunuzki herkes bagiriyor adeta yirtiniyor Resule uymak gerek buyrun beraber uyalim hangi mezhepten?
 
Selamın Aleyküm sevgili metin mete. Biliyorsunuz Resulullah (s.a.v.) herhangi bir mezhepten değildi, ama sizde biliyorsunuz ki; dört mezhep Resulullah'tandır.

Vahhabiler ise mezhep değildir. Şia gibi caddeden ayrılmışlardır.

Reyhanlı kardeşimin sorduğu sorudaki niyeti görebiliyorum veya zannediyorum, bazı; ilim sahibi olupda, araştırıp uygun kitaplara bakarak, ben herhangi bir mezhebe tabii olmak istemiyorum, ilmim ile gitmek istiyorum bundan sonra diyen alimlere özenip de, yola çıkan bazı hanif olduğunu söyleyen cahiller için (yani hanifliği dahi sadece kulaktan duyup anlamına inememiş) kişiler için kullanmış. Haniflik, asıl olan anlamı ile ama; hele bu zamanda, her babayiğitin harcı değildir çünkü.

Her insan, istisnasız her insan, herhangi bir mezhebe tabi olmalıdır. En azından ayakları yere basana kadar bile olsa bu zamanı bir mezhepte geçirmelidir. Bu zarurettir. Diyeceksiniz ki şeriat geniş, neden mezhebler ile sınırlayalım, evet! dünyada geniştir ama her il bir karayolu ile birbirine bağlıdır. Karayolu ile gitmeyeninde ya pusula bilgisi güçlü olmalı, yada yolu gerçekten biliyor olmalı. Kurda kuşa yem olmaması işten değil, kurt ve akbaba gibi kuşlar yırtmak ve parçalamak için yol ağzında bekliyor çünkü.

Rahim'e (cc) emanet ol.
 
Selamın Aleyküm sevgili metin mete. Biliyorsunuz Resulullah (s.a.v.) herhangi bir mezhepten değildi, ama sizde biliyorsunuz ki; dört mezhep Resulullah'tandır.

Vahhabiler ise mezhep değildir. Şia gibi caddeden ayrılmışlardır.

Reyhanlı kardeşimin sorduğu sorudaki niyeti görebiliyorum veya zannediyorum, bazı; ilim sahibi olupda, araştırıp uygun kitaplara bakarak, ben herhangi bir mezhebe tabii olmak istemiyorum, ilmim ile gitmek istiyorum bundan sonra diyen alimlere özenip de, yola çıkan bazı hanif olduğunu söyleyen cahiller için (yani hanifliği dahi sadece kulaktan duyup anlamına inememiş) kişiler için kullanmış. Haniflik, asıl olan anlamı ile ama; hele bu zamanda, her babayiğitin harcı değildir çünkü.

Her insan, istisnasız her insan, herhangi bir mezhebe tabi olmalıdır. En azından ayakları yere basana kadar bile olsa bu zamanı bir mezhepte geçirmelidir. Bu zarurettir. Diyeceksiniz ki şeriat geniş, neden mezhebler ile sınırlayalım, evet! dünyada geniştir ama her il bir karayolu ile birbirine bağlıdır. Karayolu ile gitmeyeninde ya pusula bilgisi güçlü olmalı, yada yolu gerçekten biliyor olmalı. Kurda kuşa yem olmaması işten değil, kurt ve akbaba gibi kuşlar yırtmak ve parçalamak için yol ağzında bekliyor çünkü.

Rahim'e (cc) emanet ol.


Sevgi deger Radikal,Gel diyorum Resule uyalim sen nerelerden geciyorsun.Ben diyorumki Resulün Mezhebine girelim sen diyorsun dördüde ondan gelir ?Bak Sialarda Vahabilerde aynisini diyorlar simdi sizmi? Onlarmi?

Iste burasi muhal,Sizin Iddianiz siz gerceksiniz onlarin iddiasi onlar ya kardesim birakin böyle olmayacak yollari Gelin Resulün gittigi yola;

Illaki simdi aygimin üzerine basmak icin........ her neyse ben vaz gectim isteyen istedigi yere ama Resule uymak isteyen KITABULLAHA....


Rabbe emanet ol.



Kimimiz “konuşarak” terk ederiz.


Kur’an üzerine bol bol konuşuruz. Nutuklar atar, hutbeler irad ederiz. Konuşmalarımızı en güzel ayetlerle süsleriz. Besmele, hamdele ve salvele ile başlar, “hur-i iyn” dualarıyla bitiririz. Tefsir dersleri yapar, tapınaklarda vaaz verir, kürsülerde gerdan kıvırmaya bayılırız.


İşte bu Kur’an-ı mehcur’dur…


İnmemiştir hele Kur’an bunu hakkıyla bilin
Ne tapınak, ne nutuk, ne vaaz dini için
 
Kimimiz “kenarında dolanıp durarak” terk ederiz.

Emsile, bina, maksut, avamil, beleğat, usul, hadis, fıkıh, kelam vadilerinde dolanır dururuz. 72 ilmi öğrenmek için bina okur döner döner bir daha okuruz. Ömür biter 72 ilim bitmez. Meslek kaygılarından, kariyer hesaplarından ilahi mesajın özünü unutur gideriz. Peygamberin ağzından “Bu kız çocukları hangi suçundan dolayı öldürüldü” ayetini duyar duymaz kılıcını çekip “Bundan böyle kılıcım bu sözün arkasındadır!” diyen sokaktaki adamın sadeliğini, heyecanını, doğrudan muhataplığını hissetmeye kasınıp durmaktan bir türlü sıra gelmez. Halbuki iş bu kadar sade ve basittir.

İnmemiştir hele Kur’an bunu hakkıyla bilin
Ne meslek kaygıları ne kariyer hesapları için
 
Kimimiz de “açık arayarak” terk ederiz.

Kur’an’da habire açık ararız. Dörde kadar evlenmeyi emrediyormuş, köleliği onaylıyormuş, erkeğe iki kadına bir hak veriyormuş, kadını aşağılıyormuş, zina edeni taşlayın diyormuş, Muhammed çocuk yaşta kızla evlenmiş, hurafeyle doluymuş vs. diyerek terk ederiz. Kur’an’ı sönmüş bir yıldız gibi görürüz. Eski çağların kitabı muamelesi yaparız. Çağa ayak uyduramadığını söyleriz. Çöl kitabı veya Arap dini olarak görürüz. Bütün bunları gösterebilmek için açık üstüne açık ararız.

İşte bu Kur’an-ı mehcur’dur…
 
Kur’an, peygamberin kıyamet günü Allah’a şöyle şikayette bulunacağını söyler:

“Peygamber diyecek ki: “Ey Rabbim! Benim halkım bu Kur’an’ı terketti.” (Furkan; 25/30)

Ayette geçen “Kur’an-ı mehcur” tabiri terk edilmiş, bir kenara atılmış, bırakılmış, uzaklaşılmış Kur’an demek…

Peygamber rabbine hangi halkı şikayet edecek dersiniz?

Kim bu Kur’an’ı bir kenara atan halk?

Elinize aldığınız herhangi bir mushafın üzerinde “Kur’an-ı azim” veya “Kur’an-ı Kerim” yazar.

Büyük, şanlı, asil Kur’an; içinde insanlığın şerefi ve itibarı olan, kemikleşmiş değer ve ilkeleri bulunan, onları ısrarla vurgulayan, insanlığa sürekli bunları hatırlatan (zikr), temel değerlerinin (hablun min’ennâs) savunucusu, vicdanının sesi (basâiru li’nnâs) olan Kur’an demek…

Ne asil bir isim…

Demek artık şöyle okuyacağız: Kur’an-ı mehcur…

“Geçip giden varsa İslam’ın şu çiğnenmiş diyarından”, viran olmuş yurtların, metruk binaların, ot basmış evlerin örümcek bağlamış duvarlarında asılı duran, artık bir manası kalmamış, bunun için de dönüp bakmaya gerek olmayan, terkedilmiş, bir kenara atılmış, kendi haline bırakılmış Kur’an demek…

Ne hazin bir isim…

***

“Kur’an Mekke’de nazil oldu, Mısır’da okundu, İstanbul’da yazıldı” diye meşhur bir söz var…

Kur’an’ın tarihteki serancamını adeta özetliyor: Nazil oldu… Okundu… Yazıldı…

Peki nerede anlaşıldı? Nerede yaşandı? O niye yok?

Manidar değil mi?
 
Mezhepsizlik

Mezhepsizlik

Selam
Muhakkak ki Allah (c.c.) ve Resulü'nün (S.A.V) yolu tekdir, birdir. Mezhepler çoktur ama sapıklıklar içinde oldukları için, sadece dört mezhep ittifaken "hak mezhep" diye telakki ve kabul görmüştür. Şimdi; ben mezhepleri tanımam, ben Kur'an ve sünnetten yolumu dosdoğru bulabilirim diyecek kadar ilmi olanlar varsa bunlar için diyebilecek bir şey yoktur, Allah şaşırtmasın İnşaallah...
 
Hiç şüphesiz Peygamberimizin(sav)bir mezhebi yoktur.O nun hayatı,vahiy ile kontrol altındadır.Dolayısıyla Alemlerin Efendisinin (sav)yönü ,zaman ve mekandan münezzeh olanAllah a (cc)doğru olduğu için O,bütün yönlerin,bütün hak mezheplerin merkezi durumundadır.Bu sebeple Peygambere(sav) ait bir mezhepyoktur,ancak O,bütün yolların kendisine ulaştığı bir merkezdir.Merkezin ise yönü yoktur.
 
Rabbim Allah’tır diyeni, peygamberle birlikte gelen Kitab’a sarılanı, Yani “La ilahe illallah” diyeni, gerisini koyver gitsin diyenleri bir de kafirlikle itham ediyorlar. Bunların anlayışına göre haşa peygamber de kafirdi. O da sadece ve sadece “vahyedilene” uymuyor muydu?
Peki yalnız Kur’an diyen insanları neye göre kafirlikle itham ediyorlar. Uydurulan bir takım yalanlaraa göre. Evet, kocaman kocaman yalanlara göre. Şu açıdan bakarsak da aslında doğru söylüyorlar. Bizler bu yalan/dolan dininin inkarcılarıyız.
 
ey islamı doğru yaşadığını sanarak; KÜFRÜN OYUNUNA GELEN saf müslümanlar...

allah size akıl fikir versin....cevaplarınız sadece beni güldürdü doğrusu....

resulün mezhebi yoktu diyenlere; resule vahiy geliyordu...ve ona herşey allah tarafından öğretilyordu.....

size şimd vahiymi gelyorki, herşeyi anlıyabilyorsunuz....resüle ,allah öğretiyordu, size kim öğretyor şimdi..yoksa sizdemi vahiy alyosunuz...

hayır resül herşeyi beyan etmiş zaten; evet etmiş, ama hem böyle yapmış hem böyle yapmış...o meseleleri bu mantığında nasıl çzebilyosun kardeş...sen mücdehit konumuna geldinde AYET VE HADİSİ yorumlamaya vakıfmısın...

bişey demiyorum, sadece gülyorum....ve acıyorum....

küfrün tuzağına ve islamı yıkma oyunlarına gelen SAF MÜSLÜMANLARIN HALİNE......


mezhepsizlik,islamı tehdid eden en büyük etkendir ( ramazan el buti)

mezhepsizlik, sındıklıktır, küfürdür (imam şa'rani)
 
Mezhepsizlik

Mezhepsizlik

selam aleyküm kardeşler..

sizinle bir istişare etmek istiyorum...umarım faydalı olur...

konu; mezhepsizlik....


sizce mezhepsiz bir gidişat doğrumudur...tek mezhepliliği şiddetle reddeden,tek mezhebe bağlı olanın fasık,zındık ve dalalette olduğunu savunan, imam şafi,imam hanefi gibi mezhep imamlarını haife alan,tasavvuf düşüncesini şirk olarak gören SELEFİ-VAHHABİ anlayışı ve bu anlayışın öncileri olan, ibni teymiye,abni kayyim el cevzi gibi alimler hakkında görüşleriniz nelerdir...

S.A
Reyhanlı kardeşim cağil düşünce ve tavırlardan vazgeçiniz
şimdi açmış olduğunuz konuya gelelim ben sadece kur'an diyenlerdenimyani Allah kulunayeter de artar sizleri pek anlayamıyorum tutmuşunuz at gözlüğü takmış kişilerin sözlerineinanıyor ama Allah'ın indirmesi olan Allah'ın kitabı olan kur'an,a hitaimat etmiyorsunuz. mezhep görüş demektir bana ALLAH CC nin görüşü ve indirdiği katap yeterde artar bu atgözlüklüler dini nereden öğrendiler de dini mükemmel olarak anlamışlar ve yönetmeye üküğm kesişyorlar biz kulların bilmediği konuları ve bilgisi olmadığı olatlarda Rabbimşiz bizlere öretmiştir kim ne öğrenmişse rabbimiz ona öğretmiştir fazla bu tür konular açmayınız tüm forum üyelerine tavsiyem çünkü yazdıkça çamura batıyorsunuz.?

SAYGILARIMLA
 
mezhepsizlik,islamı tehdid eden en büyük etkendir ( ramazan el buti)

mezhepsizlik, sındıklıktır, küfürdür (imam şa'rani)[/quote]



Eger sizler bunu demeseniz VALLAHIDE BilLahide kendimden süpheye düsecegim..Rahatlamak ne güzel...


Bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?"

Zümer 9

Kör ile gören bir olmaz.Ne karanlıklar ile ışık.Ne gölge ile sıcaklık.Ne de diriler ile ölüler birdir. ALLAH, kim/kimi dilerse ona işittirir. Sen mezarlarda bulunanlara işittiremezsin.


Fatir 19-22
 
fazla bu tür konular açmayınız tüm forum üyelerine tavsiyem çünkü yazdıkça çamura batıyorsunuz.?

SAYGILARIMLA

Bilakis; yazdıkça çamurdan çıkanları görüyoruz, şevkimiz artıyor. Çünkü daha evvel sorduğumuz hiç bir sorunun cevabı gelmedi de. Sukutun da ikrardan gelmesi gerçeğini bilen kardeşlerimiz, sayenizde mezheplerin ne kadar yerinde ve gerekli olduğunu görüyor, anlıyor, müşahede ediyor. İnşaallah yazmaya aynı şevk ve heyecan ile de devam edeceğiz.

Rabbi Zülcelal muvaffak olmayı nasip edecektir inşaallah.

Sevgili metin mete; Resulullah'a (s.a.v.) sizde uyuyorsunuz, ama imam-ı Azam gibi değil, veya İmam-ı Şafi gibi de olmayabilir. Ama sonuçta uyuyorsunuz değil mi ? Uymanız; haddi zatında hanif olma isteğinizi engellemiyor ki, bilakis kuvvetlendiriyor. Çünkü gerçek hanif Rasulullah (s.a.v.) efendimizdir, O (s.a.v.) da, babası İbrahim'den (aleyhisselam) geleni kabul ettiği içindir. Şeriat bir tanedir! Musa'nın (aleyhisselam) şeriatı, İsa'nın (aleyhisselam) şeriatı yada Davut'un (aleyhisselam) şeriatı da vardı, o zamanlarda. Ama sonuçta hepsi de tek ve bir olan Allah'ın (cc) şeriatını anlatıyordu. Bu zamanda da diğer mezhepler yine aynı şeriatı anlatıyor ve yaşanması hususunda insanlara anlatıyor. Anlatmak konusuna karşıysanız, o halde bilinki Resulullah'a (s.a.v.) da Cebrail (aleyhisselam) anlatmıştır. Hatta İbrahim'e (aleyhisselam) de...
Mezhep imamlarının işi de anlatmak, ilimleri nispetinde, İslam'ın daha yaşanası halde olması için bildiklerini ve anladıklarını paylaşmaktır. Bunun neresi şirk ? Yazdıklarımız gerçekten düşünüldüğünde, ama gerçekten düşünüldüğünde anlaşılacaktır.
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks