Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

kerahet vakitleri???

ibrahimonur

New member
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
364
Tepkime puanı
0
Puanları
0
kardeşlerim kerahat vakitlerini fazla ayrıntıya girmeden açıklarmısınız

ne zaman nafile ve farz kaza kılamıyacağım vakitleri değilde

ne zaman kılabileceğim vakitleri yazarsanız sevinirim

mesela öğle namazından sonra kaza namazı kılabilirmiyim

ve başka ne zamanları kılabilirim
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Hud Suresi 114 Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür.


Bu kerahat vakti meselesi, kimin icadı ve kaynağı neredense, bilemiyorum ama, şu yukarıda gördüğün ayetle birebir çelişiyor sevgili dostum..
Bakın, gündüzün iki tarafı, yani, başlangıcı ile, güneşin akşama dönüş zamanı olan Öğle vaktine tekabul edir.. Yani, birincisi, güneş tam doğarken, Gündüzün ilk saatlerinde Allah namaz istiyor, Öğle vakti, güneş tam ortadan sarkarken yine namaz emrediliyor, bir de, gecenin yakın saati, yani, güneş batıp, geceye ilk adımın atıldığı saatlerde...
Şimdi, Kur'an bu saatlerde namazı emrederken, birilerinin bu saatlerde özellikle namaz kılmayı yasaklaması... veya kerahat görmesi.. Ya Allahın işine karışmaktır bu, veya, birileri Allahın istediği vakitte namaz kılmamızı istemiyor demektir.. Bu konu alimlerin görüşünden öğrenilmeyecek kadar ciddi, rica etsem, bu meseleyi bir tefsirden öğrenseniz, inanın sağlıklı bir bilgi edinmiş olursunuz, çünkü NAMAZ, şakaya gelecek bir ibadet değildir.. dualarımla
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ibrahimonur' Alıntı:
kardeşlerim kerahat vakitlerini fazla ayrıntıya girmeden açıklarmısınız

ne zaman nafile ve farz kaza kılamıyacağım vakitleri değilde

ne zaman kılabileceğim vakitleri yazarsanız sevinirim

mesela öğle namazından sonra kaza namazı kılabilirmiyim

ve başka ne zamanları kılabilirim

sevgi değer kardeşim , güneş doğarken, batarken, ve tam tepedeyken ibadeti güneşe tapanlar yapmaktaydı ve yapmaktadır, bu sebeple onlara benzememek için bu vakitler keraat kabul edilmiştir. bu nedenle günüşin tam batımına 45 dakka kala yada doğuma başladığında itibaren 45 dakka süre ve öğle ezanın okunmasına 15 dakka kala olan bu 3 süre keraat vaktidir. bu süre içinde nafile namaz kılınmaz kaza namazı yapılmaz yalnız batımındaki keratte ikindi namazı geciktirildiği taktirde sadece farzı eda edilir sünneti terkedilir buda sünnettir.
kaza namazı kılma vakti eğer kuşluk vaktinde yahut öğle ve akşamdan sonra yada gece vakitlerinde yapılırsa daha efdal olduğu söylenmektedir. sanırım sorularınızın cevabını vermiş bulunmaktayım...


saygılarımla....
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
sevgi değer kardeşim , güneş doğarken, batarken, ve tam tepedeyken ibadeti güneşe tapanlar yapmaktaydı ve yapmaktadır, bu sebeple onlara benzememek için bu vakitler keraat kabul edilmiştir. bu nedenle günüşin tam batımına 45 dakka kala yada doğuma başladığında itibaren 45 dakka süre ve öğle ezanın okunmasına 15 dakka kala olan bu 3 süre keraat vaktidir. bu süre içinde nafile namaz kılınmaz kaza namazı yapılmaz yalnız batımındaki keratte ikindi namazı geciktirildiği taktirde sadece farzı eda edilir sünneti terkedilir buda sünnettir.
kaza namazı kılma vakti eğer kuşluk vaktinde yahut öğle ve akşamdan sonra yada gece vakitlerinde yapılırsa daha efdal olduğu söylenmektedir. sanırım sorularınızın cevabını vermiş bulunmaktayım...


saygılarımla....



Oh ne ala memleket,

Fetevahi Hindiyye, Culukiyye, Ördekiyye derken, şimdi de fetevayi Seyfiyye..
E kardeşim, madem bu vakitlerde namaz kılınmaz, bunun kaynağı nedir, Hadi Kur'anı önemsemezsiniz, onun için, Ayetlerin dediğine aldırmazsınız, bari, Peygamberimizin bu konuda uygulamalarını delil olarak getir de, verdiğin fetvanın bir delili olsun..
O zaman, Yıldızlara tapanlara muhalefet olsun diye, ben de gece hiç ibadet etmem.. Ya da, evliyalara tapanlara muhalefet olsun diye, etrafında yatır bulunan cami ve mescitlerde ibadet etmem.. ne oldu şimdi, bu bir çıkış mı yani.. Böylesi fetva vermeler de evlere şenlik.. seç beğen beğendiğince.. dualarımla
 

ibrahimonur

New member
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
364
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
sevgi değer kardeşim , güneş doğarken, batarken, ve tam tepedeyken ibadeti güneşe tapanlar yapmaktaydı ve yapmaktadır, bu sebeple onlara benzememek için bu vakitler keraat kabul edilmiştir. bu nedenle günüşin tam batımına 45 dakka kala yada doğuma başladığında itibaren 45 dakka süre ve öğle ezanın okunmasına 15 dakka kala olan bu 3 süre keraat vaktidir. bu süre içinde nafile namaz kılınmaz kaza namazı yapılmaz yalnız batımındaki keratte ikindi namazı geciktirildiği taktirde sadece farzı eda edilir sünneti terkedilir buda sünnettir.
kaza namazı kılma vakti eğer kuşluk vaktinde yahut öğle ve akşamdan sonra yada gece vakitlerinde yapılırsa daha efdal olduğu söylenmektedir. sanırım sorularınızın cevabını vermiş bulunmaktayım...


saygılarımla....


evet sorularımın cevabını almış bulunmaktayım Allah razı olsun
 

ibrahimonur

New member
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
364
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar bir sualim daha olacak hani şafiilerin kaza namazı varsa nafile namaz kılamamaları meselesi varya

peki peygamberimizin birde hadisi vaar eğer bir kulun hak teala karşısında kaza namazı borcu çıkarsa onun nafilelerine bakılır diye

acaba bu konuda bir çelişki varmı yoksa yanılıyormuyum
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ibrahimonur' Alıntı:
arkadaşlar bir sualim daha olacak hani şafiilerin kaza namazı varsa nafile namaz kılamamaları meselesi varya

peki peygamberimizin birde hadisi vaar eğer bir kulun hak teala karşısında kaza namazı borcu çıkarsa onun nafilelerine bakılır diye

acaba bu konuda bir çelişki varmı yoksa yanılıyormuyum
aslında çelişki yok imam-ı şafi diyorki nafile namaz kılmak yerine kaza kılın yani kaza yerine sayılıcak olan nafile kılmıyosunuz ama yerine kaza kılıyosunuz aynı şeye denk geliyor değişen bişey olmuyor yani eğer isterseniz daha da açabilirim konuyu...
 

ibrahimonur

New member
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
364
Tepkime puanı
0
Puanları
0
şimdi mesela evvabin namazı kılan birisi Allah(CC) ın izniyle 12 yıllık ibadet sevabı alıyor

fakat şafi biri kaza borcu var onları kaza etmeye kalksa belki ömrü yetmeyecek
nafilelerden mahrum kalacak

isterseniz birde siz iyice açsanız konuyu iyi olur
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ibrahimonur' Alıntı:
şimdi mesela evvabin namazı kılan birisi Allah(CC) ın izniyle 12 yıllık ibadet sevabı alıyor

fakat şafi biri kaza borcu var onları kaza etmeye kalksa belki ömrü yetmeyecek
nafilelerden mahrum kalacak

isterseniz birde siz iyice açsanız konuyu iyi olur
evet doğru bir yere tespit ettiniz. evet o namazdan belkide mahrum olucak ama şuda var evabin kılan bir kiş kazalarına önemde vermesi lazımki nefileride kaza hükmü taşsın diyor alimler, yani bu kişi hanefide olsa kazaya ehemiyet veren kişi olmalıdır ki nafilerleri kaza hükmü taşın diyorlar yani dediğiniz dışında başka fark olmuyor ama şafi mezhebinde olanların genelde kaza borcu olmuyor çünkü bir ügnde baya hazası ödeniyor...hesap ettiğimizde baya karlılar... ama hanefi meshebinin karıda büyük yani ikside hak dileyen diledğine uysun gaye borcsuz gidebilmek inşallah...
 

isimsiz

New member
Katılım
9 Şub 2005
Mesajlar
812
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Köln/ALMANYA
seyfullah putkıran' Alıntı:
sevgi değer kardeşim , güneş doğarken, batarken, ve tam tepedeyken ibadeti güneşe tapanlar yapmaktaydı ve yapmaktadır, bu sebeple onlara benzememek için bu vakitler keraat kabul edilmiştir. bu nedenle günüşin tam batımına 45 dakka kala yada doğuma başladığında itibaren 45 dakka süre ve öğle ezanın okunmasına 15 dakka kala olan bu 3 süre keraat vaktidir. bu süre içinde nafile namaz kılınmaz kaza namazı yapılmaz yalnız batımındaki keratte ikindi namazı geciktirildiği taktirde sadece farzı eda edilir sünneti terkedilir buda sünnettir.
kaza namazı kılma vakti eğer kuşluk vaktinde yahut öğle ve akşamdan sonra yada gece vakitlerinde yapılırsa daha efdal olduğu söylenmektedir. sanırım sorularınızın cevabını vermiş bulunmaktayım...


saygılarımla....
allah razı olsun kardeş kısa ve öz anlatmışsın....ellerine sağlık.....
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Kazaya kalmış namazların kazası ile meşgul olmak namazların sünnetleri dışındaki nafile namaz kılmaktan önemli ve önceliklidir Üzerinde kaza namazı bulunan kimselerin, farzlara tabi olan nafile namazların dışında teheccüt, tesbih gibi diğer namazları kılması uygun değildir. Kaza borcundan kurtulduğuna kanaat getirinceye kadar kaza namazı kılması vaciptir.
Maliki, Şafii ve Hanbeli mezheplerine göre, sayısını bilmediği kaza namazlarını kılacak kimsenin, üzerinde farz namaz borcu kalmadığı kanaatine sahip oluncaya kadar kaza namazını kılmasını gerekir. Kaza namazı bulunan kimse vakit namazlarının müekked olan sünnetlerini, duha, teravih, bayram ve vitir sünnetlerini dahi kılamaz. Kaza namazları kılınırken, niyette zaman belirlemesi yapılmaz. (İlk veya en son kazaya kalmış öğle namazı) denmez, sadece (kazaya kalmış öğle namazı) denir.
Maliki, Şafii ve Hanbeli mezhepleri, “Mekruh olan ve olmayan bütün vakitlerde kazaya kalan, namazların farzını kılmak caizdir.” derler. Buna delil Hz. Peygamber’in şu hadisi gösterilir: “Her kim bir namazı uyku veya unutma sebebiyle kılmamışsa hatırladığı zaman onu kılsın.”
Hanefi mezhebi, Hz. Muhammed’in (sas) “Güneşin doğma, zeval ve batma vakitlerinde namaz kılmayınız, ölülerinizi kabre koymayınız.” hadisini delil göstererek farz ve vacip namazların gün içinde bu vakitlerde kılınmasının mekruh olduğunu söyler. Bu vakitlere dikkat edilerek istenilen bir zamanda, hatta ikindi ve sabah namazlarının peşinden de kaza namazı kılınabilir.
Sonuç olarak; Şafi’yim diyen kişinin kaza namazı kılmadan sadece farz namazı kılması yanlıştır. Yerine kaza kıldığı takdirde sünneti terkedebilir.
 

isimsiz

New member
Katılım
9 Şub 2005
Mesajlar
812
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Köln/ALMANYA
THE_HAFIZ' Alıntı:
Bu kerahat vakti meselesi, kimin icadı ve kaynağı Bu konu alimlerin görüşünden öğrenilmeyecek kadar ciddi, rica etsem, bu meseleyi bir TEFSİRDEN öğrenseniz, inanın sağlıklı bir bilgi edinmiş olursunuz, çünkü NAMAZ, şakaya gelecek bir ibadet değildir.. dualarımla
herhalde tefsir yazacak yerde meal yazmanız gerekiyordu....çünkü siz alimlere inanmadığınıza göre tefsirede inanmazsınız....
kuran tefsiri ile beraber inmemiştir...

siz hangi tefsiri kullanıyorsunuz....????
 

ibrahimonur

New member
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
364
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
evet doğru bir yere tespit ettiniz. evet o namazdan belkide mahrum olucak ama şuda var evabin kılan bir kiş kazalarına önemde vermesi lazımki nefileride kaza hükmü taşsın diyor alimler, yani bu kişi hanefide olsa kazaya ehemiyet veren kişi olmalıdır ki nafilerleri kaza hükmü taşın diyorlar yani dediğiniz dışında başka fark olmuyor ama şafi mezhebinde olanların genelde kaza borcu olmuyor çünkü bir ügnde baya hazası ödeniyor...hesap ettiğimizde baya karlılar... ama hanefi meshebinin karıda büyük yani ikside hak dileyen diledğine uysun gaye borcsuz gidebilmek inşallah...


yani şurada anlaşabilirmiyiz bir şafi hem nafile hem kazasını kılabilirmi

fakat nafileyi hafif tutup kazasının üzerine çokça düşse olurmu kardeşim
 

isimsiz

New member
Katılım
9 Şub 2005
Mesajlar
812
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Köln/ALMANYA
emrolunduğundan sorumlu olunacağı için kazalar hafife alınmamalı..şayet bildiği kaza var ise...

kazaya bıraktığını hatırlmıyorsa kılmış olduğu nafileler ile eksiğini tamamlar.inş.
 

ibrahimonur

New member
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
364
Tepkime puanı
0
Puanları
0
kardeşim ben namaz kılmaya başladığımdan beri kaza namazım yok daha öncede söylemiştim heralde

küçüküğümde hiç kılmadıklarımı nafile ile telafi edebilirmiyim tabi bu arada inşallah kazada kılarım
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ibrahimonur' Alıntı:
yani şurada anlaşabilirmiyiz bir şafi hem nafile hem kazasını kılabilirmi

fakat nafileyi hafif tutup kazasının üzerine çokça düşse olurmu kardeşim
sevgi değer kardeşim eğer şafi mezhebince hayatını devam ettiriyorsanız tavsiyem o mezhebin icdihatı gereğini yapın ve kazalarını bitirin ve gönül rahatlığıyla nafilelerinizde eda edersiniz. çünkü zaruri bir durum olmadığı sürece mezhep imamınızın almış olduğu icdihadların dışına çıkmamanızı tevsiye ederim. bence borçlarınız bitirin inşallah çok seneniz yok sonra nafilelerle amel defteriniz genişletirsiniz.tavsiyem bu yönde olur . son karar sizindir inşallah..
 

isimsiz

New member
Katılım
9 Şub 2005
Mesajlar
812
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Köln/ALMANYA
farz olduğundan sonra varmı yokmu onu bilmelisiniz..mesela erkeklerde 15 yaş denilir fıkıh kitaplarına göre ama kişi kendini daha iyi bilir tabiki...15 yaşı baz alarak hesap edin mesela varsa bildiğiniz kaza yapın yoksa ömür yettiğince kılınan nafileler veya arada kaza kılmak iyidir onlarla mevlam eksikleri tamamlar inş.
 

ibrahimonur

New member
Katılım
26 Nis 2006
Mesajlar
364
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Allah inşallah cümlemize doğru yolu göstersin ve bizi affetsin
 
Üst Alt