Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hayattayken Allah a ulaşmayı dilemek

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
44
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
SERBEST İRADENİN DİLEMESİ
Allah'a kavuşma nedir, acaba? Rabbimiz, Allâh'a kavuşma üzerinde neden bu kadar önemle duruyor? Çünkü bu kavuşma bizim irademizle oluşan bir kavuşmadır. Rabbimiz Kehf Sûresi'nin 110. âyet-i kerîmesinde buyuruyor ki;
KEHF-110 :Femen kâne yercû likâe Rabbihî felya'mel amelen sâlihan.
Kim Allah'a kavuşmak isterse salih amel işlesin (nefsini tezkiye etsin)
Diğer taraftan Ankebut Sûresi'nin 5-6. âyet-i kerîmelerinde;
29/ ANKEBUT-5 : Men kâne yercû likâallahi feinne ecelallahi leât ve hüvessemiy'ul'aliym.
Kim Allah'a mülâki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel Allah'a ulaştırmayı) dilerse Allah'ın tayin ettiği o gün mutlaka gelecektir. Allah işitir ve bilir.

29/ ANKEBUT-6 : Ve men câhede feinnemâ yücâhidü linefsih innallahe leganiyyün anil'âlemiyn.
Kim cihad ederse mutlaka nefsiyle (nefsi için) cihad etsin. Muhakkak ki Allah âlemler üzerine ganidir (âlemlerden müstağnidir, münezzehtir).
Allah'a kavuşmak isteyen kişinin nefsi ile cihad etmesini Rabbimiz emrediyor. Bu kavuşma ölümden sonraki kavuşma değildir. Bu kavuşma ölüm gelmeden önce bu dünya üzerindeki serbest iradeyle vaki olan bir kavuşmadır. Allahû Tealâ Ankebut Sûresi'nin 5. âyet-i kerîmesinde de "kim kavuşmak isterse", Kehf Sûresi'nin 110. âyet-i kerîmesinde de "kim kavuşmak isterse" diyor. Serbest iradenin dilemesi esas alınıyor.
29/ ANKEBUT-5: Men kâne yercû likâallahi feinne ecelallahi leât ve hüvessemiy'ul'aliym.
Kim Allah'a mülâki olmayı, (ruhunu ölmeden evvel Allah'a ulaştırmayı) dilerse Allah'ın tayin ettiği o gün mutlaka gelecektir. Allah işitir ve bilir.
KEHF-110 : ...Fe men kâne yercû likâe Rabbihî fel ya'mel amelen sâlihan,
...Kim Rabbine ulaşmayı arzu ederse o zaman salih amel işlesin.
Bu kavuşmayı gercekleştirebilenlerin var olduğuna dair de Bakara sûresinin 156. âyetinde yüce Rabbimiz buyuruyor ki ;
2/ BAKARA-156 : Ellezine izâ esâbethüm müsibetün, kâlû innâ lillâhi ve innâ ileyhi râci'un.
Onlar ki; kendilerine bir musibet isabet ettiği zaman; "Biz muhakkak ki Allah içiniz (Allah için yaratıldık) ve muhakkak O'na döneceğiz (ulaşacağız)" dediler.
2/ BAKARA-46: Ellezine yezunnune ennehüm mülâku rabbihim ve ennehüm ileyhi raci'un.
O (huşû sahipleri) ki; onlar, Rab'lerine (dünya hayatında) muhakkak mülâki olacaklarını ve (sonunda ölümle) mutlaka O'na döneceklerini bilirler (yakîn derecesinde inanırlar).
Burada Rabbimiz iki dönüşten bahsediyor ve bu dönüşten biri bu dünyada iken dönüş, diğeri ise öldükten sonraki dönüştür. Öldükten sonraki dönüş bizim elimizle olan bir dönüş değildir. Şu dünyada kim bir an önce ölümle Allah'a dönmeyi ister?
89/ FECR-28: İrci'ıy ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh.
Allah'tan razı ol ve Allah'ın rızasını kazan. (Ey ruh) Allah'a (Rabbine) geri dönerek ulaş.
Bakara 46. ayet-i kerimede açık bir Allah'a dönüş emri var. Eğer bu ölümle Allah'a dönüş emri ise, Allah herkese intihar etmesi emrini veriyor demektir. İntihar ise İslâmda yasaktır, intihar eden cehennemliktir. Allah'ın herkese intihar emrini vermesi söz konusu olamayacağına göre, dönüş emri dünya hayatındaki dönüşe aittir, vuslat emredilmektedir.
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
44
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
YUNUS-7: İnnellezîne lâ yercûne likâenâ ve radû bil hayâtid dunyâ vatme'ennû bihâ vellezîne hum an âyâtinâ gâfilûn(gâfilûne).
Muhakkak ki; onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah’a ulaştırmayı) dilemezler. Dünya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardır.

YUNUS-8: Ulâike me'vâhumun nâru bimâ kânû yeksibûn(yeksibûne).
İşte onların kazandıkları (dereceler) gereğince varacakları yer ateştir (cehennemdir).


SEVGİLİ KARDEŞLERİM MÜLAKİ OLMAK BAHSİ GEÇİLEN YERE HAYATTAYKEN VARMAK DEMEKTİR
ESKİLERDE BUNA BENZER SÖLERE BAKARSANIZ MÜLAKİ OLMAK IN HAYATTAYKEN KAVUŞMAK ANLAMINDA KULLANILDIĞINI GÖRÜRSÜNÜZ

BEN AHMET EFENDİYE MÜLAKİ OLACAĞIM
MUSTAFA KEMAL İSMET PAŞAYA MÜLAKİ OLDU
gibi
hidayet ölmeden evvel Allah a ulaşmaktır
 

Karababa

Member
Katılım
22 Şub 2005
Mesajlar
661
Tepkime puanı
10
Puanları
18
Konum
Bursa
Web sitesi
mantolamabursa.tk
MÜlaki

MÜlaki

=(Sizlerde İskender efendiye Mülaki oldunuz)

İnşaallah ALLAHa Mülaki olmakda istersiniz. O gün Rabbim yar ve yardımcınız olsun. AMİNe
 

tarikay

New member
Katılım
6 Şub 2005
Mesajlar
93
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
..

..

Kur'ân bütün zamanlarin ve bütün mekânlarin yegâne kitabidir. Kur'ân'in her âyet-i kerimesi, evrenseldir ve Kur'ân'in her âyet-i kerimesi, Allah'in kelâmidir. Ve Kur'ân, Allah'in Adem A.S.'in evlatlarina, Nuh A.S.'in kavmine, Hz. Ibrahim, Hz Musa, Hz. Isa ve Hz. Muhammed (S.A.V)'in kavmine verdigi Allah’in huzur ve saadet mesajlaridir. Kisacasi Kur'ân-i Kerim bütün zaman ve mekân parçalarinda Allah'in, nebîlerine indirdigi sözleri ifade ediyor. O nebîler ki, Allahû Tealâ her zerrelerine tecelli ediyor ve tasarrufta olan bu nebîler zaman parçalari içersinde esref-i mahlûkat olarak yaratilan insana ahret ve dünya saadetini yasattirmak için, Allahû Tealâ'nin katindan kendilerine indirdigi âyetleri hep kavimlerine teblig etmisler. Bilelim ki, insani dünya ve ahret saadetine ulastiran iki temel sebep vardir: Birinci sebep Allah'in katindan inen âyetler, ikinci sebep de Allah’a ulastiran bu âyetleri, biz insanlara ögreten, yasattiran Allah'in mürsidleridir.
Yüce Rabbimizin Adem A.S.'dan son Peygamber Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V) Efendimize gelene kadar, indirdigi sahifeleri ve kutsal kitaplari ezelî ve ebedî düsman olan iblis tahrif etmis. Ezelî ve ebedî düsman olan iblis Allahû Tealâ'nin biz insanlar için diledigi ahret ve dünya saadetinin tam ziddi istikametinde hepimizin ahret hayatinda da cehenneme gitmesini ve dünya hayatinda cehennemi yasamamizi istiyor. Bu sebeple, iblisin biz insanlar için talebiyle, Allah'in biz insanlar için talebi taban tabana zit. Allahû Tealâ, nasil bütün zaman ve mekân parçalarinda mevcut olan insanlari ahret ve dünya saadetine ulastirmak üzere âyetlerini ve o âyetleri açiklayan mürsidleri insanlara göndermisse, iblis de bütün gayretiyle Allah'in katindan inen bu âyetleri tahrif etmek, mesajlari ortadan kaldirmak ve bunun sonucu olarak, tabiiyeti ortadan kaldirarak, ahret hayatinda insanlar cehenneme girsinler ve dünyada da cehennemi yasasinlar diye hep bir faaliyetin içerisinde olmus. Secde olayina asi olduktan sonra da Allahû Tealâ kendisine izin vermis.
Bu sebeple sahifeleri ve kutsal kitaplari iblis tahrif etmis. Ama Kur'ân-i Kerim'e geldiginde Allahû Tealâ, Kur'ân-i Kerim'i korudugunu ifade ediyor. Hicr Suresinin 9 âyet-i kerimesinde:
"Innâ nahnü nezzelnezzikre ve innâ lehü lehafizûn."

Bu zikri biz indirdik, onu biz koruyacagiz.
Evet su anda iki cihan serveri Peygamber Efendimizden, Ümmet-i Muhammede birakilan yegâne miras Kur'ân-i Kerim. Ve bu Kur'ân-i Kerim'in her harfi Allah tarafindan korunuyor. Adem A.S.'la baslayan bu teblig olayi, zirve noktaya Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V) Efendimizle ulasiyor. Bu sebeple Allahû Tealâ, resulüne söyle âyet indiriyor Maide 3'de:
"Elyevme ekmeltü leküm diyneküm ve etmemtü aleyküm ni'metiy ve radiytü lekümül'islâme diynâ."

Dininizi tamamladim. Nimetim olan Kur'ân-i Kerim'i de tamamladim ve sizin için Islâm’i seçtim.

Evet, nasil Allah'tan baska ilah yoksa, o tek ilah olan Allahû Tealâ'nin biz insanlar için vazettigi Islâm dininden baska bir din de yok. Allahû Tealâ, bu dini Adem A.S.'la baslattirmis ve bu din, kemâl noktasina iki cihan serveri Peygamber Efendimizle ulasiyor. Geçen zaman dilimleri içersinde, Allahû Tealâ'nin insanlar için vazettigi ahret ve dünyaya dönük mesajlarin hepsi Kur'ân-i Kerim'le evrensel noktaya, ezelî ve ebedî olan sabit kanunlara dönüsür. Bu sebeple Kur'ân-i Kerim, bir zamanin veya bir mekânin kitabi degil, aksine insanlik tarihi boyunca, insani hep ahret ve dünya saadetine ulastiran Allahû Tealâ'nin degismez mesajlarini içeriyor. Iblis Kur'ân-i Kerim'den evvel inen Tevrat'i, Zebur'u, Incil'i hep tahrif etmis. Bu kitaplarin tahrif edildigine dair Kur'ân-i Kerim'de birçok âyet var. Bu kitaplarda mahlûkata sahip olan bir takim sifatlarin Allah'a izafe edildigini ve bu sebeple insanlarin sirke düstügünü görüyoruz. Iste sirke düsen bu insanlarin hiçbir zaman ahret ve dünya saadetine ulasmayacagini Allahû Tealâ Maide 72'de açikliyor:
"Innehü men yüsrik billâhi fekad harremallahü aleyhilcennete ve me'vâhünnâr"

Kim Allah'a sirk kosarsa Allah buyuruyor ki, biz ona cennetimizi haram kilmisizdir.

Yetmez. Hz. Isa A.S.'a indirilen Incil’in tahrif edilerek olusturulan binlercesi, Iznik'te toplanan konsey tarafindan yakiliyor. Geriye dört tane Incil birakiliyor. Dört Incil'in dördünde de teslis akidesi var. Baba Allah, ogul Allah, ve ruhu'l kudüs yani "üç Allah'a inanin" diye ibare var. Gördügünüz gibi burada da mahlûkatin sahip oldugu bir takim sifatlari insanlar, hep Allah'a izafe etmisler. Allahû Tealâ mahlûkatin sahip oldugu bütün sifatlardan münezehtir. Ve Yüce Rabbimiz, ezelî ve ebedî düsman olan iblisin bir daha Allah'in âyetlerini tahrif etmemesi için Kur'ân'i indiriyor ve Kur'ân-i Kerim'i de koruyacagini kesinlikle va’dediyor.
Evet su anda önümüzdeki Kur'ân-i Kerim, bütün insanlar için saadet davetiyesidir. Kur'ân-i Kerim, bu davete uyan bütün insanlar için bir saadet reçetesidir. Ve bu reçeteyi her kim hayatina tatbik ederse, bütün insanlar için kesinlikle bir saadet garantisidir. 1400 yildan beri hiçbir insan, bu Kur'ân-i Kerim'de bir harfin fazla oldugunu söyleyemez ve Kur'ân-i Kerim'de bir harfin eksik oldugunu da söyleyemez. Kur'ân-i Kerim, ifade ettigim âyet-i kerimede açiklandigi gibi, Allahû Tealâ'nin tamamlanmis bir nimetidir. Ve Islâm'la ilgili her türlü emir ve nehyi, Allahû Tealâ bu Kur'ân-i Kerim'e koymus. Allahû Tealâ Kur'ân-i Kerim'i ilmiyle muhkem kilmistir. Allah'in ilmi bütünüyle Kur'ân-i Kerim içersinde açiklanmistir.
Insani ahret ve dünya saadetine ulastiracak bu kitabi Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V) Efendimiz bize miras birakti. Ezelî ve ebedî düsman olan iblis, Kur'ân-i Kerim'i tahrif edemiyor. Ancak hedefine ulasabilmek için Kur'ân-i Kerim'in tatbikatini degistiriyor. Iblisin Kur'ân-i Kerim tatbikatini degistirebilmesi, ancak ve ancak Kur'ân-i Kerim'i insanlarin terk etmesine bagli. Evet bugün yasayan insanlar Kur'ân-i Kerim'i terk etmis durumdalar. Neden böyle diyoruz? Çünkü gerçekten zirve noktaya Peygamber Efendimizle ulasan Islâm dininin bütününü Kur'ân-i Kerim ihtiva ediyor, ama insanlar Kur'ân-i Kerim'in bütününe tâbi olmak yerine aksine Islâm’in bes sartina tâbi oluyorlar. Allahû Tealâ birçok âyet-i kerimede su mesaji söylüyor; Araf 3'de:
"Ittebi'û mâ ünzile ileyküm min rabbiküm ve lâ tettebi'û min dûnihî evliya."

Rabbinizden size indirilene tâbi olun. Ve ondan baska dostlar edinerek onlarin söylediklerine asla tâbi olmayin.

Bugün insanlar Kur'ân-i Kerim'i terk etmis durumdalar. Allah'in indirdigi âyetlere tâbi olmak yerine, tam tersi insanlarin aklen ürettikleri bir takim zanlara tâbi oluyorlar. Kur'ân-i Kerim'de Yüce Rabbimiz buyuruyor ki, insanlarin akillariyla ürettikleri, din adina söyledikleri bu zanlar hiçbir zaman Allah'in âyetlerinin yerine geçemez. Yunus Suresinin 36. âyet-i kerimesinde Allahû Tealâ söyle buyuruyor:
"Innezzanne lâ yugniy minelhakki sey'â."
 

pusula

Üyeliði durduruldu
Katılım
10 Eki 2005
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Dalalete atmadığın insan kaldı mı tarıkay?
"Bugün insanlar Kur'ân-i Kerim'i terk etmis durumdalar. Allah'in indirdigi âyetlere tâbi olmak yerine, tam tersi insanlarin aklen ürettikleri bir takim zanlara tâbi oluyorlar. " tüm islam alemi inandığını senden öğrenecek değil...

ya sen kime tabi oluyorsun ?
senin tabi olduğun sara hastası ve ileri derecede hasta resülün neler yapyor? anlat bilmek isterler... evrenosoğluna tabi olmayınca imansız nasıl ölüneceğini de anlat... Allahı nasıl gördüğünü konuştuğunu.... neler vahyedildiğini....

anlat ki dalaletten temizlenelim. "kad eflaha men zekkaha" al ben de ayet söyledim bak...
 

tarikay

New member
Katılım
6 Şub 2005
Mesajlar
93
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
..

..

KONUYU SAPTIRIYORSUN BİRİLERİNİN DOLMUŞUNA BİNME AÇ NUR TV Yİ BAK BAKALIM NE ZAMAN SÖYLEMİŞ KİME SÖYLEMİŞ GELİN BANA TABİİ OLUN TABİİ OLMAZSANIZ OLMAZ DİYE NE ZAMAN SÖYLEMİŞ
LÜTFEN SUİ ZANNA TABİİ OLMAYINIZ

Neden Allah'a ulasmayi dileme mecburiyetini tasiyoruz?, Neden Sirat-i Mustakiyme ruhumuz ulasmasi gerekiyor? Ve neden diledikten sonrada , Allah'a ulasmak icin vesile olan Allah dostlarina baglanmamiz gerekiyor? Ilk önce ayetleri arastiriyoruz, ondan sonrada mantigimiz ile bunun nedenlerinin arastirmasini yapiyoruz ve tabiki mantiginda Kur'ana uymasi kaidesiyle!!! Tek Tek, adim adim Kur'an ayetlerini inceleyerek acikliyoruz ins.


Bismillahirrahmanirrahim

Ilk evvel Kur'an da bir yol tarif edilmistir, bu yolun ismi ise "Sirati Mustakiym'dir" ve tek yoldur, bundan haric HAK yol yoktur.
Bu yol hakkinda Rabbimiz Hicr suresi 41.'de söyle buyurur.


15/HİCR-41: Kâle hâzâ sırâtun aleyye mustekîm(mustekîmun).

Allahû Tealâ şöyle buyurdu: “İşte bu, Bana yönlendirilmiş (Bana ulaştıran) yoldur.”


Sirati Mustakiym yolu üzerinden Rab'bimize ulasa bilecegimiz kesinlik kazaniyor bu ayetle, hatta yalniz bu yol üzerinden cünkü
Ayrica Rab'bimiz birde söyle buyurur Enam 153'te:




6/EN’AM-153: Ve enne hâzâ sırâtî mustekîmen fettebiûh(fettebiûhu), ve lâ tettebiûs subule fe teferreka bikum an sebîlih(sebîlihi), zâlikum vassâkum bihî leallekum tettekûn(tettekûne).

Ve muhakkak ki; bu, benim mustakîm olan yolumdur. Öyleyse ona tâbî olun. Ve (başka) yollara tâbî olmayın ki; o taktirde sizi, onun yolundan ayırır. İşte böyle size onunla vasiyet etti(emretti). Böylece siz takva sahibi olursunuz.


Sirat-i Mustakiym hakkinda Rabbimiz bu ayette ise, "ona tabi olun", yani "bu yolu kendinize yol ittihaz edin, yoksa yoldan ayrilmis olursunuz". Buyurmaktadir. Ayni anda ise bu ayetin sonunda "takva" kelimesi gecmekte, takva sahibi nasil olunacagi ise Rab'bimiz su ayetinde acikliyor:



30/RUM-31: Munîbîne ileyhi vettekûhu ve ekîmûs salâte ve lâ tekûnû minel muşrikîn(muşrikîne).

O’na (Allah’a) yönel (Allah’a ulaşmayı dile) ve böylece O’na (Allah’a karşı) takva sahibi ol ve namaz kıl ve müşriklerden olma.


30/RUM-32: Minellezîne ferrakû dînehum ve kânû şiyeâ(şiyean), kullu hızbin bimâ ledeyhim ferihûn(ferihûne).

(O müşriklerden olmayın ki) onlar, dînlerinde fırkalara ayrıldılar ve grup grup oldular. Bütün gruplar, kendilerinde olanla ferahlanırlar.


Dikkat edilirse Enam 153'te , Sirati Mustakiymi kendine yol ittihaz etmiyenler yoldan ayrilmis olur yaziyordu ve takva kelimesi gecmekteydi. Rum 31 ve 32'ye baktigimizda ise, takva sahibi nasil olabilecegimizi görüyoruz. Allah'a yönelmek ile takva sahibi olundugu kesinlesiyor, bu yönelme ayette "münib" olarak gecer, bu yönelmenin Allah'a ulasmayi dileyerek bir yönelme oldugunu birazdan kanitliyacagiz, ilk evvela baglanti kurulmasi gereken olay su:


1. Sirat-i Mustakiym Allah'a ulastiran yol ve Allah'a yönlendirilmis yol
(Hicr 41)
2. Sirat-i Mustakiymi kendine yol ittihaz etmiyen firkalara ayrilir,
yoldan ayrilmis
olur.(Enam 153) ve takva kelimesi ip ucu olarak verilmis ayetin
sonunda.
3. Allah'a yönelerek takva sahibi (Rum 31) olunuyor ve dikkat edilirse,
Allah'a yönelenlerde kurtulmus oluyor ve yine yoldan
sapmamis firkalara ayrilmamis bulunuyorlar (Rum 32)


Sonuc: Allah'a yönelerek insan Sirat-i Mustakime ayak atmis bulunuyor ve firkalara ayrilmamis oluyor ve takva sahibi olmus oluyor!


Peki Seytanin vaadi ne ? Bakiyoruz Kur'ana




7/A’RAF-16: Kâle fe bimâ agveytenî le ak'udenne lehum sırâtekel mustekîm(mustekîme).

(İblis): “Bundan sonra, beni azdırman sebebiyle, mutlaka Senin Sıratı Mustakîmin’e onlara karşı (mani olmak için) oturacağım.” dedi.



7/A’RAF-17: Summe le âtiyennehum min beyni eydîhim ve min halfihim ve an eymânihim ve an şemâilihim, ve lâ tecidu ekserehum şâkirîn(şâkirîne).

Sonra, elbette onlara, önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından geleceğim ve onların çoğunu şükredenlerden bulmayacaksın
Biz ise Hergün her kildigimiz namaz rekatinin basinda fatiha suresinde söyle dua ederiz:

Ikinci Sonuc: Allah'a yönelmeyip, takva sahibi olmayan ve böylece Sirat-I Mustakiym'e ulasamayin, firkalara bölünmüs olur, Araf 16 ve 17'de ise bu olayin tam olarak seytanin vaadi oldugunu görüyoruz. Yani Seytan insanlara saglarindan, sollarindan, önlerinden, arkalarindan gelerek Allah'a yönelmelerini engelliyor ve böylelikle takva sahibi olmalarini engelliyor ve böyleliklede Sirat-I Mustakiym'e ulasmalarina mani oluyor yani Sirat-I Mustakiym'in üzerine oturmus oluyor!(Araf 16 ve Araf 17)

Allah bize sonucu bildirmismi seytanin nekadar basarili olduguna dair ? Bakiyoruz Sebe 20'ye ins.


34/SEBE-20:Ve lekad saddaka aleyhim iblîsu zannehu fettebeûhu illâ ferîkan minel mûminîn(mûminîne).

Ve andolsun ki iblis, onlar üzerindeki zannını (hedefini) yerine getirdi. Böylece mü'minleri oluşturan bir fırka (Allah'a ulaşmayı dileyenler) hariç, hepsi ona (şeytana) tâbî oldular.


Ücüncü Sonuc : Seytan gayet basarili olmus ve bize bu ayetten ibret almak düsüyor. ALlah'a ulasmayi dilemeyip Imani artan Mümin olmayi ve takva sahibi olmayi sirf bu yönelme yüzünden basaramiyan, ve böylelikle Sirat-i Mustakiymi kendine yol ittihaz etmeyen firkalara ayrildigini yukarda görmüstük, bu firkalarin ise hepsi cehenneme gidecegi Sebe 20'de aciklik kazaniyor....

Yukarda Rum 31'de "münib yaziyordu yani "yönelme" bu yönelmenin ise Allah'a ulasmayi dilemek ile bir yönelme oldugunu bize su ayet acikliyor:


13/RAD-27: Ve yekûlullezîne keferû lev lâ unzile aleyhi âyetun min rabbih(rabbihi), kul innallâhe yudillu men yeşâu ve yehdî ileyhi men enâb(enâbe).

Ve kâfirler: “Ona, Rabbinden bir âyet (mucize) indirilse olmaz mı?” derler. “Muhakkak ki Allah, dilediği kimseyi dalâlette bırakır ve O’na yönelen kimseyi Kendine ulaştırır (hidayete erdirir).” de.



dördüncü sonuc: RUm 31 "münib olma" yaziyordu yani "yönelme", Rad 27 ayeti ise yöneleni Allah Kendisine ulastirdigini buyuruyor. Yani bu yönelme öyle bir yönelme ki, bu yönelmenin sonucu olarak Allah bizi Kendisine ulastiriyor. Yani Ulasmayi dilememiz gerekiyor ki ALlah'ta bizi Kendisine ulastirsin. ==> Yönelmek=Allah'a ulasmayi kendi hür irademiz ile dilemek ve istemek. Dikkar edilirse burada Allah "Kendime ulastiririm" buyuruyor. Bizi Allah'a ulastiran yolun adi neydi peki ? Evet bildiniz, Sirat-i Mustakiym (Hicr 41). Yani nereden bakarsaniz bakin, hersey cuk yerine oturuyor ve hicbir celiskide bulunamiyor!


------------------------------------------------------------ -------


Peki gelelim simdi bize, biz neyapiyoruz ? Bakalim Fatiha suresine:


1/FATİHA-5: İyyâke na’budu ve iyyâke nestaîn(nestaînu).

(Allah’ım!) Yalnız Sana kul oluruz ve yalnız Senden İSTİANE isteriz.



1/FATİHA-6: İhdinâs sırâtel mustakîm(mustakîme). & ; ; ;nbs p; & ; ;a mp;n bsp;

(Bu istiane’n ile) bizi, Sıratı Mustakîm’e hidayet et (ulaştır).


1/FATİHA-7: Sırâtallezîne en’amte aleyhim gayril magdûbi aleyhim ve lâd dâllîn(dâllîne).

O (Sıratı Mustakîm) ki; üzerlerine ni’met verdiklerinin yoludur. Üzerlerine gadap duyulmuşların ve dalâlette kalmışların (Allah’a ulaşmayı dilemeyenlerin) yolu değil.


Bilhassa Fatiha suresi 6'ya dikkat etmenizi rica ediyorum. Demek ki bizde sabah aksam, gündüz gece her kildigimiz bir namazin yeni bir rekatinda Fatiha suresini okurken, Allah'a dua ediyoruz "Bizi Sirat-i Mustakiym'e ulastir" diye. Yani biz insanlarda aslinda bilincli olmasa bile yalniz Sirat-i Mustakiyme ulasarak kurtulacagimizi anliyoruz ve Rab'bimizin bizi bu yola ulastirmasini talep ediyoruz, ki seytanin vaadi bizler üzerindede takuk etmemesi icin ve firkalara bölünmemek icin!
Ve yine biliyoruz ki, Sirat-i Mustakiym bizi Allah'a ulastiriyor (Hicr41).

Peki bu Sirat-i Mustakiymin üzerinde bulunanlarin özellikleri ne ?
Fatiha 7'ye bakiyoruz.
"O (Sıratı Mustakîm) ki; üzerlerine ni’met verdiklerinin yoludur."

Demek ki , bu yola ulasmayi basaranlarin üzerlerinde nimet varmis. SImdide nimeti arastiriyoruz Kur'anda:


3/AL-İ İMRAN-164: Le kad mennallâhu alel mu’minîne iz bease fîhim resûlen min enfusihim yetlû aleyhim âyâtihî ve yuzekkîhim ve yuallimuhumul kitâbe vel hikmeh(hikmete), ve in kânû min kablu le fî dalâlin mubîn(mubînin).

Andolsun ki mü’minlerin (başlarının) üzerine (devrin imamının ruhu) bir ni’met olmak üzere kendi zamanlarında, kendi içlerinden bir resûl beas ederiz, onların aralarında (kendi kavminin içinde) onlara Allah’ın âyetlerini tilâvet eder, onları tezkiye eder ve onlara kitap ve hikmeti öğretir. Ondan evvel (resûle tâbî olmadan evvel) onlar açık bir dalâlet içinde idiler.



Sonuc: Allah kiyamete kadar Resuller (mürsidler, hidayetciler) beas ediyor, müminlerin üzerine nimet olmalari icin. Yalniz nimet olan devrin imaminin ruhudur. Cünkü devrin imami kimse herkezin basinin üzerine onun ruhu devamli gelir, görevli o kilinmistir, zamanin imamidir! Diger mürsidler ise ona yardim ederler, yani vesile olan mürsidlerdir. Demek ki , Sirat-i Mustakiymin üzerinde bulunanlarin üzerlerinde devrin imaminin ruhu var. Cünkü o ruh gelmesi gerekirki bizim ruhumuz vücudumuzdan ayrilip Sirat-i Mustakiyme ulasa bilsin ve o yol üzerinden Allah'a ulassin!
Ve ayni zamanda dikkat edilirse, Allah'in bu resulleri beas etmesinin baska sebebide, bizelere ayetleri ögretsinler, nefslerimizi tezkiye etsinler, kitabi ögretsin ve hikmeti ögretsinler, diye. Yani Rab'bimiz birde onlar bize ögretmen tayin etmis, onlardan ögrenmemiz farz kilinmis!
 

pusula

Üyeliði durduruldu
Katılım
10 Eki 2005
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
ara parantezleri atarak ayetlerden istediğin manayı çıkarma sanatını erhandan öğrendiğin belli oluyor. belki de aynı kişisiniz. aman beni ne ilgilendirir?

dilediğine inanmak serbest!

yalnızca Resul kelimesini böyle ucuz kullanmayın yeter. benim asırlara malolmuş Peygamberimin vasfını hazır sermaye belleyip, Kuranın şöhretini hazırca bulup üzerine bir de içinden deliller getirip, "her asrın resulü vardı. nah bu gerizekalı da hasbelkader bizim asrın resülü olmuş" demekle bu kadar yüce dini pespayeleştirmeyin. adını koyun şunun "bizim dinimiz ayrı kitabımızı da bizim resul yazıyor" deyin. olsun bitsin. herkes sakinler o zaman. musa resuldü dininin adı var. isa resüldü .... gele gele işte şunun da resül olması sözkonusu ve dini de bu deyin. adını koyun.

yoksa islamda yer etmeye çalışan bir kene kadar kıymet verilecek. çünkü kanını içmeye, onun sermayesini kullanmaya çalışıyorsunuz.

böyle ithamlara ne gerek var? hırsız olarak anılmayın. isminiz olsun. iskenderii olun tamam olsun. ismaili der gibi gayet de yakışır.

ama olacağınızı zannetmiyorum. çünkü devletin içinde çöreklenmiş, islamiyeti kendi heveslerine uydurmaya çalışan kanallardan beslenen bir organizma olduğu pek aşikar olan şu akımın hedefleri islam içinde kalıp onu bozmak. şükür ki istikbali yok. çünkü mü'minin ferasetinden korkunuz. o Allahın nazarı ile görür. bu kaideye binaen islam milleti böyle bir rezalete kıymet vermiyor.
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
44
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
Karababa' Alıntı:
=(Sizlerde İskender efendiye Mülaki oldunuz)

İnşaallah ALLAHa Mülaki olmakda istersiniz. O gün Rabbim yar ve yardımcınız olsun. AMİNe
işte o bahsettiğin gün ne diyeceksiniz biliyormusunuz
/FURKAN-27: Ve yevme yeadduz zâlimu alâ yedeyhi yekûlu yâ leytenîttehaztu mear resûli sebîlâ(sebîlen).
Zalimlerin herbiri iki elini ısırdığı o günde şöyle diyecekler: “Ne olurdu, O resûl ile beraber, sebîli (Allah’a ulaştıran yolu) tutsaydım.”
FURKAN-28: Yâ veyletâ leytenî lem ettehız fulânen halîlâ(halîlen).
Yazıklar olsun bana, ne olurdu filânı dost edinmeseydim.

FURKAN-29: Lekad edallenî aniz zikri ba’de iz câenî, ve kâneş şeytânu lil insâni hazûlâ(hazûlen).
Andolsun ki; bana Kur’ân gelmişken o, beni zikirden saptırdı. Şeytan, insanı yalnız bırakır.

FURKAN-30: Ve kâler resûlu yâ rabbi inne kavmîttehazû hâzel kur’âne mehcûrâ(mehcûran).
Resûl dedi ki: “Yarab, kavmim Kur’ân’ı terkettiler.”


Bu zamanda Allah a ulaşmayı dilemeyenler kuranı bilmeyen ler el yazma kitablara tabi olanlar resullerine itaat etmeyenler
ayeti tekrar okuyun
biz sizin dostunuzuz ve ve Allah a kurana çağırıyoruz
ne zaman akledeceksiniz
 

Karababa

Member
Katılım
22 Şub 2005
Mesajlar
661
Tepkime puanı
10
Puanları
18
Konum
Bursa
Web sitesi
mantolamabursa.tk
Tık Tık Tık...

Tık Tık Tık...

Eşhedü enne muhammeden abduhu VE RASULÜHU,

Bir kez daha zanlarınızla bu konuyu hortlatmamayınız...
 

mehmetk

New member
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
selamun aleykum
bu ALLAH CC ye ulaşmayı dilemek nasıl bir şey oluyor?peygamber sav bundan bahsetmişmi böyle bir uygulaması varmı?yoksa siz islamı ondan dahamı iyi biliyorsunuz?
 

pusula

Üyeliði durduruldu
Katılım
10 Eki 2005
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Sevgili Mehmet şu erhanın tüm mesajlarını oku da gerçeği kendin gör...

Peygamberimden daha iyi bilmek gibi bir derdi yok. çünkü ona eski resul diyor. bir resul ölünce pat yeni resul geliyor. herkes hemen etrafında kümeleniyor. bir din böle rezil edilmeye çalışılıyor.

Kur'andan bol mealleri baştan aşağı sıralayınca (niye Kuran'sa??.. tahminim yeni resul yakında yeni bir kitap da oturur yayınlar!) biz de hakikaten bi şey biliyor sanıyoruz. bol afyon almış adamın aynı şeye takılıp tekrar etmesi gibi bu forumda Erhanın bitmez bir mehdi-resul saplantısı var... Modaratorler Adminler illallah demiş.
 
S

Sacrificed

Guest
Mehdi Hk.

Mehdi Hk.

pusula' Alıntı:
Sevgili Mehmet şu erhanın tüm mesajlarını oku da gerçeği kendin gör...

Peygamberimden daha iyi bilmek gibi bir derdi yok. çünkü ona eski resul diyor. bir resul ölünce pat yeni resul geliyor. herkes hemen etrafında kümeleniyor. bir din böle rezil edilmeye çalışılıyor.

Kur'andan bol mealleri baştan aşağı sıralayınca (niye Kuran'sa??.. tahminim yeni resul yakında yeni bir kitap da oturur yayınlar!) biz de hakikaten bi şey biliyor sanıyoruz. bol afyon almış adamın aynı şeye takılıp tekrar etmesi gibi bu forumda Erhanın bitmez bir mehdi-resul saplantısı var... Modaratorler Adminler illallah demiş.

İnşallah bu Mehdi Hazretleri hakkında ayrıntılı bir araştırma yapıp sizlere sunacağım ve bu mevzuuyu bir daha beyinleri kurcalayamamak üzere kapatacağım.
Selamunaleykum.
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
44
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
biz sizin dostunuzus

biz sizin dostunuzus

mehmetk' Alıntı:
selamun aleykum
bu ALLAH CC ye ulaşmayı dilemek nasıl bir şey oluyor?peygamber sav bundan bahsetmişmi böyle bir uygulaması varmı?yoksa siz islamı ondan dahamı iyi biliyorsunuz?
sevgili kardeşim peygmberimiz s.a.v de Allah a teslim e çağırıyordu
İnsan öldüğünde azrail ve takımı gelir ve emanet olan ruhumuzu yani Allah n bize üfürdüğü ruhunu alır ve Allah a ulaştırır marifet ölmeden evvel ölmektir
Allah a ermek ulaşmak herdefasında çoğunluk tarafından reddedilmiştir.bu yüzdendirki insanlar herdefasında Allah ın imamları unutulanı anlatığı için çoğunluğun bilmediğini inkar ettiğini tebliğ ettiği için inkar etmiş iftiralara maruz bırakmş hata bazen öldürülmüş bile
onca ayette anlattık ki sahabe ve peygamberimiz s,a,v ölmeden evvel emanetleri sahibi olan Allah a teslim etmişlerdir
keşke pusulanın dediğini yapıp yazılarımızı okusan
sevgili kardeşlerim biz sizden tarafız
hepinizi çok seviyoruz ve eğer kalbiniizi kırdıysam hepinizden ayı ayrı af diliyorum
lütfen bizi anlamaya çalışın
namaz oruç hac zekat kelime i şaadet zikir mutlak yapılması lazım gelen araçlardır amaç
Allah a ermektir
Kim Allah a kalben yönelirse emanet olan ruhunu sahibi olan Allah a ulatırmayı dilerse Allah ın sözü var o ruhunu kendisi teslim alacak ibadetleri severek yapmamızı o sağlayacak
o herşeye kadirdir
abenim canım kardeşlerim sizleri o kadar çok seviyor ve bulduğumuz hazineden sizinde faydalanmanız için o kadar ua ediyoruz ve istiyoruz ki
biliyoruz ki şimdi bize kzsanzıda o gün lAlah a kalben ruhunuzu ulaştırmayı dilediğiniz gün bizi çok seveceksiniz
Nasıl anlatsak derdimizi bilmemki
sevgili kardelerim
ben senelerce imam hatip okudum,
ve kendisini peygamber ilan eden birisinin peşinden gidecek kadar akılsız da değilim çok şükür
bir gün ALLAH A ulaşmayı dileyecek siniz
inşaallah biliyoruz ki yaşarsanız aranızdan Allah a ulaşmayı dileyenler olacak
korkumuz öleceğimiz saatin dileğimizden önce gelmesi korkusudur
biliyoruz Allah a ermeyi ruhun -vechin ,nefsin ve iradenin teslimi diye birşeyi önceden duymadınız okullardada öğretilmiyor
evet 1400 yıl gibi uzun bir zamanda her geçen gün iblis hidayeti unutturmuş
az bir kısım hariç hep çoğunluk Allahın imamlarını değil kendi tahin ettikleri imamlarını dinlemişler
sizce neden herdefasında Allah a çağranlar hallacı mansur hz gibi asılyor veya said nuri hz leri gibi hapislerre atılıyor veya ülkelerden hicrete maruz bırakılıyor
çoğunluun kabul etmeğini söylediği için
Allah a çağırdığı için
 

mehmetk

New member
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
selamun aleykum
sevgili kardeşim bu senin mehdi tamamen sapıtmış.ben insanların sapkınlıkta ne derece ileriye gidebileceklerini görmek için nur tv yi izliyorum.ALLAH CC aşkına adam size bana tamamen inanın benim dediklerim doğrudur diyor sizde inanıyorsunuz.bir keresinde şu basamak meselesinde sizin mehdi günün büyük bölümünü zikirle geçirmenizi öneriyordu.arkadaşlar insanlar çeşitli şeyler söyleyebilir önemli olan bunların peygamberin yaşayış tarzına ve kurana uygunluğudur.şu mehdi ye soruyorum peygamber sav.ALLAH CC a ulaşmayı dilemek gibi bir kavramdan bahsetmişmi?senin mehdi dini peygamber sav dan daha iyi biliyor anlaşolan.hayret ettiğim bir kavramda ALLAHLAŞMAK bu nasıl bir şeydir ya biraz düşünün.bu mehdi bence ibni arabinin öğretilerini süsleyip size yutturmuş.ALLAH CC sizleri doğru yola ulaştırsın.
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
44
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
mehmetk' Alıntı:
selamun aleykum
sevgili kardeşim bu senin mehdi tamamen sapıtmış.ben insanların sapkınlıkta ne derece ileriye gidebileceklerini görmek için nur tv yi izliyorum.ALLAH CC aşkına adam size bana tamamen inanın benim dediklerim doğrudur diyor sizde inanıyorsunuz.bir keresinde şu basamak meselesinde sizin mehdi günün büyük bölümünü zikirle geçirmenizi öneriyordu.arkadaşlar insanlar çeşitli şeyler söyleyebilir önemli olan bunların peygamberin yaşayış tarzına ve kurana uygunluğudur.şu mehdi ye soruyorum peygamber sav.ALLAH CC a ulaşmayı dilemek gibi bir kavramdan bahsetmişmi?senin mehdi dini peygamber sav dan daha iyi biliyor anlaşolan.hayret ettiğim bir kavramda ALLAHLAŞMAK bu nasıl bir şeydir ya biraz düşünün.bu mehdi bence ibni arabinin öğretilerini süsleyip size yutturmuş.ALLAH CC sizleri doğru yola ulaştırsın.

sevgili kardeşim öncelikle şunu bilmeni isterimki
amacım seni kırmak veya seni aşağılamak değil ben sizin dostunuzum ve epinizi çok seviyorum ve amacım sizi Allah a devet etmek
ne diyoruz biz
diyoruz ki
Hayattayken Allah a ermek var
buyrun davetmiz Allah a dır
kalbinizle isteyin Sizi kendisine Allah ulaştıracak
bu kadar
Kuran a bakarsanız görürsünüzki
Hidayet Allah a ulaşmaktır
sorarım sana ermiş nedemetir
Atalarımızdan gelen halk arasındaki sözlerde bile var
erdinmi sen,erenler,Allah a yaklaşmak,ölmeden evvel ölmek vs
sen onun için sapık diyorsun ve bir tek ayet verebiliyormusun onun söylediklerinin kurana ters olduğunu ispatlayan eğer bunu başarırsanız bir tek ayet verirseniz ben bu yoldan döneceğim
ben üç seneye yakındır bu dergahtayım ve bir tek ayete ters bir kelime dahi duymadım kendisinden
sevgili kardeşlerim Allahı sevdiğinizi söylüyorsunuz
hatta çoğunuz Allah ı canından çok sevdiğini söyler
madem öyle sevgiiye kavuşmayı istemek neden sizi bu kadar kızdırıyor ve sırf atalarınızdan duymadınız diye neden Allah a ermeyi dilemiyorsunuz
ya atalarınız yanlış biliyorsa
kurana göre peygamberimiz s.a.v. ve sahabe ruhlarını ölmeden evvel Allah a teslim etmişlerdir
Hz Muhammed s.a.v. efendimiz ise bunun yanında fizik vucuduyla Allah ın katına kadar çıkan tek insandır
bir tek o buna nail olmuştur
sevgili kardeşlerim
Allah a çağırandan daha güzel sözlü kim vardır diyor ayet
sizse Allah a çağırana dil uzatıyorsunuz lütfen gelin Allah a
ermeyi Ondan gelen ve emanet olan ruhunuzu ALLAH a ulaştırmayı dileyin
gelin davetimize icabet edin
gelin Allah a gelin
 

mehmetk

New member
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
selamun aleykum
sevgilierhan sorun ALLAH CC A ulaşmayı dilemk değil elbette her müslüman ALLAH CC a ulaşmayı diler. sorun sizin bu kavramdan ne anladığınız ve ne sonuç çıkardığınız. senin mehdi günün büyük bölümünü zikirle geçirmezni
zi salık veriyor işi gücü bırakın demenin bir başka yolu.kardeş kurandan pek çok ayet bulabilirim sana fakat sizler kuran deyince yalnızca sizin mehdinin tefsirine inanırsınız diye korkuyorum.sana tavsiyem sorgulaman.yeni birşeymi öğrendin bak bakalım peygamber sav bunu yapmışmı bak bakalım kuranda geçiyormu?seninmehdi yeni bir din getirdi farkında değilsin.neden peygamber bu kavramlardan bahsetmemiş biraz düşün kardeşim.
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
44
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
sevgili kardeşim insan hem iç sesiyle Allah ı zikrederken hemde günlük işlerini yapabilir
daimi zikir budur
çalışmak zikrle birleşince ibadettir
biz sizi müjdeliyoruz hepinizde ALLAH TAN Bİ EMANET OLAN RUH VAR BUNU SAHİBİ OLAN ALLAH A ÖLMEDEN EVVEL TESLİM ETMEYİ DİLEYİN
BU NEDEN SİZİ KIZIDIRIYOR
LÜTFEN ÖNYAGILARINIZI BIRAKIN
 
Üst Alt