Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hadisleri tenkid

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Esselamü aleyke.
Değerli okuyucu biz Sözde Kur'anın mealine göre hadisleri tenkide girişenler ve Allah tealanın korumasında olmadığı için şüphelerle dolu,kaynak olması zor göründüğünü söyleyenlere, Üstat mevdudi den bir kaç alıntı ile cevab vermek isteriz.

Müellif, hadisle ilgili şu önemli ölçüyü veriyor: “Hadisleri inceleyebilmek için hadis ilmine çok derinden vakıf olmak gerekir. Başka bir gerekli olan şey de; kişinin sözü anlayıp, kafasına mesele iyi girecek kabiliyette olmasıdır. Bu şekilde rivayet ve dirayette sağlam bir ölçüğ elde edildikten sonra, hadisleri inceleyip sağlam ve çürük olduğuna karar vermeye ve konusunun manevi yönü ile ilgili bir görüşe sahip olmaya yetkili olunabilir. s:246
· “Hadislerin tenkidi, incelenmesi, değerlendirilerek sınıflandırılması konusunda ilk dört asırda yapılan çalışmalar son derece övgüye ve takdire layık olsa da yeterli değildir, daha yapılacak şeyler var.” s:230
Müellif, hadis ilminde bilgisi olmayanların okudukları hadislerle hüküm veremeyeceklerini şöyle diyor: “hadislerde araştırma yetkisi bu ölçüde olmayan kimselerin her şeyden önce doğrudan hadis kitaplarını okumaları,okurlarsa da ondan hüküm çıkarmaya çalışmaları yanlıştır.” s:270
·"Hadisler konusunda şunu iyice kafanıza koyunuz ki, bir meselenin her yönünün bir tek hadisle öğrenemezsiniz, bir tek hadis, bir meselenin bütün yönlerini öğrenmeniz için yeterli olmayabilir. Bu bakımdan bir kişi kalkar da, bir iki hadisle kesin bir kanaate varmaya, kesin bir sonuç almaya kalkarsa yanılır." s:17

· “Hadis incelemelerinde bakılacak ilk şey hadisin senedidir. Ondan sonra dirayet derecesi gelir. Dirayetten maksat; hadisin konusuna dikkat ederek, onun Kur’an’a ve şüphe götürmeyen sünnetlere aykırı olup olmadığına, onu destekleyen başka rivayetlerin bulunup bulunmadığına bakmaktır.”s:251


· Müellif Kur’an yorumunda selef ulemasına başvurulmasını şöyle ifade ediyor: “Kur’an-ı Kerim ve hadislerden bir hüküm ve kanaat elde etmeye çalıştığınızda selefin, hadis, tefsir alimlerinin, müçtehitlerinin araştırma ve buluşlarını hiçe saymayın. İsterseniz onlardan birinin görüşünü bırakır, diğerini benimseyebilirsiniz. Ama onlardan birinin senin görüşüne uygun olmasını, senin tek başına bir mezhep kurar gibi, tamamen ayrı düşünmenden daha iyidir.” s:51

· Hadisin Kur’an’ı açıklamasına bazı örnekler:



1- Kur’an hırsızın elinin kesilmesini emrediyor, bu hırsızlığın sınır bildirilmiyor, hangi elin, elin hangi kısmından kesileceği belirtilmiyor. Bunları hadisten öğreniyoruz.



2- Hac konusunda Kur’an’da genel emirler var. Ama mesele ömürde bir kere haccın yeterli olduğunu Efendimizden öğreniyoruz.



3- Bir kimsenin karısının halası ve teyzesi ile evlenemeyeceğini Kur’an’dan değil hadisten öğreniyoruz.



4- Kur’an altın ve gümüşün biriktirilmesine şiddetle tenkitte bulunuyor. Eğer hadise müracaat etmezsek bir gram altının bile evde bulundurulmasına Tevbe Suresi: 35. ve 36. ayetler müsaade etmiyor. Ama Biz Efendimizden bunun zekatının verilmesi kaydıyla mahzursuz olduğunu öğreniyoruz.



5- Namazların rekat sayıları, Hacc menasiki gibi bir çok konu da bize Efendimizin uygulaması ile gelmiş bulunuyor. S:140


İnşaallah faydalı olur.
 
Z

zeynep_hearty

Guest
rabbim razı olsun ....önemli bir konuya temas etmişsiniz bir çok soruya cevap olduğunu düşünüyorum ..selam ve dua ile..
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
inşaALLAH faydalı oldu saygıdeğer sinang..
Allah(c.c.) razı olsun..!
selametle..
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Esselamü aleyke.
Değerli okuyucu biz Sözde Kur'anın mealine göre hadisleri tenkide girişenler ve Allah tealanın korumasında olmadığı için şüphelerle dolu,kaynak olması zor göründüğünü söyleyenlere, Üstat mevdudi den bir kaç alıntı ile cevab vermek isteriz.

Müellif, hadisle ilgili şu önemli ölçüyü veriyor: “Hadisleri inceleyebilmek için hadis ilmine çok derinden vakıf olmak gerekir. Başka bir gerekli olan şey de; kişinin sözü anlayıp, kafasına mesele iyi girecek kabiliyette olmasıdır. Bu şekilde rivayet ve dirayette sağlam bir ölçüğ elde edildikten sonra, hadisleri inceleyip sağlam ve çürük olduğuna karar vermeye ve konusunun manevi yönü ile ilgili bir görüşe sahip olmaya yetkili olunabilir. s:246
· “Hadislerin tenkidi, incelenmesi, değerlendirilerek sınıflandırılması konusunda ilk dört asırda yapılan çalışmalar son derece övgüye ve takdire layık olsa da yeterli değildir, daha yapılacak şeyler var.” s:230
Müellif, hadis ilminde bilgisi olmayanların okudukları hadislerle hüküm veremeyeceklerini şöyle diyor: “hadislerde araştırma yetkisi bu ölçüde olmayan kimselerin her şeyden önce doğrudan hadis kitaplarını okumaları,okurlarsa da ondan hüküm çıkarmaya çalışmaları yanlıştır.” s:270
·"Hadisler konusunda şunu iyice kafanıza koyunuz ki, bir meselenin her yönünün bir tek hadisle öğrenemezsiniz, bir tek hadis, bir meselenin bütün yönlerini öğrenmeniz için yeterli olmayabilir. Bu bakımdan bir kişi kalkar da, bir iki hadisle kesin bir kanaate varmaya, kesin bir sonuç almaya kalkarsa yanılır." s:17

· “Hadis incelemelerinde bakılacak ilk şey hadisin senedidir. Ondan sonra dirayet derecesi gelir. Dirayetten maksat; hadisin konusuna dikkat ederek, onun Kur’an’a ve şüphe götürmeyen sünnetlere aykırı olup olmadığına, onu destekleyen başka rivayetlerin bulunup bulunmadığına bakmaktır.”s:251


· Müellif Kur’an yorumunda selef ulemasına başvurulmasını şöyle ifade ediyor: “Kur’an-ı Kerim ve hadislerden bir hüküm ve kanaat elde etmeye çalıştığınızda selefin, hadis, tefsir alimlerinin, müçtehitlerinin araştırma ve buluşlarını hiçe saymayın. İsterseniz onlardan birinin görüşünü bırakır, diğerini benimseyebilirsiniz. Ama onlardan birinin senin görüşüne uygun olmasını, senin tek başına bir mezhep kurar gibi, tamamen ayrı düşünmenden daha iyidir.” s:51

· Hadisin Kur’an’ı açıklamasına bazı örnekler:



1- Kur’an hırsızın elinin kesilmesini emrediyor, bu hırsızlığın sınır bildirilmiyor, hangi elin, elin hangi kısmından kesileceği belirtilmiyor. Bunları hadisten öğreniyoruz.



2- Hac konusunda Kur’an’da genel emirler var. Ama mesele ömürde bir kere haccın yeterli olduğunu Efendimizden öğreniyoruz.



3- Bir kimsenin karısının halası ve teyzesi ile evlenemeyeceğini Kur’an’dan değil hadisten öğreniyoruz.


4- Kur’an altın ve gümüşün biriktirilmesine şiddetle tenkitte bulunuyor. Eğer hadise müracaat etmezsek bir gram altının bile evde bulundurulmasına Tevbe Suresi: 35. ve 36. ayetler müsaade etmiyor. Ama Biz Efendimizden bunun zekatının verilmesi kaydıyla mahzursuz olduğunu öğreniyoruz.



5- Namazların rekat sayıları, Hacc menasiki gibi bir çok konu da bize Efendimizin uygulaması ile gelmiş bulunuyor. S:140


İnşaallah faydalı olur.



Ben bu tür konuları hiç te faydalı görmüyorum maalesef, çünki, sanki HADİS VE NAS aynı kefeye konmuş gibi hareket ediliyor..

Şimdi..
Adam utanmamış ve Allah'tan korkmamış PEYGAMBERİMİZE istinaden hadis uydurmuş, bunu yapan adamın, bu yalanına RAVİ uydurması çok mu zordur..
Dikkatle incelenirse, Hadis denmeyecek kadar tehlikeli nice rivayetlerin ravileri maalesef çok güçlüdür..
Yani, adam çürük elmayı götürmüş hipermarkette pazarlamaya çalışmış, Hipermakette pazarlanması elmanın çürüklüğünü örtbas edebilir mi?..


Nisa Suresi 23 Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki kız kardeşi birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

evlenilmeyecek olanlar bunlarla sınırlıdır, lütfen yeni kurallar tahdis etmeye kalkışmayalım, bunun vebali büyüktür..

Hırsızın elinin kesileceğini nereden çıkardınız, eğer azıcık arapça bilginiz mevcutsa..
EL ÇEKTİRME manasınadır oradaki el kesme meselesi..
Mesela.. Size epeydir uğramayan birine.. ELİNİ AYAĞINI KESTİ.. dersiniz.. burdan şu anlaşılır.. Hırsızı iş ve ahlak sahibi yaparak elini hırsızlıktan kesmeli..

Hac ile ilgili tüm detaylar Kur'anda en incesine kadar mevcuttur..
Mevdudiyi sevmemek elde değil, Kur'an için hayatını harcamış biridir velakin bu söylediklerinde gerçekten sıkıntılı durumlar mevcuttur..
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Ben bu tür konuları hiç te faydalı görmüyorum maalesef, çünki, sanki HADİS VE NAS aynı kefeye konmuş gibi hareket ediliyor..

Şimdi..
Adam utanmamış ve Allah'tan korkmamış PEYGAMBERİMİZE istinaden hadis uydurmuş, bunu yapan adamın, bu yalanına RAVİ uydurması çok mu zordur..
Dikkatle incelenirse, Hadis denmeyecek kadar tehlikeli nice rivayetlerin ravileri maalesef çok güçlüdür..
Yani, adam çürük elmayı götürmüş hipermarkette pazarlamaya çalışmış, Hipermakette pazarlanması elmanın çürüklüğünü örtbas edebilir mi?..


Nisa Suresi 23 Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki kız kardeşi birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

evlenilmeyecek olanlar bunlarla sınırlıdır, lütfen yeni kurallar tahdis etmeye kalkışmayalım, bunun vebali büyüktür..

Hırsızın elinin kesileceğini nereden çıkardınız, eğer azıcık arapça bilginiz mevcutsa..
EL ÇEKTİRME manasınadır oradaki el kesme meselesi..
Mesela.. Size epeydir uğramayan birine.. ELİNİ AYAĞINI KESTİ.. dersiniz.. burdan şu anlaşılır.. Hırsızı iş ve ahlak sahibi yaparak elini hırsızlıktan kesmeli..

Hac ile ilgili tüm detaylar Kur'anda en incesine kadar mevcuttur..
Mevdudiyi sevmemek elde değil, Kur'an için hayatını harcamış biridir velakin bu söylediklerinde gerçekten sıkıntılı durumlar mevcuttur..

abla zaten seninde seçtiğin yerde yazan nedir? hadilser neye göre seçilir mevcuttur..RAVİ neden uydurmasın yok..!--- uyduranlarınkini uydurmayanlar zaten söylüyor---..bundaan ziyade, herkes dini öğrenecek değilmi, son noktaya kadar.! yani elinden gelen neyse o kadar...sinang ın yazısında da önce Kuran yazıyor..işte bunu bilen zaten boş değildir..saçma olanlar yani hadis diye yutturulanlar belli olur ve açığa çıkar..bunu anlar.!
bide hadis ilmini tamamen kaynağı kesin değil, yanlış uydurulmuş olablir diyerek yok saymamak gerekir..

NAHL44- Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.

bu ayette bahsi geçen "açıkla" zaten gerekeni söylüyor.!

selametle...
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
abla zaten seninde seçtiğin yerde yazan nedir? hadilser neye göre seçilir mevcuttur..RAVİ neden uydurmasın yok..!--- uyduranlarınkini uydurmayanlar zaten söylüyor---..bundaan ziyade, herkes dini öğrenecek değilmi, son noktaya kadar.! yani elinden gelen neyse o kadar...sinang ın yazısında da önce Kuran yazıyor..işte bunu bilen zaten boş değildir..saçma olanlar yani hadis diye yutturulanlar belli olur ve açığa çıkar..bunu anlar.!
bide hadis ilmini tamamen kaynağı kesin değil, yanlış uydurulmuş olablir diyerek yok saymamak gerekir..

NAHL44- Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.

bu ayette bahsi geçen "açıkla" zaten gerekeni söylüyor.!

selametle...


NAHL44- Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.


Bir de böyle bakalım ayete sevgili mehmet kardeşim,
eğer dediğin gibi olursa, o zaman hadisi de vahy saymamız gerekmez mi?
Ben sana bir bilgi sundum ve bir toplulukta dedim ki.. O BİLGİYİ AÇIKLA HADİ..
Anlaşıldı sanırım mesele inş..
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
NAHL44- Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.


Bir de böyle bakalım ayete sevgili mehmet kardeşim,
eğer dediğin gibi olursa, o zaman hadisi de vahy saymamız gerekmez mi?
Ben sana bir bilgi sundum ve bir toplulukta dedim ki.. O BİLGİYİ AÇIKLA HADİ..
Anlaşıldı sanırım mesele inş..

:)
AYNI ŞEYİ SÖYLÜYORUZ Abla..
kastımız da aynı..lakin bi nokta var fark olan..
bi zamanda dedimya size, hadis diyince neden sanki KuranIN dışında başka bi kitap sözleri söylüyormuşuz gibi anlıyorsunuz diye..
işte nokta bu..
peygamber efendimiz haidlsri farklı değil, vahyi açıklıyor..buna delil de,

"necm3 O hevasından konuşmaz."
+nahl 44


!!eğer bu söylediklerime katılmıyorsan abla bi nokta daha oluşuyor o zaman.
peygambrmizin vahy i açıklaması ne demek? buda aslında onun konuşması yada uygulaması anlamına geliyorki, senin mantığınlada aslında hadis ve sünnet çıkıyor.!!
???

selametle...
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Kuranla birlikte okuma yazma sahabide hızla gelişti,ayrıca ebu hureyre gibi muhaddis sahabilerin son derece hafızaları kuvvetlidir.
Tirmizide geçen bir hadiste sahabiden biri ya resulullah ağzınızdan çok şey duyuyoruz;ama bunları anında ezberleyemiyoruz.Bu hayati şeyler,çok defa kaçıp gidiyor diyerek şikayette bulunur.Bunun üzerine resulullah sav. sağ elinden yardım al yani yaz der .ilim 12.
Yine mekkenin fethinden sonra bir münasebetle hutbe irad eden efendimize sav. yemenli ebu şah isimli zat ya Resulullah bunları benim için yazınız derler.Efendimiz sav. ebu şah için yazınız der.ebu davud ilim3.
Evet görülüyor ki vahyden hemen sonra hadisler yazılı kayda geçirilmeye başlanmıştır.Yine hz. ömerin ra. kılıcının bir yanında zekatla ilgili hadisler yazılmış mevcuttur.Tirmizi zekat.
Yine ebu hureyre ve bir kısım sahabiler ezberlerindeki hadisleri talebelerine yazdırıyorlardı.
Bu sahifeler buhari,müslim imam malik gibilere kadar aynen geçti.
 

REYHANLI

New member
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
63
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
sevgili mehmet ve sinang kardeşlerim selam size ve hidayete tabi olanlara olsun...

ayet ve hadisleri kur'an ve sünnete tabi olanlara tebliğ edin inşallah...

tabiatında taassub ve inkar olanlar için bu yorumlırınız bişey ifade etmez...

bazı insanlar bildiğinin esiri olmuştur...mantık biter burada...

ayetleri nefislerine ve taassubluklarına göre yorumluyorlar..

ne diyelim....ancak dua edebiliriz...selametle...

sünneti; başka bir kitab ve din saırlar....işte buray ayorumsuz denir..
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
sevgili mehmet ve sinang kardeşlerim selam size ve hidayete tabi olanlara olsun...

ayet ve hadisleri kur'an ve sünnete tabi olanlara tebliğ edin inşallah...

tabiatında taassub ve inkar olanlar için bu yorumlırınız bişey ifade etmez...

bazı insanlar bildiğinin esiri olmuştur...mantık biter burada...

ayetleri nefislerine ve taassubluklarına göre yorumluyorlar..

ne diyelim....ancak dua edebiliriz...selametle...

sünneti; başka bir kitab ve din saırlar....işte buray ayorumsuz denir..



Bakara Suresi 118... Bilgiden yoksun olanlar dedi ki: "Allah bizimle konuşsaydı yahut bize bir mucize gelseydi ya!..."Onlardan öncekiler de aynen onların dediği gibi demişti.Kalpleri birbirine benzemiştir.Biz ayetleri, gerçeği apaçık bilmek isteyenler için iyiden iyiye açıklamışızdır.


Bakara Suresi 151.... Nitekim size aranızdan bir resul göndermişiz; size ayetlerimizi okuyor, sizi temizleyip arıtıyor, size Kitap'ı ve hikmeti öğretiyor, size, daha önce bilmediklerinizi belletiyor.



BENDEN DE..

Y O R U M S U Z!!!!!!!!!
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0

Bakara Suresi 151.... Nitekim size aranızdan bir resul göndermişiz; size ayetlerimizi okuyor, sizi temizleyip arıtıyor, size Kitap'ı ve hikmeti öğretiyor, size, daha önce bilmediklerinizi belletiyor. [/B][/FONT]

[/B]

abla bu ayette ki öğretiyor kelimesi ne demek?_ayetler açık tabiki..lakin ayetlerin açıklığı eğer senin söylediğin gibiye burdaki öğretiyor kelimse ne? neden bi öğretiyor kelimesi geçmiş burda.! yani neyi öğretiyor resul.!??

selametle...
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Aziz kardeşlerim,hadislerin hicretten 200 yıl yazıldığı uydurmadır. ömer bin abdulazizin resmen yaptıklarını anlatıyor bunlar,bu devlet recaliyle toplatılma çalışmasının ilkidir,bu İslam ilminin, muhaddisliğin inkişafı bu devir ve sonrasıdır,muhammed bin abdurrahmanlar,süfyan es-sevri,abdullah bin mübareklerimam evzai ve dahaları bunlarda ebu davudları,buharileri yetiştirdi günümüzde konusuna göre sırasıra sıhhat durumu belli hadislerden oluşma dev külliyatlar oluştular, lakin ondan önce bu yapılmıyordu dersen işte biz yapıldığını isbat ediyoruz,bizzat ebu hureyrenin radıyallahu ve bazı ashabın yazdığı veyahut yazdırdığı sahih sahifeler yazılar vardır.Hemmam bin münebbih es-sahifetül sahihasını yazdı,hocası kim ebu hureyre ra.İbni abbas ve cabir bin abdullah hadis içerekli bir çok eser bıraktılar.
Bakınız aynı şüpheyi oryantalistler Kur'an içinde ortaya koydular biliyorsun vahyin bitiminde Kur'an ciltlenmiş değildi.Diyorlar ki Kur'anda bazı sureler yahut ayetler eksik veya fazladır,gibi iddaalar.
Evet sahabi döneminde buna ihtiyaç olmamıştır.Ama dediğin gibi çok sayıda mevzu hadis türemeye başlayıp bozuk gurublar ortaya çıkınca tabiin bunu yapmıştır.
Yine cihadda çok fazla hafızın ölümünden dolayı Kur'anı ciltlemişler farklı bölgelere yayılınca ve çeşitli milletler islamı benimseyince de orjinalinden çoğaltmalar yapılmıştır.
İhtiyaç kesb edince ve sıra sıra yapılmış bir çok şey.
Ama büyük bir fedakarlık,vefa,çalışkanlıkla yapılmış.
Allah cümlesinden razı olsun.
Şimdi Madem Kur'an emr ediyor Peygambere itaat eden Allah tealaya itaat etmiştir.nisa 80 ve daha bir çok ayet ile.
Öyleyse bu itaat edişi Kuran ve sünnette aramak lazımdır.
Allah resulünün sav. emirleri,tavsiyeleri, örnek hayatları,sahabinin sözleri bu güzel eserlerde aynı o günkü gibi tazedir.
Hadisler Kuranla birlikte İslam dininde ana kaynaktır.
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Vay be. Öğreneceğiz. İş aceleyle olmuyor. ;)

Vay be. Öğreneceğiz. İş aceleyle olmuyor. ;)

"Bütün siyah köpekleri öldürün"
Hadis

BAKARA SURESİ
190- Sizinle savaşanlara karşı Allah yolunda savaşın, (ancak) aşırı gitmeyin. Elbette Allah aşırı gidenleri sevmez.

191- Onları, bulduğunuz yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden siz de onları çıkarın. Fitne, öldürmekten beterdir. Onlar, size karşı savaşıncaya kadar siz, Mescid-i Haram yanında onlarla savaşmayın. Sizinle savaşırlarsa siz de onlarla savaşın. Kafirlerin cezası işte böyledir.

192- Onlar, (savaşa) son verirlerse (siz de son verin); şüphesiz Allah, bağışlayandır esirgeyendir.

193- (Yeryüzünde) Fitne kalmayıncaya kadar onlarla savaşın. Eğer vazgeçerlerse, artık zulüm yapanlardan başkasına karşı düşmanlık yoktur.


MAİDE SURESİ
33- Allah'a ve Resûlü’ne karşı savaş açanların ve yeryüzünde bozgunculuğa çalışanların cezası, ancak öldürülmeleri, asılmaları ya da elleriyle ayaklarının çaprazca kesilmesi veya (bulundukları) yerden sürülmeleridir. Bu, dünyadaki aşağılanmalarıdır, ahirette onlar için büyük bir azap vardır.

34- Ancak, sizin onlara güç yetirmenizden önce tevbe edenler başka. Bilin ki, şüphesiz Allah bağışlayandır, esirgeyendir.


----------------------------------------

NİSA SURESİ
88- O halde, siz niçin münafıklar hakkında iki gruba ayrılıyorsunuz? Allah onları kazandıkları günah yüzünden terslerine döndürdüğü halde Allah'ın saptırdığını yola getirmek mi istiyorsunuz? Allah kimi saptırırsa, sen onun için bir çıkış yolu bulamazsın.

89- Onlar, kendilerinin inkara sapmaları gibi sizin de inkara sapmanızı istediler. Böylelikle bir olacaktınız. Öyleyse Allah yolunda hicret edinceye kadar onlardan veliler (dostlar) edinmeyin. Şayet yine yüz çevirirlerse, artık onları tutun ve her nerede ele geçirirseniz öldürün. Onlardan ne bir veli (dost) edinin, ne de bir yardımcı.

117- Onlar, Allah'ı bırakırlar da, yalnız dişilere taparlar. Onlar o her türlü hayırla ilişkisi kesilmiş şeytandan başkasına tapmazlar.
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0

NAHL44- Biz o peygamberleri mucizelerle ve kitaplarla gönderdik. Ey Peygamberim! Sana da Kur'ân'ı indirdik ki, insanlara vahyedileni açıklayasın. Belki onlar da düşünürler.

bu ayette bahsi geçen "açıkla" zaten gerekeni söylüyor.!

selametle...

Selam,

Daha önce "beyan" kavramı ile ilgili bir yazı asmıştım. Aşağıya linki veriyorum. Konu ile ilgilenenlere şiddetle tavsiye ederim:
http://www.islamforum.net/oku_ve_duesuen/3542-kuranin_beyan_ihtiyaci_var_mi.html#post28595
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
!!! devam edecek inşaALLAH.!!!

!!! devam edecek inşaALLAH.!!!

Selam,

Daha önce "beyan" kavramı ile ilgili bir yazı asmıştım. Aşağıya linki veriyorum. Konu ile ilgilenenlere şiddetle tavsiye ederim:
http://www.islamforum.net/oku_ve_duesuen/3542-kuranin_beyan_ihtiyaci_var_mi.html#post28595

daha da derinlemesine inşaALLAH bakacağım lakin, şimdilik...
verdiğiniz linte "beyyene"nin anlamı olarak:ortaya koyma, açiga çikarma, duyurma, haberdar etme.


(beyyene)" بَيَّنَ; "açıklamak; göstermek; anlamında dır..

(tebeyyene)تَبَيَّنَ; (...için) açık olmak; anlaşılır olmak (tebeyyene)

zaten diller ve kuralları arasında farklılık dan dolayı bu tarz sıkıntılar yaşanmaktadır...bu yüzden ibadet noktasında da arapça ibadet dememiz bundandır..!

selametle...
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Bütün siyah köpekleri öldürün sözünün bu hangi eserde mevcut olduğunu söylermisiniz.Yıldız hanım.Çünkü biz böyle bir söz ile ilkkez karşılaştık.Buya mevzudur veya anlatılmak istenen bir konu ile bağlantılıdır.
Müsteşriklerin ,ateistlerin ve bazı münafikunun eserlerinde bazı mevzu hadisleri veya anlatılmak istenen mevzu ile ilgisi olmayan çarpıtmalarla yorumlanmış ehad derecesinde hadisleri görüyoruz.
Bunun maksadı muteber hadis kaynaklarına güveni zedelemek...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Abdullah İbn Sebe gibi yahudi bozmalarının hadis diye yutturmaya çalıştıklarını ayıklayan hadis alimlerinin muteber kitaplarından başka hiç bir kaynağa güvenmeyin,hata edersiniz. Size isterse kütüb-ü sitte'de yazıyor desinler.Ravi'sine bakın,Kur'an mihengine vurun,uyarsa sizin öz malınızdır, değilse kaldırın atın.

Hadisi hiç kimse ayetlerin önüne almıyorki, bu gibi sözlerinizi neden durmadan tekrarlayıp duruyorsunuz. Gerçekten baydı, daral geldi herkese. Yüce Allah (cc) Kur'an'da Allah ve Resulu diyerek bahsetmekte ve Resulunun ismini kendi ismi yanında zikretmekte herhangi bir beis görmüyor, bilakis emrederken, sizlerin hangi mantığa göre; bunun yapıldığı takdirde şirk olma gibi bir günaha gireceğini söyleyebildiğinize, inanın her seferinde şaşıyorum. Lütfen bana yine haniflik muhabbeti ile gelmeyin. Her müslüman hanif, başka kelimeler bulun. Ayrıca haniflik hadis ve sunneti redetmenin anlamı değildir. Bilakis daha bir iştiyakla sünnete sarılmanın açıklamasıdır. Resulullah (s.a.v.) elbette konuşacak, ama Kur'an'da bildirildiği gibi nefsinden değil, bizzat Allah'tan (cc) gelen bilgiler ışığında konuşacak. Daha önce bir konuda bahsettik; kendisine bilinmeyen bir şey sorulduğunda hemen cevap vermediğini, Cebrail (a.s.) gelene kadar sukut ettiğini, Cebrail (a.s.) dahi bilemediği takdirde bizzat sukuta "la edri" diyerek devam ettiğini, ta ki Allah'ın (cc) indirdiği ayet ile sorulan soruya cevap verildiğini yazmıştık. Aynı konunun etrafında dönüp duruyoruz, bir arpa boyu yolda gidemiyoruz.
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Selamün Aleyküm.

Selamün Aleyküm.

Bütün siyah köpekleri öldürün sözünün bu hangi eserde mevcut olduğunu söylermisiniz.Yıldız hanım.Çünkü biz böyle bir söz ile ilkkez karşılaştık.Buya mevzudur veya anlatılmak istenen bir konu ile bağlantılıdır.
Müsteşriklerin ,ateistlerin ve bazı münafikunun eserlerinde bazı mevzu hadisleri veya anlatılmak istenen mevzu ile ilgisi olmayan çarpıtmalarla yorumlanmış ehad derecesinde hadisleri görüyoruz.
Bunun maksadı muteber hadis kaynaklarına güveni zedelemek...

Uydurma olup olmadığını bilemiyorum. Lakin ayetler açık ifade ediyor sanırım.

Siyah giyen adamlar, Şeytanın yolundan gidenler olarak açık bir şekilde ifade ediliyor. Ayetler ve hadislerle.


NİSA SURESİ
88- O halde, siz niçin münafıklar hakkında iki gruba ayrılıyorsunuz? Allah onları kazandıkları günah yüzünden terslerine döndürdüğü halde Allah'ın saptırdığını yola getirmek mi istiyorsunuz? Allah kimi saptırırsa, sen onun için bir çıkış yolu bulamazsın.

89- Onlar, kendilerinin inkara sapmaları gibi sizin de inkara sapmanızı istediler. Böylelikle bir olacaktınız. Öyleyse Allah yolunda hicret edinceye kadar onlardan veliler (dostlar) edinmeyin. Şayet yine yüz çevirirlerse, artık onları tutun ve her nerede ele geçirirseniz öldürün. Onlardan ne bir veli (dost) edinin, ne de bir yardımcı.

117- Onlar, Allah'ı bırakırlar da, yalnız dişilere taparlar. Onlar o her türlü hayırla ilişkisi kesilmiş şeytandan başkasına tapmazlar.

Satanizm diye bir inanış var ki bunu kimse inkar edemez. Zaten etmiyorlarda. Bu kişilere karşı ayetlerin ifadeleri açık sanırım. Birde Masonlarımız vardı. Birlik olduklarına göre onları da ayırmamamız gerekiyor sanırım. Şu söz net ifade ediyor,

"O halde, siz niçin münafıklar hakkında iki gruba ayrılıyorsunuz?"

:rolleyes:
 

ayna44

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
488
Tepkime puanı
100
Puanları
0
Yaş
36
emegıne saglık Allah cc razı olsun...
 
Üst Alt