Enver Ýstek
metin mete
- Katılım
- 27 Ara 2005
- Mesajlar
- 3,935
- Tepkime puanı
- 1,023
- Puanları
- 0
- Yaş
- 60
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Ahzab 56
[/FONT] [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Çünkü Allah ve melekleri Peygamberi hep salat eder dururlar. Allah Teâlâ rahmet ve nimet vermesi ile, melekler istiğfarları ile ve hizmetleriyle Peygambere daima ikram etmektedirler. Bu sayede yukarda "Sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için, üzerinize melekleriyle beraber rahmetini gönderen Allah'tır." (Ahzab, 33/43) buyurulduğu üzere müminlere ilâhî feyz inmektedir. Ey iman edenler! Sizler ona salat ve selam getirin, selamlayarak teslim olun. gibi dualarla onun üzerine Allah'ın salavatını, rahmetini ve bereketlerini niyaz edin. Ve selam vererek ona hürmet edin. Ve bir mânâya göre, hiç incitmeyerek teslim olun, boyun eğin.Bu âyet gösterir ki Peygamber'e salavat getirmek farzdır. Ancak tekrarına değinilmemiştir. Sahih olan budur ki, ismi zikrolundukça vacip olur. Bu hususta birçok hadisler rivayet olunmuştur. Bu cümleden omak üzere Resulullah (s.a.v.) buyurmuştur ki:[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] "Yanında adım zikrolunup da bana salavat getirmeyen kimsenin burnu sürtülsün." Yine buyurmuştur ki: "Allah Teâlâ benim için iki melek görevlendirmiştir. Ben bir müslümanın yanında anıldım da bana salavat getirdi mi, mutlaka o iki melek ona 'Allah seni bağışlasın' derler. Allah Teâlâ ve diğer melekleri de o iki meleğe cevap olarak 'Amin' derler. Bir müslümanın yanında adım zikrolunduğunda da bana salavat getirmedi mi, mutlaka o iki melek: 'Allah seni bağışlamasın' derler. Yüce Allah ve öteki melekleri de o iki meleğe cevaben 'Amin' derler." Bazıları Resulullah'ın adı tekrar tekrar anılsa bile bir mecliste bir kez vacip olur demişlerdir. Nitekim Secde ayetinde de böyledir. Bunun gibi her duanın başında ve sonunda da vaciptir. Namazda diye salavat okumak biz Hanefilerce vaciplerden değil, sünnettir. İbrahim Nehai'den rivayet edilmiştir: "Sahabeler, teşehhüddeki ile yetinebilirlerdi" demiştir. Fakat Şafiî Hazretleri: "Namazın caizliği için salavat şarttır, vaciptir demiştir. Sahabeler: "Ya Resulullah selam vermeyi biliyoruz. Fakat 'salat'ı nasıl getireceğiz?" demişler. O zaman namazda okunan salavat duası müslümanlara öğretilmiştir. Peygamberlerden başkasına salavat, Peygambere tabi olarak caiz olursa da başlıbaşına birisine salavat getirmek mekruhtur. Çünkü örfte peygamberlerin şiarıdır. Nitekim aziz ve celil olmakla birlikte hakkında "azze ve celle" denmez.
[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]***[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Ehli Sünnet bu tefsiri yapmıştır ve Ehli Sünnet'e biat edenler de buna inanmıştır.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Kim nasıl inanıyorsa inansın. Ancak Peygamber Efendimiz (sav) ile alakalı konular, burada, öyle veya böyle "LÜTFEN" speküle edilmesin.
[/FONT]
Bekir neden ayni kelimeyi baska anlamlarla aliyorsun?
43
Latincesi;
Huvellezî yusallî aleykum ve melâiketuhu li yuhricekum minez zulumâti ilen nûr, ve kâne bil mu’minîne rahîmâ(rahîmen).
56
Latincesi;
İnnallâhe ve melâiketehu yusallûne alen nebiyyi, yâ eyyuhellezîne âmenû sallû aleyhi ve sellimû teslîmâ(teslîmen).
Bak oku ayni degilse o zaman sen haklisin?Ikisindede salavat demiyormu?Yani yardim/Destek olarak bir tercüme et bakalim ayet nasil anlasiliyor?Ama olmaz degilmi?Birisini Rahmet olarak aliyorsun digerini salavat oldumu simdi?
Bak oku ayni degilse o zaman sen haklisin?Ikisindede salavat demiyormu?Yani yardim/Destek olarak bir tercüme et bakalim ayet nasil anlasiliyor?Ama olmaz degilmi?Birisini Rahmet olarak aliyorsun digerini salavat oldumu simdi?