Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Cehennemin İsimleri ve Orada Kalacak Sakinleri.

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
Hz. Peygamber (S.A.V) Cebrail (A.S)'ma ; “Cehennemin katlarinin sakinleri kimler olacaktir?” diye sorunca, Cebrail (A.S) sözlerine söyle devam etti:

Birinci cehennemin ismi, Sair'dir.

Ikinci cehennemin ismi, Leza'dir.

Üçüncü cehennemin ismi, Sakar'dir.

Dördüncü cehennemin ismi, Cahim'dir.

Besinci cehennemin ismi, Cehennem'dir.

Altinci cehennemin ismi, Haviye'dir.

Yedinci cehennemin ismi, Hutame'dir.


Cebrail (A.S) sözlerinin burasinda Hz. Peygamber (S.A.V)’den çekinerek susunca, Hz. Peygamber (S.A.V) kendisine; “Yedinci kata kimlerin yerlestirilecegini bana söyle!” dedi. Bunun üzerine Cebrail (A.S.); “Yedinci kata da ümmetinden büyük günah isleyipte tevbesiz ölenler yerlestirilecektir.” dedi.

Cebrail (A.S.)’in bu cevabi üzerine Hz. Peygamber (S.A.V) bayilarak yere düstü ve Cebrail (A.S.) ayilincaya kadar mübarek basini kucagina dayadi. Ayilir ayilmaz, Cebrail (A.S)’e; “Ey Cebrail! Musibetim büyük ve derdim agir. Acaba ümmetimden cehenneme giren olacak mi?” diye sordu. Cebrail (Aleyhisselam)’de: “Evet ümmetinden tevbe etmedikleri halde ölen büyük günah isleyenler cehenneme girecektir.” dedi.

Cebrail (A.S)’in bu cevabi üzerine Hz. Peygamber (S.A.V) tekrar aglamaya basladi. Arkasindan Hz. Peygamber (S.A.V) eve kapandi. Sadece namaz kilmak için odasindan çikiyor ve hiç kimse ile konusmaksizin mescide gidiyordu. Namazda agliyor ve ALLAH’a yalvariyordu. Böylece üç gün geçti.

Üçüncü günü Hz. Ebu Bekir kapisina geldi ve içeri girmek için izin istedi. Fakat içerden hiçbir cevap gelmeyince aglaya aglaya geri döndü. Arkasindan Hz. Ömer, daha sonra Selman-i Farisi de girmek için izin istedi. Fakat içerden yine cevap gelmeyince onlarda aglamaya basladilar.

En son Hz. Fatima Hz. Peygamber (S.A.V)’in kapisina geldi ve izin istedi. Hz. Peygamber (S.A.V) o sirada secde de idi. Kizinin sesini duyunca basini secdeden kaldirdi ve girmesi için kizi Hz. Fatima’ya izin verdi.

Hz. Fatima Hz. Peygamber (S.A.V)’i görünce aglamaya basladi. Çünkü Hz. Peygamber (S.A.V) ’in çehresini sararmis görmüstü. Devamli aglamaktan ve üzüntüden yanaklarinda iz kalmisti. Bu durumu görünce; “Ey ALLAH’in Resulü! Sana ne indi?” diye sordu. Hz. Peygamber (S.A.V’de bütün olanlari anlatti.

Hz. Fatima; “Ey ALLAH’in Resulü! Ümmetinin büyük günah isleyenleri cehenneme nasil girecek?” diye sordu. Hz. Peygamber (S.A.V)’de bu soruyu söyle cevaplandirdi: “Azap melekleri, erkekleri sakallarindan, kadinlari ise saç örgüleri ile alinlarindan tutup sürüklerler. Ümmetimin nice yaslilari sakallarindan tutulup cehenneme dogru sürüklenirken; “Ah yaslilik, ah zavallilik!” diye feryat ederler. Sakalindan tutulup cehenneme sürüklenen nice gençlerde; “Vah gençligime, eyvah güzelligime!” diye bagirir. Buna karsilik ümmetim içinde, alinlarindan tutulup cehenneme dogru sürüklenen nice kadinlar da; “Eyvah rezil oldum, eyvah üstüm basim açildi!” diye feryat ederler.

Böylece onlar cehennemin bas sorumlusu Malik’e teslim edilirler. Malik onlara kim olduklarini sorunca; “Bizler kendilerine Kur’an indirilenlerdeniz, bizler Ramazan ayinda oruç tutanlardaniz.” diye cevap verirler. O zaman Malik; “Kur’an sadece Muhammed’in ümmetine indirildi.” deyince, hemen Hz. Muhammed’in adini hatirlayarak; “Bizler Muhammed ümmetindediz.” diye bagirirlar. Fakat Malik de onlara söyle der: “Peki, Kur’an da sizi ALLAH’in emirlerine aykiri hareket etmekten alikoyacak bir ayet yok muydu?”
 

ÝslamSever

New member
Katılım
15 Ağu 2010
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Benim bildiğim Müslümanlar cehennemin en üst tabakası olan ''cehenneme'' girecekler.O da geçici.Yani sonsuz değil.Çünkü Müslümanlar La İlahe İllallah diyerek bu kaydeyle yaşamış ve buna göre hayatlarına şekil vermişlerdir.Allah'tan korkan ve umut edenlerdir bunlar ama günahları çok veya çoktan biraz az olanlar cehennemin en üst tabakasına girecekler.Temizleninceye kadar yanacaklar azap görecekler.Sonra cennete girecekler.Doğrusunu Allah bilir!Zaten Müslümanlar arasından yalan söyleyen(yalanı adet edinmiş) münafık,namuslu bir kadına iftira atan bir müslüman zaten mü'min olamaz! Diğer ümmetlerden (hıristiyanlar,yahudiler) içlerinden pek azı cennete girer çoğu cehenneme eğer tevhide inanmış ise o doğrultuda tevbe ederek ölmüşse o zamanda geçici cehennemin en üst tabakasında azap görür.Müslümanlar ile eşit!Ama Allah'ın affetmeyeceği bazı büyük günahlar vardır ki,bunlar ebediyyen cehennemlik ehlidirler.Kafirler: Allah'ı inkar eden,yok sayan,tanımayan-bilmeyen-Mecusiler(ateşe tapanlar,doğa olaylara içten inananlara)putperestler,eşcinseller,iffetli bir kadına leke atan iftira edene,kul hakkı yiyenler(zalimler)münafıklar!(iki yüzlü,yalancı olanlar)Şimdi sıralayalım:
Kur'an-ı Kerîm'de Cehennem'in yedi kapısının olduğu belirtilmektedir.
Cehennemin yedi kapısı olup, her kapıdan onların girecekleri ayrılmış bir kısım vardır." (el-Hicr: 15/44)
Bu ayet iki şekilde tefsîr edilmiştir:
a-cehenneme girecekler çok olduğu için;
b- Cezalandırma azgınlığın çeşit ve derecelerine göre olacağı için Cehennem'in yedi kapısı veya tabakası vardır. Bu kapı veya tabakalar şunlardır:
1- Cehennem: "Derin kuyu" demektir. Cehennem tabakalarına ait yedili tasnif sisteminde azabı en hafif olan en üst tabakadır. Sünnî âlimlere göre burası günahkâr mü'minlerin azap yeri olacak, bunların azabı sona erdikten sonra boş kalacaktır. Bu durumda cehennem, genel olarak ahiretteki azap yerinin bütününün; özel olarak da en üst tabakasının adı olmaktadır. Kur'an-ı Kerim'de 77 ayette geçmektedir.
2- Lâzâ (alevli ateş): "Hâlis ateş" anlamına gelen kelime Kur'an'da bir yerde geçmekte ve "bedenin iç organlarını söküp koparan" diye nitelendirilmektedir.[1]
"Hayır (Allah onu azabdan kurtarmaz) Çünkü o Cehennem alevli bir ateştir." (el-Meâric: 70/15)
3- Saîr (çılgın ateş): "Tutuşturmak, alevlendirmek" anlamındaki sa'r kökünden sıfat olup, Kur'an'da 17 ayette yer alır. Kur'an'da çoğunlukla cehennemin bir adı olarak, bazen de "tutuşturulmuş, alevli ateş" manasında kullanılmıştır.
"O şeytanlara (ahirette) çılgın ateş azabı hazırladık." (el-Mülk: 67/5)
Ayrıca on beş ayette daha bu isimle geçmektedir.[2]
4- Sakar (kırmızı ateş): "Şiddetli bir ısı ile yakıp kavurmak" anlamındaki sakr kökünden isimdir. Dört ayette cehennem kelimesi yerine kullanılmış, bunlardan Müddessir: 74/28-29. ayetlerde "yaktığı şeyi tüketircesine tahrip etmekle birlikte sönmeyip yakmaya devam eden ve insanın derisini kavuran" şeklinde nitelendirilmiştir.
"Hem ey Rasûlüm bilir misin, nedir o sakar (Cehennem)." (el-Müddessir: 14/27)
5- Hâviye (uçurum): "Yukarıdan aşağıya düşmek" anlamındaki hüviy kökünden isim olan hâviye, "uçurum, derin çukur" manasına gelir. Kur'an'da sadece bir yerde[3] zikredilmiş ve ayetin devamında harareti yüksek ateş diye izah edilmiştir.
"O, kızgın bir ateştir." (el-Kâria: 101/9-11)
6- Hutame (kalbleri saran ateşli kaygı): "Kırmak, ufalayıp tahrip etmek" anlamındaki hatm kökünden olup, "Allah'ın yüreklere kadar tırmanan tutuşturulmuş ateşi" diye açıklanmıştır.[4]
"Şüphesiz o, Hutame’ye (ateşe) atılacaktır." (Hümeze: 104/4)
7- Cahim (yanan kızgın ateş): "Kat kat yanan, alevi ve ısı derecesi yüksek ateş" anlamında olup 26 ayette ve bazı hadislerde geçer. Kur'an'da daha çok cehennem yerine, birkaç ayette de "tutuşturulan yakıcı ateş" anlamında kullanılmıştır.
"Küfredenler ve ayetlerimizi yalanlayanlara gelince, işte onlar Cahim'in yarânıdırlar." (el-Mâide: 5/10)[5]
Kur'an'da cehennem için kullanılan başka kelime ve terkipler de mevcuttur.
Azabu’l-Harik: Beş ayette "azâbü'l-harîk" (yakıcı, ateş, yangın azabı) cehennem için kullanılır.
Hamim: 12 Ayette geçen "hamîm" (kaynar su) cehennemdeki azap türlerinden biri olmak üzere, bunun, cehennemliklere içirileceği ve başlarından aşağı döküleceği beyan edilir.
Semûm: Temas ettiği şeyi zehir gibi etkileyip dokularına işleyen sıcak rüzgâr anlamındadır. Cehennem azabının türlerinden olmak üzere iki ayette geçer.
Siccin: Hapishane, derin çukur anlamındaki "Siccîn" kelimesinin cehennemin veya oradaki vadilerden birinin adı olduğu kabul edilir.
Gayy, Veyl: Azıp sapmak anlamındaki "ğayy" kelimesi ile, yazıklar olsun, vay haline! anlamındaki "veyl" kelimesinin cehennemdeki bir kuyu, dağ veya vadinin adı olduğu da belirtilir.
İslam âlimleri, cehennemin yedi kapılı (yedi tabaka) oluşu üzerinde durmuşlardır. Ebussuud'a göre kapıların daha az veya daha çok değil de yedi oluşu, oraya girmeye sebep olan vasıtaların, yani beş duyu organıyla, şehvet ve gazap temayüllerinin toplam aynı sayıda olmasıyla ilgilidir. Elmalılı ise şöyle bir yorum yapmaktadır: İnsanın mükellefiyet organları beş duyu ile birlikte kalp ve tenasül uzvudur. Manevî anlamdaki kalp kapısı açık olursa kişi doğru yoldan yürüyerek cennete girer, aksi takdirde yedi organ, mükellefi yedi çeşit azaba sürükler. Nitekim cennet ehlinden söz eden ayetlerde onların kalplerinde kin ve kötülüğün bulunmadığı ifade edilir.[6]
Hâviye, uçurum, derin çukur demektir. Hâviye adlı cehennemin derinliğini düşün! Dünyadaki şehvetlerin, nefsânî isteklerin derinliklerinin bir sonu olmadığı gibi, Hâviye'nin de derinliğinin sonu yoktur.
Şimdide bu cehennem tabakalarına kimlerin gireceğine bir göz atalım
1. tabaka: Adı Cehennem’dir, azabı en hafiftir. Burada, günahkâr Müslümanlar azap görür. (Bu bölümdeki bir azabdan örenk verecek olursak:
"İçirilecek bir su bile bağırsakları anında paramparça edecek seviyede)

2. tabaka: Adı Sair’dir. Ateşi ve azabı şiddetlidir. Burada, Yahudiler azap görür.
3. tabaka: Adı Sekar’dır. Bu daha şiddetlidir. Burada Hıristiyanlar azap görür.
4. tabaka: Adı Cahim’dir. Burada, güneşe, yıldızlara tapanlar azap görür.
5. tabaka: Adı Hutame’dir. Burada Mecusiler, Budistler, Brehmenler azap görür.
6. tabaka: Adı Leza’dir. Ateistler, müşrikler, dinsizler azap görür.
7. tabaka: Adı Haviye’dir. En şiddetlisidir. Burada münafık ve mürtedler azap görür.
Her tabakadaki kâfirlerin de azabı farklıdır. Aynı tabakada olan cömert bir kâfir ile zalim bir kâfirin azabı aynı değildir. Her kâfir, zulmünün derecesine göre farklı azap görür. Yerleri aynı olmasına rağmen azapları farklı olur. Zalim kâfir, diğer kâfirlere göre azabı daha şiddetli hisseder.
 
Üst Alt