Camilerde artık sandalyeli bölüm olacak

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Din İşleri Yüksek Kurulu, camilerde, sağlık durumu el vermediğinden sandalye üstünde namaz kılmak isteyenlere bölüm ayrılmasına karar verdi..

Diyanet İşleri Başkanlığı, 1900'leri başından beri tartışılan, camilerle ilgili "reform" niteliğinde bir karara imza attı. Camilerde sandalyeli bölüm oluşturulacak. Diyanet tarafından yayınlanan bir genelge ile duyurulan Din İşleri Yüksek Kurulu kararında, camilerde bugüne kadar mazeretleri nedeniyle yanlarında getirdikleri tabure ve sandalye ile namaz kılanların görüntü estetiğini bozduğu belirtilerek, şöyle denildi: "Rahatsızlıkları sebebiyle ayaklarını yana veya kıbleye uzatarak da olsa yere oturamayanlar için cami ve mescitlerde sandalye/tabure vs. üzerine oturarak ima ile namazlarını kılmaları tavsiye edilecek, sandalye/tabureler için cemaat ve saf düzenini aksatmayacak şekilde cami içinde belirli yerler ayrılacaktır." Genelgede, Din İşleri Yüksek Kurulu'nun "İslam Dini kolaylık üzerine bina edilmiştir. Hastalık ve engelli olmak da bu kolaylaştırma sebepleri arasında yer almaktadır. Buna göre, ayakta namaz kılmaya gücü yetmeyen veya ayakta durmakta zorlanan kimse yere oturarak namazını kılabilir" görüşüne de yer verildi. Engellilerin rahat namaz kılabilmesi ve saf düzeninin bozulmaması için bu genelgenin yayınlanmasıyla yaklaşık 100 yıldır süren bir tartışmada da önemli bir adım atılmış oldu. 1900'lü yılların başında "dinde reform" isteyenler tarafından ortaya atılan camilere sıra, sandalye konulması, bir bölüm ayrılması önerileri ilk defa gerçekleşmiş olacak.

İLAHİYATÇILAR NE DİYOR?

İlahiyatçılar ise bunun bir "reform" değil, "kolaylaştırma" olacağı görüşünde.

* Prof. Dr. Hayrettin Karaman: Camiye sandalye konulması, bunun için bölüm ayrılması reform olmaz. Çünkü Hıristiyanlık'ta bu şekilde ibadet baştan beri var. Bizde sağlam olanın oturması caiz olmadığına göre giderek herkesin sıralarda oturması da düşünülemez. Diyanet sandalyede oturarak namaz kılmayı yasaklamıyor fakat sandalyelerle safların arasına girdiğinizde sünnet olan saf düzeninde bozulma oluyor. Onun için rahatsız olan vatandaşlara bölüm ayrılması düşünülmüş. 20'inci yüzyılın başında kiliselerde olduğu gibi masa koyalım, insanlar ayakkabılarıyla girsinler diyorlardı. Bu caiz değil.

* Prof. Dr. Beyza Bilgin: Diyanet'in düzenlediği 1'inci Din Şurası'nda engelliler için cami merdivenlerine eğimli bölüm yapılması ve cami içinde de yer ayrılmasını önermiştim. O zaman Cuma namazı engellilere farz değil diye kabul etmemişlerdi. Şimdi ayrılan bölümlere zamanla ayakkabısını çeşitli nedenlerle çıkarmak istemeyenler ve yaşlılar girebilir. Bunu reform olarak değil de imkan yaratmak, kolaylaştırma diye kabul etmek doğru. Peygamberimiz kolaylaştırın buyurmuştur.

* Mehmet Bekaroğlu (Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi): Camide saf düzenini bozmadan, rahatlıkla namaz kılmaları için bir yer olsun istedik. Hastalık sebebiyle camiden mahrum olmak istemeyene bir kolaylık olsun istedik. Namazın farzları bellidir. Bunun dışında bir şekle dönüşmesi mümkün değildir.
 
Selam
İnşaallah bu işi sulandırmazlar. Camilerde zaten cemaat yok. Hemen hemen her camiide de zaten rahatsız olanlar için tabure var. Bakalım nereye vardıracaklar, dilerim hayr olur.
 
Senelerdir bizim camilerimizde ayakta namaz kılamayanlar için masa ve sandalyeler mevcut, çift sıra halinde safların yanında en sağda duruyor.

Bence güzel bir karar.
 
yazının ilk iki satırını okudum gerisine bakmadım bile,sağlık açısından iyidir diyorlar he sandalye üzerinde namaz kılmak,Allah'ın yarattığı düzenek hakkında Allah mı en büyük bilgi sahibidir,yoksa bid'at'çılar mı ? Namaz ayakta kılınır,gücü yetmeyenler oturarak kılar daha da başka namaz kılma çeşitlerinin olup olmadığını Allah'ın Kuran-ı Kerim'inde veya Resulullah'ın sünnetlerinde vardır.Camiler kiliselere mi dönecek sandalye üzerinde ibadet etmek ile ? bırakalım bunları camilerde de ayrı oturarak namaz kılma bölümü gibi saçmalıklar yayılmasın.
 
yazının ilk iki satırını okudum gerisine bakmadım bile,sağlık açısından iyidir diyorlar he sandalye üzerinde namaz kılmak,Allah'ın yarattığı düzenek hakkında Allah mı en büyük bilgi sahibidir,yoksa bid'at'çılar mı ? Namaz ayakta kılınır,gücü yetmeyenler oturarak kılar daha da başka namaz kılma çeşitlerinin olup olmadığını Allah'ın Kuran-ı Kerim'inde veya Resulullah'ın sünnetlerinde vardır.Camiler kiliselere mi dönecek sandalye üzerinde ibadet etmek ile ? bırakalım bunları camilerde de ayrı oturarak namaz kılma bölümü gibi saçmalıklar yayılmasın.

Hastanede hasta yatağında namaz kılmak isteyen ne yapacak? Yerde oturup öylemi kılacak bidat olmasın diye?

Kolaylaştırın deniliyor. Zorlaştırmayın!
 
selamun aleykum kardeş güzel bir haber paylaştığın için sağol..
umarım yaşlı insanlarımız ve hasta olanlar için iyi olur..
 
Bidat mi, değil mi

Bidat mi, değil mi

Hastanede hasta yatağında namaz kılmak isteyen ne yapacak? Yerde oturup öylemi kılacak bidat olmasın diye?

Kolaylaştırın deniliyor. Zorlaştırmayın!

Camilere, yüzyıllardan beri Efendimiz (S.A.V.) döneminden beri güzelleştirmek ve kolaylaştırmak adına türlü değişiklikler ve eklentiler yapılmaya çalışılmış, bunların bir çoğu alimler ve fakihler tarafından benimsenmemiş, olabildiğince engellenerek bu günlere kadar gelinmiş ancak yine de bu konuda bir takım bidatler oluşmuştur.

Hastaya ve sakata muhakkak zorluk yoktur.

Hasta ve sakatın camiye gitme zorunluluğu da yoktur.

Türkiyede camilerin doluluk oranı maalesef % 5 i bulamamaktadır.

Artık bir çok camii sabah namazına bile kapılarını açmamaktadır.

Camiye kadar gelebilen hasta veya sakatlar için zaten oturak/sandalye benzeri şeyler hemen hemen her camiide vardır.

Camiye kadar gelebilen hasta veya sakat o kadar gayret sarf etmişken 2 veya 4 rekat farzı ayakta kılmak istemektedir, zaten akşama kadar oturmakta veya yatmaktadır.

Oturarak, yatarak namaz kılmak İslamda vardır, bidat değildir ama camiye masalı veya sandalyeli yer yapmak bal gibi bidattir.

Ama; buradaki murat hastaya veya sakata hizmet boyutundan öte, AB standartlarına uymak (Yani kiliseler masalı-sandalyeli ya) ve 3-5 aklı evvelin birşeyler yapalım zihniyeti ile bidatler türetmesidir. Bir araştırın da bakın ki sandalye ne zaman icad olmuş, binlerce yıldır var, neden son zamanlara kadar böyle bir uygulamayı hiç kimse yapmamış. Bu zihniyetler yarın camilere başka kim bilir neleri sokmaya çalışacaklar.Zaten her şey dejenere olmuş, minareden ezan okumak yok, her camiden ayrı ayrı ezan okumak yok, cami ve imam adabına uyan imam yok, yok da yok! Her işin bir edeb ve erkanı vardır.Caminin edeb ve erkanında ise masa sandalye yok. İki satır meal veya tefsir okuyan herkes kendine yeni bir din icat ediyor. Alllah'tan korkmak, Resulden utanmak lazımdır![/B]
 
Allah(c.c.) seni düşürmesinde ömrün boyunca ibadetini normal olarak yaparsın inşallah.
 
Caferi neden yazımı tam okumuyorsun buyur oku senin için yazıma '' zum '' yaptım

''daha da başka namaz kılma çeşitlerinin olup olmadığını Allah'ın Kuran-ı Kerim'inde veya Resulullah'ın sünnetlerinde vardır.''

diğer namaz kılma yöntemleri var ise söyle kardeş bizde senin vesilen ile öğrenmiş olalım
 
Allah nasib eder ise dolu bir cami görürsün inşallah. Yolun düşerde İstanbul Halkalı'dan geçer isen bir gün Namaz vakti Zeynebiye Camiinde kıl namazını. Gör cemaati, ezandan biraz erken git oturacak yer bul :)

Yaşlı insanların da, sakat insanların da cemaat namazı kılmaya sevabından nasiplenmeye hakkı var. Onlar için ayrı ufak bir bölümün olması hem onlar için rahatlık hem de camii de bulunan sağlıklı cemaat için büyük rahatlık.

Şayet bana hiç bir şekilde kilise görünümü nü hissettirmiyor.
 
önemli olan ibadet ve Allah(c.c.) ye bağlı olmaktır. tüm vücudun felçli bile olsa düşünce ile yine kılarsın namazını, bunun hükümünü ancak Allah(c.c.) verir.namazdaki amaç Allah(c.c.) ı hatırlamaktır. birde hasta veya sakatsa camide kılmayabilir ama bu onun isteğiyse neden sandalyede kılmasınki.
 
Temenni

Temenni

Allah nasib eder ise dolu bir cami görürsün inşallah. Yolun düşerde İstanbul Halkalı'dan geçer isen bir gün Namaz vakti Zeynebiye Camiinde kıl namazını. Gör cemaati, ezandan biraz erken git oturacak yer bul :)

Yaşlı insanların da, sakat insanların da cemaat namazı kılmaya sevabından nasiplenmeye hakkı var. Onlar için ayrı ufak bir bölümün olması hem onlar için rahatlık hem de camii de bulunan sağlıklı cemaat için büyük rahatlık.

Şayet bana hiç bir şekilde kilise görünümü nü hissettirmiyor.

Muhterem Caferi;
Bazı camilerde bazı vakitlerde yer bulunmaz, doğru.
Ben genel ortalamayı söylüyorum.
Sizin sakat insanlarla ilgili bahsettiğiniz konu hoş bir temennidir
Ama her hoş temenni bir dini vecibe olmaz
Selam
 
Konu ne?

Konu ne?

önemli olan ibadet ve Allah(c.c.) ye bağlı olmaktır. tüm vücudun felçli bile olsa düşünce ile yine kılarsın namazını, bunun hükümünü ancak Allah(c.c.) verir.namazdaki amaç Allah(c.c.) ı hatırlamaktır. birde hasta veya sakatsa camide kılmayabilir ama bu onun isteğiyse neden sandalyede kılmasınki.

Kardeş;
Konu namazı nerde nasıl kılacağı değil.

Konu camilere sandalyeli bölüm yapılması...

Diğer mesajları da okursanız teferruatı görebilirsiniz.
 
Teravih namazlarının cemaat ile kılınması da hoş bir temennidir. Ne var ki peygamber efendimiz zamanında teravih namazları cemaatle kılınmıyor du. Şimdi sen buna bidat diyor isen Teravih namazlarının cemaat ile kılınmasına da bidat demek zorundasın.
 
Karıştırmayalım

Karıştırmayalım

Teravih namazlarının cemaat ile kılınması da hoş bir temennidir. Ne var ki peygamber efendimiz zamanında teravih namazları cemaatle kılınmıyor du. Şimdi sen buna bidat diyor isen Teravih namazlarının cemaat ile kılınmasına da bidat demek zorundasın.

Önce Bayramın Mübarek olsun

Şimdi: Peygamber Efendimiz zaman zaman teravi namazının 8 rekatını cemaatle kılmıştır.

Sonra:
Şunu karıştırmayalım;

Eğer teravi namazı Peygamber (S.A.V.) zamanında olmasa idi, sonra ihdas olan bir namaz olsa idi, evet bidat olmasını konuşurduk.
Ama konumuz camiilere sandalyeli yer yapılması. Bu zaten Peygamber Efendimiz zamanında hiç yoktu. Selam
 
Seninde mübarek olsun kardeşim.

Diyorum ya Mazur görün tıpkı teravih namazının cemaat ile kılınması gibi

Sahih-i Buharı, Teravih Namazı babı; es-Savaik'ul-Muhrika; Kastalani Sahih-i Buharl'ye yazmış olduğu İrşad'us-Sari adlı şerhin- de, Ömer'in "Bu ne güzel bidattir." sözüyle ilgili olarak şöyle bir açıklama yapar: "Ömer bunu bidat olarak nite\emiştir. Çünkü böyle bir uygulamayı ne Peygamber yaptı ve ne de Ebubekir döneminde böyle bir uygulama vardı. Ne sayı açısından ve ne de vakit olarak (gecenin başı) böyle bir şey söz konusu değildi.
 
Seninde mübarek olsun kardeşim.

Diyorum ya Mazur görün tıpkı teravih namazının cemaat ile kılınması gibi

Sahih-i Buharı, Teravih Namazı babı; es-Savaik'ul-Muhrika; Kastalani Sahih-i Buharl'ye yazmış olduğu İrşad'us-Sari adlı şerhin- de, Ömer'in "Bu ne güzel bidattir." sözüyle ilgili olarak şöyle bir açıklama yapar: "Ömer bunu bidat olarak nite\emiştir. Çünkü böyle bir uygulamayı ne Peygamber yaptı ve ne de Ebubekir döneminde böyle bir uygulama vardı. Ne sayı açısından ve ne de vakit olarak (gecenin başı) böyle bir şey söz konusu değildi.

Bahsi geçen şerhi okumadım, incelemek istiyorum, inceleyeceğim, bu konuda şu an iddialı söz etmem manasız olur, bilahare cevap yazabilirim.

Mazur görme konusunda ise "zaten elimizden bir şey gelmiyor ki" istesek te
istemesek te zoraki "mazur" durumda kalıyor bu ve benzer konular
 
arkadaşlar birde şunu söylemek istiyorum. Allah(c.c.) ye yaklaşmak isteyenleri,siz uzaklaştırmak mı istiyorsunuz???
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks