seyfullah putkýran
New member
- Katılım
- 30 Eyl 2005
- Mesajlar
- 5,807
- Tepkime puanı
- 205
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
- Konum
- Ruhlar Aleminden
- Web sitesi
- www.tevhidyolu.net
Sizce bu hadisler yeterli değilmi niçin anlamak için okumuyorsunuz.Kalbi kapananlar anlayamaz galiba bu kanaatim geliyor.Kalbinizle okuyun anlayacaksınız.Hayır anlamıyorum bu hadisleri okuduktan sonra bu kadar açık hadisler varken birde açıklama yapıp kendinizi bu hadisten üstün görmüş gibi kendi sözlerinizi üstün görüp bana soranda olmuyor sence bu hadiste ne denilmek istemiş bunu tartışmıyoruzda kendi görüşlerinizi tartışıyoruz uyanın kim kendi görüşünü savunuyor kim PEYGAMBERİN S.A.V hadisleri ile yola çıkıyor.Dikkat edin ne islam alimi ne fetvayla nede müceddidle yola çıktım hadis-i şerif yani PEYGAMBER DENİLİNCE HEPİNİZ DURUN YORUM YAPMAYI BIRAK EY NEFSİM BU PEYGAMBERDİR NE DEMİŞ YÜZ DEFA DA OLSA OKUYAYIM DİYE KİMİN KANI DONDUDA HARBİ BİR ŞEKİLDE ÖNEMSEDİ KAÇINIZ BUNU YAPTI.[/B]
şidmi buhadisleri okuduk, ayetide hamdolsun okuduk. ama belliki siz hakikait bulmuşsunuz ama hikmet odurki mücdehit imamlar bu hadisleri gösden kaçırmış olucakki sizin gibi düşünmemiiş desek?
madem takva istiyorsun kardeşim söylim. imamı azam hz.leri sakalı bitmemiş çocuğun yüzüne bile bakmazdı. hatta sübyan çocuk kadın hükümnde görürdü. ve haklıdır kendisi, ama kalkıp bu konu sizin gibi fetva vermemiştir, tekvası sübyan çocuğun yüzüne dahi bakmamaktadır hatta ulemalar, şeytan alimi kadınla kandıramıcağından sübyan talebeleriyle vesvese verirdesem çok kişi itiraz edicektir belki ma bu zatların tespiti doğrdur ve buna dikkat edeleri, sakalı çıkmamış çocuğun yüzün ebakmıyan ulema ama sizin gibi bir fetva vermemiştir. yada bu sulup kimseye bir şey söylememiştir. birincisi bu denle takva sahibi olan immaı azamın ictihadında kadın el ve yüzünü kapamak zorunda değildir. ama takva nedir diye sorarsan takvada sınrı olmaz, hocaefendinin bir sözü ile işi olmıyan evden dışarı dahi çıkmamalıdır. bende bu kandıayım ama sen bizi sanırım anlamamak için çaba sarfediyrosun. bizler senin takvana birşey dediğimiz yok.. hatta bu ulemenın takvası yanında seninki geride bile kalmış diyebilirim. ama senden bu denle takvalı zatlar bile bu tür kelamlar sarfetmemiştir. ve bu işi fetva ibi göstermemiştir. üstad takva ile fetvayı karıştırma soruyorum size... sübyan erkek çocuğunun dahi yüzüne bakmıyan imam-ı azam neden kadının el ve yüzünü ruhsat konusunda icmaya varmıştır? bunu bir düşünürseniz daha iyi olucak. yazılarının takva ehli içindir..
bu şeye benziyor, imamı rabbani k.s. soruluyor ilahi knusu üzerine harama sebebiyet vericeğinden oda caiz değildir der. ama sanırım sizi aktarma sorunu yaşıyorsunuz, yoksa sizin söylediklerinizin yanlış olduğunu savunmuıyorum aksine bende düşüncelerimi söylersen siz bile belki tepki verirsiniz ama kimseyi düşüncelerimdeki inceliklerle sorumlu kılamam burda herkesin bulunduğu bir mecliste takva değil fetva verilir, takva istiyene verilir. fetva genele , takva ehline verilir. anlatabiliyor muyum?