Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Yarın Güneş Batıdan Doğsaydı...

Yarın Güneş Batıdan Doğsaydı...

  • Derin bir Hoca bulup, Ona danışırdım

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    11
  • Anket kapatılmış .

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Evet, sabah uyandığınız da Güneşin Batıdan doğmuş olduğunu görseydiniz, acaba ne yapardınız...

Ben çokk korkardım, ne yapacağımı bilemiyorum...
 

Elifnisa

New member
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
483
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
korkmazdım vardır bir hikmeti derdim... televizyonu ve interneti açıp neler olduğuna bakardım. öğrenmek isterdim bilimsel yönünü ve tabiki ilahi yönünü...
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Ben görmeyeceğime inanıyorum. Zira, kalbinde zerre kadar iman olan tevbe kapısını kapatan o büyük alameti görmeyecek, inşaallah :p

Ama görmüşsem, vay halime.

Peki görülmeyecek olan kısım Alametleri mi, oluş anı mı?
Alametleri değil, sanırım oluşu. Bu yüzden Güneşin Batıdan doğuşunuda görebiliriz.
-AllahuAlem-

selametle..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Allahin ayetlerine gönlünü acmis kisi ne yapardi?Sanirim Vaad edilen günün geldigini ve o günün Mutmain olanlarin mahsun olmayacagini bilerek sadece Sükrederlerdi...Biz Rabbimizden Razi olanlardaniz...Ki Insallah Rabbimizde bizden Razidir...








 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Güneşin batıdan doğuşu Ehl-i Sünnet kavlince tevbe kapısının kapanmasıdır. Tevbe kapısı hikmet dairesinin kudret dairesine ınkılabı demektir. Mü'minler alemetlerini görsede zuhurunu görmeyecek inşaallah. Allah öyle korkunç bir anı Mü'minlere yaşatmadığını Kur'an kıssalarında şahit oluyoruz. Öyle musibetleri kafirlerin kafasında patlatıyor. Elbette Ad kavmini Şeddad'dan SArsar ile kurtaran Allah, nasıl onlara o Sarsarın dehşetini göstermemek için, o memleketten çıkartmış. Eşref-i Mahlukat(a.s.m)'in Ümmetinide kıyametle o kafirlerden kurtaracak olan Allah, bir süre önce onları dünya memleketinden bütün bütün çıkaracaktır. Rahmet ve Adalet öyle iktiza eder.
...
Benim bildiğim- güneş batıdan doğmadan az evvel dünyayı kaplayacak bir duhan ile Mü'minlerin ruhu kabz edilecek.

Mehmet kardeşim, alimlerin kavline göre, güneşin batıdan doğması, aslında güneşin yörüngesini değiştirmesi değil, dünyanın dönüş istikmeti ile alakalıdır.

Zira, dünya güneş etrafında dönüyor. Güneşin dönme yönü değişse bile batıdan doğmaz. Batıdan doğma için dünyanın dönme yönünün değişmesi lazım.

Bu nokta-ı nazardan olsa, çarpacak olan felaket ayetinin güneşin batıdan doğmasına ima , belki işaret olduğuna arkadaşlarımızla kani olduk.

Dedim ya bizim dalaletimiz. Delalete itiraz ancak aksini ispat ile mümkündür.

Muhabbetle


Sevgi deger DUHA sen bir seyler diyorsun acaba bunlari Ayetlerle delillendirsen bizde yazmak isteriz bu konuya ama sen sadece söylüyorsun ama bence delilsiz,rica etsek ayetle su konuyu bir güzel anlatsan diyorum...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Dedim ya Abi; "Biz arkadaşlarımızla böyle düşünüyoruz" Bizim delaletimiz yani sapıklığımız. Ya kabul etmez susarsın. Ya red eder hata olduğunu ıspat edersin. Kaide budur.

Ayrıca, bir söz hangi makamda söylendiğine göre değer ve mana kazanır. Ben sözü Mehmete hitab makamında söylediğim için öyle. Metin Meteye hitab makamında başka söylenir. :D

Muhabbetle



Eger Islam adinaysaki öyle oldugunu basta söylüyorsun(Ehli Sünnet diyeki size göre Islam o )Bende bu Allahin dininin bir müdafiyi isem tabiki kendime olarak alir sorarim.Ha delilsiz ise bunun iki anlami olur 1-Atmasyondur.2-Kurandisi bazi verilerdir.Sen nasil inaniyorsan öyle delillendirki bizde hata ise düzeltelim yok gercekse susalim.Her konuda sen hitabimiz degil der Islam adina konusursan bizde hitabi kabul ederiz hangi sartta olsa....
 

berragül

New member
Katılım
5 Ocak 2008
Mesajlar
33
Tepkime puanı
50
Puanları
0
Yaş
50
bende çok korkardım ve neyapacağımı bilemezdim Rabbim hepimizi affetsin.....
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi fikire atmasyon demek doğru değildir. Ayrıca daha önce yazdıklarınızla çelişkilidir.

Sizin istediğiniz de benim yaptığım değil mi? Hani herkezin Allah'ın ayetlerini kendi başına anlayabileceğini iddia ediyordunuz.

Ayrıca, Metin Mete Abim, nabza göre şerbet diye bir şey vardır. Elbette her mesleğe göre bir mesele farklı anlatılır. Mehmet kardeş ve ben "güneşin batıdan doğma" alametine itikad ediyoruz. Sen etmiyorsun. Demek güneşin batıdan doğuşuna itikad edene farklı, inanmayana farklı anlatmam doğru olandır.

Ayrıca, Abi hala anlamadın. Diyorum ki, "benim sapıklığım" Yani, senin söylediğini söylüyorum, zaten. Daha nefesini niye boşa tüketiyorsun ki. Eğer bu kadar sorunsa yanlış olduğunu sen ıspat edeceksin. Ispat etsen hiç gocunmam, dedim ya zaten benim kendime ait bir fikrim olduğunu ve sapkınlık olabileceğini başta kabul ediyorum.

Muhabbetle



Eger Kuranda gösteremiyorsan disi demektirki zaten isbatin bundan daha güzeli varmi?ben zaten bastan beri sana yaziyorum senin bu konudaki yanlisin diye...Nefes konusuna gelince bos ver biz Allahin emri olana nefes filan feda olsun..
 

GÖKTÜRK_ÝSLAM

New member
Katılım
12 Kas 2008
Mesajlar
14
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Yaş
39
mevlamın hikmeti nelere kadirmiş der rabbime şükürler olsun derdim.gelecekse rabbimizden gelsn
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi ne bir iddiada bulunduk, ne bir tefsir yaptık. Dur biraz :D

Bak edison hakikat olan maddeyi bulana kadar binler deneme yanılma yapmış. Biz de öyle yapıyoruz.

Eğer yanlışsa bir iddia değil, tefsir de değil.

Kabul etmezsin olur biter. Yok yanlışsa, yanlışı gören bir ilme sahip demektir.. Zira, yanlışı görmek hakikati bilmekten gelir.

Sen madem yanlışı görüyorsun, o zaman hakikati biliyorsun. Buyur hakikati senden dinliyelim değerli Abim.

Muhabbetle



Sadece ayetlerle Kiyametin ne kadar acik ve net tarifleri mevcut iken neden hic bir ayette Günesin batidan dogacagi yok acaba?

KIYAMET SURESİ
Rahman ve Rahim Allah’ın adıyla…

1. Hayır, öyle değil! Kıyamet gününe yemin ederim ki,

2. Öyle değil. Kendisini kınayan benliğe de yemin ederim.

3. İnsan, kendisinin kemiklerini asla biraraya toplamayacağımızı mı sanıyor?

4. Hayır, sandığı gibi değil. Biz onun parmak uçlarını da tam bir biçimde düzenlemeye gücü yetenleriz.

5. Fakat insan kendi önünde rezillik sergilemeyi ister.

6. “Kıyamet günü nerede / ne zaman” diye sorar.

7. Göz şimşek çaktığında,

8. Ay tutulduğunda,

9. Ve Güneş’le Ay biraraya getirildiğinde,

10. Der ki insan o gün: “Kaçılacak yer nerede?”

11. Hayır, yok sığınacak yer.

12. Varılıp durulacak yer Rabbinin huzurudur o gün.

13. Haber verilir insana o gün önden gönderdiği de arkaya bıraktığı da.

14. Gerçek şu ki insan, öz benliği üzerine yönelmiş keskin ve derin bir bakıştır;

15. Dökse de ortaya tüm mazeretlerini.

16. Onu hemen okuyasın diye dilini hareket ettirme.

17. Onu toplamak ve okumak bize düşer.

18. O halde biz onu okuduğumuzda, sen onun okunuşunu izle.

19. Sonra onu açıklamak da bizim işimiz olacaktır.

20. Hayır, hayır! Siz hemencecik geleni seversiniz.

21. Ve sonradan geleceği terk edersiniz.

22. Yüzler vardır o gün parıltılı,

23. Rabbine doğru bakan.

24. Ve yüzler vardır o gün, asık / buruk,

25. Kendisine, bel kıracak bir hesap yöneleceğini sezinler.

26. İş onların sandığı gibi değil. Can, köprücüklere dayandığında,

27. Kim var “okuyup üflenecek” denilir!

28. Sezinlemiştir ki odur ayrılık.

29. Dolaşmıştır el-ayak / kol-bacak.

30. Rabbine doğrudur o gün sevkiyat.

31. Ne tasdik etti ne yakardı / ne sadaka verdi ne namaz kıldı.

32. Tam aksine, yalanladı, gerisin geri döndü.

33. Sonra da çalım sata sata ailesine gitti.

34. Çok uygundur sana bu bela, çok uygun!

35. Evet çok uygundur sana bu bela, çok uygun!

36. İnsan, başıboş bırakılacağını mı sanıyor?

37. O, dökülen meniden bir sperm değil miydi?

38. Sonra o, bir çiğnem et oldu da Allah onu yarattı, ardından düzgün bir şekle ulaştırdı.

39. Nihayet ondan iki çifti, erkeği ve dişiyi vücuda getirdi.

40. Peki bunu yapan, ölüyü diriltmeye güç yetiremez mi?


Burada yani kiyamet suresi 18. ayette.

[075.018] Biz okudukmü o vakit ta'kıyb et o Kur'anı


surenin adındanda anlaşılacağı gibi, kıyamatten, bahsedilecektir,
yani peygamberinde bilmediği,gelecekte olacak olan olayı haber vermektedir,
Ondan dolayı, peygamberin pür dikkat takip etmesi istenmekdir, okunan kuranı,


Yıldızlar söndürüldüğü zaman

Gök yarıldığı zaman


77/ 8-9

Gezegenler saçıldığı zaman

82 / 2

Güneş dolandığı zaman

81 / 1

Yeryüzü sallanıp sarsıldığında

56 / 4

O beklenen müthiş olay olduğunda

Onun gerçekleşmesini yalanlayacak yoktur

O alçaltıcıdır, yücelticidir

Yeryüzü bir sarsıntıyla sallandığı...

56 /1-4

Denizler kaynatıldığı zaman

81 / 6

Denizler fışkırtılıptaşırıldığı zaman

82 /3

Yabani hayvanlar bir araya toplandığı zaman

81 /5

Yer dümdüz edildiğinde

İçinde olanları dışa atıp boşaldığında

84 /3-4


O gün Evren'i kitabın sayfalarını katlar gibi düreriz. Ve onu yaratılışa ilk başladığımız duruma iade ederiz. Bu, üzerimizdeki bir vaattir. Elbette, gerçekleştireceğiz.

21 /104

Gök yarılıp da yağ gibi erimiş kırmızı bir gül haline geldiği zaman

55 /37

Göğün, erimiş maden gibi ve dağların atılmış renkli yün gibi olacağı günü hatırla.

70/8-9

Gök soyulup çıkarıldığı zaman

81 /11

Gök yarılıp, çatlamıştır. Artık o gün zaafa uğramıştır.

69 /16



[075.019] Sonra bize aiddir yine onun beyanı



[017.014] «Kitabını oku, bugün, hesap görücü olarak sen kendine yetersin.»

[017.058] Kıyamet gününden önce ortadan kaldırmayacağımız veya çetin azaba uğratmayacağımız bir şehir yoktur. Bu, Kitap'da yazılıdır.



[025.073] Kendilerine Rablerinin âyetleri hatirlatildiginda ise, onlara karsi sagir ve kör davranmazlar.
.

[029.013] Onlar kendi ağırlıklarını, kendi ağırlıkları yanında daha nice ağırlıkları yüklenecekler ve uydurup durdukları şeylerden kıyamet günü sorguya çekileceklerdir.

[032.022] Rabbinin ayetleri kendisine hatirlatilip da onlardan yüz çeviren kimseden daha zalim var midir? Süphesiz suçlulardan öç alacagiz.




[039.023] Allah, kelamin en güzelini ikizli, ahenkli bir kitap olarak indirdi. Ondan Rablerine saygisi olanlarin derileri ürperir. Sonra derileri de, kalpleri de Allah'in zikrine karsi yumusar. Iste bu Allah'in rehberidir. Allah, onunla diledigini dogru yola çikarir. Her kimi de Allah sasirtirsa, artik ona dogru yolu gösterecek yoktur.
[039.025] Onlardan öncekiler de yalanladılar; yalanladılar da kendilerine hatırlarına gelmeyen yönden azap geliverdi.

[039.027] Biz bu Kuran'da insanlara her türlü misali, belki ögüt alirlar diye, and olsun ki verdik.
[039.028] O, eğriliği olmayan, Arapça bir Kuran'dır. Belki sakınırlar.

 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi ne bir iddiada bulunduk, ne bir tefsir yaptık. Dur biraz :D

Bak edison hakikat olan maddeyi bulana kadar binler deneme yanılma yapmış. Biz de öyle yapıyoruz.

Eğer yanlışsa bir iddia değil, tefsir de değil.

Kabul etmezsin olur biter. Yok yanlışsa, yanlışı gören bir ilme sahip demektir.. Zira, yanlışı görmek hakikati bilmekten gelir.

Sen madem yanlışı görüyorsun, o zaman hakikati biliyorsun. Buyur hakikati senden dinliyelim değerli Abim.

Muhabbetle


Bundan baska nasil isbat istersen yaz?
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Onlar, kendilerine meleklerin gelmesini mi, ya da Rabbinin gelmesini mi veya RABBİNİN BAZI İŞARETLERİNİN GELMESİNİ mi bekliyorlar? RABBİNİN İŞARETLERİNDEN BAZILARININ GELECEĞİ GÜN, daha önce iman etmemişse veya imanıyla bir hayır kazanmamışsa hiç kimseye imanı yarar sağlamaz. De ki: "Bekleyin, Biz de şüphesiz beklemekteyiz." (Enam Suresi, 158)

Burdaki isaretler nelerdir?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Onlar, kendilerine meleklerin gelmesini mi, ya da Rabbinin gelmesini mi veya RABBİNİN BAZI İŞARETLERİNİN GELMESİNİ mi bekliyorlar? RABBİNİN İŞARETLERİNDEN BAZILARININ GELECEĞİ GÜN, daha önce iman etmemişse veya imanıyla bir hayır kazanmamışsa hiç kimseye imanı yarar sağlamaz. De ki: "Bekleyin, Biz de şüphesiz beklemekteyiz." (Enam Suresi, 158)

Burdaki isaretler nelerdir?



Sevgi deger Kerim Bak bakalim aradigin isareti bulabilecekmisin....Disarda aramana lüzum olmadigini göreceksin Insallah..

6:155 Bu da bizim indirdiğimiz bir kitaptır. Kutsal ve bereketli. Artık ona uyun ve korunun ki size rahmet edilebilsin.

6:156 "Kitap, bizden önceki iki topluluğa indirildi. Biz onu okuyup araştırmaktan gerçekten habersizdik." demeyesiniz.

6:157 Şunu da söylemeyesiniz: "Eğer bize Kitap indirilmiş olsaydı, onlardan daha doğru yürüyüşlü olurduk." Artık size de Rabbinizden bir beyyine, bir kılavuz ve bir rahmet gelmiş bulunuyor. Allah'ın ayetlerini yalanlayıp onlardan yüz çevirenden daha zalim kim var? Ayetlerimize sırt dönenleri, yüz çevirmeleri yüzünden azabın en acıklısıyla cezalandıracağız.

6:158 Neyi bekliyorlar? Kendilerine meleklerin gelmesini mi, Rabbinin gelmesini mi, yoksa Rabbinin bazı mucizelerinin gelmesini mi? Rabbinin bazı mucizeleri geldiği gün, daha önce iman etmemiş yahut imanında bir hayır sahibi olamamış kişiye imanı hiçbir yarar sağlamayacaktır. De ki: "Bekleyin! Doğrusu biz de bekliyoruz."

6:159 Dinlerini parça parça edip fırkalara, hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah'a kalmıştır. Allah onlara, yapıp ettiklerini haber verecektir.

 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Allah askina yapmayin,Allaha iftira atmayin, kalkip Günes batidan dogar demek bu dine ihanettir.Cünki cok acik delillerle nasil olacagi belli olan Kiyamete kendi nefsinizden olmasi muhal olan bir seyi haktir diye göstermek ihanettir.Cünki gerekeni zaten Allah her devresi ile anlatmis yani simdi Allah unutmusta sizmi tamamliyorsunuz?

Evet Abi, biz güneşin batıdan doğacağına itikadımız tamdır. İnanmayan ya "benim itikadımda ve ilmimde yok" diyerek susacak, eğer "böyle birşey asla yok" derse olmadığını kendi ıspat edecek.


Ihanet karsisinda susan dili keser atarim,Kuranin deliline karsi hala kendi hevasini olabilirlerle Allaha iftira tufani yapacak dili ise Allaha havale ederken her ortamda mutlaka kesin bir dille Allahin ayetlerine muhattab edecegiz...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Fesübhanallah Abi, gayet masum sözlerimi böyle bir uslub ile mukabele etmen çok ilginç.

Abi, bizim itikadımızda güneş batıdan doğacak. Bunun Kur'an'a ihanet olması için Kur'an'ın "güneş batıdan doğmayacak" demesi lazım.

Sen bunun dalalet olduğuna "Kur'an'da yok" diyerek ıspat ettin sanıyorsun. Oysa "bir şeyi görmemek, bilmemek" o şeyin olmadığına, ilm-i mantıkça, delil olmaz.

Sen "benim itikadımda günşin batıdan doğması yok" dersen mesul olmazsın. Eğer "hayır , güneşin batıdan doğması Kur'an'da yok" dersen iddia ve tefsirdir. Ispat edeceksin. Delil olarak Kur'an'da yok, dersen "onlar delilsiz konuşurlar "ayetinin hükümne tabi olursun.

Biz iddia makamı değiliz. İtikad makamıyız. Sen de "benim itikadımda yok" dersen iddia makamı olmazsın ve ıpsat etmek zorunda olmazsın. Sözün delildir.

Ama ben kalkıp iddia edersem "güneş batıdan doğacaktır, inanmıyan kafirdir, münkirdir ve hakeza, sen kalkıp "inanan kafir, dalldersen o zaman ben bir emsal veya numune göstersem delil olur hem derim "Aramızda tartıştığımız şeylerin hakikatini bize Allah bildirecek."

Evet madem diyorsun "Güneşin batıdan doğması Kur'an'da yok" bende sorma hakkımı kullanırım.

Hangi ayete göre yok.

Mesela deme sakın "Allah Ehad ve Samedtir, doğmamış ve doğrulmamıştır" ayetine göre yok.

Bana öyle bir ayet göster ki aklen, ilmen güneşin batıdan doğması muhal hale gelsin veya şar'an öyle birşeye itikad haram olsun.

Muhabbetle



Dini itikat olarak varligina delil nedir?Delili olmayan Kurana aykiridir.Bu dahi yetmiyormu sana DUHA.Allahin acik delil vermedigi bir seyi nasil itikat kabul edersin?Bumudur senin Allahin Iman emrinden anladigin.

Ey iman edenler! Size açıklandığında hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirildiği zaman sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetmiştir. Allah bağışlayıcıdır, yumuşak davranandır.

Maide Suresi 101

Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım?

Enam Suresi 114

Kusura bakma ama senin durumunu Musanin kavmine benzetmeye baslayacagim,Hani buzagi kes diyince rengiyle gözüyle ugrasanlar gibi.Bizce Allah emir etmis ise kes,sürüye girip ilk eline geceni yatirip bogazlamaktir Iman...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi itikad iman prensibidir. Apaçık olan şeylere iman edilir. Mesela, Peygambere itikad edilmez. İman edilir. Allah'a itikad edilmez, iman edilir. Mesela, biri der "Allah yukardadır." Bu itikadtır, küfür değil dalalettir. Diğeri de der "Allah birdir, her yeri kuşatmıştır" bu da -bizce- hak itikadtır. Yada Ad kavminin sarsar ile helak edilmesine iman edilir. Sarsara kimi fırtına der, kimi ses der. Bu ise itikadtır.

Yani, itikad Kur'an ayetlerinden ve sahih hadislerden akıl yolu ile çıkarılan iman prensiplerine ve şekline ait inançlardır.
Güneşin batıdan doğuşuna iman ediyorsun, denmez, İtikadımız böyle denir. Faraza güneş batıdan doğmasa ben Kur'an'a tefsir yapmadım, iddia etmedim, hüküm vermedim. Aklen bulduğum bir fikirde yanıldım. Cezam olmaz, belki isabet etmekten çıkan sevaptan mahrum olurum.
Sen de haklı çıktın diye cenneti hak etmiş olmayacaksın. İsabetinin sevabını alırsın.

Bu tarife göre, söz makamında cevap verilmeli. Küfürle alaklı olmayan bir meseleye, küfür makamında cevap verilmez.

Muhabbetle

Mavi yerle kirmizi yer bir biri ile ne kadar zid degilmi DUHA inanc veya iman arasindaki ne fark güdüyorsun?Benim cennetime gelince ben cennete gidecegim diye bir ifadem olmadi olamasida düsünülemez ama umuyorum bu benim kendi ümidimdir ama olur veya olmaz Hüküm sahibi Alemlerin Rabbidir.Velakin olayin hangi boyutta bakilmasi baska bir konu olmadigini Küfürle dolayli küfürün nasil icra edildigi cok zor olmasa gerek.Allaha dolayli yoldan sen unuttun ama biz unutmadik bak batidan dogan günesi nasilda hatirladikmi diyeceksiniz?Tefsir yapmadin?Iddia etmedin?Hüküm vermedin?Mi.Itikadim dedin onu inanc(Dolayli iman)Yapmadinmi?Lütfen kendimize gelelim Allaha iftirada ayak diretmeyelim yoksa sonumuzu hicte hayirli görmüyorum Kurana göre...Benim ne kendi sahsi fikrim olur nede sirf muhalefet olsun diye diretirim..Sevmesem ve kendime Allahin Vahyine Tebyinci kabul etmesem inan hicte bir tek kelime ile size karsi yazi yazmazdim....Hic bir ortamda bu yaptigim Tebyinden bir cikar düsünmedim yani sevap dahi düsünmedim dolayli beklentilerim var söyleki;1-Tebyin göreviyle verilecek olan,2-Nuhun Gemisine binmenin yeterli olmadigina kani geldigimden olacak kurtulmaya calismak gibi dolayli kurtulus icin calismak.Yani direk Allah bana sevap versin diye yapmiyorum VAHYe davet zaten basli basina bir Sevaptir cünki...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Abi mavi ile kırmızılar hiçte çelişki değil. Eğer itikadı "prensip ve şekil" ifadesinden koparıp inanç olarak yazsa idim haklı idin.

Evet itikad akıl, kıyas, icma, hadis ve hakeza yolu ile Kur'an'da istihraç edilmiş(çıkarılmış) inançlardır.

Mesela, Kur'an'da fiili kul yaratır diye bir ifade yok. Ama Mutezile buna itikad ediyor. Ama Mutezlile de tek bir Allah'a iman ediyor. Bizce Sıfatında hataya düşüyor. Ama biz "Halık, Mutasarrıf, Müdebbir " gibi esmadan istihraç ile Allah'ın fiilleri halk ettiğine inanıyoruz. Hem biliyoruz ki, isim bir fiilin varlığını gösterir; Rezzak kime deniyorsa Rızk verme fiilide ona aittir.

İşte akıl ile bir sonuca vardık. Kurana muhalefet etmedik. Zira, akletmemizi isteyen Kur'andır.
Yoksa o ayetler süs için değil. Akletme emreden ayetler, Kur'anı mealinden okuyup, olmayana yok, olana var demek değildir.

Mesela, "Allah'ın emrine boyun eğmiş bulutlarda, aklını kullanan topluluk için Allah'ın varlığına ve birliğine , kudret ve rahmetine işaret eden nice deliller vardır"

İşte bulut'un Alah'ın varlığına delil olduğuna iman ediyorum. Ama nasıl delil olduğunu akletmem istenmiş. Nasıl Allah'a delil olur bunu aklederken gördüğüm şeylere itikad etsem sen buna Kur'an'da yok o zaman yok desen nasıldır?

Ayetleri bu çerçevede düşün.

Abi, Kur'an az sözleçok şey anlatır. Buna icaz denir. Sen icazı kaldırsan , Kur'anı görünür manalarından ibaret saysan sukut eder, kıymetini tenzil edersin ve o icazı sukut ettiren mealdır. Mealden Kur'anı öğrenmek dava edenler nasıl bir hasaret içinde anlarsın.


Muhabbetle

Aslinda cok sey yazmak gerekir ama anlamak istemedigin sürece ayetlerin dahi anlatmakta zorlandigi bir ortamda Kurani kim anlamaz sorusu hep beni etkilemistir.O nedenle hala Kiyas diyerek olmasi muhal olani itikat kabul etmek nasil anlatilir artik kelimelerimde anlamsizlasiyor isi yokusta olusturmaya devam ederek asil amacin disinda tutmak;;;;

Elestü bi Rabbiküm kalu bela şehidna
Şahit olanda şahit, şahit olmayanda!
Ne zaman şahit olduk!?


7/Araf/172 Hani Rabbin, âdemoğullarından, bellerinden zürriyetlerini alıp onları öz benliklerine şahit tutarak sormuştu: "Rabbiniz değil miyim?" Onlar: "Rabbimizsin, buna tanıklık ederiz." demişlerdi. Kıyamet günü, "biz bundan habersizdik" demeyesiniz.



Bu ayete baktığımız zaman, biz Allah’a (“Rabbimize”) söz vermişiz; "Rabbimizsin, buna tanıklık ederiz." Bu söz ne zaman ve nerede verilmiş? Biz neden hatırlamıyoruz!? Eğer hatırlamıyorsak, nasıl olurda sorumlu oluruz!? “Kıyamet günü, "biz bundan habersizdik" demeyesiniz.” Buda gösteriyor ki biz bundan hesaba çekileceğiz….

Kur’an’da yer aldığına göre, bu sözün/hadisin Allah’a ait olduğunu ve Allah’ın yalan, yanlış, hata, şaka, vs.. yapmadığını bildiğimize göre, bunu ciddiye almamız gerekiyor ve bu söz bize nerede, ne zaman ve nasıl söylenmiş!? Biz nasıl söz vermişiz? Neden hatırlamıyoruz? Nasıl olurda sorumlu oluruz?

Yargıda bulunma özelliği? Varlığın farkında olma? Akledebilme yetisi? Tercih yeteneği? İrademiz?

“Kıyamet günü, "biz bundan habersizdik" demeyesiniz.” Haberimizin olduğu ve sorumlu olduğumuz, hesap vereceğimiz alan hangisi? Öyleyse dikkatle, okuyun ve düşünün bakalım nasıl bir sonuç çıkaracağız.

43/40 Sen mi sağıra işittireceksin, yahut körü ve apaçık bir sapıklıkta olanı yola getireceksin?

30/52 Sen ne ölülere işittirebilirsin, ne de arkalarını dönüp giden sağırlara çağrıyı duyurabilirsin

30/53 Körü de sapıklığından kurtarıp yola getiremezsin. Sen ancak ayetlerimize inananlara işittirebilirsin ki onlar hemen teslim olurlar.

25/30 Resul de şöyle der: "Ey Rabbim, benim toplumum, bu Kur'an'ı terk edilmiş/dışlanmış halde tuttular."

29/51 Bu kitabı sana indirmiş olmamız ve kendilerine okunması onlara yetmez mi? Bunda inanan bir toplum için bir rahmet ve öğüt vardır.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Anket seçeneklerinin birisi hariç, diğerlerinde tercihler var. İlginç, tercih edilmeyen seçenekte "Derin bir Hoca bulup, Ona danışırdım" tercihi var. Ama kimse bu seçeneği tercih etmemiş. Derin hoca mı yok acaba? Hocalara itimad mı azaldı? Yoksa forum da herkes " öğüdü yuvadan almış" da hocaya ihtiyaç mı yok... :)
 
Üst Alt