Sarikla Islam'in Ilgisi Nedir?

  • Konbuyu başlatan kardelenmisali
  • Başlangıç tarihi
K

kardelenmisali

Guest
Sarığın İslam'ın bir şiari (görüldüğünde Islâm'ı hatırlatan bir işaret) olduğunu
Islâm
alimleri tescil etmişlerdir. Rasulüllah Efendimiz (sav)'in sarık sardığı ve sarıkla
namaz kıldırdığı
sabittir. Ama sarık, namazın değil, İslam'ın şiarıdır. Yani sadece
namaza has bir kiyafet değildir.
Namazda saranlar, başka yerlerde saramadıklarından, hiç
olmazsa bu şiarı namazda
gösterebilme düşüncelerinden ötürü bunu yapıyor olmalıdırlar.
Gerçi sarığın, namazın bir sünneti
olduğunu söyleyenler de vardır (Ramlî, Fetavâ
(Heytemî ile beraber), 28,117). Fakat sarıkla
kılınan namazın faziletinden sözeden
hadisler, ya mevzudur (uydurma), ya da asılları yoktur.
Diğer yönden, bazan hadis olarak,
bazan da Hz. Ali'ye nisbeten söylenen, "sarık Arap'ın
tacıdır" anlamındaki, sarığı
kavmi bir şiar olarak gösteren haber ve benzerleri, mevzuât
kitaplannda yer alırve hepsinin
zayıf olduğu söylenir (Örnek olarak bk. Aclüni, kesfu'1-hafa,
N/94). Ebu Dâvud'un ve
daha başkalarının rivayet ettikleri: "Müşriklerle bizim aramızdaki fark,
kalensüverler
üzerindeki sarıklardır", hadisi her ne kadar sahihlik derecesine ulaşmış değilse de
birçok
rivayetlerle desteklendiği için zayıf da sayılmamıştır. Meselâ Imam Suyutî, "sarık sarın,

sizden önceki milletlere muhalefet edin" hadisi ile, "size sarık yaraşır, çünkü o, meleklerin

simasıdır" hadisini buna şahid olarak zikreder (Suyuti, el-Leâli'1-masnu'a, N/260). Ibn
Asâkir
Tarih'inde Imam Malik'in "sarığın terki uygun olmaz. Ben daha yüzümde tüy
bitmemişken sarık
sardım" (Münâvî, Feyz, NV/225) dediğini nakleder. Suyûtî, sadece
siyah renkle alâkalı bir
sadette ve tek bir yerde Rasulüllah (sav)'in ve sahabenin sarık
giydiklerine dair elliye yakın
rivayet verir (Suyuti el-Havî, I/110-121). Yine Cebrâil'in sarıklı
olarak indiği, meleklerin sarıklı
olarak yardıma geldikleri hakkındaki rivayetler de sarığın
bir şiar olduğunu gösterir. Rasûlüllah
(sav)'in kendisini temsilen gönderdiği kimselere, bizzat
kendi eliyle sarık sarması şeklinde temsil
etmenin istendigine bir delildir. Münavi; "sarık
peygamberlerin sünneti, nebilerin ve sâdâtın
adetidir" der. Ibnü'I Arabî de, sarığın başın
sünneti, peygamberlerin ve sadâtın âdeti olduğunu
söyler. Sarığın vazgeçilmez bir şiar
olduğundandır ki, Yahudiler ve Hiristiyanların da sarık
giymeleri halinde, onlara sarığı terk
etmekle değil de rengini değişik tutmakla muhalefet
edilmesinin söylenmesidir. Allâme M.
Bahît bu konuda yazdığı müstakill bir risalede sarık
hakkındaki haber ve uygulamaları
naklettikten ve Ibn Ömer'in, "sarık sünnet midir?" sorusuna
"evet" cevabını verdiği
aktardıktan sonra, "bütün bunlardan anlaşılmış oldu ki, sarık giymek bir
sünnettir; sarık
müslümanların şiarıdır, müslüman başkalarından onunla ayrılır" hükmünü verir.
Ancak
sünneti sünnet olarak görmek ve farza ya da vacibe engel olduğu yerde farzı ya da
vacibi
tercih etmek gerektiğini de "nasların tearuzu" çerçevesinde iyi bilmek gerekir.
rolleyes.gif
 
Allah cc razı olsun abim...(ecmain inşaALLAH)
 
Sarık arapların kendilerine has bir başlığıdır...
Müşriklerinde sarıklı olduğu bilinmektedir...
Peygamber Efendimiz de sarık giymiştir...
Sarık giymek sünettir dense de bu ihtilaflıdır...
Halife 2 Mahmut fes giymeyi tercih etmiştir mesela...
Sarığın fazileti ile ilgili hadisler eleştirilmiştir...
 
Sarık alim; molla ve derecelerindekilere yakışır bence.. Sarık giymeye ehliyeti olmayanlar sarık sarmamalıdır. Düşünün biz karacahil halimizle ilmimizde yokken sünnet üzere sarık sardık geziyoruz. Yolda bizi gören ilim irfan sahibi biri zannedip bizden bir şeyler öğrenmek isteyebilir ve birşeylerin fetvası hakkında yorum bekleyebilir. Bizim ilmimiz kendimize yetmezken bu olaylarla karşılaşabiliriz. Dahası sarık sarmak bizim gibi insanların; nefis yapmasına ve diğer insanları küçük ve yanlışmış gibi görmemize neden olabilir. Bununla beraber sarık sarmaya çok hevesimiz varsa (ki sünnet olduğu için olması muhtemeldir) evimizde sarık sararak vakit namazlarından bir tanesini bazen kılabiliriz elbette.
Bu konunun akebinde şunuda söylemeden geçmemeliyiz;; namazlarımızı da takkesiz kılmak da pek uygun görülmez. Yani namaza dururken takke takıp başı örterek de bir sünnet sevabı kazanmamız çok güzel olur. Zaten namaz kılıyoruz neden varlığını bile hissetmeyeceğimiz takkeyi takıpta kılmayalım. Böylelikle sevabımız daha çok artmış olur Allah c.c. izniyle.
Allah yardımlarını islam aleminden eksik etmesin!
 
Sarigin namazin sünnetlerinden olduguna dair hadisi seriflerin uydurma olduguna dair tahriclerin kime ait oldugunu merak ediyorum.
Keza Beyhaki ve Allahu alem Hakimde sarikla kilinan namazin sariksiz kilinan namaza nisbetle 70 kat sevabi olduguna dair hadisler mevcuttur.
Tac tercemesindede kayitlidir.
Bu hadislere mevzu diyen ulema acaba kimdir ? Merak ediyorum.Müslümanin degil daha cok Alimin siaridir.Her müslümanin namazda sarik takmasi sünnet olup.Aliminde namaz disindada takmasi sünnetdir.
 
Sarıkla İslamın ilişkisi ancak şöyle vardır, bir insan Resulullah sav.ve ashabı güzini sarık bağlamış dese ve bağlasa kendini onlara yakın hisseder,daha çok sever.Evet kişi sevdiğine itaat eder,bazı konularda da örnek aldığı için taklit eder,madem Allah'ın rızasını arayanları örnek alıyorsun sende onlardansın,bir yönüyle,inşaallah.
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks