Sac uzatmak

  • Konbuyu başlatan Pasha
  • Başlangıç tarihi
erkekler için saç uzatmak islama göre herhangi bir müeyyidesi yoktur, caizdir, nitekim Allah Rasülü de bazen saçlarını uzatırmış, bazen de kısarmış, genelde bu saç uzatma veya kısaltma gayr-i müslimlerinin hareketlerine göre belirlenirdi, yani müşrikler saçlarını uzatıyorsa Efendimiz saçını kısaltıyordu, onlar saçını kısaltırsa Efendimiz saçını uzatıyordu, buradaki amaç onlara benzememek olmuştur. Günümüzde de bu hadise dayanarak saç uzatılabilir ya da uzatılmayabilir, ancak şu anda böylebir kıstas olmaması nedeniyle , yani gayr-i müslimler arasında saçını uzatanlar olduğunu gibi kısa saçlılar olduğundan kafana göre TAKIL derim.

Yani caizdir,

Hatam varsa lütfen düzeltiniz...
 
Hayatında çok az kere kestiği saçlarının uzunluğu hakkında farklı görüşler olmuştur. Bu görüşleri özetleyelim:

Bir rivayette, "saçları kulaklarının yarısına ulaşırdı"(6) denirken, başka bir rivayette de, "... kulaklarının memesine (yumuşağına) inerdi..." (7) denir. Hz. Âişe (r.a.) "saçlarının omuzlarına değmediğini ama, kulak yumuşağını geçtiğini..." (8) beyan ederken Hz. Enes, "Omuzlarına indiğini nakleder..."(9). Bu arada Ümmü Hânî de "Mekke'ye teşrif etlikleri zaman saçlarının dört örgü halinde olduğunu..." (10) söyler.

Farklı görülen bu rivayetlerde te'lifi esas alanlar, başının önünün saçlarının kısa, arkalarının uzun olması sebebiyle, kısalığından bahsedenler, saçlarının ön kısımlarını; uzunluğundan bahsedenler de arkasındakilerini kastetmişlerdir, demişlerdir.(11) Ancak bu le'lif tenkid edilmiştir. Zira saçlarını tavsif edenler, saçlarının bir parçasını değil, hepsini birden tavsif etmişlerdir. Öyle ise, parça parça tavsif edilmiştir demek, doğru değildir.

Şöyle de denmiştir: Hz. Peygamber, (s.a.s.) bazı meşguliyetleri sebebiyle bazen saçlarını kesememiş, onlar da uzamış, hattâ omuzlarına bile değmiştir. Ancak, kestiği zaman kulaklarının yarısında görülmüştür. Bu zaman zarfında her râvi uzayan saçlarından kendi gördüğünü anlatmıştır. Bu sebeple de farklı rivayetler ortaya çıkmıştır.( 12)

Bütün bu rivayetler, erkeğin başında bîr miktar saç bırakmasının müstehab olduğunu gösterir.(13) Ancak bırakılan saçların kısa olmasının daha hayırlı olduğunu bir başka hadîsten öğrenmekteyiz. Nitekim Vâil b. Hucr, Hz. Peygamber'in, uzun olan saçlarını gördüğünde, bunun hayırsızlık olduğunu, kısalttığı sırada da, evvelki sözle kendisinin kastedilmediğinin anlaşılmasına rağmen, bunun daha iyi sayıldığını, nakleder.(14)- Uzun saç kadında ziynettir. Yani kadının özelliğindendir. Bundan dolayı kadın saçlarını uzatır, erkek ise (kadına bezemeyecek şekilde) kısaltır.

Kadının saçlarını uzatması, başörtüsü altında koruyacak kadar olur.

Erkeğin saçlarını uzatması ise omuzlarını geçmeyecek şekilde kalır.

Sahabe erkeklerden saç uzatanlar olmuştur. Ancak kadına benzeyecek şekilde, sırtlarına kadar inecek uzunlukta değildir. Saç uzatmalarda ölçüler (kesin olmamakla birlikte) şu şekilde ifadesini bulmuştur: Erkekler saçlarını kadına benzeyecek şekilde omuzlarından aşağıya indirmemelidir.
selametle...
 
saçın kesimi ve uzatılmasında bir sakınca yoktur fakat uzatılırken omuz hizasına göre uzatılmalıdır peygamberimiz s.a.v böyle yapmıştır
 
ruşen alp -- çok güzel açıklamışsın kardeşim teşekkür ederim..
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks