Mechul Filozof
New member
- Katılım
- 21 Ağu 2006
- Mesajlar
- 19
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
.
.
Bakı-nız sayın nakkad;; Resulullah'ın hadis'leri, tüm zamanları kap'lar (söylendik-ten sonra'ki)) -ama ;; öném'sé'mé'diğini-z nokta,, bu zaman-ın için-de kendi dönem-i ,, ve sahabe'lerin yaşam'ı boyunca ola'n dö,nem-de var..
.
Yani sahabe-ler-in kendi yaşam-ı boyunca kim'kime uyacaktı- da kurtuluş-a erecekti. Hemen Hepsi kendi kendi-ne yol aldıklar'ı iç'nde,, bunca savaş-- ve tefri'ka çık-tı.. Sizin yaptığınız ise;; birbirleri-ni tekfir eden,, bazılar-ı meşr-u halife-yi tanı-ma-yan, ona savaş ilan edip kan-lar akıtanları,, keza yine karşı tarafı-da --> ikisini-de haklı saymanız,, çok basit ve mantık-sız bir yaklaşım peki neden--> size hepsi cen-net,lik dendi de ondan.!.!.!
.
Yine hadis-i mantık-sız kılan etken'ler'den biri,de hadisin için-deki şu ibare; ""Hangisine uyarsanız doğru yola ulaşırsınız."" bu söz, günah'tan masum olanlar için ancak geçer-li'dir,, dediğim gibi gerçek-ten bu doğru olsay-dı bun-ca tefri'ka ve ayrılık ol-maz-dı,, zira hak ve doğ-ru bir'di,, farklı uygulamalar oldu-ğuna göre bu hak-kı,, doğru olanı ayır-t et'mé'miz lazım.
.
EĞer bu had-is ""sahih" olsay-dı --ki olmadığı nak-li delille, ve sen'et açısın'dan aşikar.- Peygamber sahabe-nin içinden bir zümre-ye uyulması-nı emreder-di ancak, hepsine değil, zira mantık-sız.
.
.
Bakı-nız sayın nakkad;;
Yaz'dı'ğınız diğer ş(é)yler hakkındA_da bir kaç eleş'tirim' var;;
.
Resulullah'In sözléri-nin iksiri-den, sihr-inden, etkile-yici-liğinden, mükemmeliy-yetin'dén suAl oLun-maz, o konu'dA mutabık'ız..
. Yal-nız siz şun-lar'ı atlıyorsunuz ve dik'-kat et-miyor,sunuz;;
Siz imtihan ve sın-av kavramı-nı atlamışsınız,, dahasI ""irade""- yi unut-muş'sunuz bile..
.
. Resulullah'ın tebliğini dinle'yen her-kes kurtuluş-a erenler'den ol-ma'mış ki!
.
. Resulullah'ın sohbeti-ni dinleyen herkes madem ""mu-min' olacak-tı, o zaman münafık ve müşrik'lere ne demeli, onlar Resulullah'ın sohbet-ini ve tebliğ-i'ni dinlememiş-ler' miydi?? Péki On-lar néd'en müslüman ol-ma-dı?..
.
.
Dik-kat ==> Söy-lem-ler'é..
.
.
.
;,,
.
Bakı-nız sayın nakkad;; Resulullah'ın hadis'leri, tüm zamanları kap'lar (söylendik-ten sonra'ki)) -ama ;; öném'sé'mé'diğini-z nokta,, bu zaman-ın için-de kendi dönem-i ,, ve sahabe'lerin yaşam'ı boyunca ola'n dö,nem-de var..
.
Yani sahabe-ler-in kendi yaşam-ı boyunca kim'kime uyacaktı- da kurtuluş-a erecekti. Hemen Hepsi kendi kendi-ne yol aldıklar'ı iç'nde,, bunca savaş-- ve tefri'ka çık-tı.. Sizin yaptığınız ise;; birbirleri-ni tekfir eden,, bazılar-ı meşr-u halife-yi tanı-ma-yan, ona savaş ilan edip kan-lar akıtanları,, keza yine karşı tarafı-da --> ikisini-de haklı saymanız,, çok basit ve mantık-sız bir yaklaşım peki neden--> size hepsi cen-net,lik dendi de ondan.!.!.!
.
Yine hadis-i mantık-sız kılan etken'ler'den biri,de hadisin için-deki şu ibare; ""Hangisine uyarsanız doğru yola ulaşırsınız."" bu söz, günah'tan masum olanlar için ancak geçer-li'dir,, dediğim gibi gerçek-ten bu doğru olsay-dı bun-ca tefri'ka ve ayrılık ol-maz-dı,, zira hak ve doğ-ru bir'di,, farklı uygulamalar oldu-ğuna göre bu hak-kı,, doğru olanı ayır-t et'mé'miz lazım.
.
EĞer bu had-is ""sahih" olsay-dı --ki olmadığı nak-li delille, ve sen'et açısın'dan aşikar.- Peygamber sahabe-nin içinden bir zümre-ye uyulması-nı emreder-di ancak, hepsine değil, zira mantık-sız.
.
.
Bakı-nız sayın nakkad;;
Yaz'dı'ğınız diğer ş(é)yler hakkındA_da bir kaç eleş'tirim' var;;
.
Resulullah'In sözléri-nin iksiri-den, sihr-inden, etkile-yici-liğinden, mükemmeliy-yetin'dén suAl oLun-maz, o konu'dA mutabık'ız..
. Yal-nız siz şun-lar'ı atlıyorsunuz ve dik'-kat et-miyor,sunuz;;
Siz imtihan ve sın-av kavramı-nı atlamışsınız,, dahasI ""irade""- yi unut-muş'sunuz bile..
.
. Resulullah'ın tebliğini dinle'yen her-kes kurtuluş-a erenler'den ol-ma'mış ki!
.
. Resulullah'ın sohbeti-ni dinleyen herkes madem ""mu-min' olacak-tı, o zaman münafık ve müşrik'lere ne demeli, onlar Resulullah'ın sohbet-ini ve tebliğ-i'ni dinlememiş-ler' miydi?? Péki On-lar néd'en müslüman ol-ma-dı?..
.
.
Dik-kat ==> Söy-lem-ler'é..
.
.
.
;,,