benım soyledıklerım şia kaynaklarında degıl ehli sunnetin en muteber kayıtlarındadır.buhari muslim tirmizi gibi en sahih kaynaklarda kuran ve ehlibeyt diye gecer.yani bu şianın iddiası degil ehli sunnetinde kabulu.kuran ve sunnet diyen hadis sadece imam malikin muvattasında gecer ve mursel der diger tum muteber ehli sunnet kaynaklarında ehli beyt der.ben burada şia propogandası yapmıyorum hakikatı soyluyorum.ehli sunnete gore de boyledir diyorum.
elbette peygamber efendımızın sozlerı bizleride baglar.onun sozlerını onemsemeyen kımse olamaz.ama onun sozlerını aktaranlar onemli.yani hadisi kimden aldıgın..
herneyse selam olsun.bu son yazımdı.son olarak belırtıyorum kı amacım sadece ehli sunnet kaynaklarında da ehli beyt kelimesinin gectigi idi.senetlerini de vereyim.
Sahih -i Müslim (Müslim bin Haccac) c.7, s.122, Sahih-i Ebu Davud, Sünen-i Tirmizi, c. 2, s. 307, Hasais-u Nesai, s. 30, Müsned-i Ahmed bin Hanbel, c.3, s. 14 ve 17, c. 4, s. 26 ve 59, c. 5, s. 182 ve 189, Müstedrek-i Hakim c.3, s. 109 ve 148, Hilyet’ul- Evliya (Hafız Ebu Naim İsfehani) c.1, s. 355, Tezkire (Sibt bin Cevzi ) s.182 Usd’ul- Ğabe (İbn-i Esir-i Cezri), c. 2 s. 12 ve c. 3, s. 147, Cem’un Beyn’es- Sahihayn (Hamidi), Cem’un Beyn’es- Sihah’is- Sitte (Rezin), Kebir-i Taberani, Telhis’ul- Müstedrek (Zehebi), Ikd’ul- Ferid (İbn-i Abdurabbih), Metalib’ul- Süul (Muhammed bin Talha eş- Şafii), Menakıb-i Harezmi, Yenabi’ul- Meveddet (Süleyman Belhi el-Hanefi) 4.bab, Meveddet’ul- Kurba (Mir Seyyid Ali Hemedani İkinci Meveddet’te), Şerhi Nehc’ul- Belağa (İbn-i Ebi’l- Hadid), Nur’ul- Ebsar (Şeblenci) s. 99, Fusul’ul- Muhimme (Nuruddin bin Sabba el-Maliki) s. 25, Feraid’us- Simtayn (Himvini), Tefsir-i Keşf’ul- Beyan (İmam Sa’lebi), Menakıb-i Sem’ani ve İbn-i Meğazili eş- Şafii, Kifayet’ut- Talib (Muhammed bin Yusuf Genci eş- Şafi) 1. babda, Gadir-i Hum hutbesinin sahih olduğunu beyan ederken ve 6. bab s. 130’da nakletmiştir. Tabakat (Muhammet bin Sa’d-i Katip) c. 4, s. 8, Tefsir-i Fahr-u Razi, c. 6 s. 18’de İ’tisam ayetini tefsir ederken, Tefsir-i İbn-i Kesir, c. 4, s. 113 Meveddet ayetini tefsir ederken, Ikd’ul- Ferid (İbn-i Abdurabbih) c. 2, s. 158 ve 346, Şerh-u Nehc’ul- Belağa (İbn-i Ebi’l- Hadid) c. 6, s. 130, Yenabi’ul- Meveddet (Süleyman Hanefi) çeşitli tabirlerle s.18, 25, 29-34, 95, 115, 126, 199 ve 230, Savaik (İbn-i Hacer-i Mekki) çeşitli tabirlerle s. 75, 87, 90, 99 ve 136’da ve diğer birçok büyük alimleriniz az bir farklılıkla, (Şia ve Sünnilerin nakliyle tevatür haddine ulaşan) bu hadis-i şerifi Resulullah (s.a.a)’den nakletmişlerdir: