Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Peygamberimizin Veda Hutbesi

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
Bilgi için teşekkür ederim. Yorumumda eksiklik olduğu muhakkaktır.
Allah yanlışlarımızı düzeltmemizi nasip etsin, doğrudan ayırmasın inşallah.
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
Size tavsiye ederim ki, hakkında şüphe duyduğunuz ve anlamakta zorlandığınız hadisleri açıklamalı Kütübü Sitte (Prof. İbrahim Canan iyi bir kaynak) veya Riyazüs Salihin de araştırın ve muhakkak açıklamalarını okuyun. Eksik/yetersiz/ticari amaçla törpülenmiş kaynaklar da sizin hadislere bakışınızı oldukça etkilediği görülmekte...

Teşekkür ederim. Bu kaynakları inceleyeceğim inşallah.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
buhari ve muslim gibi sahih kitaplarda hep ehli beyt gecer.kuran ve ehlibeytim der.

Bizim de okuma yazmamız var, alimlerimiz var, sahih kaynaklarımız var. Neyin ne olduğunu biliyoruz.

Ehli Beyt (Allah onlardan hep razıdır, razı olur inşaallah) öldü. Kur'an ve Sünnet Allah'ın dilediğince bakidir.
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
buhari ve muslimde sizin kaynaklarınız tirmizide ve hepsinde ehlibeyt diyor.sunnet diyen kısmı ise hicbir sahih kitapta gecmiyor.alttaki imzamda da kanıtı var.kaynagı belirttim.ha diyorsanız bizim icin tirmizi buhari veya muslim sahih kaynaklar degil.Bu kaynakların sahih dedigi ehlibeyt hadisi de sahih degil o zaman bilemem...

sunnete gelince sunneti kımden aldıgın en onemli sunneti ehlibeytten almak en guzeli.Muaviye veya mugıyre bın sube gibilerden degil.
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
Zeyd bin Erkam'ın hadisi) şöyle buyurmuştur: "Sizin aranızda öyle bir şey bırakıyorum ki, ona sarıldığınız müddetçe sapmazsınız: Allah'ın kitabını, o Allah'ın gökten yere uzanan bir ipidir ve soyum olan Ehl-i Beyt'imi. Havuz başında bana dönünceye kadar onlar birbirlerinden ayrılmazlar. Bakın benden sonra onlara nasıl davranacaksınız."
Sahih-i Tirmizi c. 5 s. 329, hadis no: 3721, Müsned-i Ahmet bin Hanbel hadis no: 10681, 10707, 1779, 11135

Tirmizi ve Musned şii kaynagı degildir.Ve sunnilerin en guvenilir kaynagıdır.
 

hksozer

New member
Katılım
18 Ara 2007
Mesajlar
97
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yaş
53
Peygamber Efendimizin mübarek nesli kıyamete kadar devam edecektir.Kevser suresini hatırlayalalım...
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
sunnetın kendısı acıklanmaya muhtactır bu acıklamayıda Allahın tahir kıldıgı ehlibeyt yapabilir.
evet sunnet şart ama hangı sunnet.muaviyeden emevılerden gelen sunnet mi ehlibeytten gelen sunnet mi ?

biz siz diye ayırmayalım.hepımız muslumanız kaynaklarımızla her konuda degerlendırem yapabılırız.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hüküm Allah'ındır.

Kur'an Allah'ındır... (cc) nun hükümlerini bildirir.

O (cc) nun hükümlerini de Rasulullah bize göstermiştir, anlatmıştır, izah etmiştir. Sünnet Rasulullah (sav) ındır.

Biz Allah'ın emirlerini Kur'an ve Hem Allah'ı hem Kur'an ı en iyi anlayan Rasulullah (sav) dan alırız.

Ehl-i Beyt'in kimdir sorusuna sahih hadisler açıkca cevap vermektedir. Ehl-i Beyt'i canımız gibi severiz. Ama biz Ehl-i Beytden değil, Allah ve Allah'ın emri ile Rasulünden hüküm alırız.

Ehl-i Beyt'ten olanlar, seyyitler ve şerifler O'nların soyu olması hasebiyle saygı ve sevgi duyduklarımızdır. Sünnet Peygamberindir, Ehl-i Beyt'in değildir. O hadis ve sünnetleri sahih aktaran herkesten de Allah razı olsun deriz.

Ayrıca siz Şii kaynaklarının ve yorumlarının Ehli Sünnet ile uyumsuzluğu vakidir, size karışmayız ama sizin de o kaynak, bu kaynak diye bize ahkam kesmenizi dikkate almayız. Sizin dediğiniz ve kabul ettiğiniz gibi olsak, sizin seyyit, şerif dediklerinize uysak, zaten sizin gibi oluruz ki bize göre bu durumdan Allah'a sığınırız.

Özetle bu forum Ehli Sünnet akidesindedir, Şiayı red eder, kabul etmez ama karışmazda, siz de öyle yapın.
 

þiatun ali

New member
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
121
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
41
benım soyledıklerım şia kaynaklarında degıl ehli sunnetin en muteber kayıtlarındadır.buhari muslim tirmizi gibi en sahih kaynaklarda kuran ve ehlibeyt diye gecer.yani bu şianın iddiası degil ehli sunnetinde kabulu.kuran ve sunnet diyen hadis sadece imam malikin muvattasında gecer ve mursel der diger tum muteber ehli sunnet kaynaklarında ehli beyt der.ben burada şia propogandası yapmıyorum hakikatı soyluyorum.ehli sunnete gore de boyledir diyorum.

elbette peygamber efendımızın sozlerı bizleride baglar.onun sozlerını onemsemeyen kımse olamaz.ama onun sozlerını aktaranlar onemli.yani hadisi kimden aldıgın..

herneyse selam olsun.bu son yazımdı.son olarak belırtıyorum kı amacım sadece ehli sunnet kaynaklarında da ehli beyt kelimesinin gectigi idi.senetlerini de vereyim.

Sahih -i Müslim (Müslim bin Haccac) c.7, s.122, Sahih-i Ebu Davud, Sünen-i Tirmizi, c. 2, s. 307, Hasais-u Nesai, s. 30, Müsned-i Ahmed bin Hanbel, c.3, s. 14 ve 17, c. 4, s. 26 ve 59, c. 5, s. 182 ve 189, Müstedrek-i Hakim c.3, s. 109 ve 148, Hilyet’ul- Evliya (Hafız Ebu Naim İsfehani) c.1, s. 355, Tezkire (Sibt bin Cevzi ) s.182 Usd’ul- Ğabe (İbn-i Esir-i Cezri), c. 2 s. 12 ve c. 3, s. 147, Cem’un Beyn’es- Sahihayn (Hamidi), Cem’un Beyn’es- Sihah’is- Sitte (Rezin), Kebir-i Taberani, Telhis’ul- Müstedrek (Zehebi), Ikd’ul- Ferid (İbn-i Abdurabbih), Metalib’ul- Süul (Muhammed bin Talha eş- Şafii), Menakıb-i Harezmi, Yenabi’ul- Meveddet (Süleyman Belhi el-Hanefi) 4.bab, Meveddet’ul- Kurba (Mir Seyyid Ali Hemedani İkinci Meveddet’te), Şerhi Nehc’ul- Belağa (İbn-i Ebi’l- Hadid), Nur’ul- Ebsar (Şeblenci) s. 99, Fusul’ul- Muhimme (Nuruddin bin Sabba el-Maliki) s. 25, Feraid’us- Simtayn (Himvini), Tefsir-i Keşf’ul- Beyan (İmam Sa’lebi), Menakıb-i Sem’ani ve İbn-i Meğazili eş- Şafii, Kifayet’ut- Talib (Muhammed bin Yusuf Genci eş- Şafi) 1. babda, Gadir-i Hum hutbesinin sahih olduğunu beyan ederken ve 6. bab s. 130’da nakletmiştir. Tabakat (Muhammet bin Sa’d-i Katip) c. 4, s. 8, Tefsir-i Fahr-u Razi, c. 6 s. 18’de İ’tisam ayetini tefsir ederken, Tefsir-i İbn-i Kesir, c. 4, s. 113 Meveddet ayetini tefsir ederken, Ikd’ul- Ferid (İbn-i Abdurabbih) c. 2, s. 158 ve 346, Şerh-u Nehc’ul- Belağa (İbn-i Ebi’l- Hadid) c. 6, s. 130, Yenabi’ul- Meveddet (Süleyman Hanefi) çeşitli tabirlerle s.18, 25, 29-34, 95, 115, 126, 199 ve 230, Savaik (İbn-i Hacer-i Mekki) çeşitli tabirlerle s. 75, 87, 90, 99 ve 136’da ve diğer birçok büyük alimleriniz az bir farklılıkla, (Şia ve Sünnilerin nakliyle tevatür haddine ulaşan) bu hadis-i şerifi Resulullah (s.a.a)’den nakletmişlerdir:
 
Üst Alt