Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Mezhebleri Kim Karara Bağladı, Sayısı neden dört.

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Mademki Nasa Uydularsa Neden Dörde Bölündüler.?

Mademki Nasa Uydularsa Neden Dörde Bölündüler.?

radikalislam; Zaten "Nass ile sabit olan dini meselelerde içtihad yapılamaz" prensibi gereğince' Alıntı:
Örnek olarak sadece Maide suresinin 6. Ayetini incelerseniz herşeyi nasıl yerinden ettiklerini görürsünüz.


Maide Suresi 6. Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.


Ayeti kerime gayet açık ve 10 yaşındaki çocuğun anlıyacağı kadar da net olmasına rağmen, hatta Kuranı kerimde bulunan 21 adet Mess kelimesinin hiç bir tanesinde elle dokunmak kasdedilmemişken, şafi acep neden elle dokunmak olarak algılamıştır.? Bu mantığa göre şafiler hanımının elinden tutup hacc yapamaz.


Ayette geçen ...yıkayın yüzünüzü ifadesinden yüzün 1/4 ünü anlamayan hanefi mezhebi; hangi akla hizmet ederek başın 1/4 ünü yıkamayı karara bağlamış..?

Diğer mezheblere hiç girmeyelim. her birisinin buna benzer saçmalıkları dolu. Haram olan hayvanların sayısı belli olduğu halde gerek kar gerekse deniz hayvanlarının bir çoğunu haram kılan mezhebler Allahın hükümlerini hiçe sayarak kendi koydukları kuralları neye göre dinin değişmez kanunları haline getirdiler..?

Abdesti bozan şeyler içerisinde kan olmadığı halde hanefide neden azıcık kan abdesti bozuyor.?
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Örnek olarak sadece Maide suresinin 6. Ayetini incelerseniz herşeyi nasıl yerinden ettiklerini görürsünüz.

Abdesti bozan şeyler içerisinde kan olmadığı halde hanefide neden azıcık kan abdesti bozuyor.?

Arkadaşım;
Neden bölündüler ? diye soruyorsun. Bölünmedilerki! Ortada bölünme diye bir şey yok onu nereden çıkarıyorsunuz, sizmi daha bir değişik açılardan bakarak böyle bir yorum getiriyorsunuz. İslam bir bütün, mezheplerde o bütünden ortaya çıkan uygulamalar.

Her müctehid aldığı ilim ve tabiinden duyduğu sünnet ile ortaya koymuş bunu. Bunu bölmek amacı ile yapmamışlar, bilakis daha özüne inmeye çalışmışlar. Bunu da yine kendi kafalarına göre giderek değil, bizzat Allah Resulunden (s.a.v.) yapıldığını görerek, duyanları dinleyerek kılı kırk yararak ortaya koymuşlar. Bir sahabe "ben Allah Resulu'nden (s.a.v.) böyle gördüm, mesela abdest alırken başının dörtte birini yıkadı derken, diğer başka bir sahabe bunu tasdik etmiş ama aynı zamanda da ben de bir gün böyle yıkadığını gördüm" diyerek değişik bir hali anlatmış. Müctehid alimlerde bunları baz alarak kendi ictihadlarında yer vermiş. Sonuçta abdest alınıyor ve amaç yerine geliyormu. Geliyor! o halde sorun ne? Sen ister yap ister yapma bu sana kalmış!

Sana kolaylık sağlaması ve gerçek yaşanan İslam'ın sana ulaşmasını gaye edinen bu müctehidler, zamanında bunları yapmamış olsalardı; sizin bugünlerde konuştuğunuz teferruatlar hakkında yapacağınız konuşmaların içerik ve nitelik açısından yelpazelere ayrılmanız kaçınılmazdı. Nasıl olmasınki; daha abdest mevzuunda dahi bir arpa yol alamıyorsunuz, hal böyleyken bile ayetler hadisler peşi sıra havaya uçuşuyor her kes bir tarafından çekiştiriyor. ilmi olan da olmayan da bu alanda almış eline kalemi kılıç gibi sallıyor. Kaldi ki İslam sadece ibadetlerden müteşekkil de değil. hani bu işin sosyal ve içtimai yönü. "Daha oralara gelmedik elektrikler kesikti hocam" mı diyeceksiniz.

Sonuç olarak; dört mezheb ehl-i sünnet akımının oluşmasında bir dönüm noktasıdır ve istikrar kazandırmıştır. Kabul eden o yönde amel eder, etmeyen de selefi kardeşlerimiz gibi; "sadece beni ashabın yaptıkları ilgilendirir ve bana onlar yeter" diyerek o yöne gider. Ehl-i sünnet yolunda olduktan sonra da çok dert değil zaten. Her insan kendinden sorumlu. Mezhebi yönde yol almak isteyene de sen neden bu mezhebi kabul ederek o yönde amel ediyorsun demeye de kimsenin hakkı yoktur.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Afferin ya! nasıl anladın peki?

Afferin ya! nasıl anladın peki?

O adamlar meleklerin cinsiyetini tartismiyorlar aya insan gönderiyorlar.

Bunu görmen bile gelişimin açısından olumlu bir şey. Senin ecdadın İslam'ı dustur edinerek çağ açıp, çağ kapatırken, hristiyanlarda işte bizim şimdilerde yaptığımız gibi "çok alakalı derin meseleleri" tartışıyordu.

Gelişme gösteririyorsun az daha gayret!
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Tebrikler üstad!

Tebrikler üstad!

Duha kardeşimin söylediği de işin ayrı bir penceresi tabiki. artık daha fazla kaşımanın gereği yok. Sizin dediğiniz doğruysa o yönde devam edin, Hüküm Allah'ın (cc)!
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Hz. Peygamber (asm.) efendimiz namaz kılarken mübarek alınlarına taş batar ve alınları kanar. Hz. Ayşe (r.a.) validemiz taşı Peygamber (asm.) efendimizin alnından alarak yere atarlar. Peygamber (asm.) efendimiz yeniden abdest alarak namazlarını kılarlar. Hanefi mezhebi imamı, İmam Azam Ebu Hanife hazretleri ile Şafii mezhebi imamı, İmam Şafii hazretleri abdesti bozan meseleleri ele alırken bu meseleyi değerlendirirler. İmam-ı Azam hazretleri, “Peygamber (asm.) efendimizin alnına batan taş kan çıkardığı için efendimiz abdest almıştır.” hükmüne varırken; Şafii hazretleri abdestin bozulmasını Hz. Ayşe (ra.) validemizin Peygamber (asm.) efendimizin alnına dokunmasına bağlamıştır. Böylece Hanefi mezhebinde az bir kan abdesti bozan sebeplerden biri olurken, Şafii mezhebinde kadının temasıyla abdestin bozulması kaide olarak benimsenmiştir. Görüldüğü gibi her iki hüküm de doğrudur ve haklı bir gerekçeye dayanmaktadır.

Peygamber (asm.) efendimize kadar itikadi noktalarda aynı olan şeriatlar teferruat kısımlarında değişerek gelmiş, hatta bir asırda ayrı ayrı kavimlere ayrı şeriatlar gönderilmiştir. Ancak Peygamber (asm.) efendimizle birlikte daha başka şeriatlara ihtiyaç kalmamış ve onun dini bütün asırlara kafi gelmiştir. Fakat teferruat meselelerde bir takım mezheplere ihtiyaç kalmıştır. Hak mezheplerin imamları bu vazifeyi hakkıyla yerine getirmişler ve insanoğlunun bütün ihtiyaçlarına cevap vermişlerdir. Peygamber (asm.) efendimiz bir mucize olarak bu imamların geleceklerini ve büyük bir vazife yapacaklarını daha bunlar gelmeden haber vermiş ve bu mümtaz şahsiyetler de yapmış oldukları hizmetlerle Resulullah (asm.) efendimizi fiilen tasdik etmişlerdir...

İslam mezhepleri -bir iki cüz’i mesele hariç- hiç bir zaman iç harp ve karışıklıklara yol açmamış ve bu mezheplerin imamları da birbirine daima saygılı olmuşlar, birbirlerini ret ve inkar etmemişlerdir. Ayrıca bir mezhep tesis etmek niyetiyle ortaya iddialı bir şekilde çıkmamışlar, daha sonra bir araya toplanarak bir mezhep haline getirilen içtihatlarını zaman ve ihtiyaç anında ortaya koymuşlardır.

Mesela: İmam-ı Azam (H. 80-150) bir hadise ile ilgili olarak fetva verdikleri zaman, “Bu Numan bin Sabit’in (İmam-ı Azam) reyidir. Çıkarabildiğimiz reylerin en güzeli budur. Kim bundan daha güzelini ileri sürerse, doğruya daha yakın olan odur.” derdi.

İmam Malik (Maliki mezhebi kurucusu. H.93-179), “Ben bir beşerim. Bazen hata, bazen de isabet ederim. Bu sebeple benim rey ve içtihadımı inceleyiniz. Kitap veya sünnete uygun bulursanız, kabul ediniz, bulmazsanız reddediniz.” demiştir. (Hayreddin Karaman, Fıkıh Usulü, 33)

Hanbeli mezhebi kurucusu İmam-ı Hanbeli (H. 164-241) ve İmam-ı Şafii hazretleri (H. 150 - 204) de hiç bir zaman iddialı konuşmamışlar ve meslektaşlarını rencide edici sözler söylememişlerdir. Daha sonra bu büyük insanların rey ve içtihatları talebeleri ve alimler tarafından bir araya getirilerek Müslümanların gönül huzuru içerisinde ibadet yapmaları temin edilmiştir.
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Dinimizin Sahibi Kaç Kişi Aceba ...!

Dinimizin Sahibi Kaç Kişi Aceba ...!

Hz. Peygamber (asm.) efendimiz namaz kılarken mübarek alınlarına taş batar ve alınları kanar. Hz. Ayşe (r.a.) validemiz taşı Peygamber (asm.) efendimizin alnından alarak yere atarlar. Peygamber (asm.) efendimiz yeniden abdest alarak namazlarını kılarlar. Hanefi mezhebi imamı, İmam Azam Ebu Hanife hazretleri ile Şafii mezhebi imamı, İmam Şafii hazretleri abdesti bozan meseleleri ele alırken bu meseleyi değerlendirirler. İmam-ı Azam hazretleri, “Peygamber (asm.) efendimizin alnına batan taş kan çıkardığı için efendimiz abdest almıştır.” hükmüne varırken; Şafii hazretleri abdestin bozulmasını Hz. Ayşe (ra.) validemizin Peygamber (asm.) efendimizin alnına dokunmasına bağlamıştır. Böylece Hanefi mezhebinde az bir kan abdesti bozan sebeplerden biri olurken, Şafii mezhebinde kadının temasıyla abdestin bozulması kaide olarak benimsenmiştir. Görüldüğü gibi her iki hüküm de doğrudur ve haklı bir gerekçeye dayanmaktadır.
QUOTE




Öncelikle namazı bozan şeylerden birisinin kan olduğunu hangi nasa , (Kur'an deliline) göre tespit ediyorsunuz.? Maide 6. ayette bozmuyor, Nisa 43 de bozmuyor, Bakara 102 de harp meydanında bozmuyor. Bakara 222 de kadınların hallerinden olan hayızı anlatan ayette o hastalık günlerinde sadece eşleriyle münasebeti yasaklıyor. Yani kan namaz bozucu deyildir.


Bir şey yazacaksan 1300 yıllık fosilleşmiş insan kuralları yerine Kıyamete kadar değişmeyecek olan Allahın kitabından delil getir. Bilmiyorsan böyle zavallı duruma düşüp Allah adına hüküm değiştecek kadar cüretkarlığı bırak ve bilmediğini bil. Hiç olmazsa buda bir erdemliktir.


Sen şimdi peygamberin abdesti bozan şeyleri bilmediğini mi iddia ediyorsun. Biliyor idiyse neden secde edeceği yeri temizlemedi aceba. Yoksa eziyetle yapılan ibadetin sevabı çok olur mantığından hareketle kendisine özellikle eziyet etmek mi istedi.?


Bu mezheb görüşlerinin hangisi doğru sence. Birine göre çizme taşana kadar kan abdesti bozmazken, diğerine göre parmağıyın ucundan çıkacak az kan bile abdesti bozacak.

Birine göre abdest almamak ibadeti iptal ederken diğerine göre sahih. Tamamda Allah bunların hangisine göre hakkımızda karar verecek.

Öyleye canım birisininkini kabul ederken diğerini etmezse, Kanı yaratan kendisi olduğu halde birini kabul diğerini reddetmekle kullarına adaletsizlik yapmış olmaz mı?


Her şeyden önce zan üzere itikat olamaz bunu aklından çıkarma. İtikat nasla belirlenir. Onun bunun görüşüyle itikat olmaz. Mezheplere göre ayrı ayrı itikatların olmasının sebebi ise her birinin ayrı bir din olasından kaynaklanmaktadır. Yoksa aynı şeye neden birisi siyah derken öteki beyaz, bir diğeri hayır gri desinki.

Bir insanın annesine göre bir babası kendisine göre bir başka babası olursa buna nasıl bir aile dersiniz, çocuklarına ne isim verirsiniz . İşte sizin dininizde böyle karışık ve melezli olduğu için Arı duru olan biricik islamı şirksiz lidersis, mezhebsiz cemaatsız kabullenemiyorsunuz.
 
E

Enes.

Guest
@Tayfur

Ey Vehebii...Gercek yüzünü göster. Sizler Kurani alip kendi istedigin gibi yorumluyorsun.

bismillah.gif

Sana Kitabı indiren O'dur. Ondan, Kitabın anası (temeli) olan bir kısım ayetler muhkem'dir; diğerleri ise müteşabihtir. Kalplerinde bir kayma olanlar, fitne çıkarmak ve olmadık yorumlarını yapmak için ondan müteşabih olanına uyarlar. Oysa onun tevilini Allah'tan başkası bilmez. İlimde derinleşenler ise: "Biz ona inandık, tümü Rabbimiz'in Katındandır" derler. Temiz akıl sahiplerinden başkası öğüt alıp düşünmez. (Imran,7)


Söyle bakalim senmi daha büyük alimzin yoksa Imam-i Azam Rahimullah hazretlerimi? Hadi ordan. yazdiklarin hepsi bosuna...

Vehebiilerin helaki geliyor yavas yavas...islami ne hale getirdiniz.yaziklar olsun size.

Allah seni ve beni aff etsin..
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
önce Müteşabih Ne Demektir Araştirin.

önce Müteşabih Ne Demektir Araştirin.

@Tayfur

Ey Vehebii...Gercek yüzünü göster. Sizler Kurani alip kendi istedigin gibi yorumluyorsun.

bismillah.gif

Sana Kitabı indiren O'dur. Ondan, Kitabın anası (temeli) olan bir kısım ayetler muhkem'dir; diğerleri ise müteşabihtir. Kalplerinde bir kayma olanlar, fitne çıkarmak ve olmadık yorumlarını yapmak için ondan müteşabih olanına uyarlar. Oysa onun tevilini Allah'tan başkası bilmez. İlimde derinleşenler ise: "Biz ona inandık, tümü Rabbimiz'in Katındandır" derler. Temiz akıl sahiplerinden başkası öğüt alıp düşünmez. (Imran,7)


Söyle bakalim senmi daha büyük alimzin yoksa Imam-i Azam Rahimullah hazretlerimi? Hadi ordan. yazdiklarin hepsi bosuna...

Vehebiilerin helaki geliyor yavas yavas...islami ne hale getirdiniz.yaziklar olsun size.

Allah seni ve beni aff etsin..


Son duana katılmamak elde değil. Ama benim soruma cevap vermemişsiniz. Ayrıca ben imam-ı azamla yarış falande yapmıyorum. İmam-ı azamın güzel bir sıfatı var hatırlarsanız. Ebu Hanife. Yani Hanifliğin babası ne zamandan beri derseniz


5. halife Ömer b. Abdülaziz'den sonra gelenler içerisinde en sağlam akıdeye sahip olan ve zamanın zalimlerinin ısrarla kadılık teklifine karşı direnerek onu kabul etmeyecek kadar cesur ve yürekli bir mücahittir.

Zalimlerin verdiği saltanat, şöhret ve maddi imkanları elinin tersiyle iten ve din adına baronluk ve borazanlık yapmayacak derecede akidesi sağlam hanif bir sahsiyettir.

Ben onu tıpkı Hz. Yusufa benzetirim. Sarayın (üleyha) sultanını reddederek hapsi tercih ettiği için. Ebu Hanife de aynı şeyi yaptı. Zannettiğiniz gibi ilmihallerdeki Allah adına konulmuş kuralların onunla hiç bir alakası yoktur. Onların hayatlarını incelerseniz Ebu Hanifenin hayatı hapiste geçtiği gibi, ona bu mahkumiyeti hazırlayan zalimler bütün eserlerini yok ettikten sonra kendisinide öldürttüler.

Hanifi mezhebinin hazırlanmış olan fıkhında gerçek rol oynayanları merak edersen, kendisinin hapse girmesiyle kadılık, şeyhul islamlık yapan ve bu sebeple ziyaretine gittiği hocası ebu hanife tarafından da reddedilen ebu Yusuf , Muhammed, züfer, gibi kendisinin dışındakiler tarafından hazırlanmıştır.


Ben şahsen onların hiç birini Ebu hanifenin tırnağına değişmem. Ebu Hanife hakkında derin bir araştırma yapta önce tabi olduğun mezhebin kurucusu olarak lanse edilen fakat tamamen masum olan bu zatı iyice bir tanı.


Ha bu arada şu şarlatanların Allaha alternatif olarak uydurdukları hatme-i hacegan safsatasının anlamını bi alayım. Kaynağını nereden almışlar. bunun adına ayin mi yoksa ibadet mi diyeceğiz. Bubir ibadetse kurallarını sayılarını, kimlerin ne kadar çekeceğine kadar belirleyen vekiller ve lataif dediğiniz uydurmanın da artırılması şeyhe ait deyilmi. Kendisine tabi olmayan ve tabi olduğu halde henüz adp yapmamış olanlar yaptığınız hatmeye katılabilir mi.. katılamaz. peki kendisi saçmalık olan bu merasime başkalarını katmamak bölücülük deyilse nedir.

Sizhiç duydunuz mu namaz hacc gibi her hangi bir ibadette müslümanları ayrı gruplar halinde özel sınıflar oluşturduğunu.. Ön safa namaza duranlar alim olmalı, zengin olmalı, şu veya bu olmalı diye bir kural var mı. Olamaz Çünkü Din birleştirici tarikat, cemaat ve mezheb(fırka) bölücülüktür.

Hatme duası diye ilahlaştırılmış ism, sıfat ve makamların hiç birisi peygambere dahi verilmemiştir.

Allahın peygambere verdiği sıfatlar şunlardır.

Nebi (haberci)

Nebiyyil ümmiyyi (ana kentli, haberci )

Hatemennebiyyin (habercilerin sonuncusu)

Rasul (elçi)

Şimdi hatmedeki şarlatanların makamlarıyla bunları karşılaştır ve hangisini üstün tuttuğunu kıyas et.
 
E

Enes.

Guest
Hadi ordan seni vehebii...

Önce Seyyidlere yani ehli beyte ve Allah Dostlarina dil uzatiyorsun sonrada bana "sunu bunu ogren diyorsun" Imam-i Azam Rahimullah Hazretlerini ve diger Imam`lari arka kapi`dan, kanciklar gibi kücük düsürmek istiyorsunuz. Sen Pseudo-Salafiyya sin, esas selef yolunda degilsin.

Aff duasini bile red ediyorsun...Kibirden Allaha siginirim...

Asil sizler iki yüzlülük yapiyorsunuz. Türkcem iyi olsaydi sana agzinin payini verirdim...

Sizin gibilerine zamanim yok benim. vehebilik nerden geliyor sen biliyormusun? Önce arastir kardesim.

Vehabiiler Müslümanlari istedigi gibi Küfr le sucluyorlar. Medine ve Mekke yi ne bicim hale getirdiler. Kadinlari Kücük düsürüp Hz. Peygamberin
SAAWS.gif
kabirin yakinina birakmiyorlar.

Bütün Haccilari yani bütün Müslümanlari hacc deyken Küfürle sucluyorlar "Bidat, Bidat" diye onlara sopayla vuruyorlar. Utanmazlar. Allah onlari aff etsin ve dogru yola iletsin.

Almanca bilenler okuyunda daha neler yapdiklarini görün:

http://www.islamforum.net/showthread.php?t=7362

Onlarin yaptiklarini esas salaf as-salihler yapmiyordu. Asil bidaatci onlardir.

Hazreti Muhammed
SAAWS.gif
zaten onlari bir hadis`le seytanin boynuzu olduklarini ifadee etmisdi. Ama onlar daha kibirle sapkinlasiyorlar..


Ey Vehebiiler:

Türkiyeyi bilmem ama Avrupa`daki Müslümanlar herkez sizden nefret ediyor !!!

Bunu böylece bilin..

Tayfur seni Allah Dostlarin zikirine davet ediyorum..

http://www.naqshbandi-berlin.org/44/home.html
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Enes sakin olmanı isterim.
Vehhabilik kuvvetini tahripten aldığı cihetle tahribata tabii olmak sadece sana zarar verir.
Hükmü kabul edip etmemek hakkı şahsın kendinde saklıdır.
Amma mezhepsizlikte esasında bir mezheptir.İbn-i teymiye deyince susup İmam-ı Azam deyince pervasız konuşmak buna delildir.

Hadisi inkar ettikleri için sadece Kur an daki hükümlere tabiyiz derler amma namazı nasıl kıldıklarını söyleyemezler.Sebebi tarifinin Kur anın mealinde olmamasıdır.Hanbelire ittiba ederler amma Hanbeli mezhebini inkar ederler,sebep olarak Ahmet bin Hanbel (KS)olsaydı böyle yapmazdı derler.

Vehhabiliği kuran, Mehmed bin Abdülvehhabdır.Varın siz karar verin mezhepsizlikte bir mezhep değil midir?
 

CCCCCC

New member
Katılım
2 Şub 2007
Mesajlar
448
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Uğur Erzincan

Yinemi bence daha yazmayın öğrenmek isteyene öğretin arkadaşlar.Öğrenmek istemeyenle sürekli tartışır kendinizi yorarsınız
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Özellikle teşekkür ettim!

Özellikle teşekkür ettim!

Ben şahsen onların hiç birini Ebu hanifenin tırnağına değişmem. Ebu Hanife hakkında derin bir araştırma yapta önce tabi olduğun mezhebin kurucusu olarak lanse edilen fakat tamamen masum olan bu zatı iyice bir tanı.

"Ha bu arada şu şarlatanların Allaha alternatif olarak uydurdukları hatme-i hacegan.. ."

"peki kendisi saçmalık olan bu merasime başkalarını katmamak bölücülük deyilse nedir."

Evet! özellikle teşekkür ettim ki; bu yazıları okuyacak olan insanların, senin gibi insanları tanıması için dikkatlerini çeksin istedim.

Ey zavallı bedbaht! değişik zamanlarda ve konularda her seferinde karşıma çıktın, her seferinde ağzının payını verdim hala akıl etmekten acizsin. Sözümona sıkı bir "Ebu Hanife" fanatiğiymişsin Hadi be ordan!, sen kim Ebu Hanife Bin Numan (r.aleyh) kim, ağzına onun adını almak bile senin hakkın değil. Ağzından saçılacak saçıntılar "O" mübareğin ismine bir zarar verebilir çünkü. Sizin o hayat hikayelerini okuduğunuz kitapları bilmeyecek kadar salakmı sandınız herkesi. Abdullah Bin Vehhab çok sever zaten senin gibi acuze taraftarları. Sözüm ona ayrıca selefimişsin! Sen Selef'in kim olduğunu biliyormusun ya! Nasıl ki Ebu Hanife'nin (r.aleyh) adını ağzına alamazsan O mübarek ashabın ve tabiinlerin (r.a) isimlerini hiç ama hiç alamazsın.

İddiaya bak! Güya Hanif'in babası zindanlarda (Yusuf misali! benzetmeye bak) yaşamış bir alimmiş de mezheble uzaktan yakından ilgisi yokmuşda, öğrencileri O'nun yolundan giderek mezhebi kurmuşlarda...Neden bu kadar ciddi olmaya çalışırken milleti hem sinir edip hemde güldürüyorsun kendine? İmam Şafii (r.a.) de senin bu iddia ettiğin yoldan gitti ve kendisine de hoca olarak mezheble uzaktan yakından ilgisi olmayan zindanlarda yaşayan bir alimden ders aldı, ha! öylemi ? Biz sizin gibilerin haberlerini aldık yavrum, kendini zorlatma. Bize sizlerin gelip bu fikirlerinizle ortalığa pislemeye çalışacağınızı, sizi ve babalarınızı çok iyi tanıyan alimlerimiz zamanında görmüşler ve bizleri de çoookkkktaaan uyardılar. Bunları bize değil de ancak hindistan ve pakistan taraflarında satabilirsin. Burada ehl-i sünnet çizgisi var yavrum. İki dakikada feleğini şaşırtırlar mecnun gibi dağlara vurursun kendini. Daha fazla rezil olmadan bu sahneden çekil yoksa bundan daha ağırını yazarım milletin içerisinde iyice koskomik olur çıkarsın. Edepsizlik yapma!

Alıntı yaptığım yerleri de özellikle kestim ki; ağzından çıkan pisliğin forum sayfalarına bulaşmasın. Çünkü bu sayfalarda yeri geliyor Allah (cc) deniliyor yeri geliyor salavat getiriliyor! malum bu yönde kelimeler temiz yerlere yazılırki, rahmet ve bereket de beraberinde gelsin diye. Şimdi senin yazdıklarının hepsini alıntılasam o zamanda burada bu mübarek isimleri anamam.

Sağdan soldan duyduğun klişe basma kalıp kelimelerle soru kurma basitliğinden de vazgeç bence! Kişi bilmediği konularda konuşunca doğal olarak daha da batıyor. Yiyemeyeceğin lokmayı ağzına almaya kalkma, boğazına durur!

Sevgili forum üyeleri;
Bu ve bunun gibi "behlümadal" tipler yaşantımızın her alanında var ve olmaya da devam edeceklerdir. Duydukları bir kaç cümle kulaktan dolma bilgi ile karşımıza gelirler, her seferinde enselerine yedikleri tokatlarla sersemlemiş şekilde geri dönerler. Bunları iyi tanıyın. Dikkat edin; kim karşınıza gelir de ehl-i sünnet vel cemaat alimlerini bölücü, yıkıcı diyerek suçlamaya başlarsa, çevirin arkasını etiketine bakın; ya vehhabidir yada selefi olduğunu iddia eder. Azıcık bilgi yolu ile zorlayın göreceksiniz ki; hemen çamurlaşacak ve aslına rücu edecektir.
 
T

teslimolan

Guest
Kuranda kan bozuyor demiyorsa bozmaz her ne kadar sacmalik idda etsenizde bozmaz. Peygamberin agzindan kendi agzindan bir sey duymadiysaniz bozmaz Peygamberin mirasi Kuranda bu yazmazsa bozmaz.
 
T

teslimolan

Guest
Ben öyle kendimi daha temiz hissediyorum diyerek yeniden abdest alirsin ancak kan abdesti bozmaz. Kan abdesti bozar diye bir ayet olmadigi icin bozmaz. Onun icin birileri bozar diye hüküm veremez ben kendimi daha temiz hissediyorum böyle diyebilir imam x dedikleriniz ancak abdesti kan bozar diyemez o hakki yok.
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Hangi Akla Hizmet Ediyorsun Duha.?

Hangi Akla Hizmet Ediyorsun Duha.?

Hakılık payın var. Ancak, kendi ağzınla söylüyorsun Kur'an'da kan abdesti bozar , diye bir ifade yok.

Ama kanın haram ve necis olduğunu söyleyen bir ayet var.

Şimdi Abdestin hikmeti temizliktir. Biz bu ayete göre şüpheye giriyoruz. Diyoruz ki "tamam abdest bozulur denmemiş ,ama neme lazım zor değil,abdestimi tazeleyeyim. Allah Takvayı sevmiyor mu. Burda abdest tazelemek iki ayete uymuyor mu? Hem takva ayetine hem zan ayetine.
Tazelemek istemeyen Şafiye de "tamam sen bilirsin, haklısın",diyoruz. Böylece kavga yok, bölünme yok.

İki tarafta nasıl hakıl oluyor anladın.

Demek neymiş Kan abdesti bozmaması Kur'andan alınıyor

Kanın abdesti bozması da Kur'an'dan alınıyor.
Aksini ispat edebilir misin?



Kanın abdesti bozması hangi ayetten alınıyor aydınlat bakalım. Felsefe ile, zan ile haram olmaz.

bunu anlamak çok basittir. Abdesti bozanlar içerisinde yoksa ( ki kesinlikle yok) ayrıca bozmayanları teker teker yüzlerce saymaya da gerek yoktur.


Namaza yaklaşılmayan sarhoşluk ve cünüplüğün de dışında kaldığına göre neye göre bozduğunu iddia edebiliyorsunuz.


Yine Kadınların hayızlı hallerinde yasak edilen tek şey eşleriyle münasebet olduğuna göre oradada konu dışında bırakılmaktadır.


Geriye kanın nerede ve niçin haram kılındığı sorusu aklımıza gelmektedir. Evet haram kılndığı yer var ama, illeti de namazla ilgili olmayıp yenilenler grubundan haram olanlar içerisinde geçmektedi. Şimdi o ayeti inceleyelim.



Bakara Suresi 173. Allah size leşi, kanı, domuz etini, Allah'tan başkası adına kesileni haram kılmıştır.Ama zorda kalanın, sınırı aşmadan, şuna buna haksızlık ve tecavüze gitmeden yemesinde kendisi için günah yoktur.Allah çok affedici, çok merhametlidir.




Nisa Suresi 23. Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki kız kardeşi birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir.


Senin mantığına göre bu ayette helel olanlar sayılmadığına göre onları da haram mı sayacak sınız.?

Maide Suresi 87. Ey iman sahipleri! Allah'ın size helal kıldığı şeylerin temiz ve güzel olanlarını haramlaştırmayın; azıp sınırı aşmayın; Allah azıp sınırı aşanları sevmez.


Maide Suresi 96. Hem size hem de yolculara bir geçimlik olarak deniz avı yapmak ve onu yemek size helal kılındı. Fakat ihramlı olduğunuz sürece karada avlanmak size haram edilmiştir. Huzurunuzda haşredileceğiniz Allah'tan korkun.

Aşağıdaki ayetleri incelersek deyil mezheb sahiplerinin, peygamberin bile helali haram, haramı helal kılma yetkisi yoktur.Bunu yapanlar Allahın azabına hazır olsun. Doğruluğunu ısrarla savunan ahmaklarda hazır olsun bu azaba.

En'am Suresi 119. Size ne oluyor da üzerine Allah'ın adı anılmış olanlardan yemiyorsunuz? Zorda kalışınız dışında üzerinize haram kıldığını bizzat kendisi size ayrıntılı olarak açıklamıştır. Birçokları ilimsiz bir biçimde kendi keyiflerine uyarak halkı şaşırtıyorlar. Hiç kuşkusuz, seni Rabbin sınır tanımaz azgınları çok iyi bilmektedir.


En'am Suresi 140. Şu bir gerçek ki, ilimsizlik yüzünden öz evlatlarını beyinsizce katledenlerle Allah'ın kendilerine verdiği rızıkları, Allah'a iftira ederek haramlaştıranlar gerçekten hüsrana uğramışlardır. İnan olsun, sapıtmışlardır onlar; hiçbir zaman doğruyu ve güzeli bulamazlar.


Yunus Suresi 59. De ki: "Ne oldu size de Allah'ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram yaptınız bir de helal?" De ki: "Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz?"


Tahrim Suresi 1 Ey Peygamber! Allah'ın sana helal kıldığı şeyi, eşlerinin hoşnutluğunu isteyerek neden haramlaştırıyorsun? Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Duha' Alıntı:
Ama kanın haram ve necis olduğunu söyleyen bir ayet var.

Merhaba Duha,

Kanın haram olduğunu bildiren ayeti biliyorum. Ancak necis olduğunu bildiren ayeti hatırlayamadım. Hangi ayet olduğunu bilmek isterim.

Selamlar.
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Merhaba Duha,

Kanın haram olduğunu bildiren ayeti biliyorum. Ancak necis olduğunu bildiren ayeti hatırlayamadım. Hangi ayet olduğunu bilmek isterim.

Selamlar.



BAKARA SÛRESİ
(173) Allah, size ancak leş, kan, domuz eti ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Ama kim mecbur olur da, istismar etmeksizin ve zaruret ölçüsünü aşmaksızın yemek zorunda kalırsa, ona günah yoktur. Şüphesiz, Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.


belki bunu kastetmiştir..
selametle..
 

müftü

New member
Katılım
24 Kas 2007
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
68
sa
aslında mezheplerin sayısı dört değil
daha çok
ama dört tanesi taraftar bulmuş, görüşleri de uygulanır olmuştur. yoksa birileri çıkıp dört tanesi kalsın diğerleri gitsin dememiştir.
 

müftü

New member
Katılım
24 Kas 2007
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
68
aslında birden fazla mezhep oluşu inananlar için de bir kolaylıktır, aslolan mezheplerin takım haline getirilip kavgaya müncer edilmemesidir.
 
Üst Alt