Mezheb farkı

Antigünah

New member
Aklıma takılan bir soru var benim kaza borcum var maliki mezhebini taklit ediyorum
ama malikide borcu olanın kaza kılması haram deniliyor.Sizce bu durumda ne yapılması gereklidir.(hanefiyim)
 
Maliki mezhebinde kaza namazı vardır, Hanbeli mezhebinde yoktur.

Maliki mezhebini taklit etmenizdeki sebebi biraz açarmısınız?
 
Ben namazlarımı şöyle kılıyorum;Mesela öğle namazı 10 rekattır.İlk dört rekatı ilk sünnet,sonra 4 rekat farz ve 2 rekatta son sünnet.İlk 4 rekatı kılacakken niyetimi (kaza) geçmiş 4 rekatlık öğle namazına diye ediyorum.Farzını zaten o gün için kılıyorum.Son sünnette de sabah namazının kazası gibi niyet edip kılıyorum.
Böylelikle hem kaza hem de sünneti kılmış oluyorum.Zaten sünnet nedir? Peygamber Efendimizin yapmış olduklarıdır.Efendimiz öğle namazının farzından önce 4 rekat namaz kılarmış ve sonrasında da 2 rekat namaz kılarmış.
Diğer vakitler de hakeza.
 
Ben namazlarımı şöyle kılıyorum;Mesela öğle namazı 10 rekattır.İlk dört rekatı ilk sünnet,sonra 4 rekat farz ve 2 rekatta son sünnet.İlk 4 rekatı kılacakken niyetimi (kaza) geçmiş 4 rekatlık öğle namazına diye ediyorum.Farzını zaten o gün için kılıyorum.Son sünnette de sabah namazının kazası gibi niyet edip kılıyorum.
Böylelikle hem kaza hem de sünneti kılmış oluyorum.Zaten sünnet nedir? Peygamber Efendimizin yapmış olduklarıdır.Efendimiz öğle namazının farzından önce 4 rekat namaz kılarmış ve sonrasında da 2 rekat namaz kılarmış.
Diğer vakitler de hakeza.

Aynı namazda hem kaza hem sünnet bir arada kılınmaz, misal dediğiniz gibi, öğlen ilk sünneti kılacaksınız, kazaya niyet edip hem sünnet hem kaza ikisi bir arada çıkacak? Bu şekilde caiz değildir.
Niyeti ya kazaya ya da sünnete yapınız. Bu arada sünnetleri hafife almayınız. Bir söz vardır " Ne olacak ki alt tarafı sünnet, bakalım Resulullah (s.a.v.) senin için dermi ümmet? " Ayrıca Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurur ki ; "Üç kişi yüzümü göremeyecektir. Ana babasına isyan eden, sünnetimi terk eden, üzerime salavat getirmeyen."

Ayrıca öğle ve yatsı namazlarının son sünnetlerini 4 rekat kılmak çok faziletlidir.

 
Aynı namazda hem kaza hem sünnet bir arada kılınmaz, misal dediğiniz gibi, öğlen ilk sünneti kılacaksınız, kazaya niyet edip hem sünnet hem kaza ikisi bir arada çıkacak? Bu şekilde caiz değildir.
Niyeti ya kazaya ya da sünnete yapınız. Bu arada sünnetleri hafife almayınız. Bir söz vardır " Ne olacak ki alt tarafı sünnet, bakalım Resulullah (s.a.v.) senin için dermi ümmet? " Ayrıca Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurur ki ; "Üç kişi yüzümü göremeyecektir. Ana babasına isyan eden, sünnetimi terk eden, üzerime salavat getirmeyen."

Ayrıca öğle ve yatsı namazlarının son sünnetlerini 4 rekat kılmak çok faziletlidir.


Birçok islam alimi bu şekilde namaz kılmanın doğruluğu yönünde içtihat birliği yapmışlardır.Sünnet terk edilmiyor ki,sünnet zaten daha öncede belirttiğim gibi Efendimizin yaptığı şeylerdir.Farzdan önce ve sonra kılınan namazın sadece niyeti farklı olucak ve fiiliyat olarak da hem sünnet hem de kaza kılınacaktır.
İslam dini kolaylıklar dinidir.
 
Birçok islam alimi bu şekilde namaz kılmanın doğruluğu yönünde içtihat birliği yapmışlardır.Sünnet terk edilmiyor ki,sünnet zaten daha öncede belirttiğim gibi Efendimizin yaptığı şeylerdir.Farzdan önce ve sonra kılınan namazın sadece niyeti farklı olucak ve fiiliyat olarak da hem sünnet hem de kaza kılınacaktır.
İslam dini kolaylıklar dinidir.

İbni Abidin hazretleri (Tehıyyat-ül-mescid) namazını anlatırken buyuruyor ki:
Öğlenin farzına dururken hem farz, hem de sünneti olarak iki niyet yapılırsa iki imama göre yalnız farz kılınmış olup İmam-ı Muhammed e göre ise o namaz kabul olmaz. Çünkü farz ile sünnet ayrı cinsten iki namazdır Camiye girince kılınan herhangi bir namaz tehıyyat-ül-mescid yerine de geçtiği için farz kılarken tehıyyat-ül-mescid olarak da ayrıca niyet etmek imam-ı Muhammed e göre de caiz olur Yalnız farza niyet edince de bu iki namaz birlikte kılınmış olur.

Siz hangi kaynaklardan hangi alimlerden bahsediyorsunuz?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İbni Abidin hazretleri, (Tehıyyat-ül-mescid) namazını anlatırken buyuruyor ki:
Öğlenin farzına dururken, hem farz, hem de sünneti olarak iki niyet yapılırsa, iki imama göre, yalnız farz kılınmış olur

[/SIZE][/FONT][/QUOTE]

Farzına dururken demiş,ben farzına dururken farz diye niyet ediyorum.Yazdıklarımı okumadınız galiba,hoş kendi yazdıklarınızı da okumamışsınız ki verdiğiniz sadece bir sitenin ismi ben hiçbir bilgi göremedim:)
 
Kazaya kalmış namazları kılmak, nafile namaz kılmaktan çok daha ehemmiyetli ve çok daha uygundur fakat beş vakit namazın sünnetleri,kuşluk,tesbih,tahiyyetül mescid ve evvabin namazı bundan müstesnadır. (yani bu sünnet ve nafileler kaza namazları için terk edilemezler niyetler ayrı yapılır)
Mevlana eş şeyh nızam el fetaval hindiyye (bulak:matbaai emiriyye, 1310 ) 1:125;İbni Abidin Hz.


Ben alim değilim, aklımda tutup burda kaynak yazamam. Sohbetler vasıtasıyla dinlediğimiz konuları, internetten bulmaya çalışıyoruz.

Hanefi mezhebine göre sünnet kılarken kazayada niyet olmaz. Kazayıda ayrıyeten kılmak gerekir... Diğer mezheblerinde kendi ictihatları vardır, onlarada saygı duyulur.
Derseniz ki hanefi alimlerinde de benim görüşümde olanlar vardır diye, doğrudur fakat biz Cumhurunu yani genelini baz alarak, ona göre davranıyoruz.
 
Peki konu başka yerlere gitmiş ama son birşey öğrenmek istiyorum acaba hanefi mezhebiyle maliki mezhebi arasında namazda fark varmıdır.Niyet farklı başka herhangi birşey.
 
Bu konuya kesin açıklık gelsin bende merakla takip ediyorum. Eğer bu zihniyet doğruysa benim niye haberim olmadı bu yaşa kadar, eğer doğru değilse bu şekilde yanlış kılanları uyaralım. Onların kıldıkları namazdan bizde sevap kazanalım. Benim mezheb imamın Ebu Hanife kırk yıllık namazını kaza etmiştir. Bu ne demek oluyor. Kıldığı namazı yanlış kıldığını farketmiş ve tekrar kılmıştır. Ben bu konuda bir şey bilmiyorum ancak daha öncedende bu tür namaz kılanların olduğunu duymuştum. Öğle namazını kılarken son sünnetini kılamadığı sabah namazının sünneti diye niyet edip kılanları. Fakat ne kadar doğru diye bir şey söz konusu olamaz. Bu konu ya doğrudur ya da yanlıştır. Bunu kesin olarak belirileyecek olanlardan ALLAH (c.c) Razı olsun diye önemle belirtiyorum. Varsa bilen konuya açıklık getirecek hadis ve kuran ile konuya ışık tutacak olan lütfen ilgilensin.
 
Mezhepteki imamımız Ebu Hanife (r.a.) 40 yıllık namazını yanlış kıldığı için değil, abdest alırken ibriğin ucu kıbleye dönerse daha iyi olur denmesi üzerine 40 yıllık namazını kaza etmiştir. Yani sadece bir abdest edebini terk ettiği için namazları kaza etmiştir. Bizler onun gibi olamayız, lakin en azından benzemeye çalışmak gerekir.

Sünnet kılarken kazaya da niyet etmenin Hanefi fıkıhına göre caiz olmadığını belirtmiştim.
(5 Vakit sünnet,işrak,kuşluk,tesbih,mescid ve evvabin namazları kılarken kazaya niyet caiz değildir, sünnet ve nafileler kaza namazları için terkedilemez.)
 
ALLAH (c.c) senden hem bu dünyada hem ahirette razı olduğu kullarının arasına katsın saygıdeğer Selim bey.
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks