Bu meseleye şöyle bir açıklama getirilebilir:kuranı kerim bir metindir.
bu metnin muhatabı tüm insanlardır.bu durumda hemen şu aklımıza gelmektedir;eğer muhatab tüm insanlar ise şüphesiz ki her insanın anlama kabiliyeti,anladığını hangi derecede anlama,dünyaya bakışları ve dünyaya ait görüşleri gibi özellikleri farklı oluyor.bu durumda muhatabın çokluğu farklı anlayışları doğurması gayet doğaldır.çünkü bu muhatab robot değil tüm özellikleri birbirlerinden farklı olan insandır.
Ayrıca şunu söylemek de yarar görüyorum:birlik ve beraberliği siz neden tek tip birşeymiş gibi algılıyorsunuz ki?Birlik beraberlik tek-tip değil farklılıkların biraraya gelmesiyle oluşması İslamın güzel bir özelliğidir.vesselam
''dört farklı mezhep var ama hiç biri haram demiyor,''mesele sigara değil ama yine de söyleyeyim.siz sigara için diyorsunuz ki dört mezhep haram demiyor sizce ebu hanife döneminde ve şafii v.d dönemlerinde sigara var mıydı?varsa dahi zararları bu kadar biliniyor muydu?varsa bu zamanda üretilen sigaralarla o zaman üretilen sigara arasında dağlar fark olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
ayrıca yeni çıkan sorunlar karşısında fetvalar veriliyor değil mi? o zaman bu fetvalar hangi mezhebin hanesine yazılıyor?örneğin Hayrettin Karaman hoca bir fetva veridğinde hanefilerin bu fetvayı dinleme zorunluluğu yok mu?yoksa kim bu zamanda hanifilik ve şafilik adına fetva verecek?Ayrıca benim ilk yaptığım yorum kesinlikle sorulan soruyla alakalı olarak verdiim.
We get it, advertisements are annoying!
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.