Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kuran-i Hakim'de Allah Dostlari

  • Konbuyu başlatan zeynep_hearty
  • Başlangıç tarihi
Z

zeynep_hearty

Guest
Aslinda Kur’anin bütün ayetleri bir yönüyle AlIahu Tealanin dostunu, dostlugunu ve bunun yolunu tarif eder. iman, emir, nehiy, ögüt, kissa, ibret, hikmet, ibadet, tefekküir, tezekkür, infak, cihad... gibi konulari isIeyen bütün ayetler, bastan sona Allah dostlari*nin ahlakini anlatir. Cünkü bu yuce Kitap, AIlah’in sahadetine göre. takva sahipleri icin (mut*taki’) bir hidayet ye rahmet kitabadir Ayni Kitap, AlIah’in düsmanlari icin de bir hasret ve nedamet sebebi*dir. Simdi ehlullahin, Kur’an-i Hakim’de zikredilen en belirgin sifat ve halleri*ni görelim:

EhIuIIah AIIah’in dostlaridirlar:

"AlIah’in dostlari ancak muttaki olanlardir Fakat (kâfir ye gâfil) insanlarin cogu bunu bilmezler "(Enfâl 8/34)

Veliler dünya ve ahiret saadetine ulasmislardir:

”Haberiniz 0lsun ki, Allah ‘in velileri (dostlari) icin hic bir korku yoktur. Onlar mahzun da olacak degillerdir”

Dünya hayatinda da Ahiret hayatinda da onlar icin nice müjde (ve ke*rametler) vardir. Allah´in söz ve hükümlerinde asla bir degisme yoktur iste bu (hale ve vade uIasmak) en büyük kurtulustur”(yunus 10/62-64)

Veliler mukarrebun makamindadirlar:

“Siz üc sinif oIdugunuz zaman:

I-Ashab-i meymene (amel defterleri sag tarafindan verilen müminler. Ne mutlu onlara...

2-Ashab-i, mes’eme (amel defterleri sol tarafindan verilen münafik ve ka*firler Ne bahtsizdir on/ar..

3-Bir de sabikun (hayirda en ilerde olanlar, ki onlar ecirde de en) ileride 0lanlar Onlar mukarrebun (ilahi huzurda kabul veyakinlik görmüs,) olan*lardir, ve naim cennetlerindedilrler."(Vakia 56/7-12)

Veliler hayirlarda en öndedirler:

“Kullarimizdan bazisi da AlIah’in izniyle hayirlarda en önde olanlardir. lste büyük fazilet budur.”(Fatir 56/32)

Veliler hidayet önderleridir:

Kendilerine uymak gerekir.

“Her sey ile bana yönelenlere uy”(Lokmân)31/15)

“Onlar Allah ‘in hidayet ettigi kimselerdir. Sen de onlarin yoluna uy((En-am 6/90)

Velilerin amelleri temiz, makamlar, âlidir:

“Hayir! Andolsun, ebrairin (salihierin) kitabi,illiyyündedir.

-illiyyün nedir, bilirmisin?

-(0 illiyyün’daki kitap) icInde amelleri yazilmis bir kitaptir

-Onu mukarrebin (AlIah’a yakin 0lanlar) görür (müsahede eder).

-süphesiz ebrar (salihler, cennette) nimet icindedirler

-Orada koltuklar üzerinde (etrafa) bakarlar.

-Onlarin yüzünde nimetlerin sevincini görürsün

-Onlara mühürlü halis bir icecekten icirilir ki, sonu misktir. (icildikten sonra misk gibi kokar)

iste yarisanlar ancak bunun icin yarissinlar”(Mutaffifin 83/18-26)

Allah velilerini, onlar da AIIah’i severler :

“Ey iman edenler icinizden kim dininden dönerse, sunu iyi bilsin:

Allah onlarin yerine öyle bir topluluk getirir-ki, Allah onlari sever, onlar da AlIah’i sever. Müminlere karsi cok alcak gönüllü. Kafirlere karsi onurlu ve izzet sahibidirler. Allah yolunda mücadele ederler, hicbir kinayanin kinama*sin dan korkmazlar Iste bu Allah´in ihsanidir Onu diledigi kimseye verir Allah ihsani genis olan ve herseyi hakkiyla bilendir (maide 5/54)

Veliler halkin en hayirlilaridir:

Allah onlardan razi, onlar da Allah’tan razidir.

“Iman edip salih amel isleyenler var ya, Süphesiz halkin en hayirlisi on*lardir. Rableri katinda onlarin mükafati, altlarindan irmaklar akan cennetler*dir Orada ebedi olarak kalacaklardir Allah onlardan razi olmus, onlar da Allah’tan razi olmuslardir. Bu (sifat ve mükafat) RabIerinden den korkan (O’na iliyik ile saygi gösteren) icindir” (Beyyine 98/7-8)

Velilere özel bir nur veriImistir:

Onlar bu nur ile yasar, bu nur ile ruhlarini teslim eder, bu nur ile mahsere gelirler.

‘Allah iman edenlerin dostudur, onlari (dalalet ve gaflet) karanliklarin dan (hidayet ve marifet/ nurlarina cikarir’(bakara 2/257)

“Kalbi ölü iken diriltigimiz ve kendisine insanlar arasinda pesinden yürüyecegi bir- nur verdigimiz kimse, karanliklar icinde kalipta ondan cikama*yan kimse gibi olur mu?”(En-am 6/122)

“0 gün inanan erkekleri ve inanan kadinlari nürlari önlerinden ve saglarindan kosarken görürsün. Kendilerine: ‘Bu gün müjdeniz,altlarindan irmaklar akan,iclerinde ebedi kalacaginiz cennetlerdir.´denilir . iste büyük kurtulus budur."(Hadid 57/12)

“Rabb’lerin den korkan muttakiler bölük bölük cennete sevk edilirler. Oraya varip kapilar acildiginda bekciler onlara: selam size! Tertemiz geldiniz(haliniz ne kadar hos) artik ebedi kalmak üzere girin buraya“derler"(Zümer 39/73)

Veliler canlarini AIIahu Teala’ya feda etmisIerdir:

O’nun zikrinde kayboImus kimselerdir.

“Insanlardan öyleleri vardir ki Allahin rizasi icin nefsini (ve malini) feda eder.(Bakara 2/20)

”Onlar, herhangi bir ticaret ve alisverisin kendilerini Allah´i zikretmekten, namazi kilmaktan ve zekati vermekten alikoyamadigi erlerdir. Onlar yüreklerin ve gözlerin dehsetten ters dönecegi günden korkarlar.”(Nûr 24/37)

“0 temiz akil sahipleri ayakta (yürürken) otururken ye yanlari üzere ya*tarken (bütün hal ve zamanlarinda) Allah´i zikr ederler Göklerin ye yerin ya*ratilisini tefekkür ederler (ve ;söyle dua ederler:) Rabbimizl Sen bunlari bosu*na yaratmadin, Seni tesbih ederiz. Bizi cehennem azabindan koru”(Al-i imran 3/161)

Allah dostlarina dost olanlar, AIlah’in dostu olurlar:

Bu dostluk, ebedi sevinc sebebidir. Kafir ve günahkarlari dost secmenin sonucu aglamak ye yalniz kalmaktir. Asil dostluk ölümle bozulmayan dostluk*tur. Iste sonuclari:

“0 gün (Allah icin birbirini seven) muttakilerin disinda bütün dostlar bir birinin (azili) düsmani olur”(Zuhruf 43/67)

“Zalimlerden her biri (pismanligindan) o iki elin! isi’rarak Ah ne olurdu ben de o peygamberle birlikte bir kurtuIus yolu edineydim. Yaziklar olsun bana, keske (beni Hakk’tan alikoyan) falani dost edinmeseydim’ der.”(Furkan 25/28)

Veliler her mümine ihlasi edep ve zikir derslerini ögretir:

Bu yüzden her muminin onlarla beraber olmasi gerekir.

“ Ey iman edenler! Allah ‘tan korkun ve sadiklarla beraber olun.”(Tevbe 9/119)

Velilerle beraberlik en güzel ameldir:

Bütün enbiya ve velilerin sultani olan Hz. Rasulullah (s.a.v) Allah rizasini arayan sadiklar ile birlikte bulunmayi en guzel amel olarak tanitmistir. Cenab*Hak, yüce peygamberine dahi su emri vermistir:

“ResuIum! Rabb’Ierinin rizasini isteyerek, sabah aksam O’na dua (ve ibadet) edenlerle beraber olmaya candan sabret. Dünya hayatinin süsünü isteyerek sakin onlardan gözünü cevirme. Bizim zikrimizden kalbini gafil kildigimiz, hevasina tabi olan ve isi devamli asiriIik 0lan kimseye itaat etme" (Kehf 18/28)

Alemlere rahmet kilinan Efendimize bu emir verilirse, bizim nefsimize ne tür bir vazife gerekir dersiniz?l..
SELAM VE DUA İLE.......
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
118 Geride bırakılan üç kişinin de tövbesini kabul etmiştir. Bütün genişliğine rağmen yeryüzü onlara dar gelmiş, öz benlikleri kendilerini sıkıştırmıştı; allah'ın öfkesinden kurtulmak için yine allah'a sığınmaktan başka çare olmadığını fark etmişlerdi. Sonra onlara tövbe nasip etti ki, eski hallerine dönsünler. Hiç kuşkusuz, allah, tövbeleri çok çok kabul eden, rahmeti sınırsız olandır.



Tevbe Suresi 119 Ey iman edenler! allah'tan korkun ve özü-sözü bir kişilerle beraber olun.



Tevbe Suresi 120 Medine halkına ve çevrelerindeki Bedevî araplara, allah resulünden geri kalmaları ve onu bırakıp da kendi canlarının derdine düşmeleri yakışmaz. Çünkü allah yolunda uğrayacakları bir susuzluk, bir yorgunluk, bir açlık, kâfirleri öfkelendirmek üzere bir yere ayak basmaları, düşmana karşı herhangi bir başarı kazanmaları durumunda kendileri için, barışa yönelik iyi bir amel mutlaka yazılacaktır. allah, güzel düşünüp güzel davrananların ödülünü yitirmez.


Bu evliyalarla ilgili delil olarak sunulan Tevbe 119'u nasıl oluyorda verdiğiniz manada türkçeye çeviriyorsunuz, inanın aklım havsalam almıyor.. Kur'anda konu bütünlüğü, siyak ve sibak, nüzul sebebi gibi terimler mevcuttur ve bir ayet böyle ele alınır, cımbızla bir ayeti çekerek ve bir iki kelimesini eğip bükerek bir konuya mesnet etmek, inanın ne ilmidir ne de akli.. Bu sadece, birşeyleri ispata yeltenmenin telaşıdır, gariptir, verdiğiniz hiçbir ayet, savunduğunuz fikirleri doğrulamıyor, Allah, KENDİNE İNANAN VE SALİH AMEL EŞLEYEN her insanı dostu olarak ilan etmiştir, lakin, sizler, Allah'a dost olma şerefini küçümseyerek, illa aracılarla, torpillerle, birilerinin eteğine yapışarak dost olabileceğinizi umuyorsunuz..
Bu biraz aşağılık kompleksi hastalığı gibi geliyor bendenize, sizi bilmem ama, bu tip aracı ve şirk tutanaklarla Allah'a gitmeyi ben kendime zül kabul ediyorum, lütfen sevgili kardeşim, mahşerde gelip, Velileriniz sizin yerinize hesap vermeyecek, çünkü, hesaplar şahsidir, kendinizi hazırlayın, velilerinize sığınmayın, hazırlıksız yakalanırsanız, değil velileriniz peygamberler bile bakmaz yüzünüze, benden hatırlatması, dualarımla
 

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Konum
iN QuRaN
zeynep_hearty' Alıntı:
Aslinda Kur’anin bütün ayetleri bir yönüyle AlIahu Tealanin dostunu, dostlugunu ve bunun yolunu tarif eder. iman, emir, nehiy, ögüt, kissa, ibret, hikmet, ibadet, tefekküir, tezekkür, infak, cihad... gibi konulari isIeyen bütün ayetler, bastan sona Allah dostlari*nin ahlakini anlatir. Cünkü bu yuce Kitap, AIlah’in sahadetine göre. takva sahipleri icin (mut*taki’) bir hidayet ye rahmet kitabadir Ayni Kitap, AlIah’in düsmanlari icin de bir hasret ve nedamet sebebi*dir. Simdi ehlullahin, Kur’an-i Hakim’de zikredilen en belirgin sifat ve halleri*ni görelim:

EhIuIIah AIIah’in dostlaridirlar:

"AlIah’in dostlari ancak muttaki olanlardir Fakat (kâfir ye gâfil) insanlarin cogu bunu bilmezler "(Enfâl 8/34)

Veliler dünya ve ahiret saadetine ulasmislardir:

”Haberiniz 0lsun ki, Allah ‘in velileri (dostlari) icin hic bir korku yoktur. Onlar mahzun da olacak degillerdir”

Dünya hayatinda da Ahiret hayatinda da onlar icin nice müjde (ve ke*rametler) vardir. Allah´in söz ve hükümlerinde asla bir degisme yoktur iste bu (hale ve vade uIasmak) en büyük kurtulustur”(yunus 10/62-64)

Veliler mukarrebun makamindadirlar:

“Siz üc sinif oIdugunuz zaman:

I-Ashab-i meymene (amel defterleri sag tarafindan verilen müminler. Ne mutlu onlara...

2-Ashab-i, mes’eme (amel defterleri sol tarafindan verilen münafik ve ka*firler Ne bahtsizdir on/ar..

3-Bir de sabikun (hayirda en ilerde olanlar, ki onlar ecirde de en) ileride 0lanlar Onlar mukarrebun (ilahi huzurda kabul veyakinlik görmüs,) olan*lardir, ve naim cennetlerindedilrler."(Vakia 56/7-12)

Veliler hayirlarda en öndedirler:

“Kullarimizdan bazisi da AlIah’in izniyle hayirlarda en önde olanlardir. lste büyük fazilet budur.”(Fatir 56/32)

Veliler hidayet önderleridir:

Kendilerine uymak gerekir.

“Her sey ile bana yönelenlere uy”(Lokmân)31/15)

“Onlar Allah ‘in hidayet ettigi kimselerdir. Sen de onlarin yoluna uy((En-am 6/90)

Velilerin amelleri temiz, makamlar, âlidir:

“Hayir! Andolsun, ebrairin (salihierin) kitabi,illiyyündedir.

-illiyyün nedir, bilirmisin?

-(0 illiyyün’daki kitap) icInde amelleri yazilmis bir kitaptir

-Onu mukarrebin (AlIah’a yakin 0lanlar) görür (müsahede eder).

-süphesiz ebrar (salihler, cennette) nimet icindedirler

-Orada koltuklar üzerinde (etrafa) bakarlar.

-Onlarin yüzünde nimetlerin sevincini görürsün

-Onlara mühürlü halis bir icecekten icirilir ki, sonu misktir. (icildikten sonra misk gibi kokar)

iste yarisanlar ancak bunun icin yarissinlar”(Mutaffifin 83/18-26)

Allah velilerini, onlar da AIIah’i severler :

“Ey iman edenler icinizden kim dininden dönerse, sunu iyi bilsin:

Allah onlarin yerine öyle bir topluluk getirir-ki, Allah onlari sever, onlar da AlIah’i sever. Müminlere karsi cok alcak gönüllü. Kafirlere karsi onurlu ve izzet sahibidirler. Allah yolunda mücadele ederler, hicbir kinayanin kinama*sin dan korkmazlar Iste bu Allah´in ihsanidir Onu diledigi kimseye verir Allah ihsani genis olan ve herseyi hakkiyla bilendir (maide 5/54)

Veliler halkin en hayirlilaridir:

Allah onlardan razi, onlar da Allah’tan razidir.

“Iman edip salih amel isleyenler var ya, Süphesiz halkin en hayirlisi on*lardir. Rableri katinda onlarin mükafati, altlarindan irmaklar akan cennetler*dir Orada ebedi olarak kalacaklardir Allah onlardan razi olmus, onlar da Allah’tan razi olmuslardir. Bu (sifat ve mükafat) RabIerinden den korkan (O’na iliyik ile saygi gösteren) icindir” (Beyyine 98/7-8)

Velilere özel bir nur veriImistir:

Onlar bu nur ile yasar, bu nur ile ruhlarini teslim eder, bu nur ile mahsere gelirler.

‘Allah iman edenlerin dostudur, onlari (dalalet ve gaflet) karanliklarin dan (hidayet ve marifet/ nurlarina cikarir’(bakara 2/257)

“Kalbi ölü iken diriltigimiz ve kendisine insanlar arasinda pesinden yürüyecegi bir- nur verdigimiz kimse, karanliklar icinde kalipta ondan cikama*yan kimse gibi olur mu?”(En-am 6/122)

“0 gün inanan erkekleri ve inanan kadinlari nürlari önlerinden ve saglarindan kosarken görürsün. Kendilerine: ‘Bu gün müjdeniz,altlarindan irmaklar akan,iclerinde ebedi kalacaginiz cennetlerdir.´denilir . iste büyük kurtulus budur."(Hadid 57/12)

“Rabb’lerin den korkan muttakiler bölük bölük cennete sevk edilirler. Oraya varip kapilar acildiginda bekciler onlara: selam size! Tertemiz geldiniz(haliniz ne kadar hos) artik ebedi kalmak üzere girin buraya“derler"(Zümer 39/73)

Veliler canlarini AIIahu Teala’ya feda etmisIerdir:

O’nun zikrinde kayboImus kimselerdir.

“Insanlardan öyleleri vardir ki Allahin rizasi icin nefsini (ve malini) feda eder.(Bakara 2/20)

”Onlar, herhangi bir ticaret ve alisverisin kendilerini Allah´i zikretmekten, namazi kilmaktan ve zekati vermekten alikoyamadigi erlerdir. Onlar yüreklerin ve gözlerin dehsetten ters dönecegi günden korkarlar.”(Nûr 24/37)

“0 temiz akil sahipleri ayakta (yürürken) otururken ye yanlari üzere ya*tarken (bütün hal ve zamanlarinda) Allah´i zikr ederler Göklerin ye yerin ya*ratilisini tefekkür ederler (ve ;söyle dua ederler:) Rabbimizl Sen bunlari bosu*na yaratmadin, Seni tesbih ederiz. Bizi cehennem azabindan koru”(Al-i imran 3/161)

Allah dostlarina dost olanlar, AIlah’in dostu olurlar:

Bu dostluk, ebedi sevinc sebebidir. Kafir ve günahkarlari dost secmenin sonucu aglamak ye yalniz kalmaktir. Asil dostluk ölümle bozulmayan dostluk*tur. Iste sonuclari:

“0 gün (Allah icin birbirini seven) muttakilerin disinda bütün dostlar bir birinin (azili) düsmani olur”(Zuhruf 43/67)

“Zalimlerden her biri (pismanligindan) o iki elin! isi’rarak Ah ne olurdu ben de o peygamberle birlikte bir kurtuIus yolu edineydim. Yaziklar olsun bana, keske (beni Hakk’tan alikoyan) falani dost edinmeseydim’ der.”(Furkan 25/28)

Veliler her mümine ihlasi edep ve zikir derslerini ögretir:

Bu yüzden her muminin onlarla beraber olmasi gerekir.

“ Ey iman edenler! Allah ‘tan korkun ve sadiklarla beraber olun.”(Tevbe 9/119)

Velilerle beraberlik en güzel ameldir:

Bütün enbiya ve velilerin sultani olan Hz. Rasulullah (s.a.v) Allah rizasini arayan sadiklar ile birlikte bulunmayi en guzel amel olarak tanitmistir. Cenab*Hak, yüce peygamberine dahi su emri vermistir:

“ResuIum! Rabb’Ierinin rizasini isteyerek, sabah aksam O’na dua (ve ibadet) edenlerle beraber olmaya candan sabret. Dünya hayatinin süsünü isteyerek sakin onlardan gözünü cevirme. Bizim zikrimizden kalbini gafil kildigimiz, hevasina tabi olan ve isi devamli asiriIik 0lan kimseye itaat etme" (Kehf 18/28)

Alemlere rahmet kilinan Efendimize bu emir verilirse, bizim nefsimize ne tür bir vazife gerekir dersiniz?l..
SELAM VE DUA İLE.......



Evet gül hanım... Allah dostlarının kimler olduğunu ayetleriniz arasında vermişsiniz fakat hiç o ayete uygun sözler söylememişsiniz... (Bakara 257)

Evet... Verdiğiniz diğer ayetlerde Allah'ın dostlarının özelliklerinden; Allah için onların canlarını bile vereceklerine, ahirette yüzlerinin güleceklerine vs. vs. değinmişsiniz...


Fakat ayetlerde geçen Allah dostlarının kimler olduğuna hiç değinmemişsiniz... Şimdi de verdiğiniz ayetlerin tamamlayıcısı ve ayetlerde geçen Allah dostlarının kimler olduğunu Kur'an'dan öğrenelim:

257. Allah, iman sahiplerinin dostudur; onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. Küfre sapanlara gelince, onların dostları tâğuttur ki, kendilerini nurdan karanlıklara çıkarır. Bunlar cehennemin dostlarıdır. Orada sürekli kalacaklardır onlar.


Evet Kur'an yine en güzel şekilde bizleri aydınlattı.... Ayette Allah dostlarının iman eden olduğu apaçık ortada....Evliya ve alim diye nitelendirdiğiniz şahıslar da, sizler de Yani bütün müslümanlar ALLAH'ın DOSTUDUR!

Eğer siz iman etmiyor olsaydınız Allah'ın dostu olamazdınız. Fakat, siz iman ettiğiniz için siz de Allah'ın dostusunuz....

Ama siz, Alah'ın dostu olduğunuzu kabul etmiyorsanız bir şey diyemem..
.
 
S

seha

Guest
Ferdi peyniri çok sever her yemekte kullanmak ister.Peyniri kendi yapar.Bu konuda biligildir.Hatta satar.Ahmet peyniri sever,ama sadece sabah kahvaltısında.Kendi yapmayı bilir.Ama Ferdiden satın almayı tercih eder.Ferit kardeş peynir yer,ama aramaz. Kendi yapmaz. Hazır satın alır. Olsada olur olmasada. Hasan peyniri bulursa yemek arzu eder. Hüseyin zorda kalmadan peynir yemek istemez. Bülent peynir yapmayı bilmemekle beraber ,kendi yaptığı peyniri yemek ister.Yaptığı peynir güzel olmadığından peyniri pek yemez. Ayşe peyniri sevmemekle beraber arasıra yer. Zehra peynirden nefret eder, görmeye tahammül edemez. Cenk peyniri sevmez ve peynir yiyenleride sevmez.

Bu mislalleri meselemizle alakalı uygun yerlere koyarak değerlendirelim.

Ferdi Kur'an aşığı ve Kur'an'ı çok iyi bilen bir abiddir. Etrafınıda bilgilendiren bir alimdir. Ahmet bilgili,ama aklına güvenmeyip akledemediği meselelerde Ferdiye danışır. Ferit kardeş ise bir Kur'an talebesidir. Kur'an'ı nasıl öğreneceğini, öğrenmek için yapacaklarını Ferdi ve Ahmetten öğrenir. Hasan tembel,ama inaçlı bir insandır. Arasıra Ferdi, Ahmet ve Ferite danışır. Onlar onu tembellikten kurtulması için teşvik eder. Ona Kur'an hakikatlerini gösterir. Hüseyin ise zor durumda kalınca Allah'a sığınır. Keyfi yerinde iken Allah'a yanaşamaz. Sair kişleri siz kıyaslayın

Şimdi yukarda yazdıklarım mümkünattır. Burda bir sevgi işlenmektedir. Sevilen şeyin mahiyetini ve ismini bir kenara koyunuz. O sadece bir misaldir.
Peynir hakkında bu kadar muhtelif bilgi ve beceri varken, Kur'an hakkında da muhtelif bilgi ve beceri ve Kur'an'a talep değişiktir. İman derece derecedir. Bilgi ,izan derece dercedir. Herkez herzaman her meseleyi anlayamaz. Gereği gibi hakim olamaz.. Yukarda yazılan isimlerden Zehra'ya Kur'an'ı sevdirmek ve öğretmek için Ferdi'mi daha iyidir, Ahmet mi, Ferit mi,Hasan mı, Hüseyin mi, Ayşe mi?
Allah'ı her seven onu arzu eden Allah'ın dostudur. Lakin peynire bile dostluk muhtelifken Allah'a dostluk nasıl derece derece olmasın?
Baki Selam
 
Z

zeynep_hearty

Guest
THE_HAFIZ' Alıntı:
118 Geride bırakılan üç kişinin de tövbesini kabul etmiştir. Bütün genişliğine rağmen yeryüzü onlara dar gelmiş, öz benlikleri kendilerini sıkıştırmıştı; allah'ın öfkesinden kurtulmak için yine allah'a sığınmaktan başka çare olmadığını fark etmişlerdi. Sonra onlara tövbe nasip etti ki, eski hallerine dönsünler. Hiç kuşkusuz, allah, tövbeleri çok çok kabul eden, rahmeti sınırsız olandır.



Tevbe Suresi 119 Ey iman edenler! allah'tan korkun ve özü-sözü bir kişilerle beraber olun.



Tevbe Suresi 120 Medine halkına ve çevrelerindeki Bedevî araplara, allah resulünden geri kalmaları ve onu bırakıp da kendi canlarının derdine düşmeleri yakışmaz. Çünkü allah yolunda uğrayacakları bir susuzluk, bir yorgunluk, bir açlık, kâfirleri öfkelendirmek üzere bir yere ayak basmaları, düşmana karşı herhangi bir başarı kazanmaları durumunda kendileri için, barışa yönelik iyi bir amel mutlaka yazılacaktır. allah, güzel düşünüp güzel davrananların ödülünü yitirmez.


Bu evliyalarla ilgili delil olarak sunulan Tevbe 119'u nasıl oluyorda verdiğiniz manada türkçeye çeviriyorsunuz, inanın aklım havsalam almıyor.. Kur'anda konu bütünlüğü, siyak ve sibak, nüzul sebebi gibi terimler mevcuttur ve bir ayet böyle ele alınır, cımbızla bir ayeti çekerek ve bir iki kelimesini eğip bükerek bir konuya mesnet etmek, inanın ne ilmidir ne de akli.. Bu sadece, birşeyleri ispata yeltenmenin telaşıdır, gariptir, verdiğiniz hiçbir ayet, savunduğunuz fikirleri doğrulamıyor, Allah, KENDİNE İNANAN VE SALİH AMEL EŞLEYEN her insanı dostu olarak ilan etmiştir, lakin, sizler, Allah'a dost olma şerefini küçümseyerek, illa aracılarla, torpillerle, birilerinin eteğine yapışarak dost olabileceğinizi umuyorsunuz..
Bu biraz aşağılık kompleksi hastalığı gibi geliyor bendenize, sizi bilmem ama, bu tip aracı ve şirk tutanaklarla Allah'a gitmeyi ben kendime zül kabul ediyorum, lütfen sevgili kardeşim, mahşerde gelip, Velileriniz sizin yerinize hesap vermeyecek, çünkü, hesaplar şahsidir, kendinizi hazırlayın, velilerinize sığınmayın, hazırlıksız yakalanırsanız, değil velileriniz peygamberler bile bakmaz yüzünüze, benden hatırlatması, dualarımla
Nüzül sebebi demişsiniz siz nüzül sebebinin ne olduğunu biliyomusunuz ....siz nasıl yorumlayabiliyosunuz....kaynağınız nedir ... kaldıki hangi surenin mekki hangi sr medeni olduğunu bilmeniz olanaksız ... siz hadise ve sünnete inanmıyosunuz bunları nasıl bilebilirsiniz ...kaynağınız nedir.....selam ve dua ile...
not: Bu yazıyı daha önce görmemiştim...onun için cevap vermemiştim ...
 
Z

zeynep_hearty

Guest
seha' Alıntı:
Ferdi peyniri çok sever her yemekte kullanmak ister.Peyniri kendi yapar.Bu konuda biligildir.Hatta satar.Ahmet peyniri sever,ama sadece sabah kahvaltısında.Kendi yapmayı bilir.Ama Ferdiden satın almayı tercih eder.Ferit kardeş peynir yer,ama aramaz. Kendi yapmaz. Hazır satın alır. Olsada olur olmasada. Hasan peyniri bulursa yemek arzu eder. Hüseyin zorda kalmadan peynir yemek istemez. Bülent peynir yapmayı bilmemekle beraber ,kendi yaptığı peyniri yemek ister.Yaptığı peynir güzel olmadığından peyniri pek yemez. Ayşe peyniri sevmemekle beraber arasıra yer. Zehra peynirden nefret eder, görmeye tahammül edemez. Cenk peyniri sevmez ve peynir yiyenleride sevmez.

Bu mislalleri meselemizle alakalı uygun yerlere koyarak değerlendirelim.

Ferdi Kur'an aşığı ve Kur'an'ı çok iyi bilen bir abiddir. Etrafınıda bilgilendiren bir alimdir. Ahmet bilgili,ama aklına güvenmeyip akledemediği meselelerde Ferdiye danışır. Ferit kardeş ise bir Kur'an talebesidir. Kur'an'ı nasıl öğreneceğini, öğrenmek için yapacaklarını Ferdi ve Ahmetten öğrenir. Hasan tembel,ama inaçlı bir insandır. Arasıra Ferdi, Ahmet ve Ferite danışır. Onlar onu tembellikten kurtulması için teşvik eder. Ona Kur'an hakikatlerini gösterir. Hüseyin ise zor durumda kalınca Allah'a sığınır. Keyfi yerinde iken Allah'a yanaşamaz. Sair kişleri siz kıyaslayın

Şimdi yukarda yazdıklarım mümkünattır. Burda bir sevgi işlenmektedir. Sevilen şeyin mahiyetini ve ismini bir kenara koyunuz. O sadece bir misaldir.
Peynir hakkında bu kadar muhtelif bilgi ve beceri varken, Kur'an hakkında da muhtelif bilgi ve beceri ve Kur'an'a talep değişiktir. İman derece derecedir. Bilgi ,izan derece dercedir. Herkez herzaman her meseleyi anlayamaz. Gereği gibi hakim olamaz.. Yukarda yazılan isimlerden Zehra'ya Kur'an'ı sevdirmek ve öğretmek için Ferdi'mi daha iyidir, Ahmet mi, Ferit mi,Hasan mı, Hüseyin mi, Ayşe mi?
Allah'ı her seven onu arzu eden Allah'ın dostudur. Lakin peynire bile dostluk muhtelifken Allah'a dostluk nasıl derece derece olmasın?
Baki Selam
Saygıdeğer Seha çok anlaşılır ifade etmişsiniz Rabbim razı olsun .. selam ve dua ile...
 
Üst Alt