Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

kuran bize nasıl ulaştı? (sünnet inkarcıları cevaplasın)

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
ebu zerr kardeş hocalarım diye tabir ettiğim alimlerin tırnağı bile olamam demişsin. neden, onlar 2 tane akla mı sahip, onlar kuranı çözüyorda onun hakkında türlü türlü şeyler yazıyorda, sen niye anlayamıyorsun. onların hadislerini ben eleştirmem diyorsun madem, kim eleştirir o zaman. yanlışı kimsenin eleştirmeye hakkı yokmu?

Nedeni şu onlar ilmi alın teri ile emekleri ile elde ettiler, biz oturduğumuz yerden öğreniyoruz, ve malesef bir de utanmadan allamelik taslıyoruz, kendi adıma diyorum...Belki de bazılarından akıllı ve zekiyimdir, ancak onlar çalışkan insanlardı, ben ise tembelim, ama emeklerine saygı duymak zorundayım...O hadisleri toplamak, yazmak, tasnif etmek, bugün senin benim harcım değil, işte biz onların emekelrinden müstefid olmaya çalışıyoruz...

onların hadislerini ben eleştirmem diyorsun madem, kim eleştirir o zaman. yanlışı kimsenin eleştirmeye hakkı yokmu?

Tırnağı olamayacağım diye rivayet ettikleri sorunlu hadisleri eleştirmeyeceğim anlamı çıkmaz bu iki...

"Benden Kuran dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kuran dışında bir şey yazmışsa imha etsin.”

(Müslim, Sahihi Müslim Kitabı Zühd, Hanbel, Müsned 3/12, 21, 33)

Şunu tefakkuh edemeyen adamlar halen konuşuyorlar ya artık ne diyeyim!!!
 

firsaf

New member
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Kuran Kitab olarak Resulden sonra korunmustur Rivayetlerle degil kendine gel Allahin Kitabina iftira etme?Bizim Mürsidimiz Alemlerin Rabbi olan Sahibimiz ve Efendimiz Allahtir biz kendimize tagut(Bakiyorum Tagutluga soyunmussun) aramiyoruz bu size aid bir meziyettir bizi karistirmayin..Kuranni nasil geldigini yine Kurandan ögrendik egip bükenlerden degil,Sallayan benmiyim saniyorsun eger bunlar sallama ise Furkana direk dediginin farkindasin herhalde?


evet korunmuştur ama nasıl işte bunu cevaplıyamıyorsun yahudi mantığı dedim ya görmedik inanmayız duymadık inanmayız tıpkı sizin karesterik özelliğinizi taşıyor bütün sünnet inkarcıları aynı şekilde davranıyorlar

nasıl ulaştı sana nasıl sen ona cevap ver kim ulaştırdı sana sen bunu cevaplamadığın sürece iftiracısın arkadaş
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
evet korunmuştur ama nasıl işte bunu cevaplıyamıyorsun yahudi mantığı dedim ya görmedik inanmayız duymadık inanmayız tıpkı sizin karesterik özelliğinizi taşıyor bütün sünnet inkarcıları aynı şekilde davranıyorlar

nasıl ulaştı sana nasıl sen ona cevap ver kim ulaştırdı sana sen bunu cevaplamadığın sürece iftiracısın arkadaş



Sen yaziyi dahi anlamaktan aciz kör sagir ve ayetlere karsi acimasizca saldiran birisin..o nedenle sana ne yazsam faydasiz..
 

firsaf

New member
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Sen yaziyi dahi anlamaktan aciz kör sagir ve ayetlere karsi acimasizca saldiran birisin..o nedenle sana ne yazsam faydasiz..


Asıl gözleri kör olan biri varsa oda sünnet inkarcılarıdır

sünnet inkarcılarının mantığı nasıl çalışıyor bi bakalım




Allaha itaat edin Rasule İtaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de ....
Eğer bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz onu Allaha ve Rasulune götürün ...


Ayetleri sünnet inkarcılarının bakış açılarıyla yorumlayalım.
Allaha itaat edin = Kurana itaat
Rasule itaat edin = Kurana itaat

Allaha götürün = Göğe çıkacak halimiz yok = Kurana götürün
Rasule götürün= Vefat etti ona ulaşamayız = Kurana götürün

Hatta biz Sünnet inkarcıları olarak Rasul yaşasa bile ona sormayız .
Çünkü O POSTA cı bizim için kaynak sadece Kuradır.
Sahabelerin hiçbiri Rasulun şahsına gidip sormadı.

Ayetleri ondan aldılar ve ona tek kelime bile sormadan anlaşmazlıklarını Kitab a götürdüler.
Neden Çünkü ayeti şöyle anladılar :
Allaha götürün ve Allaha götürün


Hatta aralarında bile tartışmadılar.Çünkü Kuran AÇIK.
Tartışmaya yada Rasulun görüşlerini sormaya gerek yok.Hatta Rasul Kaynak olamaz olsa olsa ondan POSTACI olur.


Dolayısıyla Rasule götürün ayetlerini kaldırıyoruz ve yerlerine Allaha itaat edin yani Kurana İtaat edin ayetini koyuyoruz.

Allaha itaat edin , Allaha itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de

Eğer bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah a ve Allah a götürün ...
İşte inkarcıların Kuran anlayışı nın küçük bir özeti.
Bu inanç sizi Allaha değil cehennemin dibine götürür.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Asıl gözleri kör olan biri varsa oda sünnet inkarcılarıdır

sünnet inkarcılarının mantığı nasıl çalışıyor bi bakalım




Allaha itaat edin Rasule İtaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de ....
Eğer bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz onu Allaha ve Rasulune götürün ...

Ayetleri sünnet inkarcılarının bakış açılarıyla yorumlayalım.
Allaha itaat edin = Kurana itaat
Rasule itaat edin = Kurana itaat

Allaha götürün = Göğe çıkacak halimiz yok = Kurana götürün
Rasule götürün= Vefat etti ona ulaşamayız = Kurana götürün

Hatta biz Sünnet inkarcıları olarak Rasul yaşasa bile ona sormayız .
Çünkü O POSTA cı bizim için kaynak sadece Kuradır.
Sahabelerin hiçbiri Rasulun şahsına gidip sormadı.

Ayetleri ondan aldılar ve ona tek kelime bile sormadan anlaşmazlıklarını Kitab a götürdüler.
Neden Çünkü ayeti şöyle anladılar : Allaha götürün ve Allaha götürün


Hatta aralarında bile tartışmadılar.Çünkü Kuran AÇIK.
Tartışmaya yada Rasulun görüşlerini sormaya gerek yok.Hatta Rasul Kaynak olamaz olsa olsa ondan POSTACI olur.


Dolayısıyla Rasule götürün ayetlerini kaldırıyoruz ve yerlerine Allaha itaat edin yani Kurana İtaat edin ayetini koyuyoruz.

Allaha itaat edin , Allaha itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de

Eğer bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah a ve Allah a götürün ...
İşte inkarcıların Kuran anlayışı nın küçük bir özeti.
Bu inanç sizi Allaha değil cehennemin dibine götürür.




Biz Peygamberimiz Hz. Muhammed’e niye uyarız? Çünkü O Allah’
ın elçisidir. Yani Allah’ın mesajını alıp da getiren kişidir. Elçinin mesajı Allah’ın gönderdiği mesajdır. O mesaja uyulunca hem Allah’a, hem de o mesajı getiren elçiye uyulmuş olur. Aynı zamanda mesajın kendisine (Kuran’a) uyulduğunu söylersek bu da doğru olur. Elçiye "elçi" denmesinin sebebi kendisinin olmayan mesajı taşımasındandır. Yani Allah, Resul (elçi) kelimesiyle, Hz. Muhammed’in kendisinin olmayan mesajı taşıyan kişi olduğunu vurgulamaktadır. İnsanlara, elçiyi devreden çıkartıp Allah’a varmanız mümkün değildir dersini veriyor. İtaat edilmesi emredilen kişi olan elçi, kendisi namına değil, göndericisi (Allah) namına konuşmaktadır. Bu yüzden "O’na (elçiye) itaat, gönderene (Allah’a) itaattir" mantığı, Kuran’ın bu ayetleriyle verilmektedir. Allah’ın elçi yollaması, bizle irtibat kurmak için seçtiği yegane yoldur. Elçi mesajı insanlara ileteceği, ona davet edeceği için elçiye itaat (Hz. Muhammed’e) onu gönderene (Allah’a) itaat olacaktır.

Elçiye itaat eden Allah’a itaat etmiş olur.

Nisa Suresi 80
İnsanlar topluluklar halinde yaşarlar. Bu toplu yaşamda ortak kararı, ortak prensipleri, kimi durumlarda ortak orduyu, savaş ve barış kararı gibi kritik kararları da hayata geçirmek gerekir. Elçi (Hz. Muhammed) kendi döneminde toplumun başı olarak bir çok kritik kararı alırdı. Bunlara da uymak gerekirdi, çünkü Hz. Muhammed o dönemde hem elçi, hem de "emir sahibi" (ululemr) olarak toplumun başıydı. Peygamber’in vefatından sonra Müslümanlar’
ın içlerinden seçecekleri kişi veya kişiler bu vazifeyi yerine getirebilir ve onlara da itaat gerekir. Fakat bu itaat hiçbir zaman Allah’ın hükümlerine ilave hükümler yapılması manasına gelmez.
O zaman biri çıkıp aynı mantıkla emir sahibi de kendinden evvelki dini hükümleri değiştirebilir iddiasını yapar ve emir sahibi "Zinayı, hırsızlığı helal yapıp, namazı orucu kaldırıyorum, bunlar da benim nasihlerim (iptal yetkisini kullanmam)." derse ne diyeceksiniz? Bunun için sizin mantığınızda olduğu gibi emir sahiplerine itaat edin ayetini çekiştirip, kendini Allah gibi dini hüküm koyucu mertebesine çıkarırsa sonuç ne olur? Eğer elçiye itaatle elçi ilave helaller, haramlar ve iptaller yapabiliyorsa o zaman aynı tarzdaki ayetle emir sahiplerinin (Yöneticilerin) de aynı hakka kavuşmaları gerekirdi. Görüldüğü gibi Kuran’
ı bir bütün şeklinde kabul etmeden çekiştirmeye kalkmanın sonu felakettir.
Kuran’ın İslam’ına inanan her Müslüman elçiye (Hz. Muhammed’e) itaatin gerekliliğini bilir. Kuran’ın Müslümanlar’ı, bu yüzden Allah’a ve elçisine itaat ayetlerinin kendilerine karşı delil gösterilmesini çok garip karşılarlar ve bu iddiayı yapanların Kuran’ı bilmediğini veya çekiştirdiğini kavrarlar. Kuran’ın Müslümanlar’ına göre elçiden bize miras kalan ve elçinin bize miras olarak bırakmaya çalıştığı yegane kaynak Kuran’dır. Kuran yeterlidir, bizi ilgilendiren yegane vahiydir ve Peygamber’in başka bir kaynağı yazdırmaması da Kuran’ı yegane kaynak olarak bıraktığının delilidir.

Hatta Rasul Kaynak olamaz olsa olsa ondan POSTACI olur.


Iste bu sözde tamamen Kuran Müslümanlarina atilmis bir iftiradir..Cünki Biz sizden daha cok Resul/Resullere itaat icerisindeyiz..
 

firsaf

New member
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Biz Peygamberimiz Hz. Muhammed’e niye uyarız? Çünkü O Allah’ın elçisidir. Yani Allah’ın mesajını alıp da getiren kişidir. Elçinin mesajı Allah’ın gönderdiği mesajdır. O mesaja uyulunca hem Allah’a, hem de o mesajı getiren elçiye uyulmuş olur. Aynı zamanda mesajın kendisine (Kuran’a) uyulduğunu söylersek bu da doğru olur. Elçiye "elçi" denmesinin sebebi kendisinin olmayan mesajı taşımasındandır. Yani Allah, Resul (elçi) kelimesiyle, Hz. Muhammed’in kendisinin olmayan mesajı taşıyan kişi olduğunu vurgulamaktadır. İnsanlara, elçiyi devreden çıkartıp Allah’a varmanız mümkün değildir dersini veriyor. İtaat edilmesi emredilen kişi olan elçi, kendisi namına değil, göndericisi (Allah) namına konuşmaktadır. Bu yüzden "O’na (elçiye) itaat, gönderene (Allah’a) itaattir" mantığı, Kuran’ın bu ayetleriyle verilmektedir. Allah’ın elçi yollaması, bizle irtibat kurmak için seçtiği yegane yoldur. Elçi mesajı insanlara ileteceği, ona davet edeceği için elçiye itaat (Hz. Muhammed’e) onu gönderene (Allah’a) itaat olacaktır.

Elçiye itaat eden Allah’a itaat etmiş olur.

Nisa Suresi 80
İnsanlar topluluklar halinde yaşarlar. Bu toplu yaşamda ortak kararı, ortak prensipleri, kimi durumlarda ortak orduyu, savaş ve barış kararı gibi kritik kararları da hayata geçirmek gerekir. Elçi (Hz. Muhammed) kendi döneminde toplumun başı olarak bir çok kritik kararı alırdı. Bunlara da uymak gerekirdi, çünkü Hz. Muhammed o dönemde hem elçi, hem de "emir sahibi" (ululemr) olarak toplumun başıydı. Peygamber’in vefatından sonra Müslümanlar’ın içlerinden seçecekleri kişi veya kişiler bu vazifeyi yerine getirebilir ve onlara da itaat gerekir. Fakat bu itaat hiçbir zaman Allah’ın hükümlerine ilave hükümler yapılması manasına gelmez.
O zaman biri çıkıp aynı mantıkla emir sahibi de kendinden evvelki dini hükümleri değiştirebilir iddiasını yapar ve emir sahibi "Zinayı, hırsızlığı helal yapıp, namazı orucu kaldırıyorum, bunlar da benim nasihlerim (iptal yetkisini kullanmam)." derse ne diyeceksiniz? Bunun için sizin mantığınızda olduğu gibi emir sahiplerine itaat edin ayetini çekiştirip, kendini Allah gibi dini hüküm koyucu mertebesine çıkarırsa sonuç ne olur? Eğer elçiye itaatle elçi ilave helaller, haramlar ve iptaller yapabiliyorsa o zaman aynı tarzdaki ayetle emir sahiplerinin (Yöneticilerin) de aynı hakka kavuşmaları gerekirdi. Görüldüğü gibi Kuran’ı bir bütün şeklinde kabul etmeden çekiştirmeye kalkmanın sonu felakettir.
Kuran’ın İslam’ına inanan her Müslüman elçiye (Hz. Muhammed’e) itaatin gerekliliğini bilir. Kuran’ın Müslümanlar’ı, bu yüzden Allah’a ve elçisine itaat ayetlerinin kendilerine karşı delil gösterilmesini çok garip karşılarlar ve bu iddiayı yapanların Kuran’ı bilmediğini veya çekiştirdiğini kavrarlar. Kuran’ın Müslümanlar’ına göre elçiden bize miras kalan ve elçinin bize miras olarak bırakmaya çalıştığı yegane kaynak Kuran’dır. Kuran yeterlidir, bizi ilgilendiren yegane vahiydir ve Peygamber’in başka bir kaynağı yazdırmaması da Kuran’ı yegane kaynak olarak bıraktığının delilidir.




Iste bu sözde tamamen Kuran Müslümanlarina atilmis bir iftiradir..Cünki Biz sizden daha cok Resul/Resullere itaat icerisindeyiz..



Tek kaynak kuran sa ; Nasıl takla atarak namaz kıldığını videoya kaydet te rapide aktar bizde burdan izleyelim de " Kuran dini " ne inanan inkarcılar nasıl SALAT ı yerine getiriyorlar bakalım da inkarlarının boyutunu görelim.

Kuranın korunduğuna dair ayetmi var yoksa bizim mi gözümüz kör.
Yoksa siz Zikr i biz indirdik onu koruyacak olanda biziz ayetini kaldırıp yerine Kuran ı biz indirdik onu koruyacak olanda biziz ayetini mi koydunuz ?

Allah teala : Rasulunun her tarafına gözcüler koymuştur.Dolayısıyla ondana her cümle İslami dir.Ve bizim için korunmuştur.

Ama inkarcılar ne diyor:
Yooook Rasulun ağzından Kuran harici söz çıkmadı sadece Kuranı bilgisayar gibi okudu ve gitti.Bir türlü konuşturamadık onu.
Sahabeler : Yorum yap dedik yapmadı.Anlaşmazlığa düştük ya rasulallah kuran sana gitmemizi emretti biz de sana geldik dedik .
Rasulde : yoook siz yanlış anlamışsınız orda öyle yazmıyor , orda Rasule götürün derken beni kasdetmiyor hiç mi kafanız basmıyor .
Orda Rasule götürün derken Kuranı kastediyor.Hiç mi arapçanız yok sizin?Gidin benim başımdan nasıl anlarsanız anlayınmı demiş.



yahu bu kadarda inkar olmazki

ama siz devam edin bakalım cehennemede böyle delikanlılık yapabilecekmisiniz
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Tek kaynak kuran sa ; Nasıl takla atarak namaz kıldığını videoya kaydet te rapide aktar bizde burdan izleyelim de " Kuran dini " ne inanan inkarcılar nasıl SALAT ı yerine getiriyorlar bakalım da inkarlarının boyutunu görelim.

Kuranın korunduğuna dair ayetmi var yoksa bizim mi gözümüz kör.
Yoksa siz Zikr i biz indirdik onu koruyacak olanda biziz ayetini kaldırıp yerine Kuran ı biz indirdik onu koruyacak olanda biziz ayetini mi koydunuz ?

Allah teala : Rasulunun her tarafına gözcüler koymuştur.Dolayısıyla ondana her cümle İslami dir.Ve bizim için korunmuştur.

Ama inkarcılar ne diyor:
Yooook Rasulun ağzından Kuran harici söz çıkmadı sadece Kuranı bilgisayar gibi okudu ve gitti.Bir türlü konuşturamadık onu.
Sahabeler : Yorum yap dedik yapmadı.Anlaşmazlığa düştük ya rasulallah kuran sana gitmemizi emretti biz de sana geldik dedik .
Rasulde : yoook siz yanlış anlamışsınız orda öyle yazmıyor , orda Rasule götürün derken beni kasdetmiyor hiç mi kafanız basmıyor .
Orda Rasule götürün derken Kuranı kastediyor.Hiç mi arapçanız yok sizin?Gidin benim başımdan nasıl anlarsanız anlayınmı demiş.



yahu bu kadarda inkar olmazki

ama siz devam edin bakalım cehennemede böyle delikanlılık yapabilecekmisiniz


Senin gözün kör ise ben neyapayim Kuran ne yapsin,Sen benim Namazi nereden ve ne sekilde Resule ögretildigi ve Resulde seíze nasil ögrettiyse bir yaz beyyineni bende cikip sana video olarak vereyim,Haydi seninle Resule su davamizi götürelim varmisin?Eger varsan buyur baslayalim?Ben diyorumki Resule danismaktan asla kacmam sen var isen buyur ama bana asla Resulün söyledigi deyipte icinde tek yalan olan bir söz olursa kabulüm degildir?

Mesela;Sahihi Buhariden bir hadis yazarsan sahihi buharide tek yalan olmamasi lazim,Cünki benim verecegim hic bir beyyinenin yaninda tek yalan yanlis uydurma yoktur senin delillerindede ayni titizligi gösterecegine inancim tam oldugu icin buyur?
 

yelken06500

New member
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
772
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Konum
istanbul
evet

evet

Ayip yahu benim sorum Allahin adina söylediginiz bir kelimenin beyyinesidir ben kendi nefsime göre ne istiyorumki?




Simdi bu yazi senin ve kirmizi yerin delilini istiyorum bir ayet ver sende kurtul bende kurtulayim..Yok veremiyorsan neden beni nefsle istigal olarak suclama yapma ihtiyaci duydun?Eger beyyine veremiyorsan bunu ben Allahin Hükmüne ipotek koyma olarak aliyorum.Cünki Hüküm iceriyor.Yeni gördüm su mavili yeri delilin nedir benim sirk icerisinde amel ettigime dair beyyinen varmi varsa söyle yoksa Allaha havale eyledim,

Rableri onlara şu karşılığı verdi: "Ben, erkek olsun, kadın olsun, sizden, hiçbir çalışanın amelini zayi etmeyeceğim. Sizler birbirinizdensiniz. Göç edenler, yurtlarından çıkarılanlar, yolumda eziyet edilenler, savaşanlar ve öldürülenler... Onların günahlarını elbette örteceğim ve Allah katından bir mükafat olmak üzere, onları altından ırmaklar akan cennetlere de koyacağım. En güzel mükafat Allah katındadır".(3-195)

Eğer kitap ehli iman etmiş ve layıkıyla korunmuş olsalardı, onların kötülüklerini örter, nimeti bol olan cennetlere koyardık.(5-65)

"Hem biz Rabb'imizin bizi iyi kişilerle birlikte (cennete) sokmasını arzulayıp dururken, neden Allah'a ve hak olarak bize gelen şeylere inanmayalım!".,(5-84)
blank.gif
Böyle demeleri sebebiyle Allah onları altlarından ırmaklar akan cennetlerle mükafatlandırmıştır. Orada ebedî olarak kalacaklardır. İşte iyilik yapanların mükafatı budur.(5-85)


Allah, iman edenlerin velisidir. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. İnkâr edenlerin velileri de tağuttur, onları aydınlıktan karanlıklara çıkarırlar. İşte onlar cehennemliklerdir. Orada ebedî olarak kalırlar.(2-257)
Ancak tevbe edip halini düzelterek gerçeği söyleyenler başka. İşte onları ben bağışlarım. Ben çok merhamet ediciyim, tevbeleri çokça kabul ederim(2-160)
 yetlerimize inananlar sana geldikleri zaman onlara şöyle söyle: Selam olsun size! Rabbiniz rahmeti kendi üzerine yazdı. Sizden her kim bilmeyerek bir kötülük işleyip de sonra arkasından tevbe eder, kendini düzeltirse, muhakkak ki O, bağışlayan, esirgeyendir".(6-54)

kırmızı yerin delilidir...mavi yerdede senin şirk koştuğunu yazmadım daha dikkatli okursan sizin getirdiğiniz 'amelinde şirktir' dedim...şirk ehli ile ilgili de zaten verdiğimiz hadiste ayrı tutuldukları belirtilmiş

selam ve dua
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Kuranın korunduğuna dair ayet mi var yoksa bizim mi gözümüz kör.
Yoksa siz Zikr i biz indirdik onu koruyacak olanda biziz ayetini kaldırıp yerine Kuran ı biz indirdik onu koruyacak olanda biziz ayetini mi koydunuz ?

Firsaf Kardeşim, zikri biz indirdik ve onu biz koruyacağız ayeti, müfessirlerin (gelenek) yorumu ile kuran'ın korunmuşluğuna delalet etmektedir, istidlal bu yöndedir...Bazı arkadaşlar geleneği filan kabul etmedikleri için ayetteki zikr'i kuran olarak yorumlayamazlar, bu münkün değil, bu onların usulü...Evet, Kuran bir kitap olarak korunmuştur, Sünnetin korunduğu gibi...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Rableri onlara şu karşılığı verdi: "Ben, erkek olsun, kadın olsun, sizden, hiçbir çalışanın amelini zayi etmeyeceğim. Sizler birbirinizdensiniz. Göç edenler, yurtlarından çıkarılanlar, yolumda eziyet edilenler, savaşanlar ve öldürülenler... Onların günahlarını elbette örteceğim ve Allah katından bir mükafat olmak üzere, onları altından ırmaklar akan cennetlere de koyacağım. En güzel mükafat Allah katındadır".(3-195)

Eğer kitap ehli iman etmiş ve layıkıyla korunmuş olsalardı, onların kötülüklerini örter, nimeti bol olan cennetlere koyardık.(5-65)

"Hem biz Rabb'imizin bizi iyi kişilerle birlikte (cennete) sokmasını arzulayıp dururken, neden Allah'a ve hak olarak bize gelen şeylere inanmayalım!".,(5-84)
blank.gif
Böyle demeleri sebebiyle Allah onları altlarından ırmaklar akan cennetlerle mükafatlandırmıştır. Orada ebedî olarak kalacaklardır. İşte iyilik yapanların mükafatı budur.(5-85)


Allah, iman edenlerin velisidir. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. İnkâr edenlerin velileri de tağuttur, onları aydınlıktan karanlıklara çıkarırlar. İşte onlar cehennemliklerdir. Orada ebedî olarak kalırlar.(2-257)
Ancak tevbe edip halini düzelterek gerçeği söyleyenler başka. İşte onları ben bağışlarım. Ben çok merhamet ediciyim, tevbeleri çokça kabul ederim(2-160)
 yetlerimize inananlar sana geldikleri zaman onlara şöyle söyle: Selam olsun size! Rabbiniz rahmeti kendi üzerine yazdı. Sizden her kim bilmeyerek bir kötülük işleyip de sonra arkasından tevbe eder, kendini düzeltirse, muhakkak ki O, bağışlayan, esirgeyendir".(6-54)

kırmızı yerin delilidir...mavi yerdede senin şirk koştuğunu yazmadım daha dikkatli okursan sizin getirdiğiniz 'amelinde şirktir' dedim...şirk ehli ile ilgili de zaten verdiğimiz hadiste ayrı tutuldukları belirtilmiş

selam ve dua



yelken06500´isimli üyeden Alıntı
alıntılaların için tşk.

elbette resuller ve nebiler ALLAH(CC) TEALA'dan öğrendiklerini tebliğ eder...
şirk koşulmaması geerektiği de o hadiste belirtilmiş bunu cevaplamıyoruz...
unutmaki müslümanın günah işlemesi onun devamlı cehennemde kalması değildir..
senin yazdığın amelinde şirk tir...bunu da tartışmıyoruz...

burda şüpheli birşey yok sen sadece bulabilirmiyim diye zorlamışsın ama olmamış...

selam ve dua


Hangi kelime cehenemde devamli kalmayacaklardir sözüne beyyinedir?Ya körlük yapiyor size yada anlamanizi baska yerden alinca öylemi yorumluyorsunuz?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Firsaf Kardeşim, zikri biz indirdik ve onu biz koruyacağız ayeti, müfessirlerin (gelenek) yorumu ile kuran'ın korunmuşluğuna delalet etmektedir, istidlal bu yöndedir...Bazı arkadaşlar geleneği filan kabul etmedikleri için ayetteki zikr'i kuran olarak yorumlayamazlar, bu münkün değil, bu onların usulü...Evet, Kuran bir kitap olarak korunmuştur, Sünnetin korunduğu gibi...


Yukardaki yazi Firsaf denilen sahsa yazilmis cevaptir;

Kuranın korunduğuna dair ayet mi var yoksa bizim mi gözümüz kör.
Yoksa siz Zikr i biz indirdik onu koruyacak olanda biziz ayetini kaldırıp yerine Kuran ı biz indirdik onu koruyacak olanda biziz ayetini mi koydunuz ?


Sizler gercekten körsünüz ama sadece kör olsaniz veya sagir olsaniz iyide daha vahim sizin haliniz,Yazik....


Not;Asagidaki linke bakin sadece siz icin yazildi Allah rizasi icin konulari baska yerlere cekmeyin diye,
http://www.islamforum.net/genel-isla...tml#post162533
 

firsaf

New member
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
fırsaf kardeş yine boyundan büyük laflara kalkışıyorsun.kardeş kim takla atarak namaz kılıyor.senin namaz kılma şeklin öyleyse bilemem fırsaf kardeş, yada milleti öyle namaz kıldığını zannetmen.
fırsaf sana kuranın korunduğuna dair ayetleri getirdimde ne oldu yine inkar ettin. hocalarım korudu, hocalarım korudu diye inledin. hocalarım ve onların hocaları olmasaydı kuran bugüne gelmezdi gibi bir tavır içerisindesin.


peygambere itaat etmemekle suçluyorsan bizi bilki sen ona itaat etmiyorsun. biz onun getirdiği ve söylediği her söze inandık. onun davranışı nasılsa onu örnek alıyoruz inşallah. ama sen tüm hadisleri ve sünnetleri onun ağzından çıkmış gibi değerlendirip kurana ters düşüyorsun. eğer peygamberimizin ahlakını birazcık örnek almış olsaydın böyle yapmazdın.

ve en son sözün en acı olanı; inkar eden yok, inkar ediyorsun demekle suçluyorsun herkesi. sadece sen müslümansın, sadece sen tüm görevleri yerine getiriyorsun. gerisi savsata sana göre.

birde karar mercisi gibi hemen bizi cehenneme attın bakıyorum. akıllı ol, düzgün konuş. hakkımızda karara varacak varlık sen değilsin, o varlık, yüce Allah(c.c.) tır.
bırakta biz böyle inanalım sende öyle inan.


bana kardeş deme sünnet inkarcıları benim kardeşim olamazlar

sünnete uymadığına göre namaz şeklinde değişik olmalı

bizim gibi namaz kılıyorsan o zaman ikiyüzlüsün evet acık acık söylüyorum ikiyüzlülük yapmış olacaksınız

bir kere Salat = Dua demektir.

Secde + ruku + kıyam = salat diye bir ibadet olduğu hangi ayette yazıyor.

Hangisi önce ve kaç tane? Peki ben bu rükunların aralarında takla atsam bana sen mi karışacaksın yoksa Allah teala mı?


Sıralarını eksik akılımıza göremi belirliyecez.

Peygamberin haram koyması ayetle sabit ken siz bu sınırları belirleyerek kendinizi hüküm koyucu ilan etmiyormusunuz ? Peki herkes sizin gibi kılmak zorunda mı?

Herkes kendi kafasına göre kılabilirse cemaatle kılacağınız zaman diğer munkirlerle nasıl anlaşıyorsunuz? yoksa cemaat namazı kılmıyorsunuz cemaat namazında meksika dalgasımı yapıyorsunuz.sunnet munkiri imamınız yok efendım ben 8 rekat kılacam derse ona uyacakmısınız yoksa ikinci rekatta selam verip namazı terkmı edeceksınız

Aklınız sınır çiziyorsa ; Aklınızı ilah kabul edip ona tapıp putperestlik yapmış olmuyormusunuz?
 

firsaf

New member
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Yukardaki yazi Firsaf denilen sahsa yazilmis cevaptir;




Sizler gercekten körsünüz ama sadece kör olsaniz veya sagir olsaniz iyide daha vahim sizin haliniz,Yazik....


Not;Asagidaki linke bakin sadece siz icin yazildi Allah rizasi icin konulari baska yerlere cekmeyin diye,
http://www.islamforum.net/genel-isla...tml#post162533


Müslümanların Cahillere karşı yapması gereken :

Furkan 63 :

Rahmân’ın kulları, yeryüzünde vakar ve tevazu ile yürüyen kimselerdir.
Cahiller onlara laf attıkları zaman, “ selâmetle ” der (geçer) ler .BAKARA 171 :
İnkar edenleri imana çağıran (peygamber) ile
inkar edenlerin durumu, bağırıp çağırmadan başka bir şey duymayan hayvanlara seslenen (çoban) ile hayvanların durumu gibidir. Onlar sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Bundan dolayı anlamazlar.

HUCURÂT 2 :
Ey iman edenler! Seslerinizi, Peygamber’in sesinin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi,
Peygamber’e yüksek sesle bağırmayın, yoksa siz farkına varmadan işledikleriniz boşa gider.

HUCURÂT 4 :
(Ey Muhammed!) Odaların arkasından sana
bağıranların çoğu aklı ermeyen kimselerdir .

BAKARA 171 :
İnkar edenleri imana çağıran (peygamber) ile inkar edenlerin durumu, bağırıp çağırmadan başka bir şey duymayan hayvanlara seslenen (çoban) ile hayvanların durumu gibidir. Onlar sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Bundan dolayı anlamazlar.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Müslümanların Cahillere karşı yapması gereken :

Furkan 63 :

Rahmân’ın kulları, yeryüzünde vakar ve tevazu ile yürüyen kimselerdir. Cahiller onlara laf attıkları zaman, “ selâmetle ” der (geçer) ler .BAKARA 171 :
İnkar edenleri imana çağıran (peygamber) ile inkar edenlerin durumu, bağırıp çağırmadan başka bir şey duymayan hayvanlara seslenen (çoban) ile hayvanların durumu gibidir. Onlar sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Bundan dolayı anlamazlar.

HUCURÂT 2 :
Ey iman edenler! Seslerinizi, Peygamber’in sesinin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi, Peygamber’e yüksek sesle bağırmayın, yoksa siz farkına varmadan işledikleriniz boşa gider.

HUCURÂT 4 :
(Ey Muhammed!) Odaların arkasından sana bağıranların çoğu aklı ermeyen kimselerdir .

BAKARA 171 :
İnkar edenleri imana çağıran (peygamber) ile inkar edenlerin durumu, bağırıp çağırmadan başka bir şey duymayan hayvanlara seslenen (çoban) ile hayvanların durumu gibidir. Onlar sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Bundan dolayı anlamazlar.



Senin ilmin bunlarla(Vahy) kaimise ben ellerinizden öptüm...
 

Mücahid

New member
Katılım
17 Mar 2007
Mesajlar
2,553
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
56
Konum
Tr
Konu kapatılmış ve arşive kaldırılmıştır.Vesselam
 
Üst Alt