Kimileri diyor ki ALLAH(c.c) Göktedir Demek Kafirliktir

abrec

New member
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]21 - Muaviye Ibnu'l-Hakem es-Sulemi anlatiyor: Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam)'e gelip: "Bir cariyem var, coban olarak calistiriyor, koyunlarimi otlatiyordum. Yakinlarda bir koyunumu yitirdi. Ne oldu? diye sorunca, kurt kapti dedi. Koyunun kaybolmasina uzuldum. Insanligim icabi cariyenin suratina bir tokat vurdum. Bu davranisimin kefareti olarak bir kole azad etmeyi adadim. Onu azad edebilir miyim?" diye sordum. Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) cariyeye: "Allah nerede?" diye sordu O:
"Goktedir" deyince, "Pekala ben kimim? dedi. Cariye: "Sen Allah'in Resulusun" cevabini verince, Hz. Peygamber (aleyhissalatu vesselam) bana yonelerek: "Bunu azad et, zira mu'minedir" buyurdu.
Muslim, Mesacid 33, (537); Muvatta, Itk 8, (2, 776); Nesai, Sehv 20 (3, 18); Ebu Davud, Eyman 19 (3282).

KÜTÜB_İ SİTTE DE VAR BU
[/SIZE][/FONT]
 
İmam-ı Azam, İmam-ı Şafi, İmam-ı Maliki, İmam-ı Ahmet bin Hanbel vs.müçtehitler bu hadisi şerifi gözünden kaçırmış, görseydi yukardamı diyecekti? (Haşa..) Sırf bu Hadisi şerifin sayfalarca açıklaması var. Kaldı ki müçtehitlerimiz Ayet ve Hadisleri tek tek ele alarak bütün olarak değerlendirirler.

Mekanı ve zamanı yaratan Allah celle celaluhu'ya nasıl olurda mekan belirtirsiniz.

And olsun ki insanı Biz yarattık; nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz; Biz ona şah damarından daha yakınız. (Kaf 16)

Allah c.c. heryerdedir demek bile yanlıştır, Allah c.c. herşeyi bilir, görür, duyar...
 
Değerli abrec

bahsettiğiniz hadisi şerif doğrudur, sahihtir. Hadisi şerifin ana teması, Allah'a mekan atfedilmesini mazur görmek değil, köle azadıdır.

Sapkın fırkalar ve dinler haricinde Allah'a kimse mekan atfetmez, Ehli Sünnet itikadı O'nun (cc) zamandan ve mekandan münezzeh olduğunu ikrar ve kabul eder.

Ancak, dua ederken semaya açılan eller, Miraç hadisesinde Rasulullah (sav) in semaya yükseltilmesi ve benzeri haller nedeni ile Allah'ın zamandan da mekandan da münezzeh olduğunu bilmek kaydı ile hissiyatlar semaya yönelir, lafzlar semayı işaret eder. Bu belki O'nun yüceliğini işaret adına gayri ihtiyari bir davranış/söz de olabilir, belki bilinç altı bir hal haline gelmiştir ve hadisi şerifte de Rasulullah'ın (sav) bu duruma müdahale etmemesi (müdahale etmediğini de bilmemekle beraber) bu sebeple olabilir.

Fiziken dünyanın konumuna bakarsanız, dünya ve bilinen her şey/yer semadır aslında. Önemli olan bu söz ile O'na gerçekten bir mekan izafe edilip edilmediğidir ki gayri mümklün bir haldir.
 
tamam bende yukarda diyelim demiyorum ama insan bazen gayri ihtiyari yukarda ALLAH(C.C) falan diyebiliyor.yada başka durumlarda demek kafirlikdir demek biraz ağır bence onu demek istedim sadece.ben yukarda olduğunu iddaa etmiyorum. ama ditebiliyor insan bazen onu diyorum.
 
Allah yücelerdedir Allah arsı yaratıp arşa istiva etmiştir mezheb imamları ve nıce alımler Allahın arşa istiva ettiğini kabul ederler arsa istivayı inkar eden küfre düşer.arşa istiva haktır mahiyeti meçhuldur

Ben Allah göktedir demiyorum Allah yücelerdedir. Bizim algılayamadigimiz ve algılayamacığımız bir yüceliktir bu. Bu tıpkı aksine bir hüküm buluınmadıkca Kur'an ayetleri zahirine göre anlaşılmalıdır Ehi sünnet alimlerinin deyişi gibidir. Kimisi bu yüceliği gök diye tabir eder fakat kasit yine yüceliktir. Kimi ehli sünnet alimlerde bu tanimin haricinde Allah'in elini istivasini Allah'ın rahmetidir şudur budur diye tefsir anlamaya çalışmışlardır.
 
Allah, içinde bulunduğumuz evrenden bağımsızdır. Dolayısı ile yukarı-aşağı tarzı yer bildiren ifadelerle karşılanamaz.

Dil sürçmesi olabilir, sırf bunun için kafir olmazsınız zaten.
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks