Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hz.Ali ve gercegi

berr

New member
Katılım
25 Mar 2005
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
50
73 fırka meselesi hadisi şeriftir.

“Ümmetim benden sonra yetmişüç fırkaya ayrılacak, bir fırka müstesna diğerleri hep ateştedir.”

–Onlar kimlerdir ya Resulellah!

“Benim ve ashabımın yolunda olanlardır.” (Ebu Davud)
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
45
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
peygamberimiz S.A.V hangi mezhebtendi
iblis ilk tuzağını insanları mezheplere ayırarak
kurdu sonrada fırkalara ayırdı
ebu hanife olsun imamı şafi olsun yada hz ali vs
hiç biri nin amacı mezheb kurmak değildi
onların tek amacı
peygamber efendimiz s.a.v min yaşadığını
ondan sonra da insanlara öğretmek yaşatmaktı
ama nefs sahibi insanlar iblisin de tesiriyle bu zaatların vefatından sonra peygamberimizin varislerinin izini bırakıp dağıldıkça dağıldılar
bu gün alevi olduğunu iddia edenlerde
şafi olduğunu iddia edenlerde hanefi olduğunu iddia edenlerde
şunu bilsinler ki
sura 13

ŞURA-13: Şerea lekum mined dîni mâ vassâ bihî nûhan vellezî evhaynâ ileyke ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmûd dîne ve lâ teteferrekû fîh(fîhi), kebure alel muşrikîne mâ ted’ûhum ileyh(ileyhi), allâhu yectebî ileyhi men yeşâu ve yehdî ileyhi men yunîb(yunîbu).
Dînde, onunla Hz. Nuh’a vasiyet ettiğimiz (farz kıldığımız) şeyi (şeriati); “Dîni ikame edin (ayakta, hayatta tutun) ve onda (dînde) fırkalara ayrılmayın.” diye Hz. İbrâhîm’e, Hz. Musa’ya ve Hz. İsa’ya vasiyet ettiğimiz şeyi sana da vahyederek, size de şeriat kıldık. Senin onları, kendisine çağırdığın şey (Allah’a yönelmek, ulaşmayı dileme) müşriklere zor geldi. Allah, dilediğini Kendisine seçer ve O’na yöneleni, Kendisine hidayet eder (ulaştırır).

sevgili kardeşlerim ayetler bu kadar açıkken
sanki hz Ali veya imamı şafi veya ebu hanife başka şeyleri yaşamışlar gibi fırkalara ayrılmayın
hepsi hak mürşitti
ve aynı şeyi yaşadılar
mezhebini bilen bunu böyle bilmeli
fırkalara ayrılıp sonrada en doğru biziz iddia sı nefstendir[/B][/SIZE]
 

berr

New member
Katılım
25 Mar 2005
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
50
Ölçüler verilmiş bu ölçülerle isimleri kendiside bulabilir.

Benim ve ashabımın yolunda olanlar buyuruyor Peygamber efendimiz;

Onlar kafirleri dost edinmemişler, parti kurup islami yaymamışlar ,din adına dilencilik yapmamışlar, vs. vs.

En kolay anlanabilecek yönü ise

Hz.Allah ayeti kerimesinde;

"Sizden hiçbir ücret istemeyenlere uyun onlar doğru yoldadırlar"(Yasin:21)

Sizin mezhepler konusunda hiçbir bilginiz yok galiba sadece isimlerini mi biliyorsunuz?...Doğrumudur.

Fırkalaşmalarla karıştırmışsınızda
 

berr

New member
Katılım
25 Mar 2005
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
50
Ayrıca Peygamber efendimiz şu mezheptendi demek çok komik olurdu geğilmi? :)

Bütün mezhep imamları Efendimiz (s.a.v) sonra yaşadığına göre...
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
45
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
peygamberimiz S.A.V hangi mezhebtendi
iblis ilk tuzağını insanları mezheplere ayırarak
kurdu sonrada fırkalara ayırdı
ebu hanife olsun imamı şafi olsun yada hz ali vs
hiç biri nin amacı mezheb kurmak değildi
onların tek amacı
peygamber efendimiz s.a.v min yaşadığını
ondan sonra da insanlara öğretmek yaşatmaktı
ama nefs sahibi insanlar iblisin de tesiriyle bu zaatların vefatından sonra peygamberimizin varislerinin izini bırakıp dağıldıkça dağıldılar
bu gün alevi olduğunu iddia edenlerde
şafi olduğunu iddia edenlerde hanefi olduğunu iddia edenlerde
şunu bilsinler ki
sura 13

ŞURA-13: Şerea lekum mined dîni mâ vassâ bihî nûhan vellezî evhaynâ ileyke ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmûd dîne ve lâ teteferrekû fîh(fîhi), kebure alel muşrikîne mâ ted’ûhum ileyh(ileyhi), allâhu yectebî ileyhi men yeşâu ve yehdî ileyhi men yunîb(yunîbu).
Dînde, onunla Hz. Nuh’a vasiyet ettiğimiz (farz kıldığımız) şeyi (şeriati); “Dîni ikame edin (ayakta, hayatta tutun) ve onda (dînde) fırkalara ayrılmayın.” diye Hz. İbrâhîm’e, Hz. Musa’ya ve Hz. İsa’ya vasiyet ettiğimiz şeyi sana da vahyederek, size de şeriat kıldık. Senin onları, kendisine çağırdığın şey (Allah’a yönelmek, ulaşmayı dileme) müşriklere zor geldi. Allah, dilediğini Kendisine seçer ve O’na yöneleni, Kendisine hidayet eder (ulaştırır).

sevgili kardeşlerim ayetler bu kadar açıkken
sanki hz Ali veya imamı şafi veya ebu hanife başka şeyleri yaşamışlar gibi fırkalara ayrılmayın
hepsi hak mürşitti
ve aynı şeyi yaşadılar
mezhebini bilen bunu böyle bilmeli
fırkalara ayrılıp sonrada en doğru biziz iddia sı nefstendir
 

berr

New member
Katılım
25 Mar 2005
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
50
Siz benim yazdıklarımı okumadınız herhalde

İsterseniz kısaltıyım

Mezhepler hakkında bilginiz varmı! Hala Fırkalarla karıştırıyorsunuzda

İmam Hanifi, imam şafi, vs. Kuranı kerimin haricinde bir yolmu tutturmuşlar.

Hayret bunu 1400 küsür sene sonra siz mi buldunuz. :)
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
45
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
Peki İslam olduğu u iddia eden bu milletlerin hali ne
eğer onlar gerçekten islam olsalardı bu haldemi olurlardı
en geri
en sefil
en mahsun
Allahın dinini yaşayan
sahabe gibi olur
Osmanlının yükselme devrindeki(300-400 yıl)gibi olur
her dalda en güçlü
en ileri
en mutlu
ayet öyle söylüyor
-o Allah ın dostları varya onlara korku yoktur onlar mahsun da olmazlar
Onlar dünyada da ahirettede mahzun olmazlar diyor kuran
Kuran yalan söylemediğine göre o zaman bunlar Allah ın dostları değil
undefined
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
45
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
bir de
zaten ben yazımda da söyledim onlar aynı şeyi yaşadılar bu zatların vefatından sonra nefsler devreye girdi ve insanlar ayrıldıkça ayrıldı
Aleviler başka şeyler yaşıyor
şafilerin mezheplerinde bazı eksikler var bazı fazlalar var
vs..
 

berr

New member
Katılım
25 Mar 2005
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
50
:) :) :)

Oayeti kerimede Hz.Allah a dost olanlardan bahsediyor.

Yoksa nefsinin her hoş gördüğünü yap sonrada ben inanıyorum de .... :(

Mezhep imamlarından beklentinizi anlayamadım . dirilip müslüman ülkelerin durumlarınımı düzeltsinler. Hadisi şerifte"bir millet kendi durumlarını düzeltmedikçe Allah onların durumlarını düzeltmez buyuruyor" osmanlı 600 sene dünyaya hükmettiyse bu evliyaullah agöstermiş olduğu saygıdan dolayıdır.
 

berr

New member
Katılım
25 Mar 2005
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
50
Ayrıca Alevilik bir mezhep değil bir dindir.İslamla hiç bir ilgisi yoktur
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
45
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
yok artık Alevilik bir din midir
Kurana inanıyorsan eğer sana
bi ayet söylemek isterim
şura 13
ezelden ebede
tek bir din vardır oda babamız ibrahim in hanif dinidir
Arapça adıda islamdır
nasıl oluyorda peygamber efendimiz S.A V için ölümü göz önüne alıp gözünü kırpmadan onun yatağına onun yerine yatan birisine yeni bir din getirmiş gibi iftira atabiliyorsunuz hiçmi utanmıyorsunuz
yapmayın lütfen canım kardeşlerim
Allah herkezden sadece Allah a yönelip ulaşmayı dileyip teslim olmalarını ister
iblis bu zatlar vefat ettikten sonra nefsleri kullanarak fırkalara ayırmıştır
bu zatların yaşadığı peygamber efendimiz ve sahabenin yaşadığından başka bişey değildir
nasıl alevilik bir dindir diyebiliyorsunuz
 

berr

New member
Katılım
25 Mar 2005
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
50
Erhan gerçektende sen ya kendinde değilsin yada yazdıklarımı okumuyorsun.

Konuyu öyle bir hale getirdinki sanki biz aleviliğe hak din demişiz gibi yorum yapıyorsun

Aleviler islam dan ayrılmış kendi nefislerini ilah edinmiş ve 72 sapık yoldan birine girmişlerdir.

Hz.Kuran ın ve resululahın hükümlerini tanımadıkları için bu tabiri kullandım

Bilmem anlatabildimmi...!
 

berr

New member
Katılım
25 Mar 2005
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
50
Onların camileri yok cemevleri var

Namazları yok

yaklaşık 21 kola ayrılmışlar.

Kimisi peygamber efendimizi kabul etmez ,kimisi Hz.ebubekir efendimizi, kimisi Hz.Ali efendimizi ilahlaştırmış vs. vs.
 

Canruba12

New member
Katılım
10 Mar 2005
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
berr' Alıntı:
Selamün aleyküm
Sizin Hz.Ali için söylediklerinizle çelişiyormu bir bakın isterseniz.
Resulullah(S.A.V) efendimiz hadisi şeriflerinde;
“Ebu Bekir’in kapısından başka, mescide açılan bütün kapıları kapatınız.” buyurmuştur. (Buhari)
Şeyh Es’ad Efendi -kuddise sırruh- Hazretleri bu Hadis-i şerif’e:
“Ebu Bekir’in yolunu kıyamete kadar baki kıl.” manasını vermiştir.
İmam-ı Rabbani -kuddise sırruh- Hazretleri buyururlar ki:
“Bu yüksek yol, Sıddık-ı Ekber -radiyallahu anh-den gelmektedir. Kendisi Peygamberlerden sonra bütün insanların en üstünüdür.” (221. Mektup)
“Ashab-ı kiram, kendileri arasında en üstün olarak Ebu Bekir -radiyallahu anh- üzerinde ittifak etmişlerdir.
Ashab-ı kiram üzerindeki bilgisi en kuvvetli olan İmam-ı Şafii -rahmetullahi aleyh- der ki: ‘Fahr-i alem -sallallahu aleyhi ve sellem- ahireti şereflendirdiği zaman Ashab-ı kiram pek muzdar kaldı. Sema altında Ebu Bekir -radiyallahu anh-den daha üstün birisini bulamadılar. Onu halife yapıp emrine girdiler.’
Bu söz onun Ashab-ı kiram’ın en üstünü olduğunda icma-ı ümmet bulunduğunu göstermektedir. İcma-ı ümmet ise senettir, şüphe edilmemesi gerekir.” (59. Mektup)

Hadislerle Hz Ali; İmam Nesai
bu kitabı tavsiye ediyorum kardeşlerime...


Peygamber şöyle buyurmuştur: “Öne geçenler üç kişidir:
Musa’ya ilk iman eden, Yuşa b. Nun’dur.
İsa’ya ilk iman eden, Yasin sahibidir. (Habibi Neccar, Tefsiri Numune, Yasin suresi.)
Muhammed’e ilk iman eden, Ali bin Ebi Talib’tir.
Sevaiku-l Muhrika, 9. bab, fasıl 2/29 ve şöyle demiştir: Bu hadisi Deylemi Aişe’den ve Taberani ve İbni Merdeveyh, İbni Abbas’tan nakletmiştir; Mecmeu-z Zevaid, 9: 102; Kenzu-l Ummal, 11/32896; Riyazu-n Nezire, 3: 110; Zehairu-l Ukba: 58; Camiu-s Sagir, 2: 66/4795; Harezmi, Menakıb: 20; Şevahidu-t Tenzil, 2: 213/924-931


"(Resul-ü Ekrem) Hz Ali'ye işaretle; "Bu bana ilk iman eden; Kıyamet günü benimle ilk müsafaha edecek olan kişidir; bu sıddık-i Ekber'dir. bu; şu ümmetin hak ile batıkını ayıran faruk'udur, bu; mü'minlerin hidayet imamıdır, önderidir" buyurmuştur."
Taberani'den Kenzu-l Ummal; 6/156; El-Müracaat 48. mektup


"Allah ve Resulü'nün en çok sevdiği Ali'dir"
Tirmizi 6/273, 361, 364




Ehl-i Sünnet Alimi Üstad Said Nursi; Dördüncü Lem'ada konuyu şöyle izah etmiştir;

.....Hazret-i Ali (R.A.) şahs-ı mânevî-i Âl-i Beytin mümessili ve şahs-ı mânevî-i Âl-i Beyt, bir hakikat-ı Muhammediyeyi (A.S.M.) temsil ettiği cihetle, müvazeneye gelmez. İşte Hazret-i Ali (R.A.) hakkında fevkalâde senakârane Ehâdis-i Nebeviye, bu ikinci noktaya bakıyorlar. Bu hakikatı teyid eden bir rivayet-i sahiha var ki; Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm ferman etmiş: "Her Nebinin nesli kendindendir. Benim neslim, Ali'nin (R.A.) neslidir...."
 

Canruba12

New member
Katılım
10 Mar 2005
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
berr' Alıntı:
Ayrıca Alevilik bir mezhep değil bir dindir.İslamla hiç bir ilgisi yoktur
Muhammed_Ruhullah' Alıntı:
Ehl-i Sünnet, Şia ve Alevî kelimeleri üzerine lügavi olarak kısaca değinmeyi gerekli görüyorum;
“Ehl-i Sünnet”: Sünnet ehli; “Resulullah’ın izinden giden”; “onun sünnetine uyan” manasındadır. Ki o zaman "Size en iyi örnek Allah Resulüdür" ayetinin gereğince Sunniyiz.
“Şia” ise; “Tarafdar” manasındadır ki Hz Ali’nin tarafdarları ve Ehl-i Beyt’i sevenler için kullanılır. Şia sonradan türetilmiş bir kelime değildir. Kur’an’da; Musa’nın Şiası, Firavun’un şiası olduğu belirtilmiştir.

“Müjde, ya Ali! Şüphesiz, sen ve senin şianın yeri cennet olacaktır.”
Ahmed İbn Hanbel, Feza'il es-Sahaba, (Beyrut) 2/655
El-Hatıb el-Bağdadî , Tarih Bağdad, (Beyrut) 12/289
Taberani, Mu'cem el-Kebir, 1/319
Heytami, Mecmua el-Zeva'id, 10/21-22
İbn Hacer el-Heytami, El-Seva'ık el-Muhrika, (Kahire) 11/.247

“İman edip sâlih ameller işleyenlere gelince, halkın en hayırlısı da onlardır.” (Beyyine 7)
Hz. Peygamber (s) Ali’ye yönelerek: “Bu senin için ve senin şian içindir.” demiştir.
Ayrıca dedi ki: “Canımı elinde tutanın adına yemin ederim ki, bu adam (Ali) ve onun şiası hesap gününe kadar kurtuluşun teminatı olacaklardır."
Celâl ed-Din el-Suyuti, Tefsir ed-Durr ul-Mensur, (Kahire) 6/379
İbn Cerir el-Taberi, Tefsir Cami' el-Beyan, (Kahire) 33/146
İbn Esâkir, Tarih Dimeşk, 42/333, 371
İbn Hacer el-Heytami, El-Seva'ık el-Muhrika, (Kahire) 11/246-247

Hadîslerinde İmam Ali (a.s)'nin şîası hakkında tebşir vardır.
O zaman tanımlar dikkatimizi çekmektedir. Lügavi olarak Sunni miyiz? Şia mıyız?
Aslında her ikisiyiz. Şöyle ki; Sunnî Resulullah’ın izinden giden manasındadır ki; biz Sunnî’yiz. Şia ise Ali tarafdarı ve Ehl-i Beyt’i seven manasındadır ki (onları sevmek farzdır) aynı zamanda Şiî’yiz.
“ –î ” edatı mensubiyet belirttiğinden dolayı; (her ne kadar günümüzde başka bir taife bu terimi kendilerine ait kabul etseler de) “Alevî”: “Ali’nin soyundan olan” ve/veya “Ali ile ilgili olan”. Birinci manasında ele alırsak; Alevi’nin Ehl-i Beyt’ten farkı vardır. Ehl-i Beyt; Resulullah’ın (Hz Ali ve Fatıma’dan devam eden) pak soyu için kullanılırken; Alevî hem Ehl-i Beyt’i kapsamakta hem de Hz Ali’nin diğer hanımlarından gelen soyunu içermektedir. İkinci manasında ele alırsak her Müslüman Alevidir. Zira Maide 55’te ve Gadir-i Hum’da Ali’nin her mü’minin mevlası olduğu belirtilmiştir; kendisi Şah-ı Velayet ünvanını almıştır.

Türkiye'de aleviyim diyenleri gözönüne alıp böyle bir karara varmamız ne kadar kötü...
şu an Saddam, Ladin vs vs gibiler sunniyim diyor.. Onlar Ehl-i Sünnet midir? Elbetteki hayır.. Aynı şekilde ahbari zihniyetliler biz Aleviyiz diyorsa bu laftan öteye geçmez.. Biz biliyoruz ki Alevî olmak Ali (a.s)'yi veli edinmektir ki bu bağlamda her gerçek Ehl-i Sünnet alevidir (Maide 55 tefsirine bakınız..)

selametle
 

Canruba12

New member
Katılım
10 Mar 2005
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
berr' Alıntı:
Onların camileri yok cemevleri var
Namazları yok
yaklaşık 21 kola ayrılmışlar.
Kimisi peygamber efendimizi kabul etmez ,kimisi Hz.ebubekir efendimizi, kimisi Hz.Ali efendimizi ilahlaştırmış vs. vs.

Mezhepler Tarihi okudun mu kardeşim?
Muhammed Ebu Zehra... en kısa zamanda okuyun inşaAllah..
orada ılımlı şiilerden bahsediliyor...
selametle
 

Canruba12

New member
Katılım
10 Mar 2005
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Vahdeti şiar edinmemiz gerekirken şu konuda yapılan konuşmalara bakın!!!
Allah'ım bize hidayet nasib eyle..
 

E R H A N

New member
Katılım
14 Ocak 2005
Mesajlar
555
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
45
Konum
istanbul
Web sitesi
www.hidayetcagý.com
işte böyle
iblis buralarda gezmeye başladı bile
yaw kardeşlerim
ben diyelim islama girmek istiyorum
geldim Aranıza
biriniz Alevi
biriniz sunni
biriniz şafi
biriniz hanefi
peki ben ben hangi mezhebi seçecem neye göre
Kardeşlerim iblisin oyununa gelmeyelim
Allah hepimizin sahibi
Hz Muhammed S:a:v hepimizin peygamberi
biz Hz Alinin tırnağı bile olamayız
Ama şunu da bilinki
Hz Ali de
İmamı şafide
ebu hanefi de
aynı şeyleri
Peygamber efendimiz s.a.v ve sahabenin yaşadığını yaşadılar
bu zatların amacı hiç bir zaman mezhep kurmak olmamıştır diye düşünüyorum

bu zatlar hak mürşitti
vefatlarından sonra nefs sahibi insanlar
fırkalara ayrıldılar hepsi bu
 

Canruba12

New member
Katılım
10 Mar 2005
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
ne güzel söylenmiş;

Her kim ki Ehl-i Sünnettir o bizzarure Ali şiasıdır;
Her kim ki Ali'ye mensuptur o bizzarure Ehl-i Sünnettir...
 
Üst Alt