Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hanif Murat “HÜKÜM YALNIZ ALLAH’INDIR”

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
'' Peygambersiz Bir Din Sevdasında Olanlar DİNSİZ dir ''

Onlar Boşu Boşuna Bir Hayal İçindeler bakmayın böyle forumlarda pc başında yazar çizerler sanal alem dışında ise dostları ise azdır nedeni ise

Ümmet-i Muhammed'in (a.s) dışında bir kavimdir

CUMA namazına gitmezler namazı kendi kafalarına göre kılarlar

RABBİM SEN ISLAH EYLE AMİN ...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
nahl süresi 89da Allah-u Teala "biz herşeyi Kuranda detaylı olarak belirttik" derken bize eksik bili mi vermiş oluyor!
sizin bütün çabanız Allah'ı mı yalancı çıkarmak haşa!
hadisleri peygamberimizin ağzından mı duydunuz ki ayet gibi iman ediyorsunuz?

Elhamdülillah hiç kimsenin Allah'a (celle celauhu) yalan isnad etmek gibi bir derdi yok. O sizin kuruntunuz.

Hadisleri de Allah'ın varlığı ve birliğine ait sözleri de bizler O'nun (s.a.v.) mübarek ağzından duyduk. Siz ! Kur'an da dahil olmak üzere ayetlerin tamamını ve hükümleri kimin ağzından duydunuz ?
 

müttaki

New member
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
57
fetih kardeşimde çok güzel ayetler belirtmiş;

sadece tartışılan tek nokta var : HADİSLERİ PEYGAMBERİMİZİN AĞZINDANMIŞ GİBİ UYDURMALARI!!!

zaten konu başlığı olan kitapta bunu açıklamaya çalışmış; kitapta özenle araştırılmış hadisler var kutubi sittedeki numaraları da mevcut kendinizde bakabilirsiniz, buhari ve öğrencileri gerçekten dinimizle alay ediyorlar farkında mısınız bilmem? Peygamberimiz Hz Muhammed sav e zerre kadar imanları olmadığı yazdıkları hadis adındaki palavralarda Allah rızası için bu hadisleri inceleyin
 

h-a-m-z-a

New member
Katılım
16 Eyl 2009
Mesajlar
163
Tepkime puanı
111
Puanları
0
Yaş
44
buhari ve öğrencileri gerçekten dinimizle alay ediyorlar farkında mısınız bilmem?

Ömrünü bu işe adamış Buhari gibi bir alimi bu kadar basitçe nasıl suçlayabiliyorsunuz ?

Biraz da düşünmeniz gereken nokta onun yazdığı eserin nakledilirken bir değişime uğrama ihtimalidir.

Kuranla çelişen hiçbir hadis zaten kabul görmez.

Kaldı ki Buhari de ne kadar alim olsa da bir kuldur.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Madem hadis-i şeriflere bu kadar önem veriyorsunuz o halde kriterlerinizin içinde şunların bulunup bulunmamasına dikkat edin:

1 - Tek bir kaynaktan gelen hadis, yani tek kişinin rivayet edip de Hz. Muhammed'e ( s.a.v.) kadar arada başka bir insan bulunmaması,

2 - Kur'an hükümlerine aykırı bulunması,

3 - Rasulullah'ın (s.a.v.) sünnetine aykırı bulunması,

4 - Manasında Allah'ın (celle celaluhu) hükümlerine bırakın muhalefeti, zerre kadar dahi olsa ayete muhalif kalmış olması, yada manayı bozuyor olması,

5 - Akıl ve mantık süzgecinde takılması,

6 - Diğer büyük hadis kitaplarında aynı söylem ile ve mana bakımından birbirinin aynı anlamı taşıyan başka bir hadisin bulunmaması (Çünkü Buhari'nin kitabına uydurma hadis ekleyen kişi aynı zamanda Ahmet Bin Hanbel'in "Müsned"ine de ekleyemez, o zamanlar ofset tekniği yoktu)

Bu noktalara dikkat ettiğiniz zaman yanılma payınızın veya aldanmanızın da önüne geçmiş olursunuz, müttaki kardeşim.
 

h-a-m-z-a

New member
Katılım
16 Eyl 2009
Mesajlar
163
Tepkime puanı
111
Puanları
0
Yaş
44
6 - Diğer büyük hadis kitaplarında aynı söylem ile ve mana bakımından birbirinin aynı anlamı taşıyan başka bir hadisin bulunmaması (Çünkü Buhari'nin kitabına uydurma hadis ekleyen kişi aynı zamanda Ahmet Bin Hanbel'in "Müsned"ine de ekleyemez, o zamanlar ofset tekniği yoktu)

peki hem İbn Mace ye hem de Ahmed bin Hanbel e ekleyebilir mi ?
 
C

cangenç

Guest
Kur'an'ı indiren kimse koruyacak olan da odur? Kur'an'ı korumak demek sadece lafzını korumak demek değildir. Manasını ve Kur'an'a uygun yaşanmasını da koruma altına almaktır.
Yoksa Kur'an'ın orijinal lafzı dursa lakin manası iddia edildiği gibi Peygamberimizin vefatından sonra değişmiş olsa veyahut anlaşılmamış olsa veyahut Kur'an'a uygun yaşanmamış olsa ne ifade eder?
Kur'an yaşanmak ve anlaşılmak içindir. Duvarlarda süs değildir.

Kur'an'ın yaşanmadığı ve manasının değiştiği bir dünya divane olacaktır. Kıyamet başına kopacaktır. Madem kıyamet 1400 senedir kopmamış, demek Kur'an'ın hak manaları 1400 senedir baki kalmış. Demek her asırda hak manaları yaşanmış ve yaşatılmış.

İşte soru burda: Acaba Kur'an'ın hak manasını yaşayanlar, Hadisten uzaklaşmış, Peygamberimizin hadislerini rivayet eden Zatlara yalancı veyahut değişmiş diyenler mi yoksa Ehl-i sünnet ve'l Cemaat mı?

1400'e yakın senedir İslamlar Kur'an'ı o zatlardan öğreniyor. Demek o Zatlar haktır. Yoksa kıyamet kopmuştu.

İşte İslamların 1400 senedir tabi oldukları zatlara yalancı diyenler aslında Allah'ın Kur'anı ve manalarını koruyamadığını ve hak manalarına uygun yaşayacak insanlar bulamadığın iddia etmiştir ve Allah'ın yapmaktan aciz olduğu (sümme haşa) Kur'anı koruma işini üstlenmiş oluyor.

Aslında bizim Zatlarımızı tanrılaştırdığımızı iddia edenler bu ince Sırat Köprüsüne dikkat etmiyor.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
peki hem İbn Mace ye hem de Ahmed bin Hanbel e ekleyebilir mi ?

Orjınallerine ekleyemez elbette. Diyeceksiniz ki bu zamanda orjinallerini nasıl bulacağız da kontrol edeceğiz. Elbette bu zaman için haklısınız ve zaten bizim sözümüz bu zamana ithaf değildi.

Bu günümüz zamanı için yapılacak en hayırlı ve kolay olanı Kutub-ı sitte'yi baz almak. Zaten bu 6 kitap birbirinin aynı olduğu için yanılma payı azında azına iner. Çünkü; bu seri ilk yazıldıkları günden beri birbirlerini Kur'an ışığında doğrulayıcı eserlerdir. Birbirleri ile çelişmesi düşünülemez. Bu kriter de inşaallah bize yeter.
 

müttaki

New member
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
57
HADİSLER KENDİ ARASINDA ÇELİŞİYOR HER MADDE İÇİN 1O'larca örnek var sadece 1'er adet vereceğim:

“Kan aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.”
Tirmizi Oruç 60/Ebu Davud Oruç 28/Buhari Oruç 32

“Peygamber’imiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.” Ebu Davud Oruç 29-30/Tirmizi Oruç 59/Buhari Tıp 11

bu 2 hadis çelişik değil mi yoksa benim zekam mı geri?


MANTIKLA ÇELİŞEN HADİS

“Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”

İbn-i Kesir Tefsiri 2/29

BU ÇOK MU MANTIKLI SİZCE??

Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine’ye gelerek Müslüman oldular. Medine’nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar ve çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı, ellerini ve ayaklarını kesti, gözlerini oydu, çölde susuz ölüme terk etti. Biz onlara su vermek isteyince, Peygamber bizi engelledi.”

Buhari Tıp5/1, Hanbel 3/107,163

PEYGAMBERİMİZİN BÖYLE BİR HÜKÜM VEREBİLECEĞİNE İNANAN VAR MI?

“Yangın gördüğünüzde tekbir getiriniz, zira tekbir (Allahuekber demek) onu söndürür.

Ramuzel Hadis

EVİ YANAN BİR DENESİN BAKALIM YANGIN SÖNÜYOR MU?

“Sizden birisi cinsel münasebette bulunduğu zaman eşinin cinsel organına bakmasın, zira cinsel organa bakmak körlüğe sebep olur.”

Feyzul Kadir 1-326

AYIP BİRŞEY AMA BİR OKUYUN VE DÜŞÜNÜN!

“Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmelerini emreden ayet Hz. Ayşe’nin döşeğinin altındaki sayfada yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Hz. Ayşe onun gömülme işlemleri ile meşgulken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sayfayı yedi. Böylece taşlayarak öldürme cezası Kuran’dan çıktı. Ama hükmü devam etmektedir.”

İbn-i Mace 36/194, Hanbel 3/61, 5/131

BU HADİSE İMAN ETMEK DEMEK ALLAH'A KURAN'A VE PEYGAMBERİMİZE KÜFÜRDÜR!!! KURAN EKSİK Mİ YANİ....
 

h-a-m-z-a

New member
Katılım
16 Eyl 2009
Mesajlar
163
Tepkime puanı
111
Puanları
0
Yaş
44
HADİSLER KENDİ ARASINDA ÇELİŞİYOR HER MADDE İÇİN 1O'larca örnek var sadece 1'er adet vereceğim:

“Kan aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.”
Tirmizi Oruç 60/Ebu Davud Oruç 28/Buhari Oruç 32

“Peygamber’imiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.” Ebu Davud Oruç 29-30/Tirmizi Oruç 59/Buhari Tıp 11

bu 2 hadis çelişik değil mi yoksa benim zekam mı geri?


MANTIKLA ÇELİŞEN HADİS

“Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”

İbn-i Kesir Tefsiri 2/29

BU ÇOK MU MANTIKLI SİZCE??

Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine’ye gelerek Müslüman oldular. Medine’nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar ve çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı, ellerini ve ayaklarını kesti, gözlerini oydu, çölde susuz ölüme terk etti. Biz onlara su vermek isteyince, Peygamber bizi engelledi.”

Buhari Tıp5/1, Hanbel 3/107,163

PEYGAMBERİMİZİN BÖYLE BİR HÜKÜM VEREBİLECEĞİNE İNANAN VAR MI?

“Yangın gördüğünüzde tekbir getiriniz, zira tekbir (Allahuekber demek) onu söndürür.

Ramuzel Hadis

EVİ YANAN BİR DENESİN BAKALIM YANGIN SÖNÜYOR MU?

“Sizden birisi cinsel münasebette bulunduğu zaman eşinin cinsel organına bakmasın, zira cinsel organa bakmak körlüğe sebep olur.”

Feyzul Kadir 1-326

AYIP BİRŞEY AMA BİR OKUYUN VE DÜŞÜNÜN!

“Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmelerini emreden ayet Hz. Ayşe’nin döşeğinin altındaki sayfada yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Hz. Ayşe onun gömülme işlemleri ile meşgulken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sayfayı yedi. Böylece taşlayarak öldürme cezası Kuran’dan çıktı. Ama hükmü devam etmektedir.”

İbn-i Mace 36/194, Hanbel 3/61, 5/131

BU HADİSE İMAN ETMEK DEMEK ALLAH'A KURAN'A VE PEYGAMBERİMİZE KÜFÜRDÜR!!! KURAN EKSİK Mİ YANİ....

kardeşim madem bu forumda bulunuyorsunuz biraz sağı solu kurcalayın bakın sizin sorduğunuz sorulara paralel bir konunun işlendiği bir başlık var :

http://www.islamforum.net/genel-islam-konular/25648-keci.html
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,131
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
HADİSLER KENDİ ARASINDA ÇELİŞİYOR HER MADDE İÇİN 1O'larca örnek var sadece 1'er adet vereceğim:

“Kan aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.”
Tirmizi Oruç 60/Ebu Davud Oruç 28/Buhari Oruç 32

“Peygamber’imiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.” Ebu Davud Oruç 29-30/Tirmizi Oruç 59/Buhari Tıp 11

bu 2 hadis çelişik değil mi yoksa benim zekam mı geri?


MANTIKLA ÇELİŞEN HADİS

“Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”

İbn-i Kesir Tefsiri 2/29

BU ÇOK MU MANTIKLI SİZCE??

Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine’ye gelerek Müslüman oldular. Medine’nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar ve çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı, ellerini ve ayaklarını kesti, gözlerini oydu, çölde susuz ölüme terk etti. Biz onlara su vermek isteyince, Peygamber bizi engelledi.”

Buhari Tıp5/1, Hanbel 3/107,163

PEYGAMBERİMİZİN BÖYLE BİR HÜKÜM VEREBİLECEĞİNE İNANAN VAR MI?

“Yangın gördüğünüzde tekbir getiriniz, zira tekbir (Allahuekber demek) onu söndürür.

Ramuzel Hadis

EVİ YANAN BİR DENESİN BAKALIM YANGIN SÖNÜYOR MU?

“Sizden birisi cinsel münasebette bulunduğu zaman eşinin cinsel organına bakmasın, zira cinsel organa bakmak körlüğe sebep olur.”

Feyzul Kadir 1-326

AYIP BİRŞEY AMA BİR OKUYUN VE DÜŞÜNÜN!

“Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmelerini emreden ayet Hz. Ayşe’nin döşeğinin altındaki sayfada yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Hz. Ayşe onun gömülme işlemleri ile meşgulken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sayfayı yedi. Böylece taşlayarak öldürme cezası Kuran’dan çıktı. Ama hükmü devam etmektedir.”

İbn-i Mace 36/194, Hanbel 3/61, 5/131

BU HADİSE İMAN ETMEK DEMEK ALLAH'A KURAN'A VE PEYGAMBERİMİZE KÜFÜRDÜR!!! KURAN EKSİK Mİ YANİ....


Bakın kardeşim, derdiniz hadisleri hafife almak ve davanız bunları nehyetmeye çalışmaksa hem yanlış yolda hem yanlış yerdesizniz.

Eğer tahrif edilmiş ve sahih olmayan hadisleri örnek vererek bir yere varacağınızı ve bir şeyler meydana koyabileceğinizi zan ediyor ve sırf içinde bulunduğunuz "meal fetvacılığı" haleti ruhiyesi ile bir yerlere varacağınızı düşünüyorsanız yine delalettesiniz derim.

Eğer bu çelişkiler veya anlamadığınız hadislerle alakalı bilgi edinmek istiyorsanız, tüm bunlar İslamForum da defalarca yazılmış ve cevaplanmış konulardır. Arama yaparask bunları bulabilir ve okuyabilirsiniz.

Bu nedenle konu kirliliği ve dayatma gibi, İslamForum kurallarınca yasaklanmış hallere ARTIK tevessül etmeyiniz lütfen...
 
C

cangenç

Guest
Hep aynı şey. Verilecek cevap olmayınca, arkadan dolaşmak.
 
C

cangenç

Guest
Bir soru sorduk dedik: Acaba Kur'an'ın hak manasını yaşayanlar, Hadisten uzaklaşmış, Peygamberimizin hadislerini rivayet eden Zatlara yalancı veyahut değişmiş diyenler mi yoksa Ehl-i sünnet ve'l Cemaat mı?
Buna cevap vermek yerinde hadis olmayan veya tevile ihtiyaç olan veyahut kaynak olarak gösterdikleri yerde farklı olan sözleri hadis diye koyarak güya ehl-i sünneti köşeye sıkıştırdıkları sananlara yazılmıştır.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,131
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bir soru sorduk dedik: Acaba Kur'an'ın hak manasını yaşayanlar, Hadisten uzaklaşmış, Peygamberimizin hadislerini rivayet eden Zatlara yalancı veyahut değişmiş diyenler mi yoksa Ehl-i sünnet ve'l Cemaat mı?
Buna cevap vermek yerinde hadis olmayan veya tevile ihtiyaç olan veyahut kaynak olarak gösterdikleri yerde farklı olan sözleri hadis diye koyarak güya ehl-i sünneti köşeye sıkıştırdıkları sananlara yazılmıştır.

Evet, meram anlaşıldı...
 

ibrahim571632

New member
Katılım
3 Tem 2007
Mesajlar
705
Tepkime puanı
756
Puanları
0
Konum
Mersin
Hadisi Şerif ya nakledilir ya İcadedilir.Nasipsizler icadederler, atarlar-tutarlar, evirir-çevirirler,Ahmedin,Mehmedin fikrinin altına, Buhari'yi yapıştırıp, güya sözü peygamberileştirirler Haşa.Niyet Tefriktir.Nifaktır.

Ancak Rıza_i Rahman'ı umanlar, bırakın harfini, noktasının bile, yerini değiştirmekten titreyerek ve olduğu gibi NAKL'ederler.Ve bunu Tefrik için değil Allah Rızası için yaparlar.Bunu yaparken de sorumluluk duygusuyla asılsız,sahih olmayanlardan uzak dururlar.

Şunu unutmamak lazımdır ki sözü _tabiki Sahih olanı_ şerefli kılan Peygamber'in (S.A.S.) sözü olmasıdır.Bir söz kuru kuruya şereflenmez, itibar kazanmaz.Dolayısıyla söze saldıran aslında sahibine (S.A.S.) saldırmıştır,söze söven sahibine sövmüş olur.Bilerek ve isteyerek yapan elini ateşe sokmuştur, dilini ateşe uzatmıştır...Artık onun hesabı Rabbine kalmıştır.

Velhasıl Kur'an'ı anlayan ve yaşayan, Hadisi Şeriflere dil uzatmaz.O mübarek sözler Kur'an okyanusuna su taşıyan ırmaklardır.O mübarek sözler tertemiz, pırıl pırıl birer şahane ırmaktır, içine atılan cüz'i miktar necaset onu kirletmez.Bize düşen o necaseti ummandan çekip almak, çıkartıp atmaktır.Bu gayeyle el kirlenmez bilakis niyete göre belki parlar ve bir nura garkolur.

Son olarak Ne mutlu Kur'anı ve Peygamberinin sözlerini hayatına kılavuz yapanlara....

Salat ve Selam olsun....
Öyle bir salat ve selam ki İzzeti ve İkramı sadece kendisine mahsus Büyüklükte,Yücelikte ve Azamette olan Rabbimin, ilmindekiler adedince...tek-tek ve adet-adet Salat ve Selam olsun Peygamberim Muhammed'e,Şerefli Soyuna ve Ashabına...
 
Son düzenleme:

hanifturk

New member
Katılım
11 Ara 2009
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Samimiyetsiz kitlelere duyurudur

Samimiyetsiz kitlelere duyurudur

RESİM SİZİN DİNİ İNANIŞINIZA GÖRE KATİYEN YASAK OLMASINA RAĞMEN SİZ KENDİSİNDE BİNLERCE RESİM BARINDIRAN, HER KARESİ AYRI BİR RESİM OLAN BİLGİSAYARLA MEŞGALE EDİYORSUNUZ. ALIN RESİMİN YASAK OLUŞUNA DAİR HADİSLER.

sizin şu anda yapmanız gereken hayatınızdan resimli şeyleri çıkarmak.

Bunlara örnek verecek olursak: Para, Nüfus cüzdanı, şeyhlerinizin mollalarınızın ermişlerinizin dervişlerinizin imamlarınızın vs. resimleri, hatırat resimleri , Televizyon...

sizler, Ey samimiyetsizler güruhu
bunları yapmadığınız sürece dini inancınız doğru bile olsa siz cennete giremeyeceksiniz.

Ve size bir sürü daha yasak sayayım istiyorsanız sizin göz göre göre çiğnediğiniz.

bunlardan en basit örnek: Kureyşten birisini başınıza lider tayin etmemeniz. Müziği hayatınızdan çıkarmamanız vs.

HADİ BAKİM ŞİMDİ GERÇEK DİNDARLIĞINIZ ORTAYA ÇIKSIN......


RESİM HADİSLERİ
Buhârî, Büyû' 40, Bedü'l–halk 7, Nikâh 76, Libâs 89, 92 95, Tevhîd 56; Müslim, Libas 96, 97.


Buhâri, Büyû 104 ; Müslim, Libâs 99.

Buhârî, Libâs 97, Ta'bîr 45; Müslim, Libâs 100.

Buhârî, Libâs 89, 91, 92, 95; Müslim, Libâs 96, 97, 98.

Buhârî, Libas 90; Müslim, Libâs 101.

Buhârî, Libâs 88, Bedü'l–halk 7; Müslim, Libâs 83, 87.

Buhârî, Libâs 94.

Müslim, Libâs 81. 82. Ayrıca bk. Buhârî, Bedü'l–halk 7, Libâs 94. İbni Mâce, Libâs 44.
Müslim, Cenâiz 93; Ebû Dâvûd, Cenâiz 68; Tirmizî, Cenâiz 56; Nesâî, Cenâiz 99.
 

ibrahim571632

New member
Katılım
3 Tem 2007
Mesajlar
705
Tepkime puanı
756
Puanları
0
Konum
Mersin
"Peygamberimiz (s.a.v)'in İslâmiyet'in ilk yıllarında her türlü put, sûret ve resimleri menetmesinin sebebi; putperestlik üzerinden uzun bir süre geçmemiş olmasıdır. Put ve benzeri şeylere bir daha dönülüp ibadet edilmesin diye put ve ona yol açan her sûret ve resim yasaklanmıştı. Sonra İslâmiyet yayılıp, esasları iyice yerleşip anlaşıldıktan sonra putlar ve benzeri şeyler hakkındaki yasak devam etti; ama bez ve kağıt yada benzeri şeyler üzerine yapılan resimlere dokunulmadı, bir bakıma serbest bırakıldı. Çünkü artık bu gibi resimlere saygı gösterenler olmazdı."

Günümüzdeki özel aletlerle çekilen resimlere gelince, bunlar ne Peygamber Efendimiz devrinde, ne de müçtehit imamlar zamanında vardı. Bu bakımdan hükümler daha çok üç boyutlu olan resim ve heykellerle ilgilidir.

Ancak günümüzdeki resimleri de kıyas yoluyla bir hükme bağlamışlardır: Tapmak için ve ta'zim etmek için hazırlanan resimlerle, müstehcen sayılanları kesinlikle haramdır.

Bu açıklamaya göre ahlaki ve dini yönüyle İslamiyete aykırı olmayan çizimlerin de yasak kapsamına girmediği söylenebilir. Bunun gibi bilgisayar veya başka teknik metodlarla çizilenlerin de aynı şekilde değerlendirilebileceğini söylenebilir. Resimle ilgili yasağın üç boyutlu, kabartmalı,müstehcen veya islama aykırı olanlarla ilgili olduğunu söylemek mümkündür.

Bugünkü resimlerin mühtehcen olmayanları tapılmak için çekilmediğinden, tapılmak için yapılan resimler cümlesinden sayılmayabilirler. Müstehcen resimlerin her türlüsü ise ahlâka, insanlığa ve İslâm’a aykırıdır.

Konuyla ilgili Diyanet İşleri Başkanlığının Hazırladığı İlmihalde şu değerlendirmeler vardır:

Dinimizde tapınılmak veya tazim gösterilmek amacıyla fotoğraf, resim ve heykel yapılması haramdır. İslam bilgin ve müctehidleri İslam ahlakına ve adabına aykırı olmayan, manzara, ağaç, taş ve hatıra resimleri gibi cansız şeylerin resimlerinin yapılmasını ve bu sanatla iştigal edilmesini caiz görmüşlerdir. İslam alimleri aynı zamanda tapınma ve tazim amacı güdülmeyen ve umumî adaba aykırı olmayan canlı varlıkların resimlerinin yapılmasını da caiz görmüşlerdir.

Evet sevgili hanifturk kardeş.Durum bundan ibaret.Bu kadar öfkeyle kalkıp, onca mantık yoksunu cümlelerle atıp tutmanın ne anlamı varmış biraz oturup düşünürsünüz inşallah.

Hanif geçineceğiz diye Peygamber antipatisi ile dolusunuz.Allah sizi Islah etsin.Yazık ki İbrahim Aleyhiselam'ın yolunu tuttuğunuz iddiasındasınız. Halbuki O'nun (A.S.) en güzel dualarından biri Muhammed Aleyhiselam değilmiydi?? Bu nasıl Haniflik. Gerçekten Yazık ...
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
RESİM SİZİN DİNİ İNANIŞINIZA GÖRE KATİYEN YASAK OLMASINA RAĞMEN SİZ KENDİSİNDE BİNLERCE RESİM BARINDIRAN, HER KARESİ AYRI BİR RESİM OLAN BİLGİSAYARLA MEŞGALE EDİYORSUNUZ. ALIN RESİMİN YASAK OLUŞUNA DAİR HADİSLER.

sizin şu anda yapmanız gereken hayatınızdan resimli şeyleri çıkarmak.

Bunlara örnek verecek olursak: Para, Nüfus cüzdanı, şeyhlerinizin mollalarınızın ermişlerinizin dervişlerinizin imamlarınızın vs. resimleri, hatırat resimleri , Televizyon...

sizler, Ey samimiyetsizler güruhu
bunları yapmadığınız sürece dini inancınız doğru bile olsa siz cennete giremeyeceksiniz.

Ve size bir sürü daha yasak sayayım istiyorsanız sizin göz göre göre çiğnediğiniz.

bunlardan en basit örnek: Kureyşten birisini başınıza lider tayin etmemeniz. Müziği hayatınızdan çıkarmamanız vs.

HADİ BAKİM ŞİMDİ GERÇEK DİNDARLIĞINIZ ORTAYA ÇIKSIN......


RESİM HADİSLERİ
Buhârî, Büyû' 40, Bedü'l–halk 7, Nikâh 76, Libâs 89, 92 95, Tevhîd 56; Müslim, Libas 96, 97.


Buhâri, Büyû 104 ; Müslim, Libâs 99.

Buhârî, Libâs 97, Ta'bîr 45; Müslim, Libâs 100.

Buhârî, Libâs 89, 91, 92, 95; Müslim, Libâs 96, 97, 98.

Buhârî, Libas 90; Müslim, Libâs 101.

Buhârî, Libâs 88, Bedü'l–halk 7; Müslim, Libâs 83, 87.

Buhârî, Libâs 94.

Müslim, Libâs 81. 82. Ayrıca bk. Buhârî, Bedü'l–halk 7, Libâs 94. İbni Mâce, Libâs 44.
Müslim, Cenâiz 93; Ebû Dâvûd, Cenâiz 68; Tirmizî, Cenâiz 56; Nesâî, Cenâiz 99.

Öncelikle Aleyküm Selam.

Amacınız nedir?
İnancınız nedir?
Başkalarının inancını sorgulamak size mi kalmış?
Kimin ne kadar dindar olduğu hakkında ne biliyorsunuz da ahkam kesiyorsunuz?
Samimiyetsizler diyerek vardığınız yargının sorumluluğu büyüktür, eğer yanılıyorsanız, bu samimiyetsiz dediğiniz kişilerin hakkı ile ahirete varacaksınız, hiç düşünmez misiniz?
Kendinize haniftürk demişsiniz hanifin anlamını biliyor musunuz?
Müslüman saygılıdır, siz müslüman mısınız?
Öncelikle kendinizi bir sorgulayın, yanlışlar varsa, bunları üslubuna uygun bir şekilde dile getirirsiniz, ona göre de herkesin bir cevabı vardır muhakkak.

Burada benim düşüncelerimi bilen bilir, bazı konularda forum yöneticileri ile zaman zaman karşı karşıya gelmişimdir. Hatta ceza da almışımdır. Fakat kimseyi inançlarından ötürü yargılamadım. Kendi doğrularının mutlak doğru karşısındakinin de mutlak yanlış olduğunu düşünmek hatadır ve sonraki hataların da davetçisidir. Kimse dört dörtlük değildir, elbet insanların hataları olacaktır. Önemli olan insanın doğruya ulaşmak konusundaki samimiyeti ve gayretidir. Siz doğruya ulaşmak ve çevrenizdeki insanlara doğruları anlatmak istiyorsanız öncelikle samimi olmalısınız. Ben sizde samimiyet göremedim.

Selam ile,
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,131
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan

Konuyla ilgili Diyanet İşleri Başkanlığının Hazırladığı İlmihalde şu değerlendirmeler vardır:

Dinimizde tapınılmak veya tazim gösterilmek amacıyla fotoğraf, resim ve heykel yapılması haramdır. İslam bilgin ve müctehidleri İslam ahlakına ve adabına aykırı olmayan, manzara, ağaç, taş ve hatıra resimleri gibi cansız şeylerin resimlerinin yapılmasını ve bu sanatla iştigal edilmesini caiz görmüşlerdir. İslam alimleri aynı zamanda tapınma ve tazim amacı güdülmeyen ve umumî adaba aykırı olmayan canlı varlıkların resimlerinin yapılmasını da caiz görmüşlerdir.


Bu fetva maalesef arızalıdır.
 
Üst Alt