Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

evrim

mehmetb

New member
Katılım
9 Nis 2005
Mesajlar
80
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
evrimi anlamanız için, tübitak yayınlarının "kör saatçi" adlı kitabını tavsiye ederim...
 

berr

New member
Katılım
25 Mar 2005
Mesajlar
113
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
49
İslamda evrim

Bir Hz.Allahın insan olarak yaratıkları

Bir de İmanı olmayıpta maymuna çevirdikleri var.

Evrimciler buradan yola çıkıyorlar bilgin olsun.:)
 

mehmetb

New member
Katılım
9 Nis 2005
Mesajlar
80
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Sağol, evrim oknusunda bilgilendirdin beni... :D
 

Arkada

New member
Katılım
2 Nis 2005
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Tübitak görevini zerre kadar yerine getirememis bir kurumdur. Bundan yillar önce Tübitak ögrencilerin uluslararasi bilim olimpiyatlarina gitmesine "rezil oluruz" düsüncesiyle karsi cikiyordu.

Ilginctir ki "gerici" ve "yobaz" denilen cemaatlerin kurdugu okullar Tübitakin hayal dahi edemedigi yerlerde tüm madalyalari topladi. Bu da "irtica" ve "egitim" gibi kavramlardan nekadar anladigimizi göstermesi bakimdan ilgincitir.

Tübitak "bazi" kesimlerin etkisinde ideolojik "meyilli" olmustur. 7 kisinin gerektigi yeter sayisini 6 kisiyle onay vererek kendi ic seciminde dahi kanuna riayet etmemistir.

Yazarlarinin tarafsizligina güvenmedigim bir tübitakin kitabini referans olarak almam. Bazi güzel kitaplari olabilir, onlardan istifade ederim. Ama Evrim konusunda Ona kesinlikle güvenmem.

Arkada
 

teymiyye

New member
Katılım
17 Tem 2005
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
evrim

evrimin bilimsel olarak hic bir delili yoktur.lakin kuran allahin varligina delildir.ehli sunnet allahi nasil tarif etmis bir bakalim.Allah birdir, tektir. O'nun benzeri hiçbir şey yoktur, îsiticî ve görücüdür. Allah cisim, hayal, beden, suret, et, kan, kişi. cevher ve araz değildir. Renk, tad, koku, ısı, soğukluk, yaşlık, kuruluk, sıvılık, katılık, uzunluk, genişlik ve derinlik özelliği yoktur. O'nun için birleşme, ayrılma, hareket etme ve durma söz konu*su olmaz. Sağı, solu, önü, arkası üstü ve altı da yoktur. O'nu bir mekân kusa-tamaz. Zamanla mukayyed değildir. Mahhıkâtm sıfatlarıyla onların hudusuna de*lâlet eden herhangi bir sıfatla vasıflandır ilama?:. Bir sınırı olmakla, bir Ölçümü ol*makla, herhangi bir cihete gitmekle vasıflandırılanlar. Allah Taala sınırlı değil*dir. Baba ve evlât delildir. Hiçbir kudret O'nu kugatamaz, hiçbir engel O'na perde olamaz. Duyular O'nu idrak edemez. Allah (C.C.) insanlara benzetilenle*. Yaratılmışlar O'na hiçbir surette benzemez. Allah (C.C.) için musibet ve hasta*lık sozkonusu olamaz. Akla gelen hayal edilen hiçbir şeve benzemez. Hndisnt ve mahluka t tan önce ve e/elidir. Gözler onu göremez ve algılayamaz. Ezelden ebede kadar bilici ve güç yetiricidir. Hayaller kavrayamaz, kulaklar isitemcz. Sevdir fa*kat eşya gibi deSüdir. Pilici, ai.ic vetı.rici ve dindir. Fakat kendisi dışındaki bilen, güç yetiren ve diri olanlar gibi deöildir. O'ndan başka kadim, O'ndan basto ilâh yoktur. Mülkünde ortağı, idaresinde, icad ettiklerini icad etmede, yarattıklarını yaratmada herhangi bir yardımcısı yoktur. Mahlukâtı daha önce var olan bir





numuneye göre yaratmamıştır. O'nun İçin herhangi bir şeyi yaratmak, diğerini yaratmaktan daha kolay veya zor değildir- O'nun için bir menfaat edinme ve zarar görme söz konusu olamaz. O'nun sevinç ve tad duyması, acı ve rahatsızlık duyması bahis mevzuu değildir. Sınırlı değildir, sona ermez. Yok olmaz, aciz ve eksikliğe düşmez. Kendine kadın ve oğul edinmekten münezzehtir.» (117)



«Allah'tan (C.C.) başka ilah yoktur. O diri, baki. ve ezelidir.» «De ki, Allah birdir, sameddir. Kendisi doğmamış ve doğrulmamrştır. Hiç*bir şey O'nun dengi olmamıştır.» «O çok bilen hikmetli olandır.» İşiten ve görendir. Bilen ve güç yetirendir. İzzet ve hikmet sahibidir. Bağışlayan, rahmet eden, şefkat edendir. Arş'ın sahibi ve yücedir. Dilediğini yapan*dır. İlk, son, açık, gizli olan, her şeyi bilendir. Gökleri ve yer! altı günde yaratan, sonra Arşa'a yükselen O'dur. Yere gireni ve oradan çıkanı gökten ineni ve oraya çıkanı bilir. O, siz nerede olursanız sizinle beraber olan, yaptığınız her şeyi görendir. «Bu onların Allah'ı {C.CJ kızdıracak oîan şey*leri yaptıkları ve O'nun razı olduğu şeylerden hoşlanmadıkları içindir. Bu*nun üzerine Allah [C.CJ onların emellerini sonuçsuz kıldı.» «İleride Allah bir millet getirir. Onlar Allah'ı (C.C.) severler, Allah da (C.CJ onları se*ver. Onlar mü'm inlere karşı alçak gönüllü, kâfirlere kerşı onurlu ve şiddet*lidirler.» «Allah onlardan, onlar da Allah'tan (C.CJ razı olurlar. Bu Rabb'in-den korkanlar içindir.» «Kîm bir mü'mini kssden öldürürse O'nun cezası ebedî olarak cehennemdir. Allah (C.C.) O'na gazap ve lanet eder.» «İnkâr edenlere de bağırılır: -Allah'ın (C.CJ size kızması sizin kendinize kızma*nızdan daha büyüktür. Zira siz imana çağrıldığınızda İnkâr ederdiniz.» «On*lar bulutlan gölgeler içinde Allah'ın ve meleklerin gelmesini ve işin biti*rilmesini bekliyorlar değil mi?» «Sonra duman halinde bulunan göğe yo-

1A1AML 1DJA-1 l ü ı in» ' » J

(117) Makaiatü'l-Islâniiyyin, Ebu Hasan

eldi, O'na ve arza isteyerek veya istemeyerek varlığa gelin dedi. Onlar ja isteyerek geldik dediler.» «Allah Musa ile konuştu» «Biz O'na Tur'un ,ağ tarafından çağırdık ve O'nu kurtararak kendimize yakın kıldık.» «Allah 0 gün onlara çağırır ve der.» «O'nun işi bir şeyi olmasını istedi mî ona sa*dece 'ol' demektir, hemen oluverir.» «O, öyle Allah'tır kî, O'ndan başka tanrı yoktur, padişahtı!-, mukaddestir, selâm (esenlik veren), mü'min (gü*venlik veren), Müheymin, (gözetip koruyan] aziz (üstün, galip), Cebbar (istediğini zorla yaptıranıdır. O, yaratan, var eden, şekil veren Allah'tır. En giizel isimler O'mındur. Göklerde ve yerde olanlar O'nun şanım yücelt*mektedirler.» «O, galip ve herşeyi hikmetiyle uyarınca yapandır.» Bu âyet*ler ve benzerleri Allah'ın (C.C.) isim ve sıfatlarını ihtiva eden hadisler Al*lah'ın [C.CJ zat ve sıfatlarını tafsilatlı şekilde O'na hiçbir şeye benzet-meksizin açıklamaktadır. Bu nokta Allah'ın (C.CJ kullarını ilettiği doğru yol ve bütün peygamberlerin (S.A.VJ yoludur. (118)



277 — Ibn-i Teymiyye'ye göre selef Kur'ân ve hadiste Allah'a (C.CJ îsnad edilen bütün sıfatları kabul etmekte, Peygamber'in (S.

:)
 

herald

New member
Katılım
10 Haz 2005
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
http://www.evrimaldatmacasi.com/index.php

http://www.evrimaldatmacasi.com/index.php

bu konuda en aydınlatıcı cevapları veren sayın Harun Yahya kardeşimizin eserleri ve siteleridir. sizlerin de bakmanızı tavsiye ederim:

http://www.evrimaldatmacasi.com/index.php

http://www.evrimcilerinitiraflari.com/

http://www.evrimmasali.com/

http://www.evrimefsanesi.com/

http://www.evrimbelgeseli.com/

http://www.darwinizminsonu.com/

http://www.darwinizmdini.com/

bu konuda bedava download edebileceginiz kitaplar:
http://harunyahya.org/html/m_book_index.htm
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
esselamın aleyküm verahmetullahi ve berekatuhu

esselamın aleyküm verahmetullahi ve berekatuhu

evet sayın adnan oktar bu konuda elinden geleni yapmış. ve okuduğum eserler büyük bir çoğunluğu evrim hakkında ve gayesi evrimin çöküşü ve bu konuda çok başarılı ama araştırmasını beklediğiim bir konu var zamanında sitesine bir mail yollamıştım ama cevap gelmesi. ama yinede yaptığı hizmetlerden dolayı allah yar ve yardımcısı olsun.

saygılarmla...
 

emrahyldrm

New member
Katılım
2 Ağu 2005
Mesajlar
147
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ýstanbul
mehmetb' Alıntı:
SAdece yayıncı tübitak, yazar hakkında alttan bilgi edinebilirsiniz...

http://www.simonyi.ox.ac.uk/dawkins/WorldOfDawkins-archive/Dawkins/Biography/bio.shtml

Bir de adnan hocanın eğitimini yazar mısınız? Lütfen...


1956 yılında Ankara'da doğan Adnan Oktar, Türkiye’nin önemli fikir adamlarından biridir. Milli ve manevi değerlerine son derece bağlı olan ve inandığı mukaddes değerleri diğer insanlara anlatmayı insani bir görev olarak kabul eden Adnan Oktar, fikri mücadelesine 1979 yılında, Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'ndeki eğitimi sırasında başlamıştır.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
esselamın aleyküm verahmetullahi ve berekatuhu

esselamın aleyküm verahmetullahi ve berekatuhu

Allah razı olsun kardeşim resim sonderec anlamlıydı ;)
Allah sevdiğine bağışlasın Darwin i

saygılarımla...
 

emrahyldrm

New member
Katılım
2 Ağu 2005
Mesajlar
147
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ýstanbul
Darwin, aşkını ailesine söylediği zaman babası çok kızmıştı ! Ama o yinede aşkından vazgeçmedi !!
 
A

ademk

Guest
evrim islamla çelişmez

evrim islamla çelişmez

müslüman arkadaşlar biraz kafayı kullanmak lazım. Evrim bir teoridir ama gerçek olma ihtimali de vardır. İnsan yaraaaaatılmıştır fakat bu yaratılışın evre evre olduğu kuranda yazmaktadır(Nuh 14). İnsan evre evre yani aşama aşama yaratılmıştır. Tamam. İnsan çamurdan yaratılmış ve ruh üfürülmesiyle cenlandırılmıştır ama insan bugünkü haline evreler geçirerek gelmiştir. Biraz lafayı kullanırsak evrimin İslam'a bir rakip olamayacağını görürüz. Bildiğim evrim teorileri İslamla çelişmektedir fakat İslam'ın kendine göre göre bir evrim teorisi vardır. İnsan evrimleşerek bu haline gelmiştir. Adem ilk insandır ama o birden bire insan olmuş değildir. O aşama aşama yaratılmıştır(Nuh 14). İnsanın canlanmasını evrim açıklayamaz. Bir molekül yığınının hayat bulmasını Allah'ı hesaplamayan bilim açıklayamaz. Bu hikaye Kuran'da anlatılır. Hz İsa çamurdan kuş yapıyordu ve içine üflüyordu. O kuş canlanıp uçup gidiyordu. İlk İnsan da Allahın ruhu üfürmesiyle canlanmış ve daha sonra bazı evreler geçirmiştir.

www.ozgurforum.cjb.net
 

nefi

New member
Katılım
14 Kas 2005
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
eger insan maymundan evrimleştiyse; insan evrimin son halimidir egerki degilse insanın suanda evrimleşiyo olması gerekmez mi vede evrimleşiyosa son hali ne olur....
bunu evrim teorisini savunanlara sormak istiyorum bu konuda beni aydınlatırmısınız..

ee yani darwinin evrim teorisi sacmalık bence
ama neden hala cürütülmedi yaa
 

emrahyldrm

New member
Katılım
2 Ağu 2005
Mesajlar
147
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ýstanbul
Kâinatı yoktan var eden, ilahi bir gücün olmadığına inanan insanlara, " peki kâînat yaratılmadıysa nasıl vücud buldu ?" sorusuna bir cevap vermeleri lazım gelirdi.

Bu soruya, Darwinin ünlü doğal seleksiyon teorisinden evvel cevap vermeleri bir hayli zordu. Fakat teori ortaya atıldıktan sonra ateistlerin sımsıkı tutundukları bir ip oluverdi.

İpin çürük olduğu defalarca kanıtlanmış olsa bile tutunacak başka bişeyleri olmadığı için "doğru, teori asılsızmış" diyemediler.

Diyemezler zaten. Bir başka teori ortaya atılmadıkça bu onların tek dayanağı.
 

Asya

New member
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,020
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Konum
Ýstanbul
evrim konusunda harun yahya nın eserlerini şiddetle tavsiye ederim.20 soruda evrim teorisinin çöküşü adlı kitabı çok güzeldi.internetten de ulaşabilmek mümkün.
 

mütevazi_25

New member
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Selamun Aleyküm arkadaşlar

talebesi hocasına evrim hakkında ne düşündüğünü sorar.Hoca derki eğer o dedikleri doğru olsaydı desene maydanoz çınar ağacının atası olacaktı...

Ben evrimin açıklanmasına ihtiyaç duymuyorum.Çünkü inancım var elhamdülillah.ALLAH Kur-an'ı Kerim de insanı topraktan yarattığını açıkca bildiriyor.Şimdi Kur-an'ı bırakıp evrimi açıklayan zavallıların peşine mi düşelim(ALLAHa sığınırım)

Ayetlere ve bu kadar çürütülmelere karşın biri çıkıp halaa evrim diyorsa ona son sözüm şu olur:Benim atam ilk insan Hz. Adem (as) dir.Sen de hangi hayvanoğluhayvanı kendine ata olarak kabul ediyorsan git henüz evrim geçirmeyenlerin !!! elini öp... Senin atan sana benim atam bana...

NOT : ''hayvanoğluhayvanı'' yazmamdan kasıt hakaret değildir bilgilerinize ki zaten böyle düşünen biri bunu kabullenerek iddiasında devam eder...

Selametle...
 

alikaya

New member
Katılım
25 Ocak 2007
Mesajlar
73
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
eğer ayetlere kendi yorumumuzu katıyorsak sonuna lütfen en doğrusunu Allah bilir diye yazalım !!!
şimdi gelelim ademk arkadaşımızın yorumuna
Evrimsel yaratılışı savunanlar yukarıdaki ayette geçen "tavır tavır" kelimesini "evrim merhalelerinden geçirerek" şeklinde çevirirler. Oysa ayette geçen Arapça "etvaren" kelimesinin "evrim merhaleleri" şeklinde çevrilmesi bu kişilerin şahsi yorumlarıdır ve İslam alimleri tarafından da ittifakla kabul görmemektedir.

"Etvar" kelimesi "tavır, halet, durum" anlamına gelen "Tavru" kelimesinin çoğuludur ve Kuran'da bu şekilde başka bir ayette geçmemektedir. İslam alimlerinin bu ayetle ilgili tefsirleri de bu gerçeği ortaya koymaktadır.

Örneğin Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır, Kuran-ı Kerim Tefsiri'nde bu ayeti; "Oysa o sizi aşama aşama birçok hallerden geçirerek yaratmıştır" şeklinde tercüme etmiştir. Ayetin tefsirinde ise bu aşamaları "evrim mertebeleri" şeklinde ifade etmiştir. Ancak burada "evrim mertebeleri" ifadesi ile kastedilen mananın insanın farklı bir canlı türünden kaynaklandığını öne süren evrim teorisi ile hiçbir ilgisi yoktur. Nitekim tefsirin hemen devamında bu aşamaların neler olduğu şöyle ifade edilmektedir:

"... Ebu's-Suud'un açıklamasına göre; önce unsurlar halinde, sonra gıdalar halinde, sonra karışımlar halinde, sonra sperma halinde, sonra embriyon halinde, sonra et parçası halinde, sonra kemik ve et halinde, sonra da bambaşka bir yaratılışla şekil vermiştir. "Yaratanların en güzeli olan Allah'ın şanı ne yücedir." (Müminun , 23/14). Bunları yapan o güzel Yaratıcı ululama ve saygıya layık değil mi? O sizi daha başka bir şekil ve yaratışla yükseltemez mi? Yahut ezip yok ederek elem verici o azaplara düşüremez mi? Siz niye bunları düşünmüyorsunuz?"

Elmalılı'nın yukarıdaki ifadelerinden de anlaşıldığı gibi, bu ayette geçen aşamalar bir insanın sperm olarak ulaştığı anne rahminde, önce embriyo, ardından bir et parçası, sonra kemik ve et halinde gelişip, sonra da bir insan olarak dünyaya gelişini ifade etmektedir.

İmam Taberi'nin Tefsiri'nde de Nuh Suresi'nin 14. ayeti; "Halbuki O sizi merhalelerden geçirerek yaratmıştır" şeklinde çevrilmiş ve "Önce sperma halindeydiniz; sonra sizi kan pıhtısına, ondan sonra da bir çiğnem et parçasına dönüştürüp yarattı" şeklinde açıklanmıştır. 1

Ömer Nasuhi Bilmen ise ayeti; "Halbuki, sizi muhakkak türlü türlü derecelerde yaratmıştır" şeklinde çevirmiş ve şu şekilde tefsir etmiştir:

Haalık-ı Kerim (sizi muhakkak türlü türlü derecelerde) muhtelif suretlerde (yaratmıştır) Siz başlangıçta birer nutfe idiniz, sonra kan parçası, et parçası, kemik sahibi oldunuz, sonra da bir insan olarak vücut sahasına atıldınız. Bütün bu muhtelif, ibret feza hadiseler, inkilaplar, bir Haalık-ı Hakim'in varlığına, kudret ve azametine birer parlak delil değil midir? Ne için siz kendi yaradılışınızı hiç düşünmüyorsunuz!" 2

Görüldüğü gibi İslam alimleri Nuh Suresi'nin 14. ayetini ittifakla aynı şekilde yorumlamış, sperm halinden insan haline geliş arasındaki aşamalar olduğunu ifade etmişlerdir. Ayetin bu şekilde yorumlanması gerektiği ise, "Kuran ayetlerinin yine Kuran ayetlerine göre tefsir edilmesi" prensibi gereğince açıktır. Çünkü Allah başka ayetlerde insanın yaratılış aşamalarını anne rahmindeki aşamalar olarak anlatmaktadır. Dolayısıyla "etvaren" kelimesinden de bu mananın çıkarılması gerekir. Bu kelimeden, insanın kökenini bir başka canlı türüne bağlamaya çalışan evrim teorisine dayanak aramak, temelsiz bir yorumdur.
kaynak http://www.netcevap.org/yanilgilar.html

biraz kafayı yorasan ayette ne anlatılmak istendiğini görürsün

elbette en doğrusunu alemlerin RABBİ ALLAH bilir


başka evrime kanıt gördüğün ayetler varsa elimde sağlam kaynaklar var.
 

alikaya

New member
Katılım
25 Ocak 2007
Mesajlar
73
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
başka evrime kanıt gördüğün ayetler varsa elimde sağlam kaynaklar var yardımcı olabilirim
 
Üst Alt