Ehli Kuran ile Ehli Sünnet Arasındaki 40 Ufak Farklılık

Bu yaziyi okumadan hemen cevap verecegim(Bu kitabi bir cok kez okudugum icin)Birinci cildin önzözünü okursaniz bu yazinin ne icin yazidigini daha iyi fark edersiniz;Allahin Kitabina göre degil de bir Mezhebe göre yazildigi acikca anlasilir....

Bakma Sayin metin mete ben seni bilgilendirmek icin Isik tutmak icin asla asmadim bu yaziyi, ilki zanna giriyorsun ikincisi ise hic olmazsa bilgilenmek icin gelen google da bu temayi arayip buraya düsen su yaziyida görsün; o anlayacagini anlar ben senin anlamayacagini zaten biliyordum

ama yinede ilmi cvbindan dolayida tesekkürü borc bilirim :eek:
 
Bakma Sayin metin mete ben seni bilgilendirmek icin Isik tutmak icin asla asmadim bu yaziyi, ilki zanna giriyorsun ikincisi ise hic olmazsa bilgilenmek icin gelen google da bu temayi arayip buraya düsen su yaziyida görsün; o anlayacagini anlar ben senin anlamayacagini zaten biliyordum

ama yinede ilmi cvbindan dolayida tesekkürü borc bilirim :eek:



Neden alindin velevki Allahin Kanunlarina karsi mezheplerin kanunlarinimi bulsunlar diye?Ikincisi yazi benim yazima cevap olarak asilmisti,Bu nedenle seni kiniyorum Alptraum kardesim hem bana cevap hem bana tekfir öylemi?


http://www.islamforum.net/genel-isl...li-sunnet-arasindaki-40-ufak-farklilik-2.html
 
Samimiyetimden nazimida kaldiracagini bildigim icin icimden geleni söyledim asla tekfir gibi birsey demedim yalanda söylemedim düsündügüm hissettigimi gördügümü söyledim lakin asilan konuyu keske bir inceleme firsati bulsaydin abi konuyla ilgili oldugunuda farkederdin

Yani sen diyorsunki sefaat yok ama ayetin nüzulu ve sebebi tarihi ise putlari sefaat etme olayina dayaniyor nasilmi örnegin hristiyanlarin sia putlarini sefaat edindigi gibi veya diger batil dinleride icerisine koyabiliriz yani bu perygamberimizin sefaatci olmadigina delil degildir lakin öyle olsa mhmt kardesin verdigi ayete karsilik seninj verdigin ayet celisirdi ki Kuran celismez böyle anlam hatalari olusur

ilac gibi örnegin

aspirini aliriz icindekileri okuruz hammaddeleri bellidir ama neden biz o hammaddelerden evde oturup ailecenek aspirin antibiyortik yapmayizda gidip eczaneden alir bunun ehillerinin yapmasini isteriz cünkü ilaci yapayim derken insan zehirleyebiliriz degilmi meselede bu

ayet var ama egerki kendi bildigimiz kadariyla düsünürsek vay halimize inan o zaman TIB sektörü kapanir iflas eder kapitalizm cöker tabi bazi kuvvetler bunu istemedigi icin biz gidip hazir aliyoruzmu diyeceksin bu örnek senin sadece kuran deme örnegindi yani abi

Neyse bak bende zana düseyimde en son ne gelecegini artik ezberden söyleyeyim

yazilana karsilik ayet verilebilir
-Ayet sadece kafirleri kapsarsa bize ne kaldi denilebilir:rolleyes:
-Bir ayet verilip cevap hükmünde sayilip yeniden anlasilmadan konu ilerlenir:(
v.s.

Bu kadar zan yeter sanirim simdilik
 
Samimiyetimden nazimida kaldiracagini bildigim icin icimden geleni söyledim asla tekfir gibi birsey demedim yalanda söylemedim düsündügüm hissettigimi gördügümü söyledim lakin asilan konuyu keske bir inceleme firsati bulsaydin abi konuyla ilgili oldugunuda farkederdin

Yani sen diyorsunki sefaat yok ama ayetin nüzulu ve sebebi tarihi ise putlari sefaat etme olayina dayaniyor nasilmi örnegin hristiyanlarin sia putlarini sefaat edindigi gibi veya diger batil dinleride icerisine koyabiliriz yani bu perygamberimizin sefaatci olmadigina delil degildir lakin öyle olsa mhmt kardesin verdigi ayete karsilik seninj verdigin ayet celisirdi ki Kuran celismez böyle anlam hatalari olusur

ilac gibi örnegin

aspirini aliriz icindekileri okuruz hammaddeleri bellidir ama neden biz o hammaddelerden evde oturup ailecenek aspirin antibiyortik yapmayizda gidip eczaneden alir bunun ehillerinin yapmasini isteriz cünkü ilaci yapayim derken insan zehirleyebiliriz degilmi meselede bu

ayet var ama egerki kendi bildigimiz kadariyla düsünürsek vay halimize inan o zaman TIB sektörü kapanir iflas eder kapitalizm cöker tabi bazi kuvvetler bunu istemedigi icin biz gidip hazir aliyoruzmu diyeceksin bu örnek senin sadece kuran deme örnegindi yani abi

Neyse bak bende zana düseyimde en son ne gelecegini artik ezberden söyleyeyim

yazilana karsilik ayet verilebilir
-Ayet sadece kafirleri kapsarsa bize ne kaldi denilebilir:rolleyes:
-Bir ayet verilip cevap hükmünde sayilip yeniden anlasilmadan konu ilerlenir:(
v.s.

Bu kadar zan yeter sanirim simdilik



Sevgili Alptraum sen,sen anlayasin diye degil dedin ama benim yazima cevap verdin bunda anlasilmayacak bir sey yok gayet acikti.


Ben Mehmet kardesimin yazdigi ayeti yaristirmak icin asmadim eger dikkat etseydin yazinin sonundaki ayet Mehmet kardesimin verdigi Taha 109 du yani baskasini vermemistim...Nasilda kalemle oynanmiti sanirim....
 
iki taha ayetide farkli mhmt kardesimin meali farkli seninkisi farkli sen üste yazmissinki Peygamberin sefaatini düsünenler kiyamet günü aldanacaklar pisman olacaklar

bu yazilara nispeten yazi asilmisdi yine tkr etmis oldum:)
 
iki taha ayetide farkli mhmt kardesimin meali farkli seninkisi farkli sen üste yazmissinki Peygamberin sefaatini düsünenler kiyamet günü aldanacaklar pisman olacaklar

bu yazilara nispeten yazi asilmisdi yine tkr etmis oldum:)


Aynen öyle sevgi deger Alptraum eger Allahtan baska sefaatci arayani bekleyen aci son diyor Alemlerin Rabbi olan Sahibimiz ve Efendimiz...
 
Sefaatten anlayisin nedir üstadim merakimdan soruyorum eger sefaat ne demek bana onu aciklarsan sevinirim:)


Sevgili Alptraum ben asla böyle bir soruya cevap vermem.Iki kelime ile sana Kurandan vereyim cünki benim sahsima aid asla düsünce veya anlama mevcudiyeti yorum yapma yetkim olmaz....

Sefaat Lisanül-Arabta af,yardim anlamlarina gelir...Kuranda;


Bunun örnekleri ise;

Taha 109,O gün, Rahman'ın izin verdiği ve sözünden hoşlandığından başkasına şefaat fayda vermez.

Ve yardim konusunda ise;

Enfal 9- O vakit siz Rabbinizden yardim diliyordunuz. O da: "Ben iste ardarda bin melekle size yardım ediyorum" diye duanizi kabul buyurmustu.


Zaten şefaat kavramı yardım anlamınıda içinde barındırmaktadır.Dolayısıyla dünya hayatında Allahın razı olduğu kimseler için, Allahın izni ile meleklerin şefaati (yardımı) vardır

Sonuç

Ahirette, Allahtan başkasının şefaatine inanalar Allaha ortak koşmaktadırlar.Zira Subhanallahi ve teala

ŞERİKİ YEVMİDDİN değil

MALİKİ YEVMİDDİN dir

İşte namaz ve işte fatiha suresi

Fatiha suresinde okuduğumuz bu ayet herhangşi sıradan bir dua değil, her gün her namazda Allaha verdiğimiz sözdür.Sözünden dönüp birilerinin hesap gününüde şefaat yetkisine inamak ise şüphesiz Allaha ortak koşmaktır
 
Diyanetin Meali

TA HA Suresi:
109. O gün, Rahmân'ın izin verdiği ve sözünden razı olduğu kimseden başkasının şefaati fayda vermez.
.................

selametle..

başkasının şefaat etmesi ancak Allah'ın izin vermeiyledir.. yani, başkası da şefaat edebilir Allah'ın izniyle..

__ __ __ __ __ __ __ __ __ __

Şaban Piriş Meali

Taha 109 O gün, Rahman'ın izin verdiği ve sözünden hoşlandığından başkasına şefaat fayda vermez.


benim verdiğim meal ile senin verdiğin meal arasında çelişki var abi..

kim kalem oynatmış peki?

selametle..
 
Diyanetin Meali



başkasının şefaat etmesi ancak Allah'ın izin vermeiyledir.. yani, başkası da şefaat edebilir Allah'ın izniyle..

__ __ __ __ __ __ __ __ __ __

Şaban Piriş Meali




benim verdiğim meal ile senin verdiğin meal arasında çelişki var abi..

kim kalem oynatmış peki?

selametle..



Benim yukarida verdigim ayetlerele bak bakalim hangisi kalem oynatmis?

Allahu Teala hesap gününde, hesaptan sonra bağışlanmayı hak edenler için şefaat (af) izni çıkartacak. İşte bu şefaaat izniniden istifade edecekler, dünya hayatında iken Allahtan başkasına yalvarmayanlar,Allahın kitabına şahitlik edenler (zuhruf 86) Allahı razı edecek sözlerde bulunanlar (taha 109) Allah tealanın şefaat iznine layık olup günahları bağışlanarak cehenneme girmekten kurtulacaklar.
 
Benim yukarida verdigim ayetlerele bak bakalim hangisi kalem oynatmis?

Allahu Teala hesap gününde, hesaptan sonra bağışlanmayı hak edenler için şefaat (af) izni çıkartacak. İşte bu şefaaat izniniden istifade edecekler, dünya hayatında iken Allahtan başkasına yalvarmayanlar,Allahın kitabına şahitlik edenler (zuhruf 86) Allahı razı edecek sözlerde bulunanlar (taha 109) Allah tealanın şefaat iznine layık olup günahları bağışlanarak cehenneme girmekten kurtulacaklar.

diğer ayetleride okudum. farklı meallerden de okudum.

kalem oynatmış sözüme alındın mı? ben mi suizan yapıyorum abi? sitemli gibi gördüm yazını:confused:
.........................

diyanet mealindeki (Taha 109) da, "..Rahmân'ın izin verdiği ve sözünden razı olduğu kimseden başkasının şefaati .. nden kasıt, tabiki eş koşma, ortak koşma demek değildir.. çünkü, Allah'ın izin vermesi sonucu şefaat yetkisi olacaktır.. tabiki, yine Allah'ın razı olmadığı cehennemlik birisi için (Allah'u Alem her zaman) değildir..
ve bu durum diğer ayetlere (Bakara 48 ,Enam 70, Enam 51, Bakara 123 ,Secde 4) çelişki değildir.. çünkü tüm bu ayetlere bakıldığında, yine Allah'ın Kudreti, yine ortak koşulamayacağı, yine TEK oluşunu görülecektir.. taha 109 daki mealde de bahsi geçen ("Rahmân'ın izin verdiği ve sözünden razı olduğu kimseden "" ) şefaatçilere Allah'ın izin vermesi şeklindedir.. ortak koşma, eş tutma ya da Allah'ın gücüne eşitlik bulmak -HAŞAA- gibi değildir..

senin verdiğin mealdeki ayete gelince abi, Diyanetin meali ile zıt bi şekilde çelişiyor. ben bunun nasıl olduğunu sordum. kalem oynatmaktan kasıt budur..
.....

selametle..
 
Sevgili metin mete; burada verilen örnekte, mhmt kardeşimin yazdığı ayetteki anlam geçerlidir. Baş ve son ayetlerini de cem edip okursanız, anlam bütünlüğünü; sizin alıntı yaptığınız meal bozar.
 
bakınız sünnet düsmanları;

sizleride unutmamıs sünnetine,hadislerine düsman olduğunuz kişi
(!)..


13-EBU RAFİ´ (R.A) DAN RİVAYET EDİLDİĞİNE GÖRE RASULULLAH (S.A.V) ŞÖYLE BUYURDULAR;

"HERHANGİ BİRİNİZİ TAHTINA - KOLTUĞUNA - YASLANMIS OLUP BENİM EMRETTİĞİM VEYA YASAKLADIĞIM BİR HUSUS ONA İNTİKAL EDİNCE (umursamadan) ´BİLEMEM (Kuran dan baska bir sey tanımam ve tabi olmam)BİZ KİTABULLAH DA NE BULDUKSA ONA TABİ OLDUK.´(artık hadise tabi olmayız) DER DURUMDA BULMAYAYIM."
 
Din Kuran eksenlidir metin mete kardeşim. Peygamber (s.a.v.) dahi Kur'an'a hizmet etmiştir, 40 yıldan sonraki ömrünü bu davaya harcamıştır. Hayatını koymuştur ortaya. Elbette korunması ve uygulanması yolunda önemli sayılacak sözler söyleyecektir. Mezhep eksenli Din diye bir şey bugüne kadar da duymadım.

Şu günümüzde sanatçı olup da yaptığı esere 3-5 cümle yorum getirmeyen, çok önemli bir maçta attığı gol için; benim için takımın benim attığım gol ile maçı kazanması... türünden mikrofona konuşmayan, top on sıralamasında birinci gelen şarkısı için bunda değişik bir sound yakaladık... vs. gibi bir kaç cümle ile eserine ithaf cümle kullanmayan kaç tane insan tanıyorsun ?

Alemlerin elzem ihtiyacı olan bir Din için elbette tebliğ eden, beyan edecek bir kaç cümle. Ama ilahi düsturu unutmadan yaptığını da kabul edeceksiniz "Arkadaşınız nefsinden konuşmaz". Saddak!

İşte bütün mesele bu.
 
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

053-NECM SURESİ

Battığı zaman yıldıza andolsun; (1)

Sahibiniz (arkadaşınız olan peygamber) sapmadı ve azmadı. (2)

O, hevadan (kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz. (3)

O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir. (4)


"Siz haddi aşan kimseler oldunuz diye,sizi Kur'an'la uyarmakdan vazmı geçelim" ZUHRUF:5
 
"* Daha önceki milletlere nice peygamberler göndermiştik. "

* "Onlar, kendilerine gelen her peygamberi mutlaka alaya alırlardı. "

*" Biz bunlardan daha zorba olanları da helâk ettik. Nitekim öncekilerde örneği geçmiştir. "


ZUHRUF 6-7-8


* "Nerede onlarda öğüt almak? Oysa kendilerine gerçeği açıklayan bir elçi gelmişti. "

*"Sonra ondan yüz çevirdiler ve: Bu, öğretilmiş bir deli! dediler. "


DUHAN 13-14
 
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

053-NECM SURESİ

Battığı zaman yıldıza andolsun; (1)

Sahibiniz (arkadaşınız olan peygamber) sapmadı ve azmadı. (2)

O, hevadan (kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz. (3)

O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir. (4)


"Siz haddi aşan kimseler oldunuz diye,sizi Kur'an'la uyarmakdan vazmı geçelim" ZUHRUF:5

O halde uyun O Allah'ın (cc) Resulü'ne ve sünnetine ! Uyamıyorsanız, nefslerinize ağır geliyorsa, bırakında O'na (s.a.v.) uyan müslümanları rencide etmeyin o zaman. Büyük bir vebal yükleniyorsunuz çünkü. Ben demiyorum ayet diyor.

"Ey o bütün iman edenler! Ağyarınızdan yar tutmayın! Sizi şaşırtmakta kusur etmezler, sarpa sarmanızı arzu ederler. Görmüyor musunuz buğzları ağızlarından taşmakta ? Sinelerinin gizlediği ise daha büyüktür! İşte size ayetleri sarih (açıkca) bildirdik, aklederseniz!" (Alu İmran : 118)

Niye seviyoruz Rasulullah'ı ? Hiç düşünmüyorsunuz! Kıldığımız namazları (haşa) Rasul için mi kılıyoruz ? ya tutulan oruçları ? O'nun adına mı tutuyoruz ? Ya okunan Kur'an'ı hatm-i şerifleri ? Allah'ın (cc) ismini mi anıyoruz yoksa Rasulü'nün mü ? Rasul için (haşa) Allah'ın (cc) ortağıdır mı dedik ? (haşa) oğludur! mu dedik ? Nedir bu kin, bu garez, bu anlamı ve adı konulamayan husumetiniz ? Kininizin içinde boğuluyorsunuz, haberiniz yok!

Bizler; ehl-i sünnet vel cemaat topluluğu olarak Alemlerin Rabbi Olan Allah'u Zülcelal Hazretleri'ne ve O'nun emrine uymak ve hoşnutluğunu kazanmak için seviyoruz gönderdiği Resulü (s.a.v.)! Ve inşaallah bu sevgi ile haşr olmayı umud ediyoruz. O'da (s.a.v.) bu buluşma iştiyakını bildiği için "Kişi sevdiği ile beraberdir" diyerek, yüzyıllar öncesinden sukunet tavsiye ediyor bizlere. Emr'i başımız üstüne diye susuyorsak, bu sizden çekinmemizden yahut korkmamızdan dolayı değil; Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem aşkınadır!
 
O halde uyun O Allah'ın (cc) Resulü'ne ve sünnetine ! Uyamıyorsanız, nefslerinize ağır geliyorsa, bırakında O'na (s.a.v.) uyan müslümanları rencide etmeyin o zaman. Büyük bir vebal yükleniyorsunuz çünkü. Ben demiyorum ayet diyor.

"Ey o bütün iman edenler! Ağyarınızdan yar tutmayın! Sizi şaşırtmakta kusur etmezler, sarpa sarmanızı arzu ederler. Görmüyor musunuz buğzları ağızlarından taşmakta ? Sinelerinin gizlediği ise daha büyüktür! İşte size ayetleri sarih (açıkca) bildirdik, aklederseniz!" (Alu İmran : 118)

Niye seviyoruz Rasulullah'ı ? Hiç düşünmüyorsunuz! Kıldığımız namazları (haşa) Rasul için mi kılıyoruz ? ya tutulan oruçları ? O'nun adına mı tutuyoruz ? Ya okunan Kur'an'ı hatm-i şerifleri ? Allah'ın (cc) ismini mi anıyoruz yoksa Rasulü'nün mü ? Rasul için (haşa) Allah'ın (cc) ortağıdır mı dedik ? (haşa) oğludur! mu dedik ? Nedir bu kin, bu garez, bu anlamı ve adı konulamayan husumetiniz ? Kininizin içinde boğuluyorsunuz, haberiniz yok!

Bizler; ehl-i sünnet vel cemaat topluluğu olarak Alemlerin Rabbi Olan Allah'u Zülcelal Hazretleri'ne ve O'nun emrine uymak ve hoşnutluğunu kazanmak için seviyoruz gönderdiği Resulü (s.a.v.)! Ve inşaallah bu sevgi ile haşr olmayı umud ediyoruz. O'da (s.a.v.) bu buluşma iştiyakını bildiği için "Kişi sevdiği ile beraberdir" diyerek, yüzyıllar öncesinden sukunet tavsiye ediyor bizlere. Emr'i başımız üstüne diye susuyorsak, bu sizden çekinmemizden yahut korkmamızdan dolayı değil; Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem aşkınadır!



Bak nasilda kin kusuyorsun Radikal,Hangi yazimizda bir resul/Resullere kin kustuk ama siz inanki kusuyorsunuz hemde katmerli kin nasil demiyorum acin o Allahin Kitabinin disindakilere göreceksinizki Hasa oglu demiyorsunuz ama Kendisi diyorsunuz,bunu daha öncede belirtmistim Fetihin bir yazisinda hani vardi ya Mim Köprüsü;


http://www.islamforum.net/genel-islam-konular/25744-mim-kopage-rankingusu.html
 
Bak nasilda kin kusuyorsun Radikal,Hangi yazimizda bir resul/Resullere kin kustuk ama siz inanki kusuyorsunuz hemde katmerli kin nasil demiyorum acin o Allahin Kitabinin disindakilere göreceksinizki Hasa oglu demiyorsunuz ama Kendisi diyorsunuz,bunu daha öncede belirtmistim Fetihin bir yazisinda hani vardi ya Mim Köprüsü;
Gerçekten bazen izan konusunda beni hayrete düşürüyorsun sende. Ben de zaman zaman izan konusunda şaşırırım, ama asla sap ile samanı birbirine karıştırmadan yazarım.

1- Sen; ebrar_2007 nicki ile yazıyorsan, o zaman bu sözler sana!

2- Mim konusunu bana kalırsa Fetih acele ve eksik yazmış, keşke daha devam etseydi. Hem harf bazında, hemde anlam bütününde bakıldığı zaman Hz.Allah'ın (cc) ismi şerifi ile Hz.Muhammed'in (s.a.v.) isimlerini yanyana yazarken araya virgül koymaması seni bu yönde bir düşünceye sevk ederki, eğer doğru diyen olursa bu çıkan anlama zaten kafirdir! Yani; Ehad Ahmed celle celalühu ve sallallahu aleyhi vessellem diye okunduğu zaman bizzat küfr hükmüne girerki, bunun doğrusu şu olmalıydı Ehad celle celalühu (,) Ahmed sallallahu aleyhi ve sellem isimleri birbirine şekilsel olarak çok benziyor denilmeliydi. İmla yönünden eksik kalmış. Yani bir tek virgül eksik kalmış. Hata mı, evet hata. daha dikkatli olmalıydı. Ama anlam bakımından fetih burada Rasule (s.a.v.) uyan, Allah'a (cc) uymuş olur demeye çalıştığını sende biliyorsun. Reddiye yazmak yerine; "fetih virgül koymayı unutmuşsun" demeliydin. Allah (cc) buyuruyor, eğer O (cc) ayrı yazmaya gerek görmüyor ise, biz neden gerek görelim. "Allah'a ve Resulüne uyun" yani "Ehad'a ve Ahmed'e uyun" (haşa) bu cümle ile rabbül Alemin kendini mi tekzib etmiş oldu şimdi. ?

Siz bir tane (,) takılmış hemen reddiye yazıyorsunuz, güzel aslında beğendim; ama, el insaf bazı hanif arkadaşlar koskoca ayetleri inkar ediyor ? Ya bu küfre ne demeli metin mete ?
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks