Kendiniarayanadam
Member
- Katılım
- 20 May 2019
- Mesajlar
- 353
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 18
Eğer nefse uyarsan halin ne olur?
Birkaç örnekle nefse uymayı anlatmaya çalışalım. Nefs iki kaşın arasında olan şeytanın egomanyası altında bulunan varlıktır. Dünyada nefs kafir olan düşmanlardan biridir. Içte bir düşmandır. Birkaç örnekle nefse uyanın durumunu anlatalım. Mesala; nefse uyan,kurbanı et için kestim der.Erkek erkeğe cinsel ilşkiye girilir der. Kadın kadına cinsel ilişkiye girilir der. Çocuk ile cinsel ilişkiye girilir der. Zina günah değil der. Kur-an uyduruldu der. Allah bizi görmüyor der. Mahşerde,hesap sual olmayacak der. Cehennem yok der.Bu durumda farz,helal,haram,caiz,mübah ve yasak olan işler karışır. Allah'ta mahşer günü işte sen filan gün böyle dedin veya yaptın,işte cezası der,cehenneme atar. Bu nedenle nefse yada nefsin egomanyası olan şeytana uymak doğru olmaz. Nefse uyan da tövbe etmelidir,pişman olmalıdır. Haram ve helal dairesi,caizlik, mübahlık gibi hallerde neyse o söylenmeli ve kendide uymaya çalışmalıdır.Kendi yarar yada zararını bilmediği yada kendi kavrayamadığı işlere; "ben bilmiyorum" demesi doğru olur. Selam ve dua ile. "Allah nefse hakim kılsın bizleri."Amin.
Birkaç örnekle nefse uymayı anlatmaya çalışalım. Nefs iki kaşın arasında olan şeytanın egomanyası altında bulunan varlıktır. Dünyada nefs kafir olan düşmanlardan biridir. Içte bir düşmandır. Birkaç örnekle nefse uyanın durumunu anlatalım. Mesala; nefse uyan,kurbanı et için kestim der.Erkek erkeğe cinsel ilşkiye girilir der. Kadın kadına cinsel ilişkiye girilir der. Çocuk ile cinsel ilişkiye girilir der. Zina günah değil der. Kur-an uyduruldu der. Allah bizi görmüyor der. Mahşerde,hesap sual olmayacak der. Cehennem yok der.Bu durumda farz,helal,haram,caiz,mübah ve yasak olan işler karışır. Allah'ta mahşer günü işte sen filan gün böyle dedin veya yaptın,işte cezası der,cehenneme atar. Bu nedenle nefse yada nefsin egomanyası olan şeytana uymak doğru olmaz. Nefse uyan da tövbe etmelidir,pişman olmalıdır. Haram ve helal dairesi,caizlik, mübahlık gibi hallerde neyse o söylenmeli ve kendide uymaya çalışmalıdır.Kendi yarar yada zararını bilmediği yada kendi kavrayamadığı işlere; "ben bilmiyorum" demesi doğru olur. Selam ve dua ile. "Allah nefse hakim kılsın bizleri."Amin.