Diyalogcuların Pişkinliği..

Evvela formun yönetici konumundakilerden bir Hz.Ömer (R.a.) Adaleti misal birinin ,baştan yazının yayınına müsade etmemesini umardım.Çünkü yazı başlığıyla daha baştan itham ve hakaretvari bir içerik taşıyor.Buna müsade edilmemeliydi.
Amellerinin ve eylemlerinin sorgulandığı şahıslar belki Allah katında muteber bir iş ile vazifedardır , meşguller veyahut değiller bunun hükmünü sadece Hz.Allah verecektir.
Bize düşen zannın bir çoğundan sakınmamızın Aziz ve Celil olan Allahın bir emri olduğunu unutmamaktır.Bütün Kalplerin Özünde Olanı Allah Bilir..
Ahir zaman endişesi güden her müslüman oturup kendi nefisini hesaba çeker.Eylemlerim ve söylemlerimle acaba hesap günü Hakkın divanında bugünüm için ibra edilebilecekmiyim kaygısı güder.
 
Evvela formun yönetici konumundakilerden bir Hz.Ömer (R.a.) Adaleti misal birinin ,baştan yazının yayınına müsade etmemesini umardım.Çünkü yazı başlığıyla daha baştan itham ve hakaretvari bir içerik taşıyor.Buna müsade edilmemeliydi.
Amellerinin ve eylemlerinin sorgulandığı şahıslar belki Allah katında muteber bir iş ile vazifedardır , meşguller veyahut değiller bunun hükmünü sadece Hz.Allah verecektir.
Bize düşen zannın bir çoğundan sakınmamızın Aziz ve Celil olan Allahın bir emri olduğunu unutmamaktır.Bütün Kalplerin Özünde Olanı Allah Bilir..
Ahir zaman endişesi güden her müslüman oturup kendi nefisini hesaba çeker.Eylemlerim ve söylemlerimle acaba hesap günü Hakkın divanında bugünüm için ibra edilebilecekmiyim kaygısı güder.


Öncelikle burasi bir tartisma platforumu,Kimseye hakaret edilmiyor varsa cevaplari yazacaklar kimisi silin diye tehtid ediyor digeri bastan silin diye Ömerin adaleti diyor,Neden Bu kadar Islam ülkesine yapilan ihaneti konusmayalim?Yani daha kac milyon insani göre göre Cehenneme gitmesine tarafsiz(Tabiki bu kendi inancimiza göre) kalalim?Sorumlular Muteber?Bakin belkilerle olmuyor bu isler gözün önündedir olaylar.Bizde göz önünde olanlari aciyoruz varsa aksi bir diyecegin hemen cevabi yapistiracaksin,ama yok silmekle yasaklamakla nereye kadar?Nereye kadar gizleyeceksiniz?Hüküm Allahindir;Ecmain,Ama unutmaki bu yolla her yil belkide her gün binlerce insan bu sapkinligin eline düserken siz bizden nasil olurda susmamizi veya bu gibi gercekleri silmesini istersiniz Forum yönetiminden?Evet tüm gaygimiz O nizamda bu sapkinligi görmene ragmen neden susutun derse Alemlerin Rabbi iste delilim ben susmuyorum ama bu delilleri susturmak isteyen sildirmek isteyen vardir diyebilecegim Insallah...Biz öncelikle böyle konulari gündeme getiriyoruzki nefsimize hos gelen seylerden cekilelim diye;Seytani oyunlari Kurana göre degerlendirmeye calisiyoruz...Vel Hasil Ibrahim;Inan Allahima cevap verirken ben delileri acik verdim ama insanlar görmek istemez ise ve duymak istemez ise ne ben duyura bilirim neden yazilari okutabilirim diyecegim;HIDAYET ALLAHTANDIR...
 
Radikal nickli üyeden,
Nur cemaati ile nakşibend cematini aynı bir şey gibi yazdın.

Farklı şeyler olduğunu mu düşünüyorsunuz ?
 
Evvela formun yönetici konumundakilerden bir Hz.Ömer (R.a.) Adaleti misal birinin ,baştan yazının yayınına müsade etmemesini umardım.Çünkü yazı başlığıyla daha baştan itham ve hakaretvari bir içerik taşıyor.Buna müsade edilmemeliydi.
Amellerinin ve eylemlerinin sorgulandığı şahıslar belki Allah katında muteber bir iş ile vazifedardır , meşguller veyahut değiller bunun hükmünü sadece Hz.Allah verecektir.
Bize düşen zannın bir çoğundan sakınmamızın Aziz ve Celil olan Allahın bir emri olduğunu unutmamaktır.Bütün Kalplerin Özünde Olanı Allah Bilir..
Ahir zaman endişesi güden her müslüman oturup kendi nefisini hesaba çeker.Eylemlerim ve söylemlerimle acaba hesap günü Hakkın divanında bugünüm için ibra edilebilecekmiyim kaygısı güder.



Ibrahim asagidaki yazi sana aid;



Bekir Abi nezih izahatınız için bende size teşekkür ederim.Burası bir paylaşım sitesi ve tabiki bu ve benzeri birçok konu buralarda tartışılacak, yazılacak,okunacak vesselam...

Yani yanar döner olmayalim Insallah..


http://www.islamforum.net/fikih-kosesi/23273-koca-bir-tokat-atarsa-kadin-iki-atmali.html
 
Selamun Aleyküm
Sevgili Metin Mete ben forumda her konunun tartışılmasına karşı çıkmıyorum. Lütfen Dikkat Edin.
Ben başlıktaki pişkin kelimesinden rahatsızlığımı vurgulamak istedim.Yazının denetimi esnasında yazı sahibinden başlığın değiştirilmesinin isetenmesini umardım.Bunu yanar dönerlik olarak algılamanız sizin takdiriniz.Yazının yayınına bu başlıkla izin verilmesini eleştirdim.Daha evvelki yazılardan birinde de Diyalogcuların tevbeye davet edilmesi falan...
Siz Diyaloğa inanmıyor olabilirsiniz, bunun İslama zarar verdiğini de iddia edebilirsiniz ama bunun kasıtla yapıldığına,islam düşmanlığı olduğuna ,dış güç destekli olduğuna daha bilmem kaç adet iddia falan....Ne o CIA ajanlığı falanmı yapıyorsun, nerden aldınız bu derin istihbaratları.Ümmetin sözcülüğüne hatta halifeliğine soyunmuş Hoca efendi falan!!!

Sonra nerden biliyorsun kalbini yarıp içinemi baktın demek geliyor içimden...Belki Peygamberi (A.s.) hatırlatır size diye....

Sonra her sözünüz Hakkın ta kendisi olabilir ama sizin her hakkı, her doğruyu, her ortamda söyleme hakkınız yoktur.
Doğru söyleyenlerden olduğunuz iddiasındaysanız eğer doğruyu, -en az o doğru kadar- doğru ifade edebilmelisiniz.Yaşınızın olgunluğuda bunu gerektirir.

Bir cemmati itham, hem maksadı hem haddi aşmış bir eylemdir.Yanlış anlaşılmasın tepkim bunadır.Aramızdaki ihtilaf hususunda Allah hüküm günü mutlak hükmünü verecektir.

Selametle..
 
Son düzenleme:
Selamun Aleyküm
Sevgili Metin Mete ben forumda her konunun tartışılmasına karşı çıkmıyorum. Lütfen Dikkat Edin.
Ben başlıktaki pişkin kelimesinden rahatsızlığımı vurgulamak istedim.Yazının denetimi esnasında yazı sahibinden başlığın değiştirilmesinin isetenmesini umardım.Bunu yanar dönerlik olarak algılamanız sizin takdiriniz.Yazının yayınına bu başlıkla izin verilmesini eleştirdim.Daha evvelki yazılardan birinde de Diyalogcuların tevbeye davet edilmesi falan...
Siz Diyaloğa inanmıyor olabilirsiniz, bunun İslama zarar verdiğini de iddia edebilirsiniz ama bunun kasıtla yapıldığına,islam düşmanlığı olduğuna ,dış güç destekli olduğuna daha bilmem kaç adet iddia falan....Ne o CIA ajanlığı falanmı yapıyorsun, nerden aldınız bu derin istihbaratları.Ümmetin sözcülüğüne hatta halifeliğine soyunmuş Hoca efendi falan!!!

Sonra nerden biliyorsun kalbini yarıp içinemi baktın demek geliyor içimden...Belki Peygamberi (A.s.) hatırlatır size diye....

Sonra her sözünüz Hakkın ta kendisi olabilir ama sizin her hakkı, her doğruyu, her ortamda söyleme hakkınız yoktur.
Doğru söyleyenlerden olduğunuz iddiasındaysanız eğer doğruyu, -en az o doğru kadar- doğru ifade edebilmelisiniz.Yaşınızın olgunluğuda bunu gerektirir.

Bir cemmati itham, hem maksadı hem haddi aşmış bir eylemdir.Yanlış anlaşılmasın tepkim bunadır.Aramızdaki ihtilaf hususunda Allah hüküm günü mutlak hükmünü verecektir.

Selametle..



Sevgi deger Ibrahim,biz bazi seyleri alintilari ile veriyoruzki biz ABD ajani olmadigimiz gibi olanlari desifre ediyoruz.Ama siz konunun basligi demenize ragmen bakiniz;

Amellerinin ve eylemlerinin sorgulandığı şahıslar belki Allah katında muteber bir iş ile vazifedardır , meşguller veyahut değiller bunun hükmünü sadece Hz.Allah verecektir.
Bize düşen zannın bir çoğundan sakınmamızın Aziz ve Celil olan Allahın bir emri olduğunu unutmamaktır.Bütün Kalplerin Özünde Olanı Allah Bilir..
Ahir zaman endişesi güden her müslüman oturup kendi nefisini hesaba çeker


Belki diyerek elestirmemizden duydugunuz rahatsizligi cok acik vermissiniz,Eger rahatsiz iseniz bana bunlarin yalan oldugunu gösteriniz?Eger böyle bir imkaniniz yoksa konunun gidisatina müdahale etmeyiniz.

Evet diyorsunuzki belkide dogrusunuz ama her ortamda söylemeyiniz?Acaba sizce Cihad ve Tebyin sadece elimize kilic alip savasmakmidir veya ayetleri okumakmidir?Bak burada Islama yapilan sinsi bir plan var ve bunu desifre ederek Islam toplumunu dikkatli olmaya davet ediyoruz.Eger diyorsanizki sanami düstü;Bende diyorumki Islami temsil etmek bu adamlarami düstü?Demekki Islam olan insan Kardeslerini mutlaka bir tehlike halinde uyarmak zorundadir,;Iyiligi tavsiye etmek,Kötülükten sakindirmak...Bilirsinki bu Ayetle üzerimize görev olarak verilmis bir Müslümanin en güzel hasletlerindende biridir.Nereden biliyorsun Kalbinemi baktin?Tehacüp illaki kalbine bakmak gerekmiyor iste ortada icraat yani dahami duralim,Yoksa ayni FILISTIN gibi oluncami uyaralim sizleri?Bu istikbarata ulasmak icin onun bunun ajani olmaya lüzum yoktur sadece Zaman gazetesi gibi bir gazeteyi okumak yeterlidir.....VesSelam...
 
İlk cümleniz amelsiz imanın bir değeri olmadığını şeytanı örnek göstererek çok güzel açıklamışsınız. Ama bir sonraki cümlede kelimei tevhidi söylemek suretiyle müslüman olur demişsiniz. ameli var veya yok. Şeytanda iman vardı ama amel yoktu.

Sanırım size yeminli tercüme bürosundan bir açıklama yaptırmak gerekecek. Biz ne diyoruz, sen neyden bahsediyorsun. Yani açıkladığımız konunun üzerinden tekrar baskılar yaparak geçiyorsun, ama ne sorduğun belli, nede yaptığın açıklama belli oluyor. Gerçekten neyi sorduğunu anlayabilmiş değilim. Anladığım tek şey; bazı şeyleri birbirine karıştırıyorsun.

Şeytan iman etmiş değildir. Burasını önce çok iyi anla! Allah'ın kudretini bilmek ile iman aynı şey değildir. Biz sana bunu anlatmaya çalışıyoruz. Zaten ateist bir yaratık değil şeytan. Allah'ın (azze ve celle ) kudretini ve var olduğunu senden benden çok iyi biliyor. "La İlahe İllallah" demek sureti ile kurtulamadığını anlatmak istedik. İman; bilmek ve bildiği ile amel etmektir. "La İlahe İllallah" bilmektir, "Muhammeden Resulullah" ameli yönüdür.Secde etme konusu işin ameli boyutudur. Ve şeytan amel ile bütünleştirmediği için bu bildiklerini, yani Adem'e (a.s.) secde etmediği için bildiği kendisine bir fayda vermemiştir. Tek başına ilim, bir yere kadar. Miraç'ta; bir merhaleden sonra tek başına gitmek zorunda kalan Rasulullah (s.a.v.) o yolu ilmi ile gitmedi, Allahu Alem muhabbeti ile gitti. Muhabbet de; her halukarda ameli gerektirir.

İnşaallah, bu sefer anlatabilmişizdir.
 
Radikal nickli üyeden,
Nur cemaati ile nakşibend cematini aynı bir şey gibi yazdın.

Farklı şeyler olduğunu mu düşünüyorsunuz ?

Düşünmüyorum; Yaşıyorum, görüyorum. İtikadları bir, meşrebleri farklı olan iki cemaat olduğunu bildiğim için böyle söylüyorum. Ezberden yazmıyorum yani.
 
Sanırım size yeminli tercüme bürosundan bir açıklama yaptırmak gerekecek. Biz ne diyoruz, sen neyden bahsediyorsun. Yani açıkladığımız konunun üzerinden tekrar baskılar yaparak geçiyorsun, ama ne sorduğun belli, nede yaptığın açıklama belli oluyor. Gerçekten neyi sorduğunu anlayabilmiş değilim. Anladığım tek şey; bazı şeyleri birbirine karıştırıyorsun.

Şeytan iman etmiş değildir. Burasını önce çok iyi anla! Allah'ın kudretini bilmek ile iman aynı şey değildir. Biz sana bunu anlatmaya çalışıyoruz. Zaten ateist bir yaratık değil şeytan. Allah'ın (azze ve celle ) kudretini ve var olduğunu senden benden çok iyi biliyor. "La İlahe İllallah" demek sureti ile kurtulamadığını anlatmak istedik. İman; bilmek ve bildiği ile amel etmektir. "La İlahe İllallah" bilmektir, "Muhammeden Resulullah" ameli yönüdür.Secde etme konusu işin ameli boyutudur. Ve şeytan amel ile bütünleştirmediği için bu bildiklerini, yani Adem'e (a.s.) secde etmediği için bildiği kendisine bir fayda vermemiştir. Tek başına ilim, bir yere kadar. Miraç'ta; bir merhaleden sonra tek başına gitmek zorunda kalan Rasulullah (s.a.v.) o yolu ilmi ile gitmedi, Allahu Alem muhabbeti ile gitti. Muhabbet de; her halukarda ameli gerektirir.

İnşaallah, bu sefer anlatabilmişizdir.




Sizin de dediğiniz gibi ne sorduğum belli oluyor nede yaptığım açıklama belli oluyor. Haklısınız kendimi net bir şekilde ifade edemiyorum..
Anladım Elhmd. Açıkladığın şeyleri buraya tekrar alıyorum çünkü çelişki görüyorum..

Salih ameli olsa da olmasa da kişi “La İlahe illallah Muhammeden Resulullah” demek sureti ile Müslüman olur. Ameli yönü var veya yok; onu Allah (celle celaluhu) soracak.

Bu cümle size ait. bu cümleden Muhammedur Rasulullah demek suretiyle müslüman olur amel etmesine gerek yok, bunu anlıyorum ben..
İkinci cümleniz;
"La İlahe İllallah" demek sureti ile kurtulamadığını anlatmak istedik. İman; bilmek ve bildiği ile amel etmektir. "La İlahe İllallah" bilmektir, "Muhammeden Resulullah" ameli yönüdür.Secde etme konusu işin ameli boyutudur

Muhammeden Rasulullah ameli yönüdür demişsiniz. Amelsiz müslüman olamaz anlamına geliyor heralde.. Ama ilk cümlenizde amel var veya yok deniyor..
Bende bunu söylüyorum fakat ifade edemiyorum sanırım.. Amelsiz olmaz, kesinlikle amel gerekli ki sizde bunu söylüyorsunuz..

Şeytan iman etmiş değildir demişsiniz çok anlamamı belirterek. Şeytan İman etmemişmiydi ? Şuan Allahın tek olduğuna Muhammedin onun son Rasulü olduğuna inanmıyor mu ?
Şeytan neye iman etmemiştir bunu da belirtirseniz anlarım inş.. Heralde şeytan Ademin kendisinden daha üstün, daha hayırlı olduğuna iman etmemişti. Ene hayrum minhü/ Ben ondan daha hayırlıyım demişti. Onun üstünlüğüne iman etmemişti ? Bu yüzden secde etmeyerek küfre düştü.
Yoksa şeytanın imanı vardı. Ama neye imanı yoktu ? İman etmiş değildir derken neye iman etmemiştir bunu bilmek isterim ' anlamak ' için..



Düşünmüyorum; Yaşıyorum, görüyorum. İtikadları bir, meşrebleri farklı olan iki cemaat olduğunu bildiğim için böyle söylüyorum. Ezberden yazmıyorum yani.

Bende itikadları bir olan iki topluluğa ayrı demek istemem doğrusu..
Meşreb içilen yer, beslendiği kaynağı bir olan iki yer anlamına geliyor heralde.
 
Son düzenleme:
Salih ameli olsa da olmasa da kişi “La İlahe illallah Muhammeden Resulullah” demek sureti ile Müslüman olur. Ameli yönü var veya yok; onu Allah (celle celaluhu) soracak.

Evet. kelimeyi tevhid ile getirilen şehadet İslam olması için yeterli. Ameli yönü ise; o bölüm kul ile Allah (celle celaluhu) arasındadır. Biz kullar her şeyin şer'i yönünü, yani görünen bölümünü ele alırız. Haddi zatında o adamın beş vakit namaz kılıp kılmadığını veya orucunu tutup tutmadığını bilemeyiz. Bize oruçluyum der, döner belki başka bir yerde tıka basa yemek yer. Biz olayın görünen kısmına bakarız ve deriz ki, evet bu adam hem oruçluyum dedi hem de yanımızda herhangi bir şey yemedi. O gerçekten oruçlu, deriz. Ama işin gaybi tarafını bilemeyeceğimiz için akıbeti bizim için muğlaktır ve bu hal sadece Allah'ın (azze ve celle) bileceği bir iştir. Ameli boyutu var veya yok bilemeyiz derken bu anlamı kasd ediyoruz.

Bu cümle size ait. bu cümleden Muhammedur Rasulullah demek suretiyle müslüman olur amel etmesine gerek yok, bunu anlıyorum ben..

Hayır, asla. Yukarıdaki açıklama bu anladığınızı da açıklar mahiyettedir.

Şeytan iman etmiş değildir demişsiniz çok anlamamı belirterek. Şeytan İman etmemişmiydi ? Şuan Allahın tek olduğuna Muhammedin onun son Rasulü olduğuna inanmıyor mu ?
Şeytan neye iman etmemiştir bunu da belirtirseniz anlarım inş.. Heralde şeytan Ademin kendisinden daha üstün, daha hayırlı olduğuna iman etmemişti. Ene hayrum minhü/ Ben ondan daha hayırlıyım demişti. Onun üstünlüğüne iman etmemişti ? Bu yüzden secde etmeyerek küfre düştü.
Yoksa şeytanın imanı vardı. Ama neye imanı yoktu ? İman etmiş değildir derken neye iman etmemiştir bunu bilmek isterim ' anlamak ' için..

Şeytan Allah'ın (celle celaluhu) birr ve tek olduğuna, Muhammed (s.a.v.)'in de kulu ve peygamberi olduğu konusunda şüphesi yok. Ama iman etmiyor. Bilmek farklı, inanmak farklı. İman nedir ? İnandığınızı yaşamaktır. Az yada çok. Ama şeytan, inandığı halde iman etmiyor, yani kabullenmiyor. Çamurdan yaratılan bir varlık, nasıl olur da ateşten yaratılan bir varlıktan üstün olabilir ? bunu kabullenemiyor. Buna engel olan da kibiri. Oysa; kibriya sahibi tek varlık Allah (azze ve celle)'dir. İman etmediği için de, Adem'e (a.s.) secde etmediği için, yani amel etmediği için kovulmuşlardan oluyor.

Şeytan; haddi zatında Allah'ın varlığından yana bir kuşku duymuyor, bilakis hakkel yakin bir halde buna vakıf. kabullenemediği, bir beşerin ondan üstün olarak diğer melekler tarafından secde edilerek taltif edilmesi. O gün de dahil hiç bir zaman hiç bir varlığa Alllah (azze ve celle) haricinde secde edilmemiş, nasıl olurda bir çamurdan yaratılana secde edilir ve kendisinden de secde etmesi istenebilir. İşte bütün mesele bu.
 
Bende itikadları bir olan iki topluluğa ayrı demek istemem doğrusu..
Meşreb içilen yer, beslendiği kaynağı bir olan iki yer anlamına geliyor heralde.

itikadları bir dedim. meşrebleri bir değil. Meşreb bir nevi gidiş, yol anlamında kullandım. Hedef aynı, sadece gidiş yolu farklı.
 
Evet. kelimeyi tevhid ile getirilen şehadet İslam olması için yeterli. Ameli yönü ise; o bölüm kul ile Allah (celle celaluhu) arasındadır. Biz kullar her şeyin şer'i yönünü, yani görünen bölümünü ele alırız. Haddi zatında o adamın beş vakit namaz kılıp kılmadığını veya orucunu tutup tutmadığını bilemeyiz. Bize oruçluyum der, döner belki başka bir yerde tıka basa yemek yer. Biz olayın görünen kısmına bakarız ve deriz ki, evet bu adam hem oruçluyum dedi hem de yanımızda herhangi bir şey yemedi. O gerçekten oruçlu, deriz. Ama işin gaybi tarafını bilemeyeceğimiz için akıbeti bizim için muğlaktır ve bu hal sadece Allah'ın (azze ve celle) bileceği bir iştir. Ameli boyutu var veya yok bilemeyiz derken bu anlamı kasd ediyoruz.



Hayır, asla. Yukarıdaki açıklama bu anladığınızı da açıklar mahiyettedir.



Şeytan Allah'ın (celle celaluhu) birr ve tek olduğuna, Muhammed (s.a.v.)'in de kulu ve peygamberi olduğu konusunda şüphesi yok. Ama iman etmiyor. Bilmek farklı, inanmak farklı. İman nedir ? İnandığınızı yaşamaktır. Az yada çok. Ama şeytan, inandığı halde iman etmiyor, yani kabullenmiyor. Çamurdan yaratılan bir varlık, nasıl olur da ateşten yaratılan bir varlıktan üstün olabilir ? bunu kabullenemiyor. Buna engel olan da kibiri. Oysa; kibriya sahibi tek varlık Allah (azze ve celle)'dir. İman etmediği için de, Adem'e (a.s.) secde etmediği için, yani amel etmediği için kovulmuşlardan oluyor.

Şeytan; haddi zatında Allah'ın varlığından yana bir kuşku duymuyor, bilakis hakkel yakin bir halde buna vakıf. kabullenemediği, bir beşerin ondan üstün olarak diğer melekler tarafından secde edilerek taltif edilmesi. O gün de dahil hiç bir zaman hiç bir varlığa Alllah (azze ve celle) haricinde secde edilmemiş, nasıl olurda bir çamurdan yaratılana secde edilir ve kendisinden de secde etmesi istenebilir. İşte bütün mesele bu.



Ameli yönü ise; o bölüm kul ile Allah (celle celaluhu) arasındadır. Biz kullar her şeyin şer'i yönünü, yani görünen bölümünü ele alırız. Haddi zatında o adamın beş vakit namaz kılıp kılmadığını veya orucunu tutup tutmadığını bilemeyiz. Bize oruçluyum der, döner belki başka bir yerde tıka basa yemek yer. Biz olayın görünen kısmına bakarız

Evet biz görünen kısma göre hüküm veririz. Nahnü nahkümü biz zevahir/ Biz görünene göre hüküm veririz. Ama bir adamın namaz kılmadığını görürsek, yahut oruç tutmadığını öğrenirsek ( delil veya şahitlerle) o zman hükmü Allaha mı bırakırız. Yahut yaptığı bir hırsızlık, zina, tecavüz ( gibi salih olmayan) amellerini öğrendiğimiz zmaan ona göre bir hüküm bir ceza veririz. Hesabı Allah görecek diyip bırakamıyoruz. Yoksa bir hırsızın cezası verilmez Ahirete ( Allaha) bırakılırsa yaşanamayacak bir toplum oluşur. Elbette orucunu yediğini görmediğimiz zaman elimizden hiç bir şey gelmez. Yeterki görünmesin. Ama oruç tutmamakta haram bir mümin için, hıresızlık yapmakta.. Bu iki haram birbirinden farklı.. biliyorsunuz neyse.. İman ve amel tartışmasına gerek yok..

Şeytan Allahın varlığından yana bir kuşku duymuyor..

Şeytan Allah'ın (celle celaluhu) birr ve tek olduğuna, Muhammed (s.a.v.)'in de kulu ve peygamberi olduğu konusunda şüphesi yok. Ama iman etmiyor. Bilmek farklı, inanmak farklı. İman nedir ? İnandığınızı yaşamaktır. Az yada çok. Ama şeytan, inandığı halde iman etmiyor, yani kabullenmiyor.

İman nedir ? İman E M N kökünden geliyor Muhammedül EMİN.. Güvenilir peygamber.. İman güvenmek demek, Mümin Güvenen demek.. Allaha ve Rasülüne güvenen kimselere deriz mümin.. Allah cennet cehennem var dediği zaman; Ya rabbi Sen söylediysen doğrudur, sana güveniyorum demektir iman..
Şüphe olursa iman olmaz, şühpe yoksa iman tamalanır.. Şüphenin zıddı imandır güvenmektir. Şüphesi olmayıpta iman etmemek zannediyorum olmaz.. ŞEytanın şüphesi yoksa imanı vardır.. Allaha hangi konuda İman etmiyor, güvenmiyor diye sorarsak. Allah Ademi şeytandan üstün kılmış, o senden daha hayırlı, ona secde edeceksin diyor. Fakat şeytan Ya rabbi sana bu konuda güvenmiyorum, onun benden daha hayırlı olduğuna inanmam sen öyle desen bile.. İşte bu nokta da şeytan Allaha güvenmemiş iman etmemiştir. O yüzden iman bütündür deriz. Ayetin birini inkar tamamını inkardır..
Ey Allah senin bütün ayetlerin doğru ama şu ayetin yanlış, güvenemem ben buna demek Allaha yalan isnad etmektir, iftira etmektir..
Allaha güveniyorsan bütün hükümlerine güveneceksin.
Bütün bunlardan sonra Şeytanın şüphesi yok, ama iman etmiyor diyemeyiz gibime geliyor.. İman var ama bir noktaya iman etmediği için Ve kane minel kafirin/ Ve kafirlerden oldu buyurmuştur Allah..

İman inandığını yaşamaktır demişsiniz.. Elbette doğrudur.. Sen Allaha güveneceksin, böyle yaparsam cehenneme giderim diyeceksin ve amel etmeyeceksin.. Allahın büyüklüğünü azametini bileceksin, kabulleneceksin ve O Allahtan korkmayacaksın.. Bunlara İman denirmi bilmiyorum..
Müslüman olmak ise S L M den türemiş bir kelime ki türkçede TESLİM kelimesi de buradan türemiştir. Çok güzel ifade ediyor.. Müslüman Allaha teslim olan demektir. İnanmak birinci safha, teslim olmak ikinci safha.. Bir nevi Gönüllü Teslim olmak..
Teslim olduğun zmaan nasıl özgür amel edemiyorsan Allaha teslim olduğun zaman da artık kendine göre hareket edemeyeceksin.. Bir konuda Allah ne hüküm vermiş, nasıl davranmamı istemiş, ona göre davranırım..
Ey iman edenler Allahtan korkun e müslüman olarak ölün ayeti de buna dalalet ediyor. Teslim olmak için Allahtan korkmak gerekiyor.. korkuyu gerektirecek ilim gerekiyor.. Allahı azametini, züntigam/ intikam sahibi olduğunu bilecek ki korksun ve teslim olsun..

İnsan korkmadığına teslim olmaz ki! Allahın varlığını kabullenecek.
Onu tanıyacak. Tanıdığı an zaten korkacak, ve beraberinde Tslim olacak..
Derdimi ifade edemiyorum gibime geliyor.. Ama seni anladım Radikal kardeşim.. Düşünceler daha zor aktarılıyor, daha zor anlaşılıyor sanırım..
 
itikadları bir dedim. meşrebleri bir değil. Meşreb bir nevi gidiş, yol anlamında kullandım. Hedef aynı, sadece gidiş yolu farklı.


Bende meşreb e Ş R B (içti) kökünden geliyo içilen yer anlamında bir nevi kaynak.. Kelimeye böyle mana verince Kaynakları bir olan anlamı çıktı.. O yüzden kaynakları da bir, Mezhep Z H B ( gitti ) gidilen yer ( yol) anlamın da gidişatları farklı denebilir..
 
Hüküm ve yargılama hakkı Allah'a (azze ve celle) aittir. Hiç kimseyi yaptığı yada yapmadığı bir neden ile yargılayamazsınız. Siz sadece içtimai hayatta sosyal yaşama bıraktığı etkiyi değerlendirebilirsiniz. Bu da toplum açısından elzem olduğu içindir. Hırsıza veya katile Kur'an hükümlerine göre bedelini ödettirirsiniz, cezasını uygularkende asla duygusal davaranamazsınız, çünkü diğer hakk sahiplerinin bu sefer hakkına tecavüz etmiş olursunuz. Ve buda içtimai hayat için gerekli olduğundan yaparsınız. Kişi müslümanım der içki içerse hadd uygularsınız. Kişi ihtiyacı olmadığı halde sırf zülm amacı ile hırsızlık yaparsa Kur'an da cezası açıkca belirtilmiştir. Bunun haricinde, kişi müslümanım der, namazını kılmaz ise kılmaya zorlanır. Eğer kişi ben kıldım derse itimat etmek zorundasınız. Gaybı bilemeyeceğiniz için zaten bu sizin açınızdan da kaçınılmaz olur. Ama, bütün bu bilgilerden sonra kalkıp da namazını kılıp kılmadığını görmedim ya bir daha kılarsın yoksa seni döverim, asarım keserim gibi hallere giremezsinzi. Çünkü bu sefer haddi aşmış olursunuz. Neyse, sonuç olarak hüküm ve yargılama Allah'ın hakkıdır ve bu hakkı kimseye devretmemiştir. Hiç kimsede ben yargılarım deyip de kendini Allah'a (haşa) eş veya ortak koşmasın. Bu sefer şirkin ta göbeğinde kalır ki, bu hepsinden daha vahimdir.
Vaktim olsa daha uzun yazardım, eğer acele etmezseniz daha sonra bu konuya tekrar döneriz.

Bir de demişsiniz ki;

Bende meşreb e Ş R B (içti) kökünden geliyo içilen yer anlamında bir nevi kaynak.. Kelimeye böyle mana verince Kaynakları bir olan anlamı çıktı.. O yüzden kaynakları da bir, Mezhep Z H B ( gitti ) gidilen yer ( yol) anlamın da gidişatları farklı denebilir..

Meşreb kelimesi farklıdır, tarik kelimesi farklıdır. Meşreb kelimesi şurup kökünden gelmez. Dağarcığınızı kontrol edin. Mezhep kelimesi de hizb anlamına gelir. Yol anlamına gelmez.
 
Eğer kişi ben kıldım derse itimat etmek zorundasınız. Gaybı bilemeyeceğiniz için zaten bu sizin açınızdan da kaçınılmaz olur. Ama, bütün bu bilgilerden sonra kalkıp da namazını kılıp kılmadığını görmedim ya bir daha kılarsın yoksa seni döverim, asarım keserim gibi hallere giremezsinzi


Böyle bir iddiamız olmadı ama hüküm Allahın elbette. Hükümleri bize bildirdiğine göre hüküm burada verilecektir. Hüküm ahirete bırakılmaz sanırım.. Farklı şeyler söylemiyoruz..

Meşreb ve mezheb kelimeleri.. Ş R B şeribe içti, buradan türemiş ismi mekan sığgasında içilen yer anlamına gelen bir kelime zannediyordum.
tekrar sözlüğe baktım buraya aktarmak isterim..
MEŞREB Huy. Yaradılış. Adet. Ahlâk. * Gidiş. * İçmek. İçilecek yer. * Fehmetmek. * Mânevi haz ve feyz alınan yer ve yol.

Mezheb kökünü yine aynı Z H B zehebe gitti kökünden türemiş ismi mekan sığgasında gidilen yer anlamına gelen bir kelime diye biliyordum tekrar baktım sizin tavsiyeniz üzerine ve aktarıyorum..

MEZHEB Yol. Gidilen yol. Tutulan çığır. * Dinin esaslarında ve esas temel mes'elelerde bir olmakla beraber, teferruatta bazı muhtelif mes'eleler olması sebebiyle birbirinden az farklı müctehidlerin yolları. Müctehidlerden, kendilerine tâbi olunanların seçtikleri meslekleri. Füruatta Hanefi ve Şâfii; ve Akaidde Mâturidi ve Eş'ari gibi... Bu "Mezheb" kelimesi asıl ve esas mânasına da kullanılır(*)


Hizb kökünden geldiğini zannetmiyorum.. hizb gurup, bölüm demek sanırım.. Cüzlerin bölümlerine verilen addır.. hizb den türemiş olsa ismi mekan sığgasında olduğu için ona göre mana vermeliyiz. mezheb kelimesine '' bölümlerin, grupların olduğu, oluştuğu yer'' gibi bir mana verilmesi gerekiyor.. Büyüklerin gittiği yolu takip ettiğimiz için heralde ''gidilen yer'' manasını vermek daha isabetli olur sanırım.


(*) "Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik LÜGAT" adlı bu eser Türdav Basım ve Yayım Ticaret ve Sanayi Anonim Şirketi
tarafından neşredilmiştir.
Hazırlayan Heyet:
Abdullah YEĞİN
Abdulkadir BADILLI
Hekimoğlu İSMAİL
İlham ÇALIM
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks