Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bir sorum var

  • Konbuyu başlatan Peris
  • Başlangıç tarihi
P

Peris

Guest
Faiz almak ve vermeyin,haram olduğunu bilirdim.Katib olmak, şahid durmağın da haram olduğunu yeni öyrendim.
O zaman bankada çalışmak harammı?
 
C

cangenç

Guest
Bir şeye sebep olan onu yapan gibidir.
Rızkın sahibi Allah'tır. Bankada rızk korkusu ile çalışmak zaruriyat değildir "Mecburum" demenin hükmü yoktur. Yemek içmek dışında mecbur olan nedir?
Haram mı bilemem, ama bir Müslümanın faiz alıp veren bir kişi veya kuruluşa hizmetkar olması yakışıklı değildir. Caiz de değildir.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
O zaman bu mantık ile; devlet memurlarının aldığı para da caiz değildir, diyebilirmiyiz ? Öyle ya, devlet kendisi banka işletiyor ve bu işlettiği bankadan elde ettiği gelir ile devlet memurlarının maaşları için hazırladığı bütçeye aktarıp diğer kalemlerden sağladığı gelirler ile toplu olarak maaşları da buradan ödüyor. Hatta devlet (çok af buyurun) genelev de işletiyor, oradan kazandığı parayıda bu bütçeye ekliyor.

Nedir şimdi bu durumun özeti ?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
O zaman bu mantık ile; devlet memurlarının aldığı para da caiz değildir, diyebilirmiyiz ? Öyle ya, devlet kendisi banka işletiyor ve bu işlettiği bankadan elde ettiği gelir ile devlet memurlarının maaşları için hazırladığı bütçeye aktarıp diğer kalemlerden sağladığı gelirler ile toplu olarak maaşları da buradan ödüyor. Hatta devlet (çok af buyurun) genelev de işletiyor, oradan kazandığı parayıda bu bütçeye ekliyor.

Nedir şimdi bu durumun özeti ?



Selam ile;Sevgi deger Radikal biz söylesek bilirsin adimiz dokuz inmez olmus sekize,hatta öyleki milletin ögrenmesine vesile olsun diye yazdiklarimizda bazi kardeslerin cabasi ile siyasi bulunuyor o nedenle biz demeyelimde sen dene.Buna haram diyenler yillarca TV lerine Banka reklami almayanlarin bankalari revacta hatta öyleki devlet kuruluslarindan tutta gemide belediye otobüsünde hatta genel evinde dahi en kolay ödeme sagladigina göre var sen bic bu isin haramini helalini.Dine haram helal koyanlar kendilerine gelince dogrucu kazim olmakta zerre kadar cekinmezlerde bir garip sorunca kartal kesilirler AlimAllah..Gel sen böyle dolayli anlatacagina sunu acik bir dille anlatta ögrensin garipler...Selam ile...
 

h-a-m-z-a

New member
Katılım
16 Eyl 2009
Mesajlar
163
Tepkime puanı
111
Puanları
0
Yaş
44
O zaman bu mantık ile; devlet memurlarının aldığı para da caiz değildir, diyebilirmiyiz ? Öyle ya, devlet kendisi banka işletiyor ve bu işlettiği bankadan elde ettiği gelir ile devlet memurlarının maaşları için hazırladığı bütçeye aktarıp diğer kalemlerden sağladığı gelirler ile toplu olarak maaşları da buradan ödüyor. Hatta devlet (çok af buyurun) genelev de işletiyor, oradan kazandığı parayıda bu bütçeye ekliyor.

Nedir şimdi bu durumun özeti ?


Diyemeyiz sevgili kardeşim..tıpkı vergi kaçıran bir firmada çalışan emek sarfeden bir personelin kazancına caiz değildir diyemediğimiz gibi .

Devletlerin tek geliri bankalar değildir devletin gelir yelpazesi geniştir sadece bankalardan elde ettiği gelirler ile sınırlandıramayız.Bunun yanında çalışan emek sarfeden bir çalışanın işkolu haram sayılabilecek bir görevi ifa etmiyorsa onun alınteri karşılığı aldığı para caizdir ;
ona ödenen ücreti verenin bu kazancı ne yollarla temin ettiği işverenin sorumluluğundadır.
 

mhmt

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
2,965
Tepkime puanı
715
Puanları
0
Fii tarihinde..

Bir şehirde konser verilecekmiş. Konser yeri için, Büyük Zatların mezarlarının yanında bir alan ayarlanmış. Halkın buna cılızda olsa tepkisi olmuş ama kimseden bir eylemya da yaptırım çıkmıyormuş. Bunu farkeden birkaç genç, gece eylem yapmaya karar vermişler. Ve bir gece şehirdeki tüm konser reklamı içeren bilbordları "İSTEMİYORUZ" yazıları ile boyamışlar, yazmışlar, karalamışlar. Tam eylem sonu yaklaşırken Polislere yakalanmışlar. Neyse, yaptıkları basit(!) bir tepki olduğu için salıverilmişler. Ama yine de polis ifadeleri almış. Bu ifade esnasında soru cevap:

Polis: Neden yaptınız?

Öğrenci: Konser vermek için gelecek isimler açık saçık giyinen, ahlaksızlıkları ile ün yapan kadınlar. Bunların, hem mezarın hem de ..... camisinin yanında konser vermesi kanımıza dokundu. Halkın tepkisi de olmayınca bizde kızdık yaptık. Günah, Haram şeyler için milyarlar harcıyor bu belediye vs.vs vs.demiş.

Polis: İyi de evladım, Kuran'da "Mezarlığın ve Caminin yanında Konser vermek haramdır" diye bi ayet mi var? demiş.
...

İşte yukardaki soru da bu duruma benziyor. Öncelikle Konser vermek Helal'mi, demek lazımken, sorunun son halkasını Kuran'da arıyor ve cevap bulamıyor.

Bu durumda öyle. Faiz ekonomisine dayanan bir sistemde, her memur, her işçi, her çalışan, faizin tozunu yutuyor. Alın teri ile kazanan paralarda bile, paranın alındığı, işlendiği bankadan bulaşan faizin tozu mevcut. Hadi, İşin içinden nasıl çıkılması lazım?

Şu Ekonomik sistemin benimsememek ve Faizsiz ekonomik modeli, idarecilerimize en azından oy için şart koşmak lazımken, sorunların son halkasında cevap arıyoruz. Bu yüzden bu konularda verilen hükümlerin hepsi tartışmalı. Hayrettin Karaman bir farklı derken, Cevat Akşit bi farklı der ya da bir cemmatin, tarikatin lideri farklı..

Biz bu ekonomik sistemi benimsemişiz. Önce bu benimsemişliğimizden kurtulup sorgulamak lazım sanki... Yoksa, ne kadar zorlarsak zorlayalım, bozuk bi sistemden doğru çıkmaz.

Neyse, biz abilerimizi okumaya devam :)

(Verdiğim örnek yanlış anlaşılmasın..Soruyu soran kardeşimizi tenzih ederim, kastım Peris kardeşimin sorunu değersiz göstermek değil, bilakis çok önemli bir soru ama bu soruda teşhis edilmesi gereken noktalar atlanıyor sanki, o kısma dikkat çekmek istedim)

selametle..
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Önce haramın bir tarifini yapalım, nedir haram ? Herhangi bir konuda bir şeyin yapılması, o yapılmış şeyin kullanılması, yenilmesi veya içilmesi, hatta imal edilmesi, taşınması, vb. gibi dîni kurallarımıza göre kesin olarak yasak edilmiş şeylerin tamamına denir. İçki, kumar, haksız yere adam öldürme, zina, gıybet, hatta iftira gibi konular haram hükmündedir. Fıtrat itibari ile muhteviyatından ayrılmayan, varolmasına sebep bütün unsurları kendinde toplayan bir nedenden dolayı haram kılınan şeylerin tamamı bizatihi kesin haramdır. Çeşitli ve dolaylı sebepler ile ortaya çıkan, muhteviyatı fıtrat itibari ile temiz olup da dış etkenler sonucu necis hükmüne giren şeylerin tamamına da dolaylı haram denir. Örneğin ekmek temizdir, fakat çalınmış bir ekmek haramdır. Bir başka örnek de, para kazanmak helaldir fakat faiz ile paraya para kazandırmak haramdır.

Bu bilgilerden sonra dönelim devletin gelir kalemlerine bakalım. Baştan sona sadece bildiklerimiz kadarını sıralayalım.

1 - Sağlık hizmetlerinden elde ettiği gelir ( Haram mı, helal mi ? ) Devlet ne için vardır ? Halk için, halk hasta olunca devlet ona sağlık hizmeti vermek ile mükelleftir. Devlet halkını müşteri olarak göremez! sağlık hizmeti vermesi boynunun borcudur, hele de düşkün ve gariplere bunu daha bir önemseyerek yapmak ile mükelleftir. Ama; katkı payı olmadan hastaneden içeri dahi sokmuyor sizi. Paran yoksa, öl! Oysa bu adam belki daha önce bir işyeri sahibiydi ve iflas etti sosyal güvencesi de prim yatıramadığından dolayı şuan geçerli değil. Ama yıllarca vergi ödedi bu vatandaş, ne olacak şimdi ? parası yoksa ölecek tabii. Bu kadar kesin ve net. Zülüm mü ? Evet. Peki zülüm ederek bi insanı öldürmek helal mi ? En başta söyledik, haksız yere adam öldürmek "haramdır". Geçelim, devam edelim...

2 - Vergilerden elde ettiği gelir ( Haram mı, helal mi ? ) Vergi nedir ? Elde ettiğin kazancından, devlete yada düşkünlere ayırdığın kazancının büyüklüğüne yada küçüklüğüne göre oranlanmış belli bir miktar kesintidir. Zekat değildir, çünkü zekat miktarı fark ve muhteviyatı çok ayrı bir şeydir. İslam'da müslümanlardan alınan vergi adı altında bir şey yoktur. Haraç vardır ve o da müslüman olan bir ülkede gayri müslim olarak yaşayıp para kazananları bağlayıcı bir uygulamadır. Devlet bunlardan aldığı parayı hazineye koyar ve bu elde ettiği gelir ile düşkünlere ve miskinlere yardım eder. Devlet kimlerden vergi alıyor şuan, asgari ücretliden, memurdan, esnaftan, vs...Neye göre alıyor, elde ettiği kazanca göre. peki, asgari ücretli yaşam standartının daha doğrusu yaşama konusunda verdiği mücadelede tok olabilmesi için devletin kendi resmi organının açıkladığı açlık sınırının ne kadarını elde ediyor ? Bu ülkede açlık sınırı 952,00 TL asgari ücret brüt 693,00 TL. Açlık sınırının neredeyse yarısı kadar bir ücretten yani açlık sınırını geçmesi gereken bir sınırın dahi yarısı hükmünde bir maaş ve bundan alınan vergi ? adil mi ? Bu gasb'dır! Çünkü asgari ücretli maaşını daha eline dahi almadan bu vergi tevkif yolu ile kesilir. Öte yandan milyar dolar kazanan bir firma vergi adına bir kuruş vermez, çünkü işini biliyordur, zengindir, güçlüdür devletin ona gücü yetmez. Burada adaletten bahsedilebilinir mi ? Elbette hayır. Peki adaletin olmadığı yerde ne olur ? Haksızlık ve zülüm! Peki birinin hakkını haksız yere gasbetmek haram mı ? Evet! geçelim, devam edelim. Bu vergi veren kurumlar içerisine daha önce bahsettiğimiz umumevleri de giriyor. Bir fabrika alanı düşünün ve burada çalışan kadınlı erkekli bir işkolu ! Devlet buradan vergi alır. Kah stopaj adı altında kah KDV adı altında kah yeri gelir Kurumlar vergisi adı altında. Şimdi gözünüzü açın iyi okuyun! farzedelimki bu umum yerine gelene kadar bütün heryerden hakkaniyet ile vergi aldı kimseye zulüm etmedi ve iş geldi dayandı bu umum yerine. Elinizde varolan bir kova tertemiz sütü düşünün. daha yeni sağılmış hatta doğal ılıklığını dahi kaybetmemiş bir kova süt! Tam kovayı ineğin altından çekerken inek sıkıştı ve idrarını bıraktı. Tamda kovanın içine siz kovayı çekene kadar 10 - 15 damla idrar karıştı diyelim. Ne olacak şimdi, süt temiz mi ? Necis mi ? Bunu bile bile bir müslümana ikram edermisiniz yada etmezmisiniz ? geçelim, kendi içinizde cevap verin...

3 - Devlet vergi kalemleri içerisinde faiz ile ilgili hareketlerden de vergi aldığı gibi (BSMV adı altında bilenler bilir) bizzat kendisi banka çalıştırır. Örnek saymaya gerek var mı ? Faizin her türlüsü haram hükmünde iken, bu direk faiz alır ve borçlarını da faizle öder. gelir gider dengesinin en önemli kalemidir bu faiz. Olmazsa olmazıdır. Hal böyle iken, bu faiz hükmüne ne buyuracaksınız, geçelim, kendi içinizde cevap verin, beni ilgilendirmiyor bahaneleriniz...

4 - Devet içki fabrikası kurar ve çalıştırır. Burada imal ettiği içkileri satar, elde ettiği kazancı hazineye atar, maaş zamanı diğer gelir kalemlerinin hepsini bir havuzda toplayıp çalışanlarının maaşını öder. oysa, içki haramdır. Geçiniz, veya bu sefer geçmeyiniz durup düşününüz!

Sadece 4 kalem yazdık ben yazarken, sizler okurken zihinlerimiz safra atmaya başladı. Şimdi, esas konuya gelelim, buralarda çalışmak ve buralardan kazandığımız paranın hükmüne !
1 - Rızk'ul El Allah...iman ettin ise bu gibi yerlerde işin yok!
2 - Rızk'ul El Allah...iman ettin ise bu gibi yerlerden kaçacaksın!
3 - Rızk'ul El Allah...iman ettin ise bu gibi yerler ile savaşacaksın!
4 - Rızk'ul El Allah...iman etin ise, ya iman ettiğin gibi yaşayacaksın, yada bu sistemi oluşturan bütün dengeleri oluşturan tagut ve putlara hem gönlünde hem sandığında yer vereceksin! karar senin ve özgür iradenin. Bu sandıkta bu sisteme yer vereceksen, o zaman da SIZLANMAYACAKSIN! Bazı cemaatlerin yaptığı gibi, hem faize haram deyip, hemde BANKASYA (pardon) banka kurmayacaksın! Ondan sonra da yaptığını meşru göstermek için salya sümük masallar anlatmayacaksın. Ya olduğun gibi görüneceksin, yada göründüğün gibi olacaksın! Ötesi yok, bir mıh bir nalı, bir nal bir atı, bir at bir askeri, bir asker bir orduyu, bir ordu bir savaşı, bir savaş bir ülkeyi kurtarır. O halde kendimizden başlayacağız.
 
Son düzenleme:

h-a-m-z-a

New member
Katılım
16 Eyl 2009
Mesajlar
163
Tepkime puanı
111
Puanları
0
Yaş
44
Kim güzel bir (işte) aracılık ederse, ona o işin sevabından bir pay vardır. Kim de kötü bir (işte) aracılık ederse, ona da o kötülükten bir pay vardır. Allah’ın her şeye gücü yeter.(nisa 85)


 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Katib olmak, şahid durmağın da haram olduğunu yeni öyrendim...

Katip (yazıcı olarak algılıyorum ben bu kelimeyi) olmanın haram ile ne ilgisi var anlayamadım. katiblikten kasıd Kelam ehli olmak ise bunun rükunları ve uyulması gereken kaideleri var ki, sorma tarzınızdan zaten böyle bir şey merak edilmediği belli oluyor. Başka bir anlamda ise şayet açıklarsanız belki bildiğimiz varsa yazarız, yoksa hep beraber bilen birinden öğreniriz.


Şahit olmanın haram olduğuna dair herhangi bir ayet yok. Ama; "ben yalancı şahitliği kasd ediyorum" dersen o haramdır. Çünkü yalancı şahitlik ile karşı tarafa zulüm etmiş ve haktan ayrılmış oluyorsun. Karşı taraf isterse yahudi olsun, hakkında şahitlik yaptığın kişi de isterse baban olsun ve babanızın haksız olduğunu bile bile yahudinin hakkına giremezsin. Allah (celle celaluhu) ayeti kerimesinde bizlere şöyle emr'ediyor:

"Ey o bütün iman edenler! Allah için duran hâkimler, adâlet nümunesi şahidler olunuz ve sakın bir kavme buğzunuz sizi adaletsizliğe sevk etmesin, adâlet edin takvaya en yakın olan odur, Allahdan korkun müttekı olun çünkü Allah her ne yaparsanız habîrdir" (Maide : 8 )
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Selam ile;Sevgi deger Radikal biz söylesek bilirsin adimiz dokuz inmez olmus sekize,hatta öyleki milletin ögrenmesine vesile olsun diye yazdiklarimizda bazi kardeslerin cabasi ile siyasi bulunuyor o nedenle biz demeyelimde sen dene.Buna haram diyenler yillarca TV lerine Banka reklami almayanlarin bankalari revacta hatta öyleki devlet kuruluslarindan tutta gemide belediye otobüsünde hatta genel evinde dahi en kolay ödeme sagladigina göre var sen bic bu isin haramini helalini.Dine haram helal koyanlar kendilerine gelince dogrucu kazim olmakta zerre kadar cekinmezlerde bir garip sorunca kartal kesilirler AlimAllah..Gel sen böyle dolayli anlatacagina sunu acik bir dille anlatta ögrensin garipler...Selam ile...

Aleykümselam sevgideğer ağabeyim. Hak söz kimden gelirse gelsin kabul etmemiz gerekir. bazı konularda sizin siyasi yazmanız, sizin haksız olduğunuz anlamına gelmez, sadece bir işe siyaset girdiği zaman ortam ister istemez geriliyor ve insanlar haksızlığı dahi sırf tarafgirlikten dolayı bile bile savunmaya geçiyor. Zannederim ki, bu tür kargaşalara fırsat vermemek adına silinmiş olabilir, diye düşünüyorum.

Böyle düşünmesem, inanki şu son açılım muhabbeti ile ilgili içimde öyle birikmiş şeyler var ki, bir patlarsam çok kötü patlayacağım. belki böylesi biraz daha iyi. Hiç olmazsa öfkem geçince belki daha sakin yazacağım, ayrımcılığı yapanlara belki üslubu bozmadan daha anlayacağı dilden anlatabileceğim, bilemiyorum. hayrlısı inşaallah. Ama sen muhabbeti kaybetme, yaz. Yaz ki hep beraber öğrenmeye daha çok ihtiyacımız var.

Allah (celle celaluhu) işini rast getirsin.
 

Malik

New member
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
3
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Şimdi öncelikle şunu bir açıklığa kavuşturmak gerek bence. Şahid olmak ne demek? Şahit olmak gözle görmek anlamına mı geliyor yoksa duyup öğrenmek veya okuyup öğrenmek anlamına mı geliyor. Eğer şahidlik gözle görmek anlamında düşünüyorsanız zaten bankada çalışsanız dahi faizle her banka çalışanı muhattap olmadığı için(faizli kredi verilen ve faize konulan paralar bireysel ve kamusal departmanlarda yapılıyor. vezne ile alakası yoktur.) Bu görev dışındaki yerlerdekiler için herhangi bir haram söz konusu olamaz. Ha eğer duymak ve okuyup öğrenmek olarak düşünüyorsanız şahitliği, o zaman bankada çalışmakla alakalı bir şey değildir bu. Çünkü haberler dahil ve günlük hayatımızda da sürekli çevremizde faizle uğraşan insanlar mevcut veya faize madur kalan kişileri görmek olağandır. Yani bankada çalışmakla alakalı bir şey değildir.

Bir de şu açıdan bakalım sorunuza. Faiz nedir? Nerelerde bankalar bu faizi alırlar? Ve ne aracılığıyla alırlar. Şimdi bankalar için faiz, sizin bankaya yatırdığınız paranın bankanın sizin paranızı kullanması durumu karşılığında kazandığı paranın bir kısmını sizin yatırdığınız paranın belli bir oranında sizin paranıza ek olarak koymasıdır. Şimdi bunun haram olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu faiz karşılığında hiç bir çalışanın sorumluluğu yoktur. Çünkü biri gelip hesabına para yatırır ve faiz olduktan sonra otomatik olarak hesabına işler. Verilen faiz gözle görülmez ve çalışanların kimin ne kadar faiz aldığı konusunda bir bilgisi yoktur. Tamamen bilgisayar üzerinden alınan bir faizdir. Verilen kredilerde veya vadesiz hesaplarda alınan ek ücretlere faiz denir mi bu da tartışılır. Çünkü verilen krediler ve vadesiz hesaplar geri çekileceği ve ödenecek olan zamana göre hesaplanır ve geri alınır ya da ödenir. Yani paranın ne satın alma paritesi korunmuş olunur. Bu yüzden bunun faiz olup olmadığı trtışılır. Ha diyecek olursanız banka bunu faiz almadan neden aypıyor? Bankanın bunu yapmasının en önemli neden borcunuzu zamanında ödemediğiniz zaman sistem otomatik olarak borcunuza faiz uygulayacaktır. Bu da sistem ile alakalı bir durumdur ve çalışanların hiç birisiyle alakalı bir durum yoktur. Yani faizi gözle görmek diyorsanız çalışanların da diğer normal kişilerden farkı yoktur. Duymak diyorsanız herkes bu işleri günlük hayatında duyuyor.

Ama benim yukarıda söylediğim şeylere haram diyorsanız şunu bilin ki aldığınız her lokma haramdır. Çünkü siz bankayla iş yapmıyorsanız bile şunu bilin ki ekmek aldığınız yer bile bankayla çalışıyordur ya da maaşınızı bankadan çekiyorsunuz ya da patronunuz banka aracılığıyla parasını elde ediyordur.
 
P

Peris

Guest
Katip (yazıcı olarak algılıyorum ben bu kelimeyi) olmanın haram ile ne ilgisi var anlayamadım. katiblikten kasıd Kelam ehli olmak ise bunun rükunları ve uyulması gereken kaideleri var ki, sorma tarzınızdan zaten böyle bir şey merak edilmediği belli oluyor. Başka bir anlamda ise şayet açıklarsanız belki bildiğimiz varsa yazarız, yoksa hep beraber bilen birinden öğreniriz.


Şahit olmanın haram olduğuna dair herhangi bir ayet yok. Ama; "ben yalancı şahitliği kasd ediyorum" dersen o haramdır. Çünkü yalancı şahitlik ile karşı tarafa zulüm etmiş ve haktan ayrılmış oluyorsun. Karşı taraf isterse yahudi olsun, hakkında şahitlik yaptığın kişi de isterse baban olsun ve babanızın haksız olduğunu bile bile yahudinin hakkına giremezsin. Allah (celle celaluhu) ayeti kerimesinde bizlere şöyle emr'ediyor:

"Ey o bütün iman edenler! Allah için duran hâkimler, adâlet nümunesi şahidler olunuz ve sakın bir kavme buğzunuz sizi adaletsizliğe sevk etmesin, adâlet edin takvaya en yakın olan odur, Allahdan korkun müttekı olun çünkü Allah her ne yaparsanız habîrdir" (Maide : 8 )

Yanlış anlamayın "katib olmak ve şahid durmak" derken genel anlamda değil faiz işlemi esnasını kasd etdim. Yani mesela biri bankada çalışıyor.İster-istemez faiz alıb-verimine şahid oluyorsun ve ya vazife gereği katibliyini yapıyorsun ve s. Öyrenmek istediyim bu.
 
Üst Alt