Fâtiha Sûresinin Fazileti
12) Ebû Hüreyre (r.a.)’dan rivayette, kendisi Resûlullah (s.a.s.)’den şöyle buyurduğunu işitmiştir:
“Allah (c.c.) buyurdu ki: “Ben, namazı kulumla kendi aramda iki kısma ayırdım. İstekte bulunduğu kısım kuluma aittir. Kul
“el-Hamdü lillahi Rabbi’l-âlemîn” dediğinde, Allah Azze ve Celle:
“Kulum bana hamd etti.” buyurur. Kul:
“er-Rahmâni’r-rahim” dediğinde Allah (c.c.):
“Kulum beni senâ etti (övdü).” buyurur. Kul:
“Mâliki yevmi’d-dîn” dediğinde Allah:
“Kulum beni temcîd etti (yüceltti).” buyurur. Bir rivayette de:
“Kul: “İyyâke na’budu ve iyyâke nesteîn” dediğinde Allah (c.c.):
“Bu benimle kulum arasındadır ve istekte bulunduğu kısım kulumundur.” diye buyurur. Kul:
“İhdinas-sırâta’l-mustekîm, sırâta’l-lezîne en’amte aleyhim, ğayri’l-mağdûbi aleyhim vela’d-dâllîn” dediğinde,
“Burası kulumundur. İstekte bulunduğu kulumundur (kuluma istediği vardır).” diye buyurur.
Yüce Allah’ın (c.c.) “Ben, namazı kulumla aramda iki kısma ayırdım.” sözü hakkında âlimler şöyle derler: “Namaz’dan maksat burada Fâtiha sûresidir. Namaz Fâtiha sûresi diye isimlendirilmiştir. Çünkü namaz, ancak Fâtiha ile sahih olur.” Allah (c.c.) en iyisini bilendir.
12) Ebû Hüreyre (r.a.)’dan rivayette, kendisi Resûlullah (s.a.s.)’den şöyle buyurduğunu işitmiştir:
“Allah (c.c.) buyurdu ki: “Ben, namazı kulumla kendi aramda iki kısma ayırdım. İstekte bulunduğu kısım kuluma aittir. Kul
“el-Hamdü lillahi Rabbi’l-âlemîn” dediğinde, Allah Azze ve Celle:
“Kulum bana hamd etti.” buyurur. Kul:
“er-Rahmâni’r-rahim” dediğinde Allah (c.c.):
“Kulum beni senâ etti (övdü).” buyurur. Kul:
“Mâliki yevmi’d-dîn” dediğinde Allah:
“Kulum beni temcîd etti (yüceltti).” buyurur. Bir rivayette de:
“Kul: “İyyâke na’budu ve iyyâke nesteîn” dediğinde Allah (c.c.):
“Bu benimle kulum arasındadır ve istekte bulunduğu kısım kulumundur.” diye buyurur. Kul:
“İhdinas-sırâta’l-mustekîm, sırâta’l-lezîne en’amte aleyhim, ğayri’l-mağdûbi aleyhim vela’d-dâllîn” dediğinde,
“Burası kulumundur. İstekte bulunduğu kulumundur (kuluma istediği vardır).” diye buyurur.
Yüce Allah’ın (c.c.) “Ben, namazı kulumla aramda iki kısma ayırdım.” sözü hakkında âlimler şöyle derler: “Namaz’dan maksat burada Fâtiha sûresidir. Namaz Fâtiha sûresi diye isimlendirilmiştir. Çünkü namaz, ancak Fâtiha ile sahih olur.” Allah (c.c.) en iyisini bilendir.