Bediüzzamana atfedilen bir çelişkiye cevabtır(bunu söyleyen kardesimize)

alptraum

New member
Yazar Dr. Emin Şimşek
290_4.jpg
[SIZE=+0] SORU : Bediüzzaman Hazretleri , Peygamberimiz (SAV) ‘mden nakledilen:“Dünya Sevr (Öküz) ve Hud (Balık)’ün üstündedir” Hadis-i Şerifini , 14.Lema’nın Birinci makamında Sahih kabul etmesine karşın , Muhakemat’ın İkinci meselesinde ise Hadis olarak teslim (kabul) etmediğinden bahsediyor. Burda Bediüzzamanın –haşa- bir çelişkide olduğunu iddia edenler var? [/SIZE]El-CEVAB : Bediüzzaman Hazretleri , 14.Lema'da "Dünya öküzün ve balığın üstündedir " Hadisi Şerifinin, İbn-i Abbas’a isnad edilen şekliyle Sahih olduğunu söylemiş ve bu mihfal üzere tefsir etmiştir .
Bazı İsrailoğulları Alimleri müslüman olduktan sonra , eski dinlerinin kaynaklarında geçen sevr ve hud ilgili hikayeleri bu Hadisi Şerife dahil ederek kabul edilemez anlamlar vermişlerdir.İşte Bediüzzamanın karşı çıktığı noktası burasıdır. Yoksa İbn-i Abbastan mervi olan şekli değil. Bunlar göz önünde bulundurularak Hadisin –Allahu Alem -şu üç manaya geldiğini tefsir etmiştir , özetlersek :

1) Yeryüzü ve Gökyüzünü idare eden 4 tane Melek vardır. Yeryüzünden sorumlu olanların adları "sevr" ve "hud" dur. Bu açıdan ; Dünya sevr ve hud ‘un üstündedir ifadesi ile bu Melekler kast edilmiştir.

2) Nasılki ; “Devlet Kılınç ve kalem üstünde duruyor " dendiğinde Devletin askeri kuvvet ve adalet ile ayakta durduğunu anlatılmak isteniyor, aynen bu teşbihte olduğu üzere ; Dünya su ve topraktan müteşekkil olduğundan, suyun insanlara en büyük rızık sebebi olan balık ve toprak üstünde insanlara en faideli olanın öküz olması hasebi ile Efendimiz (SAV) bu manaya işaret etmiştir.

3) Güneşin dünya nazarındaki konumuna göre adlandırılan Burçlardan olan "balık burcu" ve "koç burcu" na işaret etmiştir. Yani Efendimiz (SAV) 'm dünya “balık burcunda” iken neyin üstünde sorusuna , “balık burcu” şeklinde ifade etmiş , bir ay sonra aynı soruya “koç burcu” diyerek aslında kendi döneminde bukadar gelişmemiş astronomi ilmine vukufiyetini bir nevi mucize şeklinde göstermiştir.

Bediüzzaman Hazretleri , Muhakemet’în İkinci meselesinde geçen aynı konu ile ilgi kısmınde , 14.lemadaki yaklaşımların aynısını sergilediğine müşahit olmaktayız. "Sevr" ve "Hud" kıssasının İslamda hem olduğunu hemde abartıldığından bahsederek , israilliyattan İslama geçen bir takım ifratvari yaklaşımların kabul edilemezliğine vurgu yapmaktadır. Bu zaviyeden İsrailiyat içerikli metinleri içeren hadislerin kabul edilemez olmasına karşın , bu metinleri gözardı edersek hadisin "Ahad hadis" diğer ifadesi ile “zan üzerine” bir hadis olduğunu yani “mütevatir hadis” yani “içinde yalan ihtimali olmayan ve bir cemaate dayanan kuvvetli haber“ olmadığını vurgulayarak , İslam akaidi noktasında bir değerinin olmadığını belirtmiştir. Çünkü İmamı Azam “Ahad” hadisleri Fıkıh eserlerinde delil kabul etmez !

Bediüzzaman bu açıklamasına ilaveten , farz edelim mütevatir bir hadis kabul etsek bile , Hadisin zahiri manasını biliyor lakin neyin kast olunduğunun kesin belli olmadığına vurgu yapmıştır . Dolaysıyla , İbn-i Abbas’tan gelen rivayet dışındakileri hadis olarak kabul edilemiyeceğine söylemesine karşın , İbn-i Abbasın nakledildiği şekliyle 14.lema’da yazıldığı üzere , Hadis-i şerifi , yine üç anlamda tefsir etmiştir.
SONUÇ olarak , her iki yazıdada hadisin sahih , lakin bazı israiliyyat kaynaklarınca kısmen etkilendiği vurgulanarak , İbn-i Abbastan nakledildiği şekliyle “Dünya Hud ve Sevr üzerindedir” ibaresi noktasında Tefsir edilmiştir. Konuya vukufiyetsiz kişilerinbir çelişkiden bahsetmeleri bir değer kesbetmez.
 
peygamber kimler Öküz dedi

peygamber kimler Öküz dedi

Dünya öküzün başı üzerindedir
hadisi şerifinin meali

islamda dünyanın tarifi : kilisedeki gibi değildir
islamda
dünyayı terk et demek bu küreyi terk et demek değildir herhalde

İslamda dünyanın tarifi
herhangi bir şey ki ; Seni Hak ve Hakikatten alı koyar işte onun adına dünya derler demiş
yani ne bedia nın aleyhindedir ne gezelliğin ne süslenmenin ne altın takamanın ne zinnet takıştrmanın ne zenginliğin aleyhindedir

seni hangi şey ki:
mevlananın dediğine göre
ister bu şey bir kelime-i küfür ister kelime-i iman olsun
yani ister cicili bicili konuş ister inkar ederek konuş
hangi şeyki seni hak ve hakikatten alı koyar işte onun adına dünya denir demiş

hadisin meali şudur
hangi adam ki dünyayı başının üstünde taşır cenabı peygamber ona öküz dedi...
 
Dünya öküzün başı üzerindedir
hadisi şerifinin meali

islamda dünyanın tarifi : kilisedeki gibi değildir
islamda
dünyayı terk et demek bu küreyi terk et demek değildir
herhalde
İslamda dünyanın tarifi
herhangi bir şey ki ; Seni Hak ve Hakikatten alı koyar işte onun adına dünya derler demiş
yani ne bedia nın aleyhindedir ne gezelliğin ne süslenmenin ne altın takamanın ne zinnet takıştrmanın ne zenginliğin aleyhindedir

seni hangi şey ki:
mevlananın dediğine göre
ister bu şey bir kelime-i küfür ister kelime-i iman olsun
yani ister cicili bicili konuş ister inkar ederek konuş
hangi şeyki seni hak ve hakikatten alı koyar işte onun adına dünya denir demiş

hadisin meali şudur
hangi adam ki dünyayı başının üstünde taşır cenabı peygamber ona öküz dedi...

Hz. Muhammed ( s.a.v.) e sorulmuştur ki Dünya neyin üzerindedir. Habib-i Zişan ( s.a.v.) de " Dünya öküzün boynuzu ve balığın üzerindedir demiştir. bu hadis te anlatılmak istenen şudur : Dünyayı oluşturan iki ana madde vardır : birisi su diğeri de toprak. Toprakta ziraat yapılır ve o zamanlar ziraat aracı olarak moda öküzdür. Balıksa suda yaşır ve Dünyadın 3/4 ü sulardan oluşmuştur. Burada anlatılmak istenen dünyanın su ve topraktan oluşmasıdır.Yoksa Hz. Peygamber ( A.S.M.) kimseye öküz dememiştir.
 
Hazreti Aliye
yani Ebuturab
toprak babasına bu hadisi şerifi sormuşlar tebbesüm ederek cevap vermiş
evet öyledir
bazenda dünya balığın üzerindedir demiş
bazende... ağırlığını anlamak için
arşada yüklenir demiş
bunların çok ince manaları var
şimdi getirmem zor
yani senin dediğin gibi şey
biraz idare etmek oluyor hadisi şerifi
bu yorumlara kalkışırsanız insanları dinden daha çok soğutursunuz
o yüzden doğrusunu bilmeden konuşmamak lazım

islamda dünyanın tarifi: herhangi bir şey ki seni hak ve hakikatten alı koyar işte onun adına dünya derler demiş

o halde Dünya Öküzün başı üzerindedir demek ne demek oluyor

ki dünyayı başının üstünde taşıyor ona cenabı peygamber öküz diyor

amiyane tabirler
en kuvvetli düşünüpte tartarak yapılan tariflerden daha iyidir
bak amiyane tabire
taçı ayağına takma çorap taç yapma derler
bir kişi başında dünyayı taç diyerek gezdirirse
ona öküz derler
 
Hazreti Aliye
yani Ebuturab
toprak babasına bu hadisi şerifi sormuşlar tebbesüm ederek cevap vermiş
evet öyledir
bazenda dünya balığın üzerindedir demiş
bazende... ağırlığını anlamak için
arşada yüklenir demiş
bunların çok ince manaları var
şimdi getirmem zor
yani senin dediğin gibi şey
biraz idare etmek oluyor hadisi şerifi
bu yorumlara kalkışırsanız insanları dinden daha çok soğutursunuz
o yüzden doğrusunu bilmeden konuşmamak lazım

Eğer bir şeyi bilemiyorsanız bilenlere sormak gerekiyor, zaten hiç bi r insan yoktur ki her şeyi bilsin, bu yorum Bediüzzaman hazretlerine aittir, bu şekilde bir kaç hadis daha vardır ki , gerçek anlamını Mevlana hazretleri söylemiştir, Hani Kuran'da da buyruluyor ya " gidin ilim ehline sorun " , bunu hiç bir duraksamaya yer bırakmayacak şekilde yapmak gerekiyor. Asıl sizin yorumunuz insanları dinden soğutur. Kuran-ı Kerimde buyrulmuyor mu Habib-i Zişan ( s.a.v.)'in büyük bir ahlak üzere olduğu, gerçek buyken nasıl olur da birilerine öküz demesi mümkün olsun. O rahmet peygamberi.Hiç bir şekilde onun ağzından hakaret laflarını duyamazsınız, Kuran'a bakın, hadis kitaplarını araştırın, böyle bir şey bulamazsınız, zira o " Büyük bir ahlak üzerinde"
 
peki dünyaya kendisini kabul ettiren zat
en aydın bilim adamı insanları karşısında hürmetle eğtiren zat
senin bildiğin öküzden mi bahsediyorsun zannediyorsun sen

sonra bak kuranda ne diyor
araf 198
habibim muhammedim
onlar sana bakıyorlar ama göremiyorlar
bakmak ile görmek arasında ölcüye girmiyecek kadar fark var

öküzün trene baktığı gibi ne bakıyorsun derler
öküz trene bakar
ama sadece bakar görürü mü
işte Allahta diyor ki
araf 198 habibim onlar sana bakıyorlar amma göremiyorlar


sonra dünya öküzün başı üzerindedir demiş
bu hadisin sizin yaptığnız gibi yorumları
sanki Hazreti Muahmmed cahilliğini örtmeye çalışıyormuş gibi gelir inkarda olan insalara ve alay ederler

halbuki hadisi şerifin sözleri arapça manası
muhammedcedir (aleyhissalatu vesselam)
hadisi şerifin sıhhatli manası
işte o manadır

çünkü islamda dünya tarifi bu küreyi terk et manasına değil
seni hak ve hakikatten alı koyan şeyi terk et manasınadır

o halde dünya öküzün başı üzerindedir taçtır
burada ki öküz çifte koşturtuğun öküz mü
o öküzden mi bahsediyor dünyaya kendisini kabul ettiren zat
 
peki dünyaya kendisini kabul ettiren zat
en aydın bilim adamı insanları karşısında hürmetle eğtiren zat
senin bildiğin öküzden mi bahsediyorsun zannediyorsun sen

sonra bak kuranda ne diyor
araf 198
habibim muhammedim
onlar sana bakıyorlar ama göremiyorlar
bakmak ile görmek arasında ölcüye girmiyecek kadar fark var

öküzün trene baktığı gibi ne bakıyorsun derler
öküz trene bakar
ama sadece bakar görürü mü
işte Allahta diyor ki
araf 198 habibim onlar sana bakıyorlar amma göremiyorlar


sonra dünya öküzün başı üzerindedir demiş
bu hadisin sizin yaptığnız gibi yorumları
sanki Hazreti Muahmmed cahilliğini örtmeye çalışıyormuş gibi gelir inkarda olan insalara ve alay ederler

halbuki hadisi şerifin sözleri arapça manası
muhammedcedir (aleyhissalatu vesselam)
hadisi şerifin sıhhatli manası
işte o manadır

çünkü islamda dünya tarifi bu küreyi terk et manasına değil
seni hak ve hakikatten alı koyan şeyi terk et manasınadır

o halde dünya öküzün başı üzerindedir taçtır
burada ki öküz çifte koşturtuğun öküz mü
o öküzden mi bahsediyor dünyaya kendisini kabul ettiren zat


Kinaye cümlelerinize cevap verecek değilim. Sanırım aynı frekans da değiliz,anlaşamıyoruz, anlaşacak gibi de gözükmüyoruz. Hadi bir an için senin dediğini doğru kabul edelim. hadisin devamından da balıktan bahsediliyor, o zaman da Hz. Peygamber ( a.s.m.) dünyaya meyledenlere balık mı demiş oluyor ?
 
Hadi bir an için senin dediğini doğru kabul edelim. hadisin devamından da balıktan bahsediliyor, o zaman da Hz. Peygamber ( a.s.m.) dünyaya meyledenlere balık mı demiş oluyor ?

elbette hadisi şerifin manası böyledir beni okutan zat öğretmeniz böyle mana vermiştir
bana göre elbette ve elbette böyledir hadisin şerifin manası
sana göre ise bir an için kabul edelim dedin
pek ala
şimdi ben hiç kimsenin tesiri altında kalmaksızın
kendi kendime düşünüyorum
diyorum ki
hepimizde dünya sevgisi vardır
bende yoktur dersen şüphe ederim
hubb-u dünya zamirinden gideririsen
taa alemi candan alırsın haber
alemeti bu

şimdi hepimizde dünya sevgisi var
o halde sana da mı öküz dedi
hayır balıkta diyorlar.. yani seni daha bütün bütün rencide etmiyor
adamına göre muamele anlatabildim mi
bazısına öküz bazına balık bazısına...
neyse incelikleri var tam getiremem
neyse anladın ama dimi
anlaşamıyoruz değil
hayır
tanışmadık daha

sevme aletinin adına kalb derler
kalbin hakkı tanımak sevmek yaklaşmaktır
uzaklaşmak değil
kalbi olan uzaklaşmaz yaklaşır

Allah kuranı kerimde söyler söyler söylerde der ki
limen kanu kalb
ben bunları söyledim ama
benim bu sohbetim kalbi olanlaradır

demek ki herkeste kalb olduğunu Allah kabul etmiyor

biz neden birbirimizi sevmiyor
sevma aletimiz yok
olsa kabimiz severiz birbirimiz
Ya Rabbi ihsan et.
 
Hadi bir an için senin dediğini doğru kabul edelim. hadisin devamından da balıktan bahsediliyor, o zaman da Hz. Peygamber ( a.s.m.) dünyaya meyledenlere balık mı demiş oluyor ?

elbette hadisi şerifin manası böyledir beni okutan zat öğretmeniz böyle mana vermiştir
bana göre elbette ve elbette böyledir hadisin şerifin manası
sana göre ise bir an için kabul edelim dedin
pek ala
şimdi ben hiç kimsenin tesiri altında kalmaksızın
kendi kendime düşünüyorum
diyorum ki
hepimizde dünya sevgisi vardır
bende yoktur dersen şüphe ederim
hubb-u dünya zamirinden gideririsen
taa alemi candan alırsın haber
alemeti bu

şimdi hepimizde dünya sevgisi var
o halde sana da mı öküz dedi
hayır balıkta diyorlar.. yani seni daha bütün bütün rencide etmiyor
adamına göre muamele anlatabildim mi
bazısına öküz bazına balık bazısına...
neyse incelikleri var tam getiremem
neyse anladın ama dimi
anlaşamıyoruz değil
hayır
tanışmadık daha

sevme aletinin adına kalb derler
kalbin hakkı tanımak sevmek yaklaşmaktır
uzaklaşmak değil
kalbi olan uzaklaşmaz yaklaşır

Allah kuranı kerimde söyler söyler söylerde der ki
limen kanu kalb
ben bunları söyledim ama
benim bu sohbetim kalbi olanlaradır

demek ki herkeste kalb olduğunu Allah kabul etmiyor

biz neden birbirimizi sevmiyor
sevma aletimiz yok
olsa kabimiz severiz birbirimiz
Ya Rabbi ihsan et.


Benim senin öğretmeninin tevilini kabul edecek halim yok, dinde delil iki türlüdür bir tanesi akli delil , bir tanesi nakli delil. Nakli delil karşımızda tam olarak duruyor, bundan sonraki evre akli aşama. Şimdi sen diyorsun ki dünyaya meyledenlerin bir kısmı öküz, bir kısmı da balık. Allah aşkına bu olacak iş mi ? Zeka aşama aşamadır ve en üst noktada nübüvvet zeka vardır. Siz diyorsunuz ki bu şekilde kabul edilirse cehaleti ört bas etmek için, bilakis ben iddia ediyorum ki bu şekilde bir cümle zekanın göstergesidir.O devirde bu şekilde jeolojik litaretüre geçmiş bilgileri sunmak , sunabilmek işte bu dahi olan bir peygamberin ağzından çıkabilecek sözlerdir. Bu gibi hadislerin tevilini yapabilmek için yüksek bir ilim tahsili görmek gerekiyor ki bunda anlatılmak istenen maksadı en güzel bir şekilde açıklamışlardır.
 
peki
köpek ve resim giren eve rahmet melekleri girmez
bu hadisi şerifi nasıl yorumlayacaksınız manası nee ?

ben evime köpek ve resim koyarsam azrail giremez diyenler var

ne diyecen bunu

bu hadisi şerifi nasıl yorumlarsınız
.....


sonraa insan hali gadabında hayvandır
doğru değil mi
insan hayvan olur cin olur melek olur şeytan olur kurt olur
köpek olur


kuranda Allah onlar dillerini ağızlarından çıkarmış köpektir diyor araf 176
insan nasıl köpek olur bu olacak iş mi zeka filan mı diyceksin şimdi sen
onlar ciltlerce kitap taşıyan eşşeğin durumu gibidir diyor kuranda Allah
insan nasıl eşek olur filan zeka filan mı diyceksin Allaha
“Allah'tan başka dostlar edinenlerin durumu, örümceğin durumu gibidir.
hele insan nasıl örümçek olur mı diycen Allaha

Allah kimle lanet etmiş kimlerden maymunlar, domuzlar ve şeytana tapanlar yapmışsa... diyor Kuranda

bu ne demek


kendinden bir numara yukarsına köpek
bir numara aşağısına kurt yaşayan çok insan vardır
maymun sıfat bir çok insan vardır

demek oluyor ki
öküz balık bunlar mizaç ile alakalıdır
 
yazın 2 sayfadaymış


yandık azrail öcü oldu
zrail neden rahmet meleği olmasın
seni bu gamlar kederler sıkıntılar meşakketlerle dolu
başına gelenleri zorlukla yutma alemi olan bu dünyadan alıyor
harikulade bir aleme götürüyor
sen nasıl azraile şimdi rahmet meleği demesiin
gücenir valla çok gücenir


yahu bu dünya
ikbalin de huda ikbarında fecialar var
böyle bir alem burası
yani talihin yüzüne güldüğü günlerde sana hileler yapar zevk alıyorum zannedersin ama alamazsın
talihsiz günlerinde ise sana müsibetler facialar yığar belini doğrultamazsın
burası böyle bir alem
hangi bir adam vardır ki akıl ve muhakemesi yerinde durdukca
bu kadar sıkıntılı bir hayatı hiçliğe yokluğa tercih etsin
yok olsam daha iyi der bu kadar sıkıntılar çekeceğime
işte azrail hemen insanın imdadına yetişiyor

yoksa hiç ölmiyceni düşünsene
aman olmasın sakın aman
ölmemek hüner değil ki
burası ne sıkıntılı bir alemdir tecrübe ediyoruz iştee
burası herkes için inleme alemi
ölümden daha zevkli bir şey yoktur
hastalğın acının ıztırabı başka Ölümün zavki başka karıştırma
karıştırıyorsun
azrail öcü oluyor

nasıl ki insan anne karnından çıkmak istemez çıkınca ağlar
ama sonra aaa hayat başkaymış der oraya dönmek istemezse
bizden şimdi ölmek istemiyoruz
ama oraya gidincede kimse dünyaya dönmek istemiyor
dönmek isteyenlerde
aman deyip
Allahım bir an müsaade et dediğin gibi olayım
hadim-i insan olayım
bu alemde sıkıllayım
bunu için dönmek istiyorlar
yoksa bu hayatın güzelliğinmden değil...
anatamadın mı

Azrail rahmet meleğidir rahmet

Kafirler için rahmet meleği değildir deme
bu alemin en kral yaşamı
oradaki alemin en rezil yaşamından dahi iyidir
Çünkü orası harikuladedir

bütün iş burada halolacaktır
bu dünya onun için önemli yoksa
güzelliği için değil
kafir orada azap duyar bu hayat içi mi hayır o harikulade için
Allah çok naziktir çok merhametlidir çok çok bağışlayandır
peki azap niçin var
insan için kötü huydan kurtulmak imkanı olmasaydı Allah çok merhametlidir azabı yaratmazdı
imkanı var diye yaratmıştır


Allahıda gaddar biliriz farkında olmadan da onun için söylüyorum ince iş
bu düşünceler insana taklidi inamakla gelmez
tefekkürle gelir
çünkü taklit adamda düşünmeyi kaldırır
neden insan düşünsün ki taklit ediyor dimi
 
peki
kabul ettiğin tarafına bakalım
bu gün herkesin evinde televizyon var
resim var
köpekte oluyor
ne olacak bunların halli külliyen
çektikleri sıkıntılarda ohh diyemiycekler mi
şu resim ve köpek yüzünden
külliyen azap mı atacaksın köpek ve resim yüzünden
herkesi
madem ki islam dini akıl dinidir
diğer dinler böyle değildir
hani diğer dinde olsaydık tamam der susardık
ama madem ki bu din akıl dinidir
şimdi dikkat et şöyle bir düşün
hııı ?
bu din akıl dinidir


......
mümin kalbi Allahın evidir diyor peygamberimiz
anlatabildim mi
öbür hadisi şerifteki ev hangi evmiş
 
ne olacak bunların halli külliyen
çektikleri sıkıntılarda ohh diyemiycekler mi
şu resim ve köpek yüzünden
külliyen azap bı atacaksın köpek ve resim yüzünden
madem ki islam dini akıl dinidir

Onların hallerinin ne olacağını bilmiyorum, ben kulum, sen de kul, ne olacağını Allah bilir, Allah'ın işine kimse karışmaz.Mevlam neyler , neylerse güzel eyler.
 
Mevlam neyler , neylerse güzel eyler.heh işte bende onu diyorum
mevlam neylerse güzel eyler
işte onun için azrail bir rahmet meleğidir.
öçü değildir
 
Mevlam neyler , neylerse güzel eyler.heh işte bende onu diyorum
mevlam neylerse güzel eyler
azrail bir rahmet meleğidir.
öçü değildir

Melekler çeşitlidir.4 tane büyük melek vardır.Bundan ayrı olarak rahmet melekleri azap melekleri vs melekler vardır. Ölümün rahmet mi azap mı olacağı hesap gününde belli olur.Azrail ( a.s.)ın ölüm meleği olduğu sabittir. Peki siz kendi görüşünüze destekleyen ayet ,hadis gösterebilir misiniz ?
 
yandık azrail öcü oldu
Azrail neden rahmet meleği olmasın
seni bu gamlar kederler sıkıntılar meşakketlerle dolu
başına gelenleri zorlukla yutma alemi olan bu dünyadan alıyor
harikulade bir aleme götürüyor
sen nasıl azraile şimdi rahmet meleği demesiin
gücenir valla çok gücenir


yahu bu dünya
ikbalin de huda ikbarında fecialar var
böyle bir alem burası
yani talihin yüzüne güldüğü günlerde sana hileler yapar zevk alıyorum zannedersin ama alamazsın
talihsiz günlerinde ise sana müsibetler facialar yığar belini doğrultamazsın
burası böyle bir alem
hangi bir adam vardır ki akıl ve muhakemesi yerinde durdukca
bu kadar sıkıntılı bir hayatı hiçliğe yokluğa tercih etsin
yok olsam daha iyi der bu kadar sıkıntılar çekeceğime
işte azrail hemen insanın imdadına yetişiyor

yoksa hiç ölmiyceni düşünsene
aman olmasın sakın aman
ölmemek hüner değil ki
burası ne sıkıntılı bir alemdir tecrübe ediyoruz iştee
burası herkes için inleme alemi
ölümden daha zevkli bir şey yoktur
hastalğın acının ıztırabı başka Ölümün zavki başka karıştırma
karıştırıyorsun
azrail öcü oluyor

nasıl ki insan anne karnından çıkmak istemez çıkınca ağlar
ama sonra aaa hayat başkaymış der oraya dönmek istemezse
bizden şimdi ölmek istemiyoruz
ama oraya gidincede kimse dünyaya dönmek istemiyor
dönmek isteyenlerde
aman deyip
Allahım bir an müsaade et dediğin gibi olayım
hadim-i insan olayım
bu alemde sıkıllayım
bunu için dönmek istiyorlar
yoksa bu hayatın güzelliğinmden değil...
anatamadın mı

Azrail rahmet meleğidir rahmet
bu yazdıklarınm doğada ki ayetler


Allah Kurani kerim de
bir ayette de
ölüm anında nefsilerinizi size vekil kılan melek alır der
diğer bir ayettede
ölüm anında nefsileri Allah alır der
Allahta rahmet değil midir...

ayetini numarılarını
www.kuran.gen.tr

sitesin açılınca getiririm istersen
 
Mevlam neyler , neylerse güzel eyler.heh işte bende onu diyorum
mevlam neylerse güzel eyler
işte onun için azrail bir rahmet meleğidir.
öçü değildir

hayrinda serrinde Allahdan geldiginemi inaniyorsun yoksa hristiyanlar gibi
hayir Allahdan#
ser ise seytandan mi gelir diye düsünüyorsun

Selametle
 
bu yazdıklarınm doğada ki ayetler


Allah Kurani kerim de
bir ayette de
ölüm anında nefsilerinizi size vekil kılan melek alır der
diğer bir ayettede
ölüm anında nefsileri Allah alır der
Allahta rahmet değil midir...

ayetini numarılarını
www.kuran.gen.tr

sitesin açılınca getiririm istersen

sitemizde Kuran-i kerim meali vardir buyrun linki
http://www.islamforum.net/kuran-y-k...kerim-meali-tikla-ve-istedigin-meali-oku.html

simdi bu dünyada Allah izin vermedikce kimse nefes dahi alamaz ama simdi ben nefesimi tutarim Allah izinde vermis olsa ben vermemis olurum veyahut bunun tam tersi örnegi olur

bunlar anlasilmasi zor seyler degil neden bu kadar zorlanir insan yada zorlar kendini anlamamak icin anlamamisimdir

herseyin Allahdan geldigine inanmak mesele bu digeri ise teferruat zaten:D:D:D
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks