Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Batir Allah'im Batir!

alem-i ervah

New member
Katılım
20 Ocak 2006
Mesajlar
463
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Tasavvuf ehline birde şunu sormak istiyorum KS. ( kuddise Sırruhi ) ne anlama geliyor ve neden tasavvuf ehli için kullanılıyor?
Bileniniz varsa lütfen açıklayın



KUDDİSE SIRRUHU "Sırrı ve hakikatı muazzez ve müşerref olsun" meâlinde bir hürmet ifadesidir.

efendimize Aleyhissalâtü Vesselâm
Sahabeye, Radıyallahu Anh;
Tâbiin ve Tebe-i Tâbiine, Rahimehullah;
onlardan sonrakilere, Gaferehullah; ve Evliyaya, Kuddise Sırruhu denilir.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ciddi anlamda bir gidişmi yoksa kendisini orda hissetmemi.örneğin bir veli ışınlamayla abd ye gidebilirmi.yoksa kendisinin ve ruhunun orda olduğunu hissetme olayımı.ayrıca muhammed uftade kim...eğer ruhun ve hislerin bri anda kendisini abd nin getto semtlerinde bulunması yada pekinde ki bir ana caddedde bisikletlilerin arasında kendini görmesi olayıysa ben çok kere yaşadım.ayrıca bunun abd de avrupa yapılan eğitim kurslarıda var..
evet ciddi anlamda bir gidiş bu gidiş ve gitiği yerde insanlar görüşüp konuşup rızıklanma söz konusu... tabi bu faklrı yollarıda olabilir. evet bir veli eğer Rabbim onun abd ye gitmesini isterse onu götürü oraya ama istemezse veli kendinden bişey yapamaz... ufdade hz.leri aziz mahmud hüdayinin hocası..
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
KUDDİSE SIRRUHU "Sırrı ve hakikatı muazzez ve müşerref olsun" meâlinde bir hürmet ifadesidir.

efendimize Aleyhissalâtü Vesselâm
Sahabeye, Radıyallahu Anh;
Tâbiin ve Tebe-i Tâbiine, Rahimehullah;
onlardan sonrakilere, Gaferehullah; ve Evliyaya, Kuddise Sırruhu denilir.

Allah razı olsun... :)
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Web sitesi
www.blogcu.com
evet ciddi anlamda bir gidiş bu gidiş ve gitiği yerde insanlar görüşüp konuşup rızıklanma söz konusu... tabi bu faklrı yollarıda olabilir. evet bir veli eğer Rabbim onun abd ye gitmesini isterse onu götürü oraya ama istemezse veli kendinden bişey yapamaz... ufdade hz.leri aziz mahmud hüdayinin hocası..

inanmıyorum ben.
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Web sitesi
www.blogcu.com
-uygarlık tarikatı türkiye; şeyhler, dervişler memleketi olamaz. ölülerden yardım ummak uygar bir toplum için lekedir." k.atatürk.hak vermemek mümkün değilmiş gibi gözüküyor...söylemeyi hiç istemesemde..
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
inanmıyorum ben.

inanmaya bilirsiniz , bu durum okadar önemli değil,eğer inanamanazı Rabbimin kudretine olan inancınızı zedelmiyorsa bu konuda size zararı olmaz aksi ise imandan eder... ama şunuda hesap edin Rabbim diledikten sonra fizik , kimya kuralları değişir... :) o Kadir-i mutlaktır. şeytana verdiği yeteneği sevdiği kulunuda isterse veriri bu şaşılıcak değil...
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
-uygarlık tarikatı türkiye; şeyhler, dervişler memleketi olamaz. ölülerden yardım ummak uygar bir toplum için lekedir." k.atatürk.hak vermemek mümkün değilmiş gibi gözüküyor...söylemeyi hiç istemesemde..

birincisi ölüden kim medet ummuş sorarım ölü dedikleri dervişleri , şeyhleri red edenler dirilere neden kıymet vermezler? buda benim sözüm olsun...
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
-uygarlık tarikatı türkiye; şeyhler, dervişler memleketi olamaz. ölülerden yardım ummak uygar bir toplum için lekedir." k.atatürk.hak vermemek mümkün değilmiş gibi gözüküyor...söylemeyi hiç istemesemde..


şeyhlerden ve dervişlerden medet ummuyoruz sadece onların dualarındada olmak istiyoruz ve değer veriyoruz...Allahın sevdiği kulları bizde sevmeliyiz...Sevmediklerini bizde sevmemeliyiz bu kadar basit allandırıp dolandırmaya gerek yok
 

seheryeli

New member
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
40
Tepkime puanı
0
Puanları
0
tayyi mekan
Mekânı, mesâfeyi katetme, geçme, mesâfelerin dürülmesi. Allahü teâlânın izniyle az zamanda çok uzak yerlere gitme.
Şeytanın bir anda şarktan garba ulaşması gibi Allahü teâlânın velî kulları da tayy-i mekân ile uzak mesâfeleri bir anda geçip yer değiştirebilirler. (Muhammed Üftâde)

tayyi zaman
Zamânın dürülmesi. Allahü teâlânın izniyle uzun zamanda yapılacak bir işi çok az zamanda yapma.
Tayy-i zemân, evliyâda görülen hârikulâde (olağanüstü) hâllerdendir. (Abdülazîz ed-Debba')


RABBİM ZAMAN İÇİNDE ZAMAN , MEKAN İÇİNDE MEKAN YARATIR...
ya benim anlamadıgım veli kulların uçması, başka yerlerde görünmesi islama ne kazandırıyor? Allah bize kur'anı okuyup ,anlayıp , yaşamamızı istiyor!tıpkı peygamberimizin yaptıgı gibi . gaybı sırlara ermek ,uçmak kaçmak bizim görevimiz mi?neden peygamberimiz ve sahabe veli kulların uğraşıp kafa yordukarı bu şeylerle hiç uğraşmamış da Kur'anı anlayıp yaşamak için bukadar uğraşmış ,canlarını ortaya koymuşlar.Allah aşkına şu gayb alemiyle uğraşana kadar Kur'anı hayata hakim kılmak için çaba sarfetsek! bize düşen gayb alemi değil idrak edebildiğimiz bu dünya hayatı değilmi ne dersiniz?
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ya benim anlamadıgım veli kulların uçması, başka yerlerde görünmesi islama ne kazandırıyor? Allah bize kur'anı okuyup ,anlayıp , yaşamamızı istiyor!tıpkı peygamberimizin yaptıgı gibi . gaybı sırlara ermek ,uçmak kaçmak bizim görevimiz mi?neden peygamberimiz ve sahabe veli kulların uğraşıp kafa yordukarı bu şeylerle hiç uğraşmamış da Kur'anı anlayıp yaşamak için bukadar uğraşmış ,canlarını ortaya koymuşlar.Allah aşkına şu gayb alemiyle uğraşana kadar Kur'anı hayata hakim kılmak için çaba sarfetsek! bize düşen gayb alemi değil idrak edebildiğimiz bu dünya hayatı değilmi ne dersiniz?

Allah C.C. razı olsun...
 

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
KUDDİSE SIRRUHU "Sırrı ve hakikatı muazzez ve müşerref olsun" meâlinde bir hürmet ifadesidir.

efendimize Aleyhissalâtü Vesselâm
Sahabeye, Radıyallahu Anh;
Tâbiin ve Tebe-i Tâbiine, Rahimehullah;
onlardan sonrakilere, Gaferehullah; ve Evliyaya, Kuddise Sırruhu denilir.

Neyin sırrı ve hakikati?Bizlerden gizlenen sır yada hakikatmi var?
 

ahmet yasin

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
191
Tepkime puanı
0
Puanları
0
inanmaya bilirsiniz , bu durum okadar önemli değil,eğer inanamanazı Rabbimin kudretine olan inancınızı zedelmiyorsa bu konuda size zararı olmaz aksi ise imandan eder... ama şunuda hesap edin Rabbim diledikten sonra fizik , kimya kuralları değişir... :) o Kadir-i mutlaktır. şeytana verdiği yeteneği sevdiği kulunuda isterse veriri bu şaşılıcak değil...

Bakın Rabbimizin gücünü delil olarak getiremezsiniz'Çünkü O'nun gücünün yetmiyeceği hiç bir şey yoktur.
Örnek olsun;
O isterse Rasulüne cehennemde ebediyen azab edebileceği gibi,kendisine isyan eden ibliside affedip cennetine koyabilir!Çünkü O'nun gücü herşeye yeter!
Rabbimiz gücü herşeye yetmesine rağmen,sınav hayatı olan bu dünyadaki yaşantımızla ilgili bizi bağlayan kurallar,kanunlar koymuş.Biz bu kanunlara sıkı sıkı bağlıyız!Örneğin yerçekiminin bizi etkilemesini önleyemeyiz!
Bakın Rabbim bu kanunları,kuralları kendi koymasına ve bunların üstünde olmasına rağmen bu kanun ve kurallara uygun olarak sebep-sonuç çerçevesinde olayları gerçekleştirir.
 
S

seha

Guest
Değerli Ahmet Yasin kardeşim tayy-ı mekan, bast-ı zaman mümkündür. Mesela; "şehitlere ölü demeyiniz" ayeti bunu ıspatlamaktadır. Zira beyin ve kalp ölümü gerçekleşmiş ,yani algılanan beş duyu ile ölümü vaki olan şu şehitlere niye ölü demiyoruz. Tabi sabık konu ile alakalı bir mevzu olduğu için.
Siz sadece zamanı ve mekanı kendi beş duyu ile algılanan bir eşyadan ibaret görüyorsunuz. Her şeyi bilime bağlayarak, modern bilimciler(!) gibi beş duyu ile algılanamayan şeyleri yoktur, diyerek kurtuluyorsunuz. Gündüze gözünü kapayan kendine gece yapar.
Cinler alemi zaman ve mekandaki farklılıklara ıspattır. Zira, cinler bizim dünyamızdalar ve onları göremiyoruz. Bir an görünüp kaybolan bazı böcekler sanki uzun müddet yaşamış gibi hissediyor. 400 sene yaşayan bir kaplumbağaya zaman su gibi akıp gidiyor. Bazen sıkıntı anıda 5 dakika iki saat; mutlu zamanlarda iki saat beş dakika gibi gelmesi nasıl her insana mümkün Allah'ın bahş ettiği ilimle, ilimde derinlik kazananların zamanı farklı boyutlarda yaşaması ve bunu kontrol altın alması niye mümkün değil?
Ya Allah'ın böyle bir şeyi yapmaya kudreti yoktur, demektir veya imtihan sırrına ters demektir. Başka bir alternatifte yoktur. Allah bildirmemiş yoktur, diye muhal üçüncü bir seçenek vardır diyorsanız bildimediği ne vaki. Kur'an sadece insanların anladığı manalardan mı ibarettir? Yaş ve kuru her şeyin beyan edildiği kitap bizim gördüklerimizden mi ibarettir
Hem yazılmadığı ne malum. Belkıs'ın tahtının göz açıp kapayıncaya kadar gelmesi buna işaret değil midir?
Geçmiş asırlardaki zatlar Kur'an'da yok diye dünayanın yuvarlaklığını red ettiler. Zaman ise onları tokatladı...Vesselam

Baki Selam
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Bakın Rabbimizin gücünü delil olarak getiremezsiniz'Çünkü O'nun gücünün yetmiyeceği hiç bir şey yoktur.
Örnek olsun;
O isterse Rasulüne cehennemde ebediyen azab edebileceği gibi,kendisine isyan eden ibliside affedip cennetine koyabilir!Çünkü O'nun gücü herşeye yeter!
Rabbimiz gücü herşeye yetmesine rağmen,sınav hayatı olan bu dünyadaki yaşantımızla ilgili bizi bağlayan kurallar,kanunlar koymuş.Biz bu kanunlara sıkı sıkı bağlıyız!Örneğin yerçekiminin bizi etkilemesini önleyemeyiz!
Bakın Rabbim bu kanunları,kuralları kendi koymasına ve bunların üstünde olmasına rağmen bu kanun ve kurallara uygun olarak sebep-sonuç çerçevesinde olayları gerçekleştirir.

birincisi verdiğiniz örnek çok yanlış bir örnek şayet dediğiniz gibi olsa resulunu ebediyyen cehenneme atmış olsa, yahut şeytanı afftese rabbim vadinden dönmüş olur, ki Allah vadinden dönmeyendir, üstelik adaleti sonsuzdur ve bu dediğiniz olduğu taktirde bir çok sıfatına ters düşmüş olurdu bu benzetmenin konumuzla alakası olmadığı gibi mantık dışıdır.. evet bu tür kerametler abdulkadir geylani Hz. lerinede sormuşlardı oda Rabbim kullarını okadar seviyorki bazen sünnetullahın dışına çıkar seçkin kullarına mucizeler ve kerametler gösterir buyurur. yahu ayı bölen rabbim, denizi yaran Rabbim yahu bir kulu bir mekandan başka bir mekana neden götürmesin? ayı böldü, babasız çoccuk yarattı, , denize ikiye böldü , bir peygamberi ağacın kovuğuna soktu, bunları kafanız alıyor ama bir zatın tayyi mekanı yahut su üstünde yürümesini anlıyamusunuz bumudru yani? güldürmeyin . ozaman bilimsel kuralları çiğneten rabbim şimdi neden yapmasın? yeni sınırmı getiriyosunuz?
 

iSa

New member
Katılım
5 Eyl 2006
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
S.a. Biz acizane kullar Allaha kul olmak için ibadet edeceğiz onun Alimlerinin eteklerinden tutacağız. Allahını bilmeyen insanlar var anlatacağız sohbet edeceğiz onlarla doğru bu kardeş senin yaptığın yanlış diyeceğiz biz hikayelere bakmayalım Allaha kulluk yapmaya calışalım S.a.
 
S

seha

Guest
Ahmet Yasin Kardeşimiz demiş ki;

O isterse Rasulüne cehennemde ebediyen azab edebileceği gibi,kendisine isyan eden ibliside affedip cennetine koyabilir!Çünkü O'nun gücü herşeye yeter!
Allah 'ın sadece Kadir ismi olsa idi bu mümkün olurdu. Lakin, Adl, Hakem, Müntakim, Kahhar, Cabbar, Rahim, Vedud gibi isimler bunu muhal kılar.

Hem devamında demiş ki;

Rabbimiz gücü herşeye yetmesine rağmen,sınav hayatı olan bu dünyadaki yaşantımızla ilgili bizi bağlayan kurallar,kanunlar koymuş.Biz bu kanunlara sıkı sıkı bağlıyız!Örneğin yerçekiminin bizi etkilemesini önleyemeyiz!


Evet Allah yaşantımızla ilgili bizi bağlayan kurallar, kanunlar koymuştur. Lakin, bu modern bilimin kanunları ile cari değilidir. Adetullah farklıdır. Alim isimi gereği ilim; bir zereden ,denizler mürekkep olsa yetmiyecek miktara kadar muhteliftir. Allah kainatı sadece beş duyu ile algılanabilen güzelliklerini göstermek için yaratmamış olsa gerek. Yani ,yerçekimini koyan kanun kime aitse onu kendi güzelliğini göstermek istediği abid ve zahid kulları için kaldırmasıda mümkündür.

Yani Allah'ın dilerse Rasul'ünü cehenneme atması ile sınav meselesi birbirinden bağımsızdır. Sınavda Adaletsizlik olmadığı gibi ,Kudrete muhalif hiç bir boşlukta yoktur.

Selam ve dua ile
 

THE_HAFIZ

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
319
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bakın Rabbimizin gücünü delil olarak getiremezsiniz'Çünkü O'nun gücünün yetmiyeceği hiç bir şey yoktur.
Örnek olsun;
O isterse Rasulüne cehennemde ebediyen azab edebileceği gibi,kendisine isyan eden ibliside affedip cennetine koyabilir!Çünkü O'nun gücü herşeye yeter!
Rabbimiz gücü herşeye yetmesine rağmen,sınav hayatı olan bu dünyadaki yaşantımızla ilgili bizi bağlayan kurallar,kanunlar koymuş.Biz bu kanunlara sıkı sıkı bağlıyız!Örneğin yerçekiminin bizi etkilemesini önleyemeyiz!
Bakın Rabbim bu kanunları,kuralları kendi koymasına ve bunların üstünde olmasına rağmen bu kanun ve kurallara uygun olarak sebep-sonuç çerçevesinde olayları gerçekleştirir.


Sevgili dostum,
Allah'ın gücü konusu ancak bu kadar açık ve net işlenebilirdi ama ne acıdır ki haspalarımız bunu da anlayamamışlar, adamların aklı bir kere evliyaların gücüne kilitlenmiş ki, ötesine geçemiyor akıllarını erdiremiyorlar.. Çok sabırlıyımdır ama.. Bu durum karşısında inan ben bile kendimi tutamadım.. Akılsızlığın ne denli bir musibet olduğunu bir kez daha kavradım sayenizde Rabbim razı olsun sizden
 
Üst Alt