Algoritma

Hayır eğer sende sünni alimlerden rahatsızsan seninlede ilmi olarak kapışabiliriz.
Unuttum bu arada sünni alımler diye bir şey yok. Alimler vardır. İşi işte sizler bu boyuta getiriyorsunuz. Günah keçisi ben oluyorum. Ben hiç bir zümreyi işe katmam onlara ihtiyacım yok. Benim Kuran-ı Kerim'mim var.
 
Sanırım anlamamakta ısrar ediyorsun unzurna;
Sen kim vehhabilik kim derken, biz burada vehhabilik cereyanını sapıklık olarak değerlendirdik. Sana karşıda hüsn-ü zan yaptık ve seni o tür sapıklık içerinde görmediğimizi anlatmak istedik o cümle ile. Algılama ayarlarına bir bakım yap istersen. Ayrıca küfür ve hakaret olmadan diye en başta belirttik, bu sözümüze en başta kendimiz muhalif olursak ciddiyetimiz ne derece olur, düşünmek lazım. Küfür ve hakaret varsa yazdıklarımızda, lütfen belirt bende özür dileyeyim bütün forum huzurunda. Ama eğer sen vehhabisen, elbette o zaman bu konu bütünü ile küfürdür sana, bundan da memnun olurum. Yani burada küfür olup olmadığını tayin edecek olan bizatihi sensin kardeşim.

Sanırım ne demek istediğimiz şimdi anlaşılmıştır.
 
:rolleyes:
Hayır eğer sende sünni alimlerden rahatsızsan seninlede ilmi olarak kapışabiliriz.
Unuttum bu arada sünni alımler diye bir şey yok. Alimler vardır. İşi işte sizler bu boyuta getiriyorsunuz. Günah keçisi ben oluyorum. Ben hiç bir zümreyi işe katmam onlara ihtiyacım yok. Benim Kuran-ı Kerim'mim var.

:confused: Sen bizi okumuyorsun galiba. Ve bence okumadan konuyu daha fazla uzatma, gerçekten daha hangi alimin ne olduğunu dahi çözememiş bir yapın var. Şimdilik okumakla iktifa et, bilahere sana söz düşer, merak etme.
 
Sanırım anlamamakta ısrar ediyorsun unzurna;
Sen kim vehhabilik kim derken, biz burada vehhabilik cereyanını sapıklık olarak değerlendirdik. Sana karşıda hüsn-ü zan yaptık ve seni o tür sapıklık içerinde görmediğimizi anlatmak istedik o cümle ile. Algılama ayarlarına bir bakım yap istersen. Ayrıca küfür ve hakaret olmadan diye en başta belirttik, bu sözümüze en başta kendimiz muhalif olursak ciddiyetimiz ne derece olur, düşünmek lazım. Küfür ve hakaret varsa yazdıklarımızda, lütfen belirt bende özür dileyeyim bütün forum huzurunda. Ama eğer sen vehhabisen, elbette o zaman bu konu bütünü ile küfürdür sana, bundan da memnun olurum. Yani burada küfür olup olmadığını tayin edecek olan bizatihi sensin kardeşim.

Sanırım ne demek istediğimiz şimdi anlaşılmıştır.
Dediğim gibi kardeş ben ne vehhabiyim ne de başka bir şey. Kimsenin günahını taşıyacak durumda değilim. Benim günahlarım bilmiyorum ama diz boyudur bilemem. Bu kişiler hakkımda hiç bir bilgim yok olacağınıda sanmam. İlgilenmiyorum. Benim tek ilgilendiğim kendim. Zümreleri sırat-ı müstekim'e taşımak, doğultmak zorlu işlerdir. Çok derin ilim gerektirir. Allah'ın izni ile olur. Nasip kısmettir. Şimdi ben taşımak istesem bu nefsle günah üstüne günah işlerim. Zaten algılama ayarlarım bozukmuş. Olmaz tabii. Yüklendiğin şeyleri düşünsene.
İçiniz rahat olsun ben unzurna olarak yazıyorum kardeşlerim ve hep de böyle olacak Allah'ın izniyle.
 
:rolleyes:

:confused: Sen bizi okumuyorsun galiba. Ve bence okumadan konuyu daha fazla uzatma, gerçekten daha hangi alimin ne olduğunu dahi çözememiş bir yapın var. Şimdilik okumakla iktifa et, bilahere sana söz düşer, merak etme.

Kardeş gene saldırı yapıyorsun ya sen beni av mı sanıyorsun. Fare olmayacağım bunu bil.
 
Selam,Radikal kardesim bana söyle dedi biz sizi Hanif olarak görüyoruz lafimiz size degil Vahabileredir dedi benim itirazim olmaz cünki Mezheplerin ic islerinede dis islerinede karismiyorum,Unzurna sende uzak dur derim bu isler oldukca karisik bana göre Radikal kardesimin samimiyetinden süphem yok size degil diyorsa öyledir.O nedenle birak onada Vahabiler karissin.Bizde seyirci olarak bakalim nasil oluyor Mezheplerin tartismalari.Hep biz tartisacak degilizya?
Biraz sabir.Allaha emanet olun.
 
..

..

FIRKALARA TÂBî OLMAK

Sırat-ı Müstakiym’in üzerinde olamazsa. O zaman tevhidin şartlarını yerine getiremez. Onun dışında kalır yani fırkalardan birine tâbî olur. Fırkalardan Sırat-ı Müstakiym’in dışında birisine tâbî olmak neyi oluşturur? Eğer bir insan Sırat-ı Müstakiym’in dışındaki fırkalardan birine tâbî ise Kur'an-ı Kerimimiz onun kurtuluşunun söz konusu olmadığını söylüyor. İşte Sebe suresi 20. âyet-i kerime Allahû Teala buyuruyor ki:
." Sebe-20
"Şeytan kıyamet günü insanlara olan vaadini yerine getirdi. Müminleri oluşturan bir fırka hariç bütün fırkalar şeytana kul oldular."

Şeytana kul olmaksa insanı mutlaka cehenneme götüren bir olgu bilindiği gibi. Kaç fırka olduğu soruluyor Peygamber Efendimiz (S.A.V)’e O'da 73 fırka diye cevap veriyor. Demek ki fırka sayısı 73. İşte bu 73 fırkadan acaba Allahû Teala’nın indinde kaç tanesi kurtulacak? Sadece bir tanesi. Müminleri oluşturan bir tek fırka. 73 fırkanın içinde demek ki vahdetin sahibi olan, birliğin sahibi olan bir tek fırka var, müminler. Öyleyse kimler bunlar? Biraz evvel söylediğimiz Enam suresinin 153. âyet-i kerimesinde Allahû Teala şöyle buyuruyor:

En'am-153
İşte muhakkakki bu Sırat-ı Müstakiym’dir. Ona tâbî olun. (O yolun üzerinde bulunun) diğer yollara (fırkalara) tâbî olmayın ki onlar sizi Allah'ın yolundan (Sırat-ı Müstakiym’den) ayırırlar. İşte bu Allah'ın vasiyetidir (emridir) ki bununla (bu yolla) takva sahibi olasınız.


Öyleyse gene fırkalardan bahsediyor Allahû Teala. Yani ayrılıklardan birbirinden farklı yollardan... Her farklı yol, kim hangi yolda olursa olsun bir farklı yol söz konusuysa bunun Sırat-ı Müstakiym ile irtibatına dikkatle bakmak gerekir. Eğer insan A tarikatında değilde B tarikatindaysa, tasavvufun C kanadın da değilde F kanadındaysa netice değişmez. Bu kişi bulunduğu dergâhdan mutlaka Sırat-ı Müstakiym’e ulaşacağı cihetle hiçbir şekilde Sırat-ı Müstakiym’in dışında değildir.
Öyleyse bu kişi vahdet üzeredir. Ama eğer insanlar bu Allah'a ulaştıran sebillerin dışında herhangi bir fırkaya mensupsa o takdirde o kişinin Sırat-ı Müstakiym’in üzerinde olması mümkün değildir. Öyleyse o Sırat-ı Müstakiym’den sapmış bir kişidir. İşte o kişi vahdet üzere değildir. Öyleyse Allahû Teala’nın emrettiği şey bütün insanların Sırat-ı Müstakiym üzerinde olmasıysa bu asıldır. Vahdetin ise temeli Sırat-ı Müstakiym’in üzerinde olmaktır.
Öyleyse ne kadar çok tasavvuf camiası olursa olsun, ne kadar çok tarikat camiası olursa olsun bunların hepsi Sırat-ı Müstakiym’in üzerindedir. Ve Sırat-ı Müstakiym üzerinde olan bu insanlar da vahdet akidesinin gerçek sahipleridir. Çünkü onlar 14 asır evvel yaşanan İslâmı yaşıyorlar. Bilindiği gibi 14 asır evvel bütün sahabe Sırat-ı Müstakiym’e çağırıyorlardı.

Yusuf-108
Habibim deki ben ve bana tabî olanların hepsinin, görerek Allah'a çağırdığımız yol işte bu yoldur (Sırat-ı Müstakiym’dir).
 
Öyleyse ne kadar çok tasavvuf camiası olursa olsun, ne kadar çok tarikat camiası olursa olsun bunların hepsi Sırat-ı Müstakiym’in üzerindedir. Ve Sırat-ı Müstakiym üzerinde olan bu insanlar da vahdet akidesinin gerçek sahipleridir. Çünkü onlar 14 asır evvel yaşanan İslâmı yaşıyorlar. Bilindiği gibi 14 asır evvel bütün sahabe Sırat-ı Müstakiym’e çağırıyorlardı.

Kardeş Allah'a şükür okumam, yazmam vardır. Başkasının aklını ne eyleyim. ama dinlerim Kuran-ı Kerim'e uymazsa ne yaparsa yapsın dinlemem. Bilhassa uyarırım onları. Alimlerde insan şaşamazlar mı yani? Yapmayın lütfen. Böyle mantığa aykırı şeyler yazarak insanları başkalarının aklına göre yönlendirmeyin. Türkiye işte bu düşünceler sonunda bu durumlara düştü. Nerede insanlık, nerede akıllı ve adil yaşayan insanlar. Herkez korku, kaos, geçim derdi ile korkup onun bunun malına canına hatta namusuna göz dikmekte. Akılı ve adilane yaşayış nerede. Etrafına dön bak kime güvenebilirsin bana söyle.
Bırakın insanlar kendi akıllarını kullansınlar, size başvuran insanları da böyle şeyler yazarak günaha sürüklemeyin.
Zaten forum bizler için çok büyük bir deneme aracı oldu. Bunun farkındamısınız? O zaman kendimize gelelim. Burada olayları, kişileri, mezhepleri... tartışalım, ama kavga etmeyelim diyorum. Sen fikrini söylersin bende başkasıda ama sövmek, kızmak, haharet olmaz. Müslümanın diyene yakışmaz.
 
Yazdıkların aslında günümüzde yaşanan birebir sıkıntıların tezahürü. Hakkın var. Bunları görmek dahi bir erdemdir. Ama çözüm konusunda konuşulacak mevzuular her kişiye göre farklı mahiyette anlamlar oluşturur. Ama bu konuda değil belki başka bir konuda tartışalım ve konuşalım. Hatta sevgili unzurna kardeşim bu konu ile yeni bir sayfa açsan ve bu söylediklerini orada yazsak belki daha isabetli olur, ne dersin ? Çünkü bu konu gerçekten çok farklı bir yol aldı. Amacım burada konu başlığı ile beraber "vehhabiliği" tartışmak. Yardımını ve varsa katkını rica ediyorum ki; konu amacından sapmasın.
 
Sevgili Radikalislam kardeşim ben Vehhabilik kelimesini ilk senin yazında okudum, ilk senden duydum. Hemen internetten Vehhabilik nedir diye baktım ve mezhebsizlik olduğunu öğrendim. Buna dayanarak cevap yazdım Allah şahidimdir. Ama genede bu konu hakkında bilgilenerek. tabii senin bilgilerini katarak konuyu tartışabilirim.
Gerçektende konu taştı gereksiz. Bize yakışmadı fark ettim.
Allah razı olsun senden. Helal olsun ne diyeyim. İstersen konuyu sen aç bende biraz bilgilenip cevap yazarım.
 
Sevgili Radikalislam kardeşim ben Vehhabilik kelimesini ilk senin yazında okudum, ilk senden duydum. Hemen internetten Vehhabilik nedir diye baktım ve mezhebsizlik olduğunu öğrendim. Buna dayanarak cevap yazdım Allah şahidimdir. Ama genede bu konu hakkında bilgilenerek. tabii senin bilgilerini katarak konuyu tartışabilirim.
Gerçektende konu taştı gereksiz. Bize yakışmadı fark ettim.
Allah razı olsun senden. Helal olsun ne diyeyim. İstersen konuyu sen aç bende biraz bilgilenip cevap yazarım.



Selam,Unzurna ben daha öncede söyledim Haniflikle Vahabiligin hic bir alakasi yok senin o Konuda tartismadan uzak durman lazim.Radikal Kardesim bizi Vahabi olarak algilamiyor Allah Razi olsun zaten bizler Vahabi degiliz Bizler Hanif Islamiz o nedenle karismayalim Tavsiyedir.Allaha emanet olun.-
 
Haniflik ve vehhabilik benim anlayışımda birebir zıt kutubtur. Her ne kadar vehhabiler kendilerini "hanif" olma itirazı ile kendilerini öyle göstermek isteselerde ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
Müslümanın domuz eti yemesi ne kadar ters ise, vehhabilerin de "hanif" olması o kadar terstir. Bu bir iddiadan öte ilmi bir tesbittir. Evet vehhabiler önden buyrun, yol açık...
 
Haniflik ve vehhabilik benim anlayışımda birebir zıt kutubtur. Her ne kadar vehhabiler kendilerini "hanif" olma itirazı ile kendilerini öyle göstermek isteselerde ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz.
Müslümanın domuz eti yemesi ne kadar ters ise, vehhabilerin de "hanif" olması o kadar terstir. Bu bir iddiadan öte ilmi bir tesbittir. Evet vehhabiler önden buyrun, yol açık...

Vallahi ben Vehhabi olmadığım için başlayamam. Başlayan başlasın ondan sonra bende yazarım.:)
 
..

..

esas sıkıntı vehhabilerin bizleri tamamen şirke düşmüş ve putperest görmeleri onların düşüncelerine benzer bir grupla kayseride tanıştım askerdim yaklaşık 1 yıl sohbet ettim. mantık şu evliya mezarları puttur onlardan medet ummak şirkdir vesaire vesaire yani biz müslümanlar şeytanın nefse verdiği düşmanlık afeti ile yakıp yıkmayı çok seviyoruz yani insanlar halisane ermiş evliya mezarlarında o yatanın Allah indinde derecesi yüksek bir kul olarak onun yüzü suyu hürmetine Allah dan yardım istiyorlar vede çoğunlukla oluyor gelde bunu vehhabilere anlat işin temelinde şeytan var
 
esas sıkıntı vehhabilerin bizleri tamamen şirke düşmüş ve putperest görmeleri onların düşüncelerine benzer bir grupla kayseride tanıştım askerdim yaklaşık 1 yıl sohbet ettim. mantık şu evliya mezarları puttur onlardan medet ummak şirkdir vesaire vesaire yani biz müslümanlar şeytanın nefse verdiği düşmanlık afeti ile yakıp yıkmayı çok seviyoruz yani insanlar halisane ermiş evliya mezarlarında o yatanın Allah indinde derecesi yüksek bir kul olarak onun yüzü suyu hürmetine Allah dan yardım istiyorlar vede çoğunlukla oluyor gelde bunu vehhabilere anlat işin temelinde şeytan var

Herkez bir dünyadır kardeş. Herkez neye inanmak isterse o, onu bağlar. Senin düşüncenden ben yargılanmam, benim düşüncemden de sen yargılanmazsın. İçin rahat olsun. Vehhabilik veye başka herhangi adın ardına düşmem. Duru ve sade dindir İslam. Allah'a hamdolsun akılım yerinde İslamı sorumlu olduğum kadar yaşamaya, yaşatmaya çalışırım. Ama önce kendim örnek olacağım.
:)
 
esas sıkıntı vehhabilerin bizleri tamamen şirke düşmüş ve putperest görmeleri onların düşüncelerine benzer bir grupla kayseride tanıştım askerdim yaklaşık 1 yıl sohbet ettim. mantık şu evliya mezarları puttur onlardan medet ummak şirkdir vesaire vesaire yani biz müslümanlar şeytanın nefse verdiği düşmanlık afeti ile yakıp yıkmayı çok seviyoruz yani insanlar halisane ermiş evliya mezarlarında o yatanın Allah indinde derecesi yüksek bir kul olarak onun yüzü suyu hürmetine Allah dan yardım istiyorlar vede çoğunlukla oluyor gelde bunu vehhabilere anlat işin temelinde şeytan var

Vehhabilerin ehl-i sünneti şirke düşmüş görmeleri tamamen uydurma ve sakat bir düşüncenin sonucudur. Delili ve isbatı yoktur. İlmen de zaten her seferinde çürütülmüştür bu önyargı. Görevini tamamlamış ve bu dünyadan ayrılmış kişiye gösterilen saygı ve sevginin şirk olarak anılması öyle yanlışki; Allah (cc) dahi sonradan gösterilecek saygı ve sevgi için "ahde vefa ederler" diyerek bizzat kitabında bu müğminleri övüyor. Nerede kaldı şimdi bu olay şirk olarak adlandırılsın. Ehli sünnet kafire dahi ölmediği sürece kafir denilmeyeceğini her seferinde ilan etmiştir. Çünkü son nefesin nerede ve ne şekilde verileceği hususu yalnız Allah'ın (cc) ilminde ve keyfiyetindedir. Bir kulun Allah (cc) adına gayba yönelik hüküm verme hakkını, Rabbül Alemin (cc) hiç bir zaman hiç bir kuluna devretmemiştir. O (cc) ortaklar edinmekten münezzehtir.
 
Geri
Üst