Abdest

araf01

New member
ojenin abdesti bozduğuna inanmıyorum,dinimiz kolaylık dini sonuçta.ojeli namaz kılmışlığım çok oldu.Hatta gusül abdesti de aldım.inşallah kabul ediyordur Rabbim.Yine de bazen kafam karışıyor.sizler ne düşünüyorsunuz acaba.
 
Dini hükümler kişisel görüşler ile vücut bulmuyor tabii ki...

Fıkıh, ojeli tırnaklar ile alınan namaz abdestini de gusül abdestini de kabul etmiyor, zira oje, oluşturduğu katman ile altına su geçirmiyor.

Kullanılan ojenin içeriğinde şer'en necis madde yok ise ve abdestli iken sürülmüş ise abdesti bozmaz, namaz da kılına bilinir.
 
Kullanılan ojenin içeriğinde şer'en necis madde yok ise ve abdestli iken sürülmüş ise abdesti bozmaz, namaz da kılına bilinir

Ama,abdest bozulana kadar.Abdest bozulmus ise tekrar oje cikart
ılıp abdest aılnmasi gerekir.Diye biliyorum ben, yanlis isem düzeltirsen sevinirim bekir abi.
 
Kullanılan ojenin içeriğinde şer'en necis madde yok ise ve abdestli iken sürülmüş ise abdesti bozmaz, namaz da kılına bilinir

Ama,abdest bozulana kadar.Abdest bozulmus ise tekrar oje cikart
ılıp abdest aılnmasi gerekir.Diye biliyorum ben, yanlis isem düzeltirsen sevinirim bekir abi.

Allah razı olsun, evet sevgili eflatun, ehli sünnet itikadı bu sizin ifade ettiğiniz biçimde hüküm veriyor.
 
ara sıra oje sürmekten hoşlanan biri namz kılmasın mı yani bn ikisinden de geçmek istemiyorum.ama kabul olmuyorsa yapaca bir şey kalmıyor.demek ki ıslah olmak bize nasip olmaycak :(
 
ara sıra oje sürmekten hoşlanan biri namz kılmasın mı yani bn ikisinden de geçmek istemiyorum.ama kabul olmuyorsa yapaca bir şey kalmıyor.demek ki ıslah olmak bize nasip olmaycak :(


Belki yanlış anlamışsınızdır... Oje sürmek istiyorsanız bunun külfetine katlanmanız gerek. Yani abdest alın, namaz kılın, oje sürün, abdestiniz diğer şekillerle bozulmadığı müddetçe ojeli olarak yine namaz kılın ama abdestiniz bozulunca ojenizi temizleyin, abdest alın, namaz kılın, oje sürün.., böyle devam edin.

Islahın nasibi konusuna gelince, sanırım ıslah olmak nasib olunca, oje külfetini de kabullenmiş olacaksınız :)
 
Abdestin farzi dörttür.elleri dirseklere kadar yikamak.yüzü yikamak,başi mest etmek ve ayaklari bileklere kadar yikamaktir.ojeye gelince bunlar cahiliye gelenekleridir ve terki gerekir.
 
Hacdan gelmiş sakal bırakmış hacının biri yolda yürürken bi sigara yakmış. Başka biri demiş ki "hacım o sakala sigara yakışıyor mu?" Adam "haklısın yarın sakalı kesecem demiş."

Buda buna benziyor acımasızlık yani :)

Yahu Allah için doğru söyle yeryüzünde yaşayan tek insan sen olsan tırnağına oje sürermisin? Sen ojeyi ne için sürüyorsun bunu önce kendine bir itiraf et.
 
Bak Araf01 söylediğin şu sözün küfre delalet ettiğinin farkında olmadığını biliyorum ama sözlerine dikkat etmelisin bunu bil.

Ne alaka diyebilirsin. Bak sana burada bir hükümden söz ediliyor sen çok acımasızca diyerek hükmü beğenmiyorsun, adaletsizce buluyorsun.

Ojenin abdeste mani olup olmayacağı hükmü ne Kuran'da nede sünnette geçmez. Çünkü o zaman oje yoktu. Ama sünnet belliydi ve alimlerde kıyamete kadar olmaya devam edecek. Oje çıkınca alimler bunu inceledi ve dediler ki: Abdestin farzları ve sünnetleri vardır. Buna göre abdeste elleri yıkamak şart tırnakta ellerin bir parçasıdır. Dolayısıyla elleri yıkarken elin içini veya üstünü kuru bırakan nasıl ellerini yıkamamış sayılırsa tırnağınıda yıkamayan ellerini yıkamamış sayılır. Bundan yola çıkarak oje tırnakların yıkanmasına mani teşkil ettiğinden ojeyle abdest geçersiz olur. Alimler bu konuda icma etmişlerdir. Bu aksi söylenemeyecek kadar ihtilaf kabul etmez bir meseledir.

Dolayısıyla sen bunu acımasızca bulursan Allah'ın bir hükmünü acımasızca bulmuşsun manasına gelir. Sonuçta sünnette Allah'ın hükümlerini bildirir. Alimlerde sünnetten delil çıkardıklarından onların bildirdikleri hüküm Allah'ın hükmüne delalet eder.

En iyisi sen tevbe et. Din hakkında birşey söylerkende dikkatli ol. Selametle...
 
Bak Araf01 söylediğin şu sözün küfre delalet ettiğinin farkında olmadığını biliyorum ama sözlerine dikkat etmelisin bunu bil.

Ne alaka diyebilirsin. Bak sana burada bir hükümden söz ediliyor sen çok acımasızca diyerek hükmü beğenmiyorsun, adaletsizce buluyorsun.

Ojenin abdeste mani olup olmayacağı hükmü ne Kuran'da nede sünnette geçmez. Çünkü o zaman oje yoktu. Ama sünnet belliydi ve alimlerde kıyamete kadar olmaya devam edecek. Oje çıkınca alimler bunu inceledi ve dediler ki: Abdestin farzları ve sünnetleri vardır. Buna göre abdeste elleri yıkamak şart tırnakta ellerin bir parçasıdır. Dolayısıyla elleri yıkarken elin içini veya üstünü kuru bırakan nasıl ellerini yıkamamış sayılırsa tırnağınıda yıkamayan ellerini yıkamamış sayılır. Bundan yola çıkarak oje tırnakların yıkanmasına mani teşkil ettiğinden ojeyle abdest geçersiz olur. Alimler bu konuda icma etmişlerdir. Bu aksi söylenemeyecek kadar ihtilaf kabul etmez bir meseledir.

Dolayısıyla sen bunu acımasızca bulursan Allah'ın bir hükmünü acımasızca bulmuşsun manasına gelir. Sonuçta sünnette Allah'ın hükümlerini bildirir. Alimlerde sünnetten delil çıkardıklarından onların bildirdikleri hüküm Allah'ın hükmüne delalet eder.

En iyisi sen tevbe et. Din hakkında birşey söylerkende dikkatli ol. Selametle...

Merhabalar,
"Ojeli tırnaklar kirlenmez" diye düşünülemez mi peki? Hani bazen ayakları yıkamak yerine meshedilir ya onun gibi. Abdestliyken oje sürülse ve daha sonra da ojenin üzeri yıkanarak genel temizlik yapılmış olsa:) Tabii alimler daha iyi bilir ama bir fikir benimkisi:)
Ama bu konuda farklı alimler farklı şeyler söylüyorsa istediğimizinkini kabul edebilir miyiz?
http://www.islamforum.net/f4/alim-kime-denir-28768/#post176259
 
Merhabalar,
"Ojeli tırnaklar kirlenmez" diye düşünülemez mi peki? Hani bazen ayakları yıkamak yerine meshedilir ya onun gibi. Abdestliyken oje sürülse ve daha sonra da ojenin üzeri yıkanarak genel temizlik yapılmış olsa:) Tabii alimler daha iyi bilir ama bir fikir benimkisi:)
Ama bu konuda farklı alimler farklı şeyler söylüyorsa istediğimizinkini kabul edebilir miyiz?

Fikrinize saygı duyuyorum ancak katılmam mümkün değil. :) Çünkü ibadetler tevfikidir, yani dondurulmuştur. İbadetleri bize gösteren Rasulullah(s.a.s.) vefaat etmiştir ve din tamamlanmıştır. Bundan sonra kim çıkarda ibadete farklı bir şekil verirse yahut daha önce ibadet sayılmayan birşeyi ibadet ilan ederse bu merduttur, yüzüne çalınır. Bunu ben söylemiyorum Rasulullah (s.a.s.) söylüyor.

Abdest ise herkesçe kabul edildiği gibi bir ibadettir. Abdestte eğer tırnakların üzeri mesh edilebilir diye bir hüküm olsaydı o zaman ojeli tırnak mesh edilebilirdi ama olmadığı için bu batıldır. Abdestte çoraplar üzerine mesh vardır ama eldiven veya oje veya başka bir giysi üzerine mesh yoktur.

Alim kime denir için cevabım o konu başlığında olacak inşaallah!!
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks