Zikrin En Faziletli Olanı

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Zikredenlerden kimisi -gaflet hâlinde olsa dahi- dil ile zikretmeye başlar. Sonra buna devam eder; ta ki kalbinde hazır oluverir ve zikre muvafık olur.
Kimisi de bunu görmez ve gaflet üzere zikir de bulunmadan başlar. Bilakis kalbi hazır olana dek sükûn bulur ve böylece kalbiyle zikre girişiverir. Bu güçlenince zikri dile tabi kılar ve böylece hepsi muvafık olur.
İlkine gelirsek; burada zikir dilinden kalbine intikal eder
İkincisi ise kalbinden diline doğru intikal eder.
Şöyle ki;
O zikirden kalbi uzak olmaz bilakis öncelikle sükûn bulur ta ki o zikri nutuk eden kimse bunun zuhurunu hisseder. Bunu böylece hissettiği zaman kalbiyle nutuk etmeye başlar. Sonra ad kalbinin nutuk etmesinden dili ile zikretmeye intikal eder sonra da her şeyini bu hâl kaplayıverir nihayet o kulun her tarafı zikretmeye başlar.
Zikrin en faydalı ve en yararlı olanı kuşkusuz kalp ve dilin muvafakat ettiği zikirdir. Bu aynı zaman da Peygamberin zikirlerinden olmuştur. Buna ek olarak zikreden kul bunların mâna ve maksatlarına da şahit oluverir.
 
Zikredenlerden kimisi -gaflet hâlinde olsa dahi- dil ile zikretmeye başlar. Sonra buna devam eder; ta ki kalbinde hazır oluverir ve zikre muvafık olur.
Kimisi de bunu görmez ve gaflet üzere zikir de bulunmadan başlar. Bilakis kalbi hazır olana dek sükûn bulur ve böylece kalbiyle zikre girişiverir. Bu güçlenince zikri dile tabi kılar ve böylece hepsi muvafık olur.
İlkine gelirsek; burada zikir dilinden kalbine intikal eder
İkincisi ise kalbinden diline doğru intikal eder.
Şöyle ki;
O zikirden kalbi uzak olmaz bilakis öncelikle sükûn bulur ta ki o zikri nutuk eden kimse bunun zuhurunu hisseder. Bunu böylece hissettiği zaman kalbiyle nutuk etmeye başlar. Sonra ad kalbinin nutuk etmesinden dili ile zikretmeye intikal eder sonra da her şeyini bu hâl kaplayıverir nihayet o kulun her tarafı zikretmeye başlar.
Zikrin en faydalı ve en yararlı olanı kuşkusuz kalp ve dilin muvafakat ettiği zikirdir. Bu aynı zaman da Peygamberin zikirlerinden olmuştur. Buna ek olarak zikreden kul bunların mâna ve maksatlarına da şahit oluverir.


Zikir demiş, Necip Fazıl; Kalbin bir takım (kelimei tevhid, tesbih, tahmid, tekbir gibi) kelimeleri söyleyerek ulaştığı manevi halin adıdır.
 
Bu cümleden, zikrin en faziletli olanı değilde, zikre götüren sözlerin en faziletlisinin olduğu anlaşılabilir. Zira zikir, gelinen son noktadır, ulaşılan manevi halin adıdır, diyor necip fazıl. Dolayısıyla bu manevi hale ulaştıran sözlerin en üstünü en faziletlisi olabilir..

28 - Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır.

Demek ki, dil ile söylenilen sözler ile kalb, mutmain olmadığı için zikir; kalbin yatışması, manevi huzur bulmasıdır. Dolayısıyla O ilahi cümleleri söylemekle erşilen manevi halin adına zikir denir.
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks