Yalan neden söylenir.?
Tek gerçek sebebi KORKU dur.Bu Korkunun temel kaynağı Acı dır. Fiziksel acı olabileceği gibi, manevi acı da olabilir.Yalan söyleyen kişi, aslında gerçek Benliğini ifşa eder tüm aksi Maskelendirmelere rağamen.
Var olmayan bir şeyi, yalan söyleyip var diyenin derdi, değerini yükseltmektir zira her kişioğlu gerçek değerini bilir. Değersizlikte manevi acı demektir. Dürüst olmama gerekçesi de aynen böyledir.
Kuran-ı Kerimde Yüce Yaratıcı olan Allah, kendisi hakkında en temel, en değerli bilgiyi vermiştir.
‘’En çok Beni Sevin, Bir tek Benden Korkun.’’
İslam literatürünü inceleyen, irdeleyen her Mümin adayı Müslüman görür ki.Daha da doğrusu Kendi içine bakan her Müslüman görür ki.Bu Mucize söz tam tersine çevrilmiştir.
‘’Bir tek Allah’ı Sevin, en çok Allah tan korkun.’’
İster zahiri Din ilimleriyle ilgilensin, ister Batıni Din ilimleri ile(tasavvuf, tarikat) bu sözün Gerçek Hayattaki uygulanışını rahatlıkla gözlemler.Allah'ı Sevdikten sonra, başka hiçbirşeyi Sevmenin gerekli olmadığı ve hatta Allah'ı Seven bir kişinin başka birşeyi Sevemeyeceği iddia edilir..Hatta okuyucu Kendine bakarak dahi, durumun Kuran da ki Gerçek ile ne kadar tezat olduğunu görür.Bir tek Allah’ı sevmese bile, korktuğu birçok şey olduğunu görür.Allah'a İman eden bir Mümin, Ondan başka birşeyden korkabilir mi?.Kormuyorsa, bu yalanlar neden?, neden bu Dürüst olmamalar? Allah'tan başka şeylerden Korkanın İmanı nerede olur?.Ağzında mı, Gönlünde mi?
İnsan Yaratılmışların en Kutsalıdır.Lakin onda öyle bir potansiyel vardır ki, Hayvandan dahi aşağılık olabilir. İnsan olmanın eşiği SAMİMİYETTİR.Samimiyet demek, Yalansızlık ve Dürüstlük demektir zira.Samimiyetin zahiri manası, İçte ne varsa dışta da onun olmasıdır.Yani Dilinde ki olanın Halinde de olmasıdır.Samimiyetten sonra, Hoşgörü gelir sonrasında Saygı ve nihayet SEVGİ.
Sevgi, gerçek Sevgi İmanın Yüreğe inmesiyle başlayabilir ancak.Çünkü Sevgi Rab dendir.Ve Sevgi Güzelliğe Aynadır.İşte bu aşamadan sonra ancak Sevinç, peydah olabilir.Sevinç, Sevgi patlamalarıdır.Ve nihayet Mutluluk. Mutluluk ise, Sürekli sevinçlerdir.VE Yüreğin Doyma eşiği olan HUZUR.
Huzur, Yüreğin mutluluktan yorulma Hali’dir.Buraya Erişen Aşk ı beklesin. Zira Aşk aslında Sevgidir.Sadece Gönülde olur.Yürek ile Gönül farklı Mahluklardır.Yüreklere İblis ve kötülük girebilir,iyilik ve Melekte, lakin Gönül’e Şeytan ve kötülük giremez.Gönüldeki Sevgi, Öylesine yoğun algılanır ki, Aşk denir. Gönül;Rabbin’ ‘Yere, Göğe, Alemlere sığmam, Mümin Kulumun Gönlüne sığarım ‘’ dediği mekandır zira… Görünmez olan Şeytanı görmek isteyen kişi,Yüreğine baksın ve oradaki Yalanları görsün.Ve en tehlikelisi ise Kişinin Kendine söylediği yalandır. Yüreğinden görünmez Şeytanı kovmak isteyen, yalanı atsın, özellikle kendisine söylediklerini unutmadan.
Nefsini görmek isteyen, Yüreği’ne baksın. Dürüstlük içermeyen her olgu, nefsinin görüntüsüdür.
Bu ikisini yapan kişi, Hak yoluna girdi demektir. Şimdi Atası İbrahim’in imtihanlarını beklesin.Hak yolunu seçenin başına neler geleceği Kuran-ı Kerimde yazılıdır.Sabreden, ‘’ey kanmış ve doymuş nefs, isteyerek rabbine dön’ hitabına muhatap olur.Nerede Nefsi öldürmek, nerede bu Ayet?.Mubarek olsun
Tek gerçek sebebi KORKU dur.Bu Korkunun temel kaynağı Acı dır. Fiziksel acı olabileceği gibi, manevi acı da olabilir.Yalan söyleyen kişi, aslında gerçek Benliğini ifşa eder tüm aksi Maskelendirmelere rağamen.
Var olmayan bir şeyi, yalan söyleyip var diyenin derdi, değerini yükseltmektir zira her kişioğlu gerçek değerini bilir. Değersizlikte manevi acı demektir. Dürüst olmama gerekçesi de aynen böyledir.
Kuran-ı Kerimde Yüce Yaratıcı olan Allah, kendisi hakkında en temel, en değerli bilgiyi vermiştir.
‘’En çok Beni Sevin, Bir tek Benden Korkun.’’
İslam literatürünü inceleyen, irdeleyen her Mümin adayı Müslüman görür ki.Daha da doğrusu Kendi içine bakan her Müslüman görür ki.Bu Mucize söz tam tersine çevrilmiştir.
‘’Bir tek Allah’ı Sevin, en çok Allah tan korkun.’’
İster zahiri Din ilimleriyle ilgilensin, ister Batıni Din ilimleri ile(tasavvuf, tarikat) bu sözün Gerçek Hayattaki uygulanışını rahatlıkla gözlemler.Allah'ı Sevdikten sonra, başka hiçbirşeyi Sevmenin gerekli olmadığı ve hatta Allah'ı Seven bir kişinin başka birşeyi Sevemeyeceği iddia edilir..Hatta okuyucu Kendine bakarak dahi, durumun Kuran da ki Gerçek ile ne kadar tezat olduğunu görür.Bir tek Allah’ı sevmese bile, korktuğu birçok şey olduğunu görür.Allah'a İman eden bir Mümin, Ondan başka birşeyden korkabilir mi?.Kormuyorsa, bu yalanlar neden?, neden bu Dürüst olmamalar? Allah'tan başka şeylerden Korkanın İmanı nerede olur?.Ağzında mı, Gönlünde mi?
İnsan Yaratılmışların en Kutsalıdır.Lakin onda öyle bir potansiyel vardır ki, Hayvandan dahi aşağılık olabilir. İnsan olmanın eşiği SAMİMİYETTİR.Samimiyet demek, Yalansızlık ve Dürüstlük demektir zira.Samimiyetin zahiri manası, İçte ne varsa dışta da onun olmasıdır.Yani Dilinde ki olanın Halinde de olmasıdır.Samimiyetten sonra, Hoşgörü gelir sonrasında Saygı ve nihayet SEVGİ.
Sevgi, gerçek Sevgi İmanın Yüreğe inmesiyle başlayabilir ancak.Çünkü Sevgi Rab dendir.Ve Sevgi Güzelliğe Aynadır.İşte bu aşamadan sonra ancak Sevinç, peydah olabilir.Sevinç, Sevgi patlamalarıdır.Ve nihayet Mutluluk. Mutluluk ise, Sürekli sevinçlerdir.VE Yüreğin Doyma eşiği olan HUZUR.
Huzur, Yüreğin mutluluktan yorulma Hali’dir.Buraya Erişen Aşk ı beklesin. Zira Aşk aslında Sevgidir.Sadece Gönülde olur.Yürek ile Gönül farklı Mahluklardır.Yüreklere İblis ve kötülük girebilir,iyilik ve Melekte, lakin Gönül’e Şeytan ve kötülük giremez.Gönüldeki Sevgi, Öylesine yoğun algılanır ki, Aşk denir. Gönül;Rabbin’ ‘Yere, Göğe, Alemlere sığmam, Mümin Kulumun Gönlüne sığarım ‘’ dediği mekandır zira… Görünmez olan Şeytanı görmek isteyen kişi,Yüreğine baksın ve oradaki Yalanları görsün.Ve en tehlikelisi ise Kişinin Kendine söylediği yalandır. Yüreğinden görünmez Şeytanı kovmak isteyen, yalanı atsın, özellikle kendisine söylediklerini unutmadan.
Nefsini görmek isteyen, Yüreği’ne baksın. Dürüstlük içermeyen her olgu, nefsinin görüntüsüdür.
Bu ikisini yapan kişi, Hak yoluna girdi demektir. Şimdi Atası İbrahim’in imtihanlarını beklesin.Hak yolunu seçenin başına neler geleceği Kuran-ı Kerimde yazılıdır.Sabreden, ‘’ey kanmış ve doymuş nefs, isteyerek rabbine dön’ hitabına muhatap olur.Nerede Nefsi öldürmek, nerede bu Ayet?.Mubarek olsun