A
adam
Guest
Resulullah a.s.mın hiç bir şeyi necis değildir. Amenna ve saddak. Fakat bizim burada işaret etmeyi istediğimiz konu, içilen şeyin idrar olmadığı, ama bununla beraber "artık" diye bahsedilen şeyin Resulullah a.s.'mın herhangi bir artığı şeklinde olmalıdır. Mesela içtiği suyun geriye kabda kalan artığı gibi, yediği yemeğin geri kalanı gibi vb. Bunlar her ne kadar artık olarak telaffuz edilse de, aslında artık değil; bilakis şifadır. Bu konuda yine Peygamber efendimizin bir hadisi bulunmaktadır: "Mügminin artığı, müğmine şifadır". Ayrıca hadis idrar olarak ifade etmiyor, çevirenler yanlış aktarıyor. Çünkü hadis aynen bu şekilde geçer: " Mübarek artığını içen Bereke isimli kadına da; artık hiç karın ağrısı çekmezsin buyurdu. (Mevahibi ledünniyye). İslam mantık ve zeka dinidir. Az düşünmek gerek olsa şuna ulaşabilirz, eğer ki Resullullah a.s. bizzat kendisi idrarı necis olarak görmese, abdest bozduktan sonra kendisi bilakis abdest tazelemezdi.
Şu hoca bu hocadan daha güzel olanı Resulullah a.s. sünnetidir. Sünnet de bize böyle olmadığını anlatmaya yetiyor.
Meni de necistir bizim açımızdan. Demekki Peygamber efendimiz açısından da necisti ki, mübarek efendimiz, halvetten sonra gusul ile necasetten tahareti buyurmuştur.
Şu hoca bu hocadan daha güzel olanı Resulullah a.s. sünnetidir. Sünnet de bize böyle olmadığını anlatmaya yetiyor.
Meni de necistir bizim açımızdan. Demekki Peygamber efendimiz açısından da necisti ki, mübarek efendimiz, halvetten sonra gusul ile necasetten tahareti buyurmuştur.