Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Şeriat ve Türkiye

Şeriat ve Türkiye

  • Evet

    Kullanılan: 1 100.0%
  • Hayır

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    1

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
44
Etimoloji ve Tanım

Şeriat, Arapça kökenli bir sözcük olup; "yol, mezhep, metod, âdet, insanı bir ırmağa, su içilecek bir kaynağa ulaştıran yol" anlamına gelir. İslam dinindeki terimsel anlamı ise "ilâhî emir ve yasaklar toplamı", "İslam'ın kutsal kitabı Kur'an'ın âyetleri, İslam'ın son peygamberi olan Muhammed'in söz ve fiilleri (sünnet/hadis) ve İslâm bilginlerinin görüş birliği içinde bulundukları hususlara dayanan ilâhî kanun"dur. Bu açıdan anlam olarak din terimine benzeyen şeriat teriminin din teriminden farklılığı kullanım şeklindedir. Zira şeriat, "dinin insan eylemlerine (amel) ilişkin hükümlerinin bütünü", "dinin dışa yansıyan görüntüsü ve dünya ile ilgili hükümlerinin tamamı", "İslam Hukuku" gibi anlamlar için kullanılmaktadır. Kısaca dini hükümlerin bütünü ve dinin dünyevi ve maddi yönü olarak tanımlanabilir.

Şeriat sözcüğü şer' (الشر ع) sözcüğü ile aynı kökten gelmektedir. Bu sözcük beyan etmek anlamında olup, şeriat koymak manasında da kullanılır. Şeriat koyana "Şâri'"denir. İslam dininine göre tek şâri' yani şeriat koyucu (yani kural/hukuk koyucu) Tanrı'dır. Tanrı'ya bundan dolayı "Şâri-i Hâkim" veya "Şâri-i Mübîn" denildiği de olur. Ayrıca, İslam dininde peygamberler Allah'ın hükümlerini yani şeriatını ortaya koydukları ve insanlara haber verdikleri nedeniyle şari olarak anılabilirler. Şeriat sözcüğünün çoğulu "şerâyi"dir.

Şerîat kelimesi diğer kanunlar için de kullanılabilir. "Musa'nın şerîatı", "Zerdüşt şerîatı" gibi. Kelimenin terim anlamı Mekke'de inen şu âyette görülür: "Sonra seni bu işte apaçık bir şeriat sahibi kıldık. Sen ona uy. Hakkı bilmeyenlerin heva ve heveslerine uyma" (el-Câsiye, 45/18). İslam dinine göre son peygamber olarak kabul ettikleri Muhammed'den önce de birçok peygamber gelmiştir. Bu peygamberlerin çoğunun Allah tarafından yeni bir şeriat yani kanun bütünü ile gönderildiğine inanılır. İslam'a göre Muhammed'in getirdiği şeriat önceki şeriatların bir devamı ve tamamlayıcısı niteliğindedir. Bu İslam'ın kutsal kitabı Kur'an'ın şu ayetinde görülebilir: "Allah dini doğru tutmanız ve onda ayrılığa düşmemeniz hususunda Nuh'a tavsiye ettiği, sana vahyettiğimiz, İbrahim'e, Musa'ya ve İsa'ya tavsiyede bulunduğumuz dinle ilgili hususları size şerîat olarak koydu” (eş-Şûrâ, 42/13). .

[değiştir] Şeriatın Üç Ana Bölümü

Klasik İslam hukuku (fıkıh) alimleri, şeriatı üç ana bölümde incelemiştir: İbadetler, muâmeleler ve ceza hukuku.

1. İbadetler: İbadet İslam'da, genel olarak Allah'ın hoşnut ve razı olduğu her çeşit eylemi kapsamına alır. Özel anlamda ise, âyet ve hadislerde özel şekil ve şartları belirlenen ibadetlerin uygulanması kastedilir. Namaz, oruç, hac, zekât ve kurban İslam'daki ibadete örnek olarak verilebilir.

1. Muameleler: İnsanlar arasında medenî, ticarî, ekonomik ve sosyal bütün ilişkileri, insanların devletle ve devletlerin de birbirleriyle münasebetleri bu bölümde yer alır. İslam dini doğumdan ölüme kadar evlenme, boşanma, nafaka, velâyet, vekâlet, vesâyet, miras, alış-veriş gibi toplum hayatının gereği olan tüm medenî muâmelelere ve hatta devletler hukukuna ait hükümler getirmiştir.

1. Ceza hukuku: İslam şeriatının kullanımda olduğu bir İslam ülkesinde, İslam dininin emir ve yasaklarına uymayan ve/veya toplumsal düzeni bozmaya çalışan kimselere karşı verilecek bedeni, mali veya caydırıcı bazı cezai hükümleri kapsar.

[değiştir] İslam Şeriatının Kaynakları

İslam şeriatı klasik olarak temelde dört delile dayanır. Bunlar Şer'i deliller olarak da anılan: Kitap Kur'an, Sünnet, İcmâ' ve Kıyas'tır.

* Kitap (Kur'an, içerdiği hükümler)
* Sünnet (İslam'ın son peygamberi Muhammed'in söz ve fiilleri)
* İcmâ' (İslam bilginlerinin görüş birliği içinde bulundukları konular)
* Kıyas (birbirine benzeyen meselelerin hükümlerinde de benzerlik bulunması)

Fakat azınlıktaki bazı İslam hukuku bilginleri bu dört temel delilden İcmâ' ve Kıyas'ı kabul etmemişlerdir. (Örneğin Zahiri mezhebi)

Bir hükmün İslami nitelik taşıması bu kaynaklardan birisine dayanmasına bağlıdır.

Şerîat hükümleri Kitap, Sünnet, İcma ve Kıyastan başka fer'î deliller adı verilen maslahat (toplum yararı), örf ve adet, İslam'dan önceki şeriatlar (Şer'ü men kablena), sahabe (Muhammed'in arkadaşlarının) görüşleri (Sahabi kavli) gibi delillere dayanılarak müctehitlerce bir sistem halinde açıklanmıştır.

İslam dininin en önemli İslam hukuku bilginlerinden olan; Ebû Hanîfe (ö. 767), Şâfiî (ö. 819), Mâlik b. Enes (ö.795) ve Ahmed b. Hanbel (ö. 855)'in temsil ettiği İslam hukuku (fıkıh) ekolleri şer'î hükümleri bir bütünlük içinde sistemleştirmişlerdir.
 

enes38

New member
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
birincisi şeriyat allahın kanunlarıdır tabiki allahın dediği olur ama peygamber efendimizin (s.a.v.) yaşadığı zamanlarla şimdiki zaman arasında oldukca büyük fatklılıklar var
cumhuriyet yönetimide allah için hakkıyla adaletli yöneticiler tarafından yönetilirse oda iyi bir yönetimdir ama allah ve resulu herşeyin en doğrusunu bilir şeriyat yönetimi olsa bile bazı şeylerin değişimi gerekebilir örneğin sopa cezası...o zamanlar insanlar küçük şehirlerde herkes tarafından tanınır ve yaptıkları ortaya çıkınca rezil olurlarmış şimdi ise öyle değil
hak yiyene sopa cezası eskiden caydırısı olabilir ama şimdi piskopatlar zevk için kendilerine işgence ediyorlar onlara bu tür cezalar pekte caydırıcı olmazdı...cumhuriyet yönetimininde tartışılır bir çok eksikliği var oda ayrı bir mesele adam 7 yaşındaki ufacık kıza tecavüz ediyor sonrada öldürüyor ve bu adama 10 yıl hapis cezası veriyorlar adam babasını vuruyor öldürüyor yemin ederin 5 yıl sonra çıkıyor hapisten ve hapiste yattığı süre içerisindede karnını devlet doyuruyor sağlık sorunlarına gidecek masrafı ve diğer bütün masraflarını devlet karşılıyor tabiki bunlar iğrenç çezalardır daha doğrusu ceza denemez bunlara sadece biraz alıkoymak denir. kısacası benim düşüncem cumhuriyet yönetimi yetersiz cezalara sahip bir yönetim şekli şeriyat ise günümüze uyarlanarak uygulanırsa iyi olur ama bu konuda kesin hükmü verecek kadarda bilgim yok yani kararsızım
 

rah

New member
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaslar bakın serial olan ülkelerdeki refahlik ve suc azligindan bahsetmişsiniz fakat inanın ki öyle degil. Arabistan'da suç fazlasıyla işleniyor. Evet cezalar ağır fakat suç yine de var arkadaşlar.. Bu insanlar sürekli şeriatın ezikligi altında kendi özgür iradelerini kullanamamaları sonucunda suça eğilim gösteriyorlar.. Bakınız bugün bir iletişim programi olan Paltalk yazılımında bile Gay kanalında 3-4 online erkek üye varken; Sadece Arabistan'ın erkek erkege iliski yasamak isteyen üyelerinin sayısı 260 ın üstünde.. Dünya üzerinde boyle bir iliskiye egilim gosteren bir ülkeden bahsediyoruz. Üstelik bunlar sadece internet erişimi olanlar. O ülkede şeriatın getirdikleriyle götürdüklerini eger objektif olarak kıyaslayacak olursak seriatin iyi bir sistem olmadigini anlayabiliriz. Yüce Kur'an da belirtilenler uygulanmıyor arkadaslar. Evet belki Kur'an da cinsel özgürlük olmayabilir fakat bu bağlılık insanların baska cinslerden uzak kalmasini ve bu uzaklik sonucunda hükmedilemez bir insanlik ihtiyacı olan cinsellik ihtiyacini doguruyor ki bu insanların ve hayvanların dogasında olan birşey.. İnsanlar Arabistan'da o kadar uzak kaliyorlar ki karşı cinse, bu beraberinde homo****üelliği getiriyor.. Dünyada en cok Gay bulunan ülkeler şeriatla yönetilen ülkelerdir. Bu yanında tabi saglik sorunlarını da getiriyor gerçekten bir cinsin hemcinsine duydugu ilgi degil, ihtiyaclardan dogan bir hastalık.. Kimse beni yanlıs anlamasin, ben zina serbest bırakılsın veya onun gibi bişey demiyorum, fakat siz bir ülkede eger karsi cins yokmuş gibi yaşarsanız, vücudunuzdaki hormonlar da aynı oranda insan iradesinin önüne geçer ve bunun sonucunda böyle sağlık ve etik açıdan doğru olmayan şeyler ortaya cıkar. Fakat yine Müslüman olan fakat seriatla yönetilmeyen ülkelere baktigimizda durum biraz daha iyi. Bunu kimse inkar etmesin arkadaslar.. Maalesef bu bir gercek..


selamunaleyküm osenin bahs ettiğin şey arapların cahiliyeden de önceki tarihlerine dayanır ve o şeriata değil aksine şeriatsızlığa bağlanabilir ancak siz kim olduğunuzu zannediyorsunuzda genellemelere dayanarak bir sistemi ki helede yüce rabbimizin şeraiatı söz konusu basit bir şekilde o sizin bir boy büyüklerinizin hemcinsine olan ilgisini şeriata bağlıyorsunuz birde son birşey en son osmanlı döneminde arapların bu durumu biraz hafiflemişti ama lawrens tekrar uykuda olan fitneyi uyandırdı lawrens şeriat rejimiyle büyümüş birisi değildir sadece bir örnek sizin mantığınıza göre selamunaleyküm
 

aysima

New member
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
ÝST.
elbetteki şeriat olsun egerki zaten şeriat yönetimi olmus olsaydı bukadr kirlilik olmazdı.
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
karadaki kuşları yakaladınızmı ki leylek avına çıkıyorsunuz....
müslümanlar çok islama uygun yaşıyorlar ya sıra devletin müslüman olmasına geldi..
bu sistem herkesin işine geliyor türkiyede...
şeriatda biliyormusunuz ki:
erkek yada kız arkadaşınızla evlenmeden gezemezsiniz....deyin bakayım benim hiç flörtüm olmadı diye....kendinizi kandırmayın....
çarşaf giyen kaç tane müslüman kadın var...giyermisiniz......
kocanız 2.eşi aldığınızda gıgınızı çıkarmıyacakmısınız...

bırakın arkadaşlar...

ayrıca tartıştığınız konu türk ceza kanununa göre suçtur....
bence kimse modötör bu konu kapatılsın artık....
 

rah

New member
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
karadaki kuşları yakaladınızmı ki leylek avına çıkıyorsunuz....
müslümanlar çok islama uygun yaşıyorlar ya sıra devletin müslüman olmasına geldi..
bu sistem herkesin işine geliyor türkiyede...
şeriatda biliyormusunuz ki:
erkek yada kız arkadaşınızla evlenmeden gezemezsiniz....deyin bakayım benim hiç flörtüm olmadı diye....kendinizi kandırmayın....
çarşaf giyen kaç tane müslüman kadın var...giyermisiniz......
kocanız 2.eşi aldığınızda gıgınızı çıkarmıyacakmısınız...

bırakın arkadaşlar...

ayrıca tartıştığınız konu türk ceza kanununa göre suçtur....
bence kimse modötör bu konu kapatılsın artık....

selamunaleyküm dünyadaki müslümanlara şeriatı yeterince kötüledinizmiki türkiyedikilerede kötülemeye çalışıyorsunuz gerçi özür dilerim türkiyedeki on kişiden 5i zaten kötü biliyor kaldı beş kişi onlarıda sorularla çağdışı olmakla suçlarsak geriye kalır hiç dimi
yemez....
islam zamana ve mekana hükmeden bir dindir rabbimde zamana ve mekana hüküm ve hikmet sahibidir sen onun kanununu çağdışı olmakla suçlayamazsın ikincisi şuanda kafası karışık bocalayan hanımları bakın şeriat gelirse kocalarınız ikinci hanımını alır gibi cümlelerle farkında olarak veya olmayarak çeliyorsun üçüncüsü şuanda şeriat ile yönetilmiyoruz bu şahsım adına benim için alnımdaki kara lekedir ama her neyse şuanda şeriatla yönetilmediğimiz halde kocalar 15inci 20. 30ncu karılarını alıyorlar kimsenin sesi çıkmıyor şimdi hanımlar için hangisi daha özgürlükçü sizce yada hangisi eftal bildiklerinizi yaşamadan copy paste mantığı ile yazılar yazıpta milletin vebaline girmeyin sırf mesaj yazacaz diye insanların kafalarını karıştırmayın kimse bırak bilmediğini eksik olduğunu bildiği konuyu insanlara anlatırken kullandığı uslubun hesabını veremez ebediyette onun için yazmak için yazmayalım
emanet olun rabbe
selamunaleyküm
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
arkadaşım ben başka birşeyden bahsediyorum türkiyenin yüzde kaçı islami kurallarla yaşamak ister...
herkesi bilgisizlikle suçluyorsunuz...
bende biliyom sadece çarşaf sevgiliden ibaret olmadığını ama bularda içinde..şura toplanıp zinayı helalmi kılacak...veya açık gezmeyi...
kendimiz islamı yaşamıyoruz sonrada suçu devlete atıyoruz...ayrıca şeriatı önce kendin yaşa..

işinize gelmedimi bilgisizsin cahilsin bilmiyorsun...sen bilmiyorsun....

önce şeriatı öğren sonra yaşamına bak ondan sonra konuş.(sana demiyorum herkese söylüyorum)
ayrıca benim hakkımdada hemen hüküm verme yazdıklarımı oku neden yazmışım nereye gönderme yapmışım bak..yazımı düz okursan başka bir izlenime kapılabilirsin...
saygılar......
çarşaf,flört yasağı şeriatda vardır ve bunu yazdım diye beni bilgizislikle suçlayamazsın....

bak bakalım şeriatla yönetilen ülkelerde yönetim nasıl...

ondan sonra konuş..


ayrıca dediğim doğrudur bu ülkede rejim karşıtı olmak suçtur.cumhurbaşkanıda başbakanda aynısını söylüyor...onlara neden kızmıyorsunuzda bana kızıyorsunuz...
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
şimdi arkadaşım özgürlük göreceli bir kavram hollandada özgürlük adına eşcinseller evlenebiliyor..
veya kadınlar üstsüz denize girebiliyor..
veya zina suç olmıyabiliyor..
veya danımarkada özgürlük adına karikatüürler yapılabiliyor..
yani bu konu konuş konuş bitmez...
 

yelken06500

New member
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
772
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Konum
istanbul
o zaman biz müslümanlar için bir problem yok hürriyeti dikta edenlere hesap sorunuz ..ayrıca şeriat hakkındaki yazdıklarınız baya ilginç ve müphem emrolunduğunuz gibi dostdoğru olunuz mealindeki ayeti kerimesi varken hem de anlam itibariyle menfaat ve edinilebilecek kazanımlarınız için lafı ve düşünceyi eğip bükmeyin anlamına gelirken,ALAH(TEALA)dinini koruma sözü verirken bize düşen sadece emri maruf ve nehlianilmünker yapmaktır ...dahası da bunları uygulamaktır.
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Meseleyi çarpıtmaya gerek yok. Biz hangi ve nasıl bir özgürlük istediğimizi yazdık.



Selametle


o nasıl oluyor senin istediğin özgürlük bakalım başkasına göre özgürlük oluyormu...
benim anlatmak istediğim ben hiçbirşeyi kötülemiyorum...
bence sizin yaşamak istediğiz şeriat kuranın şeriatı değil..onu söylüyorum...
biraz ondan biraz bundan..sizin derken sadece sizden bahsetmiyorumm....
herkesden bahsediyorum..o kadar çok görüş varki islam adı altında işin içinden çıkamıyoruz....
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
benim demek istediğim arkadaşlar bu saatden sonra türkiyede bu insan profili ile nasıl olur..
şimdi sen sabah programlarını yasakla bak isyan çıkar:D
yani şeriat isteyen bir toplum değiliz bence.
saygılar.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Haşa! Allah (cc) vazife edinmekten münezzehtir. Anlatılmak isteneni samimi çerçevede elbette anladık, fakat cümle yanlış kurulmuş. Belki şöyle olabilir; müslüman emr-i bil maruf nehyi anil münker ile mükelefftir, fakat, Hüküm Allah'ındır!.der isek, sanırım daha düzgün olacak. (Bizce)
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
O demiş: "Ben Allah'ın emriyle, cihad yolunda hareket etmeye vazifedarım. Cenâb-ı Hakkın vazifesine karışmam. Muzaffer etmek veya mağlûp etmek Onun vazifesidir." 17. Lema
Dikkat ederseniz 17.Lema'nın başında mukaddime ile yapılan bir şerh var. Burada bu lema'nın arabca bilmeyen kardeşlerin ısrarına binaen bir miktarının türkçe meali yapıldığı, fakat aslına uygun kelimelerin bulunamaması nedeni ile bazı yerlerde anlam ve mana kaybına uğramaması için arabca anlatıma bağlı kalındığı vurgulanıyor. Sizin de; bu mantık ile bir daha okuduğunuz zaman göreceğinize inanıyorum. İlla görün anlamında değil, ama maalesef iddianız yanlış kardeşim. Çünkü arabca bir kökü olan vazife kelimesi, vaadi bir söz anlamına da gelir. Yani Allah'ın bir sözü gibi de algılayabiliriz o zaman sizin anlatmak istediğiniz mantığa itibar edersek. Oysa, (biliyorum sizde haşa diyeceksiniz) ki; Allah'u Zülcelal hiç kimseye hiç bir konuda hiç bir söz vermemiştir. Hiç bir kişide; Allah (cc) bana bu konuda yardım edeceğine ve/veya vereceğine söz,ant,yemin verdi diyemez. Bu O'nun görevi diyerek O'nun (cc) bir görev,ödev edinmesini bekleyemez. Bu Rabbi Zülcelal'i tahakküm altına almak gibi bir anlamı doğurur ki; buda neresinden bakarsanız bakın yanlış bir anlatım olur. Hüküm Allah'ın'dır!
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
“Kulun rızkı, Allah’ın ihsanıdır.” (Talak : 11)


Ey insan! Hayatın ağır tekâlifini omuzuna alıp zahmet çekme. Hayatın fenâsını düşünüp hüzne düşme. Yalnız dünyevî, ehemmiyetsiz meyvelerini görüp, dünyaya gelişinden pişmanlık gösterme. Belki, o sefine-i vücudundaki hayat makinesi, Hayy-ı Kayyûm'a aittir. Masarif ve levâzımatını, O tedarik eder. Ve o hayatın pek kesretli gayeleri ve neticeleri var ve O'na aittir. Sen, o gemide bir dümenci neferisin. Vazifeni güzel gör, ücretini al, keyfine bak. O hayat sefinesi, ne kadar kıymetdar olduğunu ve ne kadar güzel faideler verdiğini; ve o sefine sahibi zâtın, ne kadar Kerîm ve Rahîm olduğunu düşün, mesrur ol ve şükret ve anla ki: Vazifeni istikametle yaptığın vakit, o sefinenin verdiği bütün netâic, bir cihetle senin defter-i a'mâline geçer; sana bir hayat-ı bâkiyeyi te'min eder; seni ebedî ihyâ eder. (Risale-i Nur'dan)

Bu sebeple seni vazifelisin. Vazifedar sensin. O Hüküm sahibi. Vaadinden de sapmaz. Söz vermediği için mecburda değil. Kendi adetullahını kendi irade buyurur. Kullarının önüne gelenlerde de fiiliyat yüklenmesi yani vazife edinmesi diye de bir şey olamaz. Takdir edilene "OL!" der, hemen oluverir. Bazı özel durumlarda vazifeli melekler yaratmıştır. Takdir edilenin oluşması esnasında ibretlik konularda birebir muhatab da eder. Ama yapan,eden tutan değildir. Nasıl olsunki, Sübhan vasfına aykırıdır bu fiiliyat.

Melekleri hatırlasana Duha; Hazreti İbrahim’e (a.s.) gelen melekleri. İbrahim (a.s) onların Allah tarafından gönderilmiş melek olduklarını anladığı gibi görevli oldukları vazifenin bu müjdelemeden ibaret olmadığını da sezerek: “İbrahim o halde "hatb"ınız nedir? [HATB, önemli bir iş yani bir müjdeden sonra asıl gönderilmenize sebeb olan iş nedir?) Ey "mürseller" (Zariyat: 31)

"Günahkâr bir kavme" yani Lut kavmi üzerlerine salmak için, memleketlerinin altını üstüne çevirdikten sonra üzerlerine yağdırmak için çamurdan taşlar, çamurdan taşlaşmış "siccîl" Rabbinin katında damgalanmış nişanlanmış, [hangisinin kime ve nasıl isabet edeceği takdir olunmuş, belli edilmiş] o müsrifler için, [cürümde fasıklıkta ve günahta haddini aşmış, aşırıya kaçmış azgınlar için alametleriyle tertib edilmiş, hazırlanmış, mendud,] (Zariyat: 32-33-34)


Şimdi bu ayette geçen işaretlenmiş taşların; kime, ne şekilde isabet edeceği dahi hesaplanmıştır. Burada bu işleri yapan, vazife edinen mi Allah’tır (cc) (haşa!), yoksa takdiri mi O’na (cc) aittir. Hangisi ? Elbette takdir yetkisi. Burada üzerine alındığı bir şey yok.

Türkçe çok ağdalı anlamı olan dil. İyi açıklamak gerekir.

Muhabbet bizden.
 

meymeneh

New member
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
şeriatla yönetilmeyen ülke varmı arkadaşlar
 

abrec

New member
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
321
Tepkime puanı
2
Puanları
0
ne ile yönetilirsen yönetil.
sorunlarını amerikaya avrupaya sormadan çözemezsen sistemin ne olursa olsun farketmez.
 

the okuz

New member
Katılım
19 Mar 2006
Mesajlar
254
Tepkime puanı
1
Puanları
0
aynen katılıyorum duha kardeş, zaten ne zaman dört halife döneminden sonra yerine sultanlık getirildi, o zaman emeviler kendi mezarlarını kazmaya başlamış oldu.
 

muhammed_azadi

New member
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
E yuh yani burdakileri okuduktan sonra beynim dönmeye başladı..
Siz neler söylüyorsunuz ağabeyler ne demek ''En güzel ve insanlığa uygun sistem Hürriyet-i Şer'iye olan Demokratik, laik, adil hukuğa dayalı Cumhuriyettir.'' Hürriyet-i Şer'iye demokratik laik adil hukuğa dayalı cumhuriyetmi oluyor yani..bunu neyi kıstas alarak söylüyorsunuz demokrasi denen şey ALLAHın TAĞUT dediği beşeri bir sistem değil midir???
Laiklik resmen devletin dinsizliği demek değilmidir???
Dünya daki TEK (sadece ve sadece) adil hukuk KUR'AN hukuğu değil midir???

Haşa Peygamber(sav) ve Hulefa-i Raşidin demokratlar mıydı,laiklermiydi HAŞA HAŞA

SİZİN SÖYLEDİKLERİNİZDEN ALLAHa SIĞINIRIM.....
 
Katılım
25 Eki 2007
Mesajlar
55
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Rahman ve Rahim olan ALLAH hın adıyla...

Onlar hala cahaliyye hükmünümü arıyorlar? Kesin olarak iman eden bir toplum için hükmü,
ALLAH' tan daha güzel olan kimdir?

(MAİDE SURESİ : 50. Ayet)


Anayasası Kuran-ı Kerim olmayan ülkeler İslam ülkesi değildir.
Ayrıca yukarıda ki ayetten de açıkca anlaşılacağı üzere ALLAH'ın yasalarından başka
yasalar arayanlar ve o yasalara tabi olanların İslamla bir alakası yoktur...
 
Üst Alt