bekir
sadece bir kul
Namazda yanlışlık eseri olarak namazın vacibini terk etmekden dolayı namazın sonunda selâm verildikten sonra iki secde daha yapılır, yeniden oturulup "tahiyyât" ve "salavâf'lar okunup selâm verilir.
Namazın rükünlerinden (rükû, secde, kıyam ve oturmak gibi) birini fazla yapan kimseye yahut sessiz okuması gereken yerde sesli okuyan veya bunun aksini yapan imama sehiv secdesi yapmak vacib olur.
Namazın (tekbir ve teşbihleri gibi sünnet olan) bir zikrini terk etmekle sehiv secdesi gerekmez.
Kıraati, birinci ve ikinci oturuşdaki tahiyyâtları, vitir nama-zmdaki kunûtu ve bayram namazlarmdaki tekbirleri terk etmek sehiv secdesini yapmayı lüzumlu kılar.
Rukû'da veya oturuşlarda Kur'an okuyan sehiv secdesi yapar. Fakat kıyamda veya rukû'da tahiyyâtı okuyan sehiv secdesi yapmaz.
İki veya daha çok hata yapanlar hepsi için bir sehiv secdesi yaparlar.
İmam yanıhrsa sehiv secdesi yapar ve cemaatta ona uyar. İmam secde etmeyince ona uyan cemaatta secde etmez. İmama uyan yanıhrsa ne imam ve ne de kendisi sehiv secdesi yapar.
Cemaata sonradan katılan imamla birlikde sehiv secdesi yapar ve sonra kalkıp kılamadığı rekâtları kılar.
Birinci oturuşu terk ettiğini kalkarken hatırlryan, eğer tam kalkmamış ve oturuşa daha yakın ise hemen oturur, tahiyyâüni-okur Fakat hemen hemen doğrulmuş ise bir daha geri dönmez ve sonunda sehiv secdesi yapar.
Son oturuşda yanılıp kıyama kalkan, kalktığı rekâtın secdesine gitmedikçe geriye döner. Secdesine gitmişse ona altıncı bir rekât daha katar ve böylece bu nama? nafileye çevrilmiş olur.
İkinci oturuşda "tahiyyât" okuyacak mikdar oturur ve sonra beşinci rekâta kalkarsa geri döner, selâm verir. Beşinci rekâtın secdesini yaparsa farzı tamamlanmış olur ve altıncı bir rekat daha ilâve eder ve sonunda sehiv secdesi yapar. Son iki rekât fazlalık, nafile olur.
Kaç rekât kıldığında şüpheye düşen kimseye böyle bir şüphe ilk geliyorsa namazı yeniden kılar . Fakat bu iş onun başına çok kereler gelmişse kanaatma göre hareket eder. Hiçbir şeye karar veremezse en azma göre namazı tamamlar.
Namazın rükünlerinden (rükû, secde, kıyam ve oturmak gibi) birini fazla yapan kimseye yahut sessiz okuması gereken yerde sesli okuyan veya bunun aksini yapan imama sehiv secdesi yapmak vacib olur.
Namazın (tekbir ve teşbihleri gibi sünnet olan) bir zikrini terk etmekle sehiv secdesi gerekmez.
Kıraati, birinci ve ikinci oturuşdaki tahiyyâtları, vitir nama-zmdaki kunûtu ve bayram namazlarmdaki tekbirleri terk etmek sehiv secdesini yapmayı lüzumlu kılar.
Rukû'da veya oturuşlarda Kur'an okuyan sehiv secdesi yapar. Fakat kıyamda veya rukû'da tahiyyâtı okuyan sehiv secdesi yapmaz.
İki veya daha çok hata yapanlar hepsi için bir sehiv secdesi yaparlar.
İmam yanıhrsa sehiv secdesi yapar ve cemaatta ona uyar. İmam secde etmeyince ona uyan cemaatta secde etmez. İmama uyan yanıhrsa ne imam ve ne de kendisi sehiv secdesi yapar.
Cemaata sonradan katılan imamla birlikde sehiv secdesi yapar ve sonra kalkıp kılamadığı rekâtları kılar.
Birinci oturuşu terk ettiğini kalkarken hatırlryan, eğer tam kalkmamış ve oturuşa daha yakın ise hemen oturur, tahiyyâüni-okur Fakat hemen hemen doğrulmuş ise bir daha geri dönmez ve sonunda sehiv secdesi yapar.
Son oturuşda yanılıp kıyama kalkan, kalktığı rekâtın secdesine gitmedikçe geriye döner. Secdesine gitmişse ona altıncı bir rekât daha katar ve böylece bu nama? nafileye çevrilmiş olur.
İkinci oturuşda "tahiyyât" okuyacak mikdar oturur ve sonra beşinci rekâta kalkarsa geri döner, selâm verir. Beşinci rekâtın secdesini yaparsa farzı tamamlanmış olur ve altıncı bir rekat daha ilâve eder ve sonunda sehiv secdesi yapar. Son iki rekât fazlalık, nafile olur.
Kaç rekât kıldığında şüpheye düşen kimseye böyle bir şüphe ilk geliyorsa namazı yeniden kılar . Fakat bu iş onun başına çok kereler gelmişse kanaatma göre hareket eder. Hiçbir şeye karar veremezse en azma göre namazı tamamlar.