Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

müslümanlara farz kılınan kısas adil bir yöntem midir?

exclusive

New member
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aşşağıdaki ayetlerle kısasın siz müslümanlara farz olduğunu görüyoruz. Konuyla ilgili detaylı bir tartışmaya girmeden önce sizlerin "kısas" hakkındaki görüşlerinizi almak istiyorum...
Sizce kısas adeleti sağlamada uygulanması gereken bir yöntem midir?
Kısas adil bir yöntem midir?

Bakara Sûresi (2).178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür). Ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir. Bu söylenenler, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır.

Bakara Sûresi (2).179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
exclusive' Alıntı:
Aşşağıdaki ayetlerle kısasın siz müslümanlara farz olduğunu görüyoruz. Konuyla ilgili detaylı bir tartışmaya girmeden önce sizlerin "kısas" hakkındaki görüşlerinizi almak istiyorum...
Sizce kısas adeleti sağlamada uygulanması gereken bir yöntem midir?
Kısas adil bir yöntem midir?

Bakara Sûresi (2).178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür). Ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir. Bu söylenenler, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır.

Bakara Sûresi (2).179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.

Sayin exclusive,neden böyle bir baslik atmak ihtiyacini duydun.Sizin icin bölümler acildi oralara yazinda beraberce tartisalim degilmi yani(yoksa baskasi acti diyemi oralara yazmiyorsunuz)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
exclusive' Alıntı:
Aşşağıdaki ayetlerle kısasın siz müslümanlara farz olduğunu görüyoruz. Konuyla ilgili detaylı bir tartışmaya girmeden önce sizlerin "kısas" hakkındaki görüşlerinizi almak istiyorum...
Sizce kısas adeleti sağlamada uygulanması gereken bir yöntem midir?
Kısas adil bir yöntem midir?

Bakara Sûresi (2).178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür). Ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir. Bu söylenenler, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır.

Bakara Sûresi (2).179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=956&PN=1&TPN=4

Bu linke bak.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
exclusive' Alıntı:
Aşşağıdaki ayetlerle kısasın siz müslümanlara farz olduğunu görüyoruz. Konuyla ilgili detaylı bir tartışmaya girmeden önce sizlerin "kısas" hakkındaki görüşlerinizi almak istiyorum...
Sizce kısas adeleti sağlamada uygulanması gereken bir yöntem midir?
Kısas adil bir yöntem midir?

Bakara Sûresi (2).178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür). Ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir. Bu söylenenler, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır.

Bakara Sûresi (2).179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.

madem bizlere sormuşsunuz sevigli arkadaşım ozaman sana şunu söylim böyle bir sitede islamı benimsiyen kişilerden kimse bu ayetler karşı çıkmıcaüı gibi Rabbimin bie emrettiği herşeyde adillik olduğunu bilir ve bunu zikrederiz yani bu ayetlerin hikmetini bilemdediğiniz için soru sormuş olabilirsiniz. Ama kuranda adaletsizlik yapıcak hiçbir ayet olmadığı gibi Rabbim sonsuz adalet sahibidir. Bundan şüpheniz olmasın:) bu ayetlerin hikmettini araştırmanızı tavsiye ederim. ve hangi koşullarda kıssa uygulanıyor bunları araştırmanızıda isterdim ama evvelinde Rabbimin varlığı mevzusunda hem fikire ulaşmamız ve neticesinde kuranı kerimin hak kitap olduğunu kabul etmeniz gerekir diye düşünüyorum.

saygılarımla...
 

Kur'an Ehli

New member
Katılım
26 Ara 2005
Mesajlar
99
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Ayetleri iyi inceleseydin exclusive, ne kadar adil bir yöntem olduğunu görürdün. İsteyen, yakınını öldüren kişiyi bağışlayabiliyor da. Senin anneni birisi öldürse, ona karşı en adil yöntemin ne olduğunu düşünürdün?

Bilerek birini öldüren ölmeyi hakeder. Bu kadar basit. Aksini iddia eden varsa delilini getirsin. En doğru yöntemin bu olmadığını savunan varsa delilini getirsin. Biz Allahın kitabını kabul edenler en adilin Allah olduğunu kabul ederiz. Ve onun yasaları en adildir.
 

exclusive

New member
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Peki arkadaşlar ben sizlerden birisinin, varsayalım ki seyfullah'ın arabasını park halindeyken ateşe verip kül ettim. Hakim kısas kararı verdi ve seyfullah da benim arabamı yaktı... Adalet sağlanmış gibi gözüküyor ama bence hiç adil olmadı...

Artık ikimizin de arabası yok. Ama seyfullah'ın hiç suçu-günahı yoktu, oysa ben adamın arabasını yakacak kadar gözü dönmüş, kinli bir insandım. Şimdi ikimiz de aynı pozisyondayız ve ikimiz de arabasız kaldık. Bu adil mi?


Farklı bir örnek daha vereyim...

Deli adamın teki, komşusunun daha birkaç aylık minicik bebeğine tecavüz etmiş olsun. Bu Deli adamın da bir bebek sahibi olduğunu varsayalım.

Siz mağdur tarafın yerinde olsanız kısas uygulayabilir misiniz? Mağdur taraf kısas taleb etse ve zanlının bebeğine aynı şekilde tecavüz etmek istese ne düşünürsünüz?
 

exclusive

New member
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar bu arada tekrar belirtme ihtiyacı içindeyim. Benim amacım kesinlikle sizin inancınızı, düşüncenizi aşağılamak değil. Her insanın başka bir insana zarar vermediği sürece istediği inancı, görüşü vs. benimseme hakkı olduğunu düşünüyorum.

Ben sadece aramızdaki düşünce farkının ne olduğunu merak ettiğim için bu soruları sorup böyle düşüncelerimi sizlere sunuyorum. Benim sözlerimde kendi inançlarına dair bir küçümseme olduğunu düşünen insanlar varsa bilmesini isterim ki ben böyle birşeyden sonuna kadar kaçınmaya ve kırıcı olmamaya çalışıyorum. Ancak bazı durumlarda en saygılı ifadelerle bile dile getirilse bu mümkün olmayabiliyor. Böyle durumlar için şimdiden özür dilerim, isteyerek yapmıyorum...

İletişim teorisyenlerinin bir sözü vardır: "Verilen mesaj asla algılanan mesaj değildir" Kurandaki ayetleri çok farklı algıladığımız ortada. Benim tek derdim neden böyle farklı algıladığımızı bulmak ve siz canı gönülden inanırken ben neden inanmıyorum ya da bazı ayetlerden çok rahatsız oluyorum? sorusuna cevap bulabilmek...

Neyse bu kısa açıklamayı yapma ihtiyacı hissettim. Tartışmamıza devam edelim :)
 

Kur'an Ehli

New member
Katılım
26 Ara 2005
Mesajlar
99
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Sayın exclusive,

Bakara Sûresi (2).178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür). Ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir. Bu söylenenler, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır.

Bakara Sûresi (2).179. Ey akıl sahipleri! Kısasta sizin için hayat vardır. Umulur ki suç işlemekten sakınırsınız.


Ayetlere tekrar baktığımızda kısasın öldürülenler hakkında farz kılındığı söyleniyor. Bir arabanın canı mı var ki araba hakkında kısas uygulansın. İkinizin arabanızdan olmasına gerek yok. Sen onun arabasının değerini ödersin olur biter. Sen kısası hadisçi, sünnetçilerin kıyas konusuyla karşılaştırdın galiba. Biz, dinin kaynağını tek kuran kabul edenler, kıyas konusunu kabul etmeyiz. Kur'anda yoktur.

Aynı şekilde, komşunun çocuğuna tecavüz eden adamın da bir çocuğu olsa ve aynı şekilde ona tecavüz etmek istemesinin kısas la hiç bir alakası yoktur. Bu sapık çocuğu öldürse, sapıkın öldürülmesi gerekir. Onun çocuğuna bir şey yapılması gibi saçma bir mantık nasıl yüüttün anlamadım açıkçası. Kısas, bilerek cinayet işleyen birisinin öldürülmesidir. Ölenin yakınları dilerse de caniyi bağışlayabilir. Caninin bağışlanması karşılığında öldürdüğü kişinin diyetini ödemesi gerekir.

Tekrar ediyorum kısas konusuyla kıyası birbirine karıştırmışsın. Kısas kuranda vardır ama kıyas yoktur.

Ayrıca merak ediyorum. Bazı ayetlerden neden rahatsız oluyorsun? Sen zaten bu kuranı kabul etmiyorsun ki. Bu kurandaki ayetler seni bağlamaz ki. Seni bağlamayan ayetler seni neden rahatsız ediyor merak ettim. Bu arada, anneni öldürseler, öldüren kişi hakkında en adil kararın ne olduğunu düşünürdün soruma cevap vermemişsin. Bir cevap alırsam sevinirim.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
60
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
exclusive' Alıntı:
Peki arkadaşlar ben sizlerden birisinin, varsayalım ki seyfullah'ın arabasını park halindeyken ateşe verip kül ettim. Hakim kısas kararı verdi ve seyfullah da benim arabamı yaktı... Adalet sağlanmış gibi gözüküyor ama bence hiç adil olmadı...

Artık ikimizin de arabası yok. Ama seyfullah'ın hiç suçu-günahı yoktu, oysa ben adamın arabasını yakacak kadar gözü dönmüş, kinli bir insandım. Şimdi ikimiz de aynı pozisyondayız ve ikimiz de arabasız kaldık. Bu adil mi?


Farklı bir örnek daha vereyim...

Deli adamın teki, komşusunun daha birkaç aylık minicik bebeğine tecavüz etmiş olsun. Bu Deli adamın da bir bebek sahibi olduğunu varsayalım.

Siz mağdur tarafın yerinde olsanız kısas uygulayabilir misiniz? Mağdur taraf kısas taleb etse ve zanlının bebeğine aynı şekilde tecavüz etmek istese ne düşünürsünüz?

Sayin arkadas,Arabasini yaktigin Seyfullaha kendi arabani verirsin oldu sana kissas ve devlet sana kamu davasi acar günahini cekersin oldumu bu bir ikinci sorunda kolay bir birkac aylik bebege tecavüz eden adam sapiktir
zaten cocuk ölmüstür buda katil olmus demektir katile uygulanan ceza uygulanilir. seninki üzüm yemek degil bagci dövmektir.neden kendin icin acilan bölüme yazmiyorsun burdaki hükümler bana aittir.selamlar.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
birde sevgili arkadaşım sürekli deli ve cailerden bahsetmişsin sayın metin mete bu konuda iyi bir a.çıklama yapmış bunları örnek alırsan bu tür sorunlarla karşılaşınca yapılıcağı bulabilirsin. ama sana tavsiyem yaratıcıya inanmadan koyduğu kuralları tartışmak biraz gereksiz ilk önce soruşturman gereken bence bu hayatın yaratılışı olmalı. bugün herşey Allahaı ıspatlıyor.

saygılarımla...
 
Üst Alt