Müslüman'ın Haç Takması

Müslümanın başka dinlerinin adet ve geleneklerine benzememesi için bir çok yasaklar vardır.Mesela erkeğin saçını boyatmaması;yahudilere benzememesi açısından gibi.Bu kıstastan yola çıkarak,diğer şeyleri sen düşün...Hırıstiyanlığın sembolü olarak kabul edilen bir simgeyi ne diye takalım ayrıca.
 
hac küfrün şeharıdır. Kim takarsa kafir olur. Bir müslüman hac takamaz takarsada ne için takarsa taksın müslümanlıktan çıkar
 
baska bir dinin simgesi yani bir anlam ifade ediyor bunu takmak demek bana göre o dini kabullenmektir...
bunun söz konusu olması bile yanlışken bir de takmak....:confused:
daha kendi dinimizi ne kadar yaşayabiliyoruz ki başka bir dinin sembolini taşıyalım....
 
NAMAZ VAKİTLERİNİN müslümanlara nasıl ilan edilmesi gerektiği konusu görüşülürken mescidde efendimizin sunulan bazı önerileri(ÇAN ÇALMAK ATEŞ YAKMAK DAVUL ÇALMAK) Başka dinler kullanıyor diyerek geri çevirmiştir hatırlarsanız.Yukarıda arkadaşlarında değindiği gibi haç Hristiyanların sembol olarak taşıdığı bir alemeti farikadır.Ve müslüman olduğunu iddia edenlere bunu takmak taşımak yada bulundurmak hiç yakışmaz ve mutlak vebali vardır.Dua ile
 
ya zaten hac takan bir müslümanın içinde müslümanlık yoktur... gerçi bunları Allah Teale bilir fakat hac takan bir müslüman Allah katında münafık olarak sınıflandırılır...
 
Bizim itikatımıza göre haç hristiyanlığında sembolü değildir,yani Hz. İsa hiç böyle bir sembol getirmemiştir,haç takın diye vahyde almamıştır ki getirsin.Yani isevilik açısından bile baksanız bu bir bidattir.Bazı ulema bidatı hasen,bidattı seyyie olarak bidati ikiye ayırır.Dinin ana muhteviyatına sokulan herhangi bir bidat hasende değildir.Yalnız teknik ve teknolojik gelişmelerden yaralanmayı ihtiyaç dahilinde yaparız.Örneğin tesbih Sahabinin kullandığı bir alet değildir,lakin ashab bunu parmakları veya daşlarla yapıyordu,burada ki mesele 33 defa sübhanallah,elhamdülillah,Allahhuekber doğru yapmaktı,tesbih daha sonra islamda kullanıldı.Burada bir bidatı hasen görürüz.Haç taşımak hristiyan şeriatinde ne türlü bir ibadetin kolayca yapılmasını sağlar bilinmez,lakin dinin muhtaviyatı ise bizim kaynaklarımıza göre değildir,bu İsevilikteki bozulmalardan sadece biridir.Müslümanın haç takmasına gelince İslam kendi içindeki bidatlere karşı iken nasıl olurda başka bir dinin bidat olan sembolüne karşı olmaz,soruyoruz.
 
müslümanlığın sembolü ay içinde muhammed yazılan simgelerden takmalıyız.
Bizim sembolümüzün o olduğunu kim söyledi size ? Müslüman kişi illa bir araç ile kimliğini ilan etmek zorunda değil ki. Haddi zatında zaten günlük yaşantısında beş vakit telaşla camiye koşturması "akla takılacak" en güzel nişanedir. Başka bir şeye de, hiç bir müslümanın ihtiyaç duyduğunu da sanmıyorum. Bu sanırım hristiyanların "şekilcilik" anlayışından kaynaklanan bir nişanedir hac takma olayı. Çünkü geneli bunu şeklen yaşar. Şeklen inanır, şeklen şefkatlidir, şeklen duyarlıdır, şeklen yardımseverdir, şeklen hayvanseverdir ve şeklen medenidir! Aklen; hiç bir tanesi bu tür değerlere önem dahi vermez.
Şimdi ister hac takın, iterseniz belinize zünnar bağlayın. Şeklen veya aklen hangisine uymak isterseniz, özgür irade emrinizde!
 
Bizim sembolümüzün o olduğunu kim söyledi size ? Müslüman kişi illa bir araç ile kimliğini ilan etmek zorunda değil ki. Haddi zatında zaten günlük yaşantısında beş vakit telaşla camiye koşturması "akla takılacak" en güzel nişanedir. Başka bir şeye de, hiç bir müslümanın ihtiyaç duyduğunu da sanmıyorum. Bu sanırım hristiyanların "şekilcilik" anlayışından kaynaklanan bir nişanedir hac takma olayı. Çünkü geneli bunu şeklen yaşar. Şeklen inanır, şeklen şefkatlidir, şeklen duyarlıdır, şeklen yardımseverdir, şeklen hayvanseverdir ve şeklen medenidir! Aklen; hiç bir tanesi bu tür değerlere önem dahi vermez.
Şimdi ister hac takın, iterseniz belinize zünnar bağlayın. Şeklen veya aklen hangisine uymak isterseniz, özgür irade emrinizde!
"Her kim duyulsun diye bir iş işlerse, Allah onun kıymetsizliğini duyurur. Her kim gösteriş olsun diye bir iş yaparsa, Allah da onun gösteriş yapmasını ve değersizliğini ortaya çıkarır" (Müslim, Zühd, 38); "Şüphesiz riya şirktir" (İbn Mace, Fiten, 16).
 
Evet onlara benzemekten kaçınmalıyız
Hatta bir hocam anlatmıştı Efendimiz (s.a.v) bir gün tırnaklarını keserken yahudi bir çocuk görüyor ve
- aa babam gibi kesiyorsun diyor
bunun üzerine efendimiz kesme tarzını değiştiriyor
gerisini siz düşünün!!!
 
Çirkin bid’atlarda, yasak ve haramlarda ve şeriata muhalif olan medeniyetin usül ve muaşeretlerinde hiç bir kimseyi taklid asla caiz değildir. Nerede kaldı ki küfür âdetlerinde, gayr-i müslim milletleri taktid caiz olsun. Bu, katiyyen caiz olmaz.

Şu halde, bir müslümanın, küfür adet ve âlâmeti sayılan bir şeyi, bir zaruret olmadan giyinmek ve takınmak suretiyle müslüman olmayanları taklidi ve kendisini onlara benzetmesi şer’an yasaktır, nehyedilmiştir. Bu hususta icma-i ümmet de birleşmiştir. Bunda hiçbir şüphe yoktur. Zira Resul-i Ekrem (S.A.V.) efendimiz buyurmuşlardır ki (Bir kavme benzemeye çalışanlar o kavimdendir..) (İmam-ı Ahmet ve Ebü Dâvut)

Her kim bizim şu işimizde, yani dinimizde, ondan olmayan bir şey ihdas ederse o şey merduttur, reddedilmiştir.)
 
Geri
Üst
AdBlock Detected

We get it, advertisements are annoying!

Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks useful features of our website. For the best site experience please disable your AdBlocker.

I've Disabled AdBlock    No Thanks